Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2460 ggr
crinalina
2012-06-11 18:28

Sitter fast....

Jag har under några dagars tid nu känt att jag sitter som lite fast i vad jag vill. Inte på ett helt påtagligt sätt utan mer som att jag känner mig lite "stum" och rör mig lite som i ett vakuum.

Jag vet att det har med mitt jobb att göra, jag har börjat känna att jag vill ha in mer pengar och andra arbetstider än de jag har. Men jag kan inte riktigt komma på vad jag vill ha. För jag gillar att jobba, och jag gillar att tjäna pengar. Jag vet vad jag vill göra men jag tycks inte hitta inspiration mer än någon dag åt gången. Jag behöver mer rutiner och vara mer organiserad för att få gjort det jag vill få gjort.

Ni som känner mig vet att jag vill skriva, och jag håller på med två olika böcker (och har idéer om flera) men jag har inte skrivit på dem på jättelänge nu.

Så här ser mitt liv ut just nu. Mån-Ons är jag ledig och sambon jobbar, då pysslar jag lite här hemma och njuter av livet i allmänhet, försöker hitta inspiration men det slutar med att jag fastnar i att göra andra saker istället. Vad som helst utom det som jag känner att vill göra, för jag har känslan inom mig den tar sig bara inte ut i handling. Tors-Fre jobbar både jag och sambon och då blir det inte så mycket gjort alls. Lör jobbar jag något kortare dag och sambon är ledig, och det är oftast då vi är sociala med andra så då bryr jag mig inte. Söndagar är både jag och sambon lediga och då gör vi precis vad vi känner för. Han pysslar med sitt och jag pysslar med mitt och så grillar vi på kvällen och myser med varandra. Detta är naturligtvis inte hugget i sten, mer än hur vi jobbar.

En del av problemet är att veckan blir uppdelad i två helt olika delar för mig, och det tar alltid ett par dagar för mig att komma in i det och då är det lagomt dags för ny del av veckan igen.

Jag har de senaste veckorna börjat reta upp mig på saker på jobbet, och i lördags hade chefen och jag en liten "dispyt" (nåja, han uttryckte det och jag höll tyst inte med det minsta lilla och tyckte han var en idiot rent ut sagt, fast tyst för mig själv), vilket vi aldrig har haft innan då jag verkligen tyckt om mitt jobb jättemycket. Av erfarenhet så vet jag att det betyder att jag vill vidare i livet. Men var? Och jag behöver, och vill, få in pengar direkt? Det är inte bara att söka andra jobb heller eftersom jag inte pratar tillräckligt med spanska för att kvalificerad för i stort sett alla dagtidsjobb, och kvällar vill jag absolut inte jobba igen.

Så jag vill helt enkelt ha ett nytt jobb, där jag hellre isf jobbar varannan dag, eller varför inte halva dagar (jaaaa, jag vill jobba halva dagar, 10-14 typ!!), där jag stortrivs och får ny inspiration, och där jag tjänar bättre än jag gör nu. Det ska ligga närmare mitt nya hem och mina chefer ska vara ännu bättre än de jag har nu (för de är grymma de jag har nu), och det ska vara året om och inte säsongsbundet, och jag klarar språket. :D

Tack för att jag fick skriva av mig och bolla lite med mig själv framför er! Vad tänker ni? Har ni några råd, eller förslag till mig om hur jag ska tänka? Jag vet ju allting egentligen men det är bra att få påminnelser om det. :D

Kram på er!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-06-11 18:53
#1

Ha ha, du är söt! Du klarar dig ju galant utan oss. Flört

Jag skulle råda dig att göra just så där, spåna fram vad det är du vill ha, både vad det gäller möjlighet till egentid och pengar, men framför allt vilken känsla du vill att ditt jobb ska ge dig. Och så skicka iväg önskan och gå och gör något annat, så ska du se att det dyker upp då du minst anar.

Typ att någon börjar småprata med dig i kön i affären och vips har du ett jobberbjudande!

crinalina
2012-06-11 19:23
#2

Haha, problemet med att någon skulle börja prata med mig i en kö är att de med största sannolikhet skulle göra det på spanska, och ingen, jag menar ingen, skulle erbjuda ett jobb till någon som ser så mycket ut som ett frågetecken när någon pratar som jag gör när någon pratar spanska till MIG… Man kan ju tro att jag bor i Spanien ju… Eller just ja, det gör jag ju.. :D Men jag pratar inte spanska. :D Inte för att jag inte vill utan för att det verkar som att Universum tycker att jag inte behöver kunna det, eftersom varje gång jag börjar ta lektioner så kommer andra saker ivägen, eller varje gång jag faktiskt använder den lilla spanska jag kan så börjar den jag pratar med prata engelska. :D haha

Men tillbaka till jobbet, så tror jag att det är just vid känslan som jag fastnar lite grann, för jag vet nog inte riktigt vad jag vill ha för känsla för helst vill jag nog inte jobba alls. Jag vill få in pengar på annat roligt, som att skriva, eller andra roliga projekt. Men samtidigt så blir jag splittrad för jag tycker ju faktiskt om att ha ett jobb att gå till också, där jag tvingas vara lite social och inte låsa in mig i mig själv. Sä jag tror att jag är lite splittrad där. Vad vill jag egentligen??

Och visst vet jag att Universum styr mig dit jag ska, på ett eller annat sätt. Sist jag var i en liknande situation fick jag sluta på jobbet jag hade, fast jag inte var beredd på det. Men den här gången vill jag jobba kvar tills jag vet att jag har andra pengar kommer in. Jag vill alltid ha pengar komma in!! :D

Och visst behöver jag er! Vem skulle jag annars bolla så här med!! :D Ni får mig ju på rätt humör, och ni får mig att skratta och le dagligen, och ni ger råd som jag oftast redan vet men behöver höra från andra.

Så ös på bara! Jag tar tacksamt emot! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-06-11 19:46
#3

Oh, precis så där är nog jag med! Vill nog helst inte jobba, samtidigt som man verkligen vill ha gott om pengar och behöver den sociala biten! 
Jag är driftig tror jag, men har ibland för låg arbetsmoral, trots att jag har ett halvtidsjobb i butik och driver eget på resten av tiden…

Härligt att bo i Spanien förresten!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-06-11 20:10
#4

När jag har ett jobb så har jag en alldeles fantastisk arbetsmoral. Jag tycker om att ha att göra, och jag ärar mig själv med att göra ett bra jobb vad jag än gör. :D

Det är superhärligt att bo i Spanien! Jag valde det själv! Hahaha Universum hjälpte mig hit med min hjälp. Varmt om inte annat. Och jag gillar mañana-inställningen förutom jag vill ha saker gjorda snabbt, då är det inte ett dugg rolig. Däremot så tycker jag det är skönt att jag numera chillar när jag står i en kö, istället för att stressa, för det går ju inte snabbar om man blir stressad. Fast det blir lite löjligt mycket ibland när kassörskorna står och pratar med varandra och ingenting händer mer än att kön bara växer och växer. Men då får man ju chilla ännu längre. :D hehe

Ja, jag har ju drömmen att försörja mig på att skriva, och jag har drömmen att få in pengar från flera olika källor som är oberoende av ekonomin där jag bor. Internationellt ska det vara. Internetbaserat. Men jag har ju svårt att faktiskt komma dit, även fast jag har idéer och jag vet vad jag vill göra….. Fast vill jag det verklligen om jag inte gör det? Det frågar jag mig ibland……

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-11 20:44
#5

Men crinalina då! Nu får jag nog skälla lite på dig Flört

"Haha, problemet med att någon skulle börja prata med mig i en kö är att de med största sannolikhet skulle göra det på spanska, och ingen, jag menar ingen, skulle erbjuda ett jobb till någon som ser så mycket ut som ett frågetecken när någon pratar som jag gör när någon pratar spanska till MIG…"

Men hallå! Vad har vi sagt om att begränsa Univesum!?! Finns väl annat inflyttat folk än du där nere, eller? Obestämd

Men till saken, det känns som at de flesta av oss som hänger här för tillfället är lika då det kommer till jobbandet. Vi vill jobba lite, njuta mycket och ha gott om pengar! Och vill vi det så får vi det, när vi är redo och mottagliga - var det inte så?

Känner så igen det där att när det inte finns några tider att rätta sig efter så blir det lätt att man bara njuter av livet och inte ens får gjort det där man egentligen vill göra. Tror att det beror på att det blir för lite kontraster. Man behöver ha lite "tråk-tid" för att kunna uppskatta och utnyttja den där tiden som man styr själv till fullo. Lite knasigt egentligen, och det borde ju gå att jobba bort det där. Välden är ju full av folk som njuter fram sitt liv och det går hur bra som helst för dem!

Kanske det är en och annan blockering som spökar där, eller vad tror ni? Någon som sitter på vår axel och talar om för oss hur saker och ting ska vara utifrån gamla inlärda "Svensson-mönster". Istället för att vi faktiskt njuter till fullo av livet och är lugna i att det faktiskt går att vara kreativ, produktiv, lycklig, fri och rik. Allt det kan visst vara en helhet, vårt liv.

Och vi måste inte alls ha arbetstider på ett jobb utanför det där vi drömmer om för att det ska bli något gjort, det är bara det att vi tror att det måste vara så. Och i och med det så vidmakthåller vi de gamla invanda föreställningarna, och då kommer det att förbli så.

crinalina
2012-06-11 20:44
#6

Tanken flög in i mitt huvud att jag vill ha ett kontorsjobb för en gångs skull, men en minut senare så fick den tanken mig att känna mig fången. Men jag är trött på serveringsjobb, trött på säljjobb. Jag vill ha ett jobb där jag kan få träffa folk ibland, och sitta på ett kontor ibland. Hmmm…..

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-06-11 20:52
#7

Det får du när vi driver eget inom Medvetet Skapande! Skriva, sälja, marknadsföra, inspirera, tala, njuta - allt ingår! Skrattande

crinalina
2012-06-11 21:42
#8

Jag vet men det är ju där jag kör fast och inte kommer någonstans fast jag vet ganska väl vad jag vill göra. Och jag har svårt att göra det till rutin för att min vecka blir avhuggen mitt i hela tiden. Precis när jag börjar komma tillbaka in i rätt känsla och tänk för det så är det dags att komma ur det och gå till jobbet igen… Så det blir som en liten ond cirkel.

Det jag behöver är ett onlinejobb, där jag har antingen fasta arbetstider, eller en fast dead line där jag vet vad jag ska göra, och där jag får betalt för det. Därifrån är jag säker på att kan gå direkt in i rätt känsla för MINA projekt…. Förutom tala, det är ingenting för mig, jag får blackout när jag gör sånt även om jag tydligen gör ett bra jobb. :D haha Jag är mer för skrift.

Men jag vill ha betalt nu. Eller en stor summa pengar så jag inte behöver jobba på ett tag, tills pengarna börjar droppa in på andra vis….

Jaaaa, så kan det ju också bli ju!! Tänkte jag inte på!! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-11 21:48
#9

Skrattande

Det var det jag försökte att få fram innan, att jag tror att du krånglar till det och begränsar dig i ditt tänk. Det är "måste jobba först för att sedan kunna göra…" istället för att bara bestämma dig för att göra det du brinner för när du känner att du vill. Resten löser sig alltid, om man bara tror. Flört

crinalina
2012-06-11 22:12
#10

Ja, du har rätt, men det beror nog på att jag redan tjänar betydligt mindre än jag vill göra och jag vill tjäna mer pengar inte mindre… Jag vet ju att jag har en massa sådan blockeringar när det gäller just pengar. Jag vill inte att sambon ska försörja mig, jag vet att han blir stressad när jag inte tjänar några pengar, jag vet att jag blir stressad av att inte tjäna några pengar för jag verklgien avskyr att be honom om det. Det är väl därför jag fastnar….

Jag vet ju vad jag skulle säga till min son… Följ ditt hjärta, gör det du känner är rätt så kommer allt att falla på plats på ett eller annat sätt…

Lätt att säga…. Svårt att göra….

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-11 22:50
#11

Det är lätt att hamna i de där "hur ska jag fixa detta". eller "vad är det jag ska göra" tankarna. Men för att komma runt dem använder jag mig av världen bästa affiramtion.

Det skiter jag i! Funkar fin fint då de där tankarna drar igång, känslan av stress och oro lättar med en gång. Prova!

Det skiter jag i, för det löser sig. Det är inte jag som ska klura ut hur, det sköter Universum/Gud om. Så hur det ska gå till - det skiter jag i! För jag vet att allt alltid löser sig till det bästa… Skrattande

LoAEmma
2012-06-11 22:56
#12

Jättebra!! 
Själv jobbar jag med att chilla fram mina önskningar sen ett par veckor tillbaka! Allt från min husgud Irina på rosaglasögon :-)

Det jag har beställt från universum är; Mer pengar in varje månad samt ett fett sparkonto, ett jobb som gör mig ännu lyckligare och är friare, drömmannen och en härlig familj med massor med kärlek, mitt vackra drömhus på landet…

Och en smal, frisk och stark kropp!

Kör ni med visionboards?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-06-11 23:00
#13

LoAEmma visst är Irina bra!!!!!!! Nästan lika bra som Abraham Hicks, hi hi. Jag har gjort några stycken men använder dem just inte. Var en sån där grej jag gjorde i början för " att man skulle", innan jag hittade min väg.

Men allt som får dig att må bra funkar! Så kör om du gillar det och får en go känsla av att göra dem och titta på dem.

Annons:
LoAEmma
2012-06-11 23:32
#14

#13 ja hon är fantastisk, känner att jag  mår så bra av att läsa hennes guider och tips!

Jo jag har gjort en del vb´s förut men nu var det ett tag sen för mig med. Vilken väg har du valt för att kunna visualisera?
Och hur tusan är det EGENTLIGEN, ska man önska och släppa, eller tänka på sin önskan en stund varje dag, eller…?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-06-12 00:25
#15

Chilla….. Jag har inte chillat från hjärtat! Jag har chillat, men jag har inte haft rätt känsla (jo, emellanåt har jag det) när jag chillat. Det jag gjort och det jag känt har inte varit tillräckligt i samma linje. Samma sak gäller för mitt jobb, jag tycker om mitt jobb och närapå allt med det men jag tycker inte om det så mycket som jag låtit det framstå. Jag gillar att det ger mig ett avbrott från att vara hemma, och jag älskar att det ger mig pengar. Jag behöver choklad mig till en förändring, från hjärtat och med hjärtat, och jag ska inte fatta några som helst andra beslut förrän jag är i ett flow igen!! Allt löser sig! Det VET jag ju!! Tack för vägvisning!! :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-12 07:36
#16

#15 Det är alltid där det brister! Man har fel känsla. Tungan ute

Ta det coolt, njut, se till att bara vara, skratta, älska - och när pirret imagen är där, när du ler utan egentlig anledning, när du blir så lycklig att det känns som att du ska spricka är du rätt, då ska det fattas beslut.

#14 Ja du LoAEmma, det där finns nog lika många svar på som det finns utövare. För min del föll allt på plats när jag hittade Abraham Hicks, de är mycket för att livet ska njutas, hi hi. För mig kan det vara stressande att göra visionboard´s och affirmera osv och då blir det fel.

Det är känslan som är viktigt,d et är den som ska vägleda dig i allt. Känns det bra så är det bra och då blir det bra. Känns det fel, ja då är du fel ute!

Mår du bra av att tänka på din önskan - gör det då! Blir du stressad av det - gör det då inte!

Du behöver bara önska en gång, Universum/Gud fattar redan första gången. Sedan handlar det bara om att må så bra som det bara går, om att njuta, älska och uppskatta livet som det är här och nu.

Just släppa taget biten är nog generellt sett det som är svårast för de flesta, det är därför jag tror att "det skiter jag i" affirmationen funkar så bra. Jag börjar le bara jag skriver den här till dig. För den signalerar att du har släppt taget!

LoAEmma
2012-06-12 11:21
#17

Tack för bra tips!!! :-D

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Alexandraea
2012-06-12 21:13
#18

#15

"Jag behöver choklad mig till en förändring"

Haha, Crinalina, var detta en freudiansk felskrivining möjligtvis? Glad

Nu blev jag sugen på choklad också…

linnease
2012-06-12 22:23
#19

haha, tänkte samma sak Skrattande skulle säkert funka oxå…

crinalina
2012-06-12 23:05
#20

Hahaha, nej det är stavningsprogrammet på min telefon som ändrar chilla till choklad och jag missade att fixa den. Fast det kanske är Universum som försöker raka om för mig att jag ska chilla och äta choklad. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
linnease
2012-06-13 12:27
#21

raka om för dig??? hahaha!!!!! din telefon är rätt kul Skrattande

crinalina
2012-06-13 13:41
#22

Men va tusan!!!! hahaha Foten i munnen Det ska ju vara tala om för mig, och inget annat!! :D Nu kanske det är Universum som försöker tala om för mig att jag behöver raka mig…. Obestämd

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2012-06-13 19:34
#23

Nu har jag suttit framför datorn och haft en frågestund med mig själv och Universum. Jag ställde frågorna och tillsammans svarade vi. Det var riktigt häftigt eftersom svaren kom till mig redan när jag skrev frågorna.

Jag började med att ta upp blockeringar, fördomar och rädslor. Jag frågade varför jag har dem, område för område som det föll sig naturligt och kändes rätt, och svarade på dem. Det kom fram både saker som jag egentligen var medveten om och nya saker.

Det mest intressanta var när jag frågade vad jag skall göra med dessa blockeringar, fördomar och rädslor och jag fick svaret att det enda jag behövde göra var att inse och förstå att alla dessa inte är verkliga. Det är alltihop inlärt, inpräntat och påhittat av andra människor för att trycka ner mig av en eller annan anledning. Det finns ingen som helst grund i verkligheten till en enda av dessa saker. Sedan så har min tro på dessa gjort att jag gjort dem till verklighet, men från början var de inte det. Jag agerade utifrån "hjärntvätt" från andra, helt enkelt.

Detta var en enorm befrielse för mig!

Därifrån så gick jag vidare till att fråga om vad jag vill göra och hur jag ska göra får att nå dit, varför jag vill göra det osv.

Så nu har jag en plan, och den planen innebär att jag inom 2 veckor ska ha börjat få in pengar på mitt skrivande, och att jag om 3 veckor (4 veckor om det känns rätt) slutar på mitt nuvarande jobb för att jag får in pengar från andra ställen genom mitt skrivande. :D

Jag passade också på att fråga vilket som är det ultimata sättet för mig att chilla på. Gissa vad det blev för svar! Skriva!! :D haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-06-13 20:28
#24

Men va roligt Crinalina!! Jättebra svar och toppen att kunna få vägledning sådär :-) Kan du även vägleda andra på samma sätt tror du?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-06-13 20:36
#25

Hur menar du då LoAEmma?

Jag rådger ju andra hela tiden här på detta forum bla, och även privat, hur svaren kommer till mig då har jag inte tänkt så mycket på. Jag bara vet vad jag ska svara eller ge för råd. Ibland så vet jag vad jag vill säga på en gång, ibland behöver jag läsa frågan och sedan lämna den någon timme eller dag, för att sedan komma tillbaka och veta vad jag ska råda. Ibland så får jag inget bra svar i huvudet alls och då låter jag helt enkelt bli att svara. Förmodligen så betyder det att jag inte är rätt person för just den saken eller den personen, då finns det andra som får fram det rätt istället. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-06-13 20:58
#26

Ah, precis så menade jag :-) Så du får svaren från källan/universum ofta när det gäller andra också. 
Jättespännande, å vad jag är glad att jag hittat hit!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-06-13 21:03
#27

Och vi är också glada att du hittat hit. Jag minns när jag hittade hit. Jag behövde någon att kunna diskutera LoA med då personen här där jag bor som jag brukade prata om det med flyttade härifrån. Och vips så halkade jag in här. Minns inte ens hur, för hur det än var så var det hit jag var på väg.

På den tiden var det en del andra människor, och några som fortfarande är här, här. Under perioder har det varit helt dött, och någon har försökt och få igång det och det har hållt i sig ett tag. Sedan för ett tag sedan så tror jag att vi var flera stycken som önskade att det var mer aktivt samtidigt och vips så drog det igång. :D Personligen gillar jag när det händer saker här.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
LoAEmma
2012-06-13 21:06
#28

Ja jag tror jag har varit här förut också för typ två år sen men då var det heldött och då tröttnar man ju såklart direkt! Men nu ska vi försöka hålla liv i det här :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

linnease
2012-06-13 21:49
#29

riktigt coolt inlägg nr 23, crinalina!!

och LoAEmma, kuuul att du är här, du har skön energi!!!

Kramar!

LoAEmma
2012-06-13 21:53
#30

Tack Linnease, jag känner verkligen att jag är på samma vibrationsnivå som er :-D This is the place for me!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-06-13 22:05
#31

Crinalina - vad gott att du har kommit loss! Heja dig. Ser fram emot att se vart du kommer att ta vägen nu. Blev inspirerad att sätta mig ner och se vad jag ska göra just nu, var ett litet tag sedan jag gjorde det. De senaste gångerna, ja ända sedan i vintras, har jag bara fått att jag ska göra det jag gör - så jag har låtit det bero och så har jag fortsatt med det jag gör, vilket bla är att jobba med med mitt andliga jag. Men de senaste två veckorna har jag börjat känna en inre oro igen, som att det är något som ska ändras i livet. Är nog dax att ta reda på vad det är… Tack crinalina!

crinalina
2012-06-14 19:46
#32

Idag var det så dags för jobb igen och igår kväll kämpade jag lite mot ångesten över att inte vilja gå och jobba. Imorse när jag vaknade kändes allt först bra men sedan började det smyga sig på. Då tänkte jag tillbaka på svaren från min frågestund igår då jag bla frågade hur jag ska orka tills jag kan sluta där. Svaret på den frågan var att jag ska titta med nya ögon och tänka på vad jag kan använda i böcker. Då kände jag mig lugnare om än inte glad för att "behöva" gå dit.

Jag skulle också börja en timme tidigare idag och valde att ta bussen in till stan, vilket betyder att jag har ungefär en halvtimme att fördriva innan jag börjar. Så jag gick till ett annat café, som jag blivit stamgäst på, än det jag jobbar på och tog en kaffe och tog upp min Kindle och läste vidare i Harry Potter, och bara njöt av min lilla morgonrutin och kände att den ska jag göra till en vana.

När jag sedan klev in på jobbet kände jag mig lugn och mina chefer var sina gamla vanliga glada avslappnade jag. Den senaste tiden har de varit lite tjuriga och lite lättstötta. Dagen var rätt så lugn men flera av de saker som jag gått och retat upp mig på dök upp, fast på precis motsatta vis än jag retat mig på. Tex så tar jag mig nära på aldrig tid för att sätta mig ner och äta, för att jag tycker det är skönare att stå och för att jag tycker det är jobbigt att slappna av och sedan komma in i det. Men vissa dagar så vill man sitta och då känns det som att man gör något fel med det. Chefen frågar, eller föreslår, i stort sett aldrig om man är hungrig och vill sätta sig ner. Vi får ta det vi vill ha när vi vill, men gästerna och jobbet prioriteras. Iaf så har jag retat mig lite på bla det, att han inte ens frågar om vi vill ta lite rast. men idag gjorde han det… :D Det var flera sådana saker som dök upp, men som sagt på motsatta vis än jag retat upp mig på.

Naturligtvis så beror ju detta på att jag slappnat av och hittat nya vägar för att gilla mitt jobb igen. Allt faller på plats när man chillar. :D

Imorgon blir det tidigt igen och då ska jag upprepa min nya morgonrutin, med kaffe och Kindle. Det har jag för övrigt haft som efter jobbet rutin i ett par veckor nu, innan jag åker hem. :D

Så jag rekommenderar verkligen att ställa frågor och svara och sedan plocka fram svaren och chilla, i alla situationer. :D

Ha en bra kväll! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-14 19:56
#33

Heja dig! Skönt att du hittat rätt igen. Själv fortsätter jag att få att jag ska göra det jag gör, därför att allt kommer att lösa sig snart, jag behöver inte göra något annat. Just när jag får sånt till mig blir jag alltid lite tveksam och tänker att det kanske är mitt undermedvetna som spelar mig ett spratt, för nog borde jag göra något för att det ska bli något.

Men jag får bara att jag ska fortsätta med det jag gör, rådfråga mitt högre jag oftare, meditera oftare och annars Bara Vara (eller chilla som ni säger). Ska skriva på barnboken jag fick för mig att jag skulle göra oxå. Med den är det lite roligt för jag blir alltid som mest inspirerad då jag är ute och går med man och hundar, fatta att han tycker att jag är trist för tillfället då jag varje promenad blir tyst och går och försöker att komma ihåg formuleringarna jag får till mig tills jag kommer hem!

crinalina
2012-06-14 20:18
#34

Ja, det kan vara jobbigt när man gör det man ska göra och det känns som att man inte gör någonting. För vi är ju inlärda att för att något ska ske så måste man göra något. Och för att stora saker ska ske så måste man göra stora saker. Det är nog det som, iaf för mig, ofta får mig att känna som att jag borde göra mer än jag gör.

Jag förstår precis det där med att försöka komma ihåg formuleringar i huvudet. Jag har kommit fram till att om den formuleringen är rätt så kommer den att komma tillbaka till mig när jag har möjlighet att skriva ner den. Kanske inte just när jag kommer hem, eller får möjlighet att skriva ner den, men någon gång när den är mogen för mig att förstå. Det verkar funka bra. Och om jag glömmer bort den och inte kommer på den igen så var det helt enkelt inte rätt. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-06-14 20:32
#35

Skönt att höra att det inte bara är jag! För visst är det väl så att vi är inpräntade att vi måste prestera en massa i det yttre, då det egentligen handlar om att prestera i det inre. Att tänka och känna rätt är även det något att göra, det viktigaste jobbet.

Att köra på som en iller gör ingen glad, och att prestera max innebär inte att det blir bra. Tur vi vet att livet går ut på att njuta och chilla, hi hi.

crinalina
2012-06-14 20:36
#36

Eller Bara Vara! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-14 20:40
#37

Skrattande

Upp till toppen
Annons: