Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 3571 ggr
LoAEmma
2012-06-13 21:04

Chilla fram kärleken

Hej alla sköna människor!

Det jag mest har i huvudet nu är att träffa the one.

Jag har varit singel i två år efter ett låångt förhållande, har dejtat men ingen som fastnat. Känner att jag velat för mycket för snabbt och ingen har heller varit rätt för mig egentligen.

Nu träffar jag sen tre månader tillbaka en härlig karl!
Vi klickar bra och har väldigt roligt och mysigt tillsammans för det mesta. Han har dock mkt ouppklarat sen tidigare (äger bla ett hus o företag med sitt ex, som nu ska avvecklas/säljas) och även en dotter. Allt tar tid och kraft för honom och han är stressad.
Han är lite fram och tillbaka med det mellan oss, känner sig kär och sen inte.

Jag vill jättegärna det här men vill inte ha detta velande!
Så min nya inställning är nu att chilla mig fram till önskat resultat!
Jag tänker på oss som en familj, och har alla mina önskningar klara för mig, men istället för att tänka Åhh kan det bli vi på riktigt, kan han säga att han är kär och kan han säga att vi är ihop jag villjagvill!! Ja ni fattar…. Istället för det försöker jag chilla, andas djupt och tänka härliga tankar om vad bra jag mår!

Vad tror ni? Vad är era tankar och idéer om detta?
Vore jättekul att diskutera just kärlek och Loa, och varför det låser sig så ofta.

PS. Skickar med denna klassikern, gillar att titta på den på morgonen!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Evigheten]
2012-06-13 21:44
#1

det är oxå min största önskan att få träffa den rätte…

crinalina
2012-06-13 21:46
#2

Jag tror absolut att man kan chilla sig till att få en speciell kille, men jag tror inte att det betyder att den killen är rätt kille för dig.

Jag insåg för ganska många år sedan att jag ALLTID, utan undantag, fått killen jag velat ha. Även om det vissa gånger bara var för en natt, så fick jag honom. Andra var för något längre förhållanden. Vissa för mycket längre förhållanden. Det enda gemensamma förutom att jag fick dem alla, var att de var fel för mig. Men jag har alltid valt att lära mig av även "misslyckade" förhållanden och att inte vara rädd för att misslyckas igen. På't igen bara!

Inom LoA så brukar man säga att det inte är en speciell sak, eller en speciell person, man vill ha utan det är känslan av den saken, eller den personen, som man är ute efter. De flesta människor har en stor tendens att tillskriva andra människor egenskaper som man vill att de ska ha, för att man vill att dem ska ha dem egenskaperna. Sedan så inser man efter ett tag att så inte var fallet. Han eller hon var inte alls så generös, eller så kärleksfull som man ville. Och då börjar förhållandet ramla isär.

Därför tror inte jag på att man kan chilla sig till sitt livs kärlek genom att fokusera på en särskild person. För egentligen, om man tänker efter riktigt noga och HELT ärligt så är det ju just KÄNSLAN man är ute efter.

För 3 år sedan så tog jag ett välbehövligt halvårs break från killar, mer än som vänner, för att läka och för att gå igenom mig själv och vad det egentligen var jag var ute efter. Jag ställde följande frågor till mig själv.

Vilka egenskaper hos mina ex har fått mig att må bra? Vilka har fått mig att må dåligt? Alltså, vilka egenskaper vill jag att han ska ha och vilka vill jag inte att han ska ha. De egenskaper jag inte vill att han ska ha, betyder det att jag vill att han ska ha de motsatta egenskaperna eller bara inte ha dem alls? Hur vill jag att min man ska känna för mig? Hur vill jag känna för min man? Hur vill jag att vårat förhållande ska kännas? Hur vill jag att det inte ska kännas? Återigen, när jag vet hur jag inte vill att det ska kännas, betyder det att jag vill att det ska kännas på motsatt vis eller bara att det inte ska finnas alls? Osv. Fråga och svara dig själv. Fundera så lite som möjligt utan gå på din inre känsla, Lyssna på ditt hjärta. Vad vill du?

Detta är de saker som man är ute efter, hur det känns! För man vill ju ha ett förhållande för att det ska kännas så superduperotroligtfantastisktunderbartenormtbra som det bara går. Eller hur?

För att Universum ska kunna matcha din önskan måste du vara medveten om vad du önskar dig. Om du önskar dig just den killen du träffar just nu, så önskar du dig också allt som är han med alla problem och allt. Inte bara de saker som är bra och som du gillar. Vill du ha alla de sakerna och problem som han kommer med så ska du chilla om honom. Men chansen är nog ganska stor att du vill ha bättre än så, och då behöver du chilla om bättre än så. Om sedan den här mannen trots allt matchar dina innersta önskningar så visar det sig, om han inte gör det så kommer han automatiskt försvinna vidare mot sina mål för att lämna plats för dina drömmar.

När du sedan har kommit fram till vad ditt hjärtas önskan är DÅ är det dags att chilla. Att helt enkelt bara ta dagen som den är och låta den föra dig dit du ska. Må bra i allt du gör, älska ditt liv och framför allt älska dig själv. För den du är. För den du varit. För den du vill bli. Njut av allt. Chill! ;D

Detta är det sätt som jag fick min sambo på. Jag sände ut önskingar om vad jag ville ha och Universum svarade, och jag chillade så jag var i rätt linje.

Det är även det sätt som jag skaffar mig allt jag vill ha i övrigt!

Lycka till! :D Eller chilla till!!! :D haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-13 21:48
#3

Tror absolut på att "chilla fram det", när du gör saker som du mår bra av så får du mer av det du mår bra av, m.a.o det du önskar dig! Men jag tror att du ska fokusera i huvudsak på vad du vill ha, ovh uppnå, i ett förhållande. Hur du vill må och känna, och inte ha fokus på att det kommer att vara just med denna mannen. för när du hittar rätt så kommer du att veta det… Låser du dig vid att det är just denna snubben (vilket det så klart kan vara) så kanske du missar den rätte. Och förutom det så kanske det faktiskt är som så att det du vill ha ut av ett förhållande inte är något du kan få med just denna mannen, och DET vet Universum. Är det han så är det super bra, om inte så kommer rätt man när du är redo. Njut av livet så länge!!!

LoAEmma
2012-06-13 21:52
#4

Tack för ett jättebra och utförligt svar!

"När du sedan har kommit fram till vad ditt hjärtas önskan är DÅ är det dags att chilla. Att helt enkelt bara ta dagen som den är och låta den föra dig dit du ska. Må bra i allt du gör, älska ditt liv och framför allt älska dig själv. För den du är. För den du varit. För den du vill bli. Njut av allt. Chill! ;D"

Men vad gör jag då just nu? Jag tror jag vet ganska bra vad mitt hjärtas önskan är :-)

PS. Hans problem är på väg bort, och när vi är hemma hos mig bara han och jag är han mkt mer avkopplad och vi har mycket roligare tillsammans, säkert för att han då kan slappna av och glömma de jobbiga sakerna för ett tag.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-06-13 21:58
#5

Det du gör just nu är det du alltid ska göra. Allt som får dig att må bra! Njut av livet och av den där mannen så länge som det känns bra. Njut av det positiva det ger dig att vara med honom, sänd tacksamhet över det du har, och var öppen för Universums signaler om att du ska göra annat. Bara för att man väntar på den rätte måste man inte sitta själv, bara man inte låser fast sig i Mr Nästbäst.

LoAEmma
2012-06-13 22:09
#6

Dont go fo second best, baby! Nä helt rätt! Och som sagt, nu tar jag det dag för dag med honom och njuter av det som känns bra :) Är han the one så visar det sig, är han inte det så visar det sig också ;)
Jag tänker bara må gott jag!
Och fortsätta med mina kärleksvisualiseringar, och penga- och vikt- och så vidare ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
2012-06-13 23:09
#7

Precis, att bara sätta sig ner och vänta är inget bra val för då chillar man inte. För att chilla så måste man känna att vad som än händer och sker så kommer det rätt till slut. Man måste lita på att det som händer händer för att det leder dit man ska. Det innebär också att man kanske hamnar på kringelkrok vägar för att det är något man behöver lära sig till det kommande.

Som för mig till exempel så hamnade jag i förhållanden med alkoholister, både öppet och i hemlighet, notoriska lögnare, hypokondriker, otrogna, smått ointelligenta, överaktiva osv. Allt detta gjorde ju att när jag väl satte mig ner och ställde mina frågor och svarade på dem så kunde jag ju säga att jag vill ha någon som dricker lite, som är ärlig, som är frisk, som är trogen, som är intelligent och som vet både att vara aktiv och som kan chilla. Och det var precis det jag fick, såklart. Min sambo dricker för övrigt inte alls utan är nykter alkoholist sedan åtta år, och tack vare att jag varit ihop med alkoholister förut, och att jag har en ganska bra inblick i hur missbrukare av olika slag tänker (tack vare att jag var med mitt ex hypokondriker till läkare för att "bota" honom varje månad i ca 3 år, en läkare som jobbar med missbrukare av olika slag) och fungerar så har jag en förståelse för min sambo ibland inte fungerar och tänker som "normala" människor gör. Min sambo är också extremt intelligent och har t o m varit medlem i Mensa (han valde att gå ur pga att det var stavfel i deras medlemsbrev bla). Ja, i kort så är han precis det jag bad om, fast bättre, och jag får nytta av mina tidigare erfarenheter på ett mycket bra sätt. :D

Såååååååå, njut av din nuvarande karl och chilla med honom. Saker kommer rätt på ett eller annat sätt så länge du chillar. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-06-14 09:22
#8

Crinalina, tack återigen!!
Jupps här ska det chillas! Nu åker han bort över helgen, så nu ska jag verkligen bara ha fokus på mig och katten, vänner, hemmet och jobbet :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: