Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1136 ggr
crinalina
7/4/12, 7:17 PM

Vikten av motsatser

Jag har, som flera av er vet, en dröm att försörja mig på att skriva. Men eftersom jag inte gör det än så behöver jag ju en annan inkomst. Denna får jag i form av att jag jobbar deltid på ett kafé tors, fre och lör varje vecka. För mig så skapar detta mycket blandade känslor då jag inte alls vill jobba, men jag vill ha och behöver pengarna.

Det skapar också problem då jag känner att jag behöver skapa mig rutiner och eftersom min vecka är uppdelad i två så måste jag ha två olika rutiner och det krockar lite för mig i mitt huvud.

Nu ska jag jobba ett par timmar extra imorgon och sedan några extra under de kommande två veckorna. Detta kommer ju naturligtvis att ge mig mer pengar än normalt. Tjoohoo! Men det kommer att ta bort en massa tid från det jag egentligen vill göra.

Så när jag var till affären för en stund sedan så gick jag och tänkte; jag vill inte jobba imorgon, usch, jag vill verkligen inte jobba imorgon, jag hoppas jag trampar snett och stukar foten så jag nte kan jobba imogon". Och så slår det mig… Det är ju klart att jag får mer jobb när jag tänker så. För jag vill ha mer pengar men jag vill inte jobba. Och man får ju det man fokuserar sin energi på. Pengar och jobb i detta fall.

Just nu skrattar jag åt mig själv då jag ju naturligtvis vet om detta, men jag har ärligt talat inte varit medveten om att jag tänkt på det viset. Och då insåg jag att det är säkert så jag omedvetet tänker om mycket.

Så jag gjorde en liten övning för att vända det.

Kanske har ni någonting som ni behöver vända också, så jag delar ju såklart med mig av den.

Det gäller att svara på dessa frågor.

1. Vad vill jag inte?

Jag vill inte jobba

Jag vill inte vara utan pengar

2. Vad vill jag?

Jag vill vara hemma och skriva

Jag vill ha pengar

3. Hur vill jag inte känna?

Jag vill inte känna stress och andra olustiga känslor över att gå till ett jobb

Jag vill inte känna stress och andra olustiga känslor av att inte tjäna tillräckligt och inte ha tillräckligt med pengar

4. Hur vill jag känna?

Jag vill känna glädje, tillfredsställelse, stolthet och andra underbara, härliga känslor över att vara hemma och skriva

Jag vill känna glädje, tillfredsställelse, stolthet och andra underbara, härliga känslro över att ha alla pengar jag vill ha och mer än så

Med vikten av motsatser menar jag alltså att ibland så kan man använda det man INTE vill för att komma fram till vad det är man vill. Man kan använda det man INTE vill känna för att komma fram till vad det är man vill känna.

Det finns kanske förbättringar man kan göra i denna övning, Kom gärna med förslag och råd.

Just nu känner jag mig otroligt glad och nöjd över att jag har tillbringat tre dagar hemma med att skriva. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Joar]
7/4/12, 7:54 PM
#1

Tycker det låter som en bra idé. Det skall jag tänka på när jag får negativa tankar. Skrattande

MissInAction
7/5/12, 12:08 AM
#2

Ja, det här är ju jättebra!
För ibland kan man ju köra fast och fastna i negativa och kontraproduktiva känslor och tankar och då lyckas man inte vända på situationen hur mycket man än vill.

Mycket bra tips Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
7/5/12, 12:24 AM
#3

Superbra! Jag tycker också att det är jättelätt att fastna i att älta vad jag INTE vill, och dra mer mig helt,  i stället för att vända på steken och då  "älta" det jag VILL - mkt trevligare juSkrattande

Det tips jag kommer på, är att kanske i ett tredje varv gå från "jag vill" till " tack för att jag"

Tack för att jag känner glädje, tillfredsställelse, stolthet och andra underbara, härliga känslor över att vara hemma och skriva

……………………………………………………………………

Kanske lite OT, men kom bara att tänka på det nu…att vi har suckat o klagat på värmen ett tag nu (vi har värmebölja här nere, många sydeuropeiska länder mellan 35-40 grader i flera veckor) men så började vi skämta om det i stället - åååh, vad det är varmt o skönt här hemma osv - och det funkar faktisktFlört. Inte att jag njuter av det mer precis, men stämningen blir iaf mkt trevligareTungan ute.

linnease
7/5/12, 1:50 AM
#4

perfekt :)

Upp till toppen
Annons: