Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1827 ggr
[Kathja]1
2012-07-05 08:06

Dina hang-ups?

Nu har vi ju gått igenom otroligt mycket olika delar i livet och LoA de senaste veckorna, det bara exploderar! För min del är det så att allt efterom jag läser och skriver om olika delar i livet så inser jag vad jag har att jobba med.

Jag kan fortfarande få en släng av prestationsångest, en känsla av att inte vara bra nog - lite alla är så mycket bättre än mig känsla. Men annars har jag nog jobbat med de flesta delarna tror jag. Har skaffat mig ett otroligt tålamod vilket jag inte hade innan, jag gillar min kropp och mig själv, jag fixar pengabiten bra, jag mår oftast bra och tar inte åt mig av vad andra säger och gör längre. Givetvis faller jag tillbaka ibland, men på det hela taget funkar det fint.

Förutom detta med prestationsångesten och känslan av att vara näst bäst inte är gott nog som ploppar upp då och då, om än inte alls så ofta som förr.

Kom just på att jag ju faktiskt måste jobba lite med detta att jag kan bli sjukt stressad om jag inte fattar en grej med en gång, svårt med grejer som ska göras efter manual osv - vill kunna höfta ihop allt i livet efter eget huvud!

Vad har du som du vet att du behöver jobba med?

Annons:
SHIAWASE
2012-07-05 08:19
#1

Jag har ocksa kommit langt kanner jag,, men faller tillbaka nar det galler pengar och jobb ibland.

Hade en mindre svacka i formiddags, men vips , 10 minuter senare sa var den borta,,, jag fattade liksom inte ens varfor jag hade den.

Jag tror att det ar den enda biten nu som jag forfarande har lite kvar att "bearbeta". Men aven dar gor jag sa bra nu,,,, sa jag bara VET att det ar ok,,, jag har nu sa mycket jobb att gora sa jag kanner mig lite stressig for det.

Har haft "stressdrommar" tre natter pa raken,,,,,, (har flera "deadlines" samtidigt sa ska jag sy alla dessa scenklader till mina dottrar, det ar val dar som stressen ligger egentligen. )

Sa for mig, som jag skrev i nagon annan trad ar nog mitt "jobb" nu att trana pa att TILLATA allt att FLODA till mig. Tillatandets konst, det ar dar som proppen sitter, lyckas man dra ur den proppen sa kommer det bara att FORSA , allt som man nagonsin har skapat (onskat) kommer bara att FLODA.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-07-05 12:00
#2

Jag behöver jobba med mina blockeringar, har liksom bara låtit de finnas kvar och tror ändå att saker och ting ska bli som jag vill. Nu börjar jag så smått mer och mer förstå att jag har andra små saker att ta itu med innan de "stora" sakerna kan komma på rätt sätt.

Så jag ska kolla in EFT och sedan försöka jobba mer på det och sedan känna ännu mer tillit till Universum än jag redan gör!

szirius
2012-07-05 14:02
#3

En blockering jag har är att jag fortsätter identifiera mig med att "jag är en sån som får" årstidsbundna depressioner..kan knappt tänka på att en ny jan, feb, mars ska komma utan att få förväntansångest…men det sitter så otroligt mkt i huvudet, jag VET ju att mina tankar påverkar mitt mående. Så detta jobbar jag medGlad

[Kathja]1
2012-07-05 14:24
#4

Målle - vilka har du som du ska jobba med? Tanken var att lyfta fram dem så kan vi sedan hjälpas åt om det behövs Tungan ute

linnease
2012-07-05 17:38
#5

Bra tråd! Hm…försöker tänka ut saker, lösningar lite för mycket fortfarande.. och se bra ut i andras ögon, liksom hålla dem nöjda med mig. Särskilt som jag inte har nån inkomst just nu utan bara blir bjuden på allt av dem omkring mig.. :) Lätt att tänka att jag måste hålla dem glada då.

Så, jag vill slappna av ännu mer och bara lita på flowet.. Och bli helt ok med vad folk än skulle råka tycka om mig, om nån blir sur så vill jag vara helt lugn och känna att det är jag som har the power i alla fall! Känna, veta, att min egen känsla är den enda som räknas för mig och det enda som påverkar vad jag manifesterar.

Åhhh… jag är ju så där redan så ofta!! Bästa känslan i världen!! I've got the power, för jag kan styra mina vibbar och känslor och därmed känslan på allt som kommer till mig!! :) :)

[Kathja]1
2012-07-05 18:07
#6

linnease - visst är det den underbaraste känslan i världen, en av dem iaf. Att ha full tillit, inte veta men samtidigt vara säker, vara lugn och ha släppt kontrollen men samtidigt i och med det ha total kontroll - för det är jag som styr mig. Yiiiih

Annons:
målle
2012-07-05 20:15
#7

Hahaha Kathja jag var tvungen att gilla ditt inlägg för mitt lite smått korkade inlägg innan haha! Jag har nog samma blockeringar som de flesta redan skrivit ner här, visst känner jag en enorm tillit till Universum men ibland kommer tvivlet iaf..

Jag har även svårt för att säga "nej jag har ingen lust" eller "nej jag vill inte" för jag är då rädd att vara besvärlig eller oartig, men det där håller jag redan på att lära mig, att det är fullt OK att säga nej om jag själv inte vill eller har lust! Jag kan ju inte glädja andra om jag inte själv känner glädjen!

[Kathja]1
2012-07-05 20:20
#8

Det är ju förväl att vi har lite att jobba med oxå om vi skulle tröttna på att chilla, njuta av livet och av alla våra pengar. Tungan ute

[Evigheten]
2012-07-05 21:12
#9

Jag har en som jag jobbar på, att jag ibland känner att jag inte är värd att lyssna på, varför skulle nån gilla mig? vara min vän? tom här inne hade jag några dagar då jag tänkte så varför vill nån att jag skriver här, samma i verkligheten med, typ dom vill inte prata med mig mer osv

[Kathja]1
2012-07-05 21:18
#10

För att du är värd det! Du är värd det bästa. Du är värd kärlek. Du är värd allt som får dig att må bra. Kyss

målle
2012-07-05 21:22
#11

Evigheten - JAG vill att DU ska skriva här! Precis lika mkt som alla andra fina som skriver här! Vi hjälper varann och jag har fått sådan enorm skjuts framåt tack vare ER här inne! Pussar och kramar till er, och DIG Evigheten!! Kyss

LoAEmma
2012-07-05 23:41
#12

Jag har nog en hel del blockeringar!
Detta med pengar har ju kommit fram här nu, en liten stress att bli utan, jag vill ha mer för att känna mig lugn och trygg. Jag blir aldrig utan, men får aldrig mer och mer på kontot heller, så det vill jag ställa tillrätta.
Sen har jag nog haft en del blockeringar vad gäller kärlek och att träffa den rätte killen. Har varit singel i två år och dejtat men haft nån slags underliggande känsla att det här blir bra han gillar nog mig bla bla, utan att knappt känna efter vad jag själv kände. Utan bara ha någon, vara nån tillsammans med nån annan. Detta har blivit bättre nu, och jag dejtar en härlig kille sen fyra månader tillbaka. Men inte helt problemfritt där heller, så lite strul attraherade jag fortfarande där….

But no more!! Nu är det bara hääärlig kääärlek som gäller framöver tycker jag :-)

Så jag tror ju givetvis på LoA, men jag tror jag har för mkt tråkig logik, eller nä fel ord…jag har för mkt kontrollbehov osv för att kunna tro den där sista biten, den stora tilliten och lugnet som får manifesteringarna att visa sig. Men sakta sakta börjar en känsla krypa in kände jag nu ikväll…så vem vet? Nu kommer det nog hända, mina drömmar slår in!

Säger också puss och kram till alla UNDERBARA vänner och likasinnade här inne! Ni ger verkligen guldkant på varje dag :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-05 23:50
#13

LoAEmma - sådan var jag oxå i början, hade super svårt att släppa kontrollen. Men det kommer att ge sig, lovar. Och då blir livet super najs! Skrattande

Annons:
LoAEmma
2012-07-05 23:56
#14

Tack Kathja, låter jättebra!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
2012-07-06 07:42
#15

Värd det bästa! precis den affirmationen jag började med för ett tag sen, fast det har inte blivit varje dag men idag gick jag runt och tänkte att jag är verkligen värd det bästa!

Tack målleGlad

När jag gick runt utomhus för en stund sen så kom en annan tanke upp, det här med kärleken jag vet att det är det jag önskar så innerligt men samtidigt har jag inte varit öppen för att träffa killar på något sätt alls, bara sagt nej, kan inte osv.

Tror det är en slags blockering med att våga vara öppen för att träffa killar, för hur annars kan jag då träffa den rätte? som jag såå innerligt önskar

[Kathja]1
2012-07-06 08:39
#16

Evigheten - alla har vi våra blockeringar som vi jobbar med och som vi har jobbat med, det är en del i LoA-processen - att se dem och´sedan ta itu med dem. Nu vet du vad du har att göra - jobba med tilliten, självkänslan och förtroende till Universum och människor. Bra jobbat!!! SkrattandeKyss

[Evigheten]
2012-07-06 09:54
#17

Ja verkligen! är en stor fördel att vara medveten om vad man behöver förändra,

bra tråd må jag säga!

som får en att tänka till liteGlad

nu ska jag vara öppen för all kontakt jag får med killar som jag känner mig nyfiken på=)

och tänka att jag duger och är värd de bästa!

szirius
2012-07-06 15:15
#18

Alltså vad det RÖR sig härinne nu - så himla kul men jag hinner ju inte läsa ikapp alla trådar !!!Flört

#5 Ditt inlägg fick mig att påminnas om nåt jag läst och som slog an en sträng i mig …och det är det du själv är inne och nosar på…nämligen att man kan bära på en mer eller mindre omedveten skuldkänsla om man " lever" på andra, som du ju gör nu rent ekonomiskt.

För att "betala tillbaks" så gör man allt för att vara på ständigt topphumör, bjuda tillbaks genom sin "härliga personlighet" ,man tar på sig ansvaret att hålla dem glada som du själv nämner…men det kan få en att bränna slut på sin energi totalt, då den har fel utgångspunkt s.a.s…

Visst är det underbart vad du manifesterat, att bara bli bjuden på allt och leva som en prinsessaFlört, men en ännu djupare befrielse ligger i att klara sig helt på egna ben,tror jag…då är man helt fri.Bara en tanke som slog mig….Kyss

MissInAction
2012-07-06 22:00
#19

Jag erkänner direkt att jag inte läst allt i tråden, bara skummat än så länge. Men jag insåg en grej då jag läste i The Secret tidigare idag.

Försäkra dig om att dina tankar, känslor, handlingar och din omgivning stämmer inte motsäger det du önskar dig.  

Exempelvis så tänkte jag ikväll att, det är väl idiotiskt av mig att ha immodium hemma (mot diarré) eftersom jag har IBS. Det har ju varit som en trygghet för mig i flera år nu. Men naturligtvis borde jag väl göra mig av med dem?? Jag menar, det är inte livsviktig medicin - diarré går över förr eller senare, men det går smidigt med piller.

Ursäkta skitsnacket FlörtOskyldig

Tänker på mitt sockerberoende också. Och kopplar det med min PCOS, och höga insulinnivåer. Jag har medicin som förhindrar att insulinet höjs, och den medicinen vill jag fortsätta med. Men jag har nu ett tag levt med mantrat att "jag kan äta vad jag vill och ändå väga 65 kg och vara frisk" - vilket jag tänker uppnå också!

Också när det gäller pengabiten - jag behöver fortsätta att leva som om jag redan har alla de där pengarna. Fortsätta köpa god mat, de kläder jag vill ha och den make up jag vill ha. 

Är ni med på mitt resonemang? Är jag rätt ute tro?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-07-06 22:12
#20

Japp! Skrattande

Annons:
linnease
2012-07-07 02:34
#21

#18 - japp, helt precis där jag är… ååhhhhhhhhh så skönt det vore med egna pengar ändå.. Grundtrygghet liksom. Frihet att åka, göra, bo var jag vill..

Kopplat med en annan stor hang-up jag har, nån slags post-traumatisk stressgrej.. Varje gång jag blir utbrändtrött dippar jag ner i nån slags overklighetskänsla, mardrömsvibbar.. från när jag var så sjuk att jag inte klarade mig själv, klarade knappt att handla eller göra mat till mig själv ens, hade slut på pengar, ingenstans att bo där jag kände mig välkommen, ingen inkomst, flera sena kvällar drev jag runt på stan och var hungrig för jag kände mig inte välkommen där jag bodde inneboende och hade inte cash till mat. Trodde bokstavligen jag skulle svälta ihjäl i ett dike nånstans (var så yr att jag inte kunde tänka ordentligt.. och jag HADE slut på hjälp, inte ens soc ville hjälpa mig just då).

Får panik och tror det ska hända hemska saker varje gång jag blir trött… vilket är typ varje dag. Jag blir ungefär som man är när man är riktigt full, kan inte zooma ut och tänka ordentligt, och är för trött för att "betala tillbaka" som du sa med att vara glad och hjälpsam och trevlig - så jag får för mig jag ska bli utslängd på gatan igen eller nåt. Hade varit så skööööönt att slippa det..

[Kathja]1
2012-07-07 08:31
#22

Linnease - Det låter som att du behöver jobba mer med din grundtrygghet, gör du det? Tänker att det kan vara lätt att hålla sig i det andliga eftersom det är så roligt, men glöm inte att du är människa, tillgodose dina mänskliga behov av trygghet, mat, sömn - kärlek, expantion, lycka gäller hela dig - men trygghet, mat, sömn gäller det mänskliga i dig. Var rädd om dig vännen! Hitta en blans.

szirius
2012-07-07 13:41
#23

#21 kan känna igen det där lite…jag har aldrig varit i din situation men väl nere i djupa depressioner och det är tyvärr lätt att associera till gamla tider så fort man har en deppig dag och tänka "nu händer det igen!" Tror att det är väldigt mänskligt Kyssoch nåt man bara får jobba med. Eckart Tolles ord " varje stund är NY" hjälper mig där.Glad

crinalina
2012-07-07 18:24
#24

Småblockeringar dyker ju upp lite då och då, kvarvarande tankar från gamla tider. De är ofta dock inte så svåra att bli av med efter man har gjort sig av med större.

De stora blockeringarna som jag har kvar är framförallt vad gäller pengar och mitt skrivande. Men jag jobbar med de dagligen, steg för steg så går det åt rätt håll. Ibland blir det större steg och ibland myrsteg. Men framåt går det likväl.

MissInAction, det jag har lärt mig om bland annat hur min kropp fungerar i förhållande till vad jag äter har gjort att jag mår flera gånger bättre än jag gjorde innan. Och då är det inte bara rent fysiskt jag mår bättre utan också mentalt. Jag är stabilare i känslor och humör och jag orkar mer (om jag vill). Min IBS (visserligen odiagnostiserad) är som bortblåst så länge jag inte äter framför allt bröd, pasta och vissa mjölkprodukter.

Jag började lyssna på vad min kropp sa till mig helt enkelt, precis som jag gör med allting annat i livet. Vad mår jag bra av? Det vill jag äta. Vad mår jag inte bra av? Det vill jag ju så klart inte stoppa i mig.

Var man hamnar i kosten spelar ingen roll så länge man mår bra. Så börja lyssna på vad kroppen klart och tydligt talar om för dig. Den vet bättre än alla rekommendationer tillsammans kan tala om för dig. Låt det ta den tid det tar. Mycket vet du säkert redan om du tänker efter.

linnease, lita på LoA och på dig själv. Minns att trots att du mer eller mindre bott på gatan så har DU tagit dig till att just nu vara i dina drömmars Kanada, med en härlig kille som är på samma spår som du, du bor i ett stort fint hus och du har det superbra och detta helt utan att du har använt ett enda öre.

Jag förstår känslan av att man vill kunna betala själv, jag känner den också gentemot min sambo eftersom han står för alla räkningar i princip. Men jag känner mer och mer att det kommer en dag när jag får göra det för honom. När jag har så mycket pengar att jag försörja oss båda och när jag har de pengarna så kan jag även dela med mig till alla andra som stöttat och hjälpt mig under min livstid. Var sak har sin tid.

Du har överlevt så här långt och du kommer att överleva i fortsättningen också även om du skulle hamna på gatan utan mat och pengar. Med din grymma manifesteringsgåva så hittar du säkert en bunt med pengar i en soptunna. Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2012-07-07 21:13
#25

Du har överlevt så här långt och du kommer att överleva i fortsättningen också även om du skulle hamna på gatan utan mat och pengar. Med din grymma manifesteringsgåva så hittar du säkert en bunt med pengar i en soptunna. Cool

Haha!! Ahhhhhhhhh……. ni här är bara bäst allihop.. tack för att ni säger åt mig att bara andas, här o på de andra trådarna, och alla andra fantastiska grejor ni säger.. måååååååååååår bääättttttttreeeeeee… :)

LoAEmma
2012-07-08 12:18
#26

crinalina, har jag skrivit nåt om kost? Hehe, nu minns jag inte…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-08 16:34
#27

LoAEmma, näääääääeeeeeeee det har du ju inte, jag menade ju MissInAction hehe Soorryy! Foten i munnen

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
LoAEmma
2012-07-08 16:49
#28

Hehehe tänkte väl, har jag blivit helt snurrig? ;)Flört

Kan ju iofs vara en freudian slip, eller helt enkelt LoA, som tyckte jag skulle läsa det där lite extra….Eller så var det bara så att du skrev fel, without further analyzing…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-08 17:05
#29

Haha, tolka det på det viset som känns rätt för dig. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-08 17:07
#30

Eeexakt! ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
2012-07-17 20:45
#31

jobbar fortfarande på att jag duger…

killar kan välja mig framför andra tjejer, varför inte=) jag är ju bra =) och framförallt värd det bästa! det är jag verkligenGlad

Upp till toppen
Annons: