Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1874 ggr
LoAEmma
7/4/12, 10:13 PM

Hur gammal är du? Och andra trivia

Jag är såå nyfiken på mina vänner här på forumet! Vi har ju presetationstråden men startar en till här där vi också kan snacka loss om vad vi vill efter vi har berättat det vi har lust att berätta om oss själva!

Kram!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
7/4/12, 10:39 PM
#1

Jag är 43 år, har tre ungar - en 21 årig son som pluggar i Autralien, en snart 20 årig dotter som jobbar i Scottland och en 18 årig dotter som till hösten börjar 3e året på gymnasiet uppe i Göteborg där hon bor med sin kille.

Jag är från Göteborg, skilsmässobarn och storasyster. Jag gillar inte ormar men tycker mycket om pocketböcker. Är utbildad socionom och har jobbat som ordningsvakt, bla på Liseberg.

Är höjdrädd och blir sjösjuk, drömmer om ett hus på Kreta och blev förälskad första gången då jag var 26 år. Det var lite random info om mig, Tungan ute

MissInAction
7/4/12, 11:03 PM
#2

Och jag är 31, fyller 32 till hösten. Bor med min pojkvän i min etta och är på väg att flytta till en tvåa - när den blir färdigrenoverad, eller så pass att man kan bo där åtminstone! Flört

Är en gammal hästtjej, älskar även katter men har blivit allergisk. Har spindelfobi och är mörkrädd. Harry Potter är också en stor del av min värld, och utöver Rowling så är favoritförfattaren Paulo Coelho.

Har oerhört svårt för kallprat och föredrar istället djupare diskussioner.
Jag är sladdis med två halvsyskon. Inga barn ännu men jag längtar! Skrattande

Övriga intressen är make up, naturlig hudvård, kost och hälsa, och foto.

Har pluggat pedagogik, ryska, östeuropastudier och religionsvetenskap, samt gått en yrkesutbildning till teknisk säljare.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
7/4/12, 11:23 PM
#3

Jo ska berätta om mig då!
32 år, bor i en stor trea med min härliga galna katt Lovin, två år. Längtar efter hus och ett härligt kärleksförhållande, som nu verkar ha kommit in i mitt liv :)

Har drivit eget företag i ett år som massageterapeut, jobbar även halvtid i en matbutik.

Rädd för spindlar, och att bli ensam. Uppskattar annars väldigt mycket i livet och ser till att njuta av det!
Har en ganska ny kärlek till träning. Hälsa och friskvård är annat som intresserar mig.
Favoritförfattare är Stephen! King alltså…

Största bedrift: Tagit körkort

Största mål: Att vara lycklig

Gillar annars: Barn, djur, sovmorgnar, kramar och härliga dofter!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
7/4/12, 11:50 PM
#4

Jag är 33 år från norrland, bor med make, vår 10-årige son och en bebis i magen som kommer i september,  i stort hus på ungerska landsbygden. Utbildad lärare klass 1-6 och danslärare (har egen nystartad dansstudio i källaren). Sjunger och spelar piano, tycker om inredning, färg och form,att pyssla o bygga, naturen…ja det finns mkt jag tycker om, vad härligt att känna så!Skrattande

Brokig uppväxt i dysfunktionellt hem, 7 syskon åt olika håll och kanter, sökte redan tidigt efter en djupare mening med livet än det yttre och fysiska. Har periodvis haft problem med depressioner och ångest men mår bättre och bättre för varje år, har jobbat enormt med att frigöra mig från medberoende, bygga upp min självkänsla, släppa negativa tankemönster etc  Njuter mer och mer av livetGlad, resan har bara börjat och blir bättre hela tidenFlört

LoAEmma
7/4/12, 11:53 PM
#5

Coolt med Ungern!
Jag bor i Norrland nu, och kommer härifrån även från början :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
7/4/12, 11:56 PM
#6

Intressant att många här bor i andra länder än Sverige Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
7/5/12, 12:05 AM
#7

Jag ar 43 (snart 44) och bor i Tokyo (en forort ca 30 minuter fran centrala Tokyo).

Jag kom hit nar jag var 21. Kommer fran Jamtland tranade karate dar, intresserade mig for Japan, sa jag kom hit och tankte stanna ett halvar, det ar 23 ar iar!! Mitt forsta intryck nar jag landade med flyget i det har landet var "Antligen har jag kommit hem". Sa jag har sakerligen stark anknytning till det har landet.

Min man ar japan, vi har tre dottrar (14,11,4) bor i en stor, harlig lagenhet, med harligt utsikt och stor balkong. Kan sitta och titta pa maktiga Mt. Fuji till morgonkaffet:)

Vi har en egen Karate-dojo, hela familjen tranar,lever karate. Men de tva aldsta dottrarna tycker mest om sin dans och sang traning:)

Vi har aven borjat ha meditationsklasser pa sistone. Min man ar intresserad av kristaller ocksa.

Jag har aven ett eget foretag, dar jag jobbar med oversattning, haller foredrag, hjalper svenska foretag som vill in i Japan, helt enkelt vad som helst som har med Sverige och Japan att gora.

Jag har alltid varit positiv, och levt naturligt ofter LoA,,, men naturligtvis har jag ocksa stott pa diverse kontraster som har lett mig till att bli mera medveten, att borja meditera har hjalpt mig att verkligen koppla upp till mig sjalv.

Jag trivs valdigt bra med mitt liv!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Joar]
7/5/12, 6:33 AM
#8

Jag är 34 år. Född och uppvuxen i Sverige men bor på Åland. Är en transkille.

Mitt land är Norge i mitt hjärta men jag vågar inte flytta dit ännu. Har det rätt så bra här, dessutom bor ju mina barn här så det skulle bli krångligt med att träffa barnen.

Alexandraea
7/5/12, 8:47 AM
#9

Va skoj att få lära känna er alla lite bättre! Glad

Jag är 32 och bor i Barcelona <3 sedan tre år tillbaka. Har pluggat modedesign här och håller nu på att starta upp min egen webbutik med accessoarer och smycken, samtidigt som jag praktiserar hos min favoritdesigner om dagarna.

Innan jag flyttade till Bcn bodde jag i Karlstad, pluggade till sjuksköterska och jobbade med hälsoskost, som är min andra stora passion i livet (näst efter design). Så fort jag blir ekonomiskt stabil vill jag läsa den svenska kostrådgivar-utbildningen med inrikting LCHF som även finns här i Spanien och förhoppningsvis kunna ha ett kostrådgivarföretag vid sidan om.

Jag blir lätt rastlös och har bytt karriärinriktning 100 gånger säkert, haha. Har även pluggat både psykologi och teater en gång i tiden. Eller kanske är det snarare så att jag är intresserad av så mycket att jag vill lära mig om allt. (Min hobby är liksom att läsa böcker om cellbiologi och farmakologi på lediga stunder… Skrattande)

Nu känns det dock som jag har hittat något som passar mig och som jag kan tänka mig att jobba med en lång tid framöver. Just det, jag älskar att skriva också, och förutom min blogg så håller jag på att skissar på en bok som är lite som en överlevnadsbok för tonårstjejer (boken jag hade velat att någon gav till mig när jag var ångestfylld och vilsen i den åldern…)

Hehe, rastlös var det ja…. Glad

Har inga barn, och är inte så säker på om jag vill ha (trots att jag sa i tråden innan att jag skulle kunna tänka mig att föda Magnus Betnérs barn Flört). Har en katt som fortfarande bor i Sverige och en blivande man som inte har dykt upp än.

målle
7/5/12, 11:51 AM
#10

Jag blir 28 år på onsdag Glad, född i Stockholm men flyttade som 6-åring ner till Skåne. Bor med min sambo och hans snart 7-årige son en liten bit utanför Lund. Är för tillfället sjukskriven och arbetslös men har börjat vägen tillbaka till arbetslivet och på det ser jag ljust!

Har inga egna barn ännu (tyvärr) men det kommer när andra viktiga bitar fallit på plats först! (tilliten till Universum är enorm där)

Jag har en underbar mor i livet (min fina pappa gick hastigt bort för 8,5 år sedan) har 3 systrar och en bror, 5 underbara goa söta fina älskade syskonbarn!

Gillar bilar och älskar baconlindad oxfilé Skrattande

linnease
7/6/12, 3:11 AM
#11

Wow, så många sköna människor här :) Och intressant att så många bor eller känner en dragning utomlands. Jag har alltid känt en dragning till Kanada, velat åka hit sedan jag var femton, och när jag kom hit förrförra veckan kändes det på massor av sätt som att komma hem mer än att åka bort.

Men Sverige är oxå hemma, räcker att jag tänker på mormors trädgård i skogsbrynet på hösten så börjar jag nästan lipa, det är vem jag ÄR! Har på känn att jag kommer ha två hemländer från och med nu :)

Ok, nu blev det lite baklänges kanske. Jag är 35, kommer från Habo nära Jönköping, flyttade först till Borås för jobb, sen ut på landet på västkusten för kärlek, till Göteborg för att plugga (civ.ing produktutveckling/design) och till Varberg för tre år sedan för vind- våg- och kitesurf.

Alltid gillat att vara utomhus och röra på mig och leka, från att göra pilbågar och eld och campa när jag var liten till fjällvandring till orientering till klättring till surf.. och bollsporter. Typ alla sorter. Ok, jag är sportfåne! :)

Kraschade hårt 2006 av massa olika orsaker, men hittade LoA i sambande med det.. och nu är jag på spåret igen, livet är bara BÄST!!!!!

[Sniff]
7/6/12, 10:27 AM
#12

Jag är 16, fyller 17 om några månader. Hunden Athos och mina elva hamstrar är mitt liv, tillsammans med vänner och familj. Jag älskar att rita, håller nu på med massa hundbilder och folk har faktiskt börjat beställa och betala för mina bilder!

Jag är vegan, vilket folk kan ha svårt att fatta ibland, haha. Har haft en hel del projekt för att hjälpa utsatta djur, och är så aktiv i Djurens Rätt jag kan. Jag har drömmar om att flytta ut i skogen och leva självförsörjande i ett litet vegankollektiv. Samtidigt vill jag starta hunddagis, ha hamsteruppfödning, vara hundtränare och så mycket annat. Livet kan bara bli bättre!

Just nu har jag sommarlov och livet är bättre än någonsin! Hittade till den här sidan för någon månad sen och har börjat använda mig av LoA mycket nu, och känner hur jag blir bättre och säkrare varje gång. Jag mår så otroligt bra, jag kan knappt fatta det själv.

Lever efter måttot Du är inte misslyckad för att du inte lyckas, du är lyckad för att du försöker.

crinalina
7/6/12, 8:28 PM
#13

Åååh vad härliga ni är!

Jag är 42 år och bor sedan 3 och ett halvt år på spanska solkusten, i en turistort som heter Fuengirola mitt emellan Malaga och Marbella. Jag flyttade hit för att det var rätt läge att göra det av en massa olika saker som skedde och föll på plats.

Jag har en sambo, engelsman, som är mitt livs kärlek. Honom attraherade jag helt medvetet (fast utan direkta LoA-kunskaper) även om jag inte visste att det var just han som var den rätte just då. Vi har två katter. Burman Hitler som är ca 4 och ett halvt och en vanlig spansk bondkatt som är min bäbis, han är ett år och några månader och heter Pussolini (min sambo har en väldigt sarkastisk humor och namnen är menade som just det och vi är absolut inte rasister eller något sådant). Till vardags kallar vi dem dock för Kitty och Puss.

Jag har en son hemma i Sverige som blir 23 i augusti, som pluggar till musiker. Drömmen är musikkompositör till tv-spel och /eller filmer, och att åka till Japan och utforska kulturen och tv-spelsvärlden där.

Jag har alltid varit en sökare, har alltid gått min egen väg (många gånger nästan trotsigt) och jag har alltid jobbat med att utvecklas och lära mig mer om mig själv.

Första gången jag kom i kontakt med LoA var september 2008 då jag såg ett Oprah-avsnitt om det. Det var som att hitta hem. En vecka senare fick vi besked att min pappa var döende i cancer och det LoA försvann in i bakhuvudet.

Aktivt har jag medvetet skapat mitt liv i 2 år och jag älskar det.

Jag andas och lever kärlek och glädje. Mitt livs mening är att vara lycklig, här nu och för alltid. Jag ångrar ingenting eftersom allt jag varit med har lärt mig någonting jag har haft användning för senare. Allt som händer sker för mitt bästa, för att föra mig in på rätt väg och rätt spår. Dit jag vill.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
målle
7/6/12, 9:04 PM
#14

Hahaaha tillåt mej bara få garva lite åt era katters namn! Skrattande

LoAEmma
7/19/12, 8:42 PM
#15

Några nytillkomna som vill berätta lite mer om sig själva?
:-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
7/19/12, 8:47 PM
#16

Hade gärna berättat lite om mig här men gillar inte att lägga ut för mkt personlig info på nätet eftersom det är helt öppet för vem som helst, men är någon av er nyfiken så kan jag skicka ett privat meddelande om migGlad

11totem
7/20/12, 9:40 AM
#17

Åh vad kul att höra om er! :)

Jag är kvinna 20 år, har varit en sökare mer eller mindre hela mitt liv. Började dock bli mer intresserad och fördjupade mig runt 17 års ålder.
Jag vill flytta till australien eller nya zeeland längre fram i tiden :D

Jag vill heller inte lägga ut för mycket här, men det är bara att skicka ett privat meddelande annars :)

allt gott :*

11totem
7/20/12, 9:47 AM
#18

Okej, jag kan även berätta lite mer.. :D att jag sysslar med kampsport mest thaiboxning, vilket jag äääälskar. Det får mig att må så jävla bra.
Även om jag undrar "vafan gör jag med min kropp?"!" när jag får blåmärken å skit, men de är så kul..!

Jag bor fortfarande hemma, har dock bott 2 runder hemifrån men alltid varit inneboende. Det funka inte riktigt i längen men jag lärde mig mycket .
Nu har jag bestämt mig för att satsa på att fixa ett jobb där jag vet att jag får vara kvar en längre tid och fixa mitt körkort så blir allt så mycket lättare i vardagen :)

Jag njuter av att andas. Jag älskar duggregn.
är inte lika rädd för spindlar längre.
Älskar kattdjur mest lejon.

Försöker Se alla saker i livet som lärdom och glädje.
och givet attraktion ;)

Upp till toppen
Annons: