Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 4657 ggr
linnease
2012-05-30 19:58

Hur går det med pengarna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är på grymt otålig idag.. :)

vill ha dom nuuuuuuuuuuuuuuu!

Guld i munSkrikandes

Har ni sett känsloskalan? Schysst mätare på ungefär var man är på varje ämne.. Gränsen för Vortex går ungefär vid nöjd (contentment), efter där som saker brukar lossna ordentligt :)

Jag har den bara på engelska.. men fin bild tycker jag, har knåpat ihop den alldeles själv.. :D

Annons:
crinalina
2012-05-30 20:45
#1

Jag har märkt att jag fortfarande har mycket blockeringar när det gäller just pengar. "Jag jobbar inte tillräckligt hårt", "Jag är inte värd en massa pengar", "Hur skulle JAG kunna få en massa pengar", "Det kommer att ta lång tid att jobba ihop så mycket pengar" "Jag har inte tillräckligt med pengar" "Hmm, har jag råd med den här" "Undrar om jag kan få tag i den här billigare" "Kan jag inte betala det själv så ska jag inte ha det" "Det är fel att ta emot saker utan att betala för det" "Jag kommer alltid att få vända på slantarna" "Jag gillar inte att min sambo betalar för det mesta" osv osv osv osv osv osv

Även om allt var mycket starkare i sitt motstånd förr så har jag massor kvar, och just nu försöker jag bara ta det lugnt för att komma till insikt med hur jag ska få insikt om det, så att säga.

Jag har inte sett den skalan tidigare. Tack för att du delar med dig och jag gillar verkligen bilden. :D Den känns… Du! :D

Kram

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-05-30 20:59
#2

Den är bra den där ifall man vill ha koll, jag bloggade om den för ett tag sedan så där finns den på svenska - http://thesecret-bibeln.blogspot.se/2011/12/strava-efter-den-goda-kanslan.html - (jag kan inte lägga in länkar eftersom min dator inte gillar LoA-ifokus :() För min del så tror jag nog att jag har tagit tag i de flesta av alla mina penga-nojor, men självklart kan jag kan bli stressad mellan varven över att allt inte bara löser sig. Speciellt såhär då man har fått sitta och lägga räkningar i två högar - betala nu och betala "annan dag". Men banne mig jag vet att jag är värd alla pengar i världen, jag vet att det alltid kommer nya pengar, att det alltid ordnar sig och att pengar visst kommer utan att man måste jobba röven av sig. Så på det hela taget är jag ganska lugn i att allt kommer att lösa sig precis som jag vill, så att livet kan levas i 100% frihet, där jag styr över min tid helt och fullt, där jag kan göra vad jag vill, när jag vill det och hur jag vill det. Tack för det! Men nog farao blir jag rastlös mellan varven, och otålig - var så säker på att denna veckan skulle vi få positiva nyheter och så blev det inga nyheter alls - men det blev åh andra sidan inga "det gick åt h-e"-nyheter heller, och det är ju bra. Så det är bara att fylla livet med så mycket trevligt som det bara går. Vårt sätt att hantera oro, elller vårt sätt att hålla den borta är att kolla på nerladdade serier i mängder så fort solen inte skiner och man kan vara ute och jobba i trädgården, sola/softa eller promenera med hundarna. Ja de dagarn jag är ledig från jobbet då såklart. Men eftersom jag jobbar dygn så blir det ganska mycket ledig tid. Det är bara att andas och tänka att allt löser sig i sinnom tid, och när dagen är här ska jag slänga mig in här och skriva ett inlägg där det står - Nu är de här!!!!

crinalina
2012-05-30 21:06
#3

Åh, jag oroar mig inte ett dugg för att inte ha tillräckligt med pengar egentligen, för jag vet att jag bara behöver fråga min sambo om jag vill eller behöver mer än jag själv har. Där är mitt största hinder att jag är så tjockskallig och "jag kan själv"-uppfostran kommer fram. Jag är uppfostrad att klara mig själv, oavsett vad det gäller. Hmmm…… Det kanske är där jag behöver jobba, inte med pengarna…..???

För jag vill ju inte bara ha så det är tillräckligt för det nödvändiga, jag vill ju ha mycket mer än så, jag vill ha pengar så jag kan göra och köpa allt jag VILL göra och köpa vare sig det är nödvändigt eller inte. :D

Under tiden så njuter jag av varenda stund av mitt liv. Idag sov jag till kl 13 och sedan låg jag och läste i några timmar innan jag gick och handlade och sedan har jag bara slappat.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-05-30 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag känner att den är på väg hit i högsta fart!

målle
2012-05-30 22:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Först och främst, wow vilken snygg bil Kathja-R! Wow wow wow! Den vill jag se irl sedan!

Ja pengarna ja..på mina checkar från The Secret (de jag beskrev i tråden övningar ur The Secret) skrev jag ju som sagt morgondagens datum på (31/5 2012), om det betyder att pengarn akommer till mig imgn eller ej, det har jag ingen som helst aning om. Men jag tror att de kommer därefter iaf! Dock måste jag bara se till att få bort eventuella blockeringar som faktiskt ligger lite undangömda bak i skallen..(funderar fortfarande på HUR dessa pengar ska komma till mig) och det ser jag som en blockering, för det bevisar att jag inte fullt ut litar på att pengar bara kan komma hux flux för att jag ber om det coh förväntar mig det. Så jag ska helt enkelt försöka skita fullständigt i HUR de ska anlända, bara fokusera på ATT de kommer anlända, när som helst!

Hmm en känsloskala, har jag aldrig hört talas om tror jag. Det ska jag kolla in!

crinalina
2012-05-30 23:28
#6

målle, precis så är det för mig också. Att jag funderar för mycket på HUR pengarna ska komma till mig, fast jag vet att jag inte behöver veta eller bry mig om just den saken. Det enda jag behöver göra är att vara nöjd och glad här och nu, och vara beredd att ta emot när de kommer.

Just så! Tack! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-05-31 09:31
#7

Jag tänker inte så ofta på "hur" man tänker lite väl ofta på det som är, m.a.o hur ska de pengarna man har räcka till det jag behöver. Det är svårt att stoppa så de inte dyker upp alls de där tankarna, men jag brukar alltid se till att ta itu med dem då de dyker upp. OCh tänka pepp-tankar kring pengar. Men visst är det något som stoppar flödet av de stora pengarna, annars hade de ju varit här redan! Får ta och fundera på det där lite… Och jobba mer på tillåtandets konst.

målle
2012-05-31 09:42
#8

Då får vi tillsammans hjälpas åt nu att lösa upp dessa proppar vi alla verkar ha! Vi ska ju bli miljonärer allihop så vi kan träffas och göra allt annat vi vill göra och ha!

Kan vi inte göra ngn typ "anti-blockerings-verkstad"? Har ni några riktigt bra tips, förutom att bara vara i nuet och må bra och tänka goda tankar, finns det liksom ngt mer man kan göra för att lösa blockeringarna?

[Kathja]1
2012-05-31 10:31
#9

Kanon bra idé! Främst handlar det väl om att bli medveten om dem… Jag har ju jobbat en del med EFT som är ett effektivt sätt att lösa alla sorters blockeringer. Och så har jag vissa knep, tex har jag olika "mantran" som går i huvudet på mig då det behövs. Som när jag ska handla så är det "jag kan alltid köpa mig det jag vill" - "jag betalar med lätthet och glädje därför att pengar kommer till mig lätt och ofta" - och liknade. Det ger en lättnadskänsla. Jag brukar ofta "shoppa-loss" virtuellt, kollar på allt jag ska köpa till huset, kläder, bil mm lägger beställningar utan att klicka sista klicket så att beställningen går iväg.Tänker att jag kan unna mig det, eller det - njuter av att unna mig. Sedan stävar jag efter att tänka på pengar så lite det bara går.

målle
2012-05-31 11:00
#10

Jag har faktiskt varit väldigt avslappnad gällande denna månadens räkningar. Hade både bilskatten och elräkning (elen delar jag och sambon på då vi delar på driftkostnaden av vårt boende, huset är hans) jag trodde först att jag skulle få typ 3,50 kvar på kontot, men tjiho woho, det var mkt lägre summa att betala än jag väntat mig! Så den där shit-jag-har-inga-pengar-kvar-paniken infann sej aldrig! Dessutom ska jag ta och skriva ner mina utgifter nu, fast i form som inkomster med den där extra nollan bakefter. Glömde bort att göra det när jag betalade räkningarna.

Hur gör man med EFT? Vad är det för ngt?

Åh shoppa loss virtuellt kan vara ett dagligt nöje för mig! Jag sitter och kollar kläder på nätet, har varit mkt klänningar nu då jag vill ha en fin ny klänning till ett bröllop jag ska på i sommar. Ska kanske lägga ner allt jag vill ha i shoppinvagnen då. Jag kan tom skicka beställningen på den sidan jag kikar på för tillfället för jag vill minnas att de har fri frakt och fri retur! Det är ju övertoppen! Då kan man tom få hem grejerna och prova dem och verkligen känna känslan av att ha alla de där kläderna!

Jag känner inte alls att de tankar jag har på pengar nu är så värst besvärande, de finns knappt.

linnease
2012-05-31 13:25
#11

Jag kör nån slags trestegsraket just nu :)

Första och största och konstanta fokuset är att bara vara i Vortex, följa inspirationen och hitta det som känns mest spännande eller bara skönast i varje stund. "Follow your highest excitement ~Bashar"

Vilket leder till situationer där andra och tredje punkten dyker upp, hmm, de är nog lite hopbundna.

Såhär, flowet tog mig till Coop igår, hamnade direkt framför hyllan med rawfood och massa lyxiga grejor. Blev sugen på bananchips, pytteliten jäkla påse för 59 spänn, lol! Och på Renée Voltaires svarta sesamkex, och råa hallon-bovetecrunch. Kollade inte ens priset på dem, men samma liga typ.

Typisk situation - inspirationen säger åt mig att köpa, mitt motstånd säger att hallå, jag har ju så lite pengar. Så, andra steget på trestegsraketen - committa!! Jag följer inspirationen och skiter högaktningsfullt i de gamla motståndstankarna när jag väljer vad jag faktiskt gör! Så jag köpte allt jag hade lust med, blev riktigt inspirerad handling, massa god mat och fick en riktigt bra pocketbok oxå! :) :)

Och här kommer sista punkten - inte trycka tillbaka motståndstankarna eller ens försöka göra nåt åt att ändra dom, bara andas och låta dem vara där, hänga med dem utan att analysera eller fokusera så mycket på dem, tills de klingar av eller skiftar av sig själv eller jag kommer på nåt smart eller bara glömmer av dem och halkar tillbaka in i inspirationen igen. Är det riktigt starka grejor så uttrycker jag det på nå vis, snackar med nån om det eller postar det på nåt forum - som början på den här tråden, var frustreeeeeeeerad igår, var bara skönt att ha det sagt, sen glömde jag bort det :)

Kramar!

szirius
2012-05-31 15:21
#12

Visst finns det massa blockeringar här och var…och det bästa jag kan göra är ju att bli medveten om dem o försöka förändra dem.

Små, små steg är ändå steg framåt…tex att försöka välja sina ord.Det övar jag påTungan ute. Att se om jag kan säga nåt annat än " jag har inte råd" tex. Man kan helt skippa det ganska ofta faktiskt, det är en ovana att svara så på mkt.Ibland är det kanske inte ens vad det gäller - utan att man prioriterar annat.Då kan man ju hellre säga det. Flört

En annan ovana jag har är att hela tiden räkna vad allt kostar…hur många liter bensin vi gjort av med på en dag…tycka att det är VÄLDIGT jobbigt om vi måste åka en extrasväng in till stan nån dag - så mkt slöseri på bensin…räkna,räkna…det där vill jag gärna bli av med, för jag stressar upp mig själv.

För bara nån kväll sedan började sonen med en lek, som påminner om den där " vore det inte härligt om…". Och OJ vad man kan lära sig av barn - inga som helst gränser där inte, nä eget flygplan o helikoptrar o rymdskepp o ett rum fyllt med sedlar "dit man bara går o tar en näve när man behöver", ett rum med mynt, ett rum med godis, ett rum med glass osv, hahahaSkrattande Självklart egen leksaksaffär, tivoli, äventyrspark, kock, städerska osv.

Gillade verkligen de där olika rummenFlört

[Kathja]1
2012-05-31 18:21
#13

Åh så mycket inspirerande. Tack alla fina, precis vad jag behövde. Har "dagen-innan-det-är-dax-att-börja-jobba-igen-down-dag" idag. Har så svårt att se det positiva med att jobba annat än att man drar in pengar. Som tur är så funkar det kanon när jag väl är på plats, gillar killarna jag jobbar med. Men tycker bättre om att styra mitt liv som jag själv vill och att vara med min man. Vilket ju egentligen är helt underbart! Ibland tänker jag att jag kanske är för nöjd med livet för att det ska bli annorlunda, men så kommer jag ihåg hur det känns då jag tänker på att kunna resa, köpa vad jag vill, kunna vara med min man hur mycket som helst - ha tid att njuta och att göra precis när jag vill och hur jag vill. Då inser jag att den känslan är VÄDIGT mycket starkare - och då blir jag lugn igen.

Annons:
crinalina
2012-05-31 18:54
#14

Åååh, vad mycket bra och roliga små tips! Jag har också problemet med att räkna allt i mitt huvud. Speciellt när jag handlar mat, utan att tänka på det så adderar jag ihop på en höft allt jag lägger i korgen, även om jag inte behöver göra det. Det går liksom bara av farten för jag har alltid gjort det, och jag känner en viss stolthet i att ha koll på ungefär hur mycket jag handlar för. Men jag vet också att är såå skönt när jag inte gör just den biten. Men 99 gånger av 100 så tänker jag som sagt inte ens på att jag gör det.

Som idag tex, jag var och handlade lite grejer till vår grillfesten på söndag och fast jag inte alls behövde så visste jag hur mycket det skulle bli innan jag gick fram till kassan.

Däremot så har jag lärt mig mer och mer att inte bry mig om att ta den billigare varianten som jag alltid gjort förr. nu tar jag oftare och oftare den jag vill ha.

Jag ska verkligen leka rumleken med pengar!!  Kanonbra idé tycker jag! Barn är fantastiska!! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-01 09:19
#15

Målle - glömde ju att svara på vad EFT är. Sorry! Det är en väldigt enkel och effektiv metod om man vill bli av med blockeringer i energiflödet i kroppen. Alla hangups, nojor osv blildar blockeringer, eller sätter spår, i ditt naturligt energiflöde i kroppen. Istället för att jobba utifrån och in för att bli av med dessa "knackar" du på specifika punkter på kroppens meridianer och därmed återställer du dessa blockeringer och du blir av med vad det nu var du ville bli av med! Funkar på allt ifrån smärta till rädsla för ormar och pengar-hängups! Jag har haft hjälp av det en massa. Det är enkelt och du gör på samma sätt oavsett vad det är du vill ta itu med, det är bara att du fokuserar på det du vill få ordning på som avgör. Ju mer du är i den negativa känslan/tanken desto effektivare är det. Det finns en massa att läsa på nätet, och en uppsjö av klipp på youtube ifall du/ni vill prova…

målle
2012-06-01 14:05
#16

Jag hade tom glömt bort att du glömde bort att förklara! Skrattande Ska kolla in det mer ingående senare! Tack!

målle
2012-06-01 17:15
#17

Nu minns jag inte vilken av alla våra fina trådar jag skrev om sms:et från Multilotto om den enorma vinstsumman på Powerball USA, men idag fick jag ännu ett! Det tredje nu och jag har aldrig förr fått sms från de sedan jag en gång spelade på ett lotteri där. Nu löd meddelandet att ännu har ingen dragit hem storvinsten på jackpot på Powerball så vinsten är på HÅLL I ER NU 1,187 miljarder kronor!! Jag tror jag måste se detta som ett envist tecken från Universum nu! Tredje sms:et och vinstsumman är ofantlig och ännu har ingen vunnit den! Jag SKA spela på Powerball ikväll!

[Kathja]1
2012-06-01 18:26
#18

Super coolt Målle! 1,187 miljarder är ju ganska okej, sådär att börja med. Har aldrig hört talas om det där lotteriet, får nog kika på det jag med.

Själv träffade jag fyra stycken Lexusar under vår lilla färd mellan Hemma (Ätran granne med Ullared och GeKås) och Vallda strax söder om Göteborg. Vi blev så till oss så vi tjöt av skratt, jag och mannen. Moget jag vet men väldigt kul och just vad jag behövde denna annars lätt deppiga dag. Med tanke på hur antalet Lexus jag ser då jag är ute och åker min lilla vanliga tur i Hallands inland så måste Lexus ha ökat sina försäljningssiffror med 100% de senaste två veckorna och de måste ha sålt alla ny bilar till Halläningar! Skrattande

[Kathja]1
2012-06-01 18:31
#19

Var nog inte meningen att jag skulle spela på det där…fattar noll! Skäms

Men grattis Målle till vinsten!!!!!!!!!! Skrattande

målle
2012-06-01 18:47
#20

Har alldeles precis nyss köpt en rad med fyra dragningar, kostade mej sisådär 130 spänn kanske, och det är ju inte ens en sketen piss i mississippi jämfört med nästan 1,2 miljaaaarder kronor! Jag LOOOVAR att ni ska få flera miljoner var när jag vunnit! Jag ska vara den som vinner hela skiten! Oh yes! CoolGuld i mun

Jag har fått så många olika små tecken av Universum de senaste veckorna att jag knappt märkt av de! Men jag lägger märke till fler och fler!

Tack tack tack fina Kathja-R!!

Du skapar ett gratis konto och sedan spelar du, ungefär precis som vanliga svenska lotto (om du spelat det ngn gång) du väljer tex 5 nummer (olika antal beroende på vilket lottospel du väljer) sedan väljer du ett tilläggsnummer och sedan väljer du hur många dragningar dina nummer skall dras, jag valde att min rad (som är 5 nummer + 1 tilläggsnummer i Powerball) ska dras 4 ggr (tror dragningen var varje torsdag och söndag på Powerball) sedan betalar du! Skrattande

Men du kan luta dej lugnt tillbaka för nu ska jag göra er till miljonärer! Guld i munSkrattande

Annons:
[Kathja]1
2012-06-01 18:50
#21

Tack gulle du! Ser fram emot miljonerna. Jag ska få vara med och dela då grabbarna på jobbet (jag jobbar på ett behandlignshem för kriminella missbrukare) vinner storkovan, bara jag lovar att gå runt och le sedan. Och ett leende eller två lär jag kunna bjuda på som miljonär! Oskyldig

målle
2012-06-01 18:56
#22

Haha visst kan man bjuda på ett leende eller två, absolut! Tom när man e sur! Köp en tårta oxå vet jag, bara för att! Skrattande

szirius
2012-06-01 21:18
#23

Jodå, nuuuuuuuuu gott folkSkrattande

Hittade i morse 150 euro i ett par byxfickor, de har legat där sedan semestern förra året, tack och bockSkrattande. Kom då på att jag brukar lägga in sedlar i böcker ibland, för att glädja mig själv när jag hittar demFlört. Drogs till en bok som jag inte läst på många år - och där låg en 500-lapp inkiladSkrattande. Kändes som att dessa dök upp i rättan tid, TACK, då jag behövde pengar tills i morgon.Förvånad

Som grädde på dagens härliga mos så betalades en faktura in idag - fick veta det på em, alltså EFTER att jag hittat pengarna,  den har varit flera veckor försenad….så nu har jag handlat mat så att kyl, frys o skafferi är påfyllda , DET är rikedom för mig - och jag unnade mig en ny parfym, det har jag inte gjort sedan vi gifte ossTungan ute

Hurra, en toppenbörjan på denna månad!!!!!

**tack,tack,tack,tack,tack! **

Målle, om du bjuder på en miljon, så bjuder jag på både leenden o tårta - jag lovar!!!Tungan ute Min marängtårta med hallonmousse går inte av för hackorFlört

szirius
2012-06-01 21:21
#24

ja, en sak till - det bara glimmar med Guldmynt här på ifokusSkrattande, jag har hittat kanske 10 st Obestämd sedan de började med detta….på tre dagar har jag  hittat massor, har just nu 23 och då har jag skickat iväg både nallar o blommor till folkGlad

målle
2012-06-01 21:27
#25

Guldmynt?! Förklara! Skrattande

Wow, coolt att hitta pengar sådär hux flux! Imgn skulle jag vilja hitta en 500-lapp på gatan! Det hade varit kul! Skrattande

En miljon? Du lär få fler än EN miljon när jag får 1,2 miljarder! Lätt! Och den där tårtan vill jag hemskt gärna smaka! Mmmm lätt supergott!

linnease
2012-06-01 21:46
#26

Inte läst allt, lite snurrig i huvudet… Men min sommar börjar manifestera sig!!!!!!!! Woohoo!

Visste ju inte vart jag skulle ta vägen efter midsommar.. kom fram till att jag vill ha en egen surfbuss och en ordentlig budget för att resa runt och träffa vänner, särskilt några onlinevänner från olika forum. Var så sugen så jag började packa häromdan utan att ha ett öre till det, första jag tog fram var passet.

Idag blev jag inbjuden till Canada av en av dem, en kille jag bara snackat med sista veckan, men vi klickade totalt, sån supermatchning på massor av områden! :)  Så nu har jag biljetter, boende och t.o.m. jobb om jag vill - pengar till vad jag än vill göra och resa sen!!!

COOOOOOOOOOOOOOOOOOOLT!!

linnease
2012-06-01 21:51
#27

hehe.. nu har jag läst.. vilken skön energi det är här, vilket drag!!!!!!!!!

jaaaaaaaaaaaaaaa, vinn en miljard till oss :D

Jo just de, jag har oxå sett bilar, åkte förbi en sån surfbuss som jag kollat på och visade upp sig utanför mitt fönster!

Och vi har fått en splitterny fin soffa levererad till dörren igår!! hyr möblerat, husägarna har uppgraderat :) :) velat ha en ett tag!

Annons:
målle
2012-06-01 21:54
#28

Nej men linnease vad cooooolt och vad kuuuul! Wow! Verkligen toppen! Det känns som att det är på väg att lossna rejält för oss alla här nu! Jag ska bjuda på brakfest när mina miljarder kommit!

När far du till Kanada då? Gud vad kul! Är riktigt glad för dej! Kram!

[Kathja]1
2012-06-01 21:55
#29

De där guldmynten brukar jag nappa till mig fort som attan då de dyker upp, har drygt 230 stycken. Skrattande Tänker alltid en liten "penga ramsa" då jag plockar dem oxå.

Linnease  - underbart fina du. Du är super duper bäst på att attrahera braiga saker. Grattis bra jobbat, eller bra chillat. Flört

Själv känner jag inte så ofta att YES detta ska jag göra, lite trist faktiskt. Önskar härmed lite mer vägledande hintar om vart jag ska ta vägen, eller med vad jag ska roa mig nu. Tack för dem! Skrattande

Alexandraea
2012-06-01 22:50
#30

#23 Szirius, hahaha, vilken underbart rolig idé med att gömma undan pengar i böcker, började skratta högt när jag läste det! :)

[Kathja]1
2012-06-01 23:06
#31

Läste precis några inlägg på en kvinnas sida. Hon var för att man skulle vara super disiplinerad för att få till sitt attraherande av pengar. Hon har kurser där man går igenom fem steg:

Träff nummer 1: 100 % koll på läget
Detta steg är en  förutsättning för attraktion. Du behöver få en kristallklar bild av ditt  ekonomiska nuläge. Hur förhåller du dig till din ekonomiska situation? Vad  tänker du om den? Hur agerar du? Vart ligger fokus?

Träff nummer 2: Pengahistoria
Dina erfarenheter  förstärker ditt sätt att agera och tänka om pengar. Vad har du med dig från bra  och dåliga händelser och hur styr dessa erfarenheter ditt handlande idag? Hur  visar dessa handlingsmönster i olika delar av ditt liv? Hur skriver du om din  pengahistoria?

Träff nummer 3: Pengaidentitet
Vem är du när det kommer  till pengar? Vad tänkte de inflytelserika vuxna om pengar under din uppväxt? Vilken  förebild vill du välja för din framtida ekonomi? Vem vill du bli när det kommer  till pengar?

Träff nummer 4: Drömscenario
Vad vill du ha egentligen? Det är inte pengarna i sig  du vill ha; några siffror på datorskärmen eller papper i fickan. Det är något  annat. Vad står pengarna för? Vad vill du skapa? Vad vill du uppleva?

Träff nummer 5: Ta steget
Nu är det dags att verkligen  kliva in i det nya. Hur förstärker du din nya pengaidentitet och pengahistoria?  Hur skapar du en miljö som stödjer din nya ekonomi? Vad är nästa steg?

- hur tänker ni kring detta?!? Själv blir jag helt stressad och tänker att jag kommer sänka mig själv till havets botten energimässigt om jag tar mig igenom det där. Men jag kanske har fel? Fast det känns som att jag har rätt i att det inte är för mig…Obestämd

Alexandraea
2012-06-01 23:18
#32

#31

Åh, jag kände precis samma sak när jag läste igenom det. Herregud vad jobbigt att överanalysera allt detta. Tappade energi bara av att läsa igenom det. Kan man inte bara önska att få bli snuskigt rik och så är det bra sen… Har denna metod funkat för henne?

[Kathja]1
2012-06-02 07:41
#33

Uppenbarligen eftersom hon säljer in den som kurser till folk som vill lära sig attrahera god ekonomi.

Skönt att det inte bara var jag som blev helt matt! Fortsätter att köra på linjen "gör det som känns bra" - det är mycket trevligare! Skrattande

målle
2012-06-02 09:32
#34

Jag orkade bara skumma igenom det där just nu, men jag ska nog läsa det mer ingående en annan dag för att se om det är ngt för mig, men känner jag mig själv (vilket jag gör bättre och bättre för varje dag) kommer jag nog inte göra något större evenemang av det Skrattande

Annons:
crinalina
2012-06-02 17:17
#35

Nej usch och fy vilken tråkmössa. Kände mest illamående när jag läser det, absolut ingenting för mig. Däremot har vi en grymt skön stämning här inne, och det hjälper mer än något annat. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-02 18:08
#36

Visst har vi! Att ha kul och njuta det är meningen med livet, och vår melodi! Skrattande

Alexandraea
2012-06-02 18:24
#37

# 35 # 36

Jaaa, det har vi! Mycket roligare att titta in här än på Facebook när man har tråkigt! Glad

målle
2012-06-02 19:21
#38

Jag startar min dator det första jag gör när jag vaknar på morgonen och jag kikar in här det första jag gör efter datorn satt igång. ÄLSKAR när ngn av er svarat i ngn av alla dessa fantastiska trådar vi skapat inom kort tid!

Dessutom känns jag vara på god väg tillbaka till toppen igen! Och jag vet att mkt är tack vare er, för er har jag fått, eller dragit mig till mig om man hellre vill använda sig av det uttrycket Skrattande

Haha jag har inte läst det där inlägget mer ingående, skiter nog i det, haha! Jag kör på i mitt eget sätt, det verkar ju funka någorlunda, och jag tycker om att hitta mina egna vägar och med hjälpen av ER här hittar jag otroligt fina vägar att gå! Taaaack för er!

Kram!

[Kathja]1
2012-06-02 19:27
#39

Skrattande

szirius
2012-06-04 14:18
#40

#26 grattis linnease - inte dåligt med betald resa, jobb om du vill osvGladVilket flyyyyyyt!

( Undrar bara….fick din kille samma erbjudandeFlört?)

linnease
2012-06-05 16:57
#41

hm.. nej :)  kanhända att jag expanderar på pojkvänsfronten oxå.. aldrig riktigt varit med på att man bara får gilla en i taget.. :)

Annons:
[Kathja]1
2012-06-05 18:16
#42

Linnease - skön inställning till livet! ;)

linnease
2012-06-05 21:10
#43

Skrattande

crinalina
2012-06-05 22:13
#44

hahaha linnease, rocka på så länge du följer hjärtat. En kille i varje land kanske???? :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-06-05 22:26
#45

linnease CHILLAR med killar! Haha förlåt för den töntiga! Kyss

linnease
2012-06-05 22:46
#46

haha!!!! den var bra…

hm, jo jag har ju två onlinevänner i indien oxå.. lol! ganska mycket flörtande där.. de bara hoppar på mig överallt på alla LoA-liknande forum jag hänger på, vad ska man göra liksom, hihi!

en gammal flört från Costa Rica poppade upp på chatten nyligen oxå,, kanske nåt på g, du kanske har rätt Crinalina.. eller en på varje kontinent :) bra att ha liksom!

[Kathja]1
2012-06-06 08:24
#47

Skönt sätt att leva! Blir nog lite avis, även om jag inte kulle vilja vara utan min man för allt smör i Småland! En annan har ju i princip alltid varit gift. Först med ungarnas pappa, honom träffade jag då jag var 19 och se ett år efter skilsmässan träffade jag min nuvarande man som jag i år har varit ihop med i 9 år, och gift med i ett år. (det bröllopet var ett riktigt LoA-bröllop, hi hi!) Fast jag hade helst dragit runt i världen med honom. Man behöver ju inte vara tris för att man är gift ;)

[Kathja]1
2012-06-07 22:44
#48

Ja hur går det med pengarna?!?!?

Hittade idag världens (eller iaf veckans) mest förlösande tanke

- Det skiter jag i!

Vet inte om jag har nämnt det men vi har genom att följa vår magkänsla hamnat i en grej som kommer att ge grymma pengar. Nu har den hakat upp sig på vägen och dragit ut på tiden och självklart är det svårt att inte återkomma till tankar som - hur går det med pengarna?

Men idag tänkte jag för första gången att det skiter jag i, och det gav mig ett leende och ett lätt sinnelag. En underbar känsla infann sig i hela mig. Såååå skönt. Jag skiter i det därför att det kommer att ordna sig! Guld i mun

Annons:
crinalina
2012-06-07 23:00
#49

Jaaaaaaaaaaa!!!!!! Det skiter vi i!!!!! Vad underbart härliga ord!! :D Tack för den!! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-06-07 23:02
#50

Ha ha, visst är det fräckt hur man kan bli alldeles lycklig av DET SKITER JAG I! Skrattande

Mirjah
2012-06-08 13:55
#51

Ja, vem var det som sa..att om du så bara har 100kr kvar på ditt konto, skänk bort hälften!

För..det ordnar sig juh? Jag är rik och kan dela med mig av mina rikedomar. jag betalar mina räkningar och har alltid extrapengar över. Skrattande

målle
2012-06-09 10:03
#52

Jooorå här går det ju framåt med bebissteg, jag kollade kontot innan för att se om jag behövde ta med mig kontanter eller inte sedan när jag ska iväg och handla en födelsedagspresent och kontot innehöll betydligt mkt mer än jag trodde! Det visade sig att skatteåterbäringen anlänt, med nästan det dubbla beloppet mot vad jag trodde jag skulle få! Wihooo!

Dessutom skaffade jag ny mobil igår (funderat på dte i månader) och shoppade lite smått och gott, allt precis vad jag ville ha och jag hade tom tänkt köpa en ny top/blus till festen ikväll och hittade jättefina saker men ingenting av det jag provade satt fint så jag bestämde mig då för att jag ska ha ngt av allt det fina jag har hela garderoben full av istället och jag kommer glänsa ikväll! Dock får jag tona ner mej lite för jag vill ju inte överglänsa födelsedagsfiraren! FlörtSkrattande

Men hela shoppingen igår var avslappnad och jag kände ingen som helst stress över pengar!!

Och, NI gör mig rik! Min familj gör mig rik och jag har kommit fram till att jag är så stenrik man kan vara på kärlek! Kyss

målle
2012-06-19 11:05
#53

I förrgår tror jag det var tog jag min sista cal-mag-tablett och tänkte att jag måste beställa hem nya och genast for en känsla av att vara rik genom mig! Den känslan var helt ny då jag ofta får en känsla av fattigdom när jag konstaterar att ngt nytt måste inhandlas. Det kändes riktigt bra även om rikedomskänslan bara varade för ngn liten sekund, men jag kände verkligen att jag kan beställa hem de helt utan problem för jag har råd med det!

Dessutom har jag 4 st Trisslotter i en låda här hemma, oskrapade, jag känner inget behov av att skrapa de, inget behov som helst! Förr skrapade jag de direkt de anlänt i brevlådan, men nu ligger de, allihop, där i lådan och bara växer och växer! Och jag har en 500-lapp i ett vitt A5-kuvert i samma låda som jag skrivit "pengarna bara växer och växer på" Skrattande

linnease
2012-06-19 11:56
#54

tjohoo målle!!!! :) :)  naaaajs!

målle
2012-07-04 16:05
#55

Jo men hur går det med pengarna nu då?? Ingen som kammat hem storkovan ännu? Mina Trisslotter ligger fortfarande oskrapade, vill inte skrapa de just nu, har liksm ingen lust bara.

Nu känns det oxå som om vi kommer vilja vara fler på vår "miljonträff" då det ploppat upp så mkt nya härliga personer här!

Vi har hursomhelst blivit väldigt rika på vänner här på forumet och på lärdom från oss alla till varann! Guld i mun Kaching!

Annons:
SHIAWASE
2012-07-04 16:18
#56

Ja, jag vill ju absolut vara med pa "miljontraffen"!!

Har fatt lite okade utgifter nu pa sistonen, men nu har jag insett att "okade utgifter betyder okad inkomst"!!

jag har antligen natt  till ett stadium dar jag kanner full tillit till det finansiella, och jag kan bara slappna av och njuta av vardagen. Det kandes darfor sa skont nar jag fick hogre rakning pa nagot som jag inte alls hade vantat mig, att jag pa en gang , helt spontant tankte "Ja, men det betyder ju att inkomsterna kommer att oka ocksa!!" Efterat blev jag nastan forvanad , sedan mycket TACKSAM for att jag har natt till den punkten!!

"OKADE UTGIFTER=OKAD INKOMST" sa fungerar universumGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-07-04 16:29
#57

åh nej, jag som hade mindre utgifter denna månaden mot förra Rynkar på näsanSkrattande

SHIAWASE
2012-07-04 16:36
#58

haha! Det betyder ju naturligtvis inte tvartomFlört Det ar val helt enkelt sa att vi inte ska begransa oss sjalva!!

Det finns MANGA vagar till miljonerna, sa det basta ar att aldrig fundera pa HUR man ska komma dit. Kanna tillit till ATT man kommer dit, och veta  att ALLT loser sig, allt ar ok som det AR JUST NU!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-07-04 16:43
#59

Ja, det är vi verkligen rika på. I övrigt så har jag attraherat till mig lite extra dagar och timmar på jobbet, för att få in lite extra pengar. Och just nu sitter jag här och vill inte alls jobba några extra timmar och dagar eftersom det då tar bort tid från mig som jag kan göra det jag verkligen vill göra. Skriva, råda och skriva. Jag har äntligen börjat komma in i en rutin som passar mig och så genast får jag lägga den på paus för att jag ska jobba extra dagar.

Så nu försöker jag hitta positiva saker med att jobba, och det enda jag kommer på är att jag kommer kunna betala min släpande mobiltelefonräkning. Vilket ju är kanonbra och välbehövligt och det får mig att må bra. Men å andra sidan så förlänger det tiden tills jag blir klar med det jag behöver bli klar med för annan inkomst, så det får mig att känna att det suger.

Jag tror att jag ska prova att meditera på saken så jag sänder ut rätt signaler. Just nu sänder jag ut bara frustration och irritation.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-07-04 16:43
#60

Den tilliten har jag känt länge nu, dock har ju små tvivel rusat förbi mer eller mindre ngn gång, men det blir bara lugnare och lugnare på pengafronten! Jag VET att jag kommer få miljoner om ett litet tag, jag tror inte att jag VILL ha de precis just nu, jag vill göra lite andra saker först, saker som kommer få mig att uppskatta och känna större glädje över pengarna när de väl kommer. Så tills dess chillar jag och njuter av de pengar jag har idag! Skrattande

[Kathja]1
2012-07-04 20:04
#61

Det går framåt! Känner mig absolut asa-rik och är faktiskt redo att ta emot asa-mycket pengar.

Men oavsett vilket så är jag rik och lyckig just i detta nu.

szirius
2012-07-04 23:21
#62

Här pendlar det enormt från dag till dag med tilliten…ostabilt med andra ord…svårt med tålamodet, att vänta och sommaren liksom går, det finns så mkt jag skulle vilja göra med familjen nu i juli.

Just precis NU känns det lite kärvt då vi precis pratade igenom vilka lån vi har (privata till olika släktingar)…det är inga stora summor egentligen, men pengar ska komma in också för att kunna betala av dem… jag har oerhört svårt för att vara skyldig pengar…spelar ingen roll att de säger att vi kan betala när vi kan, jag vill få det ur världen.

Pengarna för min del behöver komma från annat håll än jobb framöver då jag ju ska vara hemma med bebis ett tag…annars har jag haft flyt att kunna hitta korta vik med bra betalt….att bara släppa HUR och lita på att universum löser det, är nästan svårast för migObestämd

Jag kan också fastna i jämförandeSkäms…ser alla på FB som har semester nu o all god mat de äter, alla utflykter de gör osv…behöver skifta från bristtänkande till rikedomstänkande - för vi ÄR ju så rika på mkt!

Annons:
LoAEmma
2012-07-04 23:24
#63

Ja facebook kan vara en stressfaktor faktiskt!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-07-05 00:10
#64

Iaf om man kommer från Sverige där medelsvenssons lever så som miljonärer lever här nere…skillnaden är så avsevärt markant och jag kan nästan bli provocerad över att folk inte inser hur otroligt bra de har det…men jag kan bara filosofiskt se hur det stämmer många gånger att mycket vill ha mer…

Jag häpnar tex. över hur många det är som kan åka med familjen på Gröna lund, en vecka till Gotland och så Kolmården på vägen hem…då man vet hur många tusenlappar som rullar på varje ställeFörvånad! Kanske ÄR det så att det är folk med pengar som är mest aktiva med att visa sina liv där…och så blir bilden skev av vad som är "normalt"…Obestämd har inte tänkt på det förut…

Hmm, man kanske ska börja lägga ut lite makaroner med ketchup -bilder för att bryta av mot alla lyxmatsbilder från dyra restauranger som flödar nu i semestertider SkrattandeFlört

SHIAWASE
2012-07-05 00:12
#65

Szirius, Som LoA Emma sager sa kan FB var en stressfaktor.

Sarskilt eftersom Sverige ar sa otroligt fokuserad pa semester och sommar. Massor av bilder pa harliga sommarkvallar, bad , sol och god mat!! Svensk sommar AR ju faktiskt valdigt harlig:)

Jag har inte varit i Sverige pa 4 ar nu,,, Det blir inte i sommar heller. Men nu har jag antligen natt till ett lage dar jag ar HELT NOJD med att inte aka dit i sommar, dar jag kommer att njuta av sommaren har, aven fast jag inte kommer att ha nagon semester:) Det ar sa skont att kanna sa!

Forut kunde jag tycka att det var jobbigt att lasa om alla fantastiska semesterar, men nu kan jag titta pa foton, lasa om allas underbara sommar, och kanna uppskattning for att de har sa bra, men samtidigt kanna uppskattning for det jag har !! Jatteskon kansla,,,,

Sadant har handlar ju om att hitta till sig sjalv, vara i ett med karnan i sig sjalv, da hittar man den tillfredsstallese som man annars soker genom yttre omstandigheter

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-07-05 00:30
#66

#65 visst är det precis som du säger… det är min egen instabilitet nånstans som uppdagas…att jag inte helhjärtat säger ja och tack till MINA val…och att vara ett med min kärna.

Jag pendlar som sagt…hade en period för ett tag sedan då jag kände mig HELT tillfreds med att det inte blir nån Sverigeresa i år och att det är helt ok att maken inte har nån semester i år. Men nu fick jag en dipp igen.

Jag förstår att det är underbart att ha kommit dit du är idag, att kunna känna såGlad! Jag hoppas jag också når dit..på ett mer stabilt plan…

linnease
2012-07-05 02:15
#67

Jag är ekonomiskt oberoende nu, haha!! Skrattande

Visste ju inte vart jag skulle ta vägen i sommar, och har ingen direkt inkomst - visualiserade bara en sköööön sommar med massa resande och frihet, och som många redan vet hamnade jag i Kanada sedan snart två veckor tillbaka.

Bor hos Marc (som jag träffade på ett forum om LoA-aktiga grejor) och hans pappa Jerry i ett trevåningshus, har fått bästa rummet i huset, och de betalar för ALLT! Vad jag än vill ha! Inte gjort åt ett öre sedan jag åkte, och Marc betalade t.o.m för flygbiljetten.

Kan låna Jerrys nya fina bil om jag vill, eller nån av Marcs.. Jerry har galen intuition och handlar massa lyxig mat, bara öppna kylen, den är full av frukt o ost och salami och bär och nötter och juice och bara ALLT jag gillar allra bäst!! T.o.m små saker som en ny tandborste bara dyker upp magiskt här, velat ha en ett tag men inte orkat fixa..hihi.

Frågade vart det fanns en uttagsautomat, men då sticker de till mig tio eller tjugo dollar istället när jag är sugen på en frappuchino på Starbucks runt hörnet.. Kör runt lite överallt och kollar in grejor, vi kanske kör en road trip tvärsöver USA senare i sommar! Har några till online LoA-vänner i Seattle som vore riktigt kul att träffa.

Vart sugen på en ny longboard länge, Marc blev tokinspirerad av att åka på min gamla så vi hittade en begagnad top-of-the-line och Marc köpte den åt oss (kostar typ 3500 nya), ska köpa en till bra när det dyker upp en så vi har varsin.

Och vi ska åka till ett fyrdagars seminarie med Martix Energetics (riktigt spännande LoA-aktiga grejor!!) i New Jersey (USA) om tre veckor, hotell, resa, seminarieavgift, Marc bjuder..

Kände mig lite fööör bortskämd först, men jag har vant mig nu och bara uppskattar det så himla mycket!!! ♥♥♥ I'm worth it!! Och de vill skämma bort mig, så låt dem! Bara att njuuuuuuuta :)

Åh, blivit helt oväntat sugen på en värsta coola streetrace muskelbilen med 350 hk, sett några här när vi kört runt, Marc är sugen på att fixa en åt oss att leka med i sommar.. Aldrig nånsin vart sugen på det, men det verkar passa här i storstan i nordamerika, lika bra att köra hela grejen när jag ändå bor här ett tag, hihi!

SHIAWASE
2012-07-05 05:04
#68

Linnease! Helt otroligt! (fast det ar det ju egentligen inteFlört)

Men det var bra for mig att hora just nu nar jag tillbringat formiddagen med ekonomikalkyler:)

Du verkar ju njuta tillfullo, sa fortsatt med det! Kom garna och ge oss har lite inspiration da och da ! Vi ar manga som uppskattar detGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-07-05 07:59
#69

Linnease - du är grym! Det är så skönt att läsa om hur du har det, visar bara på att vi faktiskt kan få allt vi vill ha i livet. Allt, allt, allt - om vi bara tror och släpper taget om vår önskan. Du är en sån otrolig inspiration. Njuuuuut, men det vet jag att du gör.

Vad det gäller det där med pengar så får jag säga att jag är grymt nöjd med hur jag har jobbat mig från värsta penga-ångesten till att i nästan alla lägen kunna känna mig rik, kunna lägga ut pengar utan att noja och kunna fokusera positivt trots att fodringsägarna ringer och vill ha sina pengar. Trallala vad jag är glad för att jag är bra!

Annons:
linnease
2012-07-06 03:13
#70

GladGlad

Kyss

crinalina
2012-07-06 22:08
#71

linnease, du är min idol när det gäller snabba, och grymma, manifesteringar! :D hehe

Jag har faktiskt oftare och oftare kommit på mig själv med att jag inte har exakt koll på hur många euro jag har i min plånbok. Jag inser också emellanåt att jag inte alls har någon koll på hur mycket det kommer bli när jag handlar (jag som alltid räknar ihop allting på en höft i huvudet så jag vet att jag har så det räcker), oavsett om jag inte har så mycket pengar på mig. Ibland när jag kommer på mig själv med att trots allt räkna ihop det så stannar jag till och säger till mig själv att sluta. Oavsett vad det är jag faktiskt behöver och vill ha just nu så har jag pengar så det räcker till det. Och det har jag ju alltid.

Så nog är jag på väg i rätt riktning allt! Wooohoooo!! :D

Dessutom så är jag ju också nästan ekonomiskt oberoende. Det enda jag använder mina pengar till är ju mat till oss och katterna. Resten betalar ju sambon. hehe Tack älsklingen min! Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2012-07-08 20:22
#72

Jag tänker att jag just nu är på rätt spår. Jag fick denna veckan 3 timmars mer jobb än normalt. När jag sedan fick min lön så hade min chef struntat i att dra av de 5 euro som sambon varit in och ätit och druckit kaffe för. Tack för det.

Nästa vecka, och veckan efter, så ska jag ju dessutom jobba 2 dagar extra, per vecka, och på toppen av det så blir det en timme mer än beräknat, per dag och även under 2 av de 3 ordinarie dagarna under båda veckorna.

Tjohooo!! Pengarna är här!! De sipprar just nu i små strilar, men snart så brister väggen på dammen och de kommer att ösa in över mig!!

Hurra för mig vad jag är bra! Och tack alla för att ni hjälper till! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-07-09 08:31
#73

Jag tror att jag "nystade" upp annu en blockering angaende pengar idag, nar jag fattade mitt beslutGlad(beslutet har jag skrivit om i andra tradar:)

Nar jag val bestamde mig, sa kandes det bara ROLIGT att betala pengarna, och jag fick en kansla att jag skulle sa garna bara vilja SPENDERA PENGAR,!!!JA!

Det var inte alls nagot angestfyllt utan bara en gladjekansla!!! Pa sista tiden har det kommit mer och mer av detta, och jag tycker att det ar KUL att spendera att betala, att jag kanner mig RIK nar jag betalar..

SA nu VET jag att ar nara att nysta upp de sista bitarna av Penga-biten. Tjohoo!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-07-09 08:40
#74

Grattis, bra jobbat! Den känslan hittade jag med härom veckan. Tror att vi börjar bli redo för LoA´s klubb för asa-rika. Skrattande

crinalina
2012-07-09 14:19
#75

Jag var in till stan idag eftersom jag behövde hämta min mobil på jobbet. I min plånbok hade jag en del pengar och jag bestämde mig för att leka lite. Så jag runt lite i butiker och tittade och när jag hittade någonting som jag kände att jag ville ha så tänkte och kände jag glädjen över att "det där kan jag köpa", "jag har pengarna till att köpa den där". Det var en härlig känsla, speciellt eftersom jag vet att jag på lördag får annu mer pengar som jag kan leka med.

Det slutade med att jag köpte en filtertillbringare som jag tänkt att köpa väldigt länge men inte köpt för att jag tyckt att jag haft annat att lägga pengarna på. Det kändes bara roligt att få spendera pengar på den.

På lördag när jag precis har fått lön för veckan så ska jag gå runt med den och titta på ännu fler saker. Tjooohooo! Guld i mun

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-09 14:25
#76

Visst är det roligt att "shoppa-loss"! Jag har den senaste veckan shoppat mängder med kläder, skor och väskor. Nästa grej får bli att köpa mig en ny garderob där allt får plats. Tungan uteSkrattandeGuld i mun

Annons:
szirius
2012-07-09 14:30
#77

Haha, sådär har jag gjort med söta bebiskläder nu på internet…känner att jag inte vet vad jag ska göra med alltihop så nu har jag börjat skänka bort mkt av klädernaSkrattande, för jag har ju i ÖVERFLÖD!!!!Tungan ute

11totem
2012-07-09 16:40
#78

Jag vill också vara med på miljonträffen!

Jag har 10 miljoner som är på väg till min brevlåda :)
Nu i juli månad 2012 hoppas jag :)

Jag hejjar på er!

LoAEmma
2012-07-09 17:04
#79

Alltså drömshoppar ni nu eller? Hänger inte med! Å jag ska också självklart va med på träffen, på Hawaii i Shiawases hus var det va??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-09 17:23
#80

Det jag gjorde var en övning man kan göra för att känna sig rik, och att man har pengar till att köpa det man ser.

Den går ut på att man går runt i butiker med en summa pengar i plånboken, och så "fönstershoppar" man. Det man ser som man känner att man vill kan man ju faktiskt köpa för pengarna finns ju där i plånboken. Så man går runt och tänker med sak efter sak. Jag kan köpa det där om jag vill.

Det ökar på känslan av att kunna köpa det man vill rejält. Poängen är inte att man faktiskt ska köpa något, utan att man faktiskt kan köpa varenda sak om man skulle vilja.

Miljonträffen är nog på väg att bli en jordenruntresa för vi har massor av olika ställen vi vill träffas på.

Jaaaaaa, en jordenruntresa!!!!! Guld i mun

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-09 17:56
#81

Tur vi är rika för med så mycket resande har vi inte tid att jobba. SkrattandeGuld i mun

LoAEmma
2012-07-09 18:26
#82

En trist sak verkar vara att inga pengar har manifesterat sig i den stora skala vi vill ha, hos nån av oss… För att vara en dysterkvist.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-09 18:39
#83

De kommer, känner du inte det?

Annons:
[Torahzen]
2012-07-09 18:39
#84

Jag drömde inatt att en gammalklasskompis skulle ge mig 40.000 kr.  Det är alltid en bra början på miljonerna! Guld i mun

crinalina
2012-07-09 18:40
#85

LoAEmma, allting kommer när vi är redo för det och på det sätt som passar oss bäst.

Jag jobbar på med blockeringar, och det har börjat trilla in extra pengar så det är på väg. Jag vet att det kommer när jag är redo, när det är dags. På vilket vis de kommer vet jag inte, och inte heller när. Inte bryr jag mig heller. Jag är jätteglad och nöjd och njuter för fullt av allt som jag redan har i mitt liv. Jag är mycket tacksam för alla pengar jag någonsin har fått, alla pengar jag får och alla pengar jag någonsin kommer att få.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-09 18:43
#86

Glad

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-09 18:49
#87

Sluta vänta! Sluta fundera över hur! Sluta fundera över när! Ägna dig åt att bara vara och känna dig rik, så ska du se att de snart är här IRL. SkrattandeGuld i munSkrattandeGuld i mun

linnease
2012-07-09 21:07
#88

Jaaaaaaaaa, jorden-runt-miljon-resa!!! med alla sköna människor härifrån, så kul!!!

(Faktiskt, jag har alla pengar jag har tid att göra åt just nu!! :) :) och när jag vill nåt mer än jag har så dyker det upp, eller resurserna till det, inom ett par dar, så cool!! helt på spåret nu!)

LoAEmma
2012-07-09 21:33
#89

Härligt Linnease!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-07-09 21:39
#90

Ja men jisses, sådär har ju jag aldrig tänkt linnease "jag har alla pengar jag har tid att göra åt just nu!!" SÅ är det ju! Wowie! Skrattande

Annons:
[Kathja]1
2012-07-09 21:40
#91

Way to go girl! Skrattande

crinalina
2012-07-09 21:42
#92

Underbart linnease. Det där är faktiskt någonting som jag har tänkt på och känt idag. Jag har alla pengar jag har tid med just nu.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-09 22:01
#93

Jag brukar ofta fråga folk vad dom skulle göra om dom vann en massa pengar (specifik summa). Bara för att få dem att drömma! Och känna att det är möjligt, istället för att bara fräsa åt att dom aldrig vinner…

Eller, du får 100 000 men måste göra av med dom inom ett dygn!!

Sånt är kul att leka med :) Dom man frågar brukar oftast hamna i ett bra läge humörmässigt :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-07-09 22:28
#94

Hehe fick precis ett samtal omedelbar frågan om jag vill jobba lite extra på torsdag kväll. Så från att för 2 veckor sedan ha jobbat 17 timmar, så jobbade jag förra veckan 20 timmar. Denna vecka sjua jag jobba extra på mitt ordinarie jobb så det skulle bli totalt 29 timmar men det blev utökat till 33 timmar. Och nu ringde de från ett annat ställe och där blir det minst 4 timmar till denna vecka, troligtvis 6 timmar dock. Pengarna rullar in! :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-09 22:32
#95

Jobba inte ihjäl dig! Flört

Själv strävar jag efter att manifestera pengar som inte kommer via jobb. Skrattande

crinalina
2012-07-09 22:40
#96

Det gör ju jag med, men först blockeringarna bort. Och mer pengar gör det ju lättare att känna rätt känslor.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-10 20:43
#97

Jaa nu ska jag knacka bort mina blockeringar! Tror allt handlar om trygghet för mig, med såväl pengar som förhållanden…!
EFT  och affirmationer..! Nu ska vi se vad som kan hända :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
2012-07-11 18:36
#98

Sååå, jag kunde inte få bort Kathja-R:s kommentar ur mitt huvud "Jobba inte ihjäl dig"….

Så jag började fundera på det, och jag började fundera på den här extra kvällen jag tagit åt mig på ett gammalt jobb: Och jag kände att jag inte alls vill jobba. Och då kom rösterna in.

- Ja, men du vill ha mer pengar.

- Du har redan tackat ja.

- Man måste jobba för att få pengar.

osv osv osv osv

Jag knackade (EFT) mycket på pengar både i måndags och igår eftersom jag visste att jag hade mycket blockeringar, förutfattade meningar och referensramar som jag håller mig innanför när det kommer till just pengar.

Så idag när jag jobbade på cafét så hade jag tid att fundera mer över detta, och bestämde mig för att knacka på just mina blandade tankar och känslor för de extra timmarna.

Detta var vad jag kom fram till.

Jag ska inte jobba imorgon kväll. Jag behöver inte de pengarna, jag har tillräckligt med pengar ändå just nu. Jag vill ha mer pengar, men jag vill chilla för pengarna inte jobba hårt för dem. Jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag inte vill jobba, jag ska ju följa mitt hjärta. Det är så jag lever mitt liv. Jag fick extrajobbet för att jag önskat mig mer pengar, men mer pengar för mig har automatiskt betytt mer jobb (det är bortknackat nu, btw). Jag behöver inte ha dåligt samvete gentemot dem heller, de har många andra att ringa till istället.

Så jag ringde upp dem och sa att jag kan trots allt inte jobba imorgon. Och det känns sååå skönt. Så tack Kathja-R för att du ställde mig mot väggen lite där.

För övrigt så har jag nu i tre dagar knackat på att chilla för pengarna, dvs jag får pengar genom att chilla, och de senaste dagarna på jobbet har varit något så otroligt lugna så vi bara chillar och jobbar i lugn tempo. Ett steg i rätt riktning, men inte riktigt så jag menat det. Men det är på väg nu!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-11 19:33
#99

Nice! Bra jobbat tjejen.

För visst är det väl en väldigt mycket mer tilltalande,  både tanke och känsla, att pengarna bara "trillar in" som av sig själv, och sedan kan man roa sig med att "jobba" bara för att det är roligt och för att man vill och kan - inte för att tjäna pengar. Det första jag ska göra när våra pengar är på plats på kontot är att gå in på min hemsida och ändra där till gratis vägledning och coaching. Skrattande

LoAEmma
2012-07-11 20:30
#100

Bra tänkt Crinalina!

Jag har börjat tänka att pengarna ska komma åkandes på en räkmacka ;-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-12 09:37
#101

Aaaaaaargh!!!! Vill ha dem nu! NU! NU! NU! Jag är redo, langa hit dem bara! OskyldigGuld i mun

Har btw t.o.m sett Lexusar utan att gå ut. Programmen på tv är fyllda av dem nu för tiden. Och alla åker till Grekland, och gärna Kreta! Nog är det hintar om att det är dax nu! FlörtGuld i munOskyldig

ps. för er som missat en tråd eller två, så ska vi köpa oss en Lexus och ett hus på Kreta då vi är asa-rika på kontot oxå.

SHIAWASE
2012-07-12 09:49
#102

ABSOLUT Kathja!!! Allt ar pa intagande:)!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-07-12 10:03
#103

Linnease, Kan inte du lagga upp kansloskalan (din bild alltsa , som ar sa fantastisk,!) i egen trad!!! Den ar sa bra, och eftersom vi pratar om kanslor i andra tradar, sa tror jag att MANGA skulle ha jattestor hjalp av att ha "enklare" tillgang till kansloskalan nar man ar pa vag att lara kanna sina kanslorGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-07-12 10:07
#104

Bra idé! Crinalina kan ju lägga den som ett "stående" inlägg, eller vad man kallar det. Eller så lägger vi min artikell om den som just en artikell som oxå ligger fast…

Annons:
[Torahzen]
2012-07-12 10:11
#105

Ett tips. Jag har i min internetbank lagt in ett text när jag loggar in:

Välkommen. Här finns det pengar i överflöd!

målle
2012-07-12 10:26
#106

Torazhen - wow i vilken bank kan man göra så?!?

[Torahzen]
2012-07-12 12:03
#107

Jag har Nordea.

[Kathja]1
2012-07-12 12:19
#108

Coolt jag har oxå nordea, det där måste jag göra!

målle
2012-07-12 13:03
#109

Åh jag har inte Nordea Rynkar på näsan

SHIAWASE
2012-07-12 13:10
#110

#104 Kathja, Ja, det vore ju jattebra att gora en artikel av bilden och din text!!

Den skalan ar sa bra, for annars kan man tro att tex ilska inte ar bra,, men dar kan man se att ilska ar battre en maktloshet etc. sa det blir ju lattare att acceptera sina kanslor ocksa,, nu blev det HELT OT fran pengar.

Thorazhen!! Vad harligt, det skulle jag ocksa vilja gora,, tror inte att jag kan det dock, men far hitta pa nagot annat!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-07-12 21:00
#111

Kathja-R, skriv en artikel om det så lägger jag upp den som artikel om jag kan, annars sätter jag den som att den alltid visas.

För mig är pengarna absolut på ingående, jag känner det i hela kroppen och i hela sättet jag tänker och känner med saker och ting. Vi bestämde på jobbet att vi skulle spela på Euromilliones tills dragningen imorgon, min kollega har pratat om det länge men jag har inte känt att jag velat, men så häromdagen kände jag att nu den här veckan ska vi göra det.

Vi är tre stycken, jag, min kollega och chefen, och vi spelade en rad var. Vi valde alla ut nummer till våra rader och vi gick tillsammans för att lämna in det. Det kostar 2 euro per rad och chefen tyckte att om jag och Anna lägger 2 euro var så kan han lägga 6 så får vi 5 rader och det blir 10 euro jämnt. Jag protesterade. Jag såg också till att det kom pengar från oss alla tre så det blev energi från oss alla. Jag valde nummer som alla går att dela med 3 (jag knackade på vilka nummer jag skulle välja och det enda som kom upp var 3, därav ville jag ha 3 rader och inte 5).

3 är ett magiskt nummer i naturen. Jag kommer inte ihåg varför men så ska det visst vara. Så alla mina nummer går att dela med 3, vi har 3 rader, vi är 3 som vinner och vi var 3 som lämnade in det.

för övrigt så har jag hela dagen sett till att få de andra två att drömma om vad de vill göra för sina pengar och jag har vänt dem från att vara lite smått "visst vi spelar men vi kommer ju ändå inte att vinna" till att verkligen börja tro på en vinst genom min positivitet och glädje över allt jag ska göra nar pengarna är på kontot.

Jackpotten är 75 miljoner euro, så det blir ungefär en kvarts miljard kronor var, före skatt men jag betalar väldigt gärna skatt på de pengarna. Tack så mycket! hehe Guld i mun (Pengar är energi, jag är energi, pengar och jag är samma energi, pengar och jag dras till varandra helt utan motstånd, pengar och jag har bara en väg och det är till varandra)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-07-12 21:07
#112

Spännande! Bra jobbat! Då återstår att se vem som blir grundaren av LoA-miljonärsklubben. Flört

[Kathja]1
2013-01-27 13:36
#113

Det måtte gå bra… Har kliat i min högra hand sedan i går förmiddags, kände att det kanske betyde något så jag googlade på saken… Och kli i höger hand betyder visst att det är pengar på gång. Så tack för dem! Hittade infon här, men det fanns på fler ställen att läsa. Skrattande

linnease
2013-01-27 17:16
#114

Glad

Kathja, seriöst, var är du på skalan när det gäller pengar? Du pratar om dom hela tiden men du kommer ingenstans ju! Så jag undrar om du är mer på den mellangråa delen än vad du vill tro? Om du verkligen varit på den ljusa hade de ju redan trillat in? Som Abe säger, kan klistra på hur många Happy-face-stickers som helst, men de lurar inte attraktionslagen..

Själv pendlar jag just nu mest mellan uttråkad och nöjd (boredom/contentment på skalan på bilden i första inlägget) när det kommer till ämnet pengar, och det är lite coolt hur bra var jag är speglar det - har pengar till allt jag vill ha o göra i stunden, men det händer inget oväntat eller FETT liksom Glad

Vore kul med lite action och excitement och FETT!! Skrattande Ska suga på den känslan lite.. :)

Vet var min sko klämmer dock, för det mesta jag tycker är riktigt riktigt kul involverar en kropp som är i bra form, kan liksom inte komma på nåt riktigt fett att göra innan jag är ordentligt frisk, och på frisk-i-kroppenskalan har jag varit nere på botten lääääääääägne. Dock vänt så sakteliga sedan jul, och sista dagarna har jag känt mig hoppfull och entusiastisk och nöjd med utvecklingen, och resultaten visar sig på vågen och på sömnen och på hur mycket energi jag har på dagarna, så glad för det! ♥

[Kathja]1
2013-01-27 18:02
#115

Vet precis vart jag är på skalan - stävar alltid uppåt. Men trillar ofta ner en sväng då det ska betalas räkningar eftersom jag alltid får plocka bort ett gäng för att lönen inte räcker till allt som det är. Men den räcker alltid till det jag bestämmer att den ska räcka till. Får väl se till så att den i tanken räcker till mer… Men som sagt, det är inte alltid helt enkelt eftersom det blir så påtagligt att det behövs mer.

Men jag är nöjd med tanke på att jag för 1-2 å sedan fick ångest bara jag skulle handla mjölk. Så på det sättet är det med det. Skrattande

linnease
2013-01-27 20:08
#116

Ah, get it! Bra jobbat då, endel grejor verka ta sin tid ibland :)

[Kathja]1
2013-01-27 20:15
#117

Visst är det så. Och just pengar är nog en av de svårare grejerna - annars hade vi ju varit i gång med vår grupp för ASArika-ASAsnygga-LoAbrudar redan, men jag tror inte att någon av oss är miljonärer ännu… Obestämd

linnease
2013-01-27 21:09
#118

Hm, fick mig att börja klura. Jag undrar om jag ens vill ha miljoner, i alla fall bara liggande på banken? Det är liksom extra kul när saker kommer precis när man vill ha dem.. Och jag älskar att bli bjuden på grejor, stora grejor som resor och Hawaiiretreat ;) :) Känns ännu mer som abundance än att betala för saker.

Det enda i miljonklassen jag kan komma på just nu som jag skulle kunna tänka mig att ha inom överskådlig framtid är ett stort fint hus som är både nära natur och stad.. men inte ens helt säker, gillar att resa runt och röra på mig så mycket. Jo men nån slags hemmabas nånstans i världen vore fint, eller två-tre stycken på några olika kontinenter i lite olika miljöer, hav o skog o berg o småstad o storstad.. Ett stort fint drömhus, ett sommarhus, en knuttimrad skidstuga, allt med mycket mark runtom, mmm..

Och några fordon jag verkligen gillar som tillhör ställena.

Men annars, hellre bra omsättning av pengar, liksom massa action och rörelse i livet, resor o projekt och pengar bara flyter in där de behövs och är liksom oväsentliga i sig..

*filosoferar hur jag vill ha det*

Annons:
[Kathja]1
2013-01-27 21:13
#119

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Men som vi så många gånger har konstaterat så är det inte pengar sig man brukar vilja ha, utan känslan de ger, eller upplevelserna kan kan skaffa sig med dem - men självklart spelar det ingen roll ifall det dimper in från annat håll. Galen vore man ju annars!

Men det hade varit coolt att kunna visa att man visst kan tänka/känna sig till miljoner på kontot. Skrattande

linnease
2013-01-27 21:51
#120

Hade varit coolt ja, det var bland det första jag tänkte när jag började upptäcka LoA! :)

Tror min syn på det har ändrats nu, efterhand som kunskapen och erfarenheter djupnat, tror inte det är vad jag verkligen vill göra. Kan inte riktigt förklara, men jag bara vet.. Nåt med att det mest fantastiska äventyret med att vara här på jorden är att följa sitt eget äventyr, få ledtrådar i små portioner.. hmm… Och att allt är så mycket mera komplext och djupare och enormt mycket vackrare än bara lite miljoner på banken. Att det roligaste inte ligger där, utan att det jag tycker är ÄNNU coolare är nåt mera, nåt annat.. hm luddig men ändå tydlig känsla :) Och oxå lite som att jag vill inte spilla spoilers och förstöra äventyret för alla andra eller nåt..

Är som att jag har nåt STÖRRE i mitt vortex! Som känns ännu mera spännande nu. Shit börjar bli verkligt nyfiken nu när jag tänker på det och känner efter, undrar vad det kan vara!?

[Kathja]1
2013-01-27 22:11
#121

Klart att du är större när du är i Vortex - det är ju där du känner hur du är ALLT, hela skapelsen, Gud, Universum, allt och alla.

Och självklart ska pengar inte sitta på kontot - det gör en ju inte glad. Pengar ska rulla, pengar ska ha roligt, de ska cirkulera och glädja människor.

szirius
2013-01-27 22:21
#122

#120 jag förstår vad du menar, absolut LinneaseGlad!!

På nåt sätt känns det som att det är ÖVERTYGELSEN att man kan göra så mkt härliga grejer med mkt pengar, och som skapar välmående, som är grejen! ÖVERTYGELSEN. Även det är ju en affirmation som vi återskapar hela tiden, att vi är så absolut säkra på att vi behöver pengar/framgång/bekräftelse/kärlek för att finna större välmående.

Har man en ÖVERTYGELSE som är precis lika stark med ett tema som MAN REDAN HAR så kan vi må superdupertoppen PRECIS NU!Skrattande

Så varför krånglar vi till det, egentligen? Jag vet inte…för att "människans natur är att vilja utveckla sig"Obestämd?

Ju mer jag finner den inre friden, kärnan, grundbulten, desto mer känns det så oerhört, oerhört oväsentligt med dessa drömmar som mkt pengar skulle kunna förverkliga. Faktiskt. (Fast jag pendlar. Jag släpper och kommer tillbaks, släpper och kommer tillbaks…)

Förklarar jag mig, månntroObestämd?  Såhär: om man drömmer sig bort och kommer i flow, bara leeer åt att se bilar o fina hus o resor jorden runt och den stora kärleken hand i hand på en vit strand o 3 små skrattande ungar och utsålda böcker och allt vad de nu kan vara man drömmer om, så är det likt förbaskat vår INSTÄLLNING som skapar välmåendet kring just dessa önskegrejer! Eller hur?

Det är ju en sån enorm frihet att uppleva att ens känsla, ens pirrande översvallande lycka över nåt "simpelt" kan vara minst lika stark! Som det Linnease nämner tex…att livet i sig är spännande och fantastiskt NOG! Wohoo, den tanken för iaf mig rakt in i vortexSkrattande

Det här kan man ju leka med såklart…känna sig fram.

Jag ser det här med att manifestera rikedom bara som en lek, jag behöver det inte alls egentligen för att känna mig totalt tillfredsställd med livet. Jag har ett så fritt, fint liv just nu så jag knappt kan önska mer. Det är "bara" hälsobiten för mig med….

linnease
2013-01-28 00:04
#123

Jag tror det är båda på nåt vis! BÅDE inställningen, OCH saker man faktiskt verkligen vill ha och uppleva.. så man kan säkert ha massor av miljoner helt äkta i vortex, lika väl som inte. Fast varför har man vissa preferenser förresten? Det är en gåta för mig Skrattande Som varför gillar nån chokladglass o nån inte? Varför gillar nån miljonärsliv och nån annan backpackerliv t.ex?

Otroulig
2013-01-28 00:33
#124

Fast det är ju det som är så fantastiskt att vi matchar varandra, vi vill olika saker och på det sättet så räcker det till alla, alla har sin egen optimala önskan och plats här på jorden. Vi är alla små pusselbitar som passar ihop. Vi är ju alla sammanbundna i ett nätverk:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-01-28 00:34
#125

#123 javisst kan man ha miljoner i vortex - likaså kan man vara i vortex helt utan miljoner!Skrattande

Aaaah, svårt att förklara mig…kanske man faktiskt kan ändra dessa saker som man vill ha och uppleva…för vi har ju gjort oss en föreställning om dem…och då blir det exakt lika underbart att vara i vortex MED som UTAN miljoner/kärlek/villa/barn/superkarriär. Det kvittar i vortex. Man kan ha hur mkt hittepå där som ju blir verklighet -eftersom det grundar sig helt och fullt på KÄNSLAN! Och känslan är sann i vortex, så varför behöva grejerna/upplevelserna? äh, jag vet inte. Svamlar nu.

Man kan självklart vilja uppleva massa saker, jag med såklartGlad, men det är bra om finns en distans till det hela, allt är helt ok även om det inte händer liksom. Det är jättekul om det kommer, annars jättekul om nåt annat kommer, annars jättekul så som det är nu…alltså… kanske detta är NUET I VORTEXSkrattande, bara flyta med och tycka att allt är ok.Kanske är detta en värdelös inställning för att manifestera nåt, vad vet jagSkrattande men jag känner mig avslappnad, härlig och tacksam.

Ja du preferenser är intressantaGlad.Jag är så alltihop. Små hus med trägolv och trasmattor, myys. Uppvärmda klinkersgolvoch egen pool, myyys. Tälta o laga mat över öppen eld, myys. Lyxhotell med chokladfontän och sidenlakan, myysSkrattandeTungan ute

Annons:
linnease
2013-01-28 17:37
#126

124, ja, så sant, så klart!! VI är en önskan från Allt-Som-ÄR, att uppleva allt som upplevas tänkas kan, så har det liksom delats upp och spridits ut mellan oss för att kunna uppleva alla varianter och kombinationer av ALLT som FINNS och som vi i våra vildaste fantasier kan komma på.. Ahhhh… cool.

Och så cool att det hänger ihop med nåt jag just läste på FB, nån som skrev:

"It's crazy how we can spend years thinking there's something wrong with us, when in fact, we are someone's dream…"

Vi är vår själs, vår Inner Beings, universums dröm och manifestering.

Och 125, Szirius, du säger precis vad som rullat runt i mitt huvud hela morgonen, ett citat från Bashar:  "Circumstances don't matter, only state of being matters"

(Som förövrigt är ett av mina all-time favoriter, för det har dessutom en dubbelmening.. matters kan översättas materialiseras -> bara vårt state of being bestämmer vad som manifesteras härnäst :) )

Åh, jag är väldigt alltihop med :)

[Kathja]1
2013-01-28 17:44
#127

Man ska nog inte klura för mycket på det där tänker. Man kan ju känna sig rik och vilja bli riktigt rik och så blir man det, eller så kan man känna sig rik, men inte vilja bli rik och då förblir man lagom rik. Tungan ute

Sedan tror jag att även om det kanske kan vara svårt att komma förbi alla penga-tankar man kanske har för att kunna ta emot ASAmycket pengar så kan det i alla fall vara lättare att jobba med än att man ska ta emot hus, resor, mat, kläder osv osv - utan att först ha fått pengarna så att man kan köpa det själv. Obestämd

MissInAction
2013-01-28 21:32
#128

Åh vilka fina tankar, linnease! ♥ Dessa ska jag komm ihåg Glad

"It's crazy how we can spend years thinking there's something wrong with us, when in fact, we are someone's dream…"

Vi är vår själs, vår Inner Beings, universums dröm och manifestering.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-28 21:40
#129

Hehe Kathja, jag har nog haft tanken att det är mannen som ska komma först med sitt lantbruk, så får jag ju allt jag vill ha - så jag behöver ju inga pengar. Det jag vill ha kommer till mej ändå :)

Men det kan ju bli tvärtom och jag har ju även öppnat mej för det alternativet. Att jag köper hus på landet först :) Det gäller ju att vara öppen Flört

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-01-28 22:21
#130

Den som lever får se, eller vad är det de säger? Obestämd

Stella_Polaris
2013-01-29 09:29
#131

Gud vilka hang-ups jag fortfarande har kring pengar. Jag har just beställt ny mobiltelefon och då bundit upp mig på 24 månader och jag har värsta rå-ångesten över det. Direkt går det igång "det är ju ändå ett antal hundra i månaden, tänk om du inte har råd att betala…".

Jag behöver verkligen en ny mobil för den jag har nu är en urgammal som det bara går att messa och ringa på, inte ens kamera i den. :/ Och jag har råd. Så varför autostartar katastrofrösten?

Det här kanske vore något att knacka bort? Jag vill inte ha det så här. (Men det ska bli väldigt kul med en riktig mobiltelefon! :) )

SHIAWASE
2013-01-29 11:57
#132

Just inom detta omrade som jag fovantar mig min nasta "tipping-point"Glad

KUL stella med en ny mobil!!!! Da kan du ju kika in har hos oss nar som helst!!!

OCh nagra hundralappar ar vi val alla varda har inne??Kyss Tack vare nagra extra hundralappar har du chans till att fa energipafyllning flera ganger om dagen!!! Yeh!!!

Kram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-29 12:18
#133

Skrattande Det har du faktiskt helt rätt i Shia, har inte tänkt på det förut! Man kan ju ha pepp-bilder på skärmen också så att man ser vad man nu vill förstärka varje gång man ska ringa. Nu när jag smält allt och sett ditt inlägg känns det bättre och det ska faktiskt bli kuuuuuul att ha en bra mobil!

crinalina
2013-01-29 22:14
#134

Jag lyssnar just nu på afformeringsmeditationer av och med Louise Hay. De är helt underbara. En sak som fastnade direkt hos mig var denna:

Your bills are an affirmation that you can afford to pay them.

Det kanske inte är exakt ordagrant men kontentan av det hela. Hon menar på att vi ska vara glada och tacksamma för varenda räkning för det betyder att någon någonstans någon gång har ansett oss trovärdiga och värdiga att få utnyttja deras tjänst. Skrattande Något för dig Stella att ta till dig just nu, och även för dig Kathja när du sitter där med dina räkningar. Dina räkningar är en bekräftelse på att du har råd att betala dem, annars hade du inte kunnat utnyttja det du betalar för. Underbart va?!

För övrigt så kan varmt rekommendera dessa afformeringsmeditatione. De heter How to Heal Your Life Meditations.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-01-29 22:19
#135

Tack for tipset Crinis!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-29 22:20
#136

#134
Det var tänkvärt! Just räkningar och betalningar i affärer är jag väldigt medveten om huför tiden och tänker helt annorlunda kring. Eller känner. Detta var ytterligare ett steg i rätt riktning Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-29 22:39
#137

#134 jag har henne på talskiva i bilenKyss

Hon går så långt så hon ritar små hjärtan på sina räkningarSkrattande. Det kan jag nog också lätt göra vad gäller regikostnader, där man känner så tydligt att man får massa härligt för pengarna såsom varmt vatten och varma elementGlad…likaså när jag handlar mat - haha jag minns faktiskt när jag storhandlat och sa "tack så mkt" kanske lite för många gånger till kassörskan, då han bakom i kön muttrade att jag var då en underlig typ som tackade när jag fick betala så jäkla mktSkrattande

Svårare har jag med CSN -lånen( som jag knackar på " vore det inte härligt om de bara skrevs av" ) som känns som så avlägsna, även fast jag ju vet att jag lärde mig mkt och njöt av tiden jag pluggade…jaja…bara bra att ha lite att jobba påTungan uteSkrattande

Jag har tagit åt mig av det där vi diskuterade i nån tråd, att det är typiskt kvinnor att de tycker att de "får unna sig" ibland, medan män helt enkelt bara KÖPER VAD DE VILL HA. Inget unnande där inte, rakt på!Skrattande Så gör jag också nu. Jag bara köpte mig nya magdanskläder, bara FÖR ATT.

Känner en annan energi av det.Tror det ligger i att "unna sig" är att köpa nåt man egentligen inte har råd med/behöver eller liknande. Att vi kan vara så "uppoffrande", köpa till barnen och maken men inte ens ett par strumpor till sig själv. " Jag behöver inget" är ju en skön känsla när den kommer ifrån djupet, men man får se upp så att det inte ligger en martyr där bakom och gömmer sig…Oskyldig

crinalina
2013-01-29 22:53
#138

Det var länge sedan jag slutade unna mig något saker. Jag köper också det jag vill ha. Förra veckan köpte jag ett par nya byxor och en blus (blusen var ungefär två storlekar för liten för att passa nu, men jag ville ha något nytt att växa i, eller krympa i kanske jag ska säga hehehe). Byxorna "passar" men sitter åt över magen och valkarna väller över men det gör ingenting för snart sitter de perfekt och sen kanske de tom är för stora om ett tag till. Härligt! haha Och till nästa helg ska jag köpa lite nya, fina underkläder som jag kan ha på vår romantiska lilla resa. Och idag så betalade jag för Zumban. Allt utan den minsta lilla tanke på att något annat än att jag vill och det får mig att må bra. Wow, jag har nog kommit längre i mitt pengatänk än jag var medveten om… hihih Underbart! Guld i mun

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-01-29 22:54
#139

Jag brukar alltid vara tacksam över de räkningarna jag betalar. Brukar skriva ett stort PLUS-tecken framför summan och så skriver jag "Tack för pengarna" med en Skrattande efter - gör hela betala-räkningar-grejen riktigt trevlig. Skrattande

Annons:
Otroulig
2013-01-29 23:06
#140

Haha garvar lite här, har längtat efter att få CSN räkningarna för att se hur lite det är kvar. Yttepytt, om tre år är de betalda:) och jag har de gamla lånen så det är nästan gratis;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-01-30 07:04
#141

Härligt för dig! Kyss

crinalina
2013-01-30 10:21
#142

Ja det har jag förstått att du gör Kathja, men har du förstått att dina räkningar är ett bevis på att du faktiskt har pengar och är värdig dem? Skrattande Det är en stor skillnad där!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-01-30 13:07
#143

Det sa jag ju att jag har, eller tänke jag bara att jag sa det? Obestämd

szirius
2013-01-30 14:14
#144

#140 skööönt Kyss( ok, det pyr bara liiiite liiiite avundsjuka härifrånTyst)

De gamla är nästan avbetalda men jag har de nya också, och jag gick en utbildning ett år som hade terminsavgift på 30 000….hoppla.

äh, det löser sig , sa kärringen som sket i vaskenCool

MissInAction
2013-01-30 15:41
#145

#144
Såklart att det löser sig! Glad
Jag fick mitt årsbesked från CSN härom dagen och känslan när jag ser det är mycket trevlig, eftersom jag nu är skuldfri. Mina föräldrar betalade av resterande. Mina två halvsyskon har fått ta över mammas sommarstuga, och jag skulle ha fått en bit skog… men nu blev det att de betalade CSN-skulden istället, det tyckte jag var perfekt! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-30 15:51
#146

#145 oooh, så snällt av dem! bara liiite avis igen….såna föräldrar skulle vara trevligt att ha…Flört

Annons:
MissInAction
2013-01-30 15:56
#147

#146
Det var inte min mening att du skulle bli avis såklart, utan att du skulle se ATT det faktiskt ordnar sig Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-30 16:00
#148

Varst vad du var avis idag Szirius:) Jag ar avis pa dig och ditt fina hus,, som du inte har nagra lan pa!!!!Glad Fast,, jag bor ju i en lagenhet som jag tycker om med HOGA  harliga lan,, vilket ar ett bevis pa att jag har pengarna for detta!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-01-30 16:06
#149

#147 darling, SÅKLART inteKyss Jag tar fullkomligt ansvar för mina egna känslorFlört

#148 Jag omfamnar mina skuggsidor serru - "fastän jag ibland känner avundsjuka….så accepterar och älskar jag mig själv…" knackknackknackFlört

Du har ju värsta UTSIKTEN Shia! Och 3 fina tjejer, ååååååå. Tänk vad mkt bra vi har, va!Kyss

MissInAction
2013-01-30 16:12
#150

#149
Haha din avundsjuka studsar liksom bort, så det är nog ingen störra fara, ser jag Flört

Tänkte på vad jag lästa om pengar i boken The Magic. En av övningarna går ut på att man ska tänka tillbaka på ALLT som man har fått och varit med om genom åren. Och det lär vara en hel del! Om man alltid hade mat hemma när man var liten, om man fick kläder och leksaker, om man hade fritidsintressen och åkte på utflykter och resor etc.. ALLT det är ju pengar och allt det har vi fått!!
Så även det har vi chans att vara tacksamma för. Mycket bra övning Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-01-30 18:25
#151

Jag har också slutat att unna mig. Jag köper det jag vill ha. Fast jag känner att ta det tar emot ibland för att det känns lite "vågat". Fast jag vet att har har självklart rätt att köpa det jag vill.

Stella_Polaris
2013-01-30 18:48
#152

#134: kloka ord, jag tar dem till mig!

crinalina
2013-01-30 19:07
#153

Det är sällan jag känner något motstånd längre. Jag har under ett halvårs tid köpt precis det jag velat ha, med det menar jag det jag VERKLIGEN vill ha, och jag har köpt mer mat och dyrare mat än innan och ändå räcker pengarna utan problem. Jag funderar liksom inte ens längre. Kanske för att jag vet att jag kan få mer pengar av sambon och sonen om de skulle råka ta slut. Det ger mig en känsla av självklarhet och trygghet som jag aldrig haft förut. Och det roliga är att jag aldrig behöver be dem om pengar. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Torahzen]
2013-01-30 21:16
#154

Vi har mer utgifter, mindre inkomster nu när vi har barn (jag jobbar deltid) men änd räcker pengarna. Jag prioriterar helt enkelt annorlunda.

linnease
2013-02-01 18:21
#155

Sa cool. Nar jag skrev inlagg 115 kande jag att jag skiftade fran uttrakad kring amnet pengar, till nyfiken pa om jag kunde bli inspirerad igen, och nyfiken pa vad som kunde fa mig inspirerad till att vilja ha mer pengar. Och redan dagen efter levererade LoA ideer till mig!! Nagra prylar jag blev toksugen pa bl.a. Sa jag skiftade till till entusiastisk och SUGEN :) Kandes sa bra!

Kommer inte ihag exakt, men var som att jag hoppade upp ett steg pa skalan i forsta inlagget i denna traden per dag ungefar, och i forrgar hittade jag en tanke som kandes saaaaa sann och gav mig san relief!

♥♥  Idon't feel like making money! ♥♥

Var KNOWLEDGE, klickade in totalt pa oversta stegen pa skalan! sa skont, har vetat det ett tag men anda liksom fortsatt tanka att jag maste hitta pa natt att gora, dra in pengar, hitta nat jobb eller starta nat foretag, ja ni vet :) Men nu var jag redo att helt slappa det, for jag VISSTE att den har tanken var helt sann, sa m.oa.o ar det nat annat som finns i mitt vortex!

Och igar kande jag det for en timma eller sa, jag var DAR, i knowledge, pa ratt vibb som kommer leverera dem till mig. Tappat lite idag, tillbaka till riktigt riktigt inspirerad igen.. men snart ar jag DAR! :) ♥♥

TACK tjejer for att ni ar har och skriver och inspirerar och far en att tanka efter och skifta och vaxa!!! KRaaaaaaaaaaam!

[Kathja]1
2013-02-01 20:08
#156

Klart att du gjorde, vi har ju en deal du och jag. Flört

Linnease - hittade btw A.H workshopen du talade om, laddade ner den idag, ska dyka i den under helgen. Skrattande

szirius
2013-02-02 00:47
#157

åh, jag vill också veta vad det är för workshop som man kan ladda nerGlad

♥♥  Idon't feel like making money! ♥♥

Skööön Linnease. Och med massa hjärtan.

Sen får det skifta såklart, hela tiden. Do ibland och don´t ibland.Men alltid med hjärtan runt! Kyss

[Kathja]1
2013-02-02 09:01
#158

Om du söker på Abraham Hick 2013 på den där Svenska sidan som blev stämd för att de delade filmer mm så hittar du den där. Flört (och fattar du inte vad jag menar får du PMa mig…)

szirius
2013-02-03 16:40
#159

Wohooo, fick nu en slags insikt! Som vanligt inte NY, men den gick djupare ner. Det var när jag skrev i karmatråden.

Då kom jag på, att varför det finns en så stark inställning hos många att "pengar är dåliga", att "det drar olycka till sig med rikedom" osv är ju NATURLIGTVIS för att de erfarenheter de har eller har sett hos andra är då pengarna har kommit utav "fel vibration"!

Apropå karma/LoA …man kanske har tjänat pengar på nåt som inte känns rätt i hjärtat…på saker som man vet drabbar andra negativt….allt smussel och oärlighet som kan finnas inom företag etc etc. Det är ganska utbrett och SÅKLART kan man då inte njuta av rikedomarna. Och detta ser människor och antar att det har att göra med pengarna i sig! Det finns ju uttalat i många alternativa trossystem att man ska leva enkelt, att det är ful girighet att vilja ha pengar osv. Men det måste ju komma av detta! Att man då tänker på "smutsig handel".

Men det finns absolut massa underbara, glittrande, ljuvliga, givande sätt att skapa överflöd på! Att aldrig jobba för pengar, utan för att älska det man gör.

Positiv karma (godhjärtat, öppet, givande, KÄRLEK) - positivt överflöd

Negativ karma (girighet, egoism,RÄDSLA) - negativt överflöd

yeppCool

crinalina
2013-02-03 16:48
#160

Yepp!! haha Helt rätt! Men man får inte helt glömma sin egen bild av sina egna erfarenheter. De allra flesta av oss har tjänat, eller tjänar fortfarande, våra pengar genom att "jobba". Det vill säga vi får våra pengar genom att göra något vi bara gör för att få in pengar för att kunna leva. Detta i motsatts till att göra det vi vill och mår bra att göra.

Av denna anledning så kopplar vi samman att ha pengar med att göra något vi egentligen inte vill göra, och det ger oss dåliga känslor. Och dessa dåliga känslor för vi över på pengar i sin helhet, istället för att se pengarna separat från händelsen. Guld i mun

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2013-02-03 17:09
#161

# 160 Tror du verkligen att det är MÅNGA här inne som anser "får våra pengar genom att göra något vi bara gör för att få in pengar för att kunna leva. Detta i motsatts till att göra det vi vill och mår bra att göra."Obestämd

Jag tycker att det är många som verkar tycka om sitt arbete här inneSkrattande

Jag älskar iaf mitt!Kyss

Tja, det finns ju många sätt att välja härSkrattande

-Välja att förändra sin syn på pengar

-välja att förändra sin syn på sitt arbete

-välja att byta arbete och göra det man älskar

finns säkert fler…

crinalina
2013-02-03 17:22
#162

Ja nu är vi i den situationen ja. Absolut! Men de flesta av oss har ju inte alltid varit här, på den platsen där vi är nu. Vi har inte alltid gillat våra liv, inte alltid tyckt om våra jobb, och de flesta av oss har säkerligen fått höra att man måste göra det som krävs för att få in pengar vare sig man gillar det eller inte. Och även om vi har lärt oss nu att så inte är fallet, och även om vi nu tycker om våra jobb, så finns alla dessa tankar och känslor kvar i våra cellminnen, och som blockeringar i våra kroppars energifält. Det är bla sådan saker som EFT kan vara till hjälp med.

De flesta av oss VILL ha bättre ekonomi än vi har, och det vi har nu visar oss exakt var vi är i våra tankar och känslor, vare sig vi är medvetna om dem eller inte. Därför är det viktigt att veta att om det är så att vi en gång har haft dessa tankar och känslor om hur vi får in våra pengar, så kan det finnas rester kvar av det. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-02-03 17:53
#163

Jag har inte riktigt samma tankar. Jag VILL jobba, jag vill gå till ett ställe och utföra arbete/ service till andra. Jag VILL lösa uppgifter på bästa möjliga sätt. Jag VILL samarbeta med andra och känna den dynamiska kraften av gemensamt skapande. Sen får jag pengar för det. Bonus. Jag försökte tom förhandla bort min löneförhöjning till en annan Medarbetare sist… Men lyckades inte.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-02-03 17:59
#164

Och det är ju precis så man SKA se det. Och just för att du inte gör det för pengarnas skull så får du ju mer pengar än du vill ha för det du gör också. Det är för att du inte har några blockeringar om det.

Jag kan ju ärligt säga, tex, att om det inte vore för pengarna så kan jag inte ärligt säga att skulle ha det jobb jag har idag. Jag jobbar alltså för pengarnas skull, men jag älskar mitt jobb. Det finns en mycket stor skillnad där. När jag skriver så gör jag det för att jag älskar det, och om jag får pengar för det så är det en bonus. Men mitt jobb jag har gör jag för att få in pengar, och det är en bonus att jag älskar det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-02-03 18:01
#165

#156 åh kul Kathja! Fick du nåt ut av den? Var massor i den för mig!! Så intressant, egentligen säger de ju ungefär samma sak varje gång, men ibland är man precis på rätt ställe för att nå ännu djupare insikter och i vissa workshops lägger de orden så helt perfekt rätt så de träffar just MIG helt i mitt innersta väsen, jag hade visst sparat ihop till tre fulla timmar av profoundness (hittar inget svenskt ord) för mig själv den här gången ♥♥♥ Kanske för att jag inte lyssnat på dem nåt särskilt på ett halvår eller så.

Åh, lite universum-humor här… Det första som hände efter att jag postat inlägget här om att jag inte känner för att tjäna pengar, var att M behövde hjälp med att lufta bromsar och endel annat på en kunds bil, så direkt efter jag tryckt på skicka här åkte vi iväg till verkstan, och när kvällen var slut hade jag tjänat 50 dollar. Var nästan lite besviken, haha, jag ville ju inte tjäna pengar ju! :D  (Första jag dragit in på något slags arbete på flera månader :) )

szirius
2013-02-03 18:59
#166

#163 Jag har inte riktigt samma tankar. Jag VILL jobba, jag vill gå till ett ställe och utföra arbete/ service till andra. Jag VILL lösa uppgifter på bästa möjliga sätt. Jag VILL samarbeta med andra och känna den dynamiska kraften av gemensamt skapande. Sen får jag pengar för det. Bonus.

Det är väl precis samma tankarSkrattande!!! Du älskar ditt jobbKyss

szirius
2013-02-03 19:04
#167

#165 det var kanske en "INTE"manifestationFlört. " Jag vill INTE tjäna pengar" Skrattande

Annons:
Otroulig
2013-02-03 19:22
#168

Ja haha, Siriuz jag gör ju tydligen det Skrattande Det är väl därför jag blir så less när jag får en föreställning om att folk sabbar det;)

Men det jag reagerade på var ju samma som du  "får våra pengar genom att göra något vi bara gör för att få in pengar för att kunna leva. Detta i motsatts till att göra det vi vill och mår bra att göra."

Så känner jag inte alls :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-02-03 19:38
#169

Nä, precis, inte VICool. Vet att Håbe oxå älskar sina nyckelpigorGlad

Otroulig
2013-02-03 20:08
#170

Vad roligt det här var !!!!!

JAG ÄLSKAR MITT JOBB!!!!

Och känner att det faktiskt är sant! (Sen är det lite  runtikring som jag kanske inte riktigt älskar hehe. )

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-02-03 20:54
#171

#167, ja precis! Skrattande

Ah, det ar sa ratt som ni sager har! Jag vill ocksa samarbeta med andra och känna den dynamiska kraften av gemensamt skapande! Jag vill fylla min tid med roliga, intressanta, spannande, meningsfulla saker ♥♥♥ Bästa!

MissInAction
2013-02-03 21:04
#172

Jag säger bara JanteSkrikandes

Det är fult att ha mycket pengar. Det är fult att ha mer än andra. Det är fult att spendera och njuta och uppleva. Det är fult att leva för stunden, uppslukad av det man älskar!

/Slut på ironi!

Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-03 21:07
#173

För min del känns det naturligt (normalt!) att göra det där (#171) men att pengarna inte behöver hänga ihop med själva "jobbet" utan att det där gör jag för att jag vill växa och utvecklas, pengar får jag för att jag vill ha det och i viss utsträckning behöver det.

Men det är inte "jobb=pengar" som är det naturliga. Skrattande

szirius
2013-02-03 23:22
#174

Ah, det ar sa ratt som ni sager har! Jag vill ocksa samarbeta med andra och känna den dynamiska kraften av gemensamt skapande! Jag vill fylla min tid med roliga, intressanta, spannande, meningsfulla saker ♥♥♥ Bästa!

Ååå, jag blir så himla glad av att inse att det här, det har jag skapat nu. Jag känner precis så både med dansen och då jag hoppar in och undervisarKyss. Lycka.

Annons:
crinalina
2013-02-04 21:21
#175

A-H sa på workshopen jag lyssnade på idag, att allt man önskar sig måste sluta vara relevant. Vill man ha pengar så måste pengar vara irrelevanta, vill man ha ett hus så måste det vara irrelevant.

Detta har vi ju pratat om många gånger, men något med formuleringen klickade inom mig. Jag struntar faktiskt helt i om jag har en massa pengar eller inte. Jag har ett fantastiskt liv. Jag behöver inte mer än det jag redan har.  Och faktum är jag inte ens behöver det mesta av det jag faktiskt redan har. Skön känsla! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2013-02-05 21:45
#176

Äsch! Vet ni! Jag skiter blanka tusan i pengar! Jag har såååå mkt annat som inga pengar i världen, i hela Universum kan köpa! Jag har allt jag behöver i mitt liv! Jag ska bara lära mig att se det varje dag!

Otroulig
2013-02-05 23:01
#177

Haha Målle, helt rätt inställning tycker jag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-02-05 23:04
#178

haha, skönt inlägg målle :)

målle
2013-02-06 09:44
#179

Jag blev bara så less på att jaga dessa nedrans pengar, sitta och hoppas att de dyker upp i miljontals plötsligt en dag! Jag har det hur bra som helst, jag har ju pengar! Dessutom har jag senaste tiden fått pengar från ingenstans typ, denna månaden (som brukar vara befolkningens fattigaste månad) är min rikaste månad, både i pengar, kärlek och fina personer! Jag bryr mig inte längre, helt ärligt! Är det meningen att jag ska ha miljoner så kommer jag ju få det också! Annars är det hur bra som helst så som jag har det! Jag är fullt nöjd! Fullt, fullt nöjd!!

crinalina
2013-02-06 10:21
#180

Woohooo! Precis den inställningen och känslan är det man SKA ha, målle! Grattis till dig! För det är ju precis så det fungerar. Det måste vara helt utan betydelse om man får det eller inte. Underbart! Härligt! Inspirerande! Jag är helt klart på väg dit jag också!

Jag har det verkligen också jättebra! Jag har precis allt jag behöver och mer därtill, både i form av pengar, kärlek, personer och materiella saker. Jag kan göra precis det jag vill göra. Jag menar vi åker ju och bor på lyxigt spa-hotell om några dagar i ett par nätter och pengarna till det behövde jag inte ens spara för att ha. De bara kom liksom. Genom mer jobb, och på andra sätt. Perfekt att ha det så! Tack Målle för att du visar vägen! Kyss Så befriande att inte bry sig efter att hela livet ha jagat.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: