Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1835 ggr
[Kathja]1
2012-06-14 09:51

Lyssna på din inre röst och ditt högre jag.

Tycker att vi slänger tips och råd omkring oss i alla trådar just för tillfället och det är så kul! I en av trådarna kom vi in på detta med ditt Högre jag, och jag kom då att tänka på att det kanske kan vara bra att ha i en egen tråd. Hur gör du när du lyssnar på din Inre röst och ditt Högre jag? Hur hittade du dit? För mig innebär Medvetet Skapande (LoA) att man just gör det, kanske främst att lyssna på sin inre röst, men även att hitta sitt högre jag - att koppla upp sig i Alltet. Din inre röst är din egen vägvisare, det är den som visar dig om du är på rätt eller fel väg i livet. Känns det bra så är det bra, för dig, och då blir det bra. Och tvärt om! Låt den vägleda dig i livet och livet kommer att bli gott. Känner du oro eller ångest? Stanna till och fråga dig själv varför. Känner du ett motstånd inför något, eller någon, ta reda på vad motståndet står för. Seden kan du bestämma vad du ska göra åt det. Livet går ut på att unvika motstånd, att glida med floden inte kämpa emot. Go with the flow girls (and boys)! Behöver du så sedan vägledning i vad du ska göra, vilka vägar du ska ta eller hur du ska agera då är det ypperligt att koppla upp sig på sitt Högre jag! Då har du nämligen tillgång till allas medvetande, allas kunskap. Det är Alltet, det är Universum/Gud och alla själar från nu då och sedan som samverkar för det Goda. Och det är faktiskt inte så svårt! Tro inte att du inte kan, det handlar mer om att tro på att du kan, att lita på att det du får till dig i tal, skrift eller kanske tecken faktiskt kommer från Alltet och inte bara är inbillning. Prova att stilla dig själv, sitt en stund med skön musik och gärna ett levande ljus, titta stilla i i lågan, låt tankarna fara fritt. Ställ så din fråga rätt ut, tyst, högt, eller genom att skriva ner den. Forstätt sedan att stilla sitta och lyssna. Du kommer antagligen attt märka hur det börjar prata i huvudet på dig, eller kanske får du upp bilder. Lyssna på vad som sägs. Ställ gärna frågor. Lita på att det inte är du själv som fejkar svaren utan att du faktiskt får svar från Alltet. Kanske känns det dumt i början, men ju oftare du gör det desto lättare kommer det att bli. Och när du väl lärt dig vad det är du får till dig kan du koppla upp dig utan några direkta förberedelser, det behöver inte heller vara som så att du sitter i tystnad eller mediterar innan. Det handlar bara om att lita på dig själv, och lyssna. Andra hittar andra vägar dit, vissa mediterar eller gör annat. Men ett är säkert, det är inte så svårt, alla har förmågan. Du måste bara tro. Det är med detta som med LoA, allt för många, enligt mig iaf, krånglar till det! Det framställs som att det bara är vissa som kan, och att det krävs år av träning eller underliga ritualer. Visst blir det lättare, mer och större av att göra det ofta, men alla kan är min starka övertygelse. Så våga prova, inget kan ju går fel. Och hitta din väg, ditt sätt - det viktiga är inte hur du gör utan att du gör. För visst är det väl dumt att inte utnyttja all denna kunskap nu då den finns tillgänglig?

Annons:
[Evigheten]
2012-06-14 17:52
#1

Nu tog du verkligen upp ett område jag behöver öva på…jag har lätt bara gått framåt i varje situation utan att stanna upp och lyssna inåt

det här tänker jag öva på nu minnsannCool

[Kathja]1
2012-06-14 18:08
#2

Allt sker av en orsak, och vi får de vi behöver när vi är redo för det. Enjoy! Skrattande

Upp till toppen
Annons: