Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1788 ggr
[Vargöga]
6/26/12, 7:06 AM

Good feeling

Nu på morgonen när klockan ringde satte jag mig upp och och sträckte på mig samtidigt som jag sa Good feeling. Nu skall jag träna mig under resten av dagen också. Skrattande

Annons:
[Kathja]1
6/26/12, 9:00 AM
#1

Låter som en bra plan tycker jag! Låt det ta sin lilla tid att på kläm på detta, det kan vara lite klurigt i början eftersom det oftast handlar om att skapa sig nya tankemönster och banor. Man ska börja vara ego, bara göra sådant som får en själv att må bra och man ska gå runt och känna in ditten och datten.

Men om du bara ser till att ha roligt, inte ha en massa krav på att klara det alltid, här dippar vi för fullt mellan varven, bara att kolla in "fuck-tråden" - men det hör till. Ingen fixar detta med en gång, och ingen fixar detta hela tiden.

Men med tiden kommer du att märka att det går lättare och lättare, och du kommer att komma på dig själv med att vara lycklig utan att du egenligen vet varför. Lycklig bara av att leva. Då har du hittat rätt!

[Vargöga]
6/26/12, 11:29 AM
#2

Tack. Skrattande

Går omkring och tänker på positiva saker idag. Någon klagade på regnet och tyckte att det skulle kunna vara sol för en gångs skull. Jag sa då att solen kommer när vi har semester (hela arbetet går på semester nästa måndag. Det var väl bra än att sitta och sura över regnet.

[Kathja]1
6/26/12, 12:07 PM
#3

Det var mycket bättre än att sura över vädret. Bra jobbat. Personligen kan jag inte förstå att så många lägger kraft och energi på just att gnälla över vädret - det är ju en av livets grejer som vi absolut inte kan styra över. Snacka om bra tillfälle att träna på att gilla läget! Skrattande

MissInAction
6/26/12, 12:09 PM
#4

Härligt, Vargöga! En bra start på morgonen är viktigt Glad

Lite roligt är det med medvetandet om dessa tankar och känslor, och man förstår varför bahandlingsformen KBT - kognitiv beteendeterapi - har blivit så framgångsrikt. Tanke påverkar känsla, som påverkar beteende. Allt hänger ihop. Fast LoA tar det ju oändligt mycket längre Glad

Håll oss uppdaterade!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
6/26/12, 2:25 PM
#5

Det skall jag göra. Var och hämtade en katt i stan idag. Det regnade när vi kom ut på landet. Men långt därborta såg jag en lucka och pratade med katten att där borta kommer solen fram och ingen av surade över regnet. Skrattande

crinalina
6/27/12, 1:57 PM
#6

Härligt! Att få en bra känsla direkt på morgonen är jättebra och även viktigt! Jag brukar göra en övning ur Rhonda Byrnes senaste bok The Magic, där jag på kvällen när jag går och lägger mig går igenom allt bra som varit under dagen och väljer ut den bästa saken med dagen och tackar för den (tre gånger, då tre sägs vara ett magiskt tal i naturen). Efter det så går jag igenom den kommande dagen i huvudet och ser till att allt jag vet att jag ska göra får en bra vibration. Om jag tex ska gå och jobba så tänker jag på bra saker som jag gillar med mitt jobb, om jag ska städa så tänker på (och känner) hur skönt och rogivande det är när det är klart osv.

Nästa morgon när jag vaknar så gör jag precis samma sak, jag tackar för den fantastiska dagen jag hade igår, och så tackar jag för den fantastiska dagen jag kommer ha idag.

Att vara tacksam för det som varit, det som är och det som kommer är en jättebra känsla att lära sig inom LoA, och naturligtvis ändå. Oavsett vad det är och vad det handlar om så har du ju enligt LoA själv attraherat det in i ditt liv och då behöver man vara tacksam för det. :D

Att kunna se solen bakom regnet är fantastiskt. Kan du även lära dig att se regnet i sig som någonting bra och positivt så har du kommit ännu längre. För livet är inte "där borta, bortom molnen", livet är här oavsett om det är moln eller regn, eller snö.

Bra jobbat! :D Och välkommen hit till vårt fantastiska forum! <3

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Vargöga]
6/27/12, 3:50 PM
#7

Tack så mycket. Skrattande

Upp till toppen
Annons: