Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2337 ggr
proppen85
5/20/12, 1:00 PM

Visualisera och släppa

Hej! Är ny här men har länge läst på detta forum. Upptäckte LoA i höstas efter jag gått in i väggen. Och det var mkt pga LoA som jag klarade mig så bra ut all stress osv. Som att jag blev vägledd att hitta detta sätt att förhålla sig på. Nu till min undran. Jag har uppfattat det mesta av hur LoA funkar men blir lite förvirrad när det kommer till visualisera och släppa. Ska man visualisera sin önskan som att det hänt osv och sedan släppa helt? Eller kan man då och då visualisera sin önskan(som att man redan har den)? Vilket är bäst?? Eller vilket är rätt? :) Mvh

Annons:
crinalina
5/20/12, 2:58 PM
#1

Hej proppen85 och välkommen till oss! :D

Ja, det är ju lite av en djungel det där innan får grepp om det. Jag ska försöka ge dig lite klarhet i det.

I kort kan man säga att det är 3 steg i en önskan.

1. Du önskar

2. Universum/LoA svarar (ALLTID)

3. Du tar emot

Det är det tredje steget som är det trickiga i processen. För att kunna ta emot det man önskat måste man vara i rätt linje med det man önskat sig och det bästa sättet att vara i rätt linje, oavsett vad önskan var, är att vara glad och lycklig där man är nu. Ditt jobb är alltså att se till att vara lycklig på varenda plan i ditt liv.

Det som händer om du fastnar i själva önskandet är att du inte ser allt det bra du har just nu, och när du inte ser det så är du inte lycklig, och när du inte är lycklig så är du inte i linje med dina önskningar.

Hänger du med?

Sedan kan du leka och plocka fram känslan av att redan ha det du önskade dig för att hjälpa dig komma i rätt linje, men du behöver inte "skicka ut" din önskan mer än en gång.

Blev du något klokare? Fortsätt gärna fråga om du undrar över något.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

proppen85
5/20/12, 3:08 PM
#2

Hej! Tack för ditt svar :) Har uppfattat de där 3 stegen. Det va nog det tredje som va lite oklart. Så om jag har fatta rätt nu så kan jag om jag kanske känner mig lite "ur balans" visualisera önskan(som att jag redan har den). Annars ska jag bara släppa den? Å inte tänka så mkt på den alls med andra ord. Försöker att se allt bra jag har å hur tacksam jag är för allt jag har i mitt liv just nu. Lever i nuet och känner kärlek till där jag är nu och här. Ja du förstår.

crinalina
5/20/12, 3:31 PM
#3

Inte ens om du känner dig ur balans behöver du återvisualisera någon önskan om du redan skickat ut den. Det du behöver göra är att komma i balans, och det gör du genom att se och vara tacksam och glad för allt som du har just nu. För allt du har just nu är ju något som du önskat dig tidigare, även om du kanske inte var medveten om det just då, och eftersom du önskat dig det så är det ju något du ska uppskatta och vara glad över att det kom till dig. :D Förstår du?

Säg att du önskat dig en motorcykel för att du älskar att känna vinden i håret när du kör den, och helt plötsligt en dag så har du den där. Din motorcykel. Men då har du redan börjat önska dig en ny bil istället så du lägger allt din tid och energi på att drömma och tänka tankar om den nya bilen och motorcykeln blir bara stående där. Och helt plötsligt en dag så har du den där fantastiska bilen men då har du redan börjat önska och drömma om det det där perfekta jobbet, och bilen blir bara stående där bredvid motorcykeln för all din tid går åt till att planera för drömjobbet. En vacker dag så får du ditt drömjobb, men då börjar du genast drömma om drömhuset, och glömmer bort att uppskatta och njuta av ditt fantastiska jobb. När drömhuset väl dyker upp så är du någonannan stans i dina tankar och drömmar. Du har fått precis allt som du har drömt om och önskat dig men till vilken nytta om du inte njuter av det när de slår in. vad är meningen med att drömma och önska om inte det är att kunna njuta av att det kommer och nyttja dem när de är här.

Så när du önskat det du vill ha kom tillbaka till nuet och njut av de önskningar som redan har slagit in, för det är DET som det handlar om. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

proppen85
5/21/12, 11:00 AM
#4

Okej då e jag med :) Det tog ju ett tag att verkligen få in snitsen på det här med LoA. För jag önskade mig min önskan redan i höstas men har insett att jag "motarbetat" den pga rädslor och oro osv. Men nu den senaste tiden har jag äntligen kommit i balans och känner inte rädsla eller oro längre. För det är ju så att man får allt man vill ha/ önskar? Men det kommer när tiden är rätt? Jag har fått en massa olika tecken under alla dessa månader på att det ska komma. Tecken åt det positiva hållet. Inga åt det negativa. Det betyder väl att det kommer? Jag har bu insett att livet vände åt ett håll jag inte ville, att det var omedvetna önskningar. Som jag inte ville. Jag fokuserade på det jag inte vill ha och fick det. Nu fokuserar jag på det jag vill och jag vill vända allt till rätta och till mkt bättre. Bara tänka på det jag vill ha och hur jag vill ha det. Så jag vet att det kommer! Universum ger mig det när tiden är rätt och på det sätt som är bäst :) Undrar en till sak.. Kan det vara så att universum väntar med att ge för att vissa saker måste ske först innan önskningen kommer?? För att man kanske ska vara riktigt redo eller vad man ska säga?? Som jag förstått så vet ju universum vad jag behöver bäst osv. Mvh proppen

crinalina
5/21/12, 1:52 PM
#5

Det är ju så med önskningar att det alltid går i uppfyllelse. Men det är också väldigt ofta så att vi inte är medvetna om vad vi önskar, och det är ofta så att vi önskar oss någonting större än vi är medvetna om. Omedvetna ÖNSKNINGAR är aldrgi negativa.

När livet vänder åt ett håll som man inte ville så gör det det av en anledning, och det är sällan det beror på att man önskat sig "fel" saker. Det är mer så att det är någonting som man ska gå igenom och lära sig för att man ska kunna nå dit man önskar. Så se inte en vändning som någonting negativt, se det som något du ska lära dig av. Det kan vara att du behöver lära dig att uppskatta något som du redan hade eller att du ska se någonting du inte var medveten om. Upptäcka någonting med dig själv, eller att det du trodde att du ville egentligen inte var det du ville.

Detta betyder inte att du ska släppa det du drömmer om och börja drömma om någonting annat för att du tror att det är rätt. Du vet i ditt hjärta vad det är du vill, och du sänder hela tiden ut det till Universum vare sig du är medveten om det eller inte. Det som gör att man får sina drömmar uppfyllda, och till vilken grad man får dem uppfyllda, är beroende av hur väl man lever i det man redan fått som man önskat sig.

Det är inte direkt så att Universum väntar med att ge dig det du önskar, utan det är snarare så att du inte är i rätt linje än och då kan det vara så att det är vissa saker som måste ske först, eller vissa saker du måste komma till insikt med innan du är i linje, eller redo. Universum skickar ut din önskan till dig så fort du har önskan i ditt hjärta. Det är det tredje steget som gör att man ibland känner som att man får vänta. Man är, som du säger, inte redo. Eller man har inte riktigt hittat rätt linje med sin önskan.

Och det är ofta så att när du är i linje med det så kommer det snabbt och plötsligt, och blir bättre än du vågat tro.

Men alla saker och händelser du varit med leder framåt så länge du går framåt med hjärtat, och så länge du lyssnar på ditt hjärta om vad det är du innerst inne vill. Och då är det känslan av att ha en viss sak. Känslan av en partner och hur han/hon får dig att känna och må som är det viktiga.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/21/12, 7:12 PM
#6

Samma saker, med andra ord:

(oj då, det blev långt.. :) )

Önskningar, eller preferenser uppstår liksom automatiskt hela tiden medans man lever livet. Jag träffar en grinig person, och inser att jag skulle gilla glada bättre. Jag smakar på hushållsost och på prästost och kommer fram till att jag gillar lite starkare ostar bättre. Jag släpar hem en kasse mat och det föds en preferens att bli lite starkare.. :) Solljuset är starkt, och jag vill ha näthinnor som är bättre anpassade och en hud som klarar av det.. Det mesta av det är vi inte ens medvetna om när det händer.

Sådär håller det på hela tiden, och en del av vårt medvetande/kollektiva medvetande/energi/universum eller vad det nu är registrerar ALLT det, löpande och uppdaterar hela tiden den senaste versionen av vad vi vill vara, göra, ha, uppleva med de nya preferenserna. Och syntetiserar allt det till en skön mix, en perfekt lösning, som har ALLA ingredienserna på ALLA plan.. från biokemi till relationer till saker till mat till jobb till boende till upplevelser..

Vårat vanliga vardagsmedvetande kan inte ens hålla en bråkdel av all den informationen i huvudet.. och det är därför vi inte alltid vet vad vi egentligen önskat oss - vi kan inte komma ihåg allt!! Vi har byggt på våra önskningar/preferenser/den senaste versionen av vad vi vill vara/göra/ha/uppleva ända sedan vi föddes, i varje vaken stund.

Så sannolikheten är ganska hög att det den perfekta lösningen på vad det än må vara vi vill ha inte är riktigt som vi tänkt ut att den borde vara :D  Utan, mycket mycket bättre och mer detaljerad och med en helhet och ett flow och en tajming som vi inte skulle kunnat tänka ut på hundra år. Men ändå är varenda bit av det vår egen skapelse, det tycker jag är rätt så coolt. Och ganska skönt att man inte behöver hålla allt i huvudet hela tiden :)

Så, allt är redan på sätt och vis färdigt, skapat, uppdaterat och uppdateras i varje sekund. Men.. med LoA får vi vad vi fokuserar på, hela universum är fritt att surfa runt i - vi kan hänga på frekvensen av den senaste uppdateringen av allt vi nånsin önskat oss, eller nån annanstans :)

Känslorna är GPS:en som visar om det vår lilla lokala hjärna fokuserar på är i linje med den här senaste versionen av allt vi vill ha.. eller inte! Och därmed oxå om vi kommer attrahera allt det vi vill ha - eller inte!

Så, hitta tankar och fokus och aktiviteter som känns så bra som möjligt är det man vill göra! Och allt man behöver göra! Hålla en bra vibb, en bra känsla.

Vi behöver egentligen inte medvetet be eller visualisera alls, om vi inte tycker det är kul förstås. Vi kan lika gärna njuta av något här och nu - då har vi oxå en bra känsla och är i fas med vad vi önskar oss. Visualiseringar eller att medvetet 'be' om något är egentligen bara trick eller verktyg för att hitta bra känslor och hålla sig på punkt 3 - släppa in! Och det är lite lurigt i början, lätt att tro att man visualiserar något, men om man samtidigt är väldigt medveten om att man faktiskt inte har det än, så blir fokuset splittrat, känslan splittrad, och manifesteringarna splittrade. Då kan det bli just så, man ser tecken, det man önskat sig börjar dyka upp lite överallt runt omkring en, men man har det inte själv än! Egentligen bara en perfekt reflektion av vibben man haft igång. Då kan det vara mycket effektivare att fokusera på saker man redan har som man gillar, hitta grejor att gilla här och nu! Det ger ett rent fokus och en ren positiv känsla, för man HAR det faktiskt redan! 

(Men, när man övat lite och känner sig fram, lyckas släppa medvetenheten om att man inte har det än, så kan det kännas riktigt riktigt bra att visualisera och dagdrömma och skapa scenarior i huvudet, hitta en riktigt bra feeling, hålla kvar den känslan i kroppen så länge man kan, och sen se det börja manifestera sig i verkligheten de närmaste dagarna! Cooolaste nånsin!!!!!! Då känns det verkligen som man skapar sin egen verklighet!! Fett kul!!!!!)

Annons:
crinalina
5/21/12, 7:24 PM
#7

linnease, jag har bara ett ord att säga om ditt sätt att förklara på ett begripligt sätt - RESPEKT, okej två ord, KÄRLEK också! :D Du hittar orden som jag ibland saknar! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/21/12, 7:36 PM
#8

Haha, gott!!! Tack!!!!! Började undra om det blev så långt så ingen skulle orka igenom.. men de verkade behövas nästan alla orden där.. :)

proppen85
5/21/12, 7:52 PM
#9

Tack för era grymma ord och förklaringar! :) Jag har ju som sagt fått väldigt många "positiva" tecken under alla dessa månader, som har med det jag önskat mig. Men har väl inte riktigt vågat tro på dom, att det är så. Fast min intuition varit så stark när jag fått de tecknen. Nu tvekar jag inte längre :) Jag tror på teckena jag fått och det gör känslan så bra! Jag vet nu att jag stretat emot min egen önskan. Nu lever jag på känslan att jag redan har det :) Splear upp underbara senarior i mitt huvud om hur det är att ha det. Jag tänker på allt jag uppskattar med att ha det. Jag gjorde nog inte det när jag hade det förut. Vilket berodde på massa saker bland annat att jag var stress-sjuk. Den här önskan är det jag verkligen önskar mig mest av allt. Ja eller önskar mig tillbaka :) Och jag vet att universum kommer ge mig det och att det kommer bli ännu bättre än jag kan ana :) Jag har lärt mig en hel del och utvecklats och insett en hel del under denna tid. Jag är redo och jag lever i mitt flow nu. Förut har så mkt synpunkter från andra även gjort mig osäker och givit mig rädslor. Så jag pratar inte om min önskan med så många andra längre. Då kan de inte störa mitt flow :) Grejen är den att jag försöker att inte tänka så mkt på min önskan, eftersom jag vet att den kommer, men det är väldigt svårt med just denna önskan. Den är så närvarande hela tiden eller vad man ska säga. Så då känns det lättare att drömma, visualisera osv om önskan. Jag tackar även varje dag för alt det jag redan har i mitt liv och känner all den kärlek jag har för det. Jag är evigt tacksam att jag är där jag är idag och all insikt jag fått för saker och ting och även mig själv. Jag har hittat mig själv! :)

målle
5/21/12, 8:00 PM
#10

Era svar #5 och #6 var så otroligt lärorika, crinalina och linnease!

Läs de noga proppen85 och ta till dig! Läs de gärna om och om igen, för de beskriver det SÅ bra!

linnease
5/21/12, 8:04 PM
#11

tack målle! :) :)

och tack proppen! :) låter bra!!!!!!! ja, vissa grejor är bara in your face.. och därmed lite extra luriga. men bara gnata på och gör det du gör så kommer du fram!!!!

crinalina
5/21/12, 8:09 PM
#12

Tack målle! :D

Och tack proppen! Jag säger som linnease, fortsätt gör det du gör så kommer du fram! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
5/21/12, 8:15 PM
#13

Jag kan kanske glädja proppen med att jag kommer fram mer och mer dag för dag, ju mer jag lär mig, och mkt har jag lärt mig av er crinalina och linnease, känns som jag höjer er lite till skyarna, men må så vara för det är ni lätt värda! Ni har hjälpt mig otroligt mkt här på LoA i fokus!

Så proppen, jag säger oxå som crinalina och linnease, fortsätt i samma spår så ska du se att du kommer rätt och skulle du ngn gång hamna lite fel (som man gör lite ibland titt som tätt) skriv gärna av dej här! Du kommer få så mkt fin feedback att du hamnar på rätt spår omedelbums!

Skrattande

Kramis!

Annons:
crinalina
5/21/12, 8:53 PM
#14

målle, jag vill ju bli höjd till skyarna genom att hjälpa andra och skriva, så du tack!! :D

Och vi hjälper varandra här inne. Ibland behöver vi alla inspiration och råd och knuffar i rätt riktning och det här är ett kanonställe att komma rätt på. Personligen så lär jag mig mycket och får aha-upplevelser när jag hjälper andra så genom att hjälpa andra så hjälper jag mig själv.

Ha, det är ju DÄRFÖR jag vill hjälpa andra. Jag är totalt självisk!! :D hehe Vilken insikt! Tack målle!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
5/21/12, 8:55 PM
#15

Hehe exakt! Känns ju likadant här! Hihi! Skrattande

proppen85
5/21/12, 9:08 PM
#16

Jag lovar, jag tar in allt å läser å läser :) Ni e verkligen helt underbara! :) Jag är verkligen tacksam för era svar och er hjälp!! Jag ska fortsätta som jag gör å följa min känsla- mitt flow och njut av allt det underbara i mitt liv :)

crinalina
5/21/12, 9:10 PM
#17

Härligt proppen!! :D Woohoo!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/21/12, 9:16 PM
#18

*solar mig*  Skrattande

proppen85
5/21/12, 10:18 PM
#19

Men går det fortare att få om man släpper tanken på saken helt? Än om man visualiserar å dagdrömmer om den? Eller är kan det vara olika för alla? Bara en liten undran så jag lär mig yttligare :) Och om det nu skulle göra saker och ting lättare att ta emot omman släpper tanken, tips på hur? Speciellt när, som jag skrev innan, man i princip har det lite av in-my-face :) Ska man bara typ försöka glömma å tänka att det kommer nån dag när tiden är rätt typ? Ja som sagt lite råd å tips där! :) Beroende på då alltså.

linnease
5/21/12, 11:03 PM
#20

Hmmmm.. inte helt listat ut det själv än.. :) Är säkert olika för alla vilket som funkar bäst för en! Jag kör nog oftast nån kombo av att försöka göra båda delarna lite omväxlande. Och att sluta fred med att vara där man är för tillfället!

Hitta andra saker att göra o tänka på som man gillar, och när ämnet ändå kommer upp försöka hitta tankar om det som känns lite bättre än de man just hade. Och när man är inspirerad - visualisera och dagdrömma om det, hitta känslan av att ha det.

Där finns massa knep, som att liksom zooma ut en massa, bara prata och tänka om det väldigt generellt, eller tänka tankar som den du sa - det kommer när tiden är rätt (om den tanken känns bättre, känslan är det viktiga).

Allra snabbaste sättet är nog att bli helt OK med där man är, UTAN det man ville ha! Paradoxalt nog.. Sett massa exempel på det, och upplevt det! Tråden jag länkar nedan är ett klassiskt exempel på det, läs och se om du kan få nån känsla av hur det är så :) (mest bara första inlägget)

http://www.abeforum.com/showthread.php?28864-Perfect-weight-for-a-decade-and-counting

(för om man blir ok med att INTE ha det.. så kommer man ju vara glad ändå, och därmed i Vortex, på spåret, i linje med allt man vill ha… och då kommer det! För man ville ju ändå ha det :)  inte helt lätt i praktiken, men kan vara värt att leka med det. Om skulle VETA att du inte kommer få det på exakt ett år.. eller fem år.. vad skulle du göra då, hur skulle det kännas? vad skulle du göra nu? vad skulle du göra istället? vad skulle du göra fram till dess?)

Annons:
[Kathja]1
5/22/12, 6:56 AM
#21

Slinker in såhär när "allt" redan är sagt…

Jag för min del tror att det funkar bäst när man släpper det helt och bara ägnar sig åt att må gott i livet. Ju bättre jag mår desto mer av allt jag har bett om dyker det upp, och desto snabbara går det.

I perioder då jag har behövt mana fram en lösning så släpper jag tanken på det helt och gör annat. Som tex förra året då vi hade skickat inbjudan till vårt bröllop, allt var förberett min vi inte hade pengarna så kollade jag igenom alla säsonger av Gilmore Girls under två veckor därför att de får mig att må great. Sedan dök det upp pengar, då hade vi två veckor till gott, och hela bröllopet blev perfekt.

Jag förberedde allt som kunde förberedas, men drömde inte om bröllopet i sig. La ingen energi på att se det framför mig osv - utan gjorde bara vad jag kunde för att vara redo då pengarna skulle komma och för att jag skulle må bra.

Och det funkade klockrent!

Och nu för tiden går jag bara på känslan av lycka och förväntan, skiter i ifall det kommer något eller ej (för det vet jag att det ju gör) utan njuter av att må gott så mycket det bara går.

målle
5/22/12, 10:21 AM
#22

Jag försöker oxå släppa det helt och liksom bara vänta in det för jag tror att det kommer till mig när jag är på raka spåret och mår bra och njuter av det jag har. När du lärt dig göra det kommer det, tror jag iaf.

Skulle tankarna om det dyka upp igen gör det mej ingenting för det ser jag som en liten påminnelse om att jag kanske krokat till vägen lite eller är på väg att glida ur den nöjda glada tillvaron, så kommer tanken på det och jag blir på rätt spår igen. Jag tror inte du ska ebhöva försöka glömma för det kan kanske stressa till det hela, att du liksom käpmar för att glömma så att säga.

Men om det går snabbare att inte tänka så mkt på det vet jag inte, det är en fråga jag emd undrar men samtidigt en fråga jag inte lägger energi på..jag lever dag för dag, ser till att göra det jag vill göra och trivs med och får mig att vara glad och må bra, sen plötsligt dimper önskningarna ner förr eller senare.

crinalina
5/22/12, 10:43 AM
#23

Jag tror också att det är "bättre" att försöka släppa det helt, men att man har förberett för dess uppkomst så mycket man kan precis som Kathja-R gjorde med bröllopet.

Det som händer när man tänker på det, även om man visualiserar att man redan har det, är att man någonstans inom sig ändå är medveten om BRISTEN på det.

Jag brukar sitta framför datorn och spela hjärndöda spel på facebook, för det tycker jag om att göra, eller läsa, eller kolla på någon film eller serie som får mig att må bra. (Nu ska jag tanka hem Gilmore Girls, har tänkt att göra det länge men glömt bort det, men nu går Glee till säsongsvila så jag behöver något annat att se :D ) Eller jag skriver eller målar/ritar. Eller vad som helst som får mig att må bra och inte tänka på det jag önskar mig och det jag vill ha. Så mycket som möjligt sysselsätta mig med att göra saker som får mig att må bra.

Precis som målle säger (målle du har vuxit otroligt mycket i din förståelse de senaste veckorna! heja heja :D ) så tror även jag att när saker gör sig påminda så är det ett tecken på att det närmar sig men att man just då är lite ur fokus, och då får man chilla igen.

Så chilla, gör bara saker som får dig att må bra och dagdröm så lite som möjligt, lev i nuet eller lev dig in i någon annans liv genom tv/filmer/böcker. Var medveten om din omgivning. Detta är även något som Rhonda Byrne tar upp i The Power, den andra av hennes böcker.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
5/22/12, 11:15 AM
#24

Det här kanske blir i allvarligaste laget…inga superwohooooo - jo, det kommer i slutet.Flört

Jag har en högst personlig upplevelse av det här med att släppa…och sedan få…och det tog verkligen mååånga år innan det lyckades.

Har velat ha ett till barn i 9 år (har en 10-åring). I 9 år!!! har vi inte skyddat oss. Två missfall…sedan ingenting…..sorg, längtan, önskan, affirmationer,healing,bön, 1 års akupunktur, zonterapi, örtmedicin( för att få jämnare menscyklar).Ingenting.

Så många gånger har jag TROTT att jag släppt hela grejen : accepterat, gillat läget, varit tacksam för det jag redan har … men långt inuti har ändå funnits en lite röst som frågat " hallååå, nu har jag ju släppt - så när ska det komma!??Flört. Alltså HADE jag ju inte släppt, på djupet.

Varje gång jag såg en barnvagn..någon i bekantskapen blev gravid…såg bebiskläder i affären…så fanns ett sug i magen….

För lite mer än ett år sedan var jag helt totalt mentalt SLUT…jag kände " jag ORKAR inte längta mer, nu får det bara vara BRA!!!"

Vad som hände sen var att alla "icke tillåtna" tankar om småbarn kom upp. Jag började känna " men guud vad jobbigt…de skriker, kräks,man får inte sova, de ska amma hela tiden..och sedan trotsåldrarna… och allt ansvar…all oro….nä, jag skulle inte orka en gång till..vad SKÖNT att ha det där avklarat, vad UNDERBART att ha en stor kille- allt är perfekt NU!"

Dessa tankar hade jag aldrig haft innan…jag har alltid varit så bebisgalen och hur jobbigt det än kan vara under småbarnsåren, har jag känt att glädjen och kärleken överväger allt. Men som sagt…nu kom andra känslor.Flört

För FÖRSTA gången kände jag att jag inte ens VILLE ha ett till barn. Den processen varade några månader.

Sedan gick jag in i en sfär av att inte tänka åt nåt av hållen, ingen längtan, heller inget " nej tack, jobbigt". Det var liksom bara helt ur fokus.

Under sommaren började kroppen att förändras. Min mens, som alltid varit hoppig, blev jämn. I höstas började jag ha som mensvärk fast 2 veckor efter mens (antagligen kände jag av ägglossning, vilket jag ju inte gjort efter missfallen).Men det var inget jag gav några tankar till, jag hade verkligen helt släppt!

Och i december blev jag gravid. Nu kommer wohoooooootSkrattande

Vad jag tänkt på efteråt var att det, underligt nog, inte fungerade förrän jag tom släppte önskan…

Nu är jag bara hänförd och tacksam…detta är vårt mirakel…Kyss

crinalina
5/22/12, 11:40 AM
#25

Åååh, vilken härlig läsning. Jag tror att det är så just när det gäller det där med att bli gravid, att det finns så otroligt mycket underliggande tankar och känslor som hindrar, sätter stopp, fördröjer en graviditet. Det är ju inte helt ovanligt att det sker just på detta vis.

Jag tror att man ofta tror att vill en viss sak av en viss anledning, men att det egentligen ligger andra känslor och anledningar bakom det. Att finns så mycket mer känslor och tankar som man inte tillåter sig att tänka, kanske just för att man inte "ska" tänka dem.

Inte förrän du blev helt på det klara med ALLA känslor med en graviditet och en ny liten bäbis så kunde du släppa det, och inte förrän du kunde släppa det kunde du bli gravid.

Grattis till miraklet! Och verkligen ett riktigt praktexempel på hur det faktiskt fungerar med precis allt, stor som liten sak. :D Jag ska nog genast sätta mig och fundera lite på vad som hindrar mig i mina önskningar. :D

Tack för att du delar med dig! :D <3

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
5/22/12, 11:42 AM
#26

Ååååh vilken fin och glad läsning szirius!!! Wow! Stort stort varmt grattis!!

Jag har själv lite "problem" med det här med barn, just nu är det mitt största problem att släppa helt och på rätt sätt. Jag har inga barn, älskar barn och bebisar, har 5 helt otroligt fina syskonbarn som jag älskar HÖGT, och har dessutom en jättefin bonusson på snart 7 år, men…jag vill bli mamma, jag vill ha mitt eget barn.

Förra månaden var jag 5 dagar sen, kan ju tro vilka hoppfulla dagar jag hade då, men inte då! Nu är jag i väntan på mens igen, ännu inte sen då jag kan ha +- 1-2 dagar, så jag ska försöka nu denna gång att inte tänka på om mensen kommer eller ej och inte fundera på om jag är med bebis eller ej, utan nu släpper vi allt som har med detta att göra. Mensen kommer väl när den kommer, eller inte alls! Det återstår ju att se, varför vänta på något sådant!

Inte för att låta stroppig, men jag vet att barn brukar tycka om mig, mina syskonbarn tycker om mig, det ser jag och märker på dem när jag kommer och besöker dem. Min bonusson har sagt att han älskar mig, han e så go den lille mini"tonåringen" Skrattande

Egentligen är jag "mamma" på flera sätt, jag är gudmor (kallas väl egentligen fadder nuförtiden) till min lillasysters båda flickor och "plastmamma" till min sambos son.

crinalina - det känns verkligen som så att jag vuxit mycket! Jag har lärt mig otroligt mkt om hur jag bäst skall gå tillväga för att vara tillfreds. Det  jag beskrivit här nu är det jag fortfarande kanske inte kämpar med för det känns lättare nu, men det är en så stark önskan att det är lätt att glömma bort att jag måste göra på samma sätt i detta fallet som med allt annat för att få det jag bett om. Men det känns lättare denna månaden än förra, för jag vet vilka felfokuseringar jag gjorde då, så jag ska iaf börja med att låta bli dem denna gången! Glad

crinalina
5/22/12, 11:53 AM
#27

målle, jag tror att det viktigaste man kan göra är att hitta VARFÖR man vill ha barn? Vad är det för känsla man är ute efter? Vad skulle det tillfredsställa i ditt liv? Är det gravid du vill vara eller är det ett barn du vill ha? Ser du skillnaden? Har du skickat ut önskningen om att ha din lilla bäbis i din famn, eller har du skickat ut en önskan om att bli gravid? Det är slutmålet du ska känna och önska och älska, en graviditet är bara vägen och sträckan som krävs för att komma dit.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
proppen85
5/22/12, 11:53 AM
#28

Tack! Ni ger så himla mkt bra inspiration!! Har längtat efter det :) Era historier ger en massa kraft. Släppa är nog det enda rätta. Det är då det kommer :) Så om jag uppfattat det rätt nu eller om jag kan tänka å göra såhär; släppa det hela å kanske tom tänka tvärtom. Alltså inte önska mig tvärtom men vara glad och positiv att det är som det är nu istället för att tänka på det jag vill ha, så kommer det, snabbare kanske tom? Som Szirius, du tänkte lite tvärtom ett tag med det där med barn å så hamnade du sen i ett mellanläge att inte fokusera alls på det. Och då hamnade du i linje med det hela å så kom det. Korrekt? För universum vet ju redan min önskan å att jag vill det med hela mitt hjärta och känslor. Så det kan ju inte missuppfatta mig för att jag tänker annorlunda eller hur? Mer att jag då förhåller mig till situationen på ett annat sätt som inte "längtar" osv efter det jag vill ha. Måste bara säga att ni är sådana underbara människor!!! All lycka och framgång till er! :) Jag uppskattar verkligen alla era tips och ord ska ni veta!

målle
5/22/12, 12:09 PM
#29

crinalina - jag har skickat önskningar om både och! Jag vill uppleva en graviditet, för i mitt tycke är det ngt riktigt stort, fint, ngt jag verkligen vill vara med om. Sedan vill jag uppleva en förlossning, jag vet att det gör ont och allt men jag har ingen aning om hur, jag kanske låter lustig men jag vill uppleva det, jag vill skapa, bära, föda, älska, ta hand om, uppfostra, vårda mitt eget barn. Jag är väldigt klar över vad jag vill ha, jag har känt mig själv hålla mitt barn i min famn. Jag tom kände mig gravid sist Skrattande Även om jag skickat önskningarna om både och så är det ju mest visualisering på den redan födda bebisen, i vagnen, i min famn, i bilstolen etc. Har många ggr visualiserat att jag har min lilla bebis i bilstolen i sätet när jag är ute och kör och att jag ska köra ner till min mor och hälsa på Skrattande

proppen - visst får man fantastisk feedback! Helt otroligt! Jag har tom fått lite mer svar på mina egna frågor genom dina frågor och de svar du fått! Vi har mkt vi kan dela med varann och det känns tryggt och fint att veta det.

szirius
5/22/12, 12:22 PM
#30

#25 så tror jag absolut att det är, att tillåta ALLA känslor är att läka, att det får finnas en helhet, en nyans…för livet är ju nyanseratGlad.Kan krävas en del "rotande" att komma fram till vart det klämmer dock….själv hade jag ju inte alls insett att jag gjort som jag gjort…dvs "förbjudit mig själv" att tänka "negativa" tankar om småbarn…det var en högst omedveten grej, antagligen av rädsla att " om jag tänker nåt dåligt så blir det inte, tänk kärlek, tänk kärlek, tänk kärlek!!!" FlörtSkrattande

# 28 jag kan helt ärligt inte säga vad som funkar….det verkar ju uppenbart som att olika saker funkar för olika människor. Vissa visualiserar och dagdrömmer och får sin önskan uppfylld på det sättet…för mig var det en annan väg…iaf vad gäller graviditet.

För mig var det så att när jag slutade förvänta mig ett resultat så kom det. Och det går ju egentligen helt emot den nyckeln i LoA som säger " förvänta dig att det du vill ska ske, sker"…Obestämd

Att VERKLIGEN släppa innebär ju just att släppa…och så länge man tänker " nu släpper jag - för det är vad jag SKA göra - för då får jag det jag önskar"…ja, då HAR man ju inte släppt…..kruxigt det där…Flört

målle
5/22/12, 12:39 PM
#31

När jag var singel och faktiskt trivdes som det, men saknade ngn att mysa med om kvällarna i TV-soffan, brukade jag låtsas att jag verkligen hade ngn bredvid mig, jag sträckte ut handen mot sitsen bredvid mig som om det verkligen satt ngn där och sedan kunde jag ta min egen utsträckta hand i min egen andra hand och pussa på den Skrattande Precis som jag ville att skulle gå till i verkligheten. Då hade jag absolut inte alls detta LoA-tänk/fokus som jag har nu, jag hade en visionboard som jag gjort efter att jag sett ett Oprah-avsnitt där de tog upp ämnet och jag har alltid varit mkt för sånt här, feng shui sysslande jag med lite halvhjärtat ett tag då, sedan gjorde jag den där visionstavlan och sen var dte inte mkt mer med det och jag tror det tog 1 år ungefär sedan kom jag på mig själv med att plötsligt fallit pladask för en arbetskamrat jag jobbat ihop med i drygt 4 år Skrattande

Så för mig verkar det funka att först i hjärtat känna vad man vill ha, behöver inte vara speciellt detaljerat, sedan visualisera det och sedan inte tänka mkt mer på det (jag visualiserade detta med handpussen i soffan flera ggr än en, men inte flera ggr per dag) sedan vill jag minnas att jag levde på mitt liv, jag var nöjd med tillvaron fast jag var singel och så vips vart jag kär i min numera sambo!

crinalina
5/22/12, 1:22 PM
#32

målle, jag gjorde också min första visionboard efter att jag sett ett Oprah-avsnitt, och det var också då som jag först fick upp ögonen på LoA. Jag fick en enorm Aha-upplevelse och det förklarade så många händelser i mitt liv när jag såg det avsnittet. Jag tror att det var i september (eller däromkring) 2008. :D

Jag har alltid haft någon kille, eller varit intresserad av någon iaf, så länge jag kan minnas. Även under mina singelperioder fanns det alltid någon i bakhuvudet. Sedan när jag flyttat hit och börjat landa mer och mer i mig själv så frågade en vän till vänner, som jag träffat ett flertal gånger, om han fick bjuda ut mig på middag. Jag sa nej för jag kände att jag behövde för första gången i mitt liv lära mig att bara vara jag och att älska det. Så det gjorde jag och efter ca 6 månader så kom jag på mig själv med att ha fallit pladask för just den killen under tiden som gått. Han hade inte på något sätt försökt igen utan respekterade min önskan och trodde väl aldrig det skulle hända, så han var bara en vän som jag lärt känna mer och mer. Hur som helst så ledde det så småningom till en första date på mitt initiativ och drygt 2 år senare, snart 3 år efter han frågade ut mig första gången, är iv lyckligare än någonsin. Han är utan tvekan mannen som jag tidigare drömde om, fast jag när vi först lärde känna varandra inte alls kunde hitta det jag ville hitta i honom.

Det som hände var att jag under hela mitt liv har skickat ut till Universum vad jag ville ha men jag hade en massa blockeringar och hinder som jag behövde lägga undan. Jag tror också att det var en del saker som jag var tvungen att lära mig för att kunna matcha min matchning så att säga. När jag sedan äntligen släppte det så kom han.

När vi hittade vår lägenhet så hade vi letat i nästan ett år, väntat på att flytta ännu längre, och till slut gav vi upp. Sedan dök någonting upp och vi började se saker på ett annat sätt, helt plötsligt hade pressen och stressen vi känt släppt och vi kände att vi hittar det vi är ute efter och tills dess har vi det alldeles förträffligt bra där vi är. Vi sa att vi är inte villiga att kompromissa med saker utan det ska uppfylla allt som vi båda vill ha. Inom 3 veckor hade vi börjat flytta.

:D Så jag tror på att komma till inre fred med din önskan och sedan vara trygg i att det kommer när det kommer och tills har jag det alldeles fantastiskt bra där jag är just nu är rätt väg att gå. :D

Låååååååånga inlägg från mig. :D hehe Men jag gillar ju att skriva. :P

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
5/22/12, 1:52 PM
#33

Jag upptäckte ju sedan när vi inledde vårat förhållande att han var exakt på pricken så som jag vill att min partner ska vara. Jag visste ju vad jag ville ha då mitt förhållande innan detta var precis så som jag INTE ville ha det. Så det gjorde ju saken lätt!

(Usch vad varmt och kvavt det är här idag! 26 grader! Sitter o svettas här inne!)

Det är trevligt med långa inlägg, sålänge de är intressanta ahhaha! Men det är det ingen fara med! Har aldrig haft så intressant läsning förr som jag har här! Dock fick jag meddelandet igen om att Universum har så mkt att ge och för att få måste jag slappna av, njuta och ta det lugnt och tillåta att de kommer. Ett mkt bra svar då jag känner mig lite småstressad nu av all den energi som sprids här, så jag stängde ner datorn ett tag och kollade TV'n lite..men jag kan inte låta bli att kika in här. Men jag ska nog pyssla med lite annat nu så jag inte svävar ut för mkt ur fokus så ses vi nog ikväll igen Glad

Jag ska be om en pool nu! Jädrans va nice det hade varit att ligga på en madrass o flyta runt nu! Åh!

Hej så länge mina goa vänner!

szirius
5/22/12, 2:04 PM
#34

hihi, apropå kärlek så minns en grej som jag inte tänkt på på många år…jag läste en gång en bok om symbolik, att öppna ögonen för att se och tolka symboler runt en.En dag såg jag en rostig liten nyckel i gruset och gick först förbi, men vände och gick och hämtade den och tänkte, lite halvt på skoj " detta är kanske nyckeln till någons hjärtaFlört" och bara några veckor senare träffade jag den som idag är min man, det här var alltså 13 år sedan. Det roliga var att han precis uttryckte något i stil med att jag hittat nyckeln till hans hjärta, att han kunde prata så lätt med mig och anförtro mig saker som han aldrig berättat för någonGlad. Så jag lämnade faktiskt in nyckeln så att den förgylldes i guld och hade den som halsband ett tag.

En annan sak…apropå att få det man önskar sig, men kanske inte på det sättet man har tänkt sigFlört, så tänkte jag faktikt  igår på att jag alltid önskat mig mer tålamodOskyldig…och min man är fasen den bästa "övningen" i det, ja, jag får öva varenda DAG - jag skrattade när jag kom på dettaSkrattandeTungan uteTyst

Annons:
crinalina
5/22/12, 2:13 PM
#35

#34 Szirius hahaha, visst är det fantastiskt med symbolik! Och minns lika fantastiskt med det andra. Jag får också öva på mitt tålamod mer eller mindre dagligen. Jag skulle kunna reta upp mig på småsaker som min sambo gör, eller inte gör, dagligen men jag får ständigt öva mig i att välja att inte reta upp mig. hahaha Ofta gör jag det genom att tänka, "precis som att jag är perfekt då och jag skulle minsann inte vilja ha honom tjatandes på mig om alla de saker han retar upp sig på med mig." hahahCool

målle, ha det så trevligt så ses vi här när vi ses här. :D

Jag ska också ta och stänga ner nu och ta mig upp på taket och kolla om den lilla geckoödlan min sambo såg där igår kväll fortfarande är kvar. Hoppas inte! :D Eller så ska jag baka lite. Ja, så får det nog bli. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
5/22/12, 7:16 PM
#36

szirius - vilket underbart exempel på hur det funkar när man helt och fullt släpper taget!!!

För min del handlar det om att det är svårare att tänka "rätt" sorts tankar om jag ska dagdrömma, eller använda vb eller affirmationer. Jag gör det absolut, främst affirmationer fr genom huvudet på mig - men det är främst sånna som får mig att må bra. Så som:

  • Detta är den bästa dagen i mitt liv.
  • Pengar kommer till mig lätt och ofta.
  • Jag är rik.
  • Jag kan köpa och göra allt jag vill.
  • Jag är älskad.
  • Jag mår bra.

osv osv med andra enkla grejer som får mig att må gott.

Men det är de grejerna jag kan släppa som ploppar upp fortast, men det har nog med att göra att tänker jag inte på dem skickar jag ju inte heller några motstridiga känslor och tankar kring saken. Det är som detta med pengar - under en tid har vi väntat på att en investering ska falla ut och allt har knasat sig - vilket har gett att vårt hus har varit hos Fogden och vänt tre gånger. Ingen fara med det eftersom jag alla gångerna har vetat att det är lugnt för vi kommer att bli kvar i vårt Hemma - men min man har inte varit lika lugn, stackarn.

Nu fick jag mig huxflux ett hyggligt bra betalt jobb, med tid för annat än bara jobb - vilket gjorde att vi kunde släppa stressen kring pengar. Och då trillar det in från både höger och vänster. För att vi släppte det!

Tack för det.

LoAEmma
6/25/12, 11:37 PM
#37

Nu har jag läst hela tråden, åååhhh va bra!!! Skrattande

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
6/25/12, 11:52 PM
#38

Kyss

Upp till toppen
Annons: