Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 9339 ggr
[Kathja]1
2012-05-27 19:44

Övning ur "Be så ska du få"

Bredvid min säng ligger det alltid en massa böcker, en av dem som legat ett tag, och som jag gärna läser lite i då och då är "Be så ska du få" av Ester och Jerry Hicks. I den slog jag igår upp sidan 248 vilket är Process 12 "Skulle det inte vara härligt om…" De säger att den övningen funkar bäst om man märker att man dras emot något negativt och vill vända det, när man mår bra och vill fokusera bättre på något specifikt område eller när man varsamt vill styra en negativt eller potentiellt negativt samtal emot något mer positivt för din egen skull eller för att vägleda någon annan. Det man gör är att man helt enkelt säger, eller tänker - "Skulle det inte vara härligt om…" Tex - skulle det inte vara härligt om trafiken var gles och vi fick en skön resa? Skulle det inte vara härligt om jag kunde hitta den mest fantastiska partnerrn som älskade mig lika mycket som jag älskar honom/henne? Skulle det inte vara härligt om jag kunde hitta tillbaka till den vikten jag hade då jag var xx år? Att ställa sig frågot på detta sätt gör att man håller sig kvar i rätt vibration. Varför inte prova?!

Annons:
målle
2012-05-27 19:55
#1

Skulle det inte vara härligt om de där 16 miljonerna kommer inom ett par dagar, så jag kan få träffa alla fina från LoA iFokus och köpa alla de fina klänningar jag sett på internet!

Skulle det inte vara härligt om min älskade sambo ville ge mig en ring på fingret!

Skulle det inte vara härligt om jag fick äran att bli en underbar mamma!

Skulle det inte vara härligt om jag fick MC-kort så jag kan ta en tur på min HD ihop med min sambo!

Skulle det inte vara härligt om jag och min sambo och våra barn fick leva långa, friska lyckliga liv!

Skulle det inte vara härligt om de där 16 miljonerna kommer inom ett par dagar så jag kan göra allt jag vill för pengarna!

Detta var en härlig övning! För det första vill jag ha den där boken och för det andra är detta en övning jag tänker använda mig av mycket!!

[Kathja]1
2012-05-27 20:05
#2

Visst är det en härlig och enkel övning. Idag så gick jag och mumlade"skulle det inte vara härligt om alla celler i min kropp jobbade åt samma håll, att jag skulle vara lika sma loch vältränad som jag var för ett år sedan" - sedan tog jag en överbliven godisbit som låg i en skål och 5 minuter efter det hade jag sjukt ont i magen! Första tanken var att det var min kropp som talade om för mig att just det där var dumt att äta om man ville återgå till 67 kg och vältränad, hi hi. Skulle det inte vara härligt att åka till Kreta i 2 veckor påden där bröllopsresan som aldrig blev av förra året… Skulle det inte vara härligt att ha en sprillans ny Lexus… Skulle det inte vara härligt att ha ett friskt och långt liv… Skulle det inte vara härligt att de första 40 miljonerna satt som en smäck på kontot…

[Torahzen]
2012-05-27 22:16
#3

Jag har nyss läst boken och fastnade också för den övningen. Det blir en så skön vändning och man bara lämnar över, accepterar nuet och ser till det positiva!

YEAH! Skrattande

szirius
2012-05-28 10:06
#4

Härlig övning!Glad Just för att den inte är "tvingande" på något sätt, utan man helt enkelt öppnar sig för att alla dessa möjligheter finns.

Tack för att du delar!

crinalina
2012-05-28 10:20
#5

Ååh, jag har inte läst boken men ungefär så här brukar jag "leka" med min sambo för att få honom att slappna av och drömma lite. Han drömmer inte annars. :D Underbar övning och nu ska jag genast börja använda mig av den i mitt dagliga liv.

Tack för att du delar Kathja-R! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
2012-06-07 19:50
#6

mm det påminner lite om tankesättet i attraktionslagen med fast där ska man börja omformulera typ det är såhär just nu men det behöver inte vara det för tider förändras bla bla bla så vänder man på kakan!

det håller jag på att göra, men det är som en pingpong match ibland haha men jag vinner såklart!

Annons:
MathildaF
2012-07-05 16:29
#7

Skulle de inte vara härligt att ha obegränsat med pengar

Skulle de inte vara härligt att vara frisk och hälsosam

Skulle de inte vara härligt att vara nöjd med min kropp

Skulle de inte vara härligt att vara tillsammans med den jag älskar

Skulle de inte vara härligt om vi gifte oss

Skulle de inte vara härligt om vi fick barn tillsammans

målle
2012-07-05 20:21
#8

Jooo det skulle vara helt fantastiskt härligt!!! Skrattande

LoAEmma
2012-07-05 23:55
#9

Skulle det inte vara härligt om Tobbe frågade om vill ska bli tillsammans nästa helg

Skulle det inte vara härligt om han sa att han älskar mig

Skulle det inte vara härligt om jag fick in massor med oväntade men välkomna pengar in på mitt konto imorgon

Skulle det inte vara härligt om värken i min axel försvinner

Skulle det inte vara härligt om jag fick byta tid på lördag och sluta tidigare

Skulle det inte vara härligt om mina blockeringa släppte och ALLA mina vackra önskningar blir manifesterade!

Jo det skulle ju vara helt makalöst fantastiskt!!

Avslutar med en liten ramsa jag brukar använda…

Jag tackar för allt detta eller något bättre, för alla berördas bästa :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-07-06 09:02
#10

Skulle det inte vara härligt om mina blockeringar släppte och ALLA mina vackra önskningar är manifesterade!

Skulle det inte vara härligt om jag tillåter mig lysa som den fantastiska underbara kvinna som jag är!

[Kathja]1
2012-07-06 10:23
#11

Skulle det inte vara härligt om det fanns mer pengar på mitt konto, om det alltid fanns mer pengar än jag behövde.

[Joar]
2012-07-06 11:52
#12

Åh den boken vill jag ha. Skall se om bibblan har den så jag kan låna den.

Skulle det inte vara härligt att min viktminskning kommer igång.

Skulle det inte vara härligt om jag skulle få slippa värken.

Skulle det inte vara härligt att klara av att cykla upp för backarna.

Skulle det inte ara härligt om någon ville skänka mig ett rivjärn och en elvisp.

målle
2012-07-06 19:08
#13

Jag gillar inte riktigt ordet "inte" så jag gjorde om meningarna lite grand, fick en mer positiv känsla i meningarna då tycker jag Skrattande

Visst skulle det vara helt underbart härligt att få ett fantastiskt givande, roligt och trivsamt kanonbra jobb till senhösten!

Visst skulle det vara helt underbart härligt om jag verkligen kommer igång med träningen igen!

Visst skulle det vara helt underbart härligt om jag blev av med de där 15 kilona extra som sitter på min kropp!

Visst skulle det vara helt underbart härligt att min sambo vill flytta till annat hus med mig!

Visst skulle det vara helt underbart härligt att ha 16 miljoner kronor att köpa och göra vad jag vill med!

Annons:
[Evigheten]
2012-07-06 19:55
#14

Vad härligt det kommer att bli att få leva i ekonomisk trygghet med mina barn och den rätte

Vad härligt det kommer att bli att få bo i vårat drömhus jag och barnen och den rätte

Vad härligt det kommer att vara när jag har toppbrakondis och vältränad kropp

Vad härligt det kommer att bli när vi kommer kunna resa utomlans när vi vill

Vad härligt det kommer att va när utbildningen är klar och jag har ett jobb jag trivs med

Vad härligt det kommer att va när jag har ett par riktigt nära kompisar

Vad härligt det kommer att va när alla dessa saker gör mig ännu mer lycklig!

[Sniff]
2012-07-06 20:25
#15

Skulle det inte vara härligt att få ett svar från min kompis? I samma sekund jag tänkte det fick jag äntligen ett sms från henne, har väntat hela dagen… Häftigt! Skrattande

Skulle det inte vara härligt att hitta den där kärleken snart? Kom igen nu!

crinalina
2012-07-06 21:00
#16

målle jag är helt med på din linje, hjärnan uppfattar inte ordet inte så jag undviker att använda det ordet så ofta jag kan. Bra tänkt!! Dessutom så föredrar jag att vara här och nu, om jag lägger det på framtiden så stannar det i framtiden, så jag skriver helt enkelt är. Bara sådär! Cool

Det är underbart härligt att få in mer pengar varje månad än vi kan göra av med. Skrattande <3

Det är underbart härligt att vara fast och fin i kroppen. Skrattande <3

Det är underbart härligt att skriva klart mina böcker. Skrattande <3

Det är underbart härligt att allitd tänka rätt och känna rätt för att vara rätt. Skrattande <3

Det är underbart härligt att alltid fortsätta utvecklas till en bättre, visare och kärleksfullare människa. Skrattande <3

Det är underbart härligt att alltid vara innerligt och ärligt tacksam för allt som har varit, allt som är och allt som kommer. Skrattande <3

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-06 21:11
#17

För alla som inte är så super, duper bra på detta med LoA och tankar, känslor och affirmationer kan jag ju säga att övningen är gjord som den är för de av oss som känner ett inre motstånd då vi säger/skriver/tänker något som vi på ett intellektuellt plan vet ännu inte är sant.

Så har vi rätt ut det! Flört

Men det viktiga i allt man gör är att göra det som känns bra, så känn er fram.Skrattande

LoAEmma
2012-07-06 23:45
#18

Ah, nr fyra och nr fem i min lista är uppfyllda!
CHECKAS AV!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
2012-07-08 17:19
#19

Puffpuff i tråden!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-07-08 18:43
#20

Visst skulle det vara underbart härligt om jag får den sköna lugna ensamma veckan jag ser fram emot imgn!

Visst skulle det vara underbart härligt om jag kan äta lite ostbågar och en och annan chokladbit utan att fläsket på kroppen kommer tillbaka!

Visst skulle det vara underbart härligt om det var storvinster på alla mina fyra Trisslotter som ligger i lådan!

Annons:
LoAEmma
2012-07-08 22:43
#21

Visst vore det härligt om mina önskningar slår in!

Visst är det härligt att jag känner tillit till attraktionslagen och vet att det jag önskar kommer att faktiskt komma till mig. DET HÄNDER NU!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
2012-07-19 17:37
#22

Visst vore det härligt om T kom och kramades med mig nu! Visst vore det roligt om lördagens fest blir lyckad och alla har roligt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-19 19:01
#23

Visst vore det väl underbart om alla mina miljoner satt på kontot  - bara sådär! Visst vore det väl underbart om jag kunde få igång min kreativitet igen. Visst vore det väl underbart om jag var i mål vad det gäller min snygga, fasta, hälsosamma kropp.

[Evigheten]
2012-07-19 20:36
#24

Det är härligt att allt känns så naturligt, lever med den rätte i vårat drömhus med överflöd av pengar, kan resa göra precis vad vi vill och det känns så naturligt att vi inte ens tänker på det, för det är så självklart att det är såGlad

[Kathja]1
2013-01-03 23:05
#25

Kom att tänka på denna övningen och kollade igenom den lite hastigt, kunde konstatera att de flesta av oss faktiskt hade fått till flera av våra "Skulle det inte vara härligt om" grejer. Coolt! Men givetvis helt i sin ordning inget förvånade.

Visst vore det underbart härligt om…

- Jag hade ett helt tak på mitt hus!

- Jag fick dubbelt så många anmälda till min kurs som jag hade hoppats på!

- Jag såg resultatet av min träning.

- Jag hade en ny snygg frisyr!

- Jag kunde säga upp mig från jobbet!

- Jag vaknade glad och nöjd varje dag.

- jag mötte fler inspirerande människor

- jag hade en ny FIN, HEL bil.

- Jag kunde gå och lägga mig, och det kan jag nu så GodNatt. Skrattande

Otroulig
2013-01-03 23:20
#26

Det skulle verkligen vara underbart härligt att jobba med ett gäng positiva, kärleksfulla, ambitiösa, respektfulla, roliga, samarbetsvilliga, ärliga personer i en kreativ symbios. Med syfte att hjälpa andra och göra kunder nöjda och tacksamma. DET vore fantastiskt underbart härligt. Med en underbar chef som stöttade, inspirerade och vägledde. HURRA! Vad roligt det vore att få uppleva igen!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

candelonia
2013-01-04 08:08
#27

Kul övning! Skulle det inte va härligt om jag var ännu mer lekfull och lättsam Skulle det inte va härligt om jag såg det bästa i mig Skulle det inte va härligt om pengar kommer till mig lika lätt som att andas. Skulle det inte va härligt om jag var ännu mer humoristisk och skrattade ännu mer Skulle det inte va härligt om jag hade ännu mer vackra klänningar, kjolar, toppar, linnen, byxor, shorts, tröjor, tunikor, skor, kappor, väskor Skulle det inte va härligt om jag köpte ett underbart vackert hus med min sambo Skulle det inte va härligt om mina studier är roliga, intressanta och att de går lätt och smidigt Skulle det inte vara härligt om mina elever kände glädje och meningsfullhet med skolan Skulle det inte va härligt om jag kunde kommunicera ännu mer lätt, positivt och inspirerat Skulle det inte va härligt om jag ännu lättare ser och pratar om vad jag tycker om, vad som känns bra, vad som gör mig glad Åh vilken fin start på morgonen detta blev!!! ♡♡♡

Annons:
[Torahzen]
2013-01-04 12:47
#28

Skulle det inte vara härligt om jag insåg att jag är värd till 100% att få ta del av universums överflöd!

Skulle det inte vara härligt med ett nytt jobb? Skulle det inte vara härligt med bättre lön?

Skulle det inte vara härligt med ett färdig renoverat hus?

Skulle det inte vara härligt med alla lån avbetalda?

Skulle det inte vara härligt med ekonomisk frihet?

Skulle det inte vara härligt med fler date:ar med min man?

Skulle det inte vara härligt att leva ut alla mina känslor?

Skulle det inte vara härligt att släppa det förflutna med lätthet och glädje?

Skulle det inte vara underbart att leva i nuet?

KyssSkrattandeKyss

SHIAWASE
2013-01-04 12:56
#29

Visst  skulle det vara underbart att skratta annu mera!

Visst skulle det vara underbart att ha overflod av bade tid och pengar!

Visst skulle det vara underbart att sitta pa en strand vid havet och njuta!

Visst skulle det vara underbart att kanna TOTAL frihet !

Visst skulle det vara underbart att kanna att jag kontrollerar allt i mitt liv

Visst AR det underbart att kanna att Jag expanderar!!

Visst Ar det underbart att kanna att jag oppnar upp och tillater mer och mer!

Visst AR det underbart att jag mar sa bra !!!

Visst Ar det underbart att jag ar sa fylld av karlek,, bade till min omgivning men FRAMFORALLT till mig sjalv!

Visst AR det underbart att jag kanner sadan tillit, och harmoni, !!

Visst Ar det underbart att jag tillater mig sjalv att erfara flodet av karlek och overflod!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-01-05 14:49
#30

Visst skulle det vara härligt om den insikten som hela tiden pokar på min uppmärksamhet ploppar upp och jag finner frid och växer och får den förändring jag är värd!!

Visst skulle det vara härligt om jag älskade mig själv, hela mig! Och tillät flödet av kärlek i och utanför mig!

Visst skulle det vara underbart att försonas med det förflutna och förlåta allt som hänt!

Visst skulle det vara härligt om jag var medveten och helt närvarande i nuet!

Visst skulle det vara härligt om jag gjorde mitt bästa i alla situationer!

Visst skulle det vara härligt att ta emot av universum överflöd av exceptionellt god hälsa, ekonomi, sociala kontakter, familjen och kärleken!

TACK!!!!


[rore]
2013-01-05 17:39
#31

Skulle det inte vara härligt att vakna upp ur nikotinets slaveri och verkligen uppskatta den sunda, friska känslan i kroppen som infinner sig  då alla gifter är borta ur systemet!

Skulle det inte vara härligt att på alla plan uppskatta mig själv för den jag Är!

Skulle det inte vara  härligt att ta emot Universums kärlek och ge den vidare!

Skulle det inte vara härligt att ta emot och verkligen se. De möjligheter som kommer i min väg.

candelonia
2013-01-06 22:27
#32

Skulle det inte va härligt om jag kände mig ännu mer lekfull och lättsam Skulle det inte va härligt om jag kände ännu mer glädje av andras lycka Skulle det inte va härligt om jag ser det bästa i det jag tittar på Skulle det inte va härligt om jag skrattade mer Skulle det inte va härligt om jag utstrålade ännu mer glädje och passion Skulle det inte va härligt om jag kände mig ännu mer kärleksfull och inspirerad Skulle det inte va härligt om jag fick en helkroppsmassage Skulle det inte va härligt om jag drömde ljuvliga drömmar inatt ♡♡♡

MissInAction
2013-01-10 19:09
#33

Skulle det inte vara härligt om jag vaknade och gick upp vid 7-8-tiden på morgonen!

Skulle det inte vara härligt om jag blev storlek 38 igen!

Skulle det inte vara härligt om jag kunde släppa taget oftare!

Skulle det inte vara härligt om jag fick mitt drömjobb snart!

Skulle det inte vara härligt om jag fick lite mer romantik i vardagen!

Skulle det inte vara härligt om jag hade lättare för att bli vän med någon!

Haha de här meningarna har gett mig den här låten på hjärnan Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-09-15 19:41
#34

Puffar upp denna lite då jag just insåg att jag gjorde en variant av "skulle det inte vara härligt om" igår kväll innan jag somnade, och alla grejerna dök upp idag. Ska absolut köra den mer nu då det flyter! 😃🌊

Tänk vad härligt att…

Annons:
Theleonora
2013-09-15 20:04
#35

Bra puff Kathja, tack!! 🌊 ❤️ 🏆


Theleonora
2013-09-15 20:27
#36

Skulle det inte vara härligt och underbart att kapa banden till allt det negativa och det förflutna, bara släppa och gå vidare! Jaaa!!! ❤️

Skulle det inte vara underbart att ta del av all överflöd som universum har att erbjuda! Ta del av frukterna av alla frön jag har sått!! Jaaa!! ❤️

Tack!


szirius
2013-09-16 10:48
#37

Skulle det inte vara härligt att vakna utvilad med en kropp som känns hel och frisk och med en knopp som tänker glada, tacksamma tankar?

Skulle det inte vara härligt att släppa all oro, här och nu- och bara vara i allt som ÄR utan att bedöma eller jämföra?

Skulle det inte vara härligt att ha bra rutiner som sköter sig automatiskt och skapar ett flöde på dagarna?

Skulle det inte vara härligt med mer fun factor i livet?

Skulle det inte vara härligt att hitta en känsla av att det finns så mkt att se fram emot, livet går hela tiden vidare och fylls på med nya glädjeämnen där andra har avtagit?

Skulle det inte vara härligt att njuta av varenda ögonblick, oavsett vad det består av?

gardit
2013-09-17 19:36
#38

Tänk vad härligt det vore med en 1,5 liters kastrull som funkar på min nya induktionshäll!

Tänk vad härligt det vore mednågra fler anmälningar till helgens kurs!

Tänk vad härligt det vore om hela huset var nyrenoverat, lika perfekt som köket blev!

Det känns mer verkligt när man skriver ner det här, mer av JAG MENAR DET VERKLIGEN! om ni förstår vad jag menar.😃

[Kathja]1
2013-09-17 20:42
#39

Härligt Gardit, bara i det gör det skillnad, genom att det ger en annan känsla.

Otroulig
2013-09-17 21:21
#40

Tänk vad härligt och få ha fjärilar i magen igen!

Tänk vad härligt att få sova sked!

Tänk vad härligt att riktigt översköljas av kärlek till en annan människa!

Tänk vad härligt och spännande att få uppleva hur allt faller på plats!

Tänk vad härligt att få stå naken på tomten i regnet och skrika "Hela faaan e mitt"

Tänk vad härligt att få vara galen med någon igen, som kan skratta med mig, åt mig!

Åh jag kan hålla på hur länge som helst känner jag!!!❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-17 21:35
#41

❤️

Tänk vad härligt att flöda över av inspiration!

Tänk vad härligt att känna hur bitarna faller på plats.

Tänk vad härligt att vara i sitt flow.

Tänk vad härligt att alltid veta att man har råd att göra vad man vill.

Tänk vad härligt att vara kärlek.

Tänk vad härligt att få glada överraskningar.

Tänk vad härligt att skratta så man gråter.

Tänk vad härligt att göra skillnad.

Annons:
delfinen1
2013-09-18 02:06
#42

har övningarna hjälpt er något? isf hur?:)

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

[Kathja]1
2013-09-18 06:59
#43

Absolut! Denna och mycket annat hjälper oss alla att hitta rätt känsla, och dåd et är känslan som är energi så är det känslan som attraherar.

[Torahzen]
2013-09-18 09:04
#44

Tänk vad härligt att ha möjligheten att stanna hemma när man är sjuk, för att få bästa möjliga förutsättningarna för att tillfriskna snabbt.

Tänk vad härligt att få egen tid och nyttja tiden till att läka, fysiskt, mentalt och andligt.

Tänk vad härligt med en renande dusch.

Tänk vad härligt med en varm kopp te.

Tänk vad härligt att jag älskar och accepterar mig själv precis som jag är.

❤️

delfinen1
2013-09-18 10:38
#45

För när man tänker skulle det inte vara härligt Åå tror man ju fortfarande inte att man har det som skulle härligt att ha. Förstår ni?

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

szirius
2013-09-18 11:35
#46

# 45 Delfinen, det här är ett "mellanläge" man kan använda om man känner att raka affirmationer som " åh, vad jag älskar mig själv" bara känns konstlade och 🤮, för långt från verkliga känslan. Då kan detta " åh, tänk vad härligt om/ att /när…" hjälpa en att skifta vibb så att man börjar känna hopp och pirr igen och öppnar upp. Det är min personliga erfarenhet iaf🙂

Som Kathja skriver, det är KÄNSLAN som är det viktiga, så om denna övning kan hjälpa en att finna KÄNSLAN så är det vad som skiftar ens vibb.

Jag förstår vad du menar. Det menas ju att en affirmation som " åååh, vad härligt om jag var miljonär!!!" inte är fungerande, för det sänder ut att man inte tror att det är sant, att detta OM förstör hela grejen, men jag tror inte riktigt på det. För om man kommer in i känslan, blir pirrig, rusig, uppspelt, glad, förväntansfull av att säga den meningen om och om igen så ÄR det nåt som sker med ens energi. Den strålar ut nåt positivt, man blir på bättre humör. Och då funkar det!

delfinen1
2013-09-18 12:52
#47

Hoppas :)

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

Aleya
2013-09-18 15:16
#48

Jag är absolut på!

Vad härligt att ha ett jobb jag älskar att gå till varje morgon.

Vad härligt att slippa oroa sig för pengar.

Vad härligt att träffa nya och underbara människor som ger en ny energi.

Vad härligt att finna kärleken.

Nu ska vi se hur detta går. 🙂
Jag ska testa säga detta varje dag innan jag går och sover. 😃

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
SHIAWASE
2013-09-18 16:17
#49

Vad som ar sa bra med den har ovningen ar att den trubbar av "avsaknaden" och ger hopp.

Och pa nagot satt sa hamnar man i kanslan att visst vore det harligt om det skulle handa, men jag ar lycklig anda.

Annars som tidigare namnt, om det ar nagot men verkligen vill ha sa kan den kanslan fa tvartom , att man bara skickar ut en kansla av avsaknad till universum,, och det man far da ar avsaknad.

Lika med saker som man tror ar omojliga, att onska sig , men samtidigt tanka" nej , det har gar aldrig, men jag kan ju prova att testa universum" kommer ju heller aldrig, eftersom vi skickar ut en helt annan vibb an "manifestationsvibben"

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-09-23 12:07
#50

Skulle det inte vara underbart harligt om jag fick tillbaka mina ljusa jeans. Tack!

Och vad harligt att jag hittar tillbaka till mig sjalv trots att jag ar omringad av mitt forflutna pa denna resa. Tack! ❤️


[Kathja]1
2013-09-23 12:49
#51

Skulle det inte vara härligt att vara i den där wow-känslan varje dag!

[Torahzen]
2013-09-23 13:15
#52

Skulle det inte vara härligt att njuta av det kärleksfulla nuet

Otroulig
2013-09-23 14:39
#53

Skulle det inte vara härligt att bli glatt överraskad, att få bekräftelse på att mirakel sker.

Skulle det inte vara härligt att känna att ALLT är möjligt!

Skulle det inte vara härligt att kunna vara kvar i kärleks känslan trots att nego människor kommer i min väg.

Skulle det inte vara härligt att större delen av tiden vara på "the love and happy disc"

Skulle det inte vara härligt att helt plötsligt få en ingivelse vad det är jag behöver göra för att gå vidare och få ketchup effekten att komma.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-09-23 14:58
#54

Skulle det inte vara härligt med flera roliga jobb att söka! jobb som jag känner att jag verkligen vill ha, kan motivera varför jag skulle passa på den tjänsten. Åh vad härligt med att fokusera på något nytt!

[Kathja]1
2013-09-23 15:25
#55

Skulle det inte vara härligt att flöda över av inspiration! Skulle det inte vara härligt att vara klar med min e-kurs och se hur köp efter köp fullbordas av den. Skulle det inte vara härligt att se hur min ekonomi blev stabil och farmgångsrik. Skulle det inte vara härligt att anordna ett event som blir succé. Skulle det inte vara härligt att vara i harmoni, tillit och kärlek - alltid. Amen

Annons:
gardit
2013-09-23 18:35
#56

Skulle det inte vara härligt om maten stod på bordet när jag kom hem!

Skulle det inte vara härligt med sovmorgon lite oftare!

Skulle det inte vara skönt att leva utan massa måste!

Theleonora
2013-09-23 19:29
#57

Skulle det inte vara harligt att har och nu slappa allt gammalt och vaga ta steget/n till dit jag vill!

Skulle det inte vara harligt att vaga!

Skulle det inte vara harligt att alska mig sjalv fullt ut och alltid vara fylld med karlek, harmoni, gemenskap, tillit, overflod och lycka!

Skulle det inte vara harligt med en kethup-effekt som gor att allt gammalt groll slapper - i detta nu och for alltid! ❤️


[Kathja]1
2013-09-23 19:36
#58

Skulle det inte vara härligt att helt och fullt släppa det som har varit. Skulle det inte vara härligt att hela mitt inre barn. Skulle det inte vara härligt att ha en öppen och kärleksfull relation med min mamma…

szirius
2013-09-23 19:46
#59

Skulle det inte vara härligt att släppa behovet av smärta i kroppen!

Skulle det inte vara härligt om tjutet i öronen tystnade från en sekund till nästa - och sen var borta för alltid!

Skulle det inte vara härligt med mer balanserat mående!

Skulle det inte vara härligt att SE med kärleksfulla ögon på mig själv och det jag skapat i mitt liv!

Skulle det inte vara härligt med roliga, trevliga, sanna varma släktrelationer!

Skulle det inte vara härligt med mer hälsa och fun factor i livet!

Aleya
2013-09-24 17:55
#60

Nu har en av mina mantran delvis gått i uppfyllelse. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Kathja]1
2013-09-24 18:41
#61

👍

Håbe
2013-09-24 20:19
#62

Skulle det inte vara härligt om jag hade lite mer balans i mitt liv?

Skulle det inte vara härligt att känna det där må-braet ända in i magen ofta ofta.

Skulle det inte vara härligt att varje kväll kunna tänka tillbaks på dagen och känna att idag har jag varit en riktigt bra mamma.

Annons:
Theleonora
2013-09-25 22:38
#63

Skulle det inte vara underbart härligt att känna sig hel på insidan såväl som utsidan (gud vet vad jag menar)! Tack! 🌺

Skulle det inte vara underbart härligt att lösa upp blockeringar som gör att jag håller andra människor/relationer, kärleken, framgång, hälsa, överflöd på avstånd. Skulle det inte vara härligt med en ordentligt ketchup-effekt på denna som ger mig "long lasting" kärleken, relationer, framgång, hälsa, överflöd av det goda - i varje nu! Tack! ❤️

Skulle det inte vara härligt med full tillit - i varje nu! Tack! 🌊


gardit
2013-09-25 22:44
#64

Ketchup-effekt låter härligt, jag beställer lite sånt😃

[Kathja]1
2013-09-25 22:55
#65

Jag kör denna stenhårt - mantrat "Tänk vad härligt att…" går genom huvudet så fort jag har tid. Kände på orden och just den formuleringen känns just nu bäst. 😃

Theleonora
2013-09-26 19:50
#66

Skulle det inte vara underbart härligt att släppa alla självdestruktiva tendenser helt bara sådär - nu! Ja tack!! Och tack och tack!! ❤️


Theleonora
2013-09-27 09:44
#67

Känner att jag missbrukat den här tråden för inget händer eller så har jag ett starkt motstånd ;). Skulle det inte vara härligt om detta motstånd släppte och proppen gick ur NU, och jag börjar våga och känna tillit igen. Vet ju vart det finns men är lite way off nu. Skulle det inte vara underbart att vara i flow! Tack!


delfinen1
2013-09-27 14:08
#68

Skulle det inte vara härligt att finna kärleken och behålla den!:)

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

delfinen1
2013-09-27 14:11
#69

Skulle det inte vara härligt att älska livet :) Skulle det inte vara härligt att känna glädje

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

Annons:
Theleonora
2013-09-29 01:09
#70

Skulle det inte vara underbart att acceptera situationen/er som de är! Skulle det inte vara underbart att bara släppa och gå vidare. Vad är meningen.


Theleonora
2013-09-29 11:52
#71

Skulle det inte vara alldeles underbart att få tillbaka sin livsgnista! Att vara befriad från allt det negativa som drar ner mig och tar mig utanför vortex/alignment! Skulle det inte vara underbart att känna tillit till fullo! Skulle det inte vara härligt att släppa alla rädslor!


Aleya
2013-09-30 18:00
#72

Kan meddela att två av mina mantran har gått i uppfyllelse. 😃
Jag har nu fått jobb och därmed löste det sig med pengar. 😂

Fantastiskt detta. 👍

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

szirius
2013-09-30 19:27
#73

#72🥳🎂

[Kathja]1
2013-09-30 20:08
#74

Clawdeen - 🍸🎈❤️

Aleya
2013-09-30 21:22
#75

Jag tackar #73 och #74.
🎂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Otroulig
2013-09-30 21:32
#76

Klockrent Clawdeen!!🏆🎈🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Aleya
2013-09-30 21:43
#77

Tack Otroulig men jag hade nog en lycklig stjärna med mig med. Jag höll på att tro att jag inte skulle få jobb på ett bra tag inom det jag utbildat mig till, men tji fick jag. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Otroulig
2013-09-30 21:45
#78

Clawdeen, inse att den lyckliga stjärnan är delvis DU❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

fridelfina
2013-09-30 21:52
#79

Alltså gäller önskningen bara en själv? Eller kan följande vara LoA-riktigt?

Skulle det inte vara härligt om alla tog ansvar för sig själva och sina handlingar!

Annars tar jag denna som mitt mantra:

Skulle det inte vara härligt och jag hade tid till att vara så spontan som jag vill och tid till att göra ett tillfredsställande bra jobb!

 
 

Aleya
2013-09-30 21:55
#80

Otroulig  ja det är verkligen så.
😃

fridelfina  "lagen" jag har hört är att man kan bara förändra sig själv och inte andra. Så skulle föreslå att du tar sista. Bara en tanke. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Otroulig
2013-09-30 21:57
#81

😃Mer alternativ nr 2, se dig själv få jobba i lugn och ro, om det är det du vill.  

Vad andra gör är deras sak. 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

fridelfina
2013-09-30 22:00
#82

Ok då blir det den andra, fast de i stort kan innebära samma, för om alla tog sitt eget ansvar skulle jag hinna med mera! 👍

 
 

Aleya
2013-09-30 22:06
#83

#82 även denna korta bönen kanske kan funka med:

giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
szirius
2013-09-30 22:35
#84

förstånd att inse skillnaden var det ja…hear hear….😇😃

[Torahzen]
2013-10-01 21:25
#85

Skulle det inte vara härligt med att jag släpper mitt gamla (nuvarande) jobb och ser många möjligheter att välja på.

[Kathja]1
2013-10-02 21:29
#86

Tänk vad härligt att jag genom att följa mitt flöde och tacksamt ta emot av Guds oändliga kärlek kan manifestera vad som helst! Knappnål så väl som lustjakt. 🌊☀️😃❤️🤑😇

Theleonora
2013-10-03 19:19
#87

Skulle det inte vara underbart härligt att förlåta ALLA som jag anser ha gjort mig orätt. Skulle det inte vara underbart härligt att känna krälek till allt och alla! Skulle det inte vara underbart härligt att byta ut alla negativa tankar om mig själv och andra till enbart positiva! det betyder inte att jag inte ser dem för vad de är eller att jag accepterar deras skadliga beteenden mot mig, det innebär bara att jag känner inre frid! Skulle det inte vara underbart att se skillnaden! Tack gode Gud!


[Torahzen]
2013-10-03 22:27
#88

Skulle det inte vara härligt om mitt tal på 10 minuter på mässan i morgon, går lika galant som smör smälter i solsken!

[Kathja]1
2013-10-03 22:44
#89

Klart att det gör! Så spännande, blir nästan lite avis. 😉Vill oxå stå på stora ställen och prata för många människor.

[Torahzen]
2013-10-03 23:04
#90

Jag har inte förberett mig så bra. Än. Jag ber om hjälp i min nattliga drömmar så har jag ett färdigt manus tills imorgon bitti!!

Annons:
SHIAWASE
2013-10-04 00:23
#91

#87 Theo,,,

Istallet for att forlata,, forsok att skifta,, inse att ingen kan gora dig oratt, De har inte gjort dig oratt,  Det kanns som om genom att saga som du skrev, sa vidhaller du fortfarande vid att de har gjort dig oratt,,, och kan darfor inte slappa eller forlata.

Ingen har gjort dig oratt, varken de som  har handlat gentemot dig, eller du sjalv som har (omdevetet) bjudit in dessa handelser.

❤️

I det har fallet, sa kanns det som om det vore battre att saga nagot som

" Tack for att jag har insett att allt som har skett har skett till det basta for mig. Tack for att jag har accepterat det som har hant i mitt forflutna, att jag har forlatit och slappt det som har hant och for att jag nu ar pa vag framat."  Ungefar,, MEn det ar ju bara jag,,

Det kanns som om

"Vore det inte harligt"  i det har fallet, bara gor att du  haller fast , att du forstorar det du egentligen vill slappa.

Som sagt det ar ju bara som jag kanner,, Kanner du att det lattar,, sa fortsatt!!!!! Kram:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-10-04 06:16
#92

Tank vad underbart och harligt att alltid ha ett fullt bankonto, och planbok, och njuta av att gora betalningar, gora bankoverforingar, satta in och ta ut pengar, utfora diverse transanktioner!

Kom pa detta idag nar jag betalade rakningar etc. att jag tycker OM att betala,, det kanns sa skont  efterat, en harligt befriande kansla… Sa tank vad harligt och vilken frihetskansla att allt kunna njuta av att med latthet bara betala hit och dit och vara fastankrad i faktumet att det finns obegransade tillgangar,,,

Torah!! Kommer sakert att ga galant~~ Koppla upp till dig sjalv, sa kommer orden av sig sjalv:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-10-04 09:39
#93

Tack Shia för din feedback! Jag är nog inte där riktigt än vibrationsmässigt och vill inte fullt ut ta ansvar för allt jag har varit med om. Men det är en process som pågår. Just att ta ansvar för allt jag tagit in i mitt liv och att jag har gjort det för att expandera och att det har varit det rätta i varje stund och att allt är som det ska. Men den känslan och insikten är på g, så tack för det!!


SHIAWASE
2013-10-04 09:44
#94

Bra Theo var lite orolig dar for hur du skulle ta det, men samtidigt ar nog du den mest fantastiska person som jag har stott pa som tar "rakt pa sak" kommentarer pa ett fantastiskt satthelt fantastiskt,, nastan sa att som man vill saga att "det ar OK att sparka bakut om du inte tykcer om kommentaren/radet",,

Hmmm,  undrar om det kan ligga nagot i det. Att DU SJALV behover ta mera plats…. Du ar fin som du ar du ar underbar som du ar,, du behover inte anpassa dig, du behover inte vara nagon till lags,, du behover inte lyssna pa rad fran nagon om det inte kanns bra,,,

Kanske du behover stampa ner foten och bara vara DU!!

???

Jag vet inte men det kandes lite som sa?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

fridelfina
2013-10-04 17:58
#95

Skulle det inte vara helt fantastiskt härligt att få sova nu och vakna utvilad i morgon!

 
 

[Torahzen]
2013-10-04 20:40
#96

Då var det gjort. Mina två korta tal a 10 minuter. Jag var frusen och lite spänd innan. Det är inte så ofta jag pratar i mikrofon. Jag var inte så nervös egentligen. Det gick bra såklart. Det blir en gång till imorgon så jag kan slipa lite till på talet 😃

[Kathja]1
2013-10-04 20:42
#97

👍🌊❤️

Annons:
Theleonora
2013-10-04 21:53
#98

Åh Shia återigen är du spot on. Jag behöver vara jag och ingen annan och det är det jag känner mest av allt. Jag längtar hem till mitt inre, till jag. Jag känner ju det och känner även att det går i rätt riktning. Jag är så less på att må dåligt och jag tar till mig av det som för mig framåt. ❤ Så, skulle det inte vara underbart härligt att vara jag! Att jag är den viktigaste personen i mitt liv! Jag! Tack!! ❤


Theleonora
2013-10-08 17:10
#99

Skulle det inte vara härligt med en positiv självkänsla ända in i benmärgen! Skulle det inte vara härligt att släppa alla altruistiska tankar, beteenden, mönster som håller mig tillbaka! Tack!


Theleonora
2013-10-08 18:31
#100

Tack gud för ditt svar!! Skulle det inte vara härligt underbart att bli fri från all dödsångest=rädsla för förändring!! Tack!! Bring it on!! På riktigt!!! ❤️


Theleonora
2013-10-09 10:45
#101

Det är mod att lyssna på sin inre röst när den säger: Du kan… när alla andra säger: Du kan inte…! Det är mod att välja kärlek framför rädsla! Det är mod att vägra vara sjuk! Det är mod att välja det gränslösa framför det begränsade! Det är mod att tänka själv! Det är mod att se det bästa i alla människor! Det är mod att ta makten i sitt liv! Styrkan till makt och mod finns i solarplexuschakrats energi. Skulle det inte vara underbart härligt att vara modig, att känna mod i allt, alltid! Och tillit, mod till att känna tillit! Tack!


[rore]
2013-10-09 12:22
#102

Skulle det inte vara fantastiskt befriande att bara ta emot de kärleksfulla budskapen som cirkulerar i luften, frisläppta från vänliga munnar som bara vill väl?

Otroulig
2013-10-09 21:43
#103

#101 Ber lite om ursäkt här 🤐 men: 

Det här har skaver lite hos mig:

"det är mod att vägra vara sjuk"

dvs

Det är mod att vara frisk.

Det känns som att det finns ett väldigt motstånd i det första påståendet.

Sen kan ju jag tycka att till att "vara frisk" behövs inget mod det är ju naturligt, härligt, det enkla. Men du har ju förmodligen en annan bakgrund och tanke med det du uttalar. Det finns en bakom liggande tanke/mönster förstår jag 🤗💋

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-10-09 21:49
#104

Hihi Otroulig! Tack! Du har så rätt, det är mod att vara frisk. 

Vi jobbar ju alla med olika saker men jag har upplevt i min omgivning att en del väljer att vara sjuka för att få sympati och annat som hör en offerroll till. Och i ett sådant fall krävs det ju mod att vara frisk!

Edit: den texten läste jag på en annan sida och kopierade in så inte mina ord, men det talade till mig, är iofs taget ur sitt sammanhang lite. Hela texten finns här om man vill läsa: http://www.ajkon.se/energimanniskan.html


Annons:
Otroulig
2013-10-09 22:00
#105

En del…😃 här har du en som rispade sin kropp mot torra tallar för att bli sedd som barn. Been there, done that!

Fast jag har ju inte skapat nåt kroniskt…då kanske det krävs mod 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-10-09 22:17
#106

Hm, jag har inte läst nånstans i min kopierade text om kroniskt, varifrån fick du det? :)


Otroulig
2013-10-09 22:32
#107

Läste på din länk, med exemplet. Tänkte som så att man kan identifiera sig med sjukdomen och fastna där. Har faktiskt själv en kamrat som haft en defekt länge och till slut identifierat sig med defekten så när väl operationen äntligen skulle göras och hon skulle bli fri från smärtan, så var hon rädd för omställningen. DÅ kanske det behövs mod.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-10-09 22:36
#108

Ah, I see. Finns nog många varianter beroende på en själv (hur rädd man är om sig själv) och ens omgivning och vad de reagerar på.


SHIAWASE
2013-10-10 00:20
#109

Otroulig, jag tror att det ar valdigt vanligt,, jag har inten erfarenhet av det, men det var nagonstans har pa iFokus,, som jag laste om det. Man kanner  sig saker nar man ar sjuk, och "vill inte" bli frisk,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-10-10 08:35
#110

Så är det väl mycket för många - man är trygg i det man har, oavsett om det är sjukdom, elak chef eller taskigt förhållande. Trygghet är viktigt för oss och vi låter allt för ofta rädslan styra.

Håbe
2013-10-10 11:02
#111

Jag tänkte på det när vi låg på sjukhuset med min son. Man blir så ompysslad, omhändertagen. Sedd. Det kändes nästan tomt att åka därifrån. Jag vet att jag reflekterade över det då. Att jag förstod att det är lätt att hamna i att vilja ha mer. Inte så att man vill vara sjuk men att man vill bli omhändertagen och sedd. Lite av det lilla barnet som söker bekräftelse. Lite som vilket annat missbruk som helst. Om jag inte har mina droger, vad har jag då? Om jag inte är sjuk, vad ska jag då identifiera mig med?

Annons:
[Kathja]1
2013-10-10 11:10
#112

Just det där Håbe tror jag är super viktigt att fundera och reflektera över! Hur tillgodoser jag dessa behov jag har på ett sunt, kärleksfullt och livsbejakande sätt?

Theleonora
2013-10-13 10:43
#113

Skulle det inte vara underbart härligt om min kropp blev hel! Skulle det inte vara underbart härligt om min vänstra kroppssida slutade värka och samarbetade med resten av kroppen! Skulle det inte vara härligt om alla tankemönster, beteenden mm som hör ihopp med blockeringar i vänster sida bara släppte och frid, harmoni, lycka och kärlek infann sig i hela min kropp! Tack!


[Torahzen]
2013-10-13 20:27
#114

Bra sagt Thea:

Skulle det inte vara underbart härligt om min kropp blev hel! Skulle det inte vara underbart härligt om min kropp var i fullkomlig harmoni och balans Skulle det inte vara härligt om alla tankemönster, beteenden, blockeringar mm som hör ihop med min kropp, bara släppte och frid, harmoni, lycka och kärlek infann sig i hela min kropp! Tack!

Theleonora
2013-10-18 14:13
#115

Skulle det inte vara härligt om flödet i kroppen återställdes och jag har full flöde! Tack! Skulle det inte vara härligt om krampen i kroppen och framförallt magen släppte (det gör så ont). Tack! Skulle det inte vara härligt att få den där förlösande insikten! Tack!


[Torahzen]
2013-10-18 14:38
#116

Skulle det inte vara härligt om jag kunde slappna i till kropp och själ. skulle det inte vara härligt om jag slutade kämpa emot mig. Skulle det inte vara härligt med att bara vara, för allt är ju bra. Allt är som det ska.

(Thea, du säger precis det jag behöver höra igen)

Theleonora
2013-10-19 12:01
#117

Skulle det inte vara underbart härligt med lite spontana äventyr ikväll! Skulle det inte vara underbart härligt att känna full tillit och släppa all kontroll och alla rädslor!

Tack!

(Är du med mig thora ;))


[Torahzen]
2013-10-19 19:51
#118

👍Japp, jag är med:

Skulle det inte vara underbart härligt med lite spontana äventyr ikväll! Skulle det inte vara underbart härligt att känna full tillit och släppa all kontroll och alla rädslor!

Annons:
Otroulig
2013-10-19 20:25
#119

Hihi❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-19 21:47
#120

Ska inte säga vad jag fick för bilder i mitt huvud Tora… 🤐😉😛😊

[Torahzen]
2013-10-19 22:31
#121

Aha, du tänker så… 😊🤗 😎

[Kathja]1
2013-10-19 22:33
#122

Japp, ibland tänker jag så. 😉

[Torahzen]
2013-10-19 22:51
#123

Jag med …😍

[Kathja]1
2013-10-19 22:56
#124

👍

Theleonora
2013-10-21 14:29
#125

Skulle det inte vara underbart härligt att känna sig värdig! Att varje cell, varje minsta beståndsdel av mig känner sig äntligen värdig att ta emot allt det goda jag är värd! Tack! ❤️


Annons:
[Torahzen]
2013-10-21 14:56
#126

Copy-cat Tora säger samma sak:

Skulle det inte vara underbart härligt att känna sig värdig! Att varje cell, varje minsta beståndsdel av mig känner sig äntligen värdig att ta emot allt det goda jag är värd! Tack! Hjärta

szirius
2013-10-21 22:06
#127

"Jag är värdig" är precis vad jag bearbetar nu. Har stannat här och går inte vidare i kapitlen i min bok förrän jag kommit nånvart i denna frågan. Sitter djupt …känner att jag hittat en riktigt öm punkt. Vilket är BRAAAA  för då händer det grejer.

Kanske är den ömma punkten ganska vanlig?

Theleonora
2013-10-24 13:52
#128

Nu är jag igång igen :) Skulle det inte vara härligt att vara fri, fri från alla rädslor!! Fri från den här lille klumpen som visserligen blir mindre och mindre. Tack! Och lite mer specifikt, skulle det inte vara underbart härligt att ha träningsmotivation! Och så härligt att komma upp tidigt på morgnarna pigg, glad och redo för dagen och allt gott som komma skall! Och skulle det inte vara härligt med upp till 2 timmars träning per dag! Och skulle det inte vara underbart härligt med en allsidig kost! Skulle det inte vara underbart härligt att ta hand om sig helt enkelt! Skulle det inte vara härligt att vara i nuet och kunna fokusera!! Koncentrera!! TACK!! ❤️


Otroulig
2013-10-24 20:23
#129

Mmm Szirius, jag kommer ihåg när jag satt där i soffan i gemenskap med en man för första gången på 12 år, och bara var så där tok lycklig. Jag kunde inte riktigt fatta att det var sant att JAG skulle få uppleva den ljuvliga lyckan, närheten och harmonin. 

Nu vet jag ju (intellektuellt )att det är mitt naturliga tillstånd att må så där bra!! 

Att jag är värd det. 

Sen får man väl beta av det ena ämnet efter det andra 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-10-24 21:22
#130

Åh Otroulig, den känslan hade jag glömt bort. Känns ju ändå lite annorlunda när man är nån :S (men jag kanske har en bit att gå med mig själv, oavsett så är allt)

Skulle det inte vara underbart härligt att vara kreativ igen! Att börja skapa och känna den njutning som det innebär! 

Och jag fick svar på mitt förra inlägg vilket jag är sååå tacksam över! Tack Gud!


Theleonora
2013-10-25 16:55
#131

Skulle det inte vara underbart härligt att släppa allt som inte längre gynnar mig! Komma till roten med det! Tack!


Theleonora
2013-10-26 10:44
#132

Svaret på föregående inlägg är ilska. Så, skulle det inte vara underbart härligt att släppa ALL ilska som finns inom mig, från roten, och känna kärlek harmoni och gemenskap. Tack!


Annons:
delfinen1
2013-10-27 17:34
#133

har era "skulle det inte vara härligt om…?" hjälpt er på något sätt? har något slagit in?

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

Otroulig
2013-10-27 17:48
#134

Jodå! Grejen är ju att övningen är rolig och att man hamnar i en skön känsla och det är ju det som är det viktigaste egentligen, att må bra! Det är härligt att drömma och om allt vi önskade slog in på en gång, hur kul vore det då?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-10-29 11:11
#135

Skulle det inte vara härligt om jag vore pigg och energisk! Jobbade undan allt som är överhängande och har det riktigt roligt idag!

gardit
2013-10-29 21:58
#136

Skulle det inte vara härligt om jag kick några "JA" istället…

Skulle det inte vara härligt om allt flyter på utan snubbel…

skulle det inte vara härligt att kunna få sova ut varje morgon😉

[rore]
2013-10-30 07:02
#137

Skulle det inte vara härligt Om jag bara kunde kasta mig in i nya situationer med glädje och entusiasm,,,,,,,,,,,,,,,,,,

JOOOOOOOO!

Theleonora
2013-11-01 07:50
#138

Skulle det inte vara underbart att sluta bry mig om vad alla andra tycker och tänker!! Skulle det inte vara underbart härligt att bara se till mitt eget bästa, rå om mig själv, ta hand om mig på alla sätt, acceptera mig själv till fullo och älska mig själv! Skulle det inte vara underbart härligt att jag var/är den viktigaste personen i mitt liv!!! Ja tack!


[Torahzen]
2013-11-01 10:16
#139

Jag säger detsamma! 😉

Annons:
szirius
2013-11-03 20:19
#140

Ååå vad det skulle vara härligt att se fram emot en ny, givande, spännande, energifylld, kreativ, glädjefylld vecka!

Vad härligt det skulle vara att känna att det äntligen är måndag igen i morgon och att det väntar massor med härliga möten, kärleksfulla stunder, roliga händelser och ja, bara flöde och lätthet och roligheter i livet!

Skulle det inte vara härligt att lita helt och fullt på att allt kommer som ska komma och att allt är precis som det ska, att rötterna bara håller på att växa sig starka inför nästa steg i livet, att nya friska vindar kommer att blåsa in, att hälsa, välbefinnande, likasinnade vänner och en känsla av att jag gör ett viktigt arbete infinner sig på ett självklart sätt

Otroulig
2013-11-03 21:07
#141

Vad härligt det vore att vakna med kraften tillbaka. Att vakna upp i morgon med kraft i benen och känna min egen oändliga kapacitet. 

Det vore underbart att känna drivet, entusiasmen, skapandet, engagemanget igen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-11-06 07:32
#142

Skulle det inte vara underbart härligt att vara fri från alla begränsande tankemönster från det förflutna. Skulle det inte vara underbart härligt att vara i nuet! Skulle det inre vara härligt att känna engagemang, motivation, energi och kärlek, harmoni och gemenskap! Skulle det inte vara underbart härligt att vakna!!


[Torahzen]
2013-11-06 08:40
#143

Japp, instämmer denna gången också:

Skulle det inte vara underbart härligt att vara fri från alla begränsande tankemönster från det förflutna. Skulle det inte vara underbart härligt att vara i nuet! Skulle det inre vara härligt att känna engagemang, motivation, energi och kärlek, harmoni och gemenskap! Skulle det inte vara underbart härligt att vakna!!

[Kathja]1
2013-11-06 08:51
#144

Tänk vad härligt att vila lugnt i att jag är bra som jag är. Att allt är som det ska vara. Visst vore det härligt att vara ett med Alltet mer än nu. Att helt och fullt känna att jag är ett med Gud.

Otroulig
2013-11-08 06:46
#145

Visst skulle det vara härligt att komma in i en härlig kreativ släng och rensa mood i helgen. Att med glädje och med hög energi rensa garderober, slänga allt som jag inte behöver som tar upp en massa plats. Sen kommer även behovet av att städa, dammsuga torka golv osv. Det blir vackert och rent runt om mig, precis som jag vill  ha det!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-11-08 07:25
#146

Skulle det inte vara härligt att ha energi, inspiration, och vara kreativ!! Skulle det inte vara härligt om energin flödade och så även ismoorstionen så jag kan bli klar med min del i projektet på jobbet! Jaaa, tack!! Skulle det inte vara härligt att vara i nuet och i tillit! Skulle det inte vara härligt att känna kärlek, harmoni och gemenskap!


Annons:
SHIAWASE
2013-11-08 08:06
#147

Thea!!

Andra lite ar:)

Tank vad harligt det ar att ha energi och inspiration,,, och tank vad harligt det ar att lata inspirationen komma nar den kommer,

tank vad harligt det ar att acceptera mig sjalv precis som jag ar,, JAG AR FANTASTISK!!! Tank vad harligt det ar att antligen ha accepterat mig sjalv precis som jag ar!!!

OCH tank vad harligt det ar att strunta i vad andra tycker och tanker om mig,,

Tank vad harligt det ar att kanna att JAG ar JAG!!!

Och Jag mar bra, och jag tycker om mig sjalv~~~

TANK VAD HARLIGT LIVET AR!!!1

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-11-08 09:40
#148

Tack härliga Shia! Fick en massa insikter efter att jag läst ditt inlägg. Kram på dig ❤️ Tänk vad härligt det är att ha energi och inspiration och flow och tänk vad härligt att tillåta allt att ha sin tid! Skulle det inte vara underbart härligt att acceptera mig själv fullständigt så som jag är, jag är fantastisk och perfekt så som jag är! Skulle det inte vara underbart härligt att lyssna inåt och till mig själv, att alltid vara mig själv trogen! Skulle det inte vara härligt att acceptera att andra är som. Dom är och vara medveten om att deras åsikter tillhör dom och inte har med mig att göra!! Skulle det inte vara underbart härligt att omfamna mig själv som jag är, acceptera mig och bara vara jag, för jag är fantastisk!! Precis som jag är! Tack livet för att du visar mig, mig själv och för att lovet är fantastisk och fulländat!


Theleonora
2013-11-12 17:51
#149

Skulle det inte vara underbart härligt med nytt boende mitt i city, nära till allt. Skulle det inte vara underbart härligt att bo så som jag längtat! Tack!


Theleonora
2013-11-14 22:08
#150

Känner att jag svävat väldigt ordentligt den senaste veckan, är som på moln. Så skulle det inte vara underbart härligt att vara jordad och känna mig fast förankrad i mig själv! Och skulle det inte vara underbart härligt att komma till roten med mina penga-hangups! Skulle det inte vara underbart härligt att ersätta alla hangups med tankar som tillåter flöde av pengar till mig! Tack!


Theleonora
2013-11-19 20:03
#151

Ah, had bland världens mest spända kropp. Jag känner så starkt att insikter är på väg och att därunder finns mitt vackra fina jag. Jag känner ju med hela kroppen att jag är redo att ge efter och tillåta flöde! Skulle det inte vara underbart härligt att tillåta flödet och bara vara mig själv!


[Torahzen]
2013-11-19 20:34
#152

Jag kopierar igen: 😉

Ah, har bland världens mest spända kropp. Jag känner så starkt att insikter är på väg och att därunder finns mitt vackra fina jag. Jag känner ju med hela kroppen att jag är redo att ge efter och tillåta flöde! Skulle det inte vara underbart härligt att tillåta flödet och bara vara mig själv! 

Theleonora
2013-11-28 22:19
#153

Skulle det inte vara underbart härligt med tydlig vägledning inom alla områden av mitt liv som jag känner är kaos i just nu :S. Tack!


Annons:
LeS-
2013-11-30 02:06
#154

Visst vore det underbart härligt att få känna sig lycklig igen!?

Visst vore det underbart härligt att få klara denna sista tenta jag har så jag kan få börja mitt tredje år i veterinär utbildningen!?

Visst vore det underbart härligt om jag söker, kommer in och klarar den 3 månaders långa utbildningen i GMU (Grundläggande Militär Utbildning) nästa termin!?

Visst vore det underbart härligt att få äran att bli en underbar och älskvärd mamma till 2 vackra och välskapta barn med mannen som jag älskar?!

Visst vore det underbart härligt om mitt ex tar kontakt med mig och vi försöker på nytt?!

Visst vore det underbart härligt om jag får känna mig hel för att jag själv gör mig hel med min egen styrka!?

Visst vore det härligt om nästa år är MITT år!?

[Kathja]1
2013-11-30 19:40
#155

Visst skulle det vara härligt att resa till sonen i Australien, och att komma iväg på vår bröllopsresa som aldrig blev av. Visst skulle det vara härligt att släppa det småätandet som jag har hållit på med under en period. Visst skulle det vara härligt att få några nya klienter och att de som går min kurs kommer att ha stor nytta av den. Visst vore det härligt om klockan var 23 så jag kunde få dra mig tillbaka. 😕

[Kathja]1
2013-12-01 09:32
#156

Övningen gjorde nytta snabbt! I morse innan åtta hade jag fått ännu en klient. Tack för det. ♡

Theleonora
2013-12-06 08:10
#157

Skulle det inte vara underbart härligt att fokusera på kärlek, och gemenskap! Tack!!


gardit
2013-12-08 11:21
#158

Skulle det inte vara härligt om jag kunde ta för mig av framgångar utan att sätta krokben för mig själv
Tänk vad härligt om jag kunde hålla ut hela vägen och inte lägga av när jag står på tröskeln till genombrott.
Skulle det inte vara härligt om jag vågade stå för allt jag kan utan att behöva förminska mig själv hela tiden.

Tack Universum för det❤️

Minney
2013-12-08 11:34
#159

Visst vore det härligt om jag kunde kunde behålla en känsla av harmoni och att jag tycker om mig själv - även om yttre saker stökar till det. Och visst det härligt om jag skrattade ännu mer.

ollivoll
2013-12-08 13:42
#160

Skulle det inte vara härligt om jag kunde släppa min oro och bara släppa taget helt Skulle det inte vara härligt om mina kära mådde superbra Skulle det inte vara härligt om min pappa blev ekonomiskt oberoende Skulle det inte vara härligt om min själsfrände dök upp Skulle det inte vara härligt att bara känna frid Tack: ))

Annons:
Theleonora
2013-12-09 14:40
#161

Skulle det inte vara underbart härligt fantastiskt om budgivningen på min lägenhet kommer igång och fortsätter tills jag får det pris jag vill ha, får Max skilja sig på 25k jämfört med den nya lägenheten om jag får be! Ja, tack!!! Skulle det inte vara underbart härligt att ta tillbaka all makt jag har gett till de killar jag har åtrått!! Tack!


Theleonora
2013-12-10 16:16
#162

Skulle det inte vara underbart fantastiskt härligt att släppa på all motstånd och tillåta en oändlig ström av flöde!! Underbart härligt flöde att bli översköljd av! Tack!!


Otroulig
2013-12-11 06:59
#163

Vad härligt och skönt det vore att ha flöde och energi i mitt dagliga arbete. Hur jag känner att jag lätt och enkelt löser alla uppgifter. Hur jag är effektiv och engagerad och allt bara flyyyyyyter lätt genom mina händer. 🌊🌊🌊🌊🌊 Hur jag skrattar och har roligt med mina arbetskamrater 😂

Jajamensan en SÅN dag ska det bli!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-12-11 08:17
#164

Skulle det inte vara underbart härligt med fullt flöde, fullt ös!! Skulle det inte vara underbart härligt att vara nöjd och glad, för allt ÄR bra!!! Skulle det inte vara underbart härligt att släppa alla band till tidigare killar, killar som jag inte gynnas av att ha dessa band till! Skulle det inte vara härligt att bara vara i nuet!!


Theleonora
2013-12-15 20:10
#165

Skulle det inte vara underbart härligt att bli frisk från den här mastodont-förkylning-och-utrensning!! Jaa!! Skulle det inte vara underbart härligt om alla spänningar i kroppen och huvudet (huvudvärken) släpper och alla blockeringar, som orsakar det likaså!  Skulle det inte vara underbart härligt med flöde i kroppen och huvudet, fullt flöde av kärlek!! 

Skulle det inte vara underbart härligt med en ny vecka fylld av kärlek, harmoni, lycka och gemenskap! Början på nåt nytt!! I konstant flöde! ❤️


[Torahzen]
2013-12-15 21:05
#166

Copy-cat slår till igen:

Skulle det inte vara underbart härligt att bli frisk från den här mastodont-förkylning-och-utrensning!! Jaa!! Skulle det inte vara underbart härligt om alla spänningar i kroppen och huvudet (huvudvärken) släpper och alla blockeringar, som orsakar det likaså!  Skulle det inte vara underbart härligt med flöde i kroppen och huvudet, fullt flöde av kärlek!! 

Skulle det inte vara underbart härligt med en ny vecka fylld av kärlek, harmoni, lycka och gemenskap! Början på nåt nytt!! I konstant flöde! Hjärta

szirius
2013-12-16 10:49
#167

Skulle det inte vara underbart härligt med en ny vecka fylld av kärlek, harmoni, lycka och gemenskap! Början på nåt nytt!! I konstant flöde! Hjärta

Jaaa, det skulle vara så härligt! Välkommen nya underbara vecka fylld med härligheter, balans i arbete och vila, balans i socialt och egentid, balans i görande och varande….och tid att landa i att detta är magiska advent, reflektion och förundran, tacksamhet och hjälpsamhet. Välkommen du djupa sömn på nätterna och mornar fyllda av ny energi.

Välkommen förväntan inför dagar med umgänge, välkommen till dagar med evighetslånga stunder att läsa, mysa, inga tider att passa, mat i kyl o skafferi.

Skulle det inte vara underbart om lovet känns långt och fyller på oss med kraft och glädje inför nya året!

Annons:
[Kathja]1
2013-12-16 11:53
#168

Tänk så härligt att landa och hitta tillbaka till flow, harmoni och tillit igen. Tänk så härligt att vara fri. Tänk så underbart att möta fler underbara inspirerande människor. Tänk så härligt att ha några fler inspirerande klientsamtal. Tänk så härligt att vara frisk, vältränad och energisk.

Theleonora
2013-12-16 17:37
#169

Skulle det inte vara underbart härligt att vara hel igen! Skulle det inte vara underbart härligt att acceptera mig själv fullt och helt och älska mig själv, in i minsta beståndsdel!! 

Skulle det inte vara underbart härligt att vara ren och skär kärlek!!


[Kathja]1
2013-12-16 17:44
#170

Vännen du är ren och skär kärlek, du ska bara se det. <3

Theleonora
2013-12-16 17:47
#171

Tack, jag vet! Vill så gärna se det också, hoppas andemeningen gick fram till universum ❤️


Otroulig
2013-12-18 21:53
#172

Vad härligt det vore att komma in i den där kreativa skapande fasen i livet igen. Som jag var förut. När jag byggde, målade, svetsade och hade mig. Var härligt det vore att komma in i den här roliga, pirrande planerandet. När jag ser framför mig hur det ska bli - och det roliga funderandet på hur jag ska göra. 

Vad härligt det skulle vara att se framåt - att ha mål. Att planera och drömma.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-18 22:06
#173

Amen utbrister jag spontant till det!

linnease
2013-12-19 00:14
#174

Svetsa!! Svetsa är jättekul!! Cool att du med svetsar Otroulig

Annons:
szirius
2013-12-19 12:43
#175

Mm, gillar att svetsa😎, svärfar har en rolig källare med alla möjliga prylar, bla svets🥳

Och smida! Oj vad jag trivs i smedjor, enkelt och varmt, känns som 1000 år tillbaks i tiden, allt står stilla och bara ÄR.

linnease
2013-12-19 12:53
#176

Ååh smida! Det har jag velat prova jättelänge, vore så fantastiskt. Måste jag göra en dag. 1000 år tillbaka i tiden ja ♥

Otroulig
2013-12-19 18:41
#177

Jag gick ju en helg smides kurs! Med kol eldade häsjor och hela tjjillevippen. Superkul! Men svårt. Det fanns kurser på Skeppsholmen i Stockholm, vi gav bort det i present till min svägerska och jag hängde på :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-12-19 20:21
#178

Cool!!! Måste prova nån gång då!!

szirius
2013-12-19 20:26
#179

vi gjorde varandras förlovningsringar😍

linnease
2013-12-19 20:40
#180

Oj, vilken häftig idé! Det vill jag med

Otroulig
2013-12-19 21:26
#181

Naaaaaw ❤️❤️😍 Szirius.

Du och din man bara  får mig att smälta som smör i solsken ☀️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-12-19 21:40
#182

Tänk vad härligt när alla de där tågen som skymtar i fjärran stannar på min perrong!

Theleonora
2014-01-04 16:50
#183

Skulle det inte vara underbart härligt att släppa allt självdömande och bara tillåta! Och ha tillit! ❤️


[Amateus]
2014-01-05 01:51
#184

Varför ska man be för att få det man vill ha? Vem är det som man kräver sina önskningar av? Dessa frågor är vänliga och bestämda. :)

[Kathja]1
2014-01-05 08:39
#185

Bra att du frågar!👍

Man kräver dem inte av någon alls! Vi kan aldrig kräva något av någon eftersom allt sker enligt den fria viljan. Men övningen har två syften kan man nog säga - det ena är att man vanligtvis lyfter sin energi när man gör den. Den får dig att må bättre helt enkelt. Och mår du bra så skapar du bra saker i ditt liv. Den andra är att den hjälper dig att formulera dina önskningar och mål i livet.

Sedan är det ju som så att om du inte ber kommer du inte att få. Det gäller alltid. 😉

SHIAWASE
2014-01-05 08:56
#186

Amateus,,

Som Kathja sager, genom att uttrycka sina önskningar klart och tydligt, så klargör vi dem för oss själva.

Vi ber inte till någon annan kraft att uppfylla våra önskningar, eftersom vi själva skapar vår tillvaro, men detta är en process där man kopplar upp till sig själv, och men "ber" då till sig själv, för att skapa ett renare flöde utan motstånd.

MEN ingen  kraft skapar i din tillvaro, du bara kopplar upp till ditt JAG för att höja din vibration så att du kan matcha dina önskningar.🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2014-01-05 12:37
#187

Skulle det inte vara härligt att vara helt frisk! 🥳

Och skulle det inte vara härligt att alltid ha fokus på Kärleken! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2014-01-06 14:18
#188

Det skulle vara så härligt om jag kunde sluta prokrastinera (senaste ordet som jag lärt mig). Det betyder skjuta upp saker. Det skulle var så härligt att sluta med prestationsångest, sluta prestera för att få beröm, tro att jag endast duger då.

Jag duger som jag är genom att bara vara. Jag gör saker inom rimlig tid. Jag gör det lätt för mig. I go with the flow of love ❤️

Annons:
Otroulig
2014-01-06 14:29
#189

Hmm Tora..det var spännande att du tog upp det :

"sluta prestera för att få beröm, tro att jag endast duger då."

Det kan ligga något sånt begravt även hos mig..Tack ❤️

Tills jag anar vad det är..

Vad härligt det vore om jag kunde göra allt det som min kropp mår bra av, dvs känna lust att träna, känna längtan efter den nyttiga mat min kropp behöver, verkligen leva i samklang med min kropp och mina innersta behov. Att känna vördnad och hylla min kropp mitt kärl !!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Amateus]
2014-01-06 19:13
#190

Tack för svaren. Jag kanske förstår lite bättre. Jag önskar att alla kan vara så nära sitt ideala jag som möjligt! (Min önskan kan verka generös. Men om alla menade de ideal de sagt sig stå för, hade jag sluppit att bli sviken. :-)

[Kathja]1
2014-01-06 19:20
#191

En underbar önskan Amateus! Och allt börjar med dig själv. Genom att vara ditt bästa jag kommer du dels att inspirera andra att vara det samma OCH du kommer att dra till dig mer av det som hjälper dig att bibehålla det tillståndet.

szirius
2014-01-07 19:57
#192

#188 kopierar ditt rakt av idag 🤗

Det skulle vara så härligt om jag kunde sluta prokrastinera (senaste ordet som jag lärt mig). Det betyder skjuta upp saker. Det skulle var så härligt att sluta med prestationsångest, sluta prestera för att få beröm, tro att jag endast duger då.

Jag duger som jag är genom att bara vara. Jag gör saker
inom rimlig tid. Jag gör det lätt för mig. I go with the flow of love

Theleonora
2014-01-07 20:12
#193

Jag inser att jag nog också skulle må bra av den önskningen ;). 

Så skulle det inte vara underbart härligt att sluta prokrastinera, sluta med prestationsångest och att prestera för att få beröm och tro att jag endast duger då.

Skulle det inte vara underbart härligt att göra saker inom rimlig tid och iom det -> börja med att älska mig själv!  ❤️


[Kathja]1
2014-01-07 21:03
#194

Tänk vad underbart att alla överaskningar var av det trevliga slaget. Tänk vad underbart att i varje stund vara i TILLIT.

[Torahzen]
2014-01-07 21:21
#195

Vassegod att kopiera. 

Det har redan släppt lite för mig.

Annons:
znook
2014-01-10 23:23
#196

Tänk vad härligt att känna sig komplett Vad underbart att få jobba med det man studerar till. Tänk vad härligt att få älska varandra igen.tänk vad härligt om han hör av sig och vill att det ska vara vi igen med mer kärlek underbara barn tillsammans..tänk vad härligt att ha det lilla gula huset på landet .underbar med en bil som jag kan få köra. Vad härligt det ör med en stadig ekonomi.

znook
2014-01-10 23:25
#197

Tänk vad härligt att känna sig komplett Vad underbart att få jobba med det man studerar till. Tänk vad härligt att få älska varandra igen.tänk vad härligt om han hör av sig och vill att det ska vara vi igen med mer kärlek underbara barn tillsammans..tänk vad härligt att ha det lilla gula huset på landet .underbar med en bil som jag kan få köra. Vad härligt det ör med en stadig ekonomi.

delfinen1
2014-01-11 04:36
#198

skulle det inte va härligt om min pojkvän förlät vad jag gjort och kom till Sverige :)

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

[Kathja]1
2014-01-15 21:39
#199

Tänk vad härligt att mäklaren går med på det vi behöver. Tänk vad härligt att fira glada nyheter i helgen. Tänk vad härligt med lite mer snö och sedan en massa dagar med SOOOOOOL. Tänk vad härligt att allt alltid ordnar sig till det bästa. Tänk vad härligt att vara FRI. 🌊❤️

Otroulig
2014-01-15 21:59
#200

Tänk vad härligt att det äntligen släpper och att min kreativa sida börjar  pocka på. 

Tänk vad härligt att vara full av energi och skapa en massa nya vackra saker. 

Tänk vad härligt att känna lusten och energin att städa, rensa och slänga.

Tänk vad härligt när alla lösningar bara kommer till mig, som hur jag ska reparera min städskåps dörr till exempel (som min kära hund har gnagt bort ett hörn på) Eller hur jag smidigast täcker över lister och socklar som också har tuggats på. TÄNK så enormt nöjd jag kommer att vara när det är fixat efter tre år!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

znook
2014-01-15 22:36
#201

Tänk vad härligt om träningen går som lyckat imorrn bitti och kväll. Tänk vad härligt att spika fast eventet på mötet. Tänkvad härligast om F hörde av sig.

Theleonora
2014-01-16 14:03
#202

Skulle det inte vara underbart härligt med en ketchup-effekt där allt det träliga, gamla, hindrena släpper och jag äntligen känner mig fri, känner oändlig kärlek, tillit, lycka, harmoni, glädje och gemenskap! Är sååå redo, hela jag ÄR så redo för nästa steg! Set me free!! ❤️


Annons:
Theleonora
2014-01-23 18:11
#203

Skulle det inte vara underbart härligt att alltid i varje nu vara fokuserad på kärlek, kärlek och åter kärlek!! Bara kärlek! ❤️


gardit
2014-01-24 07:58
#204

Skulle det inte vara härligt om vi alla hamnade i ett enda stort FLOW❤️

[Kathja]1
2014-01-24 09:18
#205

Det skulle det vara gardit!

Tänk så härligt att vara fylld av energi, att se hur saker och ting börjar att falla på plats. Tänk så härligt att boka en resa till något varmt och soligt ställe. ☀️

MissInAction
2014-01-24 09:21
#206

Skulle det inte vara härligt om den här helgen blev helt awesome! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2014-01-24 09:49
#207

Skulle det inte vara alldeles fantastiskt om jag kunde vara så närvarande i mig själv

att jag kunde hantera mina känsloreaktioner på ett konstruktivt sätt

och verkligen förmå mig att ge uttryck för dem.

Utan att förminska någon annan på min väg.

Oavsett om det handlar om mina tankar eller faktiska möten,,,

Theleonora
2014-01-29 15:21
#208

Skulle det inte vara underbart härligt att skapa till mig själv!! Att skapa all lycka och allt jag har skapat till andra, fast till mig själv av det jag behöver! Skulle det inte vara härligt att känna att jag är värd av allt det goda! ❤️


Minney
2014-02-02 08:41
#209

Tänk vad underbart att bara styras av glädje, positiva tankar och tilliten till att allt är gott.

Annons:
szirius
2014-02-02 13:45
#210

# 209 Jaaaaaaaaaa🤗✨☀️🌺🎈

Theleonora
2014-02-05 08:12
#211

Skulle det inte vara underbart att släppa allt och alla och bara leva, här och nu i kärlek, glädje, lekfullhet, gemenskap, lycka!!!! Jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!


[Kathja]1
2014-03-24 21:01
#212

Tänk vad härligt att vara FRI! Fri att göra vad jag vill när jag vill, alltid.

Fri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! 🌊Fri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! VågFri! FRI! fri! FRI! fRi! frI! Våg

TACK!!! 👍❤️

Älvan
2014-03-25 10:06
#213

Det är härligt att bli buren av Gud. Tack för att du visar det gång efter annan. (Vet att detta är en helt annan nivå av övning :) ) Det vore härligt om konflikterna lugnade ner sig runt mig så alla inklusive jag kunde få kraft att läka fortare. Det vore underbart om även min värsta fiende blev min vän. Det skulle kännas underbart. Det vore härligt om mina barn var lyckliga innifrån och ut och kände att de kan bada i både min och Guds kärlek. Det vore underbart om de kände att de dög precis som det är. Det vore underbart om de själva såg hur vackra och viktiga de är. Det vore underbart om mitt oroliga ego kunde lugna sig och förstå att det är bäst för hela mig om den släppte taget lite och hade tillit till det den kallar "flum och farligt". Jag tackar dig mitt ego för att du kämpar på alla sätt att jag ska överleva. Jag lovar att jag överlever. Jag vill även leva. Det vore underbart om du ego kunde lita på mig.

Theleonora
2014-03-26 13:55
#214

Om det blir så, skulle det inte vara underbart härligt med ett riktigt stort belopp på avgångsvederlaget!!!! Minst 10 månadslöner!!!


Älvan
2014-03-26 14:28
#215

Skulle det inte vara underbart att bli ekonomiskt oberoende redan inom 1 år! :)

Theleonora
2014-03-26 14:33
#216

Eller hur Älvan, varför begränsa sig?? Skulle det inte vara underbart härligt att vara ekonomiskt oberoende nu!


Annons:
Älvan
2014-03-26 14:40
#217

Theleonora Jag skrev fel; Skulle det inte vara härligt att vara ekonomiskt oberoende resten av livet med start idag. :)

delfinen1
2014-03-31 01:53
#218

härliga ni är :D

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

Theleonora
2014-03-31 18:06
#219

Skulle det inte vara underbart härligt att finna en frisör som lan få till mina slingor likadant och tom bättre än senast jag var hos frissan till en billig peng!! Tack Gud för vägledning!


gardit
2014-04-01 20:17
#220

Skulle det inte vara härligt att gå in till chefen i morgon och säga "Du, jag har bestämt mig för att gå vidare till nästa utmaning i livet - så jag ställer min plats till förfogande nu✨"

Och sen få ett härligt avgångsvederlag🤑, bara för att…🎈

[Kathja]1
2014-04-01 20:56
#221

Just det drömmer jag om ofta, hur jag ska lägga upp det när jag säger upp mig för att vara FRI att göra annat. ♡

Älvan
2014-04-01 21:18
#222

Det skulle vara underbart om någon person kom fram och sa; hej, jag har hört om dig och tror att du skulle gilla det här projektet. Du får rejält med både lön, personal och anslag om du går med. Vi har redan rekryterat fler tvärvetenskapliga forskare och du är pusselbiten som saknas! Och jag jublar; jaaaa! TACK!!!!

linnease
2014-04-01 23:13
#223

Oooh, det låter så härligt Älvan så jag blev sugen med! Haha! Fast jag inte är forskare 😛 (Fast jag ville bli när jag var liten! ☀️)

Annons:
szirius
2014-04-02 00:26
#224

Haha, kände exakt samma som dig Linn " det där kan jag oxå önska, känns helt klockrent, yes🥳!"  Sen ba…eh  ojdå jag är ju ingen forskare😇fast finns mkt jag skulle vilja forska kring!😂

Otroulig
2014-04-02 17:32
#225

Tänk vad glad jag kommer att bli när mina ursnygga, svindyra handskar hittar tillbaks till mig efter en dag på Luleås flygplats! Dom vill ju komma tillbaka jag känner det!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-04-02 21:00
#226

Linnease och szirius Jag är inte heller forskare… ÄN;)

[Torahzen]
2014-04-02 22:24
#227

Skulle det inte vara härligt med par nya skor och en fin klänning till festen i maj.

Älvan
2014-04-02 22:46
#228

Skulle det inte vara underbart om hela min tillvaro genomsyrades av kärlek och tillit. Jo, det skulle det ta mig f----n! :) Skulle det inte vara härligt om mitt x behandlade mig respektfullt? Skulle det inte vara härligt om barnen fick uppleva lugn känsla mellan sina föräldrar och se att de verkligen tillsammans månar om dem? Skulle det inte vara helt underbart om mitt x satte barnens bästa i första rummet? Svaret är genomgående; det skulle vara underbart! :) jag skulle vara otroligt lycklig och förundrad över den potential hela den här världen bjuder på. Det skulle vara underbart med flera mirakler. För jag vet att mirakler finns! Jag vill även passa på att tacka för de mirakler jag redan fått ta emot!

Älvan
2014-04-03 23:48
#229

Skulle det inte vara underbart om alla plågoandar bara försvann och alla jag mötte ville mig väl. Bara jag skriver ovanstående hoppar jag upp ca 8 platser i känslotrappan!:) Det skulle vara underbart att leva i vissheten om att alla jag möter idag respekterar mig och vill mig väl. Jag menar verkligen ALLA jag möter. De i bussen, i mataffären, här på nätet och överallt. När jag tänker så kommer jag plötsligt på att minst 8 personer visat mig stor värme och omtänksamhet idag. :) det är inte alls lika många som gjort motsatsen så nu fokuserar jag på de varma personerna! :) Nu åkte jag upp flera pinnhål till på trappan och hamnade i tacksamhet! Vilken känsla var högst upp? Jag startade i förtvivlan. Vilken bra övning! Tack Kathja!

Otroulig
2014-04-04 07:01
#230

Heja Älvan❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2014-04-04 07:01
#231

Heja Älvan❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-04-04 07:03
#232

Haha det blev en liten hejarklack;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
2014-04-04 07:37
#233

Otroulig Tack Eftersom jag inte tror på slumpen tänker jag att det var meningen med dubbelt pepp! :)

Älvan
2014-04-04 07:37
#234

Otroulig Tack Eftersom jag inte tror på slumpen tänker jag att det var meningen med dubbelt pepp! :)

[Kathja]1
2014-04-04 08:31
#235

Jag upprepar det som ett mantra… Visst vore det underbart att vara FRI att i alla lägen kunna göra det jag vill, som jag vill, när jag vill! ♡

[Kathja]1
2014-04-06 09:33
#236

Tänk vad härligt att vara helt nöjd med sin kropp, att stolt kunna vara i den i alla lägen. ♡ Under tiden tackar jag för att den fungerar så bra och ger mig så mycket glädje genom att ta mig runt i livet. ♡

szirius
2014-04-06 17:42
#237

Kroppen är jag nöjd med, men tänk så härligt att ha snygga kläder att klä den i! 🥳

Tänk så härligt att bara kunna klicka hem massa fina sommarkläder! Kjolar i olika längd o färger, tygskor och ballerinaskor o nya sneakers o fina linnen o roliga sjalar! Och solglasögon o matchande väskor! Jaaaaa, så härligt att inte behöva tänka en sekund på pengar utan bara beställa hem, till hela familjen, och bara NJUTA av att förnya garderoberna lite!

Tänk så härligt att verkligen KÄNNA detta, att inte foka på brist utan uppskatta allt som redan finns och ha trygg tillit i att det kommer in nytt flöde!✨

Annons:
Älvan
2014-04-06 18:56
#238

Szirius vad härligt. Jag vill att perfekta mycket snygga solglasögon kommer och att jag bara köper dem för det överskott av pengar jag har. Tänk vad härligt det skulle kännas. Tänk vad underbart om jag i morgon endast träffar kärleksfulla människor som vill mig väl och som jag kan ge min värme! Vilken underbar tanke! Skulle det inte vara underbart om jag träffade kärleksfulla människor hela nästa vecka. Skulle det inte vara härligt att ha energi så det blev över och kärleksfulla tankar hela nästa vecka! :) Svaret är; ja det både skulle det och är redan så i mitt nu! Jag skickar ut mitt tack rakt ut till källan! Tack!! :)

[::Vera::]
2014-04-06 23:59
#239

Skulle det inte vara härligt om… allt och alla, ting, djur och människor, som har planer på att äta upp min energi och göra min tillvaro svårare, kunde kika i kalendern och boka in ett möte med mig om säg ett halvår eller så. Tack.

szirius
2014-04-07 09:57
#240

#239 eller du  - kanske aldrig nånsin, vore inte det ännu härligare?😉

MissInAction
2014-04-07 10:46
#241

Skulle det inte vara helt underbart att vakna varje dag och känna sig utvilad och pigg! Att vara både harmonisk och energisk varje dag! Skulle det inte vara härligt att alltid kunna vara i nuet och uppskatta allt och känna kärlek till allt, hela tiden! Skulle det inte vara underbart att kunna släppa taget! Att tillåta!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[::Vera::]
2014-04-07 14:19
#242

#241 Säg det inte högt men…om ett halvår kommer jag inte att låta mig ätas upp ;-)

Älvan
2014-04-07 15:47
#243

Liv-74 Du e bra listig. ;)

gardit
2014-04-07 18:52
#244

Skulle det inte vara underbart om hemmet var välstädat, fönstren putsade, tvätten avklarad…🌈Våg

Skulle det inte vara underbart om allt detta skedde utan ansträngning så att jag har energi kvar för en lång promenad i det sköna vårvädret☀️🌺

Annons:
[::Vera::]
2014-04-07 20:44
#245

#243

… Asch jag har ju försagt mig nu ju 😭.

Älvan
2014-04-07 20:56
#246

#245 Attraktionslagen är dum. Den fattade nog inte. ;)

Otroulig
2014-04-07 21:05
#247

Liv 74 jag fattar inte..men jag är väl lite trög 🤪.

Varför inte "Visst vore det härligt att vara stark och strålande och stå upp för mig själv, visst vore det underbart att omges av underbara kärleksfulla människor som ger mig energi, som hjälper mig och allt som kommer i min väg går lekande lätt "…..

Att stå upp för sina önskningar är också en del i det hela - då visar man att man själv känner att man är värd dom.

Men som sagt jag kanske fattar fel och jag har ju inte hela storyn 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-04-07 21:46
#248

#245 Ok vad bra!

#247 Ok, nej du är inte trög. Jag är nog inte riktigt där än att jag känner att jag är värd mina önskningar, är inte där att jag tror mig vara värd medgång, och jag har inte någon kontroll över det som sker just nu. Skojar av ful ovana bort allvaret i det ibland. Förlåt?

Jag känner mig ganska slutkörd mentalt, fysiskt och har bara en lite gnutta tro kvar. Därför vore det mer än härligt om jag kunde börja tro att jag är värd "lekande lätt", så att just detta kan börja attraheras av mig. Har aldrig behövt det så mycket som jag gör idag.

Otroulig
2014-04-07 21:59
#249

Inga förlåt behövs ! 🤗

Börja lite försiktigare då, precis som du gjord 👍, lite " visst vore det härligt att verkligen våga tro att livet kan vara lekande lätt" Visst vore det härligt om jag vågade hoppas" - du är helt rätt ute! Det ska liksom börja kittla lite i magen av tanken, det är bättre att börja med steg som känns möjliga - så bygger man på och ju bättre man mår desto högre vågar man flyga i tankarna. Men vi måste alla börja med små steg när vi är långt ned. Vräker man på för mycket så att man inte vågar tror på det så får det ingen effekt 🙂.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[::Vera::]
2014-04-07 23:25
#250

Tack Otroulig 🌺

[Kathja]1
2014-04-08 00:57
#251

Liv vännen, du är värd att må bra och vara lycklig i detta nu, och i nästa, och nästa, och nästa, och nästa… Ta det bara ett nu i taget. 🤗

Annons:
Otroulig
2014-04-08 06:57
#252

Kom på nåt på morgonen promenaden.

Visst vore det härligt att träffa någon som jag klickar med, någon rolig, trevlig, lite spontan människa som jag kan träna hund med. Som kan entusiasmera mig och dra med mig ut på någon typ av tävling, så vi får ett mål, jycken och jag.Någon som blir glad av att jag hänger på.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-04-08 09:16
#253

Jag insåg igår hur mycket jag gillar att träffa vänner och bara snacka om det som faller sig naturligt för stunden. Tänk vad underbart härligt det vore att ha många fler sådana möten med både gamla och nya vänner.

[::Vera::]
2014-04-09 23:11
#254

#251 🌺

De senaste dagarna har jag insett att jag har fått en vän som tycker om mig så som jag är och han uppskattar att jag bryr mig om honom. Det skulle vara så härligt om jag hade ork med vänskap igen, utan att känna mig dränerad efteråt.

gardit
2014-04-12 18:23
#255

O, vad det skulle vara härligt om den lilla reklam jag gjorde idag kunde leda till konkreta kontakter och visa resultat!😜

Theleonora
2014-04-12 18:51
#256

Skulle det inte vara underbart härligt att umgås med vänner som lyfter en, att vara i gemenskap och kärlek! Att träffa nya härliga underbara människor fyllda av kärlek! Skulle det inte vara underbart med balans i mitt hara center och att ha all den energin till mig själv, mitt skapande av kärlek, gemenskap och lycka till mig!! Tack!!


[Kathja]1
2014-04-12 18:56
#257

Visst vore det härlig att hitta on-knappen igen! 🌊

Älvan
2014-04-12 22:00
#258

Skulle det inte vara härligt med en champangekväll med tjejjer som lever i kärlek, har humor och visdom! Varma diskussioner om livet och massa skratt! Stämningen skulle vara lite som här på LoA!!! :) Skulle det inte vara härligt om jag och pappan kunde samarbeta om barnen så barnen kände sig trygga med oss och älskade.

Annons:
Otroulig
2014-04-13 15:18
#259

OK det verkar ju som att jag är bra på att manifestera saker idag - så då fortsätter vi!

Skulle det inte vara härligt om vinden mojnade så att det går att montera upp min nya drivbänk och så. JO det skulle vara underbart kreativt!

Skulle det inte vara underbart att få fram rätt vibb vad gäller män - jag skulle vilja ha den dära lite busiga, flirtiga, med glimten i ögat känslan - samtidigt som jag skulle vilja känna den där manliga kraften - den lite djupare, tryggare, stabila, varma, öppna, förhoppningsfulla, sökande, ömma och kärleksfulla känslan. Mmmm ja! 😍🤤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-04-13 15:47
#260

Skulle det inte vara härligt och underbart om mina innersta önskningar slog in!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Fdtr
2014-04-13 16:31
#261

Det skulle vara underbart att få världens bästa sommarjobb i kök som bättrar på självkänslan och självförtroendet att jag gör rätt i bytet av yrke

Det skulle vara underbart att ha en rejäl och regelbunden inkomst när man ändå "bara" gör något man verkligen gillar och tycker om

Det skulle vara underbart att få erkännande och uppskattning för det man gör 

Det skulle vara underbart att hitta nya (eller gamla) vänner som det "klickar med" och som man känner sig riktigt trygg med

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Theleonora
2014-04-14 08:57
#262

Skulle det inte vara underbart härligt att omfamna livet, allt i livet! Skulle det inte vara underbart härligt att känna alla sina känslor fullt ut. Skulle det inte vara underbart härligt att känna sig värdig, fullständigt värdig av allt det goda som livet har att erbjuda!! Jaaaaa!!


Theleonora
2014-04-14 14:16
#263

Jag älskar min empatiska sida men jag önskar att jag lär mig var, när och hur man säger stopp och belägg. Jag märker att jag som mådde sååå himla bra idag har lyckats plocka upp en kollegas energier. Han är deprimerad (tar medicin) och har mycket ångest idag. Jag reagerade på att jag kände ångest och tyckte det var märkligt men fick svar när han ville prata att han är ångestig och undrade om jag märker det. Sa inte att jag märkt det energimässigt dock men jag sa att jag märkt det. Som sagt, jag märker hur snabbt jag dras med i andras. Så skulle det inte vara underbart härligt att vara jag, centrerad i mig själv, att vara kärlek helt och fullt!


Älvan
2014-04-14 14:49
#264

Theleonora Jag tar också lätt upp andras energier och blir utmattad. Hur gör du för att skydda dig? Jag har flera tekniker. Man kan alltid be ärkeängel Mikael om beskydd. Annars kan du helt enkelt placera en spegel mellan dig och personen i fantasin. Då slipper du. Funkar bra för mig.

Theleonora
2014-04-15 08:44
#265

Jag ber änglarna om skydd men oftast kommer jag på mig själv efteråt att nu har jag snappat upp andras energier… Men i fallet igår tror jag att jag behövde se hans beteende men inte dras med i hans drama och alla känslostormar. Ja, en viktig insikt är för mig att jag behöver bara se beteendet, jag behöver inte känna med honom, för att kunna relatera till honom eller hjälpa honom. Härligt med denna insikt på en ny nivå. Nu skulle jag vilja be mig själv, livet, universum om mod, att våga. Eller rättare sagt, det där lilla som saknas som jag inte kan ta på. Hm, är det tro på mig själv? För så fort jag ber universum om nåt börjar den leverera men jag "vågar" ju inte hoppa. Så jag behöver det där lilla extra för att ta chanserna jag får!!! Så skulle det inte vara härligt med det där lilla extra för att våga, våga ta steget när chanserna presenterar sig. Och att ta initiativ! Omfamna alla rädslor och all kontrollbehov och komma ut starkare!!! Jaaaaa!!! ❤️


Annons:
[Kathja]1
2014-04-15 22:06
#266

Vi fortsätter med denna övningen i en ny tråd…👍

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: