Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 5550 ggr
Sugarcream
6/24/12, 8:50 PM

Attraktionslagen

Hittade nyss till den sida! Kanske LOA som drog mig hit? :) Är iaf intresserad av detta och har läst båda the secret böckerna och sett filmen. Har även beställt en bok av esther och jerry hicks. Jag tror på attraktionslagen men ibland känns den svår. När jag tänker efter har jag använt mig av den sedan jag var barn i princip (är 27 nu snart) för att få det jag velat, sedan i tonåren har jag attraherat till mig vänner jag ville ha, sedan kärleksförhållanden och nu för ett år sen även en utbildning. Allt detta omedvetet om detta jag läst i böckerna. Jag har inte gjort på något speciellt mer än att veta med all säkerhet att det jag vill kommer jag få. Jag sa flera ggr för mig själv att jag ska gå en utb till hösten och så är det bara och kommer bli. Jag sa också att jag kommer bli kär i höst och jag kommer ha en underbar höst med den killen. Så blev det. Kände så starkt på mig att det kommer hända. (Dock höll det inte mellan oss, och det tror jag kan bero på att jag förde in för mycket negativt i relationen så det hela slutade negativt). Men det är så häftigt att känna något så starkt.

Det som känns svårt med LOA nu när jag läst på om det är att det känns lite krångligt. Fast jag tror jag kör på mitt sätt som jag gjort tidigare.

Dock har jag ett problem nu och det är angående en relation som jag hoppas innerligt går att lösa. Någon som har svar på om LOA kan föra en tillbaka till någon man tycker jättemycket om? Denna människa betyder så otroligt mycket för mig och vi har haft ett förhållande tidigare. Det har skurit sig lite mellan oss och tydligen har jag attraherat in detta eller så ligger vi inte på samma nivå just nu. (han har problem med annat också). Någon som har erfarenhet?

Annons:
LoAEmma
6/24/12, 10:47 PM
#1

Allt handlar ju om vilken vibrationsnivå ni är på. Och du kan aldrig ändra på någon annan än dig själv.

Är denna person bra för dig?

Hitta lugnet, chilla, och rätt personer och händelser kommer att komma till dig så dina drömmar kan bli sanna!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sugarcream
6/24/12, 11:09 PM
#2

Det e det med vibrationsnivå som känns komplicerat. För vi har haft det bra rätt länge nu. Men så plötsligt mår han sämre, mycket att göra, stress mm och känner att han vill vara själv. Och jag har läst något om att man kan sänka sitt egna humör för att matcha nivån. Tycker om honom så mycket och han har gjort såå mycket för mig under tidrn vi känt varann. Önskar jag kunde ge tillbaka detsamma till honom.

LoAEmma
6/24/12, 11:14 PM
#3

Ja du ska inte börja "må dåligt" bara för att vara på samma nivå som honom!
Fortsätt vara glad du, fokusera inte på något dåligt som han har i sitt liv!

Är ni tillsammans? Ett par alltså?

Det bästa du kan göra för honom är att vara glad, alltså på din vibrationsnivå, det som matchar med hur din själ mår :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
6/25/12, 12:48 AM
#4

Sugercrem! Hicks har mycket om relationer, sa las deras bocker kolla aven upp youtube clip (sok Abraham hicks) dar finns ocksa mycket om relationer , och mycket annat, och du kommer nog upptacka att det inte ar sa krangligt :) Det galler ju att hitta sin vag, sa utga fran det satt som du har gjort hittills, och utveckla det sattet med ideer och kunskap fran olika hall.

Nar det galler din relation, som LoAEmma sager, att "sanka" sin niva for att matcha nagon annan ar absolut inget vidare satt att ga till vaga.

Fokusera pa dig, att du mar bra. Gor du det kan du aven "lyfta upp" nagon annan. Eftersom du just vill ha HONOM, sa blir ju detta inget vidare radObestämd Men kan du stanna fokuserad pa DIG och DIN lycka, sa kommer du att skapa fantastiska relationer, vlket kan innebara en relation med honom eller kanske inteFlört Men jag vet av egen erfarenhet att det gar utmarkt att forandra , forbattra relationer om man ar fokuserad pa sig sjalv, och att vara installd pa att vara nojd och glad , vad som an hander med just den relationen. Det ar just da som det ar mojilgt att forandra den. Lagg alltsa INTE fokuset pa honom och relationen med honom.Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sugarcream
6/25/12, 8:28 AM
#5

Vi är inte tillsammans. Vi var för flera år sen men har haft kontakt sedan dess o ibland betet oss som ett par. Alltså vi har haft svårt att släppa varann o för min del finns där känslor o jag tror han också har. Men enligt attraktionskraften kan man inte styra över andra människor va? Har kollat lite på abraham hicks på youtube. Förstod inte vad vortex eller vad det heter är för nåt? Är det vibrationsnivå?

SHIAWASE
6/25/12, 8:40 AM
#6

Du skrev i ditt forsta inlagg att du har bestallt en bok av Hicks. Las den!! Glad Dar kommer du att fa insikt om lite av varje (om den boken nu passar dig)

Man kan inte styra over andra manniskor, bara over sig sjalvFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Sugarcream
6/25/12, 10:16 AM
#7

Jag jag beställde boken som heter Attraktionslagen av Hicks. Finns ju en om relationer med. Är den att rekommendera? Tror jag ska klicka hem den med.

Ja allt börjar ju med sig själv och sitt tänkande. Men ibland är man otålig :) Plus att jag just nu är ledsen över situationen. Det går upp och ner. Ena stunden ser jag allt positivt för att det nästa stund känns sorgset och jobbigt.

SHIAWASE
6/25/12, 10:34 AM
#8

Jag personligen rekommenderar den JATTEMYCKETGlad Jag har ocksa levt "naturligt" efter attraktionslagen, attraherat manga bra saker i mitt liv,, Men nar jag laste boken, Attraktionslagen, sa foll ALLT pa plast,, det var som ett uppvaknande, dar jag insag att jag hade haft ratt hela tiden. For mig var det en enorm upplevelse. Sa jag rekommenderar dig verkligen att lasa boken.

Om du kan, forsok att strunta i situationen som du tycker ar jobbig just nu.  Att tanka och alta forbattrar inget, sa nar du kanner att du ar pa vag ner, i sorg och jobbiga kanslor, forsok att distrahera dig sjalv, hitta pa nagot annat! vad som helst.

MEN det ar helt ok att saker och ting gar upp och ner ocksa, sa kritisera inte dig sjalv for att du inte lyckas vara pa topp hela tiden. Nar du kanner att det ar jobbigt, lat dig sjalv kanna det, MEN forsok att andra fokuset. Fast sadana ovningar kan vara bra att gora sedan du last boken. Nar du last boken , kan du sakert igen titta pa You Tube clip, som da sakert kommer att falla lattare pa plats.

Stressa inte,, ALLT AR SOM DET SKA VARA,,,, det ar ok att ha ups and downs, det ar ok att ga langsamt framat,,,, ALLT AR SOM DET SKA VARA OCH ALLT AR TILL DET BASTA FOR MIG,, forsok att styra in ditt fokus pa det. Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
6/25/12, 11:47 AM
#9

Jättebra skrivet!!

Attraktionslagen-boken är superduperbra! Den är som grunden tycker jag, den om relationer håller jag på läser nu. Mycket är sådär men helt plötsligt kommer ett par sidor som är bara SÅÅ träffande :-D

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sugarcream
6/25/12, 11:52 AM
#10

Jo men känner mig så otroligt sviken av den här killen som betyder så mycket i mitt liv och gjort i flera år. Försöker inte fokusera på hor ont det gör utan på allt bra med honom och som vi haft men då och då kommer den hemska känslan av att han bara lämnat mig utan att verka bry sig. (Fast det tror jag han gör innerst inne men han vill vara ifred just nu o ha tid för sig själv). Jag har alltid trott han är mitt livs kärlek trots våra upp och nergångar och jag har inte gett upp den tanken än. Men jag förstår ändå inte hur man kan göra så mot en människa man står närmast. Att ena dagen vara hur gullig som helst för att nästa dag bryta och säga det inte funkar. Vi är ju vuxna människor!

Vet inte varför det blivit såhär mellan oss. Jag har väl attraherat något negativt utan att vara medveten eller? Det är väl så det funkar? Eller så är vi inte på samma vibrationsnivå nu?

Längtar tills böckerna kommer. Minns jag läste ut Rhonda Byrnes riktigt snabbt, var helt fast i de. Vad tycker du om hennes böcker?

SHIAWASE
6/25/12, 12:45 PM
#11

Lat det ta den tid det tar att vanda dina kanslor.

Jag har faktiskt inte last Rhonda Byrnes bocker… Det ar det som ar sa intressant, allt olika saker passar for olika manniskor. Jag har sett nagra sma bitar av The Secret, men jag har inte kant nagon som helst dragning till bockerna, och inte heller att jag vill se mer av filmen. Att hicks bockerna stamde for mig, var nog att de kandes lite mer "andligt" inriktat,  pa ett satt som lag helt i linje med vad jag redan hade kommit fram till sjalv,,

Det finns ingen "ratt" eller "fel" vag, man maste helt enkelt hitts sin egna vag. Sedan ar det ju ocksa sa att om en bok inte kanns bra for mig idag , sa kan den passa perfekt vid en annan tidpunkt. Sa ta till dig det som kanns ratt, och forsok att hitta DIN vagGlad

Har pa formuret finns massa sprudlande sjalar, som ar perfekta att bolla med!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
6/25/12, 6:32 PM
#12

När vi önskar oss något så önskar vi alltid en känsla, en vibration, det handlar alltid om det oavsett om du önskar en realtion, pengar, en ny bil eller en bebis.

Du önskar en känsla och Universum/Gud levererar - det som matchar din önskan! Inget annat.

Tänk nu att du önskar en relation där du känner XYXY, men mannen du drömmer om matchar bara din önskan till viss del, av honom kan du bara få XY. Då kommer det inte att bli det du vill i den realtionen, därför att det inte är det du har bett om, och Universum/Gud vet det och det blir inte ni. Hänger du med?

Därför är det alltid bäst att inte tänka på en specifik person, vilket såklart är svårt då det redan finns någon, utan fokusera på på känslan du vill ha, inget annat. Dröm ihop hur din önske relation ska vara, hur du vill må, känna, vad du vill uppleva osv - utan att fokusera på någon speciell person.

Släpp sedan önskan fri! Fundera inte så mycket över den, utan var lugn i att Universum/Gud kommer att ge dig det du önskar. Och tills h*n är på plats i ditt liv så ska du bara se till att ha riktigt roligt i livet. Det innebär givietvis att du kan träffa män/kvinnor under tiden, men känns det inte 100% rätt så kan du vara lugn i att det inte är det heller. Det kan ju dock vara gott nog så länge, men lås inte fast dig i denna person för mycket utan se till att vara öppen så du inte missar Den Rätte!

Att du och den där killen inte funkar helt och fullt nu beror det på att ni inte matchar varandra längre, han  är antagligen inte det du behöver, och har önskat, även om ni gjorde det förut.

Och precis som de andra säger så sänk inte din nivå för allt i världen. Det finns ingen som helst anledning att må sämre än man gör, tvärt om, se till att må så bra som det bara går. Mår du bra kommer du att inspirera andra till att må bra, det bästa  att "ändra" andra.

Se till att ha fokus på dig själv, ingen annan. Ha fokus på nuet och det du har, stort som smått, och var tacksam över det. För är du tacksam över det du har så kommer du att må bra, och mår du bra attraherar du mer av det som får dig att må bra. Med andra ord det du önskar dig!

Sugarcream
6/25/12, 10:32 PM
#13

Tack för era svar :)

Då uppfattar jag det som att man inte kan få allt man vill enligt attraktionslagen för jag kan ju inte få relationen med den jag tycker om?

Förut när jag använt mig av denna lag omedvetet så har jag kunnat få tillbaka de relationer jag velat.

Har ju också läst något om att om man tänker på en viss person så plötsligt dyker den upp eller hör av sig.

Annons:
LoAEmma
6/25/12, 10:51 PM
#14

Men har dessa relationer varit bra för dig? I långa loppet?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sugarcream
6/25/12, 11:02 PM
#15

De andra var inga jag brydde mig om men jgg visste att jag skulle få tillbaka killen om jag ville o visste problemen vi hade då skulle fixa sig och det gjorde de men det höll inte för det. Men just då kändes det så bra att veta att jag kunde styra det även om det egentligen blev dåligt i slutändan.

Med denna nu som jag haft en från och till relation i flera år med har det väl varit samma. Upp och ner och upp och ner. Men när man tycker om någon så mycket så har jag svårt att ge upp direkt för jag tycker alltid det finns något att kämpa för. Och ser alla de bra stunder.

Ska iaf läsa Hicks böcker. Längtar tills de kommer och hoppas de kan få mig inse något.

[Kathja]1
6/25/12, 11:02 PM
#16

Du får absolut allt du vill ha, och ber om, men grejen är den att Universum/Gud ger dig utifrån vad du önskar dig och ger dig det som matchar din önske-energi. Men allt som oftast, speciellt i början, är vi faktiskt inte helt och fullt medvetna om vad vi önskar oss. Det är en av delarna man måste lära sig då det kommer till Medvetet Skapande (LoA)  - att lära sig kontrollera och styra det man önskar. Är lite det som är hela grejen.

Jag säger inte att det inte kan bli ni igen, bara att du får det du ber om. Altid. Det är därför det har funkat förut, de gångerna har deras energi matchat det du har bett om.

Sugarcream
6/25/12, 11:59 PM
#17

Tack för ditt svar :) Så om jag tänker på allt bra jag gjort o fina minnen med denna person som gjort honom glad förut, är det en chans att attrahera? Jag vill ju ha tillbaka det som e bra. Och helst med honom eftersom han i nu är den jag tycker om. Men det e möjligt det finns någon annan menad för mig. Jag kan ju önska en kärlekskänsla vilken som men eftersom jag har många fina o nya minnen från denna relation så blir det nästan automatiskt jag tänker tillbaka på de stunder, och då kanske attraherar tillbaka de? Är som sagt inte helt hundra på attraktionslagen än. Fortfarande ny på området :)

[Kathja]1
6/26/12, 12:22 AM
#18

Det låter som en bra plan. Önska på! Allt som får dig att må bra, är bra. Skrattande

Att Medvetet Skapa sitt liv handlar om att önska sig vad man nu vill ha, sedan helt enkelt strunta i hur det ska kunna komma till dig, eller i vilken form det ska komma och sedan ha det så bra det bara går. Sträva  efter att leva i nuet och var tacksam över det du har är det som gäller.

Om det så sedan är så att dagdrömma får dig att må bra så gör det, om du mår bra av att skapa dig en visionboard, eller använda dig av affirmationer - gör det.

Gör allt som får dig att må bra och låt den Goda Känslan vägleda dig i det du gör. Sträva efter att må så bra som det bara går. Och gör detta inte primärt för att "få" saker till dig i ditt liv, utan för att du mår så bra av det.

Då kommer det att hända grejer!

SHIAWASE
6/26/12, 12:26 AM
#19

Bra svar du har fatt!!

LoA ar egenltigen inte svart att aktivt anvanda,  men det kan vara svart att inse att allt handlar om MIG och MIG, och kanslor och vibrationer. Ofta vill vi ha ett forhallande med en viss person for att vi tror att vi ska bli lyckligare da. Men ingen kan gora oss lyckliga, utan man maste hitta lyckokanslan aven man inte har fatt det man vill ha annu, aven om en person inte beteer sig som man har onskat.

Jag, som har varit gift i 20 arFörvånad ar oerhort tacksam for vart langa fohallande, och jag har antligen natt till en punkt dar jag kanner lycka och harmoni oavsett av vad min man gor eller inte gor. Vilket har lett till att vi har ett valdigt bra forhallande.

Om man kanner brist pa nagot,  som kanske ocksa ar det som du gor nu, att du ar mer fokuserad pa att just HAN INTE finns med i bilden just nu, da svarar universum pa den kanslan, och du far mer av detta.  Sa det ar darfor som vi har radger dig att fokusera pa dig, pa din lycka, pa kanslan, och inte specifikt pa honom. Slapp alltsa onskan !  Hel enkelt.  NJUT av dagen, av stunden, lar dig kanna dina kanslor,,, stang av tankarna och KANN dig fram. Kanns det bra , da ar det ratt, kanns det inte bra,,, fokusera pa nagot som kanns braGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sugarcream
6/26/12, 7:48 PM
#20

Tusen tack för era svar och råd :) Det e verkligen intressant detta med LOA och jag är glad jag hittade till denna sida så man kan lära sig mer!

Annons:
[Kathja]1
6/26/12, 8:43 PM
#21

Sugarcream - det är så Universum fungerar, du får det du efterfrågar och behöver när du är redo för det. Skrattande

crinalina
6/27/12, 2:21 PM
#22

Hej Sugarcream och välkommen hit till oss! Som du redan har upptäckt så är vi fulla av goda råd och vi har tillsammans massor att lära ut, och lära oss. Vi kan aldrig bli fullärda när det handlar om livet.

Så som jag ser det så är min enda uppgift här på jorden att vara så lycklig som jag bara kan vara, på precis alla plan och områden som man kan tänka sig. Det är genom att jag är lycklig som jag kan sprida lyckan till de runt omkring mig och det är dem som i sin tur kan sprida sin lycka runt omkring sig, som ringar på vattnet.

Så hur blir man lycklig i varenda liten del av sitt liv? Jo, man lyssnar på sitt hjärta och man lär sig av alla erfarenheter man och situationer man hamnar i. Man ser inte någonting som onödigt eller bortkastat. Allt man varit med om, alla relationer man har haft (har och kommer att ha) har en mening och en uppgift för att jag ska nå till den lycka jag vill ha.

Jag har många gånger tidigare i livet, innan jag ramlade över LoA, precis som du fokuserat på just en speciell kille och jag har alltid fått honom, men det har också alltid visat sig att han har inte alls varit så bra som jag trodde, jag har inte varit så lycklig som jag ville, det har funnits bitar som jag inte alls gillat osv. Så satte jag mig ner och funderade på vad jag egentligen var ute efter när det gällde ett förhållande, kärlek, kille. Jag frågade mig själv en massa olika frågor, allt jag kunde komma på, och jag svarade på dem. Utan någon speciell kille i tanken.

Hur vill jag känna för den här killen? Hur vill jag att killen ska känna för mig (dvs för att jag ska vara så lycklig som jag vill vara)? Vilka egenskaper gillar jag hos killar (jag gick igenom mina ex och plockade egenskaper jag gillat hos dem)? Vilka egenskaper vill jag inte att han ska ha (detta är oviktigt i sig utan frågas bara för att jag ska veta så mycket som möjligt och svaren på frågan ska uppföljas med frågan om den motsatta egenskapen isf är viktig för mig eller om jag vill att det ska vara neutralt inom just det området)?

Alla dessa frågor handlar om hur du vill KÄNNA med ditt livs kärlek inom alla områden i ett förhållande. Alla relationer du haft tidigare kan lära dig vad du vill KÄNNA.

När jag hade gjort detta så dök han helt plötsligt upp, i skepnad av någon som jag redan kände och som var helt otippad. Det har nu gått närmare 2 och ett halvt år och vi blir lyckligare och växer oss starkare tillsammans för var dag som går.

Det som händer när man fokuserar på en speciell person, som är väldigt lätt att göra, är att man låser sig och man står inte i linje för att få det man verkligen vill ha. Kanske är den här killen rätt kille för dig, men så länge du inte är fokuserad på dig och hur du vill känna i ett förhållande så står du ivägen för ett förhållande. För om du verkligen är helt och hållet ärlig så är det ju hur den här killen fått dig att känna under perioder som gör att du vill ha honom nu. Det är känslan du är ute efter. Om du vill ha tillbaka den känslan igen så är det den känslan du måste fokusera på, utan att fokusera på killen. För det kan vara så att han kanske bara var där för att lära dig hur du vill känna hela tiden. Det kan också vara så att det visar sig att han är den som kommer få dig känna så hela tiden.

Lycka till! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
6/27/12, 9:42 PM
#23

Suuuuperbra skrivet, som vanligt crinalina!!!!!!! Love it!! Man borde ju skriva ut och sätta upp på väggarna hemma hehe….så man kommer i rätt stämning hela dagarna!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
6/27/12, 9:48 PM
#24

Man skulle få ihop en hel bok av hennes klokskap! Glad

LoAEmma
6/27/12, 9:53 PM
#25

Oooh ja, och även din Kathja! Jag räknar er som dom två "proffsen" här inne, av vad jag har sett hittills Glad

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sugarcream
6/27/12, 10:53 PM
#26

Tack för bra jättebra svar :) Tänkte faktiskt på det för någon dag sen att bland de killar jag dejtat/haft förhållande med så hade jag velat ha några egenskaper av var av dessa så hade det blivit en superbra kille :) hehe så man kanske kan göra så, skriva en lista :) Men som med honom jag tycker om nu sen flera år…självklart gillar jag de bra stunderna men sen har alla personer sidor man tycker mindre om och de vill jag inte fokusera på. Man får ändå acceptera de lite sämre sidorna.

Upp till toppen
Annons: