Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 3174 ggr
målle
6/13/12, 10:10 PM

Chilla hit och chilla dit!

Ja haha kan inte alla ni fina chilla lite i allt skrivande här nu så jag inte har så infernaliskt mkt att läsa igenom sedan när jag har tid igen?? Skrattande

Jag får nog ta en heeeel dag sedan (när svärmor åkt hem igen) när jag i lugn och ro, ensam, kan läsa igenom allt klokt ni skrivit!

Men det är härligt att se/läsa att andra tar vid denna härliga virvel när vissa andra tappat stinget lite, så hela flowet ändå fortsätter, för dött här ska det icke vara!

Vi hörs snart! Puss och kram!

P.S. Jag har chansen på 1.7 miljarder ikväll!

Annons:
[Kathja]1
6/13/12, 10:23 PM
#1

Målle - det där tar jag inte åt mig av för jag är ingen chillare, hi hi. Men du ska inte se det som att du tappar stinget, det går alltid upp och ner. Jag tror att man behöver ha en stund där man känner sig lite off för att omgruppera innan nästa utvecklingsryck i livet. Så njut av att bara vara, skit i att prestera, så ska du se att du snart är på banan ingen.

LoAEmma
6/13/12, 10:24 PM
#2

Just chilllin honey!! Flört

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

linnease
6/13/12, 10:28 PM
#3

lol!!

crinalina
6/13/12, 10:38 PM
#4

Jag förstår vad du menar… Jag gick ut i köket för att laga mat, tog ungerfär en halvtimme, och när jag kom tillbaka hade hela stället exploderat!!!! lol Nu har jag suttit i typ en kvart och bara läst och läst, och jag är fotfarande typ bara halvvägs… Typ!!!!! lol Bra ord det. nästan lika bra som chilla!!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
6/13/12, 10:40 PM
#5

Hehe älskar när det är fart, och som ni vet - "The Universe loves speed!" Så vi är väl inte sämre än att vi håller tempot uppe!
Känner mig också fint välkomnad genom svar i min första egna tråd Kyss

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
6/13/12, 10:40 PM
#6

Haahah Kathja du har varit en riktigt flitig klottrare här på sista tiden så du får ta åt dig iaf! Flört Men jag har skummat igenom allt kul ni klottrat på sistone och snart ska jag lusläsa det!

Jo jag har tappat stinget såhär förr och jag brukar komma tillbaka med dunder och brak så småningom! Skrattande

Annons:
[Kathja]1
6/13/12, 10:44 PM
#7

Klottrare, ja, Chillare, nej - hi hi

målle
6/14/12, 11:50 AM
#8

Skrattande tänk om alla skulle vara chillare, jävla slappt allt skulle vara…blir tråkigt i längden tycker jag! SkrattandeKyss

[Kathja]1
6/14/12, 12:02 PM
#9

Målle - håller med! Tur att vi alla är olika.

LoAEmma
6/14/12, 7:02 PM
#10

Alltså chillare betyder ju inte att man ligger på soffan och väntar på att allt man önskar trillar ned i knät på en, utan mer att man är trygg i sina önskningar, man vet att dom kommer manifesteras så man kan slappna av. Och njuta av dagen man har precis idag :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
6/14/12, 7:18 PM
#11

För mig funkar inte ordet chilla, men jag fattar vad ni gör. Det ska kännas rätt, och det gör det inte. Som sagt vi är olika. Tungan ute

Men vad man kallar det är ju egentligen oviktigt bara alla fattar vad man snackar om! Flört

målle
6/14/12, 8:20 PM
#12

Nej jag ser ju inte hller ordet "chilla" som att ligga på soffan och jäsa, eller jo i viss mening, men för mig betyder ordet chilla i detta sammanhanget (LoA) att man gör precis som du beskriver LoAEmma; att man slappnar av, känner trygghet, glädje och lugn i sig själv.

Men precis som Kathja skriver ska ordet och dess mening (sedan kan alla även ha olika meningar om samma ord) ska stämma in på en själv och för mig passar ordet chilla i det jag gör när jag chillar… FlörtSkrattande

[Kathja]1
6/14/12, 8:26 PM
#13

Chilla på ni flickor! Allt som får en att må bra, är bra. Skrattande Själv sysslar jag med att Bara Vara, hi hi. Är nog för att jag har kallat det så ett tag som det tar emot lite att nu kalla det något annat än det. Gillar att Bara Vara, och börjar bli riktigt bra på det faktiskt. Just nu njuter jag av gamla godingar, nostalgi musik m.a.o och att glas rosé. Jag tänkte att om jag öppnar en flaska så borde sommaren komma därför att det dricker vi enbart då det är varmt och skönt. Oskyldig

Och så kollar jag på engelska växthus, drömmer om att kunna ge ett till min älskade, samt på hus på Kreta så klart. Livet är gott att leva!

Annons:
crinalina
6/14/12, 8:35 PM
#14

Ja, och chilla för mig är att skriva och läsa. Ibland är det även att titta på en favoritserie eller film, och ibland är det att bara njuta av mitt fantastiska underbara hem. Ibland är det att hänga här och ibland är det en härligt promenad vid stranden, havet och horisonten.

Att ligga på solsängen på takterrassen med något gott i glaset och känna att mitt liv är lyx av hög kvalitet, det är också ett av mina favoritsätt att chilla.

Alltihop detta kommer oftare när jag först chillar med att skriva. :D För mig bottnar allt i att skriva. Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/14/12, 8:44 PM
#15

För mig handlar det om att Bara Vara, njuta, le, må gott, skratta, var lugn, harmonisk, älska, vara tacksam, ha förtröstan och tro. Att vara mitt bästa jag, att ta tillvara på livet. Skrattande

crinalina
6/14/12, 8:54 PM
#16

Ja det är klart! Haha Det har nog blivit en sådan självklar sak för mig att vara så så jag inte tänker på att jag är det, mer än de stunder då jag har avsaknad av det. Alla de saker jag räknade upp ovan, och många många fler, är saker då det liksom slår mig att jag är det. Sedan är jag det mest hela tiden ändå. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/14/12, 9:02 PM
#17

Håller med om det, att det blir ett naturligt tillstånd. Vilket gör att de gångerna man mår dåligt, är orolig eller off blir det så väldigt tydligt att det är något man har missat, något man ska göra annorlunda. Om jag jämför med innan, då det vanliga tillståndet var att känna oro och ångest.

Snacka om att detta är långt mycket trevligare! Så ovasett om man skulle kunna attrahera det man vill (vilket man kan!) eller ej så är bara denna känslan gott nog! Att Chilla bara för chillandets skull.

LoAEmma
6/14/12, 9:05 PM
#18

Vilket härligt gäng vi är!! Ni håller mig å katten sällskap här ikväll :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
6/14/12, 9:31 PM
#19

Hi hi, visst är vi. Skönt att det blev kväll så det vaknade till liv här inne igen. Det är sååååå givande på alla sätt och vis. Heja oss!

LoAEmma
6/14/12, 9:34 PM
#20

Ja precis, det är på kvällarna det händer :)

Chillar f ö järnet här men mobilen är fortsatt tyst… :(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
6/14/12, 9:38 PM
#21

Inrt vänta LoAEmma! Att vänta är att ha fokus på något du inte har. Tungan ute

Bara chilla och var tacksam över det du har, så ska du se på grejer sedan. Skrattande

LoAEmma
6/14/12, 9:40 PM
#22

Hehehe men ack så svårt! Dessa karlar som ska behöva ockupera ens tankar…:(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
6/14/12, 9:40 PM
#23

Om du vill att mobilen ska ringa måste du sluta vänta på att den ringer. Säg; jag skiter fullständigt i om den ringer eller inte! Och så slår du på en film, lägger dig i badet, ringer en vän eller läser en bok.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
6/14/12, 9:42 PM
#24

Underbart! Ja jag har ju suttit med datorn i knät sen jag kom hem, och har inte ens mobilen i samma rum ;)

Men jag sa iaf dom magiska orden nu hehe

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
6/14/12, 10:18 PM
#25

…och nu messad han hahhahah….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
6/14/12, 10:21 PM
#26

Där ser du! Skrattande

LoAEmma
6/14/12, 10:38 PM
#27

Jag ringde upp honom, han hade ändrat sina helgplaner och frågade om vi skulle gå på bio imorgon! Tadaa! Hahaha…

Två minuter efter jag beklagade mig om att telen var tyst så plingade den faktiskt, då var det en kompis dock. Men det tog mig ur soffan och in i duschen, och efter det så messade han.

Ja, universum gillar fart!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
LoAEmma
6/14/12, 10:39 PM
#28

PS. Nån fler än jag som tänker sig LoA som den här filuren??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
6/16/12, 12:03 PM
#29

Oj va tysta ni blev här….

Hoppas ni alla har en underbar lördag, det tänker jag ha! (Fast jag ska jobba heela dagen.. :( )

PS: Jag har redan skrivit 50! inlägg här på sajten, så mig blir ni nog inte av med så lätt Flört

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
6/16/12, 7:33 PM
#30

LoAEmma - alla har kanske fullt upp med att chilla, hi hi. Linnease är väl på väg till Kanada och Crinalina har besök av sin son en tid, så de har nog fullt upp med annat just för tillfället.

Själv har jag idag varit uppe imGöteborg och firat min yngsta som fyllde 18 år i förrgår. Hann och se 5 stycken Lexus på vägen oxå så nog är drömme nära, hi hi.

LoAEmma
6/16/12, 10:53 PM
#31

Toppen med bilarna!!

Tror jag ska starta en tråd där man kan skriva ner sina drömmar/önskningar/mål och sen kunna följa hur det går för alla, och för en själv!! Då ser man ju med datum och allt :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
6/17/12, 12:12 AM
#32

Bra idé! Alltid kul med nya trädar. Skrattande

målle
6/17/12, 11:36 AM
#33

Jag behöver chilla (eller vad vi alla nu vill kalla det) men hur gör man det när man inte får vara ensam? Svärmor är här på långvisit (tom 2 juli) det betyder att bonussonen bor hos oss under den tiden för farmor är hans allt Glad men jag behöver bara vara ensam hemma, ingen rumtomkring..det skulle bli lustig stämning om jag säger till de här hemma att jag ska iväg (typ åka till skogen och bara sitta) för det är det jag behöver nu. Tänkte först ringa mamma och kolla om hon vill luncha imgn så jag kommer bort från de här hemma för en stund men jag vill inte ens umgås med min mamma..

Jag vill bara vara ensam, bara vara med mig själv. Får kanske smita ut lite sen..

LoAEmma
6/17/12, 12:01 PM
#34

Klart du ska smita! Ta en promenad eller något, du kan väl alltid säga till dem att du ska göra nåt annat om det känns konstigt att säga som det är.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
målle
6/17/12, 12:05 PM
#35

Jag funderar på att åka iväg snart och köpa medel mot sniglarna som äter upp mina blommor, då kommer jag iväg lite själv och mina blommor får chans att överleva.

Jag har ändå så himla tråkigt här hemma nu då sambon slipar på väggen, farmor och sonen spelar Wii Sports och jag tråkar här..

LoAEmma
6/17/12, 12:11 PM
#36

Jaa åk iväg en timme eller två! Heja heja!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
6/17/12, 12:13 PM
#37

ja det ska jag göra. Tack och hej! Skrattande

crinalina
6/17/12, 12:15 PM
#38

målle, såklart du ska ha och såklart du ska ta en stund för dig själv om dy känner att du behöver det. Det är inget fel med det. Bara säg som det är, att du tycker att det är underbart och jättehärligt att ha dem där men att du är ovan och gärna skulle ta en stund för dig själv. Kanske gör din svärmor dig förvånad. Innan du gör någonting, eller säger någonting, så känn efter hur det skulle kännas om svärmor föreslår att hon och pojken åker iväg och gör något på egen hand några timmar, så du får lite egentid och så dem får lite egentud. Känn glädjen och lugnet som är när du är ensanäm, och glädjen och energin som funnit dig när de kommer tillbaka glada efter dagens bravader.:-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
6/17/12, 12:23 PM
#39

Ja jag mår bara dåligt om jag inte får vara själv en stund, jag är en person med stort behov av att vara ensam emellanåt.

Svärmor vill ju alltid att jag ska följa med och göra saker/fika med henne och bonussonen och visst kan jag säga nej, men just nu skulle jag vilja att sambon, farmor och sonen åker iväg haha och det kommer inte att ske! Så jag får helt enkelt dra iväg och det gör mig inget, bara jag får vara med mig själv en stund.

[Kathja]1
6/17/12, 6:17 PM
#40

Målle - känner igen det där så väl! Min man har en massa egentid då jag ju jobbar hemifrån och han  är kvar här hemma, men min egentid har varit minimal. Så jag har fått förklara det för honom så nu brukar jag ta egenstund några ggr i veckan, jag behöver inte åka hemigrån utan det räcker attvara uppe själv på morgonen, eller gå en sväng i skogen, eller sätta mig med en bok och ingenfår störa. Om inte du mår bra kan du inte få någon annan att må bra. Det är nyttigt att vara EGO!

målle
6/18/12, 7:28 PM
#41

Jag körde iväg och köpte mitt snigelmördarmedel och lite middagsmat och det var helt okej att komma hem sedan och idag har allt varit bra. Så tack och lov räcker det ju med en liten stund på ett par timmar.

Annons:
LoAEmma
6/18/12, 8:16 PM
#42

Härligt att höra!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: