Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 4883 ggr
[Kathja]1
2012-06-21 11:03

Del 2 -Fuck! ("gnälltråden)

Även behovet av att "gnälla av dig" är stort här inne så nu drar vi igång del 2 på Fuck! tråden. Del 1 hittar du här.

Ingen människa fixar att vara trallande glad hela tiden, jag tror inte ens att det är meningen. Vi behöver våra upp- och nergångar i livet för att komma vidare och växa som människor. Att däremot fastna i det negativa det leder ingen vart!

Så ut med det bara och med tanke på var du befinner dig är chansen stor inte bara att du mår bättre efteråt utan att du även har fått ett och annat tips som kan hjälpa dig vidare. Flört

Annons:
[Kathja]1
2012-06-21 21:40
#1

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!!!!! Nu vill jag ha alla mina pengar. Hit med asa mycket miljoner nu. Tack! Skrikandes

crinalina
2012-06-21 23:09
#2

Hahahahahahahaha Bra Kathja-R! Ut med skiten bara! :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

mariagr
2012-06-22 22:10
#3

Ta bort mig från den här otrevliga situationen på arbetet som råder nu. Ta bort den på sekunden. Nu har jag lärt mig tillräckligt av den. Kanske är jag tacksam för det femtio år efteråt!

målle
2012-06-23 11:58
#4

Jag vill oxå ha mina pengar! Jag hade skrivit 31/5 2012 på mina The Secret-checkar, men…vart är mina miljoner då? Kanske ligger de i mina växande oskrapade Trisslotter som ligger och typ glöms bort i lådan?

Och jag orkar inte med en vild snart 7-åring idag!! Tack och lov att farmor leker med honom!

målle
2012-06-26 19:27
#5

Suck, svärmor är hur gullig som helst, snäll, omtänksam och vänlig…men på tok för…hjälpsam? Hon tvättar våra kläder, städar vårat hus, skurar badrummet…snälla! Jag sköter de sakerna! Jag tycker det känns jättekonstigt att hon gräver i vår smutstvätt i tvättkorgen och tvättar och seda hänger det på tork! Jag skulle aldrig få för mig att rota i hennes tvättkorg hemma hos henne!

Nu åker hon hem på måndag och jag längtar faktiskt till måndag! Förlåt svärmor, men att hänga med henne hela dagarna i 3-4 veckor är bara för mkt, speciellt just nu! Jag vill sköta mitt eget nu!

Och jag har lite fint sagt att "nämen inte ska du tvätta och städa!" men hon fattar nog inte vinken och jag vill inte säga åt henne för hon kommer ta illa upp.. Rynkar på näsan

Får se till att ha tvättkorgen tömd nästa gång hon kommer och snabbt som fan slänga in tvätten innan korgen blir full under tiden hon bor hos oss i fortsättningen..

Suck..

[Kathja]1
2012-06-26 20:49
#6

Förstår känslan, min mamma blev sådan då jag fick barn. Slutade med att jag bad henne lägga ner pysslandet och fixandet hemma hos mig! Då övergick hon till att alltid ha med sig något då hon kom. Tyst

Men såhär 20 år senare kan jag se att det enbart var utifrån kärlek och omtanke hon gjorde det. Det samma lär gälla din svärmor. Hitta en tillåtande och lättare tanke och du ska se att det blir bättre. Det är ju även som så att sä länge som du tänker "sluta med det där" så kommer hon att fortsätta, eftersom du får det du fokusera på.

Det där fixar du. Gnäll av dig och byt sedan fokus! Se fördelarna med att hon fixar och donar, du slipper tråk-jobbet själv, hon visar att hon bryr sig om dig/er, du får tid till annat… Eller vad det nu kan vara för tanke som gör det lättare att ta.

Annons:
målle
2012-06-26 21:15
#7

Ja jag vet ju att hon gör det för att hon vill hjälpa till och för att hon bor i vårt hem 3-4 veckor 1-2 ggr/år. Så jag brukar tänka så när hon sätter igång, själva städandet är helt OK, där är det ju skönt att jag slipper släpa fram dammsugaren men tvätten…jag vill ju inte att hon ska sortera bland mina använda trosor etc Skrattande

När jag skrev det här inlägget nu innan var jag lite smått trött på det mesta, nu känns det helt OK och som sagt tycker jag väldigt mkt om henne. Hon är jättesnäll!

Jag försökte visualisera mig själv med att tvätta men hon tvättar iaf haha men det är väl för att hon såklart inte vill starta en hel maskin med tvätt för kanske bara 2-3 tröjor av hennes, då samlar hon ju såklart ihop av vårat oxå.

Nåväl, jag får vänja mig och det är ju inte så farligt! Skrattande

[Evigheten]
2012-06-26 21:47
#8

allt e bara skit, klarar inte av tentorna skit skit och skit oxå!!

Sugarcream
2012-06-26 22:06
#9

Haha nej men jag gillar din svärmor :) Hon får gärna tvätta min tvätt om hon vill så slipper jag ;)

målle
2012-06-26 22:29
#10

haha kan ju höra om hon har lust Flört

[Kathja]1
2012-06-27 08:26
#11

Aaaaaargh!!! Känner mig idag helt upp och ner. Drömde en massa underligt, vaknar och känner mig stressad och lätt ångestfylld - och kan nu inte bestämma mig för ifall det ska få bli en damp-dag, eller om jag ska försöka hitta en trevligare känsla.

Och till saken hör att jag vet inte varför jag mår så här! Om det inte är så att jag under natten har tagit in min mans olustiga energi, då han hade jätte ont i går efter en rotfyllning…

Hade en bra dag igår, fick trevliga nyheter och solen sken så inget att klaga på. Ska förvisso gå på ett jobb-pass idag, men det är det kortaste jag har (ons em-fre fm) så det borde inte påverka…

Hm, när jag sitter och skriver såhär så känns det faktiskt som att jag är mest rätt då jag tror att jag tog in min mans enerig i går och i natt. Får nog bli en kopp te och sedan en reningsprocess samt lite meditation!

Se så bra det blir då man börjar bena lite i det. Tungan ute

Sugarcream
2012-06-27 09:44
#12

Oj men så får man känna ibland, man får försöka vara positiv så gott man kan :) Själv drömde jag helt underbart inatt, ville aldrig det skulle ta slut :) Tänk vad drömmar kan påverka ens morgon och dag liksom! Hoppas du drömmer bättre inatt :)

[Kathja]1
2012-06-27 10:07
#13

Visst är det väl som så att vissa dagar blir så där, LoA handlar ju mycket om tillåtande och ibland är det lätt att glömma att tilåta sig själv.

Lyckades dock vända känslan genom en sk reningsövning och lite meditation, så nu är det som det ska igen.

Annons:
SHIAWASE
2012-06-27 10:11
#14

#13 Harligt! Meditation ar bast.Glad

Szirius beskrev ju att man kan paverka sina dromma, sa det ar nagot vi far forsoka trana oss pa.,, i alla fall jag tankte prova pa det.Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-06-27 11:37
#15

och nu drog svärmor fram dammsugaren…………….

SHIAWASE
2012-06-27 11:40
#16

Tack svärmor för att du städar åt oss!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-06-27 11:44
#17

haha ja jag får försöka vända känslan så!

szirius
2012-06-27 12:32
#18

jamen preciiiiis! Var TACKSAM, det är en YNNEST att få hjälp, faktiskt!

Har du funderat över varifrån irritationen egentligen kommer ifrån? Känns det som att hon gör det för att hon inte anser att ni har städat nog, alltså att det är en bakomliggande kritik i hennes beteende - eller är det bara vad DU tror att hon trorFlört?

Jag är säker på att hon gör det av ren välvilja, hon vill underlätta i er vardag och det är ju fantastiskt fint gjortGlad. Om det bara hänger på dina trosor, sortera undan dem då medan hon är där o tvätta dem separatFlört

Tacka och ta emot,själv skulle jag mer än gääärna ta emot städhjälp i det här stora husetSkrattande

målle
2012-06-27 14:55
#19

Hahaha ja det låter ju så löjligt egentligen att jag ska klaga på ngt sådant! Jag bryr mej egentligen inte att hon tvättar mina trosor eller storstädar huset, jag vet att hon gör det för att hjälpa till plus att hon är världens största städoman! Skrattande Men det stör mej lite ändå, kanske för att jag själv VILL städa och tvätta men liksom inte hinner för hon är före varenda gång, det känns nog lite som att jag måste tävla mot henne i mitt eget hem..äsch jag vet egentligen inte! Skrattande

[Torahzen]
2012-06-27 15:13
#20

På vems vilkor städar hon? Dina eller hennes?

Frågar hon om det är ok att göra det ena eller det andra?

Jag har också en svärmor som vill så himla väl men det krockar när vi ser olika på sakerna. Hon tyckte det var hemskt en jul då jag inte hunnit skura golven. Jag tyckte att vi kan ha en trevlig jul utan nyskurade golv (även om det är trevligt med nystädat). Jag hade intetillräckilgt med ork och prioriterade annat. Att hon blir störd av det är hennes ensak. Jag hade det tillräckligt städat.

Annons:
SHIAWASE
2012-06-27 15:14
#21

Jag forstar dig jatteval!!! Och det ar val dar som svarmor/svardotters-problem ligger. Aven om hon bara vill hjalpa, sa tar man sjalv det som nagon slags kritik,,, Jag har ocksa haft dessa erfarenheter:) sa det ar HELT naturligt. Nar det galler dig, sa har ju du attraherat detta forum, du har attraherat LoA tanket mm. redan pa det har stadiet!!!! sa var TACKSAM for det!!!

Sa det har lilla "problmet" kommer losa sig av sig sjalv.

Allt blir sa lattsamt nar man inser att man inte behover tavla mot nagon, nar man inser att jag ar jag, och andra ar sig sjalv. Da blir det ocksa lattare att ta emot sadant och bara kanna tacksamhet, istallet for att kanna att nagon gor "intrang" pa "mitt revir"

Med tre dottrar som ar EXPERTER pa att bara slappa allt precis dar de star och sitter, sa skulle jag onska mig din svarmor hit, just nu!!!! Tank om jag hade en svarmor som ville stada at mig!!  Just nu sa avundas jag dig, Malle, som har nagon som vill stada at dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-06-28 18:04
#22

Hahaha alltså jag känner mig så löjlig egentligen när jag läser era svar, för herregud, det är ju helt underbart att ngn annan städar i mitt hem och hon gör inte det för att hon tycker att jag är slö och inte gör det, hon gör det för att hon är en städoman och hon tycker väl att hon skitar ner i vårt hem och vill ju såklart hjälpa till och städa upp efter sig. Det är bara så enkelt! Hon städar lika ofta hemma hos sig och jag personligen städar kanske var 14:e dag haha så det är ju skillnad på svärmor och mig Flört

Men självklart är jag tacksam för att hon städar, och jag vet att hon inte känner sig tvingad till att göra det och jag vet att det inte är för att hon tycker jag e lat och inte städar. Hon säger ju själv tex att det är kul att rensa ogräs (?!) Hon har förresten rensat hela stenbelagda "altanen"…

Skrattande

LoAEmma
2012-06-28 20:43
#23

Du får skriva om det här i tacksamhetstråden istället för fucktråden nu när du fått ett annat ljus på det <3

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-06-28 21:00
#24

haha ja det får jag göra! Skrattande

[Vargöga]
2012-06-29 13:25
#25

Jag måste sälja min bil. Jag är inte så glad kan jag säga. Har ångest över hur det skall gå sen då jag bor på landet och bussarna går inte så ofta. Gråter

crinalina
2012-06-29 19:48
#26

#25 Vargöga, varför måste du sälja din bil? På vilket vis gör det ditt liv bättre än det är nu? Innan man gör någonting ska man se till att man har hittat en bra känsla, man ska aldrig göra någonting som inte känns som rätt sak att göra. Vad har du för alternativ? Skriv en tråd om det? Kanske kan du få en känsla om det när du får lite andra synpunkter på saken.

LoA handlar om att alltid följa de bra känslorna. Inte om att följa samhällets utsatta regler för hur saker ska lösas. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Vargöga]
2012-06-29 20:06
#27

Det är min Intressebevakare som anser att den är för dyr i drift och alla de övriga konstnaderna. Har inte råd med den plus att jag har en hel del skulder.

Annons:
[Kathja]1
2012-06-29 20:23
#28

Men vad vill du göra? Känns det bra när du tänker på att sälja bilen?

Varför inte göra som crinalina tipsar - skriv en tråd om detta att du tror att du behöver sälja bilen? Hur du känner inför det, om du själv tror att det är nödvändigt (skit i vad andra eventuellt tycker!) - osv. Så kan vi, om du vill, kanske hjälpa dig få fram en lösning som känns bra för dig?

Det är nämligen så med Universum, och LoA, att allt du gör som känns bra kommer att bli bra för dig! Så känns det inte bra att sälja bilen är risken stor att det inte kommer att bli bra, för dig.

crinalina
2012-07-02 16:40
#29

Åååååååh, vad frustrerad jag blir!! Ända sedan vi flyttade in så har jag velat ha en gazebo, ni vet en sån där paviljong (tak med fyra ben), uppe på taket för att kunna få lite skugga där uppe också. Jag har visionen att kunna sitta däruppe och läsa, och skriva undan från solen. Jag vill kunna komma hem från jobbet, ta min Kindle och gå upp och lägga mig därunder i hängmattan och läsa. Eller ta med min laptop upp och skriva eller jobba.

Förra veckan köpte min fantastiska och underbara sambo en sådan och den är nu uppsatt. Men eftersom taket är tyg och det kan blåsa en del där uppe i bland så tycker han att vi måste ta ner taket när vi inte använder det. Ja, men inte fan kommer jag att klättra (precis bredvid kanten på 5e våningen) och kämpa med att sätta upp det där jä..a taket när jag kommer hem efter en hård dags jobb. Jag vill ju bara kunna upp där och lägga mig ju….

Nu blir jag så irriterad och så besviken så tårarna rinner. Det spelar ingen roll att jag är helt säker på att han har satt fast det tillräckligt bra för att kunna sitta kvar där hela tiden heller. För om han har fått för sig någonting så är det så. (En släng av OCD)

Suck………

Så hur ska jag göra nu.. Jag har ju redan önskat mig och jag har fått det, men inte fullt ut. Vad är det för mening med den när jag inte kommer kunna använda den utan att min sambo är hemma, när jag har tre dagar i veckan som han jobbar och jag är hemma, och två dagar i veckan som jag kommer hem en timme innan honom. Det är den timmen jag helst av allt behöver det…. Suck…. aAAARRRGGG

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-02 19:03
#30

Fortsätt att hålla fast vid din önskan så ska du se att en dag glömmer ni att ta ner taket, det blåser sönder och du får just en sådant som du ville ha från början! Flört

crinalina
2012-07-02 19:11
#31

Nej, nej, nej, det är ju ett sådant som jag ville ha från början. Det är bara min sambo som har fått för sig att vi inte kan ha det uppe hela tiden. Fast han har satt fast ställningen i väggarna på fyra ställen, och han har satt fast tygtaket i ställningen på ca 10 ställen mer än det var från början. Personligen så tror att hela vårat tak, och då menar jag takterrassen, måste blåsa bort för att tygtaket ska kunna blåsa bort! :D haha

Hur som helst, jag talade om min besvikelse för honom, och han sa att vi får väl prova med att ha det uppe då…. :D haha Stackarn, det kan inte vara lätt att vara ihop med någon som vet vad hon vill och som vet hur hon ska få det. Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-02 19:13
#32

Aha! Jag som missuppfattade. Taket är bra det är det är, din man som är för förståndig, omtänksam och förutseende. Ja, det måste ju vara tufft Flört

crinalina
2012-07-02 19:19
#33

Han har en fantastisk förmåga att alltid krångla till saker, även sådant som egentligen skulle kunna vara sketaenkelt blir i hans ögon jättekrångliga. Det är nog inte lätt att vara lätt överintelligent alla gånger. Tungan ute (han har ett ovanligt högt IQ så han är lätt överintelligent)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-02 19:30
#34

Det låter lite som min man. Aldrig utredd men han är inte heller som alla andra, på gott och ont. Lite av hans charm, för det mesta. Tungan ute

Annons:
Alexandraea
2012-07-02 21:24
#35

Hm, intressant, mitt ex har också väldigt högt IQ (fast däremot lite svårt med den emotionella och sociala biten) kanske är det något vi LoA-are drar till oss…? Undrar varför?

[Kathja]1
2012-07-02 22:06
#36

Intressant tanke Alexandrea - min man är ju lika dan. Han har högt iq och svårt med det mellanmänskliga, har har dåligt med empati och har mekaniskt fått lära sig hur han ska reagera i vissa situationer. Kan vara otroligt frustrerande ibland, men samtidigt är han ju väldigt enkel, det man ser är det man får, hi hi.

Är han som har inspirerat mig till att bli den jag är idag. När vi möttes var jag full av oro och ångest och såg bara hinder i allt - han kunde inte fatta hur man kunde vara sådan och lärde mig att ha fokus på målet och det positiva i livet.

Han har sedan han var tonåring jobbat aktivt med sig själv för att kunna fungera so människa med andra människor. Sedan är han väldigt andlig, på så sätt att han känner in energier otroligt snabbt och han kan hela - men han vägrar att se sig som andlig, gillar inte ordet.

Jag hade en önskan om att bli hel, vara älskad och kunna älska mig själv efter min skilsmässa, skulle leva själv tänkte jag men så kom han och så fick jag allt jag hade bett om.

Men frågan är varför vi drar till oss killar som har högt iq, svårt med det emotionella och mellanmänskliga, och svårt att ta in andras behov och önskemål (eller det sista kanske bara är min "gubbe"?)? Något att fundera på…

szirius
2012-07-02 22:10
#37

men hahaha, jag har också dragit till mig en sådanFlört. Supersmart, själv anar jag lite aspbergersläng, han snöar in på grejer o blir totalexpert, spelar ingen roll vad det är, men det sociala ja…och prata känslor, hmmm….det är en helt annan femma…han säger själv att han skulle kunna leva i en igloo och vara grymt nöjd med bara oss och jag tror honom.

målle
2012-07-02 22:22
#38

tror att jag får hänga in min käre sambo i samma kategori här. Om han är ngt geni med högt iq vet jag dock inte men han är smart och mkt händig!

Han vill inte prata så mkt känslor och han har själv sagt att han nog är känslomässigt förstörd..(?!) jag är en riktig känslomänniska och bara måste lätta hjärtat ibland men det är ju svårt att göra det med ngn som inte vill prata om det jag behöver prata om just då (känslosnack alltså) och då håller jag inne och mår dåligt och får för mig massa dumma tankar.

Social på ngt vis är han väl mer eller mindre då han har en chefsposition på sitt arbete som kräver en del kundkontakter, MEN, han vill aldrig följa med mig när jag ska träffa min familj. Jag har en mamma och 4 syskon, så det blir ju en del födelsedagskalas o dyl. men varenda gång jag frågar om han ska följa med vill han inte. Jag kommer ju snart sluta fråga honom för jag får ju bara nej. Självklart får han stanna hemma om han vill men jag tycker ju att han kan avara ett par timmar NÅGON gång för ett kalas eller en middag..

Och det här som du skrev Kathja om "svårt att ta in andras behov och önskemål", det är mkt som ska vara på hans sätt och vis. Som boendet tex, har ju tagit upp det här i ngn annan tråd, att jag inte känner mig som hemma här etc (ja ni som läst minns väl vad som skrevs om det) och det känns som jag ska rätta mig efter vad han vill, hur han vill leva etc, så det där känner jag igen i min "gubbe" Skrattande

Men än så länge har inte "bägaren runnit över" men jag ska nog få klart för honom vad jag vill och hur jag vill ha saker och ting! Nu ska det ställas ultimatum! Moahahha (skämt åsido) Skrattande

LoAEmma
2012-07-02 22:25
#39

Den jag träffar nu är inte alls så som ni beskriver era män.

Han är bra på att uttrycka sig och prata, delvis även om känslor. Han är varm och omtänksam, social och trivs bra med andra människor och passar in i olika sammanhang. Högt IQ har han inte, men inte korkad såklart. Högst normal nivå :-) Sen är han gosig och tar i mig som jag verkligen har saknat tidigare!

Hmm detta vart lite OT, är ju gnälltråden ju hihi!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-02 22:38
#40

Det är kanske så att eftersom de har svårt med att läsa av andra osv så "måste" de leva med kvinnor som oss, som är grymma på att fokusera på det positiva! Och vi får bra träning i att välja känslor… Flört

Tro nu inte annat än att jag älskar min man över allt annat på jorden! Han är det bästa för mig, han gör mig hel, trygg, lugn, älskad, lycklig… Men som sagt, inte som alla andra. Skrattande

Alexandraea
2012-07-02 22:43
#41

Vad intressant detta blev! Jag som kom in hit för att gnälla först, men nu blev jag helt distraherad av detta fenomen! Glad

Ja, mitt ex har också väldigt svårt att förstå andras känslomässiga reaktioner. Han har t ex svårt att se varför människor blir sårade om han påpekar saker med deras utseende, då han bara är ärlig.

Han är dock inte alls andlig som din man Kathja, utan väldigt teknisk och vetenskaplig, har en ingenjörsexamen och jobbar med datorer.

Om jag ska försöka mig på en teori varför jag drog till mig honom (nu går vi lite OT här i fuck-tråden) så träffade jag honom när jag var väldigt emotionellt instabil, led av ätstörningar och panikångest-attacker, och jag tror att hans logiska stabila personlighet gav mig en trygghet och verklighetsförankring när jag själv höll på att drunkna i mina egna tankar. Han hade fast jobb, bostadsrätt, bil, och visste vad han ville i livet medans jag flöt omkring i ett hav av ångest och desperat försökte hitta mig själv. Jag blev inknuffad i en värld som var totala motsatsen till var jag befann mig, men det gav mig en grund att stå på för att orka läka mig själv. Efter ca 2 år så var jag såpass läkt att jag var redo att gå vidare i min själsutveckling, fast han var kvar på samma nivå som förr och då tog vårt förhållande slut.

Kankse är det något med en trygghet och stabilitet som våra oroliga själar söker?

Annons:
Alexandraea
2012-07-02 22:47
#42

Oj, vad snabba ni var på att svara, 3 nya inlägg medans jag skrev mitt inlägg! Glad

[Kathja]1
2012-07-02 22:52
#43

Vi drar igång en ny tråd och fortsätter där. Skrattande

Men kan väl säga att min man är extremt fyrkantig, konservativ, händig, teknisk och grymm på att följa manualer och recept - utan att för den skull vara trist! Lite komplex med andra ord.

Själv höftar jag ihop allt i livet, hi hi.

LoAEmma
2012-07-03 23:02
#44

Nu ska här gnällas!!!!

Först, blir så jävla frustrerad otålig och irriterad på sega människor som inte fattar….! Jobbar i matbutik, kommer skitmånga och handlar kl 22 när vi stänger…har med sina små barn som borde sova vid 19 typ..osvosv. Fördomarna sprutar om mig!!

Sen, min "kille" har precis sålt en bil, en mekarbil som man typ kör gaturacing å sånt med, kände att han var tvungen till det pga vissa omständigheter, ville lägga det bakom sig och ha pengar till annat.

Han sålde den för kanske två veckor sen. Nu ringer han från Falköping och har köpt en ny! En skitful gammal bil fr 70-talet (men som såklart går skiitbra och är en raaaritet osv osv) för 130 000!!!!!

GAAAH!

Och, vad fan har jag med det att göra?! Vi är knappt ens ihop, det är hans pengar osv osv… Men ändå! Han behöver verkligen ha pengarna till framtiden, och han har väl kunnat köpa en bil som han kan köra med dagligen?! Nädå, en leksaksbil bara! Sa jag att den var ful? Grön? Gammal?

SUUUUUUUUUUUUUCK FUUUUUUUCK!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

linnease
2012-07-03 23:08
#45

haha!!  den här tråden är kul Skrattande

LoAEmma
2012-07-03 23:15
#46

Hej linnease, länge sen man såg dig :) Var det mitt inlägg du skrattade åt? Hehehe….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

linnease
2012-07-04 01:24
#47

hej LoAEmma, jo, händer så mycke just nu :)  haha, japp..! roligt inlägg :)

LoAEmma
2012-07-04 10:03
#48

Ja jag ser att du flyttat till Canada, kärleken?

Jo jag är fortfarande pissed off över hans köp, försöker vända tanken här allt vad jag kan. Jag kan inte kontrollera hans liv eller hans pengar, så är det. Och han är ju så glad…!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
franzeen
2012-07-04 11:16
#49

Här är jag igen…

Åh jag blir så jävla arg när personer i min närhet inte kan tänka positivt!!! ARGHHH

Allt är blä, allt är neg, inget funkar, allt är typiskt, typiska negativa saker som "alltid" händer "dem", bla bla bla,

Och bla de är dåligt, och de, de, de ,de och de, och inget går i min väg, jag kommer aldrig må bra, Inget bra händer mig,  bla bla bla…

Eller när folk alltid Suckar! Och alltid tror att det blir dåligt väder bara för att väderprognosen visar sådär….

Lyssna på er själva!!!!!!!!!!!

Bara lyssna….. ursh!

FYY!

Sorry guys, Dont blame the yard, only blame your Guard!

[Torahzen]
2012-07-04 12:35
#50

usch, jag håller med dig. det är jättetråkigt att lyssna på ständiga gnällspikar. Har du frågot dom om de själv hör hur de låter?

[Kathja]1
2012-07-04 12:42
#51

# 44 - LoAEmma  -vad är det som gör att du reagerar så starkt på vad han gör emd sina pengar? Vad står det för? Handlar det om pengaran eller om er?

Kan vara vettigt att klura på utifrån att du attraherar allt i ditt liv… Vad är det i detta du behöver lära dig mer om eller ändra inställning till?Obestämd

franzeen
2012-07-04 12:46
#52

De i min näraste närhet har jag gjort, ibland får de en tankeställare eller så suckar de bara mer .. :P

Så säger vissa "men du fattar inte, det händer alltid mig"
Då säger jag "ja men titta, där hände det igen"
haha

Sen de på jobb då Säger jag bara "äh, tänk lite positivare på det så löser det sig…"

Mest försöker jag låta det drifta förbi, men jag måste erkänna att ibland kokar det över.

Jag har hopp om att så länge jag är positiv, nästan överdriver, så hoppar folk på till slut ;)

crinalina
2012-07-04 13:04
#53

#44 LoAEmma, hahaha jag säger som linnease. vilket roligt inlägg!! Tungan ute

Ja, i Sverige är det ju nästan dödsstraff på att ha barnen uppe efter klockan 19 på kvällen. För de kan ju dö av det eller nåt. Här i Spanien skulle ingen drömma om att stoppa barnen i säng före klockan 22, men vi har ju en annan rytm här också. På somrarna ser man ofta barnfamiljer äta på restauranger vid midnatt, barnen springer runt borden och leker och alla är glada (även om jag ibland tycker de borde ha lite mer koll på ungarna).

Fenomenet att folk kommer precis när man ska stänga är vanligt. Min fråga är; varför vill du ha det i ditt liv om du inte gillar det? Du attraherar dem ju. Sitter du och tänker att det kommer säkert att komma folk precis då? Eller känner du glädjen av att få låsa och stänga i tid? Flört

Vad gäller killen och bilen… Vill du ha den killen? Ja, då får du ju ta honom för den han är, med bilintresse och allt.

Varför behöver han pengar för framtiden? Vi lever ju här och nu, pengar ska rulla och det är nu frukterna av det vi önskat oss ska njutas, inte någon gång i framtiden. Då har dessa frukter som finns nu ruttnat. Den där bilen är ju naturligtvis en dröm han har haft, och äntligen så har han stått i rätt linje för att motta den. Tjoohooo! Ditt jobb är att vara glad för honom för annars hamnar du bara länge ifrån DIN rätta linje med dina önskningar. Att glädjas med andra är jätteviktigt!

Jag trodde du var ute efter en lycklig man, inte en med pengar… Eller….??Cool

Gör som Kathja-R föreslår, fundera över varför du reagerar som du gör för det är inte till din fördel.

#49 franzeen Ja, det är väl en av de svåraste bitarna, inte bara med LoA utan med många saker, i livet. Det man måste lära sig att man kan inte styra andra. Det enda man kan göra är att fokusera på sig själv och bli så lycklig som man bara kan bli och hoppas på att det smittar av sig på iaf någon eller några.

Fundera också på varför du attraherar de människorna och de diskussionerna/kommentarerna. Vad är det du behöver lära dig? Behöver du lära dig att inte låta dig påverkas? För det är ju du som drar till dig dem, det handlar om dig inte om dem.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

franzeen
2012-07-04 14:01
#54

#53 skrivet av crinalina

Precis!

Just nu tror jag att jag ska lära mig att inte påverkas av dem. Då jag nyligen har kommit in i ett flow.
Jag brukar se det som "klurigar" och skrattar OFTAST åt mig själv "jaha, vad är det nu jag ska lära mig?" på ett roligt sätt, eller att det är en extra prövning ifall jag verkligen har lärt mig.. :P

PÅ job har jag börjat se det som komiska bitar till min vardag. Det gör så att jag har roigt här nu, istället för att tycka synd om dem som jag alltid gjorde innan.

När det gäller på det personliga planet är det lite svårare, för att man tycker synd om dem. Där vill man hjälpa mer.
men försöker bara visa min bästa sida och inte påverkas och sen se det komiskt istället. Det brukar funka rätt bra faktiskt :)

[Kathja]1
2012-07-04 15:13
#55

franzeen - tillåtandets konst är minst lika viktig som de andra delarna inom LoA. Låt folk få vara just som de är! Låt de vara gnälliga, glada, stora, små, män, kvinnor…

Tyck inte synd om människor, därför att det är en negativ känsla och dem ska du försöka att undvika. Och andra blir inte gladare av att du tycker synd om dem, tvärt om, det vidmakthåller gärna det negativa i deras liv. Sträva istället själv efter att vara glad och positiv så att du inspirerar andra att ta efter.

Annons:
franzeen
2012-07-04 15:24
#56

kathja-R!

Tack! Ja, jag försöker ta bort den känslan att det är synd om dem. Det är det ju egentligen inte, de har ju skapat det själv.

Och det är så sant som du säger, ju mer jag visar av mig själv, Den glada och positiva, ju mer inspirerar jag.
och det är då de kommer växa.
SÅ är det för alla, ser man en glad människa så blir man glad, om inte, iallafall inspirerad! :)

målle
2012-07-04 15:41
#57

Sådär ja, jag hade ett riktigt bölparty här hemma medans sambon och bonussonen var iväg o badade och nu kan jag inte alls se varför jag kände behovet att prata om problem imorse men som bara låste sig, växte inombords för att sedan explodera totalt så fort de åkt iväg..

Vet inte hur många av er som hann läsa tråden jag startade, crinalina hann iaf Flört innan jag tom ändrade den och nu verkar den vara borttagen på min begäran.

Så jag har gnällt mkt på mig själv idag. Kan inte förstå mig själv ibland, varför jag har så infernaliskt svårt att kommunicera med min älskade!

Hur som haver mår jag bättre nu efter en skön dusch och en stunds vila på sängen!

Gnäll, gnäll! Oj vad mkt jag har kvar att lära mig! Hua!

SHIAWASE
2012-07-04 15:50
#58

Malle! Jag hann lasa traden pa mobilen!Tankte ut svaret nar jag korde bil, kom hem, och skulle svara, da var traden utbytt, skrev ett kort sva pa den , men nar jag skickade ivag svaret, hade redan Crinalina hunnit ta bort traden, sa det kom bara upp ett error meddelandeFörvånadGlad

Jag namnde  att om man laser av dina tradar, sa har du matt valdigt bra pa sistone, och du har lyckats "koppla upp" till dig sjalv, vara i "linje"  med dig sjalv, nar man har vant sig vid den kanslan att ma BRA, att vara LYCKLIG oavsett vad, sa blir gapet mycket storre nar man hamnar i obalans.

Sa denna "dip" visar ocksa hur langt du har kommit,  och sedan att du sa snabbt kunde klattra upp pa kansloskalan ! bevisar ju ocksa verkligen att du har tagit stora steg framat!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-07-04 15:58
#59

Åh tänk att man redan vet att det funkar sådär, men när man är nere där på botten kan man (eller jag ska jag nog säga) inte se ngt annat än just den mörka botten man sitter fast i.

Det stämmer ju att jag varit allra högst uppe på toppen tidigare i våras, ojoj, det var verligen toppentoppen!

Jag ska inte ta ut ngn seger i förskott nu men att det bara tog ett par timmar att hitta upp till ytan igen är ju fantastiskt jämfört med att det tidigare tagit ett par dagar men jag kan inte se det ni ser och skriver, att jag tagit stora setg framåt…inte ännu iaf..(ibland är jag trögfattad haha)

Men…har ni oxå sådana här dippar ibland? Vad beror de på? Jag har ju mått förträffligt förr utan att dippa ner såhär, det är det som gör mig förvirrad..

[Kathja]1
2012-07-04 16:04
#60

Problemet är nog att när man har fått kläm på det där att må bra, så är varje dipp så stor! Kontrasterna blir ju större nu än innan då livet var mer jämn grått och lagom trist.

målle
2012-07-04 16:07
#61

hahhha men fyyyy vad hemskt det låter Kathja! "då livet var mer jämt grått och lagom trist" Skrattande

szirius
2012-07-04 16:18
#62

# 59 men herregud - OM jag har såna dippar ibland?? You bet!Skrattande Fast de är lättare att hantera nu, för att jag vet att då är inte tid att älta o försöka komma fram till lösningar…utan det är bara att lyssna, vänta ut, se vilka budskap jag kan finna i det hela….

Ibland behöver kroppen också helt enkelt en utrensning, så ser jag det iaf. Böla ut så där dramatiskt, ligga i en hög på toagolvet och hulka som i en film…sen…känns det så mkt bättreSkrattande

Du undrar vad det kan bero på, att du får såna dippar nu, när du inte haft dem förut. Kan det vara så att du faktiskt börjat öppna upp och få mer kontakt med "din själ"? Människan kan vara expert på att stänga in o förneka sig själv, utan att vara medveten om det… Kanske du börjat fundera mer på " vem är JAG, vem VILL jag vara, VAD vill jag?" osv. Då kan känslorna börja leva ordentligt bergodalbana - men det är lätt värt det, för man kommer närmare och närmare sin egen sanna frihet!

Jag tänker att du är i utvecklingGlad…och du vet vad man brukar säga…kris och förändring är samma tecken på kinesiskaTungan ute

Annons:
målle
2012-07-04 16:27
#63

jag blir ju lite smått frustrerad för jag vill känna och veta att jag är i utveckling när detta sker, men det gör jag inte, inte ens efteråt då allt är bra igen! Kanske jag inte vågar lita på mig själv i just den stunden, att jag liksom inte vågar känna efter? Det känns som jag typ börjar om lite på ruta noll nu igen, jag känner att jag har maaaaaaasssor massor kvar att lära mig nu, efter toppentoppen i våras och nu efter en dipp och ännu en dipp nu idag..

Jag har bett om en del svar och vägledning på en del saker sista tiden men vet inte om jag missat ngt och många ggr kan jag få svar som jag inte ens märkt i just den stund de kommer till mej och sedan när jag tänker tillbax vågar jag inte lita på att just det som skedde eller sades var svaret jag bad om!

LoAEmma
2012-07-04 16:44
#64

Men ÅÅHH vad ni är bra Crinalina och Kathja-R!
Precis de rätta frågorna!

Tror det handlar om min egen inställning till pengar. Jag är rädd att dom ska ta slut (fast dom aldrig gör det) jag är rätt snål och försiktig.
Han kommer troligen ha lite besvärligt framöver pga delägarskap i ett konkursat företag med skulder, därför tycker jag han ska vara mer varsam med sina pengar. Känns oansvarigt, han har barn osv. Och det där är inte drömbilen! Men han låter som sagt väldigt glad för köpet!
Och det är rätt svårt att vara arg på den man är kär i <3

Men jag funderar ju också på varför jag reagerar såå starkt! Beror som sagt troligen på min inställning till pengar, även på mitt kontrollbehov och kanske på att jag ser vår framtid tillsammans som tryggare om han har det stabilt ekonomiskt. Mitt ex var lite av en strulputte som hamnade hos fogden och var skyldig dit under flera år… Jag skötte alla räkningar för jag litade inte på att han betalade dem.
Och nu igen… Inte lika men liknande, fast denna kille är mer ansvarsfull ändå på nåt vis. Ja jag vet, vaaarför attraherar jag dessa typer av män? Men framsteg har jag ändå gjort för de är inte lika varann på något annat sätt! :-D

Ni är grymma, tack för era insikter som leder mig fram till mina insikter!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-04 17:06
#65

målle, jag har haft väldigt gott med sådana dippar men ju längre jag kommit i mitt utvecklande desto mer sällan, mindre djupa och kortare blir dipparna. Det är så man vet att man är på rätt väg. Alla har vi dåliga stunder och dåliga dagar och det är helt okej. Det är en del av att vara mänsklig. Att alltid vara på strålande gott humör blir lite lätt tråkigt ibland, det händer att jag numer önskar att jag hade en dipp så jag har en anledning att kura upp mig i sängen eller soffan och bara storgråta till en film. Men, jag har väl blivit lite för bra på det här med att vara positiv och se livet från den ljusa sidan. Istället så kryper jag ibland upp där ändå, helt enkelt för att det känns bra och jag vill det.

Men var du inte orolig. Det är alltid svårt att se när man är mitt upp i det, men lita på oss som säger att det faktum att du tog dig upp ur dippen så snabbt som du gjorde är ett enormt stort steg framåt. Så låt det vara nu, och fokusera på det positiva igen. När nästa dipp kommer så har du hunnit lära dig ännu mer och då kanske den blir mindre djup, eller kortare eller så dröjer det länge tills den kommer.

Bra jobbat! Skrattande

LoAEmma, jag har massor med skulder men jag är lika lycklig för det, och det gör mig inte heller till en sämre människa. Det gör mig däremot till en människa som har haft mycket blockeringar när det gäller pengar. Blockeringar som jag nu jobbar med varje dag.

En gång var jag ihop med en kille i några månader och han visste om mina skulder, fram till dess var jag helt öppen med dem. När han efter 2 månader sa till mig att han kan inte vara ihop med någon som har skulder utan ville ta ett banklån för att betala bort dem, och så kunde jag vara skyldig honom pengarna istället, så dumpade jag honom. Jag har aldrig känt mig så kränkt som jag gjorde då. Det hjälpte ju inte heller mina skuldkänslor och det ledde till att jag attraherade till mig ännu mer skulder och ännu mer skuldkänslor.

Det jag menar är att du har ingen rätt att dömma din kille, eller någon annan heller för den delen, på grund av att han inte är som du. Som jag ser det så har du attraherat honom och hans skulder och frågan är ju vad. Kanske är det så att du behöver lära dig att slappna av när det gäller pengar och ekonomi och börja leva här och nu istället för att spara allt på framtiden. För när den kommer har du förlorat alla dagar och stunder som gått fram till dess.

Din kille verkar veta hur han ska göra för att njuta av de tillgångar han har, här och nu.

Även om ni har en framtid tillsammans så är hans pengar hans pengar, och han har rätt att göra vad han vill eller inte vill med dem. Han har själv attraherat till sig dem pengarna innan du fanns med i bilden. Släpp dem, de är inte dina, eller era.

Pengar som står still är ingenting värda, pengar har bara det värde som ger dem genom det man använder dem till. Om du har 3 miljoner på ett konto och du inte använder dem så betyder dem ett dugg. Inte för dig och inte för samhället. Samhället behöver pengar som är rörelse. Det är genom att älska att det pengarna ger som pengar får ett värde. Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-07-04 17:14
#66

Jattebra! Crinalina! Nu har jag last sista inlagget for idag och ska sova. Sista inlagget var sa bra, sa nu kommer jag sova bra, och vakna i en jattebra kansla imorgon! Godnatt pa erGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-07-04 17:16
#67

Ehm, smart tänkt… Helt klart behöver jag lära av honom, vi har pratat om det här. Och han behöver lära av mig. Jag ska lossa lite och han ska ha lite bättre ordning och en buffert. :-)

Jag tänker ju så praktiskt, "om vi vill ha hus så kan inte han låna pengar, hur ska det gååå (hus är min största dröm)…" Men jag vet ju egentligen att lösningar uppenbarar sig!!

Han sålde nyss en bil så det är där pengarna kom ifrån, nu gick dom till en ny bil Tungan ute

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-04 17:32
#68

Ja, men den bilen han sålde var ju före din tid. Jättebra att ni pratar om det och jättebra om ni kan lära av varandra! Utan att döma varandra.

Jag förstår det där med att tänka praktiskt, men att tänka praktiskt kan många gånger också jobba mot LoA snarare än med. Det som gäller är att släppa alla tankar på hur det "ska" och "borde" vara och även när det gäller pengar och ekonomi lyssna på hjärtat och följa de äkta goda och bra känslorna.

Med äkta känslor menar jag dem känslor som inte är påverkade av det vi tror att det ska vara. Som din vilja att ha en buffert tex, den kommer väldigt troligt från något inlärt samhällsnyttigt beteende. Man ska spara så man har tills man behöver det. Och det kan man absolut göra, så länge man ser till att man inte missunnar sig det man vill ha just nu. För det är just nu vi lever och det är just nu vi ska njuta och må bra. Det är genom att göra det som vi lägger grunden för att vara i rätt linje för det vi vill ha i framtiden.

Din största dröm är ett hus skriver du. Några av mina största drömmar var att få bo vid havet i solen, med en stor takterrass och en underbar man vid min sida, och jag försörjer mig på att skriva. Alla dem är uppfyllda (den sista med skrivandet är här, jag behöver bara rätta till min linje lite till), och de är här inte för att jag sparat och snålat och tänkt säkert utan för att jag har uppskattat och njutit och älskat mitt liv. Vi äger inte vår lägenhet, vi hyr, men det är för att vi inte känner att det är rätt läge för oss att köpa någonting nu. När vi är där så kommer det falla på plats utav sig självt. Trots att vi faktiskt snart har använt upp de pengar vi tänkte ha som säkerhet/handpenning till nya saker till vårt boende. För det är så LoA funkar.

Så spara på du, men se till att du njuter av livet och allt vad det har att erbjuda utan att haka upp dig på vad som behövs i framtiden.

Min farmor sade alltid, allting löser när det är rätt tid för det bara man tror på det. Hon hade rätt. Hon var den lyckligaste människan jag någonsin känt, och min farfar är nog den rikaste. Utan att spara så hade han helt plötlsigt flera miljoner kronor, de kom i form av arv, vinster och avgångsvederlag och annat. Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-04 18:23
#69

Dessa inlägg ska jag spara ner i ett dokument. Det är väldigt intressant att lära känna sig själv genom andra, vilka insikter det ger!
Han tog upp en annan sak med mig härom dagen som han tänkt en del på men som jag var helt omedveten om att jag gjorde. Lite jobbigt att höra men såå utvecklande! Han tyckte också det var jättebra att jag tog det på rätt sätt, han vill inte ändra på mig utan bara göra mig uppmärksam på det.

Jag är en livsnjutare på många sätt, älskar att sova länge på morgonen, sitter och blundar och säger MMMMMMM när jag äter nåt gott, tänker njutnnjutnjut när jag sitter ute i solen mm mm.
Men ibland ligger det nåt halvt desperat i det också känner jag, och jag håller mig hårt tyglad i vissa områden, som tex pengar. För mig är pengar trygghet, och frihet. Men främst trygghet tror jag.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
2012-07-04 20:17
#70

Målle - ja det var väl inte så kul, men då hade jag ju inget att jämföra med, det var det naturliga tillståndet helt enkelt. Nu är jag glad att jag har lärt mig annat. Och alla har vi ju gjort våra resor vilka har fört oss hit.

LoAEmma - visst är det underbart hur kan hittar svaren på allt inomm sig själv när man bara ställer rätt frågor.

Fundera lite på hur du kan jobba med dina penganojor, får du inte bukt med dem blir det svårt att attrahera miljonerna. Är du rädd för att bli av med dina pengar är det just vad du attraherar, eller hur?

Pengar blir glada av att cirkulera, de växer av att få vara med andra pengar och leka. Pengar vill ha kul, de vill användas till roliga saker. Tänk på att pengar kom till för att förenkla byteshandel, de fanns inte för att bara finnas till, de skulle hela tiden vara i rörelse, bytas mot något man ville ha eller behövde.

Pengar är inte trygghet! Pengar är pengar och du kan byta dem emot olika saker, men du kan oxå bli av med dem på en sekund.

Träna istället upp din inre trygghet, den kan du inte bli av med, för allt i det yttre är förgängligt.

LoAEmma
2012-07-04 22:04
#71

Alldeles alldeles rätt! Ja jag ska fundera på det, och har funderat en del på det, men vet inte riktigt hur jag ska bli av med känslan av otrygghet när det gäller just det….

Iallafall pratade jag nyss med killen, han låter så glad! Hade kört bilen på bana idag och alla hade varit så impade över den så jag börjar nu fatta att det är en investering :-) Ska ut ikväll och titta på underverket ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-04 22:16
#72

jag tror att det bästa är att släppa pengabiten och fokusera på att hitta tryggheten i dig själv. När du har gjort det kommer det yttre att spela mindre roll hur trygghetshänseende.

LoAEmma
2012-07-04 22:27
#73

Jag började plugga på annan ort för knappt två år sen. När jag satt där första kvällen, i ett rum hos en tant jag hyrt hos, kände jag en konstig känsla…här sitter jag hos en okänd tant, i en helt ny stad, ska börja en helt ny skola med bara nya människor, men är lugn! Och jag insåg då; jag är trygg i mig själv! Det var verkligen ett defining moment för mig, för det hade jag inte upplevt tidigare! Men mycket hade hänt mig då innan detta, och jag hade helt plötsligt en inre trygghet för första gången i mitt liv.

Känns fantastiskt skönt att ha kommit dit. Nu är det bara att fortsätta framåt! Och detta med pengatänket måste jag ju komma över om jag ska joina er på miljonträffen :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-07-05 11:29
#74

crinalina - idag mår jag jättebra! Skumt på ngt vis man åh så skönt! Jag har överöst min sambo med fina kärleksfulla ord så han var tvungen att fråga vad jag fått i mitt kaffe Glad

Men jag har inget att gnälla på nu så jag lämnar denna tråden nu tills nästa gång, ses i ngn annan tråd! Skrattande

[Joar]
2012-07-05 11:34
#75

Min töjning går inte så bra. Det blöder lite lätt och gör lite ont. Hoppas den läker snart. Skrikandes

LoAEmma
2012-07-05 23:28
#76

Ska inte "fucka" så mkt mer om den där bilen ni vet… Verkar nog va en bra grej ändå hehe….Kyss

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
2012-07-06 10:46
#77

Aaaargh!!! För att jag inte kunde gå in på mitt konto för att kolla saldot utan att stressa lite över att jag äger 100 kr som ska räcka till den 25. Bajs på mig, jag kan bättre än så!!!!

MissInAction
2012-07-06 12:23
#78

Haha, #44 var roligt att läsa faktiskt Skrattande och du har fått kloka svar, LoAEmma.

Nu är det min tur att gnälla!
Jag är trött på och tycker det är så trist att sambon envisas med att bygga berg av disk i köket!! Hela diskhon och diskbänken är nu fyllda, halva spisen och bänken bredvid spisen är fyllda. Jag avskyr diskberg - själv diskar jag alltid direkt efter måltiden, för jag vill slippa gammal matstank, matrester och framför allt så vill jag ha fria ytor att jobba på! Mår dåligt av smuts och oreda.
Nu har han bott hos mig här i snart 2.5 år så ni kan tänka er att det har blivit en del tjat från min sida Skrikandes

Dealen är såhär, jag lagar maten - eftersom han påstår att han lagar konstig mat, vilket jag nog är beredd att hålla med om haha - och han diskar. Någon gång gör vi tvärtom, men principen är att en lagar maten och den andre diskar.

Jag vill också gnälla lite för att jag fallit ur det positiva tänket och flowet som jag hade i helgen och i början på veckan. Tror jag behöver läsa lite i "bibeln" för att komma på banan igen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2012-07-06 14:56
#79

#77 ojdå , ända till 25:e, men fick du inte massa extra på förra lönen? Rök deFlört?

Våra kommer den 14:e och det tycker jag är NOG, en barnledig vecka nästa vecka som vi verkar få spendera hemma i hettan stället för ute på bilturer o utflykter o badplatserSkrikandes…inte mkt får vi gjort hemma heller för det är främst smågrejer som ska bytas ut o de måste ju inhandlas först…tanken var också att vi nästa vecka skulle lägga stenplattor på framsidan där cyklarna kan stå, där det nu bara är jord. Blir TOKIG när allt måste skjutas framåt hela tiden och det känns som att livet stagnerar…jag vill gå framåt, göra,göra,göra - då mår jag som bäst!

MÅSTE bryta detta bristtänkande! Ser bara allt som behövs inhandlas och göras precis hela tiden, vart jag än går i huset, blir så stressad av tomt skafferi och tom biltank utan att kunna göra nåt åt det….försöker trolla men plånkan är tom varje gång jag tittar iafFörvånadFlört

Ikväll har jag iaf bestämt att tömma spargrisen med mynt så jag o sonen kan ha ordentligt fredagsmys med glass,fruktsallad o kanske lite chips!Tungan ute

[Kathja]1
2012-07-06 15:06
#80

# 79 Här ligger vi back så det tjongar om det sedan lång tid tillbaka, så när det dyker upp extra då blir det till att betala tillbaka. Men vad gör väl det? Känner mig asa-rika iaf!

målle
2012-07-06 21:14
#81

Men åh, åh, åh! Hörde lite av ett samtal nyss mellan min sambo och hans ex på telefon (pojkens mamma) De har små överenskommelser med varann och har tydligen haft det sedan de separerade, de hjälper varann. Han byter hennes däck och hon klipper honom bla. Jag fick frågan i början av vårat förhållande om jag tyckte det var OK att han blev klippt av henne, då ville jag såklart inte vara till besvär och sade att nej det är lugnt, typ (då tyckte/kände jag att det var OK)..Nu går det mej på nerverna, förmodligen trodde jag att dessa överenskommelser skulle rinna ut i sanden eftersom min sambo ju har ett nytt förhållande med mig och ja, jag tycker inte att de behöver hjälpas åt mer än när det gäller deras gemensamma son!

Nu till samtalet…han ska klippas av henne på söndag, innan han åker upp till sin familj 100 mil bort för ett bröllop…Jag blev först rosenrasande när jag hörde men jag är för feg för att ta upp detta med min sambo, alltså att jag inte gillar att han byter hennes däck varenda säsong och han tvunget ska klippa sej av henne!

Först började jag sura, men jag vill inte sura ikväll! Tänkte ta upp det om och när han säger att han ska klippa sej hos henne på söndag.

Varför ska jag ha så jävla svårt att prata med min sambo!!?? Åh jag blir ju galen på mej själv!

Vad tycker ni? Överreagerar jag? Är det OK att han byter hennes däck varje säsong, nu denna säsongen köpte han tom nya däck till henne (hur betalningen av de däcken görs upp har jag ingen aning om, men han fick lämna in de gamla och beställa och hämta ut de nya och sedan då byta däcken) och klippet av håret, visst det är ju gratis, men herregud, jag betalar gärna de där små slantarna det skulle kosta att klippa sambons hår på en salong!

[Kathja]1
2012-07-06 21:20
#82

Överreagerar eller ej, det viktiga är att du mår dåligt av det och gör du det är det något i det där som får dig att göra det. Frågan är vad? Det är nog inte så enkelt som att det är själva bytet av däcken eller klippningen som är det som det handlar om egentligen.

Jag var lika dan de första åren med min man, men ju säkrare jag blev i oss och i mig själv desto mindre brydde jag mig.

målle
2012-07-06 21:26
#83

Jo jag hade en kortare period i våras här då jag faktiskt inte brydde mig alls. Förmodligen hänger det i att mitt förra förhållande var fyllt av bristande tillit, lögner och otrohet och jag vet att en del av den sär osäkerheten hänger kvar, dock vet jag att han aldrig skulle vara otrogen mot mig och verkligen inte med sitt ex!

Jag tror det är mest att jag vill att hon ska lämna oss i fred. Ex är en känslig del för min del men eftersom de ju har en son ihop har jag ju accepterat detta ex:et på ett helt annat vis än jag normalt skulle gjort. Men jag tycker väl att däckbytet och klippningen är utanför ramen som jag vill ha. Men å andra sidan tänker jag att VILL han byta hennes däck kan jag ju inte tvinga honom att inte fortsätta med det..

Sen tror jag kanske att hon fortfarande känner lite för honom, kanske inte kärlek, men det var han som gjorde slut och de bodde ju ihop här där vi nu bor och hon hade ju en syn på att bo här med sin familj etc, så jag tror att jag känner att jag vill hålla min sambo borta från henne så mkt som möjligt..

Annons:
LoAEmma
2012-07-06 23:33
#84

Jag tycker inte du överreagerar Målle!!!

Btw, en kund blev arg på mig idag, då blev jag arg tillbaka! Hah!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-07-07 01:08
#85

Malle!

Det ar som Kathja sager, det ar inget fel med reaktionen, men det kan vara bra att kanna efter varfor du kanner sa, och det verkar du ju sjalv vara  inne pa!!

En grundtanke i LoA ar ju att det gar inte att andra pa nagons handlingar, satt eller agerande for att jag ska ma bra! Man maste hitta "ma bra" kanslan oavsett vad andra gor, sager, eller tanker!

Det kanns som om just nu sa tror du att du skulle ma battre av att fa honom att sluta med det ,och det skulle du val gora i och for sig, men kanslan av osakerhet, skulle finnas kvar, och samma kansla kommer da att upprepas i nagon annan form av hans handlingar.

Det har ar ju ingen STORRE grej, men en sak som du reagerar pa, och darmed ett bra "ovningsmoment"; Att du behover aldrig andra pa nagon, for att du ska ma bra, ingen behoer betee sig pa ett viss satt for att du ska ma bra!!

Var tacksam for att "ovningsmomentet" ar sa pass "litet" Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2012-07-07 02:10
#86

fuck fuck min hjärna funkar fortfarande inge bra.. :(  hänger inte med här inne, vill svara på alla fina kommentarer jag får o allar sköna trådar, men de funkar inte.. händer massa bra grejor hela tiden men jag har så svårt att njuta av dem, som idag - är helt yr.. nästan aldrig helt närvarande. inne i dimman som full ungefär. kraschar fortfarande då och då, riktig krasch igår, hamnar i konstiga mardrömsvibbar, jag vill att min hjärna ska fuuuuuuuuunka igen..!!!!! :'( :( :( aahhhrrg!!!

[Kathja]1
2012-07-07 08:05
#87

Linn - Andas! Det kommer den att göra då den är redo, var snäll emot den, den vill nog bara säga till dig att det är lite mycket nu. Så glöm inte att pausa och bara andas! Njuta, men inte göra. Flört

SHIAWASE
2012-07-07 08:13
#88

Linnease ! Ease ar ett ord med hog vibrationsfrekvensGlad Bara att saga det till sig sjalv gor att allt motstand slapper.

Nar jag kanner att allt ar for mycket sa satter jag mig ner och ANDAS som Kathja sager. Meditera forsoker jag gora ofta, men ibland, gar ju inte det heller, men da satter jag mig och andas, och inom mig sa sager jag ord som KANNS BRA. Ord som tex. ease, flow, love, tacksam, njuta, ,,, (huller om buller av svenska, engelska och japanska:) ) Och da , sa slapper det, allting, allt eftersom.

Aven ren fysisk smarta har jag fatt bort pa det sattet.

Sa ANDAS ar verkligen nyckelordet for oss alla i var vardag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2012-07-07 18:34
#89

Hm, jag känner motstånd idag som jag inte vet var det kommer ifrån. Strunt i det men jag vill bli av med det. Sitter nu och andas Flow, love, peace, at ease… Hm….Oskyldig

[Kathja]1
2012-07-07 18:53
#90

Tora - "Trots att jag känner ett inre motstånd älskar och respekterar jag mig själv" "Trots att jag just nu känner att något är i obalans i mtt liv, älskar och respektera jag mig själv" - EFT ramsor att knacka en runda eller tre på.  Oskyldig

Annons:
crinalina
2012-07-07 18:55
#91

målle, en helt normal reaktion men den handlar om dig och dina förväntningar, dina tidigare erfarenheter och att ni inte pratar om saker som ni behöver prata om.

Sätt dig ner med papper och penna, eller vid datorn, och fråga dig själv frågor angående detta. Låt det flöda, både svaren och frågorna kommer att komma och du kommer att upptäcka saker.

Sedan är det väldigt viktigt att du lär dig en sak. Din sambo är inte dina ex!!

Nästan alla mina tidigare pojkvänner har varit otrogna, för att jag har varit rädd för att vara det (jag har attraherat det in i mitt liv), och jag har fått jobba hårt med att gå vidare från det. Jag menade ju inte att jag ville ha det så. Idag vet jag att de få gånger som mina rädslor och min gamla osäkerhet dyker upp hur jag ska få bort dem igen. Först och främst så minns jag min sambo är inte mina ex (de är helt olika personer faktiskt, skumt eller hur?! Flört), sedan minns jag att jag har attraherat min sambo och jag vill ha trygghet, säkerhet, respekt och kärlek i mitt förhållande, därefter så minns jag min sambos kärlek till mig, och sist och precis lika viktigt så minns jag känslan jag känner i mitt drömförhållande. Jag återkommer till dessa tankar och känslor så ofta som det behövs och de får mig alltid på rätt linje igen. Vissa gånger tar det längre tid än andra, men det funkar alltid.

Att man är osäker på sådana här saker är ofta mycket beroende på att samhället har en tendens att se vilken som helst relation mellan två ex som onaturlig. Alla har vi ju hört att gammal kärlek aldrig rostar. Det är ju naturligtvis inte sant för jag har då inte någon kärlek kvar till mina ex. Vissa av dem är jag dock fortfarande vän med, andra har helt naturligt försvunnit ut ur mitt liv.

Så slappna av och lär dig att lita på vad du själv har manifesterat in i ditt liv.

linnease, jag säger samma sak. Andas. Ställ inte så höga krav på dig själv, du är ingen supermänniska och du har gått igenom mycket. Lär dig lita på dig själv nu, du lyckas ju trots allt alltid landa med båda fötterna på jorden (kanske förutom om du faller när du åker longboard). I vissa fall bättre än många andra. Andas. Och andas. Och le. Och le när du andas. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
2012-07-07 19:08
#92

Tack Kathja, jag knackar på…

[Kathja]1
2012-07-07 19:15
#93

Målle (och alla andra) slogs av en tanke nu då jag läste Crinalinas kommentar ovan om otrohet. Det är absolut som så att det vi är rädda för ska hända drar vi till oss så att det sker - den självuppfyllande profetian.

För min del har det vad det gäller just otrohet varit helt tvärt om! Både min nuvarande man och mina barns pappa var män som inte "kunde" vara trogna, tills de träffade mig. Båda var ju tex redan upptagna då jag träffade dem.

Men det var nog inte för att jag var så super speciell som de blev trogna män, utanför att i min värld var det självklart att de skulle vara trogna - och det förblev de.

Mitt x slutade dock vara det när vi hade separerat… Tungan ute

Sugarcream
2012-07-07 21:00
#94

Idag har det varit en skitdag! Läser loaböcker o peppar mig själv men idag vill inget få mig glad. Visst får man ha deppdagar utan att loa ger en allt det dåliga sen eller? Tänkte jag kan ha det en dag sen får det vara nog :)

[Kathja]1
2012-07-07 21:06
#95

Sugercream - det är klart att du får ha "bajs-dagar"!!! Tillåt dig själv att ha en skit dag, säg gärna det till dig oxå "idag får jag ha en skitdag, det är jag värd, men i morgon är det nya friska tag som gäller" - eller vad som känns bra att säga. Ofta blir känslan lättare och dagen bättre bara av att ge sig själv tillåtelse.

[Kathja]1
2012-07-07 21:32
#96

Vill ha NU!!!!! Otålig, vill inte vänta. Rynkar på näsanGuld i mun

Tänk så bra om väntan var över. I fall allt föll på plats. Tänk så underbart att få glada nyheter.

målle
2012-07-07 22:00
#97

Jag ville bara meddela att jag släppte den där arga tanken på att han ska klippa sig hos exet imgn..jag behöver inte bry mig, herregud han ska klippa håret! Han tycker väl att hon gör det bra (och han blir ju fin tycker jag) dessutom betalar han ingenting (mer än en gentjänst tillbaka, som tex byta hennes däck)

Jag vet, är bombis tom, att han aldrig skulle vara otrogen mot mig och min sambo är helt tvärtemot vad mitt senaste x var!

Idag sade han i bilen på väg hem från Tyskland/Danmark ahn han ska klippa sej, jag sa inge speciellt, bara jaså, jag ville inte förstöra vår fina dag vi haft idag med att tjabbla om ngt så fånigt som att han ska klippa håret hos sitt ex..Jag brydde mig inte ett dugg för bara några månader sedan, så varför ska jag bry mig nu igen??

Jag får vända på tanken igen och helt enkelt bara se att han är en så snäll och hjälpsam kille som han är att han vill hjälpa henne med däckbyten etc.

Det finns väl herregud andra saker att bry sig om!!

Annons:
[Kathja]1
2012-07-07 22:10
#98

Japp, det finns andra saker att bry sig om! Bra jobbat vännen.

målle
2012-07-07 22:15
#99

Tack! Jag kommer säkert få fler sådanahär töntslängar igen om att jag stör mig på det, men jag vet ju hur jag snabbt ska släppa det!

[Torahzen]
2012-07-07 22:20
#100

Varför är jag jättepigg nu när det snart är dags att gå och lägga sig?!? Sån här energi hade jag behövt för tio timmar sedan!!!

[Kathja]1
2012-07-07 22:22
#101

Kanske för att det är något du ska göra innan du somnar? En pigg stund av egentid kanske. Flört

[Torahzen]
2012-07-08 09:09
#102

Godmorgon! Jag är fortfarande pigg. Det är skönt att det inte "gick över" bara för att jag sovit en natt. Fast det är inget jag gnäller över. Får skriva mer i en annan tråd!

Sugarcream
2012-07-08 11:30
#103

Ännu en dag då jag vaknar och inte vill gå ur sängen. Undrar varför jag har sådan otur i kärlek? Finns visserligen bara en jag vill ha o en som betyder mest för mig. Men undrar varför han velar och har sig? Han är den jag vill skaffa familj med o göra allt med. Svårt att se sig med någon annan då.

crinalina
2012-07-08 16:29
#104

#103 Det finns ingenting som heter otur i kärlek, eller i någonting annat heller för den delen. Du har själv attraherat det, själv valt det. Det kan låta hårt när man vill ha någon som man inte kan få. Men så är sanningen. Det är meningen att du ska lära dig någonting av detta men bara du kan veta vad.

Vad han gör kan inte du påverka på något som helst sätt. Det enda jobb du har är att vara så lycklig som du vill vara med det du har. Det du har nu är det du har önskat dig att dig att ha. Om det är någonting av det som inte passar dig så får du ta reda på varför du önskat det, och vad det är du egentligen vill ha.

Det är ganska troligt att det inte är just den mannen du vill ha, för jag kan nästan garantera dig att du inte är ett dugg intresserad av att må som du mår nu resten av ditt liv. Du vill alldeles säkert inte ha ett förhållande med någon som velar och inte vet om han vill ha dig.

Du vill förmodligen ha någon som älskar dig lika mycket och lika säkert som du älskar honom. Du vill ha någon som respekterar dig och inte låter dig hänga i en tråd för att kunna hala in dig när och om det passar honom. Du vill troligtvis ha en man som gör dig lycklig på alla plan som det är möjligt att vara lycklig tillsammans med en annan person på.

Ta och fundera över varför du är så fast vid just den här mannen? För det är ganska säkert att är så att du har gett honom karaktärsdrag som du vill att han ska ha, snarare än att han faktiskt har de dragen egentligen.

Det är ju så med kärlek, precis som med allting annat vi önskar och vill ha, att det är KÄNSLAN vi är ute efter. Vi vill inte ha pengar för pengarnas skull utan vi vill ha pengar för tryggheten och friheten vi kan köpa för pengarna. Precis så är det med kärleken också. Vi vill inte ha ett förhållande för förhållandets skull utan vi vill ha ett förhållande för hur det får oss att känna.

Så HUR vill du känna? Får den här mannen dig att känna så? Var helt och hållet ärlig. Hur får den här mannen dig att må och hur får den här mannen dig att känna? Är det så du vill må och känna? Total ärlighet är det enda som kan ta dig framåt.

Jag ber om ursäkt för om du tycker att jag är hård, men jag har lärt mig av mina vänner att det var det enda som bet på mig då jag var i en liknande situation. Hård ärlighet kommer man längst med.

Lycka till, och sträva efter att hitta de bra känslorna innerst inne. Då kommer du att komma rätt.

Kram Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Sugarcream
2012-07-08 16:43
#105

Tack för ditt svar! Mpnga ggr de flesta får/har han fått mig må underbart! Han är en av få jag litat på, som alltid funnits. Nu behöver han ensamtid för han gillar vara själv o har stort behov av det o jag kan förstå det för jag är likadan emellanåt. Men jag vill så gärna ha tillbaka det fina mellan oss o jag vet han saknar det o mig nu när han är själv han har sagt det men ändå känner han behov att vara själv. Finns ingen jag tycker om som honom o vi står varann så nära. Som jag känner just nu vill jag inte känna nåt sånt med nån annan för det är ju honom jag tycker om. Och vi är olika o visst önskar jag att han hade sidor jag vill han ska ha som du skriver. Eller framförallt velat göra saker som jag vill med mig tex resa i sommar. Men han vill inte, han är inte så intresserad av att resa. Jag kan acceptera det men hade gjort vad som helst för att få resa med honom, tom betalt resan bara han följt med. Känns som en omöjlighet där. O där e vi väldigt olika. Ser framför mig hur kul vi har det utomlands men känns som att det aldrig kan bli av. Jag kanske kan försöka attrahera det men känns inte som att det blir honom jag kommer åka med. För åka ska jag men förmodligen med någon annan. Går det försöka attrahera resa med denna man eller ska jag bara attrahera resa o se vem det blir av med? Tack för ditt svar iaf och du var inte hård bara sann.

LoAEmma
2012-07-08 16:56
#106

Ett tillägg till crinalinas svar: Hur får han dig att känna just nu? Just nu känns det ju inte bra, även fast ni har haft det underbart tidigare… Det ju tyvärr nuet man lever i så att säga. Se till ditt eget bästa! 
Fokusera på ditt eget mående, låt honom vara helt och hållet.

Ett plus där att killar brukar funka så att dom saknar inte det dom har förrän det försvinner….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-08 17:15
#107

Bra tillägg av dig LoAEmma, det är därför det är så bra att vi är så många här. Det finns alltid någon som kan fylla ut det man missar och det finns alltid någon som kan ge en annan bild av saker och ting.

Jag förstår mycket väl att när man har känslor för någon så är det ju den personen man vill ha. Men precis som LoAEmma skriver så är det hur du mår som är det viktiga, och ditt välmående bör iaf inte ha någonting med honom att göra. Du måste kunna må bra även på egen hand.

LoA vet din innersta önskan redan och LoA visar dig alltid vägen dit. Om du ser den och tar den är upp till dig. Det är ditt jobb.

Men frågan är vad som är viktigast för dig. Är det att få vara med den här killen till vilket pris som helst? Eller är det att må bra och vara lycklig?

Personligen så skulle jag jobba med att attrahera resan utan att fokusera på vem jag ska göra den med. Men i attraheringen skulle jag lägga in kärlekskänslor som jag vill ha med mannen i mitt liv. Sedan så kommer LoA att skicka till dig resan på det sätt som LoA gör, om det blir med just den här killen eller inte visar sig. Men om det inte blir det så får man försöka komma ihåg detta. Jag har önskat det jag vill ha och det är det jag kommer att få, även om det inte blir så som jag trodde.

För många gånger så vet LoA bättre. Och man får alltid det man önskar, dvs man får alltid känslan man önskar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-08 18:09
#108

Fuck vad ni skriver mycket! Här njuter man av solen en dag och sedan har man att göra i timmar med att läsa ikapp. Hmf! Flört

Sugarcream
2012-07-08 19:12
#109

Nä det går upp o ner. Har tänkt mkt positivt o tänkt att det ordnar sig o att jag under tiden bara ska må bra o göra sånt som gör mig glad o det har jag o faktum e att plötsligt kunde vi skriva mkt trevligare sms till varann o mått bättre. Men nu i helgen bara kom en dipp o jag bara önskade så mkt att han skulle vilja träffa mig nu i helgen o sen har jag skrivit en massa till honom mellan mina gråtattacker. Inget taskigt men hur kul är det att bli smsbombad? Känner mig som värsta stalkern. För just nu gör han mig så ledsen genom att inte skriva tillbax, han vet inte vad han ska svara säger han. Men jag försöker fokusera på att det ordnar sig o att vi en dag ses igen. Jag tror han saknar mig och han har skrivit det med när jag skrev jag saknar honom.

crinalina
2012-07-08 19:34
#110

Sugarcream, jag har lärt mig att det enda sättet man kan påverka en annan människa positivt är att själv förhålla sig positiv till sig själv och till sitt liv. När du lägger hela ditt liv och hela ditt välmående på en annan person så gör du er båda en otjänst.

Min sambo tex är väldigt känslig för stress. Ibland när han kommer hem från jobbet och är på dåligt humör för att det varit stressigt och struligt så känner jag hur hans humör börjar krypa in i mig också.

Det jag gör då är att jag blundar och så känner jag efter hur jag vill må och känna. Vilket ju alltid är glädje, lugn, trygghet, kärlek och andra positiva känslor.

Jag vet att jag kan inte säga till min sambo att nu ska du känna dig glad och släppa stressen, inte bara sådär. Det gör ingen effekt.

Så istället så andas jag djupt, ler och ger honom en lång kärleksfull kram och talar om att jag älskar honom. Jag sänder över min energi till honom.

Det jag försöker säga är att du är ansvarig för hur du mår. Han är det inte. Du väljer hur du reagerar och du väljer hur du agerar. Ingenting av detta ligger på hans ansvar. Det är ditt alldeles egna.

När du då väljer att fokusera på hur dåligt du mår (för det är ett aktivt val du gör) så attraherar du mer av att må dåligt.

Om du istället skulle fokusera på att må bra (för det är också ett val man gör) så kommer du attrahera mer av att må bra.

Och erkänn, att en person som mår bra är tusan så mycket roligare att umgås med än en som bara gråter och mår dåligt.

Så försök att fokusera på att må bra, utan honom, känn inom dig hur du vill må och känna och minns den känslan så ofta som det behövs. Le.

Jag kollade mycket på romcoms när jag ville hitta rätt känsla. Glädje, skratt och kärlek. Och jag valde att lägga fokuset på just dem känslorna och inte på det faktum att jag inte hade dem i mitt liv just då. Likadant har jag gjort när jag tappat känslan jag vill ha och inte kunnat jobba fram den på ett lätt sätt. Jag slog på en, eller flera, romcoms och så sög jag i mig alla de positiva känslorna från dem.

En av favoriterna är The Holiday. Den har sådan fantastisk positiv känsla i sig, både med kärlek och annat.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-07-09 10:06
#111

Idag börjar min ensam-hemma-vecka som jag sett fram emot, för jag har haft så mkt runt omkring mig de senaste 3-4 veckorna så jag behöver bara vara själv och att få vara det en hel vecka ska nog "läka ihop" en hel del! MEN…som vanligt så fort bilen med sambon och bonusssonen i rullade iväg sköljde saknaden och ensamheten över mig!

Det kommer vara SÅ ensamt ikväll när ingen älskling ligger bredvid i sängen och den obligatoriska godnattpussen kommer vara enormt saknad!

Men jag kommer njuta av min ensamhet oxå! Skrattande

Men just nu kan jag inte göra så mkt vad jag vill för självklart ska det komma gubbar och byta vattenmätaren ngn gång mellan 9:45-12:00, suuuuck!! Varför ska de ha sådana tider? Jag blir ju tvungen att sitta hemma nu och bara vänta in dem!

Ingen kanonstart på min ensam-hemma-vecka, men den blir bättre och jag skickar en sms-godnattpuss till sambon när jag lägger mig så brukar det bli bra ändå!

Annons:
SHIAWASE
2012-07-09 10:13
#112

Jag vill ocksa ha en ensamvecka!!!! Det far bli min nasta manifestation!!:)

Malle, NJUT!!!NJUT!!! NJUT!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-07-09 10:38
#113

Jag ska njuta! Så fort vattenmätarbytar-killarna är klara och lämnat mitt hem ska jag njuta som fan! Skrattande och saknaden efter sambon får komma när den kommer (ikväll, vid läggdags) men jag ska åka och handla räkor och annat gott som jag ska göra god mat av och jag ska hyra filmer etc, så nog ska jag njuta!

Jag ska manifestera fram vattenmätarbytar-killarna nu!

crinalina
2012-07-09 14:40
#114

målle, du ska du minnas att du har det bra för här i Spanien får man veta att de kommer på morgonen och sedan kommer de klockan 8 på kvällen så hela dagen får man sitta inne och vänta. Dessutom är det väl fantastiskt att du får det gjort direkt under veckan, då har du det överstökat och klart med sen. Tjoooohoooo! Bara bra saker ju!

Njuuuuuuuuuuuuuut!!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-07-09 14:59
#115

#114 hahaha, jaa även härFlört.

Minns när vi beställt kök (det tar man  med sig här när man flyttar) och det skulle komma "på torsdag". Vi väntade hela dan o ringde till slut på em : "jaha, trodde ni att vi menade den HÄR torsdagen?" Skrattande

Eckart Tolle skriver att man ska se all väntan som dyker upp som extra tid att fylla huvudet med underbara tankar, ganska fint vaGlad

crinalina
2012-07-09 15:16
#116

#115 Ja, väntetid finns till för att vi ska tänka bra saker, göra bra saker, och bara komma ihåg att njuta av just nu och göra det bästa av det vi har här och nu. Att livet inte levs senare när….. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-07-09 15:44
#117

detta blir ju inget gnäll men jag känner att jag måste meddela er att vattenmätargubben (det var mer en gubbe än killar Skrattande) kom strax efter mitt senaste inlägg och hans arbete tog typ 5 min max!

Nu har jag nyss kommit hem igen från en runda till Ica, räkorna ligger framme för att tina och jag köpte ostbågar och cola om jag vill mysa till det lite extra ikväll, filmerna hyr jag senare i veckan Skrattande

Eftersom det faktiskt är en gnälltråd kan jag ju gnälla lite om att räkorna e frusna men jag e hungrig NU!! Men de tinar strax.. Flört

crinalina
2012-07-09 16:20
#118

Släng ner räkorna i lite saltat vatten så tinar de snart. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
målle
2012-07-09 18:46
#119

de tinade helt perfekt lagom tills jag skulle göra salladen! Skrattande

LoAEmma
2012-07-10 10:50
#120

Gnäller idag på att jag har svårt att ställa om mig när det blir ändrade planer. Skulle på badhuset idag men barnet vill inte haha… Så nu sitter jag i min ensamhet här, hade packat å allt och längtar efter dom! :-(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-10 12:31
#121

Hade förvisso härom dagen gett mig själv tillåtelse att vara lite onyttig idag då jag är ensam hemma. Men aaarghhh! på mig för att jag inte kunde hålla mig!

Mixed feelings minst sagt. Får väl städa och promenera av mig det kanske. Inte lönt att ha ångest. Gjort är gjort! Tungan ute

[Kathja]1
2012-07-10 12:32
#122

Och så måste jag gnälla över att ingen är här idag när jag behöver er!!!! Jag är ju ensam hemma, ända tills i mon kväll. Tråååååååkigt. (ja, ja jag vet ändra inställning Tungan ute)

LoAEmma
2012-07-10 13:03
#123

Haha ja jag tyckte också det var trist, hände inget alls här!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
2012-07-10 19:05
#124

Fuckar upp lite mer i tråden då… Faan att jag ska behöva analysera så mycket!! Fångar upp varenda liten skiftning och tolkar tolkar och övertolkar. Bajs.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-07-10 21:25
#125

Jag är trött på att vara trött!

Jag brukar ha lågt järnvärde men jag dricker blutsaft så det står härliga till.

Jag vill orka göra saker, så jag inte drar ut på dem och allt blir bara jobbigt…

Annons:
LoAEmma
2012-07-10 21:36
#126

Kolla hur du har det omkring dig energimässigt. Tankar som dränerar? Människor som tar din kraft? Stökigt omkring dig?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-07-10 21:41
#127

Jag har lätt att ta åt mig andras energier, vilket jag jobbar med. jag har upptäckt att jag är mer negativ än jag velat inse. Det jobbar jag också med. Liksom att städa upp här hemma, "Feng Shui- style".

LoAEmma
2012-07-10 21:41
#128

Låter bra det!! :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

linnease
2012-07-11 04:38
#129

#124 skrivetav LoAEmma

Fuckar upp lite mer i tråden då… Faan att jag ska behöva analysera så mycket!! Fångar upp varenda liten skiftning och tolkar tolkar och övertolkar. Bajs.

Japp.. that's me! Åhhhh så skönt de vore att vara lite mer…lös! Chillad! Chillllllaaaaaaaaaaaa…….mmmm…. :)

LoAEmma
2012-07-11 10:34
#130

Hahaha jaa precis! Bara liksom, jahapps, jaja det är luuugnt och coooolt… Så länge man inte låter folk behandla en illa såklart!!

Men liksom, ah nu kramade han mig inte där, strök mig inte på kinden där osv och sen är analyserna igång. Jävligt jobbigt och onödigt att lägga värdefull tankekraft på sånt skit!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-11 18:24
#131

Just när det gäller killar så har jag varit, och kan fortfarande vara ibland, väldigt mycket så.

När jag bodde i Sverige så var min och ena bästa kompisens största nöje att analysera, analysera och överanalysera killarna i våra liv.

Sedan flyttade jag hit och jag ingen att analysera med, mer än mig själv, och jag märkte att jag inte blev lika låg och inte lika påverkad som när vi varit två som analyserat.

Jag läste boken He's Just Not That In To You, under senaste halvåret jag bodde i Sverige. Sedan såg jag filmen efter jag flyttat hit, innnan jag träffade min sambo. Och jag insåg massor med saker.

Bland annat dettta. Hur mycket vi än vrider och vänder på det så kan vi inte läsa deras tankar och vi har egentligen ingen som helst J..la aning om vad som försigår.

Så träffade jag min sambo, och med honom är det mesta väldigt rakt och väldigt enkelt och när jag försökte analysera saker så sa han bara att det är ju dumt, det är väl bättre att fråga om du undrar något….. och därefter så började jag på allvar med Medvetet Skapande.

Så nu, när jag trillar tillbaka i analyserandet så fastnar jag inte i det, utan jag börjar istället känna efter hur jag vill känna och hur jag vill att det ska vara, hur han ska göra. Och så njuter jag av det. Och så struntar jag i att det kanske inte varit så de senaste dagarna, och låtsas istället.

Början på den här veckan svackade jag, och min sambo har varit lite småsjuk och blir då lite tillbakadragen inom sig själv. Och jag började fundera, men sedan började jag manifestera som det är normalt sett, och igår kväll så började det vända rätt igen. I morse var som vanligt men han glömde ge mig en puss när han skulle kliva av den, detta eftersom han var upptagen med att prata med mäklaren som sköter vår hyra som åker med samma buss (han höll på att missa sin hållplats och hållet). Jag såg på hans min att han kom på det precis när han tog steget av men då var det ju lite sent.

Jag tänkte inte mycket på det, utan tog det för vad det var, och det var sååå skönt. För två dagar sedan hade jag börjat undra, för fyra år sedan hade jag blivit knäckt och överanalyserat sönder det. Och så helt plötsligt under eftermiddagen trillar det in ett gulligt sms med en extra stor puss eftersom han missade den i morse.

Så det jag vill säga är helt enkelt, du vet vad du vill ha, du har skickat ut din önskan, för att vara i linje med din önskan så måste du lita på dig själv (att du önskat det du vill ha), och på LoA (att du fått eller får vad du vill ha) och ta saker för precis vad dem är.

Jag och min sambo pussas för övrigt varje gång vi kommer eller går (därav grejen med imorse), och vi pussas och kramas väldigt mycket i överhuvudtaget. Varför? För att det var så jag önskade det. Det är så jag vill ha det. Så det var så jag fick det. Och det är så jag har det. Enklare än så kan det knappast bli. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-11 21:12
#132

Tack för att du delar med dig Crinalina! Jo det där har varit en svag punkt för mig, med kärlek och killar. Har alltid satt mig själv i nåt slags underläge, blir jättekär och sen sårad. 
Med denna kille började det ju lite skakigt då han har mkt omkring sig i sitt liv just nu. Han avbröt förhållandet helt för två månader sen, men senaste månaden har det varit toppen! Men vi är inte officiellt tillsammans, och det är mkt där min otrygghet ligger. Skulle jag veta att han är kär i mig och att vi är ett par skulle det kännas betydligt tryggare.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
2012-07-11 21:32
#133

LoAEmma, jag vet hur det känns. Det är fortfarande så att din önskan är lag. Dina energier är lag. Dina önskningar och dina energier måste ligga på samma frekvens för att matcha varandra.

Jag har alltid varit ganska snabb att säga "Jag älskar dig", kanske lite för snabb ibland och ibland kanske av rädsla för att bli sårad. När jag och min sambo blev tillsammans så bestämde jag mig för vissa tidsramar för att jag inte skulle rusa iväg på något sätt åt något håll.

Först och främst så bestämde jag att jag inte skulle säga att jag älskar honom förrän efter tidigast 3 månader om inte han sa det först. Och jag skulle vara säker på att jag menade det, verkligen menade det.

Efter 2 månader sa han det, några dagar efter att han fått veta att hans mormor dött. Efter två veckor tog han tillbaka det. Jag tänkte att jaha det kan ju han tro på om han vill, för jag visste ju bättre. Men jag tänkte att jag låter honom hållas, han hittar snart tillbaka. Så jag sa det inte heller för att inte sätta press, men jag backade inte undan på något vis heller, utan visade mina känslor och att jag fanns där. Och till slut så släppte ju hans spärr, och han sa det igen, och den gången så visste vi ju båda att han verkligen menade.

Den andra saken jag bestämde var att vi inte skulle flytta ihop förrän vi varit tillsammans i ett år minst. Det blev 9 månader och sedan förde LoA oss ihop genom att skapa omständigheter som jag inte kunde förneka trots att jag försökte. Inte bara roliga sådana dock.

Men jag bestämde mig också för att det inte spelar någon roll vad han säger, utan att det är upp till mig att veta ändå.

Sedan dess så har ju också lärt mig att eftersom han är MIN skapelse, manifestation och önskan så gör och är han ju precis som jag vill att han ska göra och vara. Så om jag vill att han ska älska mig över allt annat i världen så gör han det. Vill jag att det ska vara resten av våra liv så blir det så.

Ja just ja, en sak jag gjorde för att komma i rätt känsla var att jag tittade på när han lekte och gosade med sin katt. Han älskar och avgudar sin katt något enormt. Jag valde att inte känna avunsjuka utan jag valde att tänka att sådär önskar jag att han känner för mig också och så kände jag att han gjorde det. Och det gör han. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-11 21:41
#134

Fin berättelse! Jo jag håller ju tand för tunga nu och säger inget om mina känslor…Förutom ibland när vi gosar kan jag säga att jag tycker om honom eller tycker om att gosa med honom typ. Då får jag ju bekräftat tillbaka. :-) Men vill ju att det ska komma från honom först, de stora orden. Det är liksom undermedvetet bestämt att det är han som gasar, vi har ju pratat om att bli tillsammans men då ville han avvakta och nu har vi inte pratat om det på ett tag. Man vill ju inte förstöra alltihop genom stress heller. Jag har också lätt för att ha för bråttom. Nu har vi träffats i fyra månader.

Men är inte du din sambos skapelse också? Så du följer hans önskningar liksom?

Ska absolut testa EFT på det här, och affirmationer!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-11 21:56
#135

Haha, ja jag är absolut hans skapelse också. Vi kompletterar varandra. Där jag är "överutvecklad" var han underutvecklad, där jag var "underutvecklad" var han överutvecklad. Sidor jag behöver och behövt jobba på har han redan varit "klar" i, sidor som han behöver och har behövt jobba på har jag varit stabilare i. Vi lyfter varandra när det behövs, och vi drar aldrig ner varandra mer än något hack väldigt sällan. Och vi hjälper alltid varandra upp igen när det behövs.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-11 22:09
#136

Underbart!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-11 22:10
#137

Idag sa han tex: "huvudsaken är att min älskling vet att jag älskar henne över allt annat". Detta går åt både hans och mitt håll, för jag vill veta och känna att han gör det, och han behöver veta och känna att jag vet och känner att han gör det. Hänger du med?

Jag finner trygghet och ro i att veta att han älskar mig. Han finner trygghet och ro i att jag vet det.

Btw, det funkar likdant med sex. LoA menar jag. Önska så får du. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-11 22:12
#138

Längtar verkligen efter att få höra dom orden <3

Hehehe det behöver jag inte önska såå mycket av Kyss

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-11 22:16
#139

Crinalina - log då jag läste de du skrev i # 135, känner igen det så väl.

Tillsammans var vi ett, det han kunde, fixad inte jag och tvärt om, och nu 9 år senare har han lärt sig det jag kunde och jag har lärt mig det han var bra på (ja, inte allt, ännu!) - så sakta men säkert blir vi hela, båda två tillsammans. Lycka!

Annons:
LoAEmma
2012-07-11 22:28
#140

Underbart skrivet Kathja! Jag och T verkar också komplettera varann bra, och vi kan prata väldigt bra!! Underbart med en man som lägger märke till detaljer och kan uttrycka sig (hyfsat bra iaf). :-)

Bra attraherat av mig!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-07-11 23:25
#141

Historien är i stort sett samma här! I början på vårat förhållande kunde den ena av oss skicka ett sms precis när den andra skulle skriva ihop ett (detta hände varenda gång, det var ngn sorts telepati) och ofta tänkte vi exakt samma mening innan vi sa de, vi kan fortfarande "läsa" varandras tankar ibland. Ofta vet jag vad han vill och tvärtom innan vi ens sagt ngt.

Vi kompletterar varann bra, jag är "överkänslig" och han är lite "underkänslig" så att säga, men på så sätt kommer vi ju så småningom hamna på mitten båda två, ju mer vi lär av varann.

Här var det jag som sade orden först, den 20 november förra året Skrattande då hade vi varit ihop i typ 10 månader och bott ihop i typ 6 månader. Jag ville inte säga orden förrän jag verkligen verkligen kände det och kunde stå helhjärtat för det, han kände ju såklart detsamma! Glad

målle
2012-07-12 13:52
#142

Åh varför uppfanns Facebook? Eller rättare sgat varför återupptog jag mitt konto efter drygt 1 års uppehåll? Det enda man gör där är "snokar" runt..jag ser egentligen ingen större mening med att ha kvar den trots allt..

Nyss satt jag och sökte på random människor, gamla skolkamrater osv, upptäckte att fler och fler man gick i skolan med eller jobbade med för en del år sedan är både gifta och har barn! Det livet vill jag oxå ha! Nu kom det trytande tålamodet som en riktig käftsmäll!

Jag ser mig själv gå nerför kyrkogången iklädd vit klänning och framme vid altaret står min underbare sambo G och våra fina barn är små tärnor.

Jag vet precis hur jag vill ha mitt liv och hur jag känner för det då, men så faller jag tillbaks i den existerande känslan och det liv jag faktiskt har här och nu och kontrasterna är STORA! Jag vill ha det där livet jag drömmer om NUUUUU, nu, nu, nu!! Ibland känns det som om jag vill leva DERAS liv, de där som jag ser på facebook, det känns som de lever på min känsla inför det livet, förstår ni mig nu? De lever det livet jag vill leva, de känner den där känslan jag vill känna, den där känslan jag vet att jag kommer känna när jag väl får det där livet också! Men jag vill ha det nu! Jag vill inte vänta!

Just nu känns det svårt att vara lycklig för det jag har här och nu för jag vill ha "den där" känslan NU!

Suck, chilla, chilla…det är vad jag behöver nu och kanske plocka bort den där jävla facebook igen….

[Kathja]1
2012-07-12 14:12
#143

Varför inte istället se FB som ett redskap du kan använda i din egen utveckling, använd dig utav det du går igång på som en vägledning om vad du kanske behöver jobba med mer?

Och btw så tror jag inte att deras värld stämmer överens med det du läser på FB. Man väljer vad man vill visa för världen. Tungan ute

Insåg det själv härom veckan då jag kom i kontakt med två tjejer som jag gick på gymnasiet med, detta var 1985-1987, och jag berättade att jag hade skillt mig för typ 10 år sedan.

Båda två blev överraskade därför att de hade sett mig och mitt x, mina barns pappa, som det "perfekta paret". Och det var vi då rakt inte! Detta var iof innan FB. Men de hade missat att han drack, hade en osund relation till vår son  (pga egen gammal skit) och att jag nog slutade att älska honom 2-3 år in i vårt förhållande.

Man visar det man vill att världen ska se, och det man själv innerst inne skulle vilja ha - men det är inte alltid verklgheten. Tyvärr.

MissInAction
2012-07-12 14:36
#144

Det har ju forskats en hel del på sociala medier och hur vi påverkas. Och många blir deprimerade eller mår dåligt av att läsa om hur perfekta liv ens vänner verkar ha. Visst är det väldigt olika vad folk väljer att dela med sig av men det är viktigt att tänka på att det är lätt att försköna och förvränga lite så att det ska låta bättre.

Själv blir jag stressad av att "behöva" kolla vad som händer i mitt newsfeed varje dag. Har rensat lite i vännerlistan och vad som kommer i feeden, men inte tillräckligt. Vore skönt med en veckas FB-semester - men då har man ju hundratals notifications när man kommer tillbaka Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-07-12 15:39
#145

Men jag gräver inte ner mig i vad de "gör" varje dag eller hur de lever, jag har bara sett att "oj, nämen är hon gift nu?" eller "oj, har HON barn" etc, sen läser inte jag om de haft en underbar dag med maken, barnen, hunden och villan. Jag bara konstaterar att de är gifta, punkt, och har barn, punkt. Så på så sätt är det väl lite lättare för mig på FB då..eller nåt.. Obestämd

Jag är väldigt väldigt lite aktiv på FB ändå, skriver knappt ngt alls, svarar ytterst sällan och jag har plockat bor ALLA vänner utom min familj och några få enstaka nära vänner. MEN, jag kan ju fortfarande söka runt hur som helst..

Men än en gång, det är deras liv, jag lever mitt liv och allt jag gör är rätt för MIG. Men jag vill ju vara gift (tror jag) haha just nu känns det så iaf..Denna mening ledde mig in på en fundering..(risk för djup nu) men..kan Universum se "längre" än mina önskningar…alltså..just nu vill jag gifta mig (eller iaf ha det livet som jag tror är bättre som gift än hur jag har det nu) men Universum ger mig inte det för Universum ser längre fram..Universum vet att ett giftermål inte gör mitt liv bättre på gnt sätt, därför får jag inget bröllop, utan jag ska så småningom upptäcka att jag kan få det på det viset jag vill ha det även som ogift?

Hmm insåg nu att än en gång gäller det att bara ha tillit till Universum. Släppa, let go, relaxa, chilla och bara lita och tror att allt jag får är för mitt bästa, gift eller ogift spelar ingen roll..Såja då var det konstaterat ännu en gång haha, men ibland hjälper det att knappa ner frågan och funderingarna här och antingen ser man svaret direkt själv eller så ger ngn av er svaret Skrattande

Thank you!

Pelle Långlös
2012-07-12 17:24
#146

Aj… jag har ont i huvudet. Svårt att tänka och känna efter idag.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
[Kathja]1
2012-07-12 19:54
#147

Målle - Det kan ju oxå vara som så att det du önskar dig inte behöver innebära att du "måste" vara gift. Ibland tror vi att vår önskan är en grej, men egentligen är den en annan  -det är bara vi som begränsar oss själva.

Som jag tex som önskade mig att få bli hel, med allt vad det innebar, men singel det hade jag tänkt mig att vara  -så träffade jag min nuvarande man och blixten slog ner. Han har bidragit stort till att jag idag är just hel! Han var verkligen inte vad jag hade tänkt mig, men jag fick det jag bad om.

Ibland tror jag att man kanske tror att just ett bröllop, eller att vara gift, innebär andra saker än vad det egentligen gör. Det man drömmer om att få kanske man redan har fått, även om man inte är gift. Frågan är vad "gift" innebär för dig?

Jag tror att det ofta är så att man inte vet vad man ber om och lika ofta så begränsar man sig själv därför att man har redan bestämt sig för i vilken form ens önskan ska levereras. Och så missar man att man har fått det man önskar, men inte på det sättet som man trodde.

målle
2012-07-12 20:16
#148

Kathja - jag tänker ju (löjligt nog nu märker jag) att livet blir bättre som gift, att kärlekslivet är som man bara någonsin vill ha det men haha det vet jag ju att så är inte fallet! Det låter så dumt nu när jag själv insett det SkämsSkrattande Det är inte själva brölloppet eller giftermålet som är poängen i detta utan känslan av en oändlig kärlek till (och från) min sambo, den man jag älskar. Jag vill leva hela mitt liv med honom, men för dte behöver vi såklart inte vara gifta för att vi ska älska varann och leva lyckliga och ha ett toppenliv ihop! Visst vill jag gärna ha en ring på fingret, för jag vill ha den känslan att jag är någons, och att andra kan se det. Jag skulle vara stolt med en ring på fingret! Skrattande

Men jag fick ju insikten att jag behöver absolut inte vara gift för att uppleva den känslan som jag är ute efter! Vi kommer nå dit iaf, min sambo och jag Skrattande

Eftersom detta är gnälltråden och texten här ovan inte blev gnäll, vill jag nu gnälla om att jag är hungrig, men har inget gott hemma, affären på gångavstånd har stängt och jag vetinte om jag orkar köra till en annan affär?!?! Gör jag det!?? Är lite gottesugen oxå…… hihihehe FlörtSkrattande

[Kathja]1
2012-07-12 20:25
#149

Bra jobbat tjejen! KyssSkrattande

målle
2012-07-12 20:27
#150

Tack fina Kathja! Kyss

[Kathja]1
2012-07-12 20:32
#151

Fuck! Vad jag är godissugen!!!!!!!!!!!!!

Har inte ätit godis på över 4 veckor, måste vara personligt rekord. Har varit så duktig, och det har gått jättelätt, men idag vill jag vara knöka i mig smågodis tills jag mår illa.

Hm, undra varför? Får väl "knacka" lite…

crinalina
2012-07-12 20:45
#152

Härligt jobbat målle, och underbart väglett Kathja-R, kunde inte ha sagt det bättre själv. Tungan ute

Pelle Långlös, låt kännandet vara en dag om du har huvudvärk och vila lite. Du  jobbar ju hårt med dig själv just nu och en break behövs ibland. Man får ha enstaka dagar och stunder när man mår skit, bara man håller det till en dag eller stund. På't igen imorgon bara, men vila ikväll och bara var utan krav.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-07-12 23:03
#153

Men guuud, jag skrev ett inlägg precis under #148, men så hängde sig datorn så meddelandet kom aldrig iväg.

Jag skrev att jag inte varit godissugen under hela graviditeten men nu går bananas av sug efter svenskt lösgodis! Inte minst häxvrål!

Och vad har Kathja skrivit om - jo godissug precis samma tidFörvånadSkrattande

Vi får hålla koll på våra synkningar, hahahahaFlört

Annons:
målle
2012-07-12 23:24
#154

jag var oxå godissugen, men hemma hos oss finns alltid godis så det vara bara till att kika i skåpet så hittade jag lite smått och gott..dumt egentligen.

[Kathja]1
2012-07-13 08:43
#155

szirius- vad kul! Nu är vi snart ett alla här inne! Då skulle vi passa på att sätta oss och massmanifestera! Snacka om power!!!

[Torahzen]
2012-07-13 09:17
#156

Yes!!!! Vad ska vi manifestera?

[Kathja]1
2012-07-13 09:19
#157

Jag skapar en tråd! Skrattande

crinalina
2012-07-13 19:19
#158

Var väl rätt så dumt av er att massmanifestera ett godissug? Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Sugarcream
2012-07-13 22:06
#159

Fuck för att LoA inte vill ge mig tillbaka mitt ex. Testat det mesta men han e envis o behöver vara själv just nu :( Så himla ledsen. Och visst finns det massor av killar där ute som LoA kan ge mig men det känns sp jobbigt när man har känslor för en annan. En som man hade velat leva livet med o dela allt med. Men snart orkar jag inte mer o önskar mig en superkille som e perfekt för MIG.

[Kathja]1
2012-07-13 22:19
#160

LoA ger dig vare sig det ena eller andra vännen. LoA är bara en förklaring på hur det fungera, inget annat.

Det du ska göra är just det du skriver i din sista mening, önska dig en superkille som är perfekt för dig - utan att sätta namn på honom. Därför att LoA fungerar som så att det du fokuserar på det får du, men om det är så att du önskar dig en kille som är XCXC och den killen du har i åtanke bara är XCX så kommer det inte att bli ni, därför att det är inte honom du har bett om.

Ser du skillnaden?

Önska så mycket du vill, kille, jobb, whatever, men var öppen för vem och var och när. Överlåt det till Universum/Gud att ordna. Gör dig bara redo att ta emot.

Och sedan är det ju som så att om du lägger energi på att sakna honom, ditt x, så är det bristen du fokuserar på och bristen du manifesterar! Så försök att släppa tanken på ditt x, svårt jag vet!

Fokusera istället på vad du vill ha, inte vem. Dröm ihop en kille och önska honom. Var sedan öppen för vem eller vilka Universum/Gud skickar i din väg, så ska du se att du snart har din superkille - kanske är det ditt x när han är redo, eller så är det någon annan, men du kan iaf vara säker på att det blir din superkille.

Och innan han är på plats tycker jag att du ska roa dig med att njuta av livet och fylla det med sådant som får dig att må bra. För mår du bra så attrahera du mer av det som får dig att må bra - m.a.o din önskan. Skrattande

Annons:
Sugarcream
2012-07-13 23:55
#161

Tack! Jag tror att om jag önskar mig någon som är perfekt för mig då blir det inte jag och han för jag vill saker som inte han vill. Men han har många bra sidor jag vill ha hos en kille. O jag lever under tiden o har kul. Träffar vänner, festar, jobbar, skrattar o mår bra. Men så fort jag har en ledig stund tänker jag på honom. Ska försöka låta bli o önska mig min superkille o hoppas på han dyker upp.

målle
2012-07-13 23:58
#162

Åh jag har blivit tjock! Jättetjock! Alldeles plöffsig! Valkarna på magen är i storlek med moppedäck och de dallrar! GråterSkrikandesRynkar på näsan

LoAEmma
2012-07-14 00:00
#163

Hahaha och där har du kontrasten till vad du vill manifestera!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-07-14 00:02
#164

Yepp, men jag SKA bli smal NU! Believe me! Skrattande

LoAEmma
2012-07-14 00:03
#165

Låter bra! Jag är också i den processen, tog mig just under 70 wihoo!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-07-14 00:04
#166

Oooh grattis! Nice! Hur gör du just nu då för att lyckas gå ner? Ändrat kost etc eller?

LoAEmma
2012-07-14 00:06
#167

Gått ner ca 4 kg på 4 månader ungefär. Jag har tränat ett par år utan att få några särskilda resultat men nu när jag ändrade kosten kom förändringen! Har slutat med pasta här hemma, äter mkt keso istället för dom vanliga kolhydraterna till lunch/middag. En standard här är ugnslax och keso haha…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
målle
2012-07-14 00:14
#168

:) ja som jag skrev i LoA och vikt-tråden äter jag typ lchf/GI nu efter att jag åt strikt lchf ett tag men riset, pastan, potatisen kom aldrig tillbaka fast jag slutade med lchf och det är ju tur det, dock har brödet smugit sej tillbaka lite ibland..och då det värska brödet av alla, vitt…men det kan jag lätt plocka bort igen, och alla chips, godis, kakor och bullar behövs inte heller. Det är inte ens så gott som jag får för mig!!

Jag känner för att träna, men sen rinner det bara ut i sanden Rynkar på näsan

Men det blev en cykeltur på dryga milen i förrgår och en kvällspromenad på 3,5 km ikväll så jag har så smått börjat. haha!

LoAEmma
2012-07-14 00:20
#169

Bra! Kroppen mår bra av träning också, ger massor med fördelar :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-14 08:25
#170

Vikten fixar ni fint flickor - tänk snälla tankar om er själva och låt kroppen, inte knoppen, bestämma vad ni ska äta och hur mycket ni ska röra på er. Jag har tappat 4,5 kg på 4 veckor bara på det, rör mig ungefär som innan, äter lite annorlunda men tänker väldigt annorlunda. Skrattande

målle
2012-07-14 12:31
#171

Precis så ska jag göra! Precis så ska jag leva! Jag känner hur frisk och fräsch jag är med min nya kost och kroppen kommer stråla och tacka för att den får röra på sig!

MissInAction
2012-07-15 09:40
#172

Nu jäk*Tyst vill jag gnälla!! SkrikandesGråter OBS långt!

Jag och sambon åker ju till Göteborg imorgon - som jag har längtat!! Bestämde mig i början på juni att jag ska åka i sommar. Har bott i Göteborg tidigare men har inte varit där sedan våren 2004. Och det värker inom mig av längtan och sorg när jag tänker på Gbg, för jag älskar verkligen den staden.

Nu så. Imorgon åker vi!!

Men -  igår kväll kände jag att jag börjar få mens! Skrikandes Eller mens och mens, jag vet inte hur det blir. Sedan mars i år så testar jag en medicin för min PCOS, den är vattendrivande och ska driva ut en del hormoner som jag har överskott av. Och sedan dess har jag haft ungefär 12-15 mensfria dagar, och sedan sätter det igång igen. Ringde kvinnokliniken och fick telefontid med en "expert" på området, och hon blånekade att det skulle finnas något samband mellan Spironolakton och mensrubbningar - snarare upplever många att mensen stabiliseras med dem. 
Efter samtalet läste jag i FASS och där står det i början, kan ge mensturationsstörningar! Vaf! Varför förnekar hon det? Skrikandes

Så jag vet inte hur länge jag ska fortsätta med den här medicinen. Jag hade ökat från 1 till 2 också, som jag skulle göra om jag mådde bra. Men senaste veckan har jag tagit 1 igen, för att se om det hjälper.

Jaha - så min efterlängtade semester i Göteborg, med boende på fint hotell - får jag ha mens! Gråter Det känns som att hela veckan är förstörd. Jag vill ju känna mig fräsch, icke svullen, icke värk, och vill kunna slänga mig på sängen och läsa eller göra precis som jag vill, sova skönt, utan att oroa mig för att jag "läcker" Skrikandes

Har jag tur så blir det ingen stor blödning. Senaste gången klarade jag mig med trosskydd varje dag. Men det återstår väl att se.
Tanken slog mig först igår eller i förrgår - tänk om jag får mens under den veckan?? Förvånad För jag insåg att det "borde" komma om det fortfarande skulle komma sådär ofta.. då hade jag haft 14 dagar fria…
Det här suger verkligen Rynkar på näsan Jag tror inte det är värt det att vänta och se om fördelarna med medicinen kommer - och enligt hon som skrev ut dem till mig så behöver patienterna fortsätta ta dem under lång tid, om man vill ha effekt. 

Varför i hela hel* skulle jag ha attraherat det här?? Rynkar på näsan

Jag höll på att få ännu mer att gnälla om. Jag använder ju linser sedan 13 år tillbaka och glasögon endast ibland, oftast här hemma. Imorse tog jag på dem för jag tänkte vänta med linserna, och såg smuts på dem… gick inte bort, så jag kände - en repa!!! Dock så tog sambon en titt på det och han fick bort det. Vete fasen vad det var för något. Jag hann tänka en del - glasögonen är 7 år gamla och är inte optimala för mig längre. Jag försökte se det positivt och kom ihåg två jobb som jag sökt senaste 1-1.5 veckan, som säljare hos Synsam. Jag har arbetat hos en optiker förut och har även utbildning inom handel, så jag skulle passa. Där ska jag börja jobba, har jag tänkt Oskyldig
Men iaf… det var ju ingen repa. Men jag behöver verkligen skaffa ett par nya.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-07-15 19:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

Men ÅH! Måste de visa "6 layer-cake" i American Masterchef när jag är gottesugen?! Jag skulle vilja ta så stora bitar som domarna skär ut och bara moffa in i munnen!!

Nu ska jag definitivt prova EFT mot sötsug! (måste kontrollera mitt sötsug nu när jag ska gå ner i vikt och äta bättre) och jag har ju redan ätit 25 g marabou mjölkchoklad och en liten chokladpralin!

Kolla in bara! Tungan ute

målle
2012-07-15 20:07
#174

Men åh! Kathja nu får du hjälpa mig med BRA EFT som inte gör mig mer stressad än innan! Googlade fram lite EFT för jag ville testa rent allmänt, kom in på en sida som hette EFTkurser.se tror jag och de hade en video där om hur man gör och vilka punkter man ska knacka på, det var en kille och en tjej i videon som lärde ut och herreminje vad stressad jag blev av de! De knackade så snabbt coh jag gjorde allt för att hänga med och bara tappade fokus HELT!! Gud vad irriterad jag blev på de! Så i slutet frågade killen "så, hur känner du nu i kroppen efter detta?" Jag klicka bort han fort som fan och vart bara stressad och irriterad!! Åååh!

Annons:
[Kathja]1
2012-07-15 20:33
#175

Förlåt mig målle men jag kunde inte annat än skratta åt ditt inlägg här ovan. Såg framför mig hur de "knackade på" och du bara aaaargh! När jag har fått skaffat mig en bättre dator, cam och ljudkort bra nog att göra videor med ska jag fixa egna EFT-videor tror jag. Flört

Börja med att knaka när du känner dig sötsugen, eller stressad - eftersom det är påtagliga känslor så det är lätt att känna när det gör skillnad.

Börja med att skatta suget/stressen på en skala från 1 - 10 . Knacka så sedan på "karate-punkten" och börja bara med att köra på "trots att är så sugen på att äta XXX, älskar och repspekterar jag mig själv" "åh vad jag är sugen" "jag vill ha XXX Nu!" "det är jobbigt att var så sugen på XXX" eller liknande försök att känna in vad som vill fram.

Kanske låter lite luddigt men det brukar alltid ploppa upp grejer i hvuvdet  - kör på dem. Kör några varv med "jag är sugen"-ramsor (eller jag är stressad ramsor om du kör på det!) och när du känner att det börjar släppa så över gå till de postiva - jag kan vara utan XXX, osv något varv och avsluta med att klämma runt hanleden och sedan andas in och ut. (kolla EFT tråden)

Låt det ta sin tid och våga prova olika infallsvinklar och uttryck, och känn hela tiden efter var du befinner dig- låter man känslan vägleda så kommer man rätt så småning om. Obestämd

målle
2012-07-15 20:37
#176

Haha skratta på du, det är helt OK Kathja! Skrattande Kände att det blev lite för mkt liksom!

Ska man först liksom knacka BORT problemet och sedan när det känns bättre efter några knackningar, ska man då knacka FRAM det positiva?

[Kathja]1
2012-07-15 20:43
#177

Det är min variant! Skrattande

Vissa här inne vill inte alls knacka på det negativa, utan det ska vara ett postivt fokus - då kan man köra enbart på det positva, det man vill uppnå, helst med ett leende på läpparna. Men oftast då man kollar på EFT instruktioner så knackar man "bara" på, och bort, det negativa. Men jag tycker att det brukar funka bra att börja i det som är jobbigt för stunden och så när det lättar gå över mer till det man vill ha, eller så man vill må. Det är nog som så att även utan att man fokuserar så super mycket så fixar man bort sina blockeringar, eller delar av dem, bara man knackar. Tungan ute

Det är lite som med LoA - med ett superbra fokus så manifesterar du snabbare än utan. Skrattande

målle
2012-07-15 20:50
#178

ja enligt mig verkar det lite konstigt att göra både och..jag ser det som att man knackar BORT ngt..äsch jag tror inte detta är ngt för mig, inte just nu iaf. Känner mej inte alls mottaglig Gråter

[Kathja]1
2012-07-15 21:13
#179

Då tycker jag att du ska strunta i det! Skrattande

Men de flesta gör nog bara antingen det ena eller andra, jag har mest kört på "knacka bort" tills nu då några här inne tyckte att det var "fel" fokus så då fick jag ju prova en annan variant, och det funkar oxå. Tungan ute

målle
2012-07-15 21:18
#180

Ok, så om och när jag känner mig redo att prova igen vet jag iaf att jag kan prova på båda sätten. Sötsuget försvann dock tills jag för någon sekund sedan googlade bilder på choklad!! Skrikandes Hur kunde jag vara så dum!! Skrikandes

[Kathja]1
2012-07-15 21:23
#181

För att du gillar att pina dig själv? Flört

Annons:
målle
2012-07-15 21:27
#182

hahaa ja! Det är nog fan sant hahah! Skrattande

[Sniff]
2012-07-16 23:30
#183

Gaah, jag har blivit kär i en kanin på mitt sommarjobb. Jag har köpt honom, min mamma gick med på det. Men nu säger hon att hon inte vill ha kanin i lägenheten och att vi måste hitta någon att ha honom hos tills vi har köpt ett hus att flytta till. Då föreslår hon att han kan bo hos pappa, men det vill inte han. Och jag flyttar emellan mina föräldrar, men jag har inte varit hos pappa på hur länge som helst för att mina hamstrar och min hund främst bor hos min mamma. Jag vill så gärna vara hos pappa, för jag mår så bra när jag är där. Men han vill inte ha kaninen hos honom, så nu kan jag fortfarande inte vara hos honom, för det är större chans att jag får ha ninis hos mamma. Ingen kanin hos pappa=ingen pappa. Kul.

Hur ska jag lösa det här? SkrikandesGråter

[Evigheten]
2012-07-20 19:01
#184

mår bara dåligt idag…vet inte varför riktigt egentligen men nu mår jag dåligt och vettetusan hur jag ska vända det hela men det löser sig nog

målle
2012-07-20 19:08
#185

Åh jag skulle köpt fläsksvålar till fredagsmys idag! Är chipssugen men det är ju big NO NO nu när jag äter lchf och äntligen lyckas hålla det!! Får trycka i mig lite rysk yoghurt och några baybellostar, eller kanske bara doppa tungan i salt..? Flört

Eller ååååh ett stort glas iskall Coca-Cola, Ååååh!!

[Sniff]
2012-07-20 19:20
#186

Nu blev jag lite negativ igenRynkar på näsan

[Kathja]1
2012-07-20 19:22
#187

Målle - läs bloggtipset, ja och det som står i bloggen oxå, som finns i LoA och vikt tråden!

LoAEmma
2012-07-20 19:24
#188

Själv drack jag supernyttig smoothie och en supernyttig kaka (på ett hälsocafé) till som lunch, nu är jag liggandes med magont, lite för nyttigt för mig tydligen! :-(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
målle
2012-07-20 19:26
#189

Kathja - I will! Först ska jag bara skapa en liten rolig (beror ju på hur man själv ser det såklart) tråd! Skrattande

szirius
2012-07-26 22:59
#190

Härligt att jag fick leta lååångt ner efter den här tråden ;). Tänkte först skapa ett nytt inlägg och be om pepp, men jag skriver här i stället.

I morse när vi vaknade hade vårt nyinlagda klickergolv buktat upp helt på mitten, antagligen pga den höga luftfuktigheten vi har just nu ( 30 grader o åska). Vi avvaktar men kanske måste vi riva upp o lägga om, vilket blir ett hästarbete med alla tunga möbler vi har i vardagsrummet ( piano, stora skåp etc).

I eftermiddags slog blixten ner i vårt husFörvånad, modemen pajade och sonens dator är bara att skrota.

Känns lite deppigt helt enkelt, sådär att energin äts upp…finns andra grejer man vill lägga pengar på om man säger så…

Fast självklart är jag tacksam för att det inte började brinna eller nåt värre hände angående blixtenFlört

Känner bara för att få lite pepp o komma upp ur svackan igenKyss

LoAEmma
2012-07-26 23:14
#191

Ska sova nu men…pepp pepp pepp!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-27 07:17
#192

På något sätt tycker jag att det är lättare, och mer okej, att "dampa-loss" på sådanda där praktiskt saker som pajar. Flört

Men pepp var det! Allt sker av en orsak och du ska se att det kommer att komma något gott ur detta oxå. Ni hittar en guldskatt under golvet, eller sonen får en ny dator och den så bra så han nu kan bli champion i ngt fräckt dataspel och blir därmed asa-rik och kan försörja er i resten av era liv! Tungan ute

LoAEmma
2012-07-27 12:12
#193

Haha bra tänkt där Kathja!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-07-27 16:44
#194

# 192 det första sonen sa " ring farmor o säg att min dator har gått sönder" hahahahaa (han är enda barnbarnetFlört)

Själv tänker jag att det var bra timing med sommarlovet iaf, för nu kan killarna inte sitta där och glo utan sticker ut o leker i ställetTungan ute.

målle
2012-07-28 14:38
#195

Vill väl egentligen inte gnälla men jag känner mig så trött, urlakad på gnt vis, orkar inte känna ngt speciellt samtidigt som jag känner kärlek, nedstämdhet, upprymdhet, glädje och ja typ allt i en enda röra. Igår spenderade jag hela dagen (fr kl 10-20.30 typ) med lillsyrran och hennes familj, kom hem och han ge sambon 2 pussar sedan gick han och lade sig för han skulle upp till jobbet tidigt imorse och fick en puss i ottan innan  gan gick idag och jag har legat i sängen i typ femtielva timmar och skulle det inte vara för att jag ska iväg till storasyrran idag på inflyttningsfest hade jag legat i sängen hela dagen.

Jag både vill och inte vill åka till syrran, först tänkte jag dricka och sova över men nu ska jag vara nykter och köra ist. Saknar min sambo och känner sån enorm kärlek för honom och han kommer förmodligen sova när jag kommer hem ikväll/natt.

Usch hela jag känns uppochner känslomässigt idag, trött, matt, tung i huvudet och det är på tok för varmt och kvavt (idag igen) dessutom har "tant röd" kommit på besök och lägger till känslostormar till allt som redan är. Kan oxå vara så att hela mitt tillståns beror på röda häxan.

Men jag ska iaf iväg till syrran sedan, träffa lite folk och sedan kan jag köra hem precis när jag vill och sambon och jag kan umgås imgn, hela dagen.

Det är bara så jobbit att vara så matt i hela ens tillstånd. Både psykiskt och fysiskt.

Annons:
[Kathja]1
2012-07-28 14:54
#196

Det är tufft när man känner att man borde göra en massa saker, man borde må bättre, man borde orka, man borde…

Men kanske är det så att du bara skulle ge dig själv tillåtelse att vara låg, att ligga i sängen och bara vara och att ge dig själv tillåtese att göra det du vill göra, det som får dig att må bra.

SHIAWASE
2012-07-28 15:12
#197

Malle!Kanske ar detta helt fel,,, men Kanske, skulle du ma bra av att ta lite avstand fran familj och syskon:)JAG vet inte ALLS,,,, men ibland kan det vara bra att komma ihag att vi har INGA masten som vi maste genomfora gentemot familj , syskon eller nagra andra i var omgivning. Ibland (om det innefattar dig, det vet jag inte) kan detta vara en lattnad, for ofta ar vi sa inprantade med allt som har med familj och gora) . Det viktigaste vi har ar JAG, bara mig sjalv,,, och den gava du har, som du har borjat hitta, ar att hitta till dig sjalv:) Det ar inte alla som kan gora det:) Sa tillat dig sjalv att hitta dig sjalv,, strunta i alla andra ett tag:) (OM det kanns bra naturligtvis:))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-07-28 15:15
#198

Jo egentligen hade nog det varit det allra bästa just idag, kanske, jag vet inte riktigt…men på ngt sätt vill jag ändå åka till syrran men just därför känns det skönt att jag inte vill dricka och kan köra hem precis när jag vill.

Jag kan ju välja själv hur länge jag vill stanna och det känns jätteskönt. Tycker inte om att sova borta och att då behöva sova borta bara för man dricker något glas vin känns då onödigt, dessutom går ett halvt glas vin direkt upp i skallen nu med lchf-kosten och denna värme. Så jag dricker hellre Loka ikväll och kör min lilla bil Glad

LoAEmma
2012-07-28 20:13
#199

Är trött, hungrig sur och ledsen…

Dålig kombo! Äta, sen lägga sig för natten kanske?! Och det mesta beror på en enda sak. Samma som vanligt. När ska man lära sig att tänka rätt?! För att få de resultat man verkligen längtar efter? Eller får man skylla på andra någon enstaka liten gång? Oskyldig

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-28 21:19
#200

Fuck! Vad trött jag är på alla dessa "skänk dina pengar till behövande barn/hundar/katter/familjer" reklamfilmer som går för tillfället! Sluta jobba er på att ge mig dåligt samvete för att jag har det bra, så att jag ska ge mina pengar till "behövade".

Jag besämmer själv vem jag ska ge mina pengar till, och då ska det vara de som får dm, och inte någon välmående organisation!

Manipulation får mig bara på dåligt humör! Så det så. Tungan ute

målle
2012-07-29 12:19
#201

Kathja - när sådant dyker upp på TV eller tidningar eller dylikt brukar jag alltid tänka "det där är inte min verklighet" Jag får iaf inte dåligt samvete över det då, för jag kan ju bara leva mitt liv och visst är det otroligt ledsamt och sorgligt att barn och djur lever under misär, men vad kan jag egentligen göra? Det spelar ingen roll hur mkt pengar jag skänker, jag skulle kunna skänka en miljard var till alla dessa organisationer som existerar, det skulle (tyvärr) ändå inte hjälpa.

Så jag tycker inte du ska känna dåligt samvete för allt du kan göra är att leva ditt liv och ingen annans.

För övrigt har jag inget att gnälla över just nu idag så jag kikar in på ngn annan tråd nu Skrattande

[Kathja]1
2012-07-29 17:07
#202

Gulle du målle! Jag känner absolut INTE dåligt samvete, jag vet vad jag gör för nytta i mitt liv och i andras liv. Det jag stör mig på (dumt jag vet, välj en annan känsla!!!) är att de spelar på att ge folk dåligt samvete.

"Där sitter du och njuter av ditt glas med rosé efter en händelserik semesterdag  - det är inte alla som har det så bra som dig! Tänk på de svältande barnen och hundarna, tänk om det vore du. Lindra ditt samvete med att sms:a oss en hundring, sedan kan du vända bort blicken…" Tungan ute

Annons:
målle
2012-07-29 17:21
#203

Ja men tur nog ser man ju igenom det de försöker med så vi fortsätter njuta av vårat rosé och den händelserika semesterdagen tycker jag! Skrattande

För ca 6-7 år sedan "gick jag på" det där och blev medlem i Barnfonden, tyckte det verkade seriöst då kändisar som tex Pernilla Wahlgren och Mark Levengod var ambassadörer typ för vissa projekt där eller hur dte nu var och skänkte då 200:-/mån, fick ett fadderbarn i Guatemala, jätteullig liten pojke på 7 år vill jag minnas med en tvillingsyster och småsyskon. Barnfonden gjorde regelbundna kontroller för att kolla så pengarna hamnade där de skulle, han fick bla skolmaterial och ngn vaccination vill jag minnas men efter ett par månader fick jag ett brev från barnfonden om att det visat sej förekomma dummheter i just det projektet som mitt fadderbarn ingick i (pengarna hamnade i projektledarna i Guatemala fickor ist för det de skulle gå till) och Barnfonden upptäckte ju detta imed deras kontroller och då stängs hela projektet ner så jag kunde då inte vara fadder till honom längre, fick då "välja" ett annat projekt, land, barn, och fick en flicka i Afrika ist men det blev ngt klydd så sen lade jag ner det, det kändes bara oseriöst så nu litar jag inte på ngn sådandär organisation. Ska jag hjälpa folk i sådana situationer ska jag åka ner personligen och själv basa över projektet isf!

[Kathja]1
2012-07-29 18:10
#204

Jag håller med dig där målle! Ska jag göra skillnad vill jag veta att jag gör skillnad där det behövs. Världen är tillräckligt korrupt utan att jag bidrar med mina pengar. Tungan ute

szirius
2012-07-30 12:04
#205

Det finns så himla många i NÄRHETEN man kan hjälpa. Det är som att det är "finare" att hjälpa barnen i Afrika, men det finns barn som far illa i ens eget område, barn med missbrukande föräldrar kanske på din gata som du kan göra något för bara genom att finnas osv. Jag tycker det är underligt att man inte vänder blicken till sin omgivning först och främst…det är som att det blir " obehagligt" för många, att folk hellre väljer att sätta in pengar i stället för att engagera sig med hjärtat. Men det är ju med hjärtat man kan göra skillnad på riktigt tror jag!

Jag lämnar in kläder och leksaker till kyrkan här, som i sin tur går till barnhem och fattiga familjer i området. De behöver inte fraktas till Afrika för att göra nytta.

målle
2012-07-31 12:15
#206

Hmm fattig månad, eller vem är det egentligen som "bestämmer" att ha 1300:- kvar på kontot efter allt är betalt är fattigt? Är det det? Finns ju garanterat mååånga som har betydligt mindre. Så OK, jag ska inte gnälla på det, dessutom har jag pengar undansparat men jag är sådan att jag inte vill röra mina sparade pengar, även om det är vad jag fått göra de senaste 6 månaderna..

Däremot måste jag gnälla på en viss reklam som bara går mig på nerverna, just nu snurrar inte mer än TVÅ (2) reklamer här till höger, jag pratar (gnäller) om Halebop! Åh måste de ha så töntiga reklamer! Har ni sett den på TV om gubben som sjunger att han älskar sommaren och luktar på blommor etc?

Känns skönt att jag inte har så mkt vettiga saker att gnälla på haha!

crinalina
2012-07-31 12:26
#207

haha målle, jag har ju inte sett reklamen eftersom jag har spansk tv men jag kan nästan garantera att de inte kan vara lika töntiga som de flesta spanska reklamer.

Vad gäller pengarna så är det ju, precis som du redan vet, bättre att fokusera på det du har än det du inte har. Så woohooo du har ju 1300 kvar efter allt är betalt. Skriv in det i en bankbok och lägg på en nolla. Guld i mun

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-07-31 12:45
#208

haha så rätt så rätt. Jag har länge funderat på det där med bankbok och lägga till en nolla extra, men av ngn anledning har jag inte börjat med det ännu…måste hitta en äkta känsla inför det, kan inte bara skriva ner och kladda dit en nolla till, måste ha feeling! Skrattande

LoAEmma
2012-07-31 14:31
#209

Fuck att allt är så förvirrat, känslorna åker berg och dalbana och jag låter mig själv påverkas av en annan persons mående alldeles för mycket!! :(
Det påverkar hela mitt liv hur denne person mår…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
2012-07-31 14:35
#210

LoAEmma - Prova att backa lite, skaffa dig ett större perspektiv och flytta så sedan ditt fokus till något i bilden som får dig att må bra. Andas och fokusera om! Det (han) kan bara påverka dig ifall du tillåter det. Det handlar om att ta tillbaka makten över sitt eget liv, men det handlar även om varför du gav bort den från början.

LoAEmma
2012-07-31 23:30
#211

Tack Kathja Kyss

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-07-31 23:43
#212

Får inte alls till det här nu, inga bra dagar….frustration, irritation, stagnation, uppgivenhet. Det får vara så just nu, jag andas och vet att det kommer vända…men när det snurrar som värst känns det som att jag ska få hjärnblödning, vet inte vad jag ska göra med alla stora känslor.  I vanliga fall brukar ett utmattande danspass ta udden av allt, men nu kan jag ju bara vagga framFlört….Kanske ska prova att skrika i en kudde eller nåtObestämd?

LoAEmma
2012-07-31 23:44
#213

Ja gör det!! Ut med frustrationen, eller andas och testa om det funkar att chilla dig ur känslan :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-08-01 11:17
#214

Bläääääk! Har ont i halsen, ont i huvudet och ont i min axel. Känner mest för att gå och lägga mig igen faktiskt. Tror att jag ska utfodra familjen och sedan ta min bok och krypa upp i sängen för att bara vara en stund.

Skönt att jag är ledig iaf, jobbar inte förän på fredag.

crinalina
2012-08-01 12:36
#215

Jag är bara så jäkla arg för att jag inte hittar mitt pass!! Jag har letat överallt och det finns inte. Jag kna inte minnas när jag sist använde, om jag använt det sedan flytten. Jag hade det senast vid något bankbesök men minns inte exakt när det var. Det är den enda fotolegitimation jag har och jag har, trots att det är lag på det, inte för vana att springa runt med det i väskan. Det betyder att jag tar ur det när jag inte använder det. Vi ska åka till Amsterdam för en liten reunion med vänner som bott här, som kommer från olika delar av världen, och nu fick min sambo boka sitt flyg utan att boka mitt samtidigt. Vår första resa tillsammans.. Visserligen är det inte förrän i november så vi hinner boka mitt också men ändå..

Om jag inte hittar passet så blir det en vädlig massa strul då jag måste åka ända till Madrid för att fixa ett nytt och bara passet går på 155 euro att fixa, resan oräknad. Dessutom vet jag inte hur jag ska kunna identifiera mig när jag inte har någon giltig legitimation…. Och innan jag kan göra det så måste jag polisanmäla att det är borta, och har ni någonsin försökt att ha med spanska myndigheter att göra så vet ni att det är gjort på två sekunder. Och jag skulle också ha varit och gjort adressändring, man måste göra det personligen över disk här och det tar också evigheter. Vet inte hur det går att göra utan pass, och jag vet hur jag kan polisanmäla utan rätt adress….

Ge mig mitt pass tillbaka!! Tack!!

AAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! Skrikandes

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-08-01 13:21
#216

Andas! Sluta leta och fokusera på att du har hittat det. Det kommer att dyka upp. Flört

Annons:
linnease
2012-08-01 20:44
#217

Trött, trött, trött, trött, eländig, uppgiven, trött, trött på att vara trött, ont i huvet och överallt, trött, kan inte sova, trött. Känner mig ensam för jag inte orkat kommunicera med er eller vänner eller familjen sista veckan(veckorna? kommer inte ihåg)

Uppgiven och depp.. Fast tv-spel, kaffe och röka gräs har tagit mig genom helgen och den här halva veckan..!! Tack universum för inspirationen, det verkar faktiskt funka när jag tänker efter, igår var jag vaken och aktiv hela dan, och idag med, t.o.m orkar skriva här igen!

Hm, vilket är ganska lite komiskt när jag tänker efter. :) Storstadslivet verkar ha sina egna lösningar, hemma brukar jag gå ner till stranden och på promenader i naturen..

Jaja, jag ville ju se hur mångmiljonstadslivet i nordamerika ter sig.. genuin kulturupplevelse här ;) Kaffe, depp, tv-spel och droger, hm.

Ok, nu känner jag mig lite bättre.. är ju ok att vara låg ibland.

Aaaah, nu fattar jag.. jag verkar forfarande vara på en resa att bryta mig ur alla föreställningar om vad som är rätt och fel och bra och dåligt.. så IB ger mig kaffe, gräs och tv-spel när jag tror jag behöver bra mat, motion och sömn.. haha!! Universum driver med mig SkrattandeOskyldig

crinalina
2012-08-02 20:46
#218

Ja så kan det ju absolut vara! Att du ska bryta dig ur "svenskheten" och det svenska allmänna tänket. För även om man tänker annorlunda än de allra flesta svenskar så har jag märkt att sedan jag kommit bort från det svenska sättet att tänka nästan helt och hållet så har jag blivit öppnare för vad som kan vara rätt och fel.

När jag först flyttade hit så hamnade jag i en av de svenska kretsarna här nere. Det blev naturligt eftersom jag fick mitt första jobb här på en svenskägd och svenskattraktiv restaurang. Ett ställe som varit samlingspunkt för många svenskar i många år.

Efter ett tag så kände jag dock att det var lite konstigt att flytta till ett helt annat land och bara umgås med andra svenskar, och i den vevan tog några av mina svenska vänner med mig till en engelskägd bar. Där lärde jag så känna alla möjliga olika nationaliteter. Min närmsta vänskapskrets är engelsk/svensk/fransk/finsk/marockansk/tysk/spansk och vårat gemensamma språk är engelskan. Detta gör att vi ibland har helt olika åsikter och tankar om saker och ting och det har också gjort att jag har blivit mer öppen för att vi i Sverige många gånger är ganska inskränkta i vårt sätt att tänka att vi alltid vet bäst och har rätt. Detta gäller dock för de flesta länder. haha. Att leva i ett annat land med en annan kultur med människor från en massa andra kulturer är, tycker jag, väldigt befriande eftersom det påtagligt visar att det finns mer än ett rätt i hur man tänker och gör saker. Det skapar en frihet och en trygghet som gör att man känner att det faktiskt är helt okej att bara vara sig själv.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-08-02 22:44
#219

Hmm, märker att jag hamnat i nåt underligt jämförande just nu, det är min akilleshäl och jag är själv medveten om att det dyker upp när jag inte är tillräckligt självcentrerad, när jag tappar den trygga vilan i mig själv…där jag vet att allt är bra och precis som det ska.

Märker det tex på att i stället för att bli sådär pirrig o glad för allas skull när jag läser runt härinne så känner jag först nästan lite avundsjuka, men ser snabbt att det snarare är grundat i en egen osäkerhet, att jag känner mig misslyckad, och det är ju en neddragande känsla om något…"varför flyter det inte på sådär för mig som det gör för flera andra, som bara går från wohoo till yeeeeah dag efter dag"….

Åter igen samma triggerpunkter ikväll: allas semesterbilder, där ekonomisk standard syns så tydligt…blir GIRIG och onöjd med min egen sommar och vår egen tillfälliga situation -och skäms över det!Oskyldig

[Kathja]1
2012-08-02 22:59
#220

Men du vet väl att det bara är fejk? Vi här inne är förvisso just så lyckade som vi ser ut till att vara…HA HA HA

Men hänger du på FB så väljer ju folk att visa upp sin bästa sida, och gärna en skarvad sådan, det finns till och med studier som är gjorda på det. Förvisso från USA där de är ännu värre än oss Svenskar, men iaf. Och bara för att man kan åka på semester innebärdet inte att man är lycklig och mår bra.

Så sluta skämmas och fokusera om vännen! Eller gotta dig en stund i att var riktigt elak och ogin! Det kan oxå vara nice ibland. Gör det som känns bäst för stunden. Tungan ute

szirius
2012-08-02 23:15
#221

#220 men jag veeet ju det därSkrattande- ändå går jag i fällan ändåFörvånad, o tror att "alla andra" mår tiptop, älskar sina liv o jobb o relationer, badar i pengar,känner harmoni o glädje, når alla sina drömmar o mål lätt o smidigt, känner att de är på rätt plats på rätt tid i livet o ba yeeeah.

Jag har också insett vad det är jag/man? gör tex på FB när man blir låg: man klipper ihop andras liv:  om en har plockat svamp i skogen, en annan ätit en supermiddag hos kära vänner, en tredje är superförälskad, en fjärde ligger på en grekisk strand med paraplydrink o en femte har varit på Liseberg med barnen, ja då sätter man ihop allt o tänker att alla gjort allt det på semestern…förstår du hur jag menar? Fast kanske Liseberg var "det enda" som just den familjen gjorde på hela semestern….

Inte så konstigt att kontrasten blir så stor mot ens egna liv dåFlört!

[Kathja]1
2012-08-02 23:22
#222

Fattar precis vad du menar! Du får bli vän med mig på FB, jag gör sällan något alls och har ingen semester förän nästa år. Flört

Man vill bli lurad och man ser det man letar efter, du ser det du anser dig sakna i ditt liv. Det blir en självuppfyllandeprofetia. Jag vet att du vet vad som händer och säkert både varför och vad du kan göra för att det ska bli annat.

Men kanske det fyller en funktion? Genom att fokusera på allt de har som du vill ha vet du ju vad du vill ha - och det är ju bra! Tänk alla som bara mår dåligt och vet att de vill ha något annat än det de har, men de vet inte vare sig vad de vill ha istället eller hur de ska få det. Där har du ett gigantiskt försprång! Du både vet och kan.

szirius
2012-08-02 23:48
#223

#222 du ser det du anser dig sakna i ditt liv. Det blir en självuppfyllandeprofetia

Visst är det så! Jag har en ekonomisk hangup nu bara för att det är där skon klämmer liteFlört, men jag vet ju så väl att endast pengar inte gör nån lycka…för samtidigt, som du skrev, så vet man att bakom många "idyllbilder" så försigår , tyvärr, både misshandel, otrohet, tragedier osv...

När jag hade det som bäst ekonomiskt hittills i mitt liv, var jag helt förvirrad o olycklig, då var det SJÄLEN som kände sig tom. Och då var VERKLIGEN pengarna inte värda ett dyft, jag kunde ha givit bort allt i ett nafs för att få lite ro i hjärtat.

Nu har jag mer o mer ro i hjärtat, men pengasidan har dock fått slagsida …hoppas och tror att det ska gå att sammanföra dessa två komponenter i en perfekt harmoniTungan ute

Exakt HUR det ska gå till med en kommande föräldrapenning på ca 1000 kr/mån återstår att seTyst - universum, show me!

Annons:
SHIAWASE
2012-08-02 23:50
#224

Jag forstar ocksa! Har heller aldrig semester nastan, men njuter till fullo:) Skriver sallan pa FB, men igar skrev jag en rad om det oversattningsjobb jag gor nu, en dokumentar filmning fran Sverige, inlandsbanan (som ska textas for tv) och massa harliga bilder fran Jamtland och Ostersund (min hemort) och eftersom jag inte har varit dar pa nagra ar nu, sa skrev jag och uppskattade naturen och aven repotaget de gor om Gourmet restaurang Faviken etc.

Forsta kommentaren jag fick var " har du hemlangtan?" Och det har jag inte,, kande bara en sadan uppsakttning for naturen och uppskattning for mig sjalv att jag kunde sitta och titta pa alla dessa fantasitska bilder fran harlig natur, fran Storsjoyran och Krogstraket etc. utan att kanna just langtan utan bara uppskattning!!!

Sa jag har liksom antligen slappt pa den dar kanslan Szirius beskriver och som jag ar familjar medFlört Och det var en fantastisk harlig upptackt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-08-03 00:09
#225

# 224 för mig verkar det vara en process…jag släpper o så kommer den tillbaks, sen är den borta igen i perioder o är helt nöjd i MITT, sen slår det till igen. Det behöver tydligen några varvTungan uteOskyldig

Ja, gud vad ofta folk frågar med en medlidande ton " men det måste ju vara himla svååårt, har du inte väldigt mkt hemlängtan?" Flört. DÄR har jag iaf processat klart och vet var jag står: jag kan sakna nära o kära o särskilda maträtter men känner ingen som helst längtan att flytta hem igen o det svenska vädret - o den svenska mentaliteten som den varaTystFlörtklarar jag mig gärna utanFlört.

Svensk natur är underbar, men det är naturen i många länder, även här!

(Vet inte vad det där beror på…att svenskar tar för givet att man såklart vill hem igen o att svensk natur, skola och sjukvård är det absolut bästa o tycker man nåt annat är man knäpp. Sverige är bäst ur alla synvinklar, vill folk gärna övertala de som inte bor i Sverige - samtidigt som de inte gör annat till VARDAGS än klaga på regeringen, politiken, skolan, sitt jobb, sina kollegor, sjukvårdssystemet, vädret osvosvFlört)

SHIAWASE
2012-08-03 00:20
#226

haha Szirius,, precis ,,,Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2012-08-03 03:28
#227

Hm, väldigt sant det där med att man lägger ihop vad alla gjort på FB…

#218 Crinalina - väldigt väldigt sant!

:)

LoAEmma
2012-08-03 11:53
#228

Sitter här i Sverige (ja det regnar och är kallt dessutom!) och funderar över varför vi är så självgoda. Just det där med att Sverige och det svenska systemet är så bra…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-08-03 12:02
#229

Fast det svenska systemet AR ju faktiskt fantastiskt bra!! ocksa:) fri skola, universitet, foraldrarledigt, jamlikhet, bidrag och sakerhet, etcetc. Har ju precis suttit och skrutit om och dragit hela svenska foraldrarforsakringssystemet pa min audition idag sa!!Glad SYSTEMET ar valdigt bra,,, MEN, MEN,, tanker jag da, varfor har vi sa manga utbranda och deprimerade!!!! Kontakten med JAGet och SJALen har nog gatt forlorad nagonstans pa vagen:)

Den kalla sommaren far jag ju rapporter om fran mamma:))) Vi har sa varmt sa vi haller pa att storknaObestämd

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-08-03 12:04
#230

Hahaha får jag lov att gnälla lite på er nu? ♥

Ni skriver så långa, djupa inlägg att jag bara inte KAN läsa de, jag har inte "lungorna" till att ta in allt det fina ni skriver (för jag vet att det är mkt vettiga saker ni skriver och VILL gärna läsa) men jag klarar bara inte av det, inte ens när jag varit på topp. Hur gör ni?

Annons:
SHIAWASE
2012-08-03 12:11
#231

haha! Malle,, Ja, vi ar ju en bunt sjalvcentrerade individer har som, nar vi satter igang att skriva inte gar att stoppaGladVi skriver for oss sjalva och tanker inte pa om det blir lattlast eller inte Obestämd Fingrarna liksom bara ror sig over tangentbordet,,, MEN, MEN vi (  i alla fall jag och sakert alla andra ocksa)vill ju garna HORA ifran dig!!!  och Jag ar saker pa att det ar manga som vantar pa dina roliga, livsbejakande kommenterare , inlagg och tankar!!!KRAM,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-08-03 12:18
#232

Hahaha jag tycker ABSOLUT inte att ni ska korta ner eller sluta skriva era långa fina inlägg! Jag kommer läsa de så småningom, kanske…kanske inte! Jag tror att jag läser allt som jag "behöver" läsa Skrattande

Jag har nog själv skrivit ihop rätt så långa trådar Flört

Det känns som om jag spånat på en ny tråd, men än så länge har jag inte hittat just "det" ämnet! Men jag kommer nog snart tillbaka hihi

Tack KRAM!

[Kathja]1
2012-08-03 12:55
#233

målle - jag kan erkänna att jag läser heller alla texter, bara de som tilltalar mig, de som stressar mig hoppar jag över. Så sålla du med gott samvete, bara du läser allt jag skriver! FlörtSkrattande

Lite gnäll…

JAG VILL INTE JOBBA!!!!!!!!!!!!!!!!! - vill vara hemma, njuta av livet, krama ett träd, skratta, älska, resa, skriva, inspirera, bli inspirerad, uppleva, leva. INTE jobba helg, inte  jobba andra dagar heller för den delen!

målle
2012-08-03 13:19
#234

är det verkligen skönt, rogivande, trevligt att krama ett träd? Tror inte jag provat..ger det en ngt?

[Kathja]1
2012-08-03 13:22
#235

Det är absolut rogivande! Och för min del föredrar jag att krama tallar, eller björkar - fast fråga mig inte varför. Obestämd

Granar funkar dåligt, de stressar mig. Tungan ute

målle
2012-08-03 13:51
#236

Ska prova det ngn gång! Jag skulle vilja krama en bok, alltså trädet bok, de verkar så visa. Kloka liksom. Klok som en bok!

[Kathja]1
2012-08-03 14:32
#237

Tycker jag absolut att du ska göra!

Annons:
[Kathja]1
2012-08-03 15:20
#238

Har nu konstaterat varför jag just nu känner ett sånt motstånd till att jobba, gillar ju på det hela taget att vara där med "mina pojkar" - det är för att det känns så fel!

Det känns i hela mig att jag inte ska behöva det, jag har nu så god ekonomi att jag aldrig mer behöver jobba om jag inte vill. I känslan är jag asa-rik, det är ingen tvekan om saken, men mitt konto är fortfarande lite efter och därför syns resultatet inte där ännu. Mitt konto går efter en annan tids-zon helt enkelt. Skrattande

målle
2012-08-03 20:40
#239

se till att sparka in ditt konto i den tid du lever Kathja! Såhär kan du ju inte ha det! Att behöva vara asa-rik och jobba! Inte en chans! Kanske måste du vänta in ditt konto…det är så tungt lastat att det hamnar på eftersläp? Flört

[Kathja]1
2012-08-03 20:55
#240

Så måste det vara målle! En tilltalande tanke, tack för den. Kyss

målle
2012-08-03 21:21
#241

det var så lite så, jag hjälper gärna till FlörtKyss

[Torahzen]
2012-08-05 16:49
#242

SkrikandesJag är trött på att vara trött! Jag vill känna mig full av energi. Nu när det är sommar och semester vill jag ju orka göra en massa bra och roliga saker.

Jag dricker blutsaft som saft, har fått i mig 4 flaskor i år.Blutsaft är bra för att höja järnvärdet.

Det verkar vara uppehåll just nu så det kan bli en stärkande kvällspromenad i skogen.

LoAEmma
2012-08-05 17:20
#243

FUCK att inte livet kan vara balanserat och fint för mig!
Vill ha lugn och trygghet blandat med passion.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-08-05 17:24
#244

LoAEmma - det kan det, det gäller bara att hitta vägen dit. Andas och njut av glass och fågelsång och tänk att var sak tar sin tid. Njut av nuet, därför att det är det enda du har.

Gör ett bra Nu - det fixar du vännen! Och sedan när det är gjort så gör du ett nu till. Steg för steg, bit för bit mot trygghet, lugn och passion. Skrattande

Annons:
LoAEmma
2012-08-05 17:26
#245

Stort tack för dina ord Kathja! Ska ha med mig det resten av dagen…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: