Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3394 ggr
[Kathja]1
6/20/12, 12:14 PM

Tips för att vända känslan

Gjorde just en grej med min man, helt omedvetet faktiskt, men ack så bra. Jag var i köket och hade fastnat i tankar som inte gör mig glad, så kommer han in, tittar på mig och gör som han gärna gör, frågar - Vad är fel?

Varvid jag säger -Fråga vad som är bra istället!

Och då gör han det och jag svarar och känner hur jag blir på bra humör, sedan skickar jag samma fråga till honom, varvid han börjar att le.

Så om någon verkar deppig eller som att något är fel, ni vet sådär som det kan vara när man är två och man vanligtvis frågar just "vad är fel?" fråga istället vad som är bra!

Lätt som en plätt men ack så bra!

Annons:
[Kathja]1
6/20/12, 12:53 PM
#1

Använd det dock med förstånd, så att ni inte har någon som säger att det som är bra är att jag kan gå ifrån dig, hi hi. Tungan ute

crinalina
6/20/12, 4:16 PM
#2

Vilket kanonbra tips Kathja-R!! När jag märker att någon alltid svarar negativt på min allmänna fråga om hur det är (ni vet så där som man frågar utav bara farten när man springer på någon), så slutar jag helt enkelt fråga dem det, och så börjar jag prata om allt positivt med mitt liv. Efter en stund märker man ofta hur de blir lite irriterade för att de inte får någon chans att vara negativa och då vill de gärna försöka klämma in det någonstans i konversationen. Då ignorerar jag bara de sakerna och så tar jag upp någonting positivt som jag vet att de har i sina liv istället. Efter några gånger så märker man hur de själva slutar försöka få in negativa saker i konversationen och istället börjar prata om positiva saker i deras egna liv. :D

Vad gäller att använda ditt tips med förstånd så håller jag dock inte alls med (fast jag ser ironin med det) om försiktighet. Om någon är på väg att gå ifrån mig så låter jag dem för all del göra det, då behöver jag dem ju inte heller. :D hehe

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
6/20/12, 4:57 PM
#3

Har varit en daglig lasare har lange! Sarskilt pa sista tiden, da alla tradar ligger PRECIS i linje med mig…Inte lika effektiv pa att kommentera och skriva dock:) Men det kommer val ocksa,, sa smaningom, nar jag kanner mig inspirerad, som flera andra har sa tilltalar  Abramaham-Hicks mig, och alltsa Inspired Actions:)

For ett par ar sedan sa slutade jag att fraga mina barn (14,12, 4 alla flickor) hur de har haft det i skolan idag. Jag borjade istallet att fraga: Vad var det for kul som hande idag? Forst sa kommer svaret: Inget sarskilt,,, Men sen, nar jag sager, namn en sak,, vad som helst,, sa kommer det upp massa saker! Innan de gar till skola/dagis sa fragar  jag : Vad ser du fram emot idag?  Samma har forst kommer inget, men sen kommer alltid nagot,,

Detta ar sarskilt bra med vara underbara tonaringar,,,,, (De sma ser ju inget annat an roliga saker ) som borjar komma in i an negativ cirkel,, bra ovning for att lara sig att VANDA pa allt, och se det positiva:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
6/20/12, 5:06 PM
#4

#3 SHIAWASE Vilket underbart sätt att jobba med barnen? Jag minns att jag faktiskt gjorde någonting liknande med min son under en period när han var väldigt negativ, men det var innan jag var medveten om LoA. Idag frågar jag oftare just så, vad var bäst med idag?

Hmmm, jag frågar alltid min sambo, och han mig, när vi ses efter arbetsdagens slut hur dagen har varit. Min sambo, som alltid svarar negativt när han kan (inte för att han är negativ utan för att han som nykter alkoholist har svårt med positiva känsloyttringar då han inte vet hur han ska hantera besvikelser), svarar nästan alltid att den var lång och stressfylld. Jag ska nog börja fråga honom om något roligt eller bra hände på jobbet idag istället. :D Tack för inspirationen!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
6/20/12, 5:32 PM
#5

Crinalina!  Roligt att kunna inspirera:) (Sarskilt eftersom det ar ett ord som jag tycker om , att inspirera, att bli inspirerad, att fa inspiration…)

Nar man fragar andra pa det sattet sa fragar man samtidigt sig sjalv:) automatiskt sa borjar man fundera pa vilka bra saker som hande en sjalv under dagen,, vad man sjalv ser fram emot etc. Med andra ord , det ar ett bra satt att andra fokus, bade som en inspiration till andra , men aven for sig sjalv! tycker jag:)

Ge inte utrymme till fokusering pa sa kallade " negativa" handelser, helt enkelt…

Och titta pa ansiktsutrycket pa folk, nar de borjar komma pa roliga saker som hande under dagen, istallet for att sitta och rabbla upp allt som de inte tycket om… De/Vi lyser upp allteftersom flera roliga, interssanta, trevliga saker dyker upp i minnet:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
6/20/12, 5:46 PM
#6

Ja, precis så är det ju med allt vi gör, vare sig det är negativa saker/ord eller positiva. Ställer vi negativa frågor, eller använder negativa ord, eller en negativ andemening så sänder vi ju samma frågor, ord, andemeningar tillbaka till oss själva. Vilket också betyder att gör vi detsamma fast med positiva frågor, ord och andemeningar så sänder vi även det tillbaka till oss själva. Jag har nog aldrig tänkt på det på det viset förut, trots att jag är ett fan av afformationer snarare än affirmationer.

Återigen, tack för inspirationen och tack för insikten! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
6/20/12, 6:33 PM
#7

SHIAWASE -något likande gjorde jag med mina tre barn oxå, hade de något tråkigt eller gnälligt de ville berätta så avslutade jag alltid med att få fram något positivt. Det var innan jag upptäckte detta med LoA, är väl därför det passar mig så bra att leva såhär, ligger naturligt tror jag.

[Torahzen]
6/20/12, 8:31 PM
#8

Vilket superbra tips Kathja och SHIAWASE.

Det ska jag genast börja med, så fort gubben kommer hem.

Theleonora
6/20/12, 10:27 PM
#9

Jättebra tips! Är glad att jag snubblade över den här tråden :). Behövde verkligen läsa det som står i den.

Ska börja genast att tänka annorlunda!


[Kathja]1
6/20/12, 10:31 PM
#10

kamelonten - det är ju så det fungerar, man får det man behöver då man är redo för det. Skrattande

Theleonora
6/20/12, 10:46 PM
#11

Så sant! :)


LoAEmma
6/20/12, 10:54 PM
#12

Vad är afformationer?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
6/21/12, 8:29 AM
#13

Afformationer är ett sätt att hitta rätt känsla precis som med affirmationer. Skillnaden är att i affirmationer så intalar du dig en sanning, vilket kan vara svårt ibland, med afformationer så lirkar du dig själv rätt genom att sätta frågor som du sedan själv svara på. Som tex:

"Varför är jag rik?"
"Hur kommer det sig att jag har så lätt för att gå ner i vikt?"
"Varför lyckas jag alltid med det jag gör?"

Genom att svara på frågorna så kommer du att komma rätt i tanken och känslan. Och du riskerar inte att möta ett motstånd vilket du ofta gör, iaf i början, då du affirmerar. Du resonerr dig fram till rätt tillstånd kan man kanske säga. Funkar kanon iaf!

Annons:
LoAEmma
6/21/12, 1:18 PM
#14

Åh, tack, det lät ju jättebra!! Ska testa :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: