Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1262 ggr
szirius
6/27/12, 12:52 AM

glömma-minnas-glömma-minnas

Kan ni också hålla på såOskyldig?

Att trots att man jobbar med LoA medvetet på olika plan i livet, helt glömma bort det på andra plan…….och glömma bort att det ju kan vara så himla ENKELT att bara förändra ens förhållningssätt till något? Och sedan när man gjort det, nästan genast få "svar från universum" ?

Jag har haft en sån upplevelse nu igår och idagGlad.

Igår morse vaknade jag av mobiltelefonen ringde och jag fick en sån olustig stress i hela kroppen som var med under lång tid den dagen. Jag blev medveten om nåt jag inte tänkt så tydligt på, nämligen att jag har en aversion mot mobilen, då den är förknippad med mitt gamla jobb: gammal stress, gamla jobbiga samtal, gamla konflikter etc….så jag har nästan fått ångest när mobilen ringt!

Jag bestämde mig därför för att

1)helt sonika radera alla gamla jobbtelefonnr

2)byta ringsignal

3) sen gjorde jag en affirmation : det ringer bara härliga underbara människor till mig med goda nyheter!Flört

Och tänka sig - dessa två dagar har flera personer ringt som sällan brukar ringa, för att säga att de saknar mig Glad

Plötsligt har min inställning till min mobil gått från obehag till välbehag!Tungan ute

Att det skulle ta sån tid….Oskyldig

Annons:
SHIAWASE
6/27/12, 5:31 AM
#1

Harligt! Jag tror att vi alla  gor detta. Sarskilt nar det galler omraden dar vi har gamla invanda tankemonster eller saker som ar relaterade till oonsskade erfarenheter.

Att bryta invanda tankamonster, ar nagot som kan ta sin tid innan man hittar ett bra tillvagagangssatt, men ditt satt med mobilen var ju fantastiskt, sarskilt att radera bort och sedan byta ringsignalGlad och sedan han bra affirmation ovan pa det.  TACK for det:) Nagot som kan appliceras pa andra saker for att vanda obehag till valbehagGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
6/27/12, 5:56 AM
#2

Vad härligt det där låter. Och så enkelt Glad.

[Kathja]1
6/27/12, 8:17 AM
#3

Visst är det väl sådär! Ibland undrar man ju om man är helt lost som inte ens kan komma ohåg att göra det man vet funkar som som man råder andra att göra. Men men, det finns väl en orsak till det oxå. Var sak har sin tid. Skrattande

Det handlar ju i grund och botten om att ta itu med sina tankemöster och inlärda föreställningar om saker och ting, och där har vi nog alla ett visst motstånd inför vissa delar. Och ofta är ju motståndet sådant att vi faktiskt inte själva ser vad det är vi behöver ta i. Men med ett öppet sine så brukar det uppdagas förr eller senare.

[Torahzen]
6/27/12, 10:17 AM
#4

Det är så skönt när man ser vilka kopplingar man gör och kommer på att man kan ändra sig!

Bra jobbat!

målle
6/27/12, 11:28 AM
#5

Wow! Coolt, det är så häftigt att läsa om allt coolt som hänt er/oss efter att man gjort en ändå så enkel sak!

Upp till toppen
Annons: