Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2304 ggr
[Evigheten]
6/3/12, 11:23 AM

Använda attraktionslagen medvetet

Hej! Jag upptäckte det här med attraktionslagen för ca 3 år sedan, det började med the secret sen har jag börjat googlat en massa om hur allt är energi etc men det är inte förrän nu som jag verkligen börjar se och förstå hur det fungerar. ( min "bibel" just nu är Attraktionslagen med Jerry Hicks ;)  )

När jag märkt o sett alla samband inom vilka områden i livet det har gått bra och vilka det har gått sämre inom och sen jämför det med vad jag egentligen har tänkt för tankar, det fick mig att verkligen förstå att allt har jag skapat omedvetet, tills nu då;) NU börjar det medvetna skapandet.

Men de områden man har haft negativa tankar om går inte att förändra över en natt har jag märkt, men med dagliga affirmationer och sedan när man fått rätt känsla, då kan man verkligen börja skapa det liv man vill! Men det gäller att verkligen upptäcka de tankar man har med;) Har börjat reflektera mer över mina automatiska tankar och varje gång de dyker upp har jag börjat vända tanken mot en positiv synvinkel.

Den del jag haft svårast att förstå dock är att om man skulle släppa önskan eller tänka på den varje dag…

Har dock börjat förstå att de områden man både vill och önskar sig något så himla mycket men fortfarande tvivlar på, det är då det är bättre att ha sin lilla workshop och sen bara släppa tanken och se de glädjefulla sakerna som händer i vardagen=) fast har märkt att det ibland är väldigt svårt att släppa taget med!

Vore kul att få dela erfarenheter kring det här med när man ska släppa eller när det gått bra att tänka på önskan ( när den varit ren) För båda kan fungera som jag har förstått det hela=P

Läser även om att det kan vara bra att meditera, men samtidigt om attraktionslagen hela tiden verkar ska man verligen behöva göra nåt extra? Eftersom den fungerar lika bra för dom som inte använder den medvetet som de som faktiskt vill använda den medvetet.

Mycket funderingar från en nykomling på denna sajt! =)

Annons:
[Kathja]1
6/3/12, 11:43 AM
#1

Välkommen i gänget! Kul att du hittat hit, just nu händer den en massa kul här inne så jag hoppas att du kommer att trivas.

Jag är oxå Hicks fan, för min del var det när jag hittade till dem och alla underbara klipp på youtube som jag "fattade grejen".

Vad det gäller din fråga så skulle jag vilja säga som så - vilket känns bäst? Att använda sig av medvetet skapande handlar ju om att låta den goda känslan, den som får dig att må gott, vägleda dig i livet. Att bli medveten om vilka tankar man tänker, vilka känslor de ger och sedan välja det som känns bäst.

Kan du tänka på din önskan och må bra? Gör då det! Men om det stressar dig, eller om du känner att det blir fokus på att du ännu inte har vad det nu är du vill ha - gör det inte!

Det handlar ju om att du får mer av det du fokuserar på! Om du fokuserar på att må bra, njuta, skratta, softa (eller chilla som linnease säger;)) så kommer du att få mer av det som får sig at må bra - m.a.o det du önskar dig!

Svårare än så behöver det inte vara!

Sedan finns det de som förespråkar att man ska strukturera upp vägen emot målet, de ska finnas tidsplan och delmål osv - men visst, om det får dig att må bra!

Men vi som är lite mer aktiva här inne just nu är för att NJUTA av livet och inte ägna vår önskan allt för mycket uppmärksamhet - det kommer när det kommer. För kommer gör det, alltid! Skrattande

[Evigheten]
6/3/12, 2:16 PM
#2

Tack! Glad

Ja de beskriver så bra så man förstår det ännu mer!

Japp låter som en bra filosofi, njuta av livet! det är det som jag gjort den senaste tiden och det händer mer positiva saker nu, bara av att börja ändra tänkandet

mm det där med delmål lät invecklat, jag kör på slutmålet brukar tänka på det jag önskar en stund varje kväll innan man somnar så man sover med rätt känsla hehe då har man ju åtta timmar som man automatiskt drar till sig positiva sakerSkrattande

[Evigheten]
6/4/12, 8:40 PM
#3

katja-r tack för du nämde hicks videos på youtube!

kikade på en igårkväll och den var så klockren, hon pratade så komiskt med och fick det att låta så enkelt!  inte skrattat så mkt på längeSkrattande

[Kathja]1
6/4/12, 8:49 PM
#4

Allt sker av en orsak och man får saker då man behöver dem så varsågod och enjoy - jag har lagt många timmar på Abraham Hicks!

målle
6/4/12, 8:56 PM
#5

Evigheten - du har fått ett helt fantastiskt bra svar där av Kathja-R, och vi är ett par stycken här nu som susat ihop oss rejält senaste tiden så flowet är fantastiskt skönt här inne nu!

Oh jag har ännu inte lyssnat på alls mkt Hicks på youtube, så jag har nog en heeeel del poletter att plocka där som sedan skall trilla ner!

crinalina
6/4/12, 9:05 PM
#6

Det är ju så också att Universum skickar oss informationen, på olika vis, när vi behöver den och när vi är mottagliga för den. För vad är det för mening med att läsa, lyssna eller se på någonting man inte är mogen att ta till sig. :D Att du nu hittat hit till oss betyder att vi matchar varandra. Vi behöver alltid fler personer som kommer med sin syn på saker, för vi lär oss av varandra här, och du behöver någon som du kan bolla med och lära ut till och lära av. För det är så det funkar.

Så grattis till din vilja att lära mer och grattis till att du är mottaglig för det som vi har att erbjuda dig här. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Evigheten]
6/4/12, 9:48 PM
#7

Ja jag känner bara för att dela med det här klippet av hicks, Be happy! så himla klockrent!

http://www.youtube.com/watch?v=umxO5YK5NSU

precis, det är ju så, alla människor man har runt sig är alltid rätt, speglar vart man är själv just nu. Har märkt att min umgängeskrets har ändrat sig till nåt bättre faktiskt=)

Bra flow låter braFlört och tack tack nu får ni dras med mig eftersom det är menatSkrattande

[Kathja]1
6/4/12, 9:54 PM
#8

Evigheten - det kan vi nog leva med! ;)

LoAEmma
6/7/12, 10:21 AM
#9

Jag vill också vara med i ert flow!!! :-D

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
6/7/12, 10:23 AM
#10

Just go with the flow! Skrattande Självklart får du det! Välkommen in i en härlig virvel!

[Evigheten]
6/7/12, 7:37 PM
#11

Vortex virveln ;)

crinalina
6/7/12, 9:06 PM
#12

Självklart får du vara med i vår fantastiska virvel, vårt fantastiska flow. :D Välkommen! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
6/7/12, 11:09 PM
#13

Härligt!! Så, hur använder man bäst den här sajten då? Kan man bli vän med folk? Vilken tråd är mest aktiv, eller hoppar man runt mellan olika? Lär mig, o vise iFokusare! Skrattande

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
6/7/12, 11:14 PM
#14

LoAEmma, följ ditt hjärta. Hoppa runt och läs de trådar som drar dig, läs de trådar som inte drar dig också om du vill det. Kommentera och ha roligt! Vilken tråd som är mest aktiv varierar från dag till dag, eller stund till stund ibland till och med. Tungan ute Vill du skrika av dig lite dåligt humör så är Fuck tråden för det Tyst för även vi blir ju arga ibland. hehe Du kan lägga till folk i din vänlista men det betyder bara att du har dem i din vänlista och ingenting mer än så. I övrigt så kan du skicka personliga meddelanden om du vill, eller så hänger du bara här och har roligt.

Det viktigaste är att du har roligt och att du trivs! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
6/8/12, 12:12 AM
#15

Låter toppen det :) Ska bidra jag med i samtal framöver!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
6/9/12, 10:05 AM
#16

LoAEmma, kul att du vill hänga här med oss! Ibland e vi allvarliga, ibland mer eller mindre knasiga men vi är så som vi vill vara för stunden, allt handlar om stunden och hur DU vill ha det och vara! Kyss

LoAEmma
6/9/12, 12:21 PM
#17

Låter ungefär som jag!!
Läste och såg the secret för säkert fyra-fem år sen, har följt det sen dess och har senaste månaderna även läst Hicks böcker, som känns som dom går djupare på nåt sätt.

Min nya metod är att chilla sig fram till det jag vill ha!
Ska berätta hur det går framöver hehe.

Det är en man som mestadels är i fokus nu.

Jag letar mina drömmars man ni vet…och det är ju som det är ;)

Träffar en nu sen några månader men han är aningen motsträvig.
Så nu försöker jag bara chilla och ha mina önskningar i bakfickan så att säga.

Tips för att möta drömmannen??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
6/10/12, 12:54 PM
#18

Låt drömmannen komma till dig, för det gör han. Min drömman visade sig vara arbetskamraten jag jobbat ihop med i dryga 4 år så snacka om att jag blev paff när jag plötsligt från ingenstans började intressera mig för honom!

[Kathja]1
6/10/12, 1:36 PM
#19

Min drömman kom när jag hade bestämt mig för att vara singel! Så sluta leta och var nöjd med livet som det är. Jag önskade inte alls att hitta mig en man, nyskild som jag var. Däremot önskade jag mig att få bli hel, trygg, känna mig älskad, älska mig själv och växa som människa. Och allt det fick jag när jag träffade min man! Men oj vad vi kämpade emot i böjan. Han var gift och jag nyskild så vi hade bara tänkt att ha lite kul (sex! ;)) men efter två träffar slog blixten ner. Kommer fortfarande ihåg hur vi satt i min soffa och helt plötsligt slogs vi båda av en överväldigande känsla av att detta skulle komma att förändra våra liv, big time! Och det har det gjort, hi hi. Förra året gifte vi oss och i år har vi varit tillsammans i 9 år.

crinalina
6/11/12, 5:22 PM
#20

Precis som för Kathja-R så kom min drömman till mig när jag bestämt mig för att jag ville vara singel. Jag behövde läka på alla möjliga olika sätt på egen hand och när den processen kommit så långt den kunnat komma på min egen hand (för en del saker krävs det en partner för att man ska kunna läka dem, tex tillit till någon annan) så insåg jag att den där killen som jag nekat en date med för ett halvår sedan. Den överintelligenta, sarkastiska, smala och glasögonprydda nyktra alkoholisten som med tiden blivit en vän hade fångat mitt intresse och mit hjärta. Han fanns redan där och hade redan uttalat ett intresse för mig för länge sedan.

Hans historia om mig är väl egentligen ännu tydligare. Han träffade mig och kände något, bjöd ut mig och blev nekad, så då backade han och slog tankarna om något mer än vänskap ur sinnet och vi byggde en vänskap utan att vara medvetna om det (vi tillbringade både mycket tid på gemensamma vänners bar, just för att kunna umgås med våra vänner). Helt plötsligt så fanns sedan mitt intresse där och jag skickade ett fyllesms (till en nykter alkoholist) och tyckte att det var väl idiotiskt av honom att inte ha förstått att jag nu var intresserad. Dagen efter hade vi vår första date och sedan dess har vår kärlek och vänskap vuxit för varje dag som gått (snart 2 och ett halvt år). Han önskade, släppte och tog emot. Precis som jag gjorde på ett annat sätt. Idag är jag läkt på nästan alla vis som går inom förhållandebiten, det jag inte läkt på egen hand som singel har jag haft möjligheten att läka som en del av ett fantastiskt förhållande.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Upp till toppen
Annons: