Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 3406 ggr
[Kathja]1
2012-06-10 20:33

Föraning?

En fråga… Jag har den senaste tiden allt som oftast fått som en föraning av mina drömmar. Jag satt tex härom dagen och åt middag och helt plötsligt kändes det som att jag satt på en taverna på Kreta. Idag låg jag i soffan och myste med mannen i livet och helt plötsligt kändes det som att jag var på husbils-äventyr ute i Europa, kan vara ute och gå med hundarna och helt plötsligt känns det som att vi går på Kreta, osv. Ska kanske tillägga att dessa saker alltid kommer då jag inte har tänkt på det jag får föraning om, det kommer som en blixt från en klar himmel och är inte relaterat till vad jag gör eller vad jag tänker eller pratar om. Är detta något som ni har upplevt? Eller håller jag bara på att bli snurrig? Eller kanske detta bara bevisar Einsteins tids/rum-teori? Hi hi.

Annons:
Alexandraea
2012-06-11 07:58
#1

Jaa! Jag har haft det! Innan jag flyttade till Barcelona fick jag höra av två olika medium vid tre olika tillfällen att jag skulle träffa min blivande man här nere. De beskrev honom väldigt kort, nämnde eg bara att han jobbar mycket just nu men jag fick en jättestark känsla av hur han såg ut och hur han är som person. Som att jag kommer att känna igen honom när jag ser honom. Dock har han hittills lyst med sin frånvaro…ehm… Obestämd

Men (!) jag har vid två tillfällen haft liknande föraningar som du. Jag har varit hemma och pluggat och egentligen inte gjort något speciellt, inte tänkt på honom alls, men helt plötsligt fått en känsla av att jag är gift med honom och vi bor tillsammans. Känslan har bara varat i någon sekund, men den kändes jätteverklig som att jag verkligen var där i det ögonblicket. Skönt att höra att det finns någon mer som upplevt liknande, så det inte bara är jag som håller på att bli knäpp! Glad

[Kathja]1
2012-06-11 10:43
#2

Eller så håller vi på att bli knäppa båda två! Fast det känns ju trevligare att tänka att det är en föraning av vad som snart är här, eller hur?! Flört

crinalina
2012-06-11 15:57
#3

Den typen av föraningar har jag alltid haft, min farmor var väldigt mycket så och kände väldigt ofta av saker innan de faktiskt hände. Inte alltid bra saker dock.

Jag visste tex nästan alltid att min pappa skulle ringa, innan han ringde. Och han visste nästan alltid när jag skulle ringa innan jag ringde. Att dessutom ringde nästan varenda gång jag lagade iordning tacos var ju lite lustigt, och att jag nästan alltid ringde när han var på toa var ju lika lustigt. Idag förstår jag ju att jag tänkte på honom när jag lagade till tacos, eftersom han älskade tacos och vi nästan alltid åt det när vi sågs, och han tänkte på mig när han satt och filosoferade på toaletten. hahahaha

När jag två veckor innan vi hittade vår lägenhet var hos vännerna och grillade på deras takterrass fick jag en väldigt stark känsla av att vi var på våran takterrass och inte deras. Två veckor senare hade vi våran, likadan som vännernas fast något större.

Jag tror att de där föraningarna är en sådan naturlig och integrerad del i mitt vardagliga liv så jag tänker inte direkt på det. Och det är ju det som är LoA, eller hur. Att man känner att man har sin önskan redan innan man har den, då man är i rätt linje. :D När man är där vet man att det är nära, och det gäller då att inte börja fundera på det utan bara fortsätta som har gjort för det är ju så man kommit till den känslan.

Alexandraea, din man dyker nog upp snart. Kathja-R, eran husbil och ert hus på Kreta är bara runt hörnet. Och Lexusen också. :D

Eller så har vi alla blivit totalt knäppa, men vad gör det, vi är det ju tillsammans i så fall. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
2012-06-11 16:15
#4

Haha, jag tycker vi kör vidare på teorin att det är föraningar, det känns bäst, förnekelse är den bästa medicinen! ;)

[Evigheten]
2012-06-11 17:06
#5

Häftigt att få föraningar på ett sånt sätt=) de gångerna nåt sånt har hänt mig så vet jag inte vem dom är eller vart eller varför haha

crinalina
2012-06-12 10:00
#6

Jag kom på inatt att jag faktiskt fått föraningar om snygga, solbrända välsvarvade armar! Jag tycker det är otroligt snyggt med armar som är tonade i muskler, men fortfarande är smala. Mina är mest lite för feta just nu. Men vid ett flertal tillfällen när jag gjort något och liksom vridit huvudet och så har jag skymtat mina drömarmar där, precis där mina normalt lite feta armar normalt är. :D hahaha Jaaaaa!!! Mina drömarmar kommer, och kommer dem så kommer ju resten av drömkroppen också! Fan vad snygg jag är!!! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-06-12 10:55
#7

Underbart crinalina!!!!

linnease
2012-06-12 13:04
#8

har såna hela tiden :) :)

när man är på vibben liksom.. kan känna saker, se saker som är i Vortex.

Hmm, jag snackar ganska mycket med vår universella intelligens oxå.. typ som Esther Hicks.. :)  kan ha en egen workshop i mitt huvud, lol! Funkar ännu bättre på papper/skriva på datorn. får sjukt bra och sjukt spännande svar.. kan se ganska långt fram i många fall :)

Mycket det jag gör här oxå när jag skriver inlägg.. därför jag verkar så smart och vis, haha!!!

Det är inte bara jag som svarar.. utan hela vår universella intelligens.. som känner dem som ställer frågorna :)

crinalina
2012-06-12 14:37
#9

Ja det är väl därför jag har en tendens att liksom svara på mina egna frågor :D

Hur gör du då med penna och papper/skriva på datorn? Skriver du frågor som du sedan svarar på?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-12 18:03
#10

Linnease - visst är det spännande vad man kan göra när man kopplar upp sig!

Brukar roa mig med det där ibland oxå. För mig funkar det både vid datorn och med papper och penna, men jag föredrar det senare, men det gör jag alltid då jag ska skriva något mer kreativt. Jag brukar fråga i huvudet och sedan ta emot svaret.

Mediterar ni något? Hade en så himla fräck meditationsupplevelse härom veckan då vi var ett gäng som satt samtidigt, men var och en hemma hos sig. Det blir så påtagligt att alla är ett då man gör en sådan sak och sedan jämför sina upplevelser och de är så lika. Skrattande

Alexandraea
2012-06-12 18:29
#11

Åh vad häftigt det lät med din meditionsupplevelse Kathja! :)

Jag mediterade mycket förra sommaren, var arbetslös så jag hade mycket tid till övers. Glad Försökte mig även på självhypnos med regressionsterapi, med hjälp av Brian Weiss CD, men problemet var att varje gång det faktiskt hände något, jag fick en antydan till en vision eller känsla så blev jag så exalterad att det faktiskt funkade att jag tappade koncentrationen direkt, hahaha. Måste öva på det där med att bevara lugnet… Glad

[Evigheten]
2012-06-12 20:54
#12

själv har jag nog inte lärt mig att koppla upp mig på det sätt ni gör, pratar med universum men coolt verkar de!

Fast behöver ju inte gråta för de;) för attraktionslagen funkar ju ändå!

LoAEmma
2012-06-12 21:32
#13

MEN HALLÅ SNACKAR NI MED ABRAHAM!!??!!

Ojoj, här har man hamnat med spännande människor!
Jag har inte fått några sådana upplevelser, men vill verkligen :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
2012-06-12 21:41
#14

Ha ha, LoAEmma, har inte funderat så mycket på "vem" jag snackar med. Ser det nog som att "prata med Gud", eller helt enkelt att "koppla upp sig" på Alltet.

Jag hade ingen aning om hur det där funkade och hade aldrig funderat i banor som om jag var medial, eller andlig, eller synsk - eller vad vi nu ska kalla det.

Men så skickade jag en önskan om att växa som människa strax innan jul och dagen efter blev jag inbjuden till en sluten grupp här på iFokus (då hade jag just hittat hit) och där upptäckte jag att just sånt där inte var speciellt svårt, men väldigt kul!

Ser mig fortfarande inte som andlig, och skulle kanske utnyttja förmågan jag hittat mer och oftare men det kommer nog - det ploppar upp då jag har behov ad det tror jag.

Men alla kan ska du veta, du med. Bara att prova sig fram och vara lite öppen så ska du se att du oxå fixar det galant!

LoAEmma
2012-06-12 22:06
#15

Har velat uppleva något s k övernaturligt i många år, som för att få ett riktigt bevis tror jag… Men jag har fått höra av flera medium att jag vill och försöker för mycket.

Min syster är djurkommunikatör och jag har gått kurs med henne i att prata telepatiskt med djur, ingen framgång där heller.

Har också lite svårt att slappna av och meditera, antingen tänker jag på annat eller oftast så somnar jag ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-06-12 22:27
#16

Tror att det där är som med LoA - vill man för mycket så blockerar man sig själv, slappna av och be Universum om vägledning så ska du se att det ger sig.

Jag kunde inte heller meditera i början, somnade alltid eller tappade bort mig just som du. Sedan övade jag en tid på vägledda meditationer och så en dag fattade jag att det inte var så krångligt och att jag bara hade trott att det skulle vara något annat än vad det var. Lite som med LoA. Det är lätt att krångla till saker man tror att man inte kan.

Alexandraea
2012-06-12 22:45
#17

LoAEmma:

Hahaha, jag har defintivt inte snackat med någon, jag är lite som du, att jag har svårt att behålla fokus. Somnat har jag också gjort, så pass många gånger att jag ett tag när jag hade sömnproblem började använda Brian Weiss meditations-CD som insomningsmetod, funkade kanon. :) Fast det häftiga är allteftersom jag fortsatte att träna på att meditera desto bättre gick det, men som jag skrev tidigare, när jag kom såpass långt att jag faktiskt fick en antydan till att det började hända något så blev jag så uppspelt att jag skrek till och blev klarvaken igen, hahaha!

Dock är det inte alla människor som behöver meditera för att må bra, jag älskar att ha liv och rörelse omkring mig, vara kreativ och ha tusen bollar i luften samtidigt, då är jag hur lycklig som helst. Men jag har märkt att jag blivit lugnare och mer andlig senaste året, och anledningen till att jag började meditera var att ett medium föreslog att jag skulle meditera för att få kontakt med min andliga guide (som också är min bästa vän). Fast det gick ju som sagt bara halvbra då…

Kanske är det så att vi börjar närma oss förmågan att kunna få kontakt med det andliga planet, men vi är inte riktigt där än? Om vi släpper det ett tag och fokuserar på att utveckla oss själva på andra plan så kommer vi dit så småningom. Det handlar bara om att komma till rätt tidpunkt i vår utvecklingsfas tror jag.

[Kathja]1
2012-06-13 07:28
#18

Jag tror att man har en felaktig uppfattning om vad meditation innebär, det hade iaf jag. Tänkte oxå att jag inte kan fokusera mig, stilla tankarna och allt det där, men det behövs inte. Det är aldrig tyst i mitt huvud ska ni veta! Tungan ute

Men efter att ha gjort bla de där grupp meditationerna så insåg jag att det jag såg och hörde i mitt huvud var på ett andligt plan, eftersom det stämde överens med vad andra upplevde under samma meditation. Det var coolt!

Och att meditera är även att gå en tur i skogen, lyssna på fåglar och lukta på en blomma. Skrattande

Det är väl här som med allt annat, gör det som känns bra, på ett sätt som passar dig, på ett sätt som får dig att må gott.

LoAEmma
2012-06-13 10:53
#19

Tack för fina tips!! Ja att faktiskt stanna upp och lukta på blommorna är jag bra på! Att njuta av det som händer just nu, när jag äter nåt gott, känner en god doft mm :) Nästan så jag njuter för mkt så det blir…äh jag vet inte… Mmmmvagottvagottvagottmmmmm hahaha.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-06-13 11:39
#20

Se då mediterar du ju oxå! Att lukta på just blommor triggar visst igång någon lustcentra vi har, så det funkar även ur terapeutiskt hänseende. Så mår man dåligt, känner sig deppig eller off, så mår man bättre av att lukta på en blomma en stund. Ett trevligt sätt att lyfta humöret, för att inte tala om hur enkelt det är!

Annons:
crinalina
2012-06-13 11:52
#21

#20 Så länge man inte är allergisk för då börjar nysa och få kliande ögon :D haha

Men du har ju som vanligt helt rätt, jag mediterar väldigt sällan på det sättet som man tror är det enda att meditera på. Däremot så stannar jag emellanåt upp och bara njuter av vad det än är. För mig är promenader längs stranden och havet den bästa meditationen. Eller bara sitta rakt upp och ner på stranden och blunda och känna doften av saltvattnet och höra ljudet av små vågor som slår in på sanden. Min nya favorit är att ligga på solsängen uppe på taket och titta på stjärnonrna och flygplanen som flyger förbi där uppe. Då känner jag mig nog extra nära Universum tror jag, när jag tittar ut i det…. Hmmm, det vore kanske en idé att göra det lite oftare tror jag nu när jag behöver hitta rätt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
2012-06-13 12:30
#22

mm vattnets vågor har verkligen en lugnande effekt..=) var en sommar som jag var inne i en period att meditera, då gick jag ner till stranden satt på några klippor och bara kikade ut över det stilla vattnet och mediterade en stund varje dag, underbart var de!

sen övernaturliga saker har jag varit med om ganska mkt, spökade i ett hus vi bodde i och även känt av närvaro i några lgh jag bodde i förut, men det vore ju häftigt om man kunde få tillgång till all information som finns, men kanske regelbunden meditation kan hjälpa till det med

Nåt jag däremot kan se är energin i luften, är det fler än jag som ser sånt? händer bara om jag är stilla och verkligen tittar typ

[Kathja]1
2012-07-09 12:37
#23

Idag fick jag världens föraning om att "alla" pengarna redan var här, på mitt konto - jag var (är!) asa-rik!

Blev så till mig av lycka att jag började gråta! Tur min man är van, eftersom vi satt och morgonmyste framför tv och det vi tittade på var Falling Skies - inte mycket att grina över faktiskt. Så han log, undrade stilla vad det va och skakade kärleksfullt på huvudet. Tungan ute

SHIAWASE
2012-07-09 13:32
#24

Wow! Harligt:)Harlig man du har ocksaFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-07-09 14:27
#25

Har ofta drömt om ställen som jag sedan hamnar på i verkligheten. När vi bilade i Italien och maken körde vilse så kunde jag guida tillbaks oss till hotellet på ett helt självklart sätt, det kändes som jag varit där förut och " kände igen mig".Vet oftast vem det är som ringer, känner på mig innan jag får oväntat besök, men även ofta om nåt har hänt någon…jag ringer upp och de sitter på akuten….två personer i min närhet har jag känt haft cancer innan de själva fått beskedet.Jag drömde både om Estoniakatastrofen och tsunamin så jag " visste om dem" redan när jag såg nyheterna på morgonen.Ja, jag kan hålla på i evigheter…för mig är detta inget underligt, vi har alla den här förmågan, som jag anser snarare är naturlig än onaturligFlört.

Kom på en annan rolig gammal grej nu, att jag målade en stor tavla på en mor som höll i ett barn en gång…2 veckor senare var jag (oplanerat) gravidFlört…pojken jag sedan födde var en kopia av barnet på tavlanTungan ute

LoAEmma
2012-07-09 17:20
#26

Cooooolt! Sånt där har nog aldrig hänt mig…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

linnease
2012-07-09 20:20
#27

Wow, cool Szirius.. Tack för att du skrev det här, fick en hel drös av pusselbitar från sista fjorton dagarna att börja falla på plats för mig.

Alltid varit fascinerad av såna grejor, antagligen för att jag har dem så mycket själv - men inte släppt fram det förrän nu, bara ett par enstaka gånger förut! Misstänker att det gick överstyr på nåt sätt när jag var liten, minns några riktigt läskiga mardrömmar jag hade varje natt i kanske 4-7-års åldern, och minns lite luddigt en ut-ur-kroppen-upplevelse en gång när jag var hos doktorn (hade ont i knät).

Det här och lite andra insikter och upplevelser och minnen jag haft sista två veckorna plus lite ledtrådar jag fått får mig att börjar misstänka att jag plockade upp vibbar från nån eller nåt som skrämde skiten ur mig och lade locket på.. Cool, det stämmer liksom.. Och senare läste jag fantasy och magiböcker och önskade att jag också hade magiska krafter, haha! Jag har ju!!! :D

Kathja - cooooool! Du är där!! Häftigt!

Annons:
målle
2012-08-03 13:18
#28

Plötsligt kom jag att tänka på en sak jag var med om då jag läste en annan tråd nyss om …var det magkänsla, tror SHIAWASE skrivit den, rätta mig gärna om jag snurrat till det nu, men det jag ska berätta är en "varning" som gav mig både magkänsla och föraning.

Jag blev som 16-åring tillsammans med en kille som då hade flickvän på distansförhållande, så vi inledde vårat förhållande innan han gjort slut med henne och sedan följde ett par år med ett till-och-från-förhållande mellan oss, han kunde inte hålla fingrar och andra kroppsdelar i styr och han mådde dåligt, var allmänt vilsen etc etc. Jag hängde kvar och önskade och hoppades med allt jag hade att allt skulle ordna sig och vi skulle få det bra. Blev sårad många ggr och efter min fars bortgång fick jag höra av ena systern och mamma att pappa aldrig gillat denne killen, det gjorde ingen annan än jag i min familj typ.

På ngt konstigt sätt verkade saker och ting ändå ordna till sig då han plötsligt föreslog att vi skulle flytta ihop. Om jag ville det behöver jag nog inte skriva för er va? Sagt och gjort, vi gick på visningar och köpte en lägenhet ihop och målade om och flyttade in. Jag var då 21 år tror jag, vi hade det riktigt bra nu! Faktiskt! Men efter ett år som sambor ungefär började hans gamla vanliga beteende tränga sig på igen, han ville bara vara med vännerna, ville aldrig följa med till mina familjesammankomster för då riskerade han att missa ngt kul med vännerna etc etc. Han åkte tom med hem till tjejkompisar och kollade film…jag frågade om jag inte kunde få följa med, och lära känna hans vänner, för han klagade ofta på att jag var så tyst, att jag inte pratade med hans vänner etc, men hur ska jag kunna göra det när jag aldrig får chansen att lära känna de? Hur som helst kände jag att min tillit till hobom inte fungerade, igen, så eftersom det var min dator vi hade och använde gemensamt och msn användes flitigt då, gick jag in i inställningar och ändrade så konversationshistoriken sparades….allt han skrev och med alla han skrev sparades i en mapp på datorn, han visste ingenting. Dessutom läste jag hans sms, jag vet att man inte ska göra så, men jag dras till det om tilliten är i botten, tyvärr.

Nåväl, jag kollade dagligen msn-historiken och mycket riktigt upptäckte jag konversationer som inte bör existera om man lever i ett förhållande med någon. Denne tjej han skrev med hade han även som vän på Lunarstorm (typ facebook-liknande community för er som inte vet) Skapade fejkade konton där för att kunna snoka runt etc etc, jag blev en riktig snokar-detektiv!

Jag pratade ofta med min sambo då att jag inte tycker han ska skriva med tjejer etc, men han bedyrade att det var väl inget, de var bara vänner och skrev bara på vänskapligt plan etc etc blablabla.

Det slutade med att jag en dag, efter att ha läst historiken på msn, att jag faktiskt vågade konfrontera honom. Tjejen hade då skickat biniki-bilder på henne från ngn resa och min sambo hade svarat på dessa. Jag frågade honom vad fan detta var och varför han gjorde så, han blev först tyst, hade liksom inget att säga, men sen kom väl försvarsorden, minns inte vad som sades, men enligt honom var det där ingen big deal. Tror han lovade att ta bort henna från msn, Lunarstorm etc. Det gjorde han ju förstås inte!

Tror det gick några månader och saker var väl OK, jag försökte lita på honom och inte läsa hans sms ect och det funkade väl ett tag. Sedan minns jag inte riktigt hur eller vad som hände OM ngt speciellt hände, men han ville att vi skulle flytta isär. Jag undrar om jag ens grät så mkt när min far gick bort som jag gjorde då..(hemskt)

Redan dagen efter började jag leta lägenhet och tack gode gud (Universum) fick jag en! En 2:a i ett nybygge som skulle stå klart för inlfyttning i september (år 2007) Sköönt! Jag hade odrnat mitt liv! Den sommaren åkte jag iväg en vecka till Turkiet då min ena syster och man bodde där. Ville ju inte sitta hemma en hel sommar med min fd sambo som jag skulle flytta ifrån. Behövde komma bort.

Innan resan till Turkiet hade min sabo och jag pratat mkt, han ville flytta isär, jag hade accepterat det och ordnat mitt eget nya boende, men han ville vi skulle fortsätta träffas, fortsätta vara tillsammans och tro det eller ej, det ville inte jag! Varför skulle vi det när vi bott ihop och sedan vill han flytta isär men ändå vara tillsammans med mig? Han har under hela vårt förhållande alltid velat äta kakan men samtidigt ha den kvar..

Jag åkte till Turkiet och sedan började vår sms-konversation, jag minns inte idag vad som sades, men jag kan ju berätta att min mobilräkning var på ca 1500:- månaden efter..

Vi fortsatte vårt förhållande….jag flyttade ut och in i mitt eget hem! Ett tag gick det bättre mellan oss igen, som om han trivdes bättre med ett förhållande på en liten distans..

I oktober 2007 vill jag minnas, en lördag, hade jag jobbat och var på väg hem från jobb och eftersom jag skulle ut med några vänner den kvällen och hösten var i luften behövde jag skoimpregneringsmedlet som fortfarande var kvar hos min ex-sambo, skickade ett sms till honom om att jag kommer förbi nu efter jobb och hämtar det. Vi hade ju nycklar till varandras lägenheter eftersom vi faktiskt fortfarande var ett par….han skrev att han inte var hemma men att det gick bra blabla. Så fort jag låst upp dörren till hans (vår fd gemensamma) bostad fick jag en lustig känsla…tog ett varv runt och såg att lakanen i halva sängen låg i en hög på golvet, det var 4 odiskade tallrikar med bestick och glas på diskbänken…4 st…4=parmiddag..?

Jag tog mitt medel och åkte hem, gjorde mig fin och gick ut med vännerna. Ägnade inte en tanke åt vad jag fått för misstankar tidigare! Inte en enda tanke eller olustig känsla på hela kvällen! Jag hade bara kul med vännerna.

Kvällen led mot sitt slut och jag åkte hem, gjorde mig klar för natten och gick och lade mig. Sedan drömde jag den mest konstiga dröm jag drömt hittills, eller konstig är dne väl inte, men jag har nog aldrig drömt en så "stark" deöm förr. Jag drömde att jag åkte hem till min ex-sambo och kom på honom med att ha ngn annan där, en tjej, jag var så arg i drömmen och jag kan inte riktigt förklara men precis som jag var som mest arg och vansinnig i drömmen, mitt i ett bråk, vaknar jag upp av en riktig duns i min lägenhet. Jag vaknar med ett ryck och hela min kropp vibrerar efter drömmen och känslorna som funnits i den! Vad jag vaknade av var en trälist som fästes med kardborreband på persiennen för att dölja skruvarna, denne hade trillat ner mitt i den värsta, mest arga delen av min dröm, precis som om vibrationerna från mig fått den att trilla ner! Drömmen sade så mtk till mig och jag funderade länge på vad det var som hände egentligen.

Morgonen efter hade jag en känsla av att jag måste kolla upp detta! Varför hade jag drömt som jag gjort, ngt talade till mig! Jag måste få veta ngt! Jag bestämde mig för att kolla läget. Jag hade fortfarande min micor kvar hos ex-sambon och tänkte att jag ska åka och hämta denna idag, nu. Men han ska inte få veta ngt! Jag skrev ett sms till honom om att jag behövde komma förbi och hämta den, men…jag skickade inte sms:et förrän jag var typ 300 m utanför hans bostad. Han hade inte en chans!

Jag kommer upp till hans lgh, ringer på och han öppnar..det första jag ser är en ful handväska på byrån i hallen. Jag går mot vardagsrummet och kikar runt valvet, ut på den inglasade balkongen sitter hon, den där tjejen han hade skrivit med på msn, den där tjejen han hade lovat att sluta prata med, den där tjejen han påstod ta kontakt med honom hela tiden, den där tjejen han sa var knäpp och kär i honom…HON satt där på balkongen! Jag blev vansinnig även om jag visste att jag skulle få se det jag såg, drömmen hade gett mig en föraning, annars hade jag aldrig kommit på idén om att skicka sms om att jag skulle komma och hämta micron när jag i princip stod utanför porten!

Jag frågade vad i helvete han höll på med och hur fan han kunde påstå sig vilja ha ett förhållande med mig när han håller på såhär? Jag sa att jag skulle ringa och berätta allt för hans föräldrar (hans föräldrar tyckte jag mkt om och de tyckte mkt om mig) men jag slängde bara telefonen i golvet när han gav mig dne och nonchalant sa "gör du det". Jag tog min micro och gick, det sades väl en hel del där emellan oss men jag minns inte vad idag och det kan väl kvitta.

Jag tror att vi dumt nog gjorde ett smärre försök igen (ja idag kan jag inte förstå hur jag kunde sätta mig in i den där sitsen om och om igen) men i maj 2008 tog det slut för gott då han blivit kär och inlett ett förhållande med en gammal bekant från en annan stad. Kan ju tillägga att de inledde sitt förhållande innan han tillslut sade att vi två var över..(han velade och kunde inte säga till 100% att det var slut, bara kanske…hit och dit)

Jag har sedan i efterhand fått veta, av honom själv, att den gången då jag skulle hämta mitt skomedel, vilket var dagen innan jag kom på honom med tjejen, var de hemma, hon var där oxå, men eftersom jag skrev sms:et på väg från jobb han de slänga ihop hennes resväska och andra bevis och sprungit ner och gömt sig i källaren på huset, nere vid tvättstugorna! Oh lord! Och dagen efter när jag skickade sms:et så tätt inpå min ankomst insåg han att de inte skulle hinna så det var lika bra att ta tjuren vid hornen, typ..

Ja det var min galna historia om föraningar (och magkänsla) och tillslut kunde jag släppa hela vår historia på ett sunt sätt tack vare feng shui och jag hyser ingen agg mot honom idag för att han behandlade mig på det sätt han gjorde, jag har sett hela vår resa som en enda stor lärdom!

Men jag vet att den där drömmen och att listen trillade ner var en stark föraning! Det betvivlar jag absolut inte! Universum talade till mig där och det var så tydligt det bara kan vara!

Tack för ni läst min låååååånga historia! ♥

[Kathja]1
2012-08-03 13:28
#29

Och du "klagar"på att vi skriver långt!

Skönt att du kom ur det där iaf, och jag kan väl säga som så att jag log då jag kom till delen när du gick hem och hittade en "ful handväska" i hallen. Tänk vad vi kommer ihåg och fokuserar på. Tungan ute

målle
2012-08-03 13:37
#30

Hahaha jag vet nu fick ni tillbax på era lååååånga inlägg! FlörtSkrattandeKyss

Haha ja tjejen var ju inte speciellt vacker hon heller…

SHIAWASE
2012-08-03 14:11
#31

haha Malle!! Sager precis som KathjaGlad Valkommen till klubben:)

Att skriva gora att man rensar , sorterar tankar, rensar bort motstand , far insikter, klarheter etc. Det ar ju darfor som vara inlagg blir sa langa!!! Och  det ar darfor som jag mar sa bra nu:)

Jag har en blogg, pa japanska, men just nu ar den vilande, for jag vill andra inriktning (at detta hall),, men har inte fatt inspirationen annu:)

Men att skriva har for mig ar det basta jag kunde gora , for OJ vad jag oppnat upp, och vilket flode jag har skapat!! SA valkommen till klubben for langa inlagg(haha)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
2012-08-04 23:21
#32

Den tydligaste föraningen som jag har fått tror jag var när jag i några veckor hamnde på kanin.ifokus, träffade folk med kaniner, sett kaniner osv, utan att jag egentligen ville ha en kanin. Men tanken smög sig in där… Och så på mitt sommarjobb kom det in en liten fluffig sak som jag inte vill leva utan.
Min lilla IsakKyss

linnease
2012-08-09 22:04
#33

åh, fiiint sniff ♥  jag vill oxå ha en fluffig lite sak! :)

Upp till toppen
Annons: