Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3841 ggr
enjoylife
5/23/12, 10:12 AM

Musik som höjer energin!!

Tycker alla ska bjuda på ett låt-tips var som får en att må extra gött!! :D Här är en av mina favoriter, texten är grym! :) : Phil Collins - On my way

Annons:
målle
5/23/12, 11:03 AM
#1

Bob Marley - The sun is shining

Bobby McFerrin - Don't worry be happy

Luca D - It's a fine day

Journey - Don't stop believin'

Hoffmaestro - Highway man

Alla dessa låtar (+ ett par till) har jag sparat i en mapp som jag kallar "LoA" i Spotify Skrattande

målle
5/23/12, 11:06 AM
#2

P.S. Hoffmaestro är såååå fett grymma, de äger (som bonussonen säger) Skrattande

linnease
5/23/12, 11:43 AM
#3

Bra tråd!!!!!!!!!!  Fick mig att dra igång lite skön musik här hemma.. :) :)

fastnat för fet dansmusik efter helgen.. kanske inte så mycket bra LoA-texter, men energin!! massive!

Azealia Banks - 212 (youtube)  grymt cool tjej..

Syster Sol är grym oxå, dessutom LoA-texter, nämner "lagen om attraktion nånstans t.ex :)

Syster Sol - Guided

"no need to worry, love, cuz I know that I'm guided"

♥♥

målle
5/23/12, 11:54 AM
#4

jag stod precis på vardagsrumsgolvet och åt ett par bitar Toblerone och dansade världens töntigaste danssteg till Hoffmaestro - My shoes! Hahaha! Love!

linnease
5/23/12, 11:55 AM
#5

haha, naaaaajs! oxå dansat massa efter den här tråden, lol

Syster Sol - Jag gillar din vibe wooohooooo!

målle
5/23/12, 11:57 AM
#6

Åh härligt linnease! Du verkar känna dig bättre idag? Kram!

Annons:
linnease
5/23/12, 11:59 AM
#7

Mmm, sakta hittat tillbaka idag, bättre nu!!!

Kram!

crinalina
5/23/12, 6:44 PM
#8

linnease härligt att höra (läsa) att du är på väg uppåt igen. Välkommen upp hit bland molnen. haha

Härlig tråd i övrigt! Själv är jag jättedålig på att medvetet välja musik, jag lyssnar däremot alltid på radio när jag är ute och går och med havet och stranden bredvid mig, solen ovanför mig och glad musik i öronen så blir det ett och annat litet danssteg ibland. Det är för övrigt någonting jag planerar att göra uppe på terrassen. Dansa. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
5/23/12, 7:46 PM
#9

Oh jag har mina favoriter jag lyssnar på och då hamnar jag som i trance. Lyssnade nästan bara på just trence-musik som yngre och det får mig verkligen att slappna av på helt andra plan. Jag är dock mkt allätare, förutom dansband! Skrattande Ofta ofta lyssnar mycket på texterna och fastnar för de.

linnease
5/23/12, 8:59 PM
#10

linnease härligt att höra (läsa) att du är på väg uppåt igen. Välkommen upp hit bland molnen. haha

Skrattande

(inte så intellektuell än.. mer ord en annan dag)

[Kathja]1
5/27/12, 1:06 AM
#11

En annan är ingt vidre bra på musik och lyssnar för tillfället mest på grekisk (pop)musik, allt för att komma i rätt stämning så att vi har vårt hus på Kreta snart. Men jag kan iaf inte låta bli att lägga in denna låten, jädrar vad den är bra! Eller det är väl HON som är så bra. Det händer något i kroppen då hon drar igång. Underbart.

crinalina
5/28/12, 11:49 AM
#12

Jag håller med!! Jag fullkomligen älskar inte bara låten utan även Loreen! Ståpäls och rysningar rakt igenom! :D Grattis till henne! Hon har också vad jag har förstått rätt tänk i livet! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
5/28/12, 9:15 PM
#13

Wild dances med Ruslana

Jag kan dansa frenetiskt till denna låt, otroligt bra!!!

http://youtu.be/IyBXUwIPL4U

Annons:
LoAEmma
6/25/12, 9:08 PM
#14

Åh den hade jag glömt!!

Jag älskar Dont stop me now med Queen, en riktig pepplåt!
Den var med på ett danspass jag gick på för några år sen, så jag har lite moves som kommer på köpet när jag lyssnar på den hehe!

Sen gillar jag den i Djungelboken, "Var nöjd med…" och Don´t worry be happy.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

franzeen
7/2/12, 5:05 PM
#15

Jessie J - Domino
Jessie J - Price tag
Michael Jackson - Dont stop til you get enough
Katy perry - california girls
Lupe friasco - the show goes on (Skitpepp)

dem som jag kommer på nu i huvudet! :)

[Vargöga]
7/2/12, 6:05 PM
#16

Jag lyssnar på Nightwish just nu och dom får mig alltid på bra humör.

Vissa låtar fårn ECS och Melodifestivalen är toppen. Det skall vara lite fart på låtarna och såna som jag kan sjunga med, då mår jag som bäst.

Sen gillar jag även Eric Saade men det är jag det.

Håbe
7/2/12, 6:22 PM
#17

Åh, Euforia bara älskar jag med! Den är så fullkomligt magisk. Inte bara låten utan hela framträdandet. Jag plockar fram den på Youtube om och om igen.

Sen gillar jag "Hips don´t lie" med Shakira. Det går liksom inte att låta bli att skaka rumpa när man hör den Skrattande.

Sen har jag en låt från Fame Factory tiden. Det är Peter Simson som sjunger och den heter "Du är det bästa jag har". Det är en sång som han skrev till sin dotter och jag blev så berörd av den redan när jag hörde den första gången. Nu när jag själv har barn kan jag knappt lyssna på den utan att få tårar. Det är så mycket kärlek i den.

LoAEmma
7/2/12, 6:54 PM
#18

What a feeling med Irene Cara och Dont stop me now med Freddie Mercury, riktiga pirr-i-magen-låtar!!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
7/3/12, 12:14 AM
#19

Jahapp här kommer jag med mestadels 90-tal Tungan ute

DJ Shah feat. Adriana Thorpe - Who will find me

Assemblage 23 - I am the rain

William Orbit - Barbers adagio for strings (Ferry Corsten M)

Richi M - Popcorn

Nästan vilken låt som helst med DJ Bobo 

Whithey Houston - I wanna dance with somebody

France Gall - Poupee de cire poupee de son

After Dark - La Dolce Vita

ABBA - Honey honey

UB40 - I got you babe

Toto - Hold the line

Steve Winwood - Higher love

Lili & Sussie - Oh Mama

Katrina & The Waves - Walking on sunshine


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
7/7/12, 5:15 PM
#20

Min favorit meditations musik,, finns i olika variationer:) Jag tycker ju om det mesta av Deva Premal!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
7/7/12, 5:18 PM
#21

Lyckades inte fa med videon, forsoker igen,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

11totem
7/11/12, 10:46 AM
#22

Michael Jackson - keep the faith!

målle
8/3/12, 12:25 PM
#23

Häromdagen kopplade jag ihop telefonen och datorn för uppdateringar blablabla och passade då på att föra över ett par låtar jag hade på datorn. Blev bara 5-6 st, tog de jag vet att jag gillra och som jag mindes, men en av de var Moony - I don't know why, kunde inte minnas vilken det var men i morse när jag vaknade och insåg att jag sovit mkt längre än jag egentligen velat, låg jag och pillade lite på min telefon (den är ny så jag har mkt att utforska på den hihi) och fick lust att lyssna på denna låten, lyssnade på texten och fick ett litet "halleluja-moment"

Bifogar videon med texten.

Ni bör läsa låttexten för att förstå vad jag menar. Live the moment

LoAEmma
8/3/12, 12:28 PM
#24

Tänkte på den här tråden igår, tack för puffen!! :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: