Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 6790 ggr
[Kathja]1
5/20/12, 12:04 AM

LoA och vikt?

Krängde just i mig en gigantiskt lass med glass och nu sitter jag här med en släng av ångest. Händer sällan nu för tiden men det förde mig in på detta med LoA och vikt… Är det någon av er som medvetet använder era tankar och LoA för skaffa en kropp du är nöjd med? Eller kommer det kanske av sig själv när allt annat faller på plats? Det borde ju funka att föreställa sig 10 kg lättare, och sedan nå dit… Ska man ändå se till så att man blir miljonär inom kort kan man ju lika gärna bli en snygg och vältränad miljonär tänker jag!

Annons:
crinalina
5/20/12, 2:40 PM
#1

Jag skickade ut en önskan förra våren om att komma tillrätta med min kropp.

Hela mitt liv har jag pendlat, utan att vara överviktigt, mellan att vara nöjd och hata min kropp. Jag har varit nöjd när jag har varit smal och det har jag varit när jag har rökt och varit mycket fysiskt aktiv. Jag har dock aldrig varit mycket för att träna så det har varit ett aktivt jobb, eller att jag varit tvungen att cykla till och från jobbet eller liknande. Sedan har jag gått upp i vikt när jag slutat röka, var periodare på rökning i 20 år, oavsett samma jobb och samma grad av aktivitet, och samma mängd av mat. Så det slutade ofta med att jag började röka igen eftersom jag aldrig haft svårt för att sluta.

För ett par år sedan gjorde jag samma sak och började röka igen trots att jag egentligen inte alls ville. Efter ett par månader hade jag tappat de kilon jag behövde och ville bli av med. Januari 2011 slutade jag igen, utan problem, och började gå upp i vikt igen. Då bestämde jag mig för att nu är det dags att ta medveten kontroll över min kropp, men hur….

Jag sände ut en önskan till LoA om vad jag ville, och kort därefter började jag utesluta saker som jag inte mådde bra av att äta ur min mat. Jag började lägga till andra saker. Helt enkelt så började jag lyssna på min kropp och mitt inre även när det gällde vad jag stoppade i mig. Jag började läsa om dieter och koster och recept och annat på nätet och snubblade upprepade gånger över lchf, som jag inte hade en aning om vad det betydde. Till slut så kollade jag upp det och insåg att det var ju precis det som jag omedvetet hade glidit in i när jag uteslutit och lagt till råvaror i min kost.

Jag började må otroligt mycket bättre och tappade en del fett, men jag kände ändå att jag inte var riktigt där jag ville vara. Någonting saknades och sedan började jag äta kolhydrater igen och gick upp i vikt igen. Jag insåg att jag har väldigt mycket blockeringar och vanföreställningar, beliefs, när det gäller min kropp och vikt och började jobba med dem.

Jag är en väldigt bekväm och slö person och trivs bra med det, men jag har också en ådra som vill vara fysiskt aktiv. Tyvärr så har den första fått spela fritt för mycket och för ofta eftersom jag blir uttråkad av att göra samma saker hela tiden när det gäller träning. Jag börjar och blir uttråkad, jag försöker planera och något kommer ivägen och allt faller osv.

Hur som helst så skickade jag ut en önskan till LoA igen för ca en månad sedan. någon dag senare så tog jag ett glas vin med en väninna och hon sa då till mig att hon skulle börja ringa mig varje onsdag för att kolla av att jag tränat. Hon brydde sig inte om vad bara jag tränat. Veckan efter det så började min chefs fru, som också jobbar med oss, prata om att hon hade hört om en Zumbaklass som hon ville prova, och jag erbjöd mig att följa med eftersom jag älskar Zumba men bara gjort det här hemma. I samma veva som jag började träna så gled jag in i lchf maten igen, eftersom jag mår så mycket bättre av den, och nu går jag promenader, cyklar eller Zumbar ca 4 ggr i veckan och min väninna ringer varje onsdag och kollar av mig.

Imorgon ska jag ringa och kolla upp en annan Zumbaklass eftersom den som jag går på nu har lite för mycket hopp i sig för mina knän. Jag önskade mig en annan klass och där satt flygbladet på väggen helt plötsligt. Så vem vet, det kanske blir Zumba 2 ggr i veckan nu, på olika ställen.

Slutsatsen jag drar är denna; LoA har gett mig de verktyg jag behöver för att få min drömkropp, lchfkosten, min väninnas övervakande och Zumbaklasser. Det är, som vanligt, upp till mig att greppa verktygen och använda dem.

(Det blev långt det här, men det gör väl inget. hehe)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
5/20/12, 2:55 PM
#2

Underbar läsning! Det är just så jag tänker mig att det funkar, men jag behöver ta itu med mina blockeringar först. Precis som jag har fått städa i mina tankar och känslor kring pengar. Förra året gifte vi oss och inför bröllopet började vi gå på gymmet 3-4 ggr/veckan, gick ner från 77kg till 67kg på 6månader, är ganskan lång, så det var ganska lagom. Men någon stans så har jag alltid tänkt att 76-77 kg är "min vikt". Gick upp till det då jag blev vuxen, runt 20 års åldern och efter alla mina graviditetet har jag landat där igen, så jag har aldrig hoppat upp och ner. Var nere på 67 kg och vände då jag just hade skilt mig och gick på gymmet, hi hi, ser den röda tråden - gymmet är min grej. Men gick upp det igen då jag slutade. Så nu när jag sitter och skriver detta inser jag ju att det bara är att börja gymma igen så är jag snart nere på 67 kg igen! Vi ficksluta med det då gymkortet gick ut och vi inte hade möjligheten att lägga 1000kr på ett nytt. Men som miljonär har man råd med ett gymkort!!! Jag slutade dricka kaffe just så som du beskriver, dricker ibland men för var det MÄNGDER. Fick bara för mig att jag skulle gå över till te, trots att jag alltid hade förknippat te med sjukdom, fick alltid te av min mamma då jag var sjuk som barn. Känner nu att det är hög tid att dra ner på socker och kolhydrater, men någon LCHFare det kommer jag INTE att bli. Iiiihhhh känns spännade att ha beställt inte bara en Lexus, 40 miljoner utan även en fastare kropp där vågen visar 67 kg.

crinalina
5/20/12, 3:08 PM
#3

Härligt!! Personligen så gillar jag inte riktigt gymatmosfären, och jag gillar inte att lägga en väldans massa pengar på att träna något jag inte känner är för mig. Men om någon skulle GE MIG ett gymmedlemskap så skulle jag säkert använda det. :D

Jag tror att alla måste hitta det som är rätt för dem, för mig funkar lchf, och jag älskar kaffe och te, för andra funkar annat bättre.

Jag har dock slutat tänka mig en målVIKT utan har helt enkelt en målKROPP. Detta eftersom jag upptäckte när jag började med lchf att vikten inte rörde sig så mycket neråt med däremot så tappade jag i centimetrar en hel del. Natuligt när man äter lchf och inte har någon direkt övervikt.

Så nu ställer jag mig på vågen en gång i veckan, mest för gammal vanas skull, och så mäter vissa kroppsdelar en gång i veckan. Sedan min start för ca 3 veckor sedan har vågen inte rört sig ett gram, men jag har tappat flera centrimetrar runt tex magen och midjan. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
5/20/12, 4:41 PM
#4

#2 bara en tanke..har du inte trädgård? Sätt igång med nåt projekt där ute, typ gräv upp ett trädgårdsland eller liknande = gratis gym och senare gratis matTungan ute. Raska promenader är gratis och gör underverk för kroppen - så länge man inte sedan "unnar sig några bullar" när man kommer hem igenFlört

Det här är så spännande…att inse vilka föreställningar man har…vissa funkar bra, andra mindre braFlört- och när det kommer till kropp och vikt så inser jag att jag alltid haft väldigt positiva tankar kring det…eller knappt några tankar alls snarare.  Det är inte så att jag gått omkring och älskat min kropp, men jag har heller aldrig haft några komplex, har aldrig brytt mig om vikten i sig,aldrig någonsin bantat, det viktiga för mig är bara att vara hälsosam, vilket innebär att äta nyttigt och hålla kroppen igång. Och på det sättet har jag i stort sett behållt min kropp så som den såg ut när jag var tonåring. Jag har också alltid haft inställningen" jag har lätt att gå ner i vikt" - vilket verkligen funkat att tänka/tro på de gånger jag ökat i vikt.Jag spydde under hela min första graviditet och gick tom ner i vikt, men illamåendet försvann i samma sekund som sonen var född och sedan unnade jag mig att verkligen frossa i både mat och godsaker, vilket gav mig 10 extrakilon.När jag var less på att inte kunna ha mina favvokläder bestämde jag mig bara att " ok, nu går jag ner i vikt" och på 3 månader var allt borta. Det enda jag gjorde var att börja gå en timme med vagnen varje dag och äta sopplunch.

Har samma inställning nu inför nästa bebis. Just nu är jag bara GLAD att jag går upp i vikt haha, jag är väl den enda på mvc som säger " jippie" när vågen visar viktökning. Det betyder att både jag och bebisen mår braGlad. (Jag var dessutom på gränsen till underviktig då jag blev gravid, så det här är bara bra…hmm…fråga mig om några månader om jag känner likadantSkrattandeFlört)

En annan sån "tanke" jag har som funkar, som även Crinolina har, är att jag ser yngre ut än jag ärCool.

Wohooo- vad glad jag blir att inse att jag har sidor som faktiskt flyter och funkar utan motståndSkrattande. Tack för den insikten.Kyss

[Kathja]1
5/20/12, 4:50 PM
#5

#3 Här på landet är inte inte mycket till gymatmosfär. Vi har ett litet sunkigt gym dit jag går med min man, det brukar vara han och jag där.

# 4 Klart att vi har trädgård och hundar! Vi bor ju på landet.  Tungan ute

Så det är inte det att jag rör mig för lite, eller ens äter för mycket.  Blir ioaf lite färre promenader nu då jag jobbar mer, men på jobbet springer jag en massa i trappor. Jag äter för dåligt helt enkelt. När jag tänker på att äta vettig kost och minst var 3e timme så funkar det fint. Men jag käkar gärna choklad till frukost, hi hi. Är egentligen inte spciellt överviktigt tror jag, bara inte nöjd.

Men nu är beslutet fattat, önskan är skickad så efter midsommar kommer jag i byxorna i stl 38 igen som jag just har växt ur! Skrattande

crinalina
5/20/12, 5:18 PM
#6

Jag tror att det som gjort skillnaden för mig är att jag fått en annan syn på det hela. När det tidigare har handlat om vikten så har det handlat om just bara vikten, något som egentligen inte har varit det jag velat utan bara det jag tror att jag har velat. LoA visade in mig på en kost som fått mig att MÅ bättre i både kropp och själ, både invändigt och utvändigt, mentalt och fysiskt, och det var den biten jag missade tidigare.

När jag nu pratar om, tänker på, drömmer om DRÖMKROPPEN så handlar det inte om att tappa några kilon bara, utan det handlar om HELHETEN. Min drömkropp är platt mage, snygga armar och rumpa OCH samtidigt kunna vara både aktiv och slö, och må bra mentalt, själsigt och fysiskt. Ja precis allt ska bara perfekt. Det är min drömkropp idag, inte bara utseendet på den.

Det är dit LoA har visat mig, och det är därför det funkar för mig nu.

Wow, den insikten kom precis nu. det var inte alls så jag tänkt skriva. :D haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
5/20/12, 6:21 PM
#7

Visst är det underbart när man plötsligt fattar vad man har gjort och tänkt - insikt efter insikt gör oss allt klokare och nöjdare med livet. Har insett det under dagen, av allt skrivande och en del läsande, just det du säger - det handlar ju om helheten, om känslan - inte om vikten. Precis som önskan om en massa miljoners miljarders kronor på kontot handlar om en känsla, inte om siffror på kontoutdraget. Utan bara om en känsla, ett tillstånd, man vill uppnå. Underbara insikter! Heja oss!!!!

målle
5/20/12, 9:13 PM
#8

Så länge jag känner mig smal så skiter jag i stort sett i antal kilon, jag väger mej nästan aldrig, jag klämmer i magen istället! Skrattande

Jag har ätit strikt lchf för 1,5 år sedan och gick då ner 10-12 kilo och har aldrig mått så bra som då, dock föll jag tillbax i kolhydraterna igen och nu har jag bett Universum om en sund, slank, stark och frisk kropp igen så jag är lite halvt om halvt påväg tillbax på lchf igen. Dock slinker det ner en å annan glass, bulle, kaka eller godisbit(ar) ibland, men jag gör det för att jag VILL det! Jag tycker om sånt och då vill jag äta sånt ibland.

Och jag ska oxå vara en snygg och slank miljonär!

crinalina
5/22/12, 1:59 PM
#9

Detta är en länk som linnease postade i en annan tråd. Jag läste den och om man läser alla kommentarer så får man en fantastisk förklaring, beskrivning av hur detta funkar ihop med LoA.

http://www.abeforum.com/showthread.php?28864-Perfect-weight-for-a-decade-and-counting

För övrigt så vill jag även tillägga att jag inte äter lchf pga viktnedgång utan på grund av att jag MÅR så otroligt mycket bättre när jag inte äter en massa kolhydrater. Jag äter dessuom en del ibland om jag vill och känner för det. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
5/22/12, 7:01 PM
#10

Kom att tänka på en sak kring detta med vikt och tankar igår kväll. Jag har alltid sagt att jag tror att 76kg är "min" vikt och ajg har alltid återkommit till den efter graviditeter osv. Men igår insåg jag att det är ju där problemet ligger! Om jag ser just 76 kg som det min kropp vill väga, ja då kommer den ju att göra det!

Och så är det, jag tränar lite och då går jag ner, sedan slutat jag träna då segar jag mig mot 76 kr och där tar det stopp. Varje gång! Så nu ser jag 65 kg som det min kropp vill väga, det var det jag vägde då jag hade slutat att växa men innan jag började gå ut och dricka pilsner som 18 åring, hi hi.

Sedan är det som ni säger att vikten spelar ingen roll och vi har ingen våg - men man vet ju ungefär hur man ser ut då man är xx kg stor så det blir mer som ett referensmått.

Bara genom att snacka om detta med er och komma till lite fler insikter så hag jag, utan större problem kunnat avhålla mig från godis i tre dagar  - och jag brukar äta varje dag, gärna till frukost. Och jag har kommit ihåg att äta oftare, men mindre utan problem. Så nu j-ar händer det grejer!

målle
5/22/12, 7:10 PM
#11

Hahaha godis till frukost! Här händer dte med, dock sällan, men det har definitivt hänt! Idag har jag bara ätit typ cheeseballs och jordnötsringar, lite ölkorv, en å annan godisbit…men jag känner mig smal och smärt iaf! Skrattande

Jag ska se mig själv som 70 kg då, bara för att! Skrattande

szirius
5/22/12, 8:07 PM
#12

# 10 jag trodde att du iom att du skrev det, var medveten om att det var ditt "tankefel" , alltså att du tänkt 76 kg som " din vikt", så därför skrev jag inget om det Flört. Härligt att poletten trillade ner nu dåTungan ute

crinalina
5/22/12, 8:26 PM
#13

Ja, jag tänkte också så att du förstått det redan innan, att det var ditt tänk om 76 kg som var problemet.

För mig funkar det inte att längre tänka mig en särskild vikt eftersom min kroppsform har förändrats sedan jag började med lchf och jag trivs med den förändringen, den vill jag ha kvar. Och dessutom så tappar jag fyllningen i brösten om jag skulle gå ner till den vikt som tidigare varit min idealvikt, och jag vill ha fyllningen kvar också. Med drömkroppsbilden så får jag det : D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
5/22/12, 9:16 PM
#14

Bättre sent än aldrig - en e inte vare sig perfekt eller snabb alla gånger, hi hi. (och skönt är det!)

szirius
5/23/12, 10:46 AM
#15

#14 tycker att det OFTA är sådär - lätt att se andra, men man har många blinda fläckar vad gäller sig självOskyldig- men då har man nåt att pyssla med, livet utSkrattande

crinalina
5/23/12, 6:37 PM
#16

Är det inte därför det är så underbart att lära ut det man vet till andra, för att man lättare får rätt insikt vad gäller sitt eget liv då? :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
5/23/12, 6:49 PM
#17

Ha ha, visst är det så! Sedan ska man lyssna, och lyda, sina egna ypperliga råd oxå! Då blir det bra.

crinalina
5/23/12, 6:53 PM
#18

Ja självklart, man ska ju leva som man lär! Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
5/23/12, 7:00 PM
#19

Ja, visst ska man! Det är mycket man ska som man inte alltid gör…

LoAEmma
6/13/12, 10:06 PM
#20

"När jag nu pratar om, tänker på, drömmer om DRÖMKROPPEN så handlar det inte om att tappa några kilon bara, utan det handlar om HELHETEN. Min drömkropp är platt mage, snygga armar och rumpa OCH samtidigt kunna vara både aktiv och slö, och må bra mentalt, själsigt och fysiskt. Ja precis allt ska bara perfekt. Det är min drömkropp idag, inte bara utseendet på den."

Ooo va bra skrivet!!

Jag jobbar också med vikten och äntligen äntligen händer det grejjer! Väger mig ca en gång i månaden, och dom två senaste gångerna har jag visualiserat innan vad jag vill det ska stå på vågen, och det har fungerat, wiihooo!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
målle
6/13/12, 10:13 PM
#21

Åh att jag aldrig tänkt på att visualisera vikten man vill se! Jag ska dessutom visualisera bilden av den kropp jag vill ha innan jag kollar mig i spegeln (jag väger mig typ aldrig, kollar mest i spegel, eller nej jag granskar i spegeln..)

LoAEmma
6/13/12, 10:21 PM
#22

Inte granska, titta på dig själv å tänk, jäklar va snygg jag är! Frisk stark kropp, å va jag är tacksam för min fina kropp!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
6/13/12, 10:43 PM
#23

Jag sade faktiskt till mig själv idag när jag sminkat upp ansiktet lite inför ett möte i stan att fan va snygg jag är! Jag tycker det, i ansiktet alltså, sen när ögonen kikar lite neråt, och ännu mer neråt..försvinner den där tanken om att jag e snygg….men med kläder på e jag skitsnygg!

[Kathja]1
6/13/12, 10:50 PM
#24

Målle - eftersom fokus på det positiva är det som gäller så ska du bara titta på de delar som du är nöjd med. Känn tacksamhet över dem och skit i resten så ska det nog ge sig. Är iaf vad jag försöker att göra…

crinalina
6/13/12, 10:54 PM
#25

Jag har kört mycket med att titta mig själv i ögonen i spegeln och tala om för mig själv hur fantastiskt och underbart bra jag är. :D En del av det är att tala om för mig själv vilka delar av min kropp jag gillar. Tacka för dem! Tack för att jag har sådana fina ögon. Tack för att jag har perfekta bröst. Tack för fina fötter… osv… Minsta lilla sak jag kunde komma på.

En del klarar inte av att se sin kropp i spegeln utan att tänka negativa tankar, jag försöker lära mig att när jag tittar i spegeln så fokuserar jag enbart på de saker som jag ärligt kan säga att jag tycker är snygga, råkar mina ögon halka till något mindre omtyckt område så styr jag genast tillbaka dem till det jag gillar och så säger fasiken vad jag är snygg/sexig/läcker.

målle, skulle du tillåta någon annan att säga de saker du själv säger till dig själv? Troliigtvis inte! Så varför tillåter du att du själv säger så? Kasta ut den elaka och nedlåtande människan ur ditt liv och bjud in snälla människor som tycker om dig som du är istället. :D

Kram :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/13/12, 11:03 PM
#26

Just det där att säga snälla saker om mig själv lärde jag mig av min man. Han sa alltid, eller säger fortfarande, när jag säger något dumt eller nedlåtande om mig själv att "ingen får vara dum emot min älskling". Så nu förtiden brukar jag prata snäll om mig själv både då det gäller kropp och knopp. Och det gör skillnad! Kan vara bra att påminna sig själv om just det!

crinalina
6/13/12, 11:10 PM
#27

Bra man du har Kathja-R. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
6/13/12, 11:22 PM
#28

Japp, han är den bäste!

[Kathja]1
6/18/12, 6:16 PM
#29

Allt kommer till en när man är redo…

Jag har ju använt mig utav EFT förut, men kanske inte så ofta som jag borde, men det har gjort mycket nytta i mitt liv. Idag trillade jag över (ja, jag vet jag attraherade) denna video. Så nu ska det bli till att köra EFT för att gå ner i vikt!

målle
6/18/12, 7:15 PM
#30

Hahaha min bonusson sade till mig igår när han satt i knät att det såg ut som jag skulle föda en bebis! Hahaha jag skrattade och sade att SÅ tjock är jag väl inte?! Haha jo han tyckte det såg ut som jag skulle föda en bebis!

Synd är att det inte ligger en bebis i tjockmagen ännu, men snart så! Flört

[Kathja]1
6/18/12, 7:32 PM
#31

Vem vet, han kanske är lite synsk… Flört

målle
6/18/12, 7:58 PM
#32

Oh i do hope so! Skrattande sedan senare på kvällen när det var kisseri och tandborstning för kvällen sade han att han vill ha en lillebror Flört

Så jag sade ju såklart det till sambon; att vi bör sätta igång snart! Skrattande

[Kathja]1
6/18/12, 8:25 PM
#33

Och det hoppas vi att han var positiv till. Oskyldig

målle
6/19/12, 10:59 AM
#34

haha jadå, kanske inte just nu. Men det kommer! Han log sitt fina leende och sade att vi kan öva på det Skrattande

Annons:
crinalina
6/20/12, 5:09 PM
#35

Öva är alltid trevligt! hehe Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
6/20/12, 7:58 PM
#36

hahaha ja absolut!

[Kathja]1
6/23/12, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Känner idag en stark längtan efter att ändra min kost!!! Jag tror bestämt att det funkar med rätt tänk. Har kört lite affirmationer och lite EFT.

Nu ska jag bara hålla mig på banan och behålla känslan, samt ta mig till affären och shoppa nyttigheter! Känner det som en längtan efter "GI-light", svulla grädde och smör kommer jag aldrig att göra, men mindre kolhydrater och mer protein, grönt, linser och nötter det hör jag idag att min kropp ropar efter. Tack för den hinten och tack för att lönen kommer på måndag så jag kan handla det jag vill ha.

szirius
6/23/12, 11:05 AM
#38

#37 lycka tillGlad

Din bild får mig att tänka på en rolig historia som min son brukar berätta:

Vet du vad kannibaler som är vegetarianer äter?

- grönsakshandlare

[Kathja]1
6/29/12, 4:27 PM
#39

Lite rapport…

Efter 1 vecka med affirmationer, ändrat tänk kring mig själv och min kropp samt EFT har jag gått ner 2,5 kg. Har kännts helt naturligt att äta oftare, jag är sån där som äter för lite, och avhålla mig från godis, kakor osv  - vanligvis går det kanpt en dag utan att det slinker ner onyttigheter. Annars har jag inte gjort något annorlunda. Skrattande

SHIAWASE
6/29/12, 4:39 PM
#40

Ah!!! Harligt.. Kathja! Jag har aldrig provat EFT, men kanske ska gora det(jag har borjat kolla upp lite pa senare tid, sa det kanske borjar bli ratt "timing" for mig med EFT nu…) jag a namligen ocksa pa vag mot an annu mer fantastisk kropp an vad jag har idagFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
6/29/12, 4:49 PM
#41

Jag kom i kontakt med EFT för tre år sedan då jag stog på en mässa och kvinnan brevid sysslade med det. Vi böjade prata och sedan lärde jag mig mer, har tom gått en halvdags kurs i en variant av det. Det var faktiskt mitt intresse för EFT som fick mig in på Attraktionslagen Skrattande

Annons:
LoAEmma
6/29/12, 9:14 PM
#42

Hehe bara en kul iakttagelse… Hamnade på en tråd om träning o LCHF, och ser att sajten heter Kolhydrater i Fokus. Snacka om att fokusera på det man INTE vill ha FlörtTungan ute

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
6/30/12, 8:00 PM
#43

Haha LoAEmma, jag är medlem på Kolhydrater iFokus haha men jag har aldrig sett det på det sättet! Haha!

MissInAction
6/30/12, 9:22 PM
#44

#42
Haha, ja när man ser det ur den synvinkeln blir det lite komiskt Skrattande
Jag har tänkt att ja, det är mycket fokus på kolhydrater, att det ska vara så liten andel som möjligt, och av väl vald sort - exempelvis grönsaker och rotfrukter och bär istället för kakor och läsk. 

För att ansluta mig till tråden, även om jag bara har skummat den, så får jag säga att även jag började med LCHF i februari förra året och för tillfället ligger jag på liberal LCHF/paleolitisk kost och på grund av sockerberoende så faller jag ur kosten med ojämna mellanrum.

Det roliga är att under de år som jag gått upp till 30 kilos övervikt, så hängde jag inte mentalt med.. utan jag såg mig fortfarande som den 38:a jag var innan. Utom då jag såg mig på bild eller i spegeln (äger en helkroppsspegel men den står bakom kläder, haha). Så nu när jag börjar använda LoA mer medvetet i min vardag kanske det kan hjälpa mig, att känna mig som den jag "alltid varit" och visualisera den jag vill vara Glad Jag har absolut börjat och ser fram emot resultatet!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
6/30/12, 11:01 PM
#45

det där har jag tänkt på…många ifokussajter har rätt negativa namn, alltså "fokuset"  ligger på problemet…huvudvärk i fokus..ångest i fokus…barnlöshet i fokus…osvObestämd

och så den motsatta då som redan kommit upp här : miljonär i fokusSkrattande, som tydligen inte alls är för miljonärerFlört

målle
7/1/12, 11:30 AM
#46

haha nej den där miljonär iFokus kikade jag snabbt in när jag fick syn på den men till min besvikelse var det juu inte alls som jag trodde! Nuförtiden hänger jag till 99% bara här på undebara fantastiska glada trevliga fina glada roliga Law of Attraction iFokus!

SHIAWASE
7/1/12, 4:05 PM
#47

Det ar intressant vilken skillnad det ar pa olika sajter och deras vibrationGlad Alla personer som ar aktiva skapar en viss vibration, och nya som kommer passar alltsa ocksa med den vibrationen.

Enormt roligt med Law of Attraction iFokus!! Dar allt ar positvt och glatt, men det ar aven ar tillatet att vara arg och stjalpa ur sig lite av varjeFlört

Det blir anda aldrig nagot negativt av det eftersom alla gar in for att hitta en positiv losning eller forbattring, istallet for att alta det  s.k negativaGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/1/12, 6:17 PM
#48

Visst är det skönt! Men det är ju synd om de som ibland dyker upp här inne för att "testa oss" eller för att provocera, det faller sällan väl ut för dem, hi hi. För här är vi duktiga på att välja bra och positiva förhållningsätt och känslor.

Annons:
crinalina
7/1/12, 7:39 PM
#49

Det var genom en sökning på någonting med kost som gjorde att jag hamnade på kolhydrater i fokus och det var när var jag där som jag hittade Law of Attraction i Fokus. Jag har inte varit på KiF på väldigt länge nu dock då jag omedvetet kände att det gav mig negativa vibbar, nu trillade det ner varför. Det är ju för att de fokuserar på det jag inte vill ha. :D hahah Tack för den insikten! :D

Visst har vi det riktigt härligt här nu. Alla är positiva och alla hjälper alla, fler och fler har blivit aktiva och vi har bara välidgt roligt och det är väldigt insprirerande.

Den senaste som försökte testa oss misstänker jag dök upp för att vi diskuterade den förra nyligen. Cool Det fanns kanske några som inte var här då och som attraherade en sådan diskussion på nytt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
7/1/12, 7:50 PM
#50

Själv attraherar jag min nya asa snygga kropp för fullt! Har börjat att äta helt efter vad som känns bra, och det har varit fritt från onyttigheter sådär helt av sig själv. Men en asa snygg kropp passar ju bra när man är asa rik.

Jag har använt mig av dessa affirmationer som jag hittade hos Irina (rosaglasogon.se)

  • Jag har varit obalanserad i mitt humör och min kropp återspeglar denna obalans.
  • Min kropp är lite svullen nu men den håller redan på att balansera tillbaka sig till det normala eftersom jag mår bättre, vilket kommer att påverka både kosten och mina aktiviteter under dagen.
  • Jag vet att det här går bra därför att jag nu har förstått hur hela grejen funkar och den visade sig vara mycket enklare än jag trodde tidigare.
  • Jag behöver inte vara arg och besviken på mig själv, jag behöver bara slappna av. Det har inte skett något fel, min kropp har bara gjort mig uppmärksam på hur viktigt det är att må bra mentalt. Jag kommer i fortsättning att prioritera det som känns skönt framför allt och alla andra.
  • Jag kan inte se några drastiska förändringar på vågen men för övrigt är hela grejen redan klar. Jag älskar min vision, jag är på rätt spår!
  • Herregud, jag är mitt inne i min dröm! Jag håller på att bli smal och det känns inte det minsta jobbigt, det känns som att komma hem.
  • Jag kommer verkligen att älska min kropp när den är ”klar”.
  • Faktum är att jag älskar den redan nu, och det är därför alla negativa tankar på den känns så vidriga. Jag VET att den är snygg och nu när jag har påmint mig själv om det kommer min kärlek att bli bekräftad. Det enda jag vill är att vara snäll mot den. Vi är ett team. :-)

Så vi kommer att vara ett gäng babes som träffas på vår miljonträff. Skrattande

MissInAction
7/1/12, 7:53 PM
#51

#50
Härligt!! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
7/1/12, 8:39 PM
#52

jag ska oxå bli asa-snygg nu! Jag ska vara så jävla läcker till nästa sommar att folk kommer glo ögonen ur sig, tappa hakan och får sörpla in dreglet som rinner! Och jag ska strutta runt i snygga, dyra bikinis och vara fräscht solbrun, och bara vara Harlösa's fräschaste brutta (e jag ju förvisso redan..men fräschare!)

crinalina
7/1/12, 8:57 PM
#53

Jag är redan så snygg! Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
7/1/12, 9:48 PM
#54

Asa-snygg, asa-snyggare, asa-snyggast!

LoAEmma
7/1/12, 10:03 PM
#55

Hahaha åååh vilka UNDERBARA människor vi är här inne!!
Har verkligen nåt roligt att se fram emot när man sätter sig vid datorn varje dag :) Så mycket kunskap, peptalk och rolig läsning så man blir ju alldeles lycklig!!

Jo, rätt bra insikt tycker även jag själv hihi, att många av ifokus-sajterna fokar på det man vill ha MINDRE av! Knasigt knasigt…

Irinas affirmationer där är grymt bra!! Skriv ut och sätt upp i badrummet/köket/sovrummet :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
SHIAWASE
7/2/12, 12:41 AM
#56

Tack Kathja for dessa affirmationer!Glad Jag ar ju ocksa  pa vag mot en annu mer fantastisk kropp!! Men jag har haft tva dagar nu, dar jag inte har lyckats uppskatta min kropp sa som jag borde, sa TACK.  Man bor ju i ett land dar man ar omgiven av SMALA SMALA SMA SMA kvinnorSkrattande, sa det kravs en hel del affirmationer.

Men pa det hela taget tycker jag ju om mig och min kropp, den ar stark, muskulos, FRISK , halsosam, "kvinnlig" !! Men jag ska ta och ga igenom dessa affirmationer igen!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
7/2/12, 5:11 AM
#57

väntar ni in mig då, jag ska ju ha bebis i september o min superkropp får komma tillbaks när den är redo för detFlört

Denna sommar kör jag badbollsformenSkrattande

LoAEmma
7/2/12, 10:58 AM
#58

Hellooo girls! Jag lyckades just med värsta LoA-grejen, jag styr över min vikt (eller vågen??)

Var uppe på ca 75 i våras men sedan dess har jag lyckats börja gå ner, mycket stolt!

De senaste gångerna jag har vägt mig (ca en gång i månaden) så har jag tänkt på en siffra jag vill se, och det har stämt rätt väl med vad som dyker upp alltså. Asacoolt! Nu ställde jag mig nyss på den, tänkte hmmm, 70.3 vill jag se (ett kg mindre än för ett par veckor sen). Vågen visade 70.7…hade lite kläder på mig så jag tog av dem, och vad står det? 70.3!!!

Wohoooo!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
7/2/12, 11:56 AM
#59

Wooohoooo! Härligt LoAEmma! Jag har en vecka kvar tills jag tänker ställa mig på vågen, och då ska jag visualisera vad den ska visa.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
7/2/12, 12:03 PM
#60

Ja det har fungerat oväntat bra kan jag säga!! Glad

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
7/3/12, 10:10 PM
#61

Får säga att jag förundras hur lätt det är detta att be Universum om hjälp med att återfå sin asa-snygga drömkropp! Genom att lyssna in vad jag faktiskt vill äta har jag ju faktiskt gått ner en hel del på kort tid. Jag som innan brukade äta godis nästan på var dag, jag är inte ens sugen. Tänkte först att de helgerna vi har min mans pojkar hemma får de ju ha lördagsgodis så då kan jag unna mig, men nej jag tror inte att det kommer bli så. Känner mig nämligen inte sugen! Bara sådär. Tackar för det.

szirius
7/3/12, 10:55 PM
#62

#61 visst är det underbartGlad

Jag gissar att sockerbehovet försvunnit för dig, då brukar suget försvinnaGlad

Min gravidkropp verkar också klokare än vad den vanligtvis ärFlört, smaken har helt förändrats och tex. smågodis o läsk tycker jag smakar BLAJ nu…bra för kropp, tänder och plånbokSkrattande

Annons:
[Kathja]1
7/4/12, 7:05 AM
#63

Helt rätt, det är i borta. Första veckan fick jag köra några EFT runder för att hålla suget borta, men nu går det av sig själv. Varje gång jag ställer mig på vågen visar den mindre!

Precis som du säger så smakar saker annorlunda. Har jobbat ett pass nu, då är jag här något dygn på raken, och vid mat har jag lagt på en potatis för det ska man ju ha. Har tagit en liten för jag ahr kännt att jag inte är potatis sugen, men eftersom jag sitter med killarna vill jag inte göra en så stor sak av hur jag äter (jobbar på ett behandlingshem….) Men jag har inte ätit upp den för det har känts fel. Skrattande

Utan jag har velat ha kött, grönsaker och vatten. Fil, keso, nötter och banan. Har kollat på både Ballerina, glass, chokladpudding och cupcakes utan att känna att jag vill ha dem i min mun. Tänk vad tankens kraft kan göra!

målle
7/13/12, 11:51 PM
#64

OMG! Jag kan inget annat säga!! Jag är i CHOCK!

Jag brukar inte väga mej, för jag tycker dte är bättre att mäta, antingen med måttband eller genom att kläderna blir större och större, men ikväll ställde jag mig på vågen……först stod det "Err" och bara det lär säga allt!! Ställde mig en gång till och den kilovikten jag såg fick ögonen att ploppa ur sina hålor (bokstavligen) jag har ALDRIG vägt såhär mycket?! Vad har hänt?? Jag kan verkligen inte skylla på några sambokilon längre minsann! Nej nu JÄVLAR är det nog!

Fettvalkar, ni är INTE välkomna på denna fina, friska, sunda, slanka, härligt sexiga kropp! Stick! Försvinn! Jag har en mycket klar bild över vilken siffra jag vill se på vågen när jag är "klar" och det är 73, det gillar jag, det blir lagom, låter fint och ser fint ut.

Nu ska fläsket bort för alltid!! Härmed manifesterar jag en sund, stark, frisk, slank, sexig ny och fin kropp, MIN kropp!

LoAEmma
7/13/12, 11:58 PM
#65

Härligt Målle, det kommer du klara! När väger du 73 kg?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
7/14/12, 12:00 AM
#66

Hmm oj…det har jag inte ens tänkt på…men säg..hmm ja…23 februari 2013 då!

LoAEmma
7/14/12, 12:03 AM
#67

Härligt, där har du målet? Känns det trovärdigt och rimligt?
Då är det bara att sätta igång, se dig som du skrev, frisk och slank och du kommer få lust att motionera mer och äta vad som är bra för dig och den vikt du inte behöver kommer att rinna av dig plättlätt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
7/14/12, 12:07 AM
#68

Jag åt lchf drygt ett halvår mellanl hösten 2010 och vinter/vår 2011 och gick ner 10-12 kg och mådde fantastiskt underbart bra, dock känne rjag inte för att äta så strikt jag gjorde då, men jag kan ändra MYCKET i min kost som dne är nu och ändå gå ner, jag äter typ lchf "light"/GI i dagsläget MEN jag lägger till ofantliga mängder dåliga kolisar som tex, chips, kakor, bullar, godis, läsk etc etc, det ska bort!!

Juat det målet ja..ja, det är inget omöjligt mål, men det kommer krävas disciplin av mej om det ska gå…men jag ska tamejtusan ner nu! Jag vill ju vara snygg och jag är snygg som smalare!

LoAEmma
7/14/12, 12:19 AM
#69

Jag det låter bra det!! Heja heja :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
szirius
7/14/12, 12:29 AM
#70

Själv såg jag mig bakifrån idag…tja, vad ska man säga…jag bestämde mig för att ha en positiv inställning o har idag skämtat om min fantastiska nya BEYONCE -rumpaTungan uteFlört.

För mig är det ingen grej då jag ju är gravid så detta är rätt naturligt, även om man kan undra hur man kan gå upp 1kg på en vecka och allt verkar ha satt sig på bakenSkrattande

Jag har väl önskat att jag ska få sitta mer bekvämt kanskeSkrattande

SHIAWASE
7/14/12, 12:58 AM
#71

ALLA kroppar ar vackra!! Om vi kanner oss vackra inutiGlad Det ar ju det som ar det krangliga. Det finns sa manga stralande vackra manniskor i olika format, just for att de tycker om sig sjalv, de tycker om sin kropp och tycker att den ar vacker.

MEN GRAVIDA kroppar ar ju vackrast alla, och lattast for oss sjalva att tycka om ocksa:)

Sjalv ar jag pa vag mot 58:) Godis och sant ar inga problem,, daremot tycker jag ju  om OL, sarskilt dessa varma , kvava  sommar dagar. Japaner dricker ocksa mycket ol….

Jag vill ju ocksa kunna ata, dricka det jag vill och det gar, om man kan NJUTA av det fullstandigt,, men nar man har inprantat isig att nagot inte ar BRA, sa tar det ju ett tag att vanda kanslan:)

For mig ar nog storsta haken, min uppfattning om mig sjalv, att kunna VERKLIGEN tycka om min kropp som den ar!!! Det ar dar mitt jobb ligger:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
7/14/12, 10:03 AM
#72

Min målvikt är 65 kg till mina 167 cm. För närvarande ligger jag kring 71-72 kg. Jag ska uppnå min målvikt 30 september.

Jag läste någonstans att man bör undvika att tänka att man ska tappa kilon. Ordet tappa förknippas ofta med något negativt och det är något man vill återfå. Så för att komma till målvikten satsar jag på att UPPNÅ min vikt på 65 kg.

Jag har känt några gånger den senaste tiden, en lust att springa! Hör och häpna. Jag blev lite paff själv när jag hörde min tanke. Det är bara att lyssna på kroppen och ge sig ut. Vilken dag som helst… Jag ska ta med mina gamla löparskor (ja, jag har faktist ett par) på semestern, så ökar ju chansen att det blir av!

Ut och Kut!

målle
7/14/12, 12:10 PM
#73

Jag tänker inte så mkt på att just tappa till 73, jag tänker att det liksom bara en dag ska finnas där på vågen Skrattande och jag vet att jag måste ändra kost och motionsvanor mest för att må bättre, inte för att kunna komma till en vikt på 73 kilo.

Jag kan känna en enorm lust att träna (brukar cykla, powerwalk eller springa) och då kan jag göra ngt av  dessa tre typ varje dag i 1-1,5 vecka kanske, sen bara försvinner allt och jag rör inte på mig alls! Jag måste få in det som en rutin, börja med 2 fasta dagar i veckan (vill jag ut mer gör jag bara det) men dessa 2 dagar SKA vara moitions/må-bättre-dagar, och sedan när man fått in rutin på de dagarna brukar det vara lättare att lägga in fler dagar!

[Kathja]1
7/14/12, 12:24 PM
#74

Kan vi manifestera storröj och städning i vart hus så ska vi väl kunna få varandra att bli de slanka, snygga, hälsosamma jagen som vi innerst inne är. Ska väl inte vara så svårt, eller? Flört

Själv är jag innerst inne en 67 kg´s kvinna med snygga överarmar och fast rumpa, känns lagom till mina 176 cm. Skrattande

SHIAWASE
7/14/12, 12:56 PM
#75

Ja!!! Bra Kathja!  det ar ju precis som jag:) Vissa dagar nar jag tittar mig i spegeln sa ser jag inget annat an en 58kg (mojligen 55) jattesnygg , valtranad person,,, sedan nasta dag kan den personen vara helt forandrad,,,, Förvånad Sa jag forstar inte vart den dar snyggingen tog vagen (jag har ju ingen vag, men kanner mig fram:)) Men jag AR ju den dar snygga 58kilo kvinnan!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
7/14/12, 12:58 PM
#76

Nu hörrni ska jag byta om, sätta mig på cykeln och cykla bort till militärområdet och ge mej ut i ett av löparspåren där! Wihoo!

Annons:
crinalina
7/14/12, 7:56 PM
#77

Ja här har vi alldeles för varmt för att överhuvudtaget tänka på att röra sig mer än man absolut behöver. Käkar Potasion så det står härliga till varenda dag just nu, förlorar ju såååå mycket salter och mineraler ut genom huden när det är så här varmt och luftfuktigheten är så hög. Men jag klagar inte, jag gillar ju att slöa och slappa. Tur vi har aircon inne. hehe.

I övrigt så har jag också tänkt på det där ordet tappa, det finns ju vissa ord som man omedvetet känner negativitet för och just tappa är ett sådant ord (sådant man fick lära sig när man jobbade med telemarketing). Att uppnå drömvikten är kanonbra. Jag har förövrigt börjat se min kropp annorlunda i spegeln de senaste dagarna har jag märkt. Jag har själv reagerat på att när jag tittat i spegeln (vi har en helkroppspegel på jobbet som man går mot när man går mot köket och mot toaletterna så man kan inte undvika det) så har inte en enda negativ tanke dykt upp. Jag knackade på det häromdagen och sa till mig själv att byta ut alla negativa tankar mot antingen inga tankar alls eller positiva tankar och det har funkat.

Jag har ju dock ingen koll på vad min drömvikt är just nu, eftersom jag känner att både min kropp och jag har förändrats så mycket på sistone. Jag väger just nu 66 kg till 162 cm. Jag ska satsa på 60 kg och det är till den sista augusti. Ca ett kilo i veckan. Helt överkommligt!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
7/14/12, 8:13 PM
#78

när jag bytte om till träningskläderna ställde jag mig först naken framför spegeln i hallen (helkroppsspegel) och jag tyckte min kropp var riktigt snygg! Snyggare ska den bli! Skrattande

[Torahzen]
7/14/12, 8:32 PM
#79

Jag gjorde det! Jag har sprungit idag, minst 3 km!

HELNÖJD!

målle
7/14/12, 8:38 PM
#80

Hääärligt!

SHIAWASE
7/15/12, 1:09 AM
#81

Det borjade med stadningen och nu ar det jogging och motion! Harligt! Springa, jogga eller ga, eller cykla med for den delen ar harligt for det blir som meditation, jag brukar fa upp en massa bra ideer under tiden!

Jag tittade mig i spegeln imorse, och dar var jag i min jattesnygga 58 kg kropp:) Kandes skont att se

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
7/15/12, 10:19 PM
#82

Funderade på att ta en kvällspromenad ikväll men hoppar det, jag har städat idag, får man se det som dagens träning då? (jag svettades!) Flört Imgn tänkte jag iaf antingen cykla en runda eller cykla bort och springa igen, blir nog det sistnämnda, sen på tisdag ska jag fixa gymkort!

Wihoo, I'm ON!

Jag har träningsvärk i magmusklerna på sidan och i benen, jag älskar träningsvärk! Då känns det som man fått ut ngt av tränigen! Åh vad jag längtar till gymmet!

Ställde mig på vågen idag igen, mest för jag tyckte att jag kände mig smalare än sist jag vägde mig (hahaha det var väl i fredags?) och jag vägde 300 gram mindre, haha wihoo!

målle
7/16/12, 12:52 PM
#83

Jag var ju som sagt hos tandläkaren idag och alla ggr tidigare har jag fått höra att jag måste använda Plackers (tandtrådsbyglar) och gärna skölja med Flux (fluorskölj). Tidigare tandläkare jag gått hos har sagt att jag ska skölja med Flux efter kvällsborstningen men tandläkaren idag sa att det finns ju ingen mening med eftersom tandkrämen innehåller fluor och det blir mer ogjort då att skölja med Flux efter dagens sista tandborstning och nog tyckte jag att han hade stor poäng i det!

Han frågade om jag småäter mkt och isf vad, jo nog småäter jag en del och oftast blir det skit (kakor, bullar, godis, choklad etc) när jag frågade honom hur många ggr jag skulle skölja med Flux mitt på dagen tyckte han det räcker med en gång, förslagsvis efter lunch, men småäter jag eller tar en fika eller så ska jag skölja extra. Det är ju helt toppen! Så länge jag inte äter annat skit, småäter etc räcker det med att skölja EN gång, toppen! Både bra för vikten och ekonomin för slutar jag småäta slipper jag Fluxa hela tiden och på så sätt går jag ju ner i vikt och slipper köpa ny Flux ideligen! Tänk vad tandläkaren kan göra för ens viktnedgång! Skrattande

Annons:
målle
7/16/12, 5:41 PM
#84

(Jag ber om ursäkt lite nu i förhand om att jag kanske blir lite personlig i detta inlägg)

Jag fick bara nog innan!

Jag har aldrig gråtit över hur min kropp ser ut men för bara en stund sedan grät jag över min kropp. Min sambo är på väg hem från sin familj som bor 100 mil härifrån och vi har inte setts på en vecka så han bad om ett mms (ett helkropps-mms) Flört Jag skulle i duschen så jag ställde mig i hallen framför spegeln där och försökte posa så gott jag kunde för att inte se allt för plöffsig och fet ut, knäppte ett kort, granskade men ABSOLUT INTE! Skrev till sambon att han får minsann inget mms för jag ser fet ut! Jag försökte posa till ett nytt kort men gav upp, sen grät jag!(där var den kanske lite för personliga delen) Glad

Jag har aldrig sett ut såhär förr, jag har aldrig vägt såhär mycket förr! Jag tycker att jag är snygg men min kropp stämmer inte alls med min egen självbild! Sedan ställde jag mig i duschen, sambon var fortfarande utan mms (det räcker att han ser fläsket irl tänkte jag)

Imorgon ska jag klippa mig och när jag stod där i duschen och körde balsam i håret så halva håret ramlar av hatade jag mitt jävla hår oxå! Så jag tänkte att när jag nu ska klippa mig, vilket kommer bli en hel del då jag planerar att klippa en pagefrisyr och nu är det ner över axlarna, att all min lathet, alla mina överflödiga kilon, allt mitt kroppsfett som är för mkt, all min omotivation, mitt sötsug, allt negativt med min kropp ska falla av med allt hår som faller av imgn.

Jag SKA forma min kropp så den stämmer med min självbild. Jag VILL och jag SKA bli precis sådär snygg och välformad som jag vill vara!

Jag tror jag grät för att jag insåg att jag blundat för hur jag ser ut, jag har vetat att jag gått upp i vikt och jag har ju känt på kläder och på min kropp att den blivit fetare. Men jag har nog helt enkelt bara inte orkat eller velat inse. Nu såg jag mig själv på riktigt liksom. Jag har ju stått naken framför den spegeln många ggr men nu såg jag verkligen sanningen i vitögat!

Men nu får det tamejfan vara nog! Jag ska avstå från godis, kakor, bullar, glass, läsk, ja allt såntdär onyttigt i en månad nu. Det har jag klarat förr så jag kan klara det igen och en månad känns som ett lagom mål. Och jag ska skaffa gymkortet imgn och jag ska cykla mer, powerwalka mer (är ju skitmysigt att ta en powerwalk på sommarkvällar) och löpningen ska komma igång på allvar igen!

crinalina
7/16/12, 6:23 PM
#85

målle, HURRRAAAAAA!!!! Jättetråkigt att du mår dåligt över din kropp men hurra för att du slutat blunda för hur du mår över din kropp. De där tårarna öppnade portarna för en förändring inom dig. Det är bättre att släppa ut frustration och dåligt mående under ett tillfälle med tårar än att inte låtsas om det. Det gör att man släpper på en massa motstånd som man har men kanske inte är medveten om.

Nu är du medveten om hur du ser ut (även om det förmodligen inte är på långa vägar så hemskt som du ser det) och nu kan du börja resan mot drömkroppen.

Grattis!!!! Cool

När det gäller munsköljen så har jag helt slutat med det sedan jag slutade med kolhydrater. Har inte du också märkt att ditt tandkött blir mindre ömt och att du inte får lika mycket beläggningar på tänderna, och tungan, när du inte äter kolhydrater? Så blir det för mig, tandkötettet ömmar och jag får mycket beläggningar på tungan när jag ätit speciellt bröd, pasta och socker. En av de stora fördelarna med lc-kost, för mig iaf. Men grejen var att det blev så av munskölj också, och jag provade flera olika. Skrattande Hela min mun mår mycket bätre och jag har mindre plack än någonsin när jag inte äter kolisar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
7/16/12, 6:34 PM
#86

Oh jo jag mådde så jävla bra när jag åt lchf men ändå kan jag inte förstå varför jag ska ha så svårt att återgå till det, men nu ska jag sätta en "testmånad" och förhoppningsvis trillar jag in i det igen!

Ja jag kände det som ovanligt och mkt konstigt på gnt sätt att jag grät över min kropp eftersom jag aldrig förr gjort det, jag har liksom bara viftat bort det förr, men nu visade sig sanningen på ett så klart sätt att jag blev ledsen. Jag KAN inte och jag FÅR inte göra såhär mot min kropp! Om den förstörs, vart ska mitt hjärta bo då? Gråter

Jag måste vårda den och jag mste göra den fin, precis som ett hem och den ska matcha hur jag ser och känner för mig själv!

crinalina
7/16/12, 6:49 PM
#87

Jag har fått prova mig fram till vad som funkar för just min kropp, allt ifrån strikt lchf till väldigt liberal och jag har nu hittat ett mellanläge som jag trivs och mår bra med. Jag kan ta ett bröd till hamburgaren om vi grillar och har gäster, men bara ett. Och jag kan ta en bit cheesecake någon gång ibland om någon har med sig. Men jag kan inte göra det varje dag. Däremellan, vilket ju är oftast, så äter jag just nu mycket sallader (det är för varmt för annat) med något protein till. Så just nu mår jag hur bra som helst med kosten.

Det jag har upptäckt med min kropp är att den gärna vill ha lite variation. Om jag äter bara sallader i en vecka så mår den inte helt bra, utan jag behöver bryta av med någon större kolhydrat ibland. Pasta håller jag mig helt borta från däremot.

Så vad du än väljer att äta, se till att hela tiden lyssna på kroppen, för om den är det minsta lik min så behöver den lite variation.

Läste förresten om 24-timmars fasta igår på Mariannes Lchf-blog (kommer ej ihåg exakt vad den heter) coh det tror jag kan funka för mig. Från middag ena dagen till middag nästa dag så får jag bara dricka vatten och kanske någon kopp kaffe. En dag i veckan. Jag har en känsla av att min kropp skulle gilla det.

Ja, kroppen är ditt tempel. Det har man ju hört så många gånger men jag förstod det inte riktigt förrän förra året. Nu lyssnar jag alltid på min kropp. Vad den vill äta, eller inte äta, om den vill motionera eller inte motionera, om den vill vila eller inte vila. Min kropp vet vad den vill och jag håller på att lära mig att lyssna och lyda.

Jag tror att oavsett vilken väg man går så måste man lyssna och lyda sin kropp. För som du säger, vart ska hjärtat annars bo??

Det du behöver göra nu, när du har klippt dig och utfört den symboliska akten med det, är att börja se alla fina saker med dig och fokusera på dem. Du får inte börja fokusera på att kolla om du har fett här och där. För har du fettet i fokus så får du mer av fettet. Fokusera på de bra sakerna och ignorera resten.

Knacka om du kan och vill, eller skriv frågor och svara på dem för att låsa upp blockerinar om du behöver.

Men vad du än gör så kom ihåg att älska din kropp hur den än ser ut och hur den än mår, för den är din och bara din. Du har valt den och du ska ha den i hela ditt liv. Så hitta saker att älska med din kropp.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
7/16/12, 7:19 PM
#88

Åååh målle vad jag känner igen mig i det du skriver! Det är hemskt när man inte lyckas behålla det som man mår så bra utav. Och det är hemskt att känna som du (och jag) gör för sin kropp. Men vad skönt att du kommit till den punkt när du känner att "nu räcker det!".  Jag är inte riktigt där än. Men jag känner att det kommer smygande mer och mer. För varje grej jag rensar ut här hemma så känner jag suget av att bli fin även i det hem som min kropp är. Man ska inte skjuta upp utan börja här och nu, men jag har svårt att hitta engagemanget att ta mig igenom de första dagarnas abstinens nu på semestern. Särskilt som jag är ensam med barnen just nu. Men snart så!

Vad snygga vi ska bli Skrattande!!!

LoAEmma
7/16/12, 10:19 PM
#89

Heja heja!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
7/17/12, 1:41 AM
#90

Tycker att det är en fin tanke att se sin kropp som själens tempel. För mig är det nog den främsta orsaken varför jag vill äta nyttigt och hålla den spänstig och stark.

Och även angående feng shui, så handlar det ju om att ge sitt hem kärlek och omvårdnad framför alltGlad. Buddisterna sopar sina gator varje morgon, håller sina hus rena och bär in färska blommor varje dag för att visa vördnad för sitt hem - som i en del av alltetFlört

Det inre-det yttre-det inre. Allt hör ihop.

Jag är så glaaaad att det skapats en sån " rensar-energi" på detta forum - jag vet ju de positiva effekterna av detta så jag sitter bara och ler och väntar på att få höra om alla aha-upplevelser som kommer att välla in i allas liv!!!Glad

Annons:
SHIAWASE
7/17/12, 2:15 AM
#91

Haller med dig Szirius!!

Just att varda hem och kropp ,,,,och gora det pa ett satt som kanns ratt for en sjalv!

Det viktiga tror jag ocksa ar att vi ar snalla mot oss sjalv, att vi forlater oss sjalva,, (inte for att vi har gjort nagot "dumt",,,)utan  forlata oss pa ett satt som gora att det allt ar OK, att vi accepterar oss, och vi alskar oss sjalva precis som vi ar, och JUST DARFOR, sa vill vi ta hand om oss sjalv annu battre.

Annars sa blir det latt att man hamnar i ett lage dar man anklagar sig sjalv ,,,, for att man har "latit det ga sa langt".

I den processen kan aven Ho'oponopono  mantrat:

I am sorry Please forgive me I love you I thank you

fylla en viktigt funktion. Just att slappa motstandet, i "upprensnings" processen.Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
7/17/12, 4:19 PM
#92

Jag känner nästan att jag tycker synd om min kropp nu, för jag har verkligen inte behandlat den bra och jag har framför allt inte lyssnat på den! Jag har varit riktigt elak och ignorant, men nu ber jag min kropp om ursäkt och jag ska göra allt jag kan komma på för att få den glad och fin igen! Jag älskar dej kroppen, hör du det??! ♥ Tack för att jag får bo i dej! Kyss

Jag skaffade gymkort idag och det känns fantastiskt bra!

crinalina
7/18/12, 10:43 AM
#93

Jag försöker ju hitta rätt i vad min kropp mår bra av och frånsett när jag var barn så har jag väl egentligen aldrig varit särskilt sportig av mig. Mycket på grund av knäproblem sedan 12 års ålder men också för att jag helt enkelt inte är särskilt intresserad av att vara slav under saker, oavsett vad. Om jag känner för att gå en promenad så går jag gärna en promenad men känner jag inte för det så vill jag inte känna mig tvungen att göra det heller.

Så jag försöker hitta min balans i det jag äter i stället, och nu ska jag även göra det i genom att inte äta.

Sedan igår så kör jag en 24-timmars fasta, och jag ska göra det en, eller två, gång(er) i veckan. Jag kände direkt jag läste om det att det kändes rätt för mig och det var tack vare LoA som jag faktiskt kom igång och inte sköt upp det. Jag har några timmar kvar men jag känenr mig piggare, gladare och lättare på flera sätt än jag brukar göra.

Det är ju många som förespråkar fasta och jag tror inte att människan i allmänhet är skapt för att äta flera gånger om dagen varje dag. Sedan måste vi ju alla hitta just vår egen linje, det som funkar för oss.

målle, du är så duktig och det är inspirerande att läsa att du gör det du vill göra. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
7/18/12, 5:42 PM
#94

Åh, tack för faste-inspirationen! :) Nåt på G här, vart trött på mat ett par dagar..

"och jag tror inte att människan i allmänhet är skapt för att äta flera gånger om dagen varje dag. "

wow, det känns bara helt rätt i hela kroppen när jag läser det!

Hade en dag nyss när jag blev sugen på att bli riktigt hungrig innan jag åt, åt inget på nästan hela dan och kroppen var superglad och pigg, sen var maten sååååå god sent på kvällen när jag väl blev hungrig.

Sen hamnade in på en tråd på abeforum.com där folk pratade om att äta när man har lust, och INTE äta om man inte hade lust.. Ibland äter jag t.ex. frukost bara på rutin, av vana, för att man borde, för att man lärt sig det eller vadsomhelst, fast jag kanske egentligen inte är så sugen..

Och igår började Marc helt appropå inget berätta om en kille som vägde sådär sjukt mycket så han inte kom ut genom dörren, de slutade ge honom mat, bara vatten och vitaminer/kosttillskott eller nåt sånt, han kom inte ihåg storyn exakt men ingen mat iaf på ett helt år! Och killen vart smal igen och dessutom frisk från sin diabetes.

Och nu Crinalina.. ibland behöver jag väldigt många ledtrådar innan jag fattar, haha!

Blir toksugen på att mest bara dricka vatten idag igen och kaaaanske en eller annan jordgubbe i eftermiddag! Tror förresten jag börjar komma i form igen, inspirationen tog mig ut och sprang igår för första gången på superlänge, och jag känner mig stark som sjutton idag! ♥

linnease
7/18/12, 5:51 PM
#95

Haha, wow!! Blev sugen på att lysna på en låt på youtube, fastnade i att kolla på videon, inte sett den innan.. Och där var värsta rippade superkroppen med en tatuering  - "the sky is the limit".. oooooo, jag gillar såna små meddelanden om att jag är helt på spåret med nåt!!

crinalina
7/18/12, 6:46 PM
#96

Precis så kände jag när jag läste om det häromdagen också. Det kändes rätt i hela kroppen. Och nu när jag precis har avslutat den första 24-timmars fastan så kan jag bara säga att detta tänker jag fortsätta med. Jag känner mig ovanligt klar i huvudet. Jag har påbörjat en tavla utifrån chakra-färger, jag har skrivit, läst, handlat, städat (det lilla som fanns att städa eftersom jag håller efter så bra nu), tvättat och jag har bara njutit av denna lediga dag. Och gissa om min ost- och baconfritata var supergod nu när jag åt den!!!

Historien med den feta killen sägs vara från en väldokumenterad händelse i Skottland. Killen i fråga gick ner över 60 kg på ett år genom att bara dricka vatten och äta tillskott, alltihop under övervakning. När han efter årets slut började äta igen så åt han normal mat, fast i små mängder. Gick upp ett par kilo bara och levde och mådde bra i många år till. Skrattande

Jaaaa, ibland så behövs det mååånga ledtrådar innan poletten trillar ner. Glad att kunna vara till hjälp! Och visst är det alldeles underbart när man får sådana där små meddelanden att man är på rätt väg.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
7/18/12, 7:39 PM
#97

Jag kör ju stenhårt på lchf nu igen, dels för att jag mår så jäkla bra av det, min mage sväller inte upp och när jag tömmer tarmen så känns den oxå tömd efteråt, vilket den INTE gör på kolhydrater plus att jag gick ner mellan 10-12 kilo på 6-7 månader för ca 1,5 år sedan. Nu är snart 2:a dagen avklarad med helt och hållet lchf, inga misstag eller avsteg alls och jag fick mig även en liten utmaning idag! Vi åkte till Kiviks marknad, och vi vet väl allihop vad som finns på dessa stora (och små) marknader och festivaler? Jo precis, langos, churros, donuts, godisremmar, chips etc etc. Jag brukar älska när dessa marknader kör igång för jag älskar lanogs och de där godisremmarna. Vi anlände och sambon ville ha en langos, jag var inte ens sugen! Självklart åt jag ingen! Jag är såååå nöjd att jag inte tog ett avsteg "bara idag", för nu har jag ju bestämt att hålla stenhårt i iaf en månad så det enda jag åt, vilket jag inte köpte förrän jag kände mig hungrig, var en korv med bröd utan ketchup och utan senap, och nej nej jag åt INTE brödet, det hade jag bara som en "hållare", det åkte i soporna efter att korven var uppäten. Jag köpte en "jättekorv" på 220g eftersom jag ville bli mätt och inte bara halvmätt för att sen bli sugen på godisremmarna, churros och allt annat smaskigt! Jag höll mig mätt och belåten och inget sug alls! Wiiihooo! Det känns så fantastisk skönt att vara på den banan igen!!

Efter ngn vecka nu med lch ska jag testa Atkins fettfasta tänkte jag, mest för att se vad som sker etc. Jag vill lära känna min kropp igen på nya sätt!

Annons:
crinalina
7/18/12, 7:51 PM
#98

Kanon målle, och jag vet precis vad du menar med att tömma tarmen. hehe

Atkins fettfasta? Vad är det?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
7/18/12, 8:02 PM
#99

Jag har under långa perioder fastat varje söndag, alltså druckit vatten, teer, buljonger etc. Passar mig perfektGlad, men vi är alla olika och man får känna sig fram.

Efter juldagarna, då det ju brukar bli en hel del julgotta och kanske lite föör mkt mat så brukar jag fasta 3 dagar, då försvinner tyngd och trötthetskänslan o jag blir pigg o redo för ett nytt årFlört! Jag ÄLSKAR att ha såna här rutinerTungan ute.

målle
7/18/12, 8:12 PM
#100

crinalina - haha jag tror att alla vi som äter lchf och om man som jag alltid haft bråkig mage av kolhydratkost, vet hur jag menar Flört

Atkins fettfasta är en fasta där du ska äta 5 mål om dagen á 200 kcal/dag, och det ska man göra i ca 4-5 dagar någon gång per månad typ, det beror väl på hur mkt man själv vill och du ska få energin från fett, ex på mål:

30g macadamianötter

60g cream cheese eller brieost

30g tonfisk eller kycklinmajonnäs

1 kokt ägg med 2 tsk majonnäs

60ml creme fraiche med 2 tsk röd eller svart caviar

80ml vispad grädde

60g fet paté

2 äggulor med 1 tsk majonnäs

Dessa är alltså förslag på måltider, man ska inte äta alla dessa på en dag utan välja mellan 5 utav de.

Så ska man tydligen gå ner i vikt, vissa som gått ner men hamnat på en sk platå brukar ta till denna fettfasta så går de ner i kilovikt igen.

Jag skulle råda dig att googla eller kolla på kolhydrater iFokus, där de har en tråd om just denna fastan! Glad

maria6
7/18/12, 8:17 PM
#101

#98

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4f53e8ad88f47213f50023df-atkins-fettfasta-start

Haller just pa med den, är inne pa andra dagen. Gar hur bra som helst,

brukar ga ner 2-3 kilo pa fem dagar.

kramisTungan ute

crinalina
7/18/12, 8:19 PM
#102

Tack målle, men jag kände direkt när jag läste det att det inte är någonting för mig även om jag älskar sakerna som är uppräknade. hehe.

Jag håller mig till mitt vanliga och kör vidare med mina 24-timmars fastor, jag tror det kommer bli två gånger i veckan. Måndagar och torsdagar. Det känns som att det känns rätt för mig och mitt liv.Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
7/18/12, 8:22 PM
#103

crinalina - det är ju så det ska vara, man gör det man själv vill och tycker känns rätt! Jag har bara haft funderingar på att testa men inte kommit till skott ännu så egentligen är det kanske så att jag ska utforska ämnet lite mer och kanske hitta en annan typ av fast jag med, ingen aning, det får lösa sig när det ska helt enkelt Glad

maria6 - kul att höra från ngn som kör den fastan och att det funkar!!

[Evigheten]
7/19/12, 6:37 PM
#104

Här har jag missat en jättebra tråd ser jag!

Kul att så många är inne på samma spår, jag vill ju fixa till min kropp lite oxå;)

Fast jag äger ingen våg, utan går efter spegeln istället och vill ju så gärna få till en fin fast slät rumpa ( bye bye gropar! ) har faktiskt kollat in både periodisk fasta, då man ska fasta 16 timmar och resten får man äta per dygn, inte testat ännu men funderar…varit lite för sötsugen nu de senaste dagarna när jag så gärna INTE vill de men så funkar ju LOA gör jag motstånd då vill jag ha det ännu merFlört

bäst att ändra taktik, tänker testa de jag läste i tråden här att visualisera hur min kropp ser ut när jag ser mig i spegeln! Cool

Har iallafall börjat med morgonpromenad innan frukost, hört att man bränner mer fett då ,kör 6km då åsså styrka på det då då och då och nån joggingrunda med

Ja och kosten som ni pratar om, vill komma in i det flowet att suget släpper och man bara är sugen på nyttiga saker igen!

Annons:
LoAEmma
7/19/12, 8:35 PM
#105

Låter bra det Evigheten!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
7/19/12, 8:41 PM
#106

LoAEmma: Javisst gör de! man blir ju verkligen peppad med när jag märker att ALLA tränar nuförtiden även såna som aldrig brukar de så nu köööör jagSkrattande

LoAEmma
7/19/12, 8:43 PM
#107

Jättebra! Jag började träna för ca två år sen, innan dess avskydde jag gym osv. Nu tränar jag i min takt, det jag tycker är roligt, och ser hur kroppen förändras :) Jättekul!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
7/19/12, 8:46 PM
#108

Oh jag har ju inte kommit till gymmet ännu och kortet aktiverades igår! Men jag gör som du LoAEmma, jag tar det i min takt, att tvinga mej själv dit vet jag inte kommer funka så jag går dit när jag vill helt enkelt! Skrattande Men jag känner mig taggad!! Men nästa vecka åker lillmannen till sin mamma och sambon börjar jobba igen så då lär jag nog hänga på gymmet Skrattande

[Evigheten]
7/19/12, 8:52 PM
#109

Vad roligt att ni hittat glädjen i träningen!Skrattande jag har iförsig alltid varit en träningsmänniska bara blivit lite mindre tid med småbarn osv men nu e jag peppad igen!

[Evigheten]
7/19/12, 8:52 PM
#110

Vad roligt att ni hittat glädjen i träningen!Skrattande jag har iförsig alltid varit en träningsmänniska bara blivit lite mindre tid med småbarn osv men nu e jag peppad igen!

LoAEmma
7/19/12, 10:09 PM
#111

Målle, ja jag har kört två tre gånger i veckan! Just nu en till två…. :) Dansa är roligast! Och träna axlar/armar :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
målle
7/20/12, 3:13 PM
#112

Härligt, jag kommer köra minst en gång/vecka eftersom jag ska passa på att träna när jag ändå är i stan på mina möten, men jag kommer garanterat känna för att köra till gymmet iaf, även om jag inte har ngt i stan att göra. Skrattande

Ammijo
7/20/12, 6:25 PM
#113

Jag har bantat otaliga gånger med olika metoder, Den som funkat bäst har varit GI. Dvs tills jag började att banta med LOA. En bra början för mig var att läsa om kapitlet i The Secret där Rhonda Byrne skriver om sin egen viktnedgång. Jag har gått ner närmare 10 kg med LOA utan att vare sig ändra mina kost eller motionsvanor.  Och då ska ni veta att jag ibland har frossat pizzor och godis så det stått härliga till! *asg* Jag har satt 70 kilo som mål och fokuserat/affirmerat om det. Vad jag däremot har märkt är att för min del måste jag hålla total fokus på målet. Så snart jag släpper det eller glömmer att fokusera så visar vågen uppåt igen. Men det är säkert olika för en del kanske det funkar att bara beställa sin idealvikt och sedan släppa det. En superduperbra beskrivning av LOA och vikt kan ni läsa här:

http://healthywealthywellness.wordpress.com/2012/06/15/lasarfraga-hur-far-jag-tillbaka-min-smala-kropp-och-andrar-livsstil/

Vitsen är ju att kör man LOA-bantning så behövs inga andra metoder, man kan äta gott och man måste inte gymma en massa extra utan det räcker med vanlig "vardagsmotion".

målle
7/20/12, 6:52 PM
#114

Härligt att höra att den metoden funkar oxå Ammijo Skrattande

Jag affirmerade ett bättre, friskare liv och har väl egentligen inte haft ngn direkt målvikt tidigare, ville bara bli av med fettet och bli mer aktiv. Sedan bara allt föll på plats för en vecka sedan och idag är 5:e dagen på lchf igen och det känns underbart! Börjar känna av övergångsbesvären så smått, kissar som en galning, trött, hängig (höll på att somna vid matbordet nu här ikväll haha, kanske dock berodde på vinet… Flört) men jag ställde mig på vågen i morse och 2kg ner, dock är dte väl lite sisådär att jämföra vikten då jag jämför med min vikt förra fredagen så var det sent på kvällen och jag hade svullat som en gris, men däremot vägde jag mig tidigare i veckan och då var jag ju 300 gram lättare och det var på förmiddagen vill jag minnas, så jämför man med den viket då är det ju iaf 1,7 kg viktminskning, visserligen bara vattenvikt äns å länge men alla kilon ska ju bort så! Skrattande

Ska leta fram måttbandet så ska jag mäta ist!

[Kathja]1
7/20/12, 6:59 PM
#115

Åh så bra!!! Och så kul att det var just den bloggen, trillade in på den i går - nu inser jag att jag nog ska läsa lite mer. Så tack för den hinten. Flört

crinalina
7/20/12, 9:54 PM
#116

Intressant bloggpost. Det väckte en del tankar hos mig om hur jag faktiskt tänker på saker. Jag gör saker jag både vill och behöver göra större i mina tankar än de egentligen är. Jag planerar ofta att göra saker, som att planera upplägget av kommande dag, och sedan gör jag inte så iaf. Jag har något att fundera på nu. Tack för det.

Men bloggen åt sidan så är det ju också så att jag följer LoA för att nå min drömkropp, dvs jag äter det som jag mår bra av att äta och när jag mår bra av att äta det (däremot så är jag fullt medveten om att jag har mycket skuldkänslor i mitt ätande och det jobbar jag mycket med) och jag tränar inte för att jag helt enkelt inte är intresserad av att vara slav under träning. Jag går promenader om jag känner för, jag cyklar till jobbet om jag känner för det och jag tar bussen om jag känner för det. Det sista är det jag oftast känner för. Jag är ett stort fan av att låta kroppen vila när jag inte jobbar.

Jag har precis avslutat min andra 24-timmars fasta, och denna gång gjorde jag den på en arbetsdag. Jag arbetar på ett café och efter att ha jobbat en timme så insåg jag redan hur mycket jag småäter när jag jobbar. Några kikärter här, lite pesto där, en ostskiva och en skinkskiva då och då, lite kyckling osv. Och jag hade ingen aning om det. Nu stör det mig inte att jag gör det för det är små saker och mängder och det är mestadels proteiner men det var intressant att upptäcka den saken om mig själv. När jag är hemma så funkar det helt annorlunda, då kan jag gå i timmar utan äta, eller så går jag och småäter precis hela tiden. Inte för att jag egentligen känner att jag vill ha det, utan för att det kommer en uttråknadskänsla över mig. Detta sker ju naturligtvis inte när jag skriver eller målar, utan om jag bara hänger på facebook tex. Dvs när jag skjuter upp det jag verkligen göra för att jag gör det större i mitt huvud än det egentligen är.

Jag mår för övrigt väldigt bra av mina fastedagar och jag känner att det är helt rätt för mig. Det för mig ett steg närmare den jag är. Igår kväll gjorde jag dock misstaget att det sista jag åt innan jag in i fasta var en glass. God var den och jag njöt, men på grund av att det var kolhydrater så skapade den en förändring i blodsocker och insulinnivåer och jag har idag känt av ett sug. Det löste jag genom att tänka på målles fettfasta och ta ett par skedar smör. Tur jag tycker om smör. hehe Så nu vet jag att jag bör äta protein och fett innan jag går in i fasta nästa gång.

Jag kommer köra söndag kväll - måndag kväll, och onsdag kväll - torsdag kväll veckan som kommer och fortsätta se hur jag mår och om det ger någon förändring. Jag mäter bara nu eftersom våran våg verkar ha fått fnatt. Idag så visade den 5 olika vikter på 5 olika försök. Skillnaden mellan den högsta och den lägsta var 1,5 kg. hahaha Jsg önskar jag hade gått ner det på typ 2 minuter!!!!

Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
7/20/12, 11:21 PM
#117

#113 Tack for den blogglanken!!

Bra saker skrivet. Jag vet ju att for mig ar det  sma motstandsbitar pa diverse fronter som jag maste slappa pa, aven nar det galler kroppsbiten!!!

Det ar som jag har nagra flaskor fyllda med mina manifestationer, men jag har inte lyckats dra ur korken ur flaskan helt och hallet, vissa av flaskorna dar floder det bra, vissa sipprar det ur,, Jag behover inte fylla flaskorna mera,,, utan jag behover bara dra ur korken ur varje flaska,,, sa att innehallet borjar FORSA ut,,, innehallet i flaskorna kommer aldrig att ta slut,, hur mycket det an forsar!!! Och lyckas jag dra ur korken HELT OCH HALLET, sa kommer den aldrig att lyckas tappa till flaskan igen eftersom flodet blir sa starkt sa det ar omojligt att satta dit den igen.Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/21/12, 11:25 AM
#118

Underbart skrivet Shiawase! Så där är det nog för oss alla, "beställningarna" är gjorda, manifesteringarna bara väntar, och vi har bara att identifiera våra motstånd och ta itu med dem, ett efter ett.

Annons:
SHIAWASE
7/21/12, 11:54 AM
#119

Tack Kathja!! Vet du vad jag har gjort nu idagarna.? Jag ar ju helt plotsligt sa mycket  med oversattningsjobb av olika slag (som jag uppskattar mycket:), och mitt i allt sa kommer det in en oversattning for Lexus GPS system:) Sa jag har suttit med dig i tankarna ,,,, Sa nar du far din Lexus med nyaste GPS systemet, sa tank da pa migGladFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/21/12, 2:11 PM
#120

Shit vad roligt! Kommer ju att tänka på dig var gång vi använder vår GPS. Nice. Tack för den fina och lättförstådda manualen. Skrattande

[Evigheten]
7/21/12, 4:42 PM
#121

Jag har oxå testat på en fasta, den tog slut nu imorse och jag känner att sötsuget är borta och äter mindre portioner igen, känns bra tror jag ska göra det igen nångång =)

crinalina
7/21/12, 6:42 PM
#122

Den där bloggposten öppnade upp en ny värld för mig, det känns som att det var den saknade pusselbiten i många saker i mitt liv, men framförallt när det gäller min vikt och kropp.

Först och främst så insåg jag att jag har en fixering. Inte så att jag springer till vågen eller plockar fram måttbandet stup i kvarten, men jag kollar mig i spegeln flera hundra gånger om dagen. Vissa gånger känns bra men de flesta känns mindre bra.

Jag insåg också att jag har svårt att släppa taget om pengar, så det gör nog att jag håller i extra kilon också.

Jag insåg även att jag skjuter upp saker för att jag förstorar dem, tex skriva och faktiskt starta det liv som jag faktiskt vil leva. Jag är rädd för att jag inte ska lyckas, jag lägger för stor vikt vid fel saker. Jag borde fokusera på att vara lycklig och må bra, och det vet jag ju egentligen.

Men framför allt så insåg jag att så som jag ser ut idag är resultatet av mina tidgare tankar och känslor! Det visste jag ju egentligen också redan men, shit!

Jag predikar ju hela tiden att man ska vara tacksam och skörda frukten av det man själv har sått. Och jag har ju sått den här kroppen, och det här livet där jag måste jobba för att få det att gå runt, och då måste jag ju vara tacksam också.

Jag lärde mig också, från en annan av bloggens poster, att jag bör både vara tacksam och aktiv uppskatta allt som jag har manifesterat. Jag gör det med vissa saker, medans med andra så tänker och känner jag tacksamhet men har inte lagt någon vikt vid uppskattning. Och uppskattning är ju så mycket starkare i både betydelse och känsla än tacksamhet.

Så jag uppskattar nu min kropp som jag har idag eftersom den är resultatet av de tankar och känslor jag hade tidigare. Jag har ändrat de tankarna och känslorna så nästa vecka får jag uppskatta resultatet av dagens tankar och känslor. Bit för bit så märker jag vad som är fel i mitt tänk.

För det är ju mitt tänk det är fel på och inte vad jag äter eller vad jag inte äter, inte vad jag gör eller inte gör. Mitt tänk.

Idag när jag har tittat mig själv i spegeln och har tänkt negativa tankar så har jag sagt till mig själv att jag uppskattar att jag har de tankarna eftersom de är resultatet av det jag tänkte och kände tidigare. Det kändes så himla rätt och så himla bra eftersom jag vet att det jag tänker och känner idag är annorlunda än igår. Resultatet kommer ju bli därefter!!

Jag har bestämt för att sluta förbjuda mig själv att äta saker jag känner att jag verkligen vill ha, men jag känner också att jag fortfarande har min bas i lchf. Jag har nämligen krävt protein och fett idag, som ett resultat av fasta och nytt tänk. Jag äter dock en glass om jag vill och har bröd till hamburgaren när vi grillar om jag känner för det. Det har jag ju gjort tidigare också men då har jag haft dåligt samvete för det. Nu känner jag att det spelar ju ingen roll, huvudsaken jag mår bra och njuter av det jag äter. Resultatet blir ju efter vad jag tänker, inte vad jag äter.

För övrigt så har jag en väninnna som är fransyska, hon äter massor och precis allt som hon vill och hon är supersnygg. Hon säger att i Frankrike så säger man att om man njuter av varje tugga så går man inte upp i vikt. Hmmm, känns helt rätt. Cool

Nu ska jag ta en glass! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
7/21/12, 11:49 PM
#123

Ja, jag fick liknande insikter av den bloggposten, och nagra av de andra….
Nar det galler min kropp sa for nagra ar sedan, efter andra dottern, var jag nog ratt nara idealet,,, men jag uppskattade de aldrig, har jag kommit pa nu.

Jag har liksom aldrig varit nojd med min kropp,, sa man far ju skorda det man sar helt enkelt. SEdan ar det nog aven en del av de andra blockeringarna som har sitt med  i spelet!

Jag tankte ocksa pa det dar med tacksamhet och uppskatta,, och sag att du precis, Crinalina, hade lagt in en ny trad!! Jattebra! Pa engelska tycker jag mycket om ordet appreciate, det ar ett ord som hjalper att slappa pa motstand, Sa UPPSKATTA!! kanns bra:)

Kanns MYCKET battre att uppskatta (jag andrade mig igar i en trad forst skrev jag att jag ar tacksam for mitt jobb, men det kanns battre att uppskatta).

Som du sager, Crinalina, Jag ar resultatet av mina tidigare tankar… Inget ar stagnerat,,  Det ar ju det vi VET men maste kanna in igen. Jag ar resultatet av mina tidigare tankar,,, mina tankar i dag ar fro till morgondagens skapelse:)

Jag accepterar ALLA mina skapelser, och jag uppskattar mig sjalv och mina skapelser, mina manifestationer, och jag vet att det ar mina tankar, kanslor som ar nyckeln till mina skapelse! Och de tankar och kanslor jag har NU ar SA mycket starkare, underbarare, lyckligare, harligare an vad jag nagonsin har kant tidigare, sa det kan ju bara betyda att det ligger fantastiska manifestationer som jag har satt fro till och som vantar pa att spricka upp och blomma upp!!! YES!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
7/22/12, 6:57 PM
#124

Har kikat på länken nu, fick verkligen en aha-upplevelse! tur jag läste det för jag har aldrig varit en tjej som bantar, gått på kurer utan bara äter allt vad jag vill gottar med gott samvete, det är bara den senaste månaderna som jag börjat vända det här tänkandet, till en massa prestationer kring min kropp osv.

Nu släpper jag bara och har kul när jag tränar som jag brukade ha och äter för att det är gott! =) utan att glo mig på bakdelen varje dag utan bara se till det positiva med mig själv och se mig i tankarna hur jag vill se ut, thats it! mitt bästa recept till mig idag! hihi Cool

målle
7/22/12, 7:43 PM
#125

Jag känner mig nu, en vecka imgn, på lchf-mat att jag känner mig mkt fastare i kroppen, det dallrar inte lika mkt på magen, visserligen är det "bara" vatten än så länge, men jag vet ju oxå att fettet snart börjar smälta bort från kroppen och jag tänker inte att jag äter lchf för att bara gå ner i vikt, jag äter ju mat som jag vet att jag mår bättre av och framförallt mår min mage bättre med så lite kolhydrater som bara möjligt.

Dessutom känner jag för att träna på gym nu så jag ska oxå se träningen som ngt roligt och ngt jag mår bra och blir friskare av, inte för att jag måste gå ner i vikt och bli smal. Jag vet ju med mig själv dessutom att jag kommer må bättre på alla sätt och vis med en slankare/fastare kropp. Så det är det jag eftersträvar, mitt absolut bästa mående och inte an smal kropp i sig.

Annons:
crinalina
7/23/12, 11:56 AM
#126

Det har nu gått några dagar sedan jag först läste blogglänken där ovan och sedan dess så har jag varit in på ytterligare andra bloggar och läst om LoA och vikt, bla rosa glasögon. Irina gick ju själv ner över 20 kg för några år sedan.

Det som jag framförallt tog till mig av dessa olika bloggar är mitt tänk.

Jag har tänkt feta tankar! Jag har känt mig fet och jag har betett mig därefter!

Det lustiga är att jag är ju långt ifrån fet!

Så där och då bestämde jag mig för att ändra mitt tänk och gissa om det var så himla mycket lättare än jag trodde!! Förmodligen för att jag förstått nu, äntligen!

Enligt Harmonilagen så lever allting i naturen i total balans och harmoni med sig självt och med sin omgivning, så länge man inte gör motstånd. Mitt harmoniska och balanserade jag är smalt, snyggt och sexigt utan ansträngning, bara av sig självt liksom. Det har jag ju känt länge, det är väl därför jag kämpar emot att behöva träna bla.

Så jag bestämde mig för att sluta göra motstånd.

Jag sa till mig själv att från och med nu är jag mitt sanna jag. Jag får äta precis vad jag vill om jag verkligen vill, och jag ska njuta av varenda tugga av maten.

Jag har märkt under helgen att när jag ätit så har jag ätit mycket långsammare och jag har njutit mer av allt jag ätit. Så som jag vill äta. Inte stressat slänga in maten i munnen.

Jag har ätit precis vad jag känt för, pizza, glass, hamburgerbröd om jag känt för det men jag har fortfarande hållit mig på en låg kolhydratnivå. Jag har klätt mig i kläder som fått mig att känna mig smal, snygg och sexig och i stort sett varje gång jag har sett mig själv i spegeln så har jag också känt mig smal, snygg och sexig. De gånger jag tänkt feta tankar så har jag automatiskt rättat till mig själv och sträckt på mig och tittat på mig själv från en bättre vinkel och vips så är jag smal, snygg och sexig igen.

Eftersom min våg inte fungerar så är det ingen mening med att ställa sig på den, men jag kan med säkerhet säga att detta fungerar!! Min stora valk runt midjan har redan minskat och blivit tajtare!

Utsidan börjar mer och mer matcha insidan. Och detta på bara några dagar!!

Jag kommer fortsätta på detta spår, och jag kommer fortsätta fasta de dagar jag känner för att jag vill. Jag kommer fortsätta äta lchf, men jag kommer aldrig att förbjuda mig själv att äta det jag känner att jag vill ha. Jag kan ju faktiskt äta precis vad jag vill och ändå ha min drömkropp, eller kanske just därför!

Så hur ser ditt harmoniska jag ut? Varför vänta med att leva och känna som att du är där? Börja redan idag, börja nu! Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
7/23/12, 12:11 PM
#127

Jag känner nog precis som du nu crinalina. Då jag vet att jag tappat mkt vatten nu efter en vecka på lchf känns magen betydligt mkt fastare och på så sätt kan jag se den där slanka, fasta, smala, sexiga kroppen som jag ser mig själv i. Stod naken framför spegeln i hallen innan och vilken skillnad mot sist jag speglade mig naken! Ojoj! Mycket fladder är faktiskt borta! Nu är jag på rätt väg och det känns häääärligt! Och jag ska oxå äta allt jag vill, sålänge jag vet att jag och framförallt min lilla mage mår bra av det!

Dessutom sa min sambo till mig igår att jag är jävligt sexig, får nog börja tro på de där orden! Glad Var sugen på att ställa mig på vågen innan men nej, jag tror inte jag ska göra dte på ett bra tag, jag vill hellre känna känslan av hur smalare och fastare jag blir!

Min lillasyster skrev på en av mina FB-statusar att hon gillade den snygga, sexiga, skarpa, positiva, starka som jag var när jag åt lchf och löptränade Skrattande hon kommer ju få se den där personen igen!

Jag känner ju att lchf-kosten börjat göra verkan, dels för att vattnet släppt från min kropp och jag blir tung i benmusklerna bara av att gå uppför backen till vår uppfart och den där välkända "smaken" i munnen har dykt upp! Jag gillar känslan! Skrattande

SHIAWASE
7/23/12, 12:46 PM
#128

Haha Crinalina ,, feta tankar,, ett harligt uttryck, och jag antar att jag hamnar bland dessa ocksa!!! Sarskilt nar man bor i ett land dar stl 38 ar XL…sa nar 38 blir tight,,, se  blir det svart:::  MEN, men omgivningen har ju ingen betydelse, det ar ju bara JAG OCH JAG och min HARMONI:) som du sager….

Men det kommer for mig ocksa,,,sa bra at fa inspiration fran er alla.. SARSKILT MED tanket,,, for det ar ju dar det sitter:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
7/23/12, 12:54 PM
#129

Ja Shiawase, det sitter ju BARA i tänket! Om vi tänker feta tankar så får vi ju mer av just det feta. Om man tänker att man blir fet av kolhydrater eller fett, eller glass eller vad som helst så blir man fet av det. Om man ständigt går och oroar sig för att man ser fet ut eller ska bli fet, eller känner sig fet så är det ju precis det man får. Detta är ju enkel basLoA. Man får mer av den energi man sänder ut.

När man fokuserar på att gå ner i vikt, tappa kilon osv så betyder det att man har tankar på att man väger för mycket = feta tankar.

Om man däremot tänker att man kan äta vad man vill för att man älskar sig själv och sin kropp, så betyder det att man kan det och det i förlängningen betyder att man är sitt harmoniska jag = smala tankar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
7/23/12, 1:07 PM
#130

PRECIS!!! Jag VET det,, och det ar darfor jag absolut INTE vill andra pa kost pga av att jag vill ga ner , utan isafall naturligt bara for att det KANNS bra.. Som du sager ar det enkel BAS loA  men ack sa svart det kan vara iblandObestämdFlört

Sakert ocksa eftersom vi far sa mycke intryck utifran angaende kroppsideal som ar svart att bortse ifran… MEN det ar ju ett fantasiskt bra amne att trana sig pa,, for lyckas man med detta, STRUNTA i omgivningen , STRUNTA i vad folk tycker, eller vad folk har for ideal,,,, FOKUSERA BARA pa att NJUTA att vara sitt harmoniska jag med smala tankar,,, da fungerar ju liksom ALLT!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/23/12, 6:42 PM
#131

Visst är det underbart hur det funkar? Bara man ändrar sitt tänk och tillåter universum att göra sitt. Och det är ju otroligt att det funkar så lätt, när man som du säger Crinalina, fattar grejen.

Kör oxå på att låta kroppen styra, fokuserar på det jag gillar hos mig själv, ser mig själv som smal och vältränad och är nöjd med det jag känner och det jag ser. Rör på mig när jag känner ett sug efter det, men absolut helt utan måste, schema och tvång!

Det har varit hur lätt som helst att sluta äta godis, undvika kakor och glass osv - men de gångerna jag äter det gör jag det med gott samvete. Skrattande

crinalina
7/23/12, 7:05 PM
#132

Ja, lyssnat på kroppen har jag ju gjort, iaf till och från, under det senaste det året. Det var så jag hamnade på lchf, jag visste ju inte ens att det hade ett namn när jag började äta så genom att utesluta sånt jag märkte att jag inte mådde bra och lade till sånt jag mådde bra av. Lika med när jag hittade artikeln om 24-timmars fasta. Det kändes då och känns fortfarande helt rätt för mig.

Jag har ju försökt att "lura mig själv" till att jag vill träna och visst tycker jag att det är roligt och skönt att röra på sig men jag vill ju inte vara en slav under det utan bara göra det för att jag tycker att det är roligt och bara när jag känner för att göra det. Jag vägrar att leva ett liv där jag måste träna en massa för att må bra och ha en kropp som jag trivs med. För mig har den tanken alltid känts fel. Och det är den ju.

Jag har för övrigt mätt mig nu under dagen. Senast jag mätte mig var i fredags morse halvvägs igenom min fastedag. Så här ser det ut:

Överarmar. -1,5 cm

Midja (dvs den smalaste delen på mig ovanför naveln): -1 cm

Runt naveln: - 3 cm

Runt magen (mitt största problemområde, under naveln): - 3 cm

Låren: - 1,5 cm

På 3 dagar och jag har ätit precis vad jag känt för. Kläderna sitter redan betydligt bättre. Tack för den insikten! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
7/23/12, 7:27 PM
#133

Åh nu blev jag inspirerad att mäta mig! Får leta reda på ett måttband, eller vänta tills jag är hemma igen på onsdag. Rynkar på näsan

målle
7/23/12, 7:33 PM
#134

jag mätte midjemåttet idag som jag ska följa ner, ner, ner nu Skrattande

crinalina
7/23/12, 7:37 PM
#135

Vi är ju så himla snygga redan, hur ska det då bli när vi är "klara"? Oj oj oj!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
7/24/12, 12:07 AM
#136

Ja, idag kanner jag mig fantastiskt pigg, snygg, med en kropp som jag trivs med.

Jag tror att vandingen i den har traden var nagot jag precis behovde!  Nu kanns den att passa mig perfekt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/31/12, 1:59 PM
#137

Försöker att låta in kropp styra vad jag äter och har ju gått ner några kilo. Helt av sig själv har jag fasat ut kolhydraterna och sockret ganska så rejält.

Nu i veckan åt jag godis för första gången på flera veckor, innan åt jag var dag. Sedan blev det några rostade mackor med ost och marmelad, och dagen efter bakade jag småkakor…

Ja ni se att det har slunkit ner ne del kolisar, hi hi. Why? Jo för att jag skulle ha mens! Så något gjorde att jag "behövde" detta i veckan, och nu är jag tillbaka igen på det innan inslagna spåret med mindre kolhydrater och socker.

Och det bästa av allt vart att jag kunde äta detta utan att få ångest, eller skälla på mig själv, eller noja på att jag nu skule gå upp alla kilona igen - osv. Iiiiiih!! Det känns bra, för allt jag gör bidra till att min kropp strävar efter att komma i hamoni igen. Steg för steg mot balans och harmoni i en frisk, snygg och pigg kropp. Tack för det!

målle
7/31/12, 2:40 PM
#138

Jag har nu efter 3 veckor på lchf känt ett mindre sug här i helgen, efter godis, dock tror jag det mest berodde på att jag åt alldeles för lite mat i fredags och lördags, men inte en enda godisbit/kaka/kolhydrat har stoppats i munnen och jag må säga att jag är stolt över mig själv. Jag håller mina superstrikta 4 veckor kanon! Jag VILL göra detta "testet" för min skull, jag testar mig själv och det funkar utmärkt!

Min tanke är ju att självklart undvika gotte så mkt det bara går, även efter dessa 4 strikta veckorna, jag vill ju inte svulla godis och kakor varje dag, jag mår inte bra av det. Men jag tänker inte baka lchf-kakor odylikt för det smakar inge bra i mitt tycke så jag ska äta "riktiga" bakver, med riktigt socker om det är ngt kalas eller så. Här hemma behöver jag ingen fika och godis äts bara på lördagar i denna familjen så varför ska jag då smyga in gotte mitt i veckan? Bara dumt.

Har inte vägt eller mätt mig igen sedan sist och ska vänta lite till innan jag gör det tror jag. Men jag känner att jag är på rätt väg!

Jag kan se för varje dag hur min kropp ändras och syrrorna tyckte faktiskt att det syntes på mig, jag är mer fast och inte lika plöffsig som för 3 veckor sedan! Wihoo! Jag har min drömkropp under all vaddering, gud det låter ju som om jag är ett svullo haha, men det är lite daller på magen som behöver smälta bort för att mina snygga, starka, sexiga magmuskler ska komma fram (nej, jag vill inte ha ngt 6-pack) bara en slank, snygg, platt mage och svarvade armar och fast, rund, snygg rumpa!

LoAEmma
7/31/12, 11:29 PM
#139

Härligt Målle!! Kör på ditt race och det som funkar för dig!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
8/1/12, 11:54 AM
#140

Efter att ha kört fastan ett par gånger så tänkte jag testa mina tankegångar och gränser lite och jag bestämde mig för att äta precis vad som helst. Allt gick bra förutom pasta.. Magen slutade fungera helt i flera dagar och jag la på mig lite igen, men bara lite eftersom jag tog kontroll direkt igen. Den här veckan har jag ännu inte kört någon fasta och jag tror inte det blir någon heller. Just nu känns det som att det går åt rätt håll ändå. Jag mår bra, äter det jag känner för (vilket är lchf och små mängder just nu) och det går neråt på måttbandet igen. Woohoo!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
8/1/12, 1:28 PM
#141

Jag ahr oxå börjat att mäta mig, kan väl säga som så att mäta magen då jag har mens var väl ingen hit, hi hi. Men resten går åt rätt håll. Jag kör oxå efter att äta det jag känner för ochd et jag kan äta med ett gott samvete, eller med rätt känsla. Och så inte så mycket men relativt ofta. Funkar bra för mig.

Har önskat mig ett par vettiga skor av Universum så att jag kan ut och promenera utan att få ont i knäna.

SHIAWASE
8/1/12, 1:47 PM
#142

Jag mater mig inte,, MEN jag ar ocksa pa gang,,,,,,nu hander det saker med min kropp varje dag!!! Nu liksom forvantar jag mig att det ska handa nagot, det ar bara sjalvklart

Sa nu kan jag sitta har pa balkongen,, med fullmane ljuset(En HELT fantastisk mane ikvall) som lyser over mig, med ett glas vin utan att ha nagra som helst samvetskval for att det pa nagot satt inte skulle gynna min kroppsformFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/1/12, 2:06 PM
#143

Åh det låter mysigt! Själv sitter jag med raggsockor, tre dubbla tröjor och fryser ( och så är det 22 grader och sol ute!). Är nog inte helt frisk tror jag…

crinalina
8/1/12, 2:24 PM
#144

Här är det gassande sol och över 30 grader i skuggan ute och jag sitter inne i den sköna airconluften och slötittar på tv och bara njuter av att vara ledig. Och dricker kaffe.

Jag förstår vad du menar Shiawase, jag känner också att det händer något varje dag och det är en jätteskön känsla. Och jag har precis ätit en bit choklad med jättegott samvete eftersom jag var sugen på den och den var riktigt god. Mmmmm… Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
8/1/12, 2:25 PM
#145

Sov!!! Sa gar det over ,, Jag ar ju "expert" pa att stoppa sjukdomar,(haha), blir sallan sjuk, och kanner jag det sa bara stoppar jag den.

Vi pratar aldrig om forkylning eller annat,, tycker inte synd om varandra (inklusive  barnen) sa mina dottrar har heller nastan aldrig varit sjuka,, de vet liksom knappt var det var.

Min aldsta dotter sa till mig haromdagen,, Mamma, du vet,,for nagra veckor sedan nar jag skulle gora det och det,, sa var jag jatte dalig, men jag kunde ju inte bli forkyld da, sa jag bara bestammde mig, och sa till mig sjalv att det skulle forsvinna,och sa blev jag helt bra pa engang! (utan att ha blivit sjuk allltsa:) Kul att se hur vi , utan ord, inspirerar vara barn!!

Men, sedan kan det ju vara skont pa nagot satt att bara  ligga i sangen, och tillata sig vara i det tillstand som  man ar. Skickar i alla fall ivag lite "Krya pa dig" energi!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
8/1/12, 3:12 PM
#146

Krya på dig Kathja!

Idag var jag på gymmet och körde mitt styrketräningsprogram för första gången som jag fick hjälp att bygga ihop förra veckan och jag hade sån energi!

Efter styrketräningen powerwalkade jag på löpbandet på gymmet i 20 min och precis som igår, då sambon och jag var ute på cykelträning, kände jag hur otroligt lätt min andning är, min syreupptagning känns så bra! Och jag kunde känna hur fettet och överflödiga kilon bara försvann där i powerwalkandet!

Kanske att jag väger mig ikväll, är så nyfiken! Var på G igår men det blev inte så. Men jag känner ju att det hänt/händer saker med min kropp! Hääärligt!

Jag är frisk, stark och sund!

Annons:
målle
8/3/12, 12:13 PM
#147

Igår förmiddags mätte jag midjan igen och wiiihoo -3cm!! Det går framåt! Varje gång jag ser mig i spegeln nu tycker jag att jag är smal och snygg som fan! Jag kan nästan stå och beundra mig själv! ♥ Kyss

SHIAWASE
8/3/12, 2:14 PM
#148

Kul, kul!!! Jag ocksa:) Jag mater inte och vager inte,, men min man sa igar "Vad har hant, vad du har blivit smal!!!" GladFlört Och jag har liksom inte andrat mer an att slappa pa alla korkar och tillata flodet!!!

Jag har t o m tranat mindre eftersom jag har sa mycket jobb:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/3/12, 2:34 PM
#149

Jag bestämde mig idag för att sluta väga och mäta - det stressar bara! Man märker ju åt vilket håll det går iaf menar jag. Skrattande

LoAEmma
8/3/12, 2:38 PM
#150

Jag har enligt vågen gått ner flera kilo under våren och det syns också! Men, enligt måttbandet händer inget??!!Förvånad

Så ja, kanske är det lika bra att skippa mätandet och vägandet och tacka för att man blir snyggare och mer sitt rätta-jag för varje dag som går!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
8/3/12, 2:44 PM
#151

På mig syns det först och tydligast i ansiktet när jag går ner i vikt och ansiktet är ju det första andra människor ser, så det är skönt att höra tidigt i viktminskningen att man har gått ner i vikt Skrattande Men jag känner ju att bullen på magen minskar och är mer fast! Jag mäter mig bara väldigt sällan! Och sist jag ställde mig på vågen var det exakt samma vikt som sist så jag går ju knappast ner lika fort som jag gjorde första gången jag åt lchf-kost, så nu skippar jag vågen för ett tag och mäter mig typ 1 gng/mån. Vill fortfarande mäta (el. väga) för jag blir så otroligt glad när jag ser att jag går ner och inte bara känner det på kläder o liknande.

SHIAWASE
8/3/12, 2:44 PM
#152

Det handlar ju om att kunna alska , acceptera sig sjalv!! Sa det ar ju inte "smalheten" vi ar ute efter egentligen, utan kanslan att kunna njuta av sig sjalv till fullo:) Sa uppskatta sig sjalv varige dag!!! sa hamnar kroppen ocksa i balans , alltsa den form som ar i balans med MIG (inte med omgivningen)…

Nar det galller kropp och utseende sa ar det ju sa otroligt mycket intryck utifran, som man borde bortsee ifran, men som inte ar sa lattt,,,

MEN vi verkar ju alla vara pa bra vag!! Och det ar for att vi hamnar mer och mer i flodet:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/9/12, 9:38 PM
#153

Har den senaste veckan kunnat konstatera att det är med vikt som det är med relationer - när man slutar leta så kommer de. Och med vikten när man slutar att bry sig, läs - väga/mäta sig, så händer det något.

Blev i förra veckan trött på att vågen inte visade vad jag tänkte mig, käka lite onyttigheter med gott samvet - bestämde mig för att strunta i att väga och mäta mig och har denna veckan från flera håll fått höra "har du gått ner i vikt".

Tack för det! Skrattande

Annons:
målle
8/9/12, 10:54 PM
#154

jag behöver inte heller väga mig eller ens mäta mig för jag SER och KÄNNER att överflödigt fett smälter bort från kroppen och jag börjar mer och mer se den kropp jag är tänkt att ha! Wiiihoo, jag ser att den är där under! Jag vet EXAKT hur den ser ut där under! Den är SNYYYYGG!! Tungan uteFlörtSkrattandeCool

[Kathja]1
8/9/12, 11:00 PM
#155

Visst är det härligt att inse hur lätt allt egentligen är, bara man slutar att göra motstånd! Skrattande

målle
8/12/12, 2:11 PM
#156

Min viktmanifestering är i FULL rulle! Ojoj! Jag minns ju att jag önskat mig en superkropp, en slank, muskulös, stark fin kropp och jag kan bara meddela er att DEN ÄR SÅÅÅÅ PÅ G!!

Jag har i nästan 4 dagar nu googlat och läst och googlat och skrivit frågor här (träning iFokus bla) och fått svar, fått tips, fått idér, ja tom beställt en bok efter ett tips!

Hur kost och träning funkar, hur lchf och träning funkar, ja rubbet! Jag är nu så otroligt intresserad av hur saker och ting FUNGERAR, jag vill inte bara "banta" och gå ner i vikt, jag vill inte bara äta lchf (eller jag får nog framöver kalla det "lågkolhydratskost") jag vill inte bara träna, jag vill VETA hur allt funkar och hänger ihop! Hur funkar JAG? Hur ska JAG göra för att må som bäst? Hur ska JAG göra för att forma kroppen som jag vill? Hur ska JAG äta för att må som bäst?

Jag har aldrig förr varit så insatt och INTRESSERAD av hur träningen påverkar kroppen, på hur kosten påverkar kroppen och hur de påverkar varandra? Jag vill veta allt!

Jag ser mig själv som topptränad, att man kan se mina muskler! Och jag älskar min kropp!

Alexandraea
8/12/12, 3:28 PM
#157

Jag har LCHF-at i ca två år nu men jag är en sån som måste vara superstrikt med kh för att gå ner i vikt och jag gillar nötter, grädde och mörk choklad alldeles för mycket för det, så vågen har stått stilla, dock har den inte heller gått upp, och jag har känt att så länge jag slipper sockermonstret som bor i min hjärna och har kontroll över mitt ätande så är jag nöjd ändå. Men det har ändå alltid funnits där i bakhuvudet en önskan att gå ner de kilon jag lagt på mig de senaste åren.

Men så i samband med (eller som en konsekvens av) att jag hittade LoA tidigare i år så tröttnade jag helt på att älta min vikt. Jag mådde ju så bra i övrigt så jag ville inte tynga ner mig själv med en massa negativa tankar om mig själv. Det var ju roligare att må bra än att må dåligt och så fort en massa vikttänk kom in i bilden så började jag må dåligt. Någonstans i allt detta kom då också en känsla av att jag gillade min kropp som den var, eller ja, den var helt okej i alla fall med sina kurvor. Jag har ju faktiskt en rumpa nu för första gången i mitt liv, yay! Flört

Dessutom har jag de senaste veckorna haft sjukliga cravings efter en speciell morots-apelsin juice (när jag läste på om chakran tror jag att det hade med blockeringar i mitt sakralchakra att göra då juicen är knallorange). Och när jag säger sjukliga så snackar vi kanske 1 liter juice om dagen, men jag har inte velat ha någonting annat sött alls så jag kopplade inte det till sockerberoendet. Choklad och cola smakade så vidrigt sött att jag bara klarade av att ta en liten tugga/klunk när jag testade, så jag tror att min chakra-teori stämde.

Iaf för att återgå till min poäng, med tanke på att jag druckit en liter juice om dagen i kombination med min relativt liberala LCHF var jag övertygad om att jag gått upp flera kilon, men som sagt jag brydde mig inte, hade fullt upp med att njuta av livet och planera roliga saker. Så för någon dag sedan när jag skulle hoppa in i duschen upptäckte jag att mina shorts åkte av utan att jag ens behövde knäppa upp dem…min första tanke var att det var dåligt kvalitet och de blivit uttöjda, haha. Men för skojs skull klev jag upp på vågen och kollade och gissa om jag blev förvånad när jag gått ner 5 kg! Glad Enbart pga att må bra, ingen träning (har snarare varit sjukt lat senaste tiden), ingen diet, jag har bara mått bra! Jag är forfarande chockad!

Och ni kan inte ana hur skönt det känns att efter 20 år av viktstress och nojor äntligen bara ha kunnat släppa det och upptäcka hur mycket roligare saker det finns att fokusera energin på. Glad

crinalina
8/12/12, 6:29 PM
#158

Det var egentligen inte förrän för några år sedan som jag började noja över min vikt, trots att jag alltid har varit en jojo som gått upp och ner. Men förra året så tröttnade jag på det och bestämde mig för att för första gången i mitt liv faktiskt börja bry mig om vad jag åt och hur jag mår och hur jag kan påverka kroppen med det jag stoppar i mig. Och det var då jag hamnade på lchf-kost.

Jag har fortfarande min bas i lchf men är idag betydligt mer liberal i vad jag äter. Jag äter bröd om jag känner för bröd, jag äter godis om jag känner för godis osv. Men jag ska vara verkligt och ärligt sugen på det och jag ser till att njuta av det.

Jag har nu hittat ett sätt att äta som passar mig, som jag mår bra av, och som håller mig på samma vikt. Jag har det senaste halvåret vare sig gått upp eller ner i vikt utan stått stilla. Det känns stabilt och sååå himla skönt.

Och nu när jag vet hur jag ska behålla min vikt på ett sätt som jag mår bra av utan att förbjuda något eller missunna mig något (som jag gjorde första halvåret jag åt lchf) så tar jag nu nästa steg med min planerade nio dagars make-over. Och det känns också heeeelt rätt!!!

Jag vet att jag kan hålla en strikt diet, lågkalori - hög fett - låg kolhydrat, under nio dagar samtidigt som jag tränar ett par timmar om dagen. För jag vet att förändringen kommer att synas bra och jag vet att det är en kort period och jag vet hur jag ska bibehålla det när det är klart.

Imorgon kväll strax innan gruppmanifesteringen ska väga och mäta mig, och ta före-kort. Därefter ska jag meditera under vår manifestering, kolla på filmen jag skulle ha kollat på igår för att kickstarta mina positiva och kreativa känslor och sedan ska jag sova. Tisdag - Fredag ska jag träna, meditera, måla, visualisera, njuta av min takterrass och följa min diet. Lördag ska jag till stranden med en väninna och tar en liten paus. Söndag blir det tillbaka på dieten och lättare träning, och måndag - onsdag följande vecka blir det samma schema. Jag kommer göra en halvtidsmätning och vägning på lördag morgon, och jag kommer att göra en slutmätning och vägning på kvällen på onsdagen sista dagen. Håret ska färgas och kanske klippas i helt ny frisyr, tänder ska blekas, naglar ska målas, osv.

Jag känner mig så exalterad över detta och jag ser fram emot hela grejen. Det blir ett test för mig. Jag vet att jag kan, men det blir skönt att få bevisa det för mig själv. Och när jag väl gjort det så kan det kännas skönt att veta att jag kan och att jag vet vad jag ska göra om jag behöver en kickstart igen.

Förnyelse!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
8/12/12, 6:50 PM
#159

Förnyelse! Helt rätt ord! Det är så jag kkänner med! Förnyelse! Jag är så glad att jag VILL lära mig hur min kost påverkar mig, inte bara äta den och må bra, jag vill veta VARFÖR och jag vill lära mig hur jag på bästa sätt ska träna för att jag ska komma dit jag vill komma, inte bara träna!

Hela jag känner mig ny, det känns som "kärnan" i mig är som ett litet nysått frö. Jag tror minsasnn att jag "bytt" ut mej själv och det känns SÅ skönt! This is me!!

crinalina
8/12/12, 7:11 PM
#160

Under en femårsperiod så byts varendaste liten cell i våra kroppar ut mot nya celler. Detta betyder i praktiken, och i teorin, att de personer vi var för fem år sedan inte längre finns utan istället finns det en ny uppdaterad och förnyad person på samma ställe. Denna process pågår hela tiden, varje dag byts gamla celler ut mot nya fräscha, varje dag är vi nya och fräscha.

Jag tycker det känns bra att veta det.

När jag insåg att jag åt lchf så läste jag jättemycket och för första gången i mitt liv så förstod jag varför jag mådde som jag gjorde av vissa saker och jag förstod varför kroppen reagerade som den gjorde och varit som den varit hela mitt liv. Det hjälpte mig mycket att veta att när jag äter en massa kolhydrater så påverkar det faktiskt inte bara insulinet utan även andra hormoner i min kropp, det påverkar mitt humör och mitt välmående, och det är inte bara något jag fått för mig utan det är faktiskt bevisat att det man stoppar i sig påverkar våra hormoner.

Det som blev för mig var att jag istället läste så mycket och "lyssnade" så mycket på det jag läste att jag helt glömde bort att faktiskt lyssna på mig själv och MIN kropp.

Så ett litet råd till dig är att även om det är kanonbra att du har fått upp ett intresse för hur det funkar och det är superkul att du är engagerad. Kom ihåg detta; Mycket av det du läser är baserat på gamla tankar och lchf (all lågkolhydratkost) bygger på nya lärdomar om hur kroppen fungerar. De allra flesta träningsguider, och den mesta information som finns om träning och kost anser, för att de blivit lärda så, att man måste äta kolhydrater för att fungera och för att kunna träna. Att det är det bästa för kroppen. Kom ihåg att det är bara DU som kan säga vad som funkar för dig, och det vet du enbart genom att lyssna på din kropp, och prova dig fram om det behövs. Kroppen har så många finurliga funktioner och processer för att fungera så bra som möjligt, och väldigt få av de som ger träningsråd har en aning om dessa.

Så kom ihåg att du mår som mår idag för att du lyssnat på din kropp och följt det som din kropp har velat. Information och kunskap är jättebra men din kropp vet bäst vad du mår bra av. Skrattande

Och du är ju superduktig och jag är verkligen jätteglad för att du känner dig som en ny människa.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
8/12/12, 7:36 PM
#161

Jag har oxå haft en "lära mig en massa om mat och tränings"-period, tror att det hör till. Precis som att man i perioder läser allt man kan komma över om LoA, speciellt i början. Tungan ute

målle
8/12/12, 7:52 PM
#162

Jag tar ju in all info på mitt eget sätt, jag lägger det viktiga på minnet, tex vad som sker i kroppen om man äter det eller vad som sker i kroppen om man äter ngt annat. Sen tänker jag äta det jag vill iaf! Som jag sade till sambon innan så frågar jag inte ens efter godis, kakor eller bullar, har inte saknat det på 6 veckor nu. Men är det kalas så kommer jag fika om jag verkligen vill det! Dock kommer jag lägga in frukt i min kost, vilket egentligen inte tillhör lchf, men jag blir inte tjock av ett äpple om jag vill ha det, eller en nektarin..det är väl mest den frukt jag gillar. Jag älskar äpplesorten Aroma som kommer till hösten, det bara MÅSTE jag äta, annars äter jag aldrig äpple eller annan frukt.

Jag har ju lärt mig vad jag och framförallt min mage vill ha, jag går nästan bara på hur magen mår efter en måltid då jag länge haft problem med svullen, jobbig mage. Med lchf håller den sig lugn. Det är väl mest därför jag äter lchf men jag ska erkänna att jag i början (framförallt första omgången jag åt lchf vilket var höst/vinter 2010-2011) var för att bli smal och gå ner i vikt och jag gick ner drygt 10-12 kg på 6-7 månader. Nu när jag började igen denna omgången hade jag till en början samma inställning, men nu kan jag ärligt säga att jag inte bryr mig om vikten! Den får komma ner när den vill! Jag känner framförallt på magen att den är mindre och fastare och det är där betydelsen ligger för mig, både insida och utsida mage Skrattande

Och nu är jag riktigt taggad att på relativt lång sikt få fram muskler som tom syns! Jag vill se tränad ut!

crinalina
8/12/12, 8:01 PM
#163

Heja målle, vad bra du tänker!! Precis det jag var ute efter att du skulle förstå och tänka. Jag vet ju hur lätt det kan vara att förivra sig i kunskaper i teori och glömma bort det praktiska. hehe

Ja, jag har en kanongrund under fettet på min kropp, och jag har egentligen inte ens särskilt mycket fett, mer än på magen, och det är därför jag är så säker på att min make-over plan kommer att bli kanonbra för mig.

Jag är ju nämligen inte intresserad av att bli slav i träning, jag tycker det är kul ibland, i korta perioder. Min plan ger mig det. Totalt fokus i nio dagar, sedan vet jag hur jag ska hålla det.

Och skulle det inspirera mig till att hålla i träningen så blir det så, om inte så är jag säker på att jag hittat mitt sätt att skapa och behålla min kropp som jag vill ha den och som jag känner mig inuti.

Det handlar om att matcha insidan och utsidan. Inte bara magen, utan alltihop.

Yay för oss! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
8/12/12, 8:04 PM
#164

Vi kommer att bli asa-snygga och asa-rika, eller rättare sagt vi är det redan i känslan och då kommer resten att falla på plats snart.

målle
8/12/12, 8:10 PM
#165

HELL YEAH!!! Skrattande

crinalina
8/12/12, 8:13 PM
#166

WOOOOOOHOOOOOOO YES!!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
8/12/12, 8:44 PM
#167

Skrattande

Annons:
linnease
8/12/12, 10:03 PM
#168

yay!! ja me!!

[Kathja]1
8/12/12, 10:10 PM
#169

Alla får vara med i vår klubb för asa-snygga & asa-rika! Det räcker att vara asa-snygg och asa-rik, och det är vi ju alla i någon form redan. Skrattande

målle
8/12/12, 10:10 PM
#170

Vill ni se min 6-pack sen? FlörtSkrattande

[Kathja]1
8/12/12, 10:13 PM
#171

Självklart! Vi får lägga upp bilder på våra snygga armar, 6-pack´s, fasta rumpor och alla våra pengar.

målle
8/12/12, 10:16 PM
#172

HELL YEAH! SkrattandeGuld i munKyss

crinalina
8/12/12, 10:23 PM
#173

JAAAAAAA!! Det kan vi göra, som pusselbitar som man kan sätta ihop! SkrattandeGuld i munCool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
8/12/12, 10:40 PM
#174

hahaha pusselbitar? Obestämd Hur menar du nu? Skrattande

Annons:
crinalina
8/12/12, 10:44 PM
#175

Ja, när jag har mina snygga armar så tar jag en bild av dem, som en pusselbit. Sedan när jag har mitt 6-pack så tar jag en bild av magen, som en till pusselbit osv. Så smånigom börjar mitt pussel tar form och kan ge en helhetsbild. Varje del som vi önskar och manifesterar är en bit av det stora pussel som är våra liv och vi.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
8/12/12, 10:55 PM
#176

haha aha ja vilken bra idé!

LoAEmma
8/13/12, 3:52 PM
#177

Hahaha  vilken härlig stämning det var i tråden!!! Heja oss!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Håbe
8/13/12, 4:57 PM
#178

Från och med idag är jag med på spåret också. Åter till LCHF-kosten som jag mår så mycket bättre av. Nu ska jag hjälpa kroppen att bli så snygg som den är tänkt att vara.

målle
8/13/12, 5:53 PM
#179

om ni inte redan hittat till denna blogg www.ceciliafolkesson.se kan jag tipsa om den! Hon är bla den som fick mig att verkligen vilja köra på nu med träningen ordentligt!

När jag tidigare idag stod i sovrummet och bytte om, passade jag på att spegla mig i spegeln som vi har ståendes lita halvdant på lut i väntan på att få hängas upp ngnstans..hursomhelst drog jag va mig linnet och speglade min mage och kunde för ngn sekund se min 6-pack magmuskler blixtra förbi! De är där under! Skrattande Imgn tänkte jag bege mig till gymmet! Ska köra lite extra mage tror jag!

[Kathja]1
8/13/12, 7:10 PM
#180

Platta magar är fint, annars är jag torsk på snygga axlar och överarmar - där trimmar jag lite extra. Tungan ute

målle
8/13/12, 7:31 PM
#181

jo mina armar ska jag trimma till de med, riktigt svarvade ska de vara, men just nu ska jag lägga fokus på magen, för där behövs mest fokus just nu Skrattande Men hela min kropp ska ju bli perfekt så Flört

Annons:
LoAEmma
8/13/12, 8:03 PM
#182

Ända sen jag var ca 14 så har jag haft komplex för och dåliga tankar om min mage. Min mage, det är som ett begrepp för mig.
Och mycket riktigt så har allt fett lagt sig där, samt att jag har mått dåligt även inne i magen! Inte så konstigt pga all negativ fokus jag lagt där.

Längtar också efter när sexpacket blir synligt!! Hittade nyss bilder från förra sommaren som jag tagit i syfte att kunna jämföra före och efter, och det syns skillnad! Jag har efter dom bilderna gått upp och sen ner igen men ser ändå smalare ut nu Skrattande

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
8/14/12, 3:41 PM
#183

Jag äter ju lchf och vi andra som äter lchf vet att det inte räknas in frukt i den kosten, vissa säger att frukt innehåller den värsta sorten socker…må så vara men just nu sitter jag och NJUTER av en helt fantastiskt god nektarin! Jag såg de i affären när jag var och handlade och det riktigt vattnades i munnen! Jag var bara tvungen att köpa!

Har ju skrivit tidigare att jag ska äta frukt om jag vill, men som "godis" typ..nu är det ju tisdag..men man kan väl ha vilken dag som helst som "godisdag" och jag tänker ju inte äta frukt varje dag. Dessutom är nektariner nog den frukt jag gillar allra mest, så jag festar med en nektarin idag! Till hösten sen kommer jag köpa något Aroma-äpple.

För övrigt går det väl bra med min nya kropp, dock är mina stackars tarmar arga över ngt jag fått i mig…kan vara leverpastejen….eller den mindre goda Mc Donald's salladen som fick bli en nödlösning igår..hursomhaver, magen blir nog glad igen, men det känns ju inte så lönt att varken mäta eller väga sig just nu med ballongmage haha

Skulle egentligen gymmat idag men jag orkade inte kliva upp imorse så jag har en latdag framför TV'n istället Skrattande Mina 6-pack kommer ju så småningom!

Håbe
8/14/12, 5:31 PM
#184

Mmm, frukt kan jag verkligen sakna ibland. Särskilt på sommaren när det finns så mycket fräsch solmoget. Men tyvärr får jag välja bort det oftast.

Själv är jag inne på min andra dag "åter till lchf" och det känns väldigt bra. Lite lätt huvudvärk men inte så det stör nämnvärt. Känner mig redan lugnare och jämnare i humöret. Kommer att bli ännu bättre om några dagar Cool.

Träna får vänta någon vecka för den energin har jag inte över nu i början.

målle
8/15/12, 8:20 AM
#185

Jag har haft ovanligt mkt energi till träningen med lchf (första omgången tränade jag ingenting) nu tränar jag 1-2ggr/vecka och har väl en tanke om att utöka träningen så småningom. Jag orkar, men kan nog tycka att jag känner träningsvärken komma betydligt tidigare!

Nektarinen igår var så fantastiskt god! (hoppas inte jag frestar dig nu) har en till i kylen, den äts nog i helgen!

Ställde mig på vågen imorse och den visade neråt! Wihoo!

Håbe
8/15/12, 8:27 AM
#186

Jag kommer att vilja träna sen men just i början brukar man bli ganska svag och orkeslös. Någon vecka så kan jag bli så där -trum, trum, trum med fingrarna-vad ska jag hitta på nu då-trum trum trum- man kanske skulle ta och ställa sig på löpbandet en stund- när jag ändå är igång så kanske man skulle köra lite styrketräning också-trum trum trum- om man skulle ta en promenad också. Det är ett härligt tillstånd Skrattande.

Ang. nektarinen så blir jag inte så frestad, mer lite nostalgisk. Gjorde en gastric banding-op för flera år sen och nu klarar inte min mage frukt så bra. En jordgubbe, en bananslant, en klyfta mandarin..osv. Det räcker för att bli proppmätt. Så jag har tappat suget efter frukt men jag kan sakna det ibland. Särskilt på sommaren.

Grattis till viktminskningen. Bra jobbat!

crinalina
8/15/12, 7:09 PM
#187

Jag är nu inne på min andra dag av mina makeover-boot-camp dagar och det går superbra! I går morse gjorde jag en ost- och baconfritata, räknade ut antal kalorier och delade upp den i bitar på 1000 kalorier vardera (mer eller mindre) och sedan delar jag upp en av de bitarna på 3. Utöver det så kan jag ta en tesked cream cheese emellan mål och jag känner att kroppen behöver det.

Jag har tränat två gånger per dag, cardio av olika slag; zumba, tae bo, gå i trappor, rocka rockring och vad som helst annat som faller mig in och som känns rätt för stunden. Det blir ca 30-45 min per pass, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. (Två kortare pass med några timmar emellan bränner mer och får kroppen att jobba mer än om man lägger ihop samma tider och samma träning till ett enda långt pass).

Mellan mina träningspass så har jag bara chillat, legat uppe på en solsäng på taket, läst, tittat på tv, skrivit osv.

Jag mår kanonbra och fast jag inte skulle så ställde jag mig på vågen idag, minus ett kg sedan igår morse! :D Woohoo!! Skrattande Och eftersom jag redan åt lchf så hade jag redan blivit av vad vattenvikten som man normalt tappar i början. Magen känns lättare, armarna känns slimmare. Ser redan fram emot morgondagens träning, och jag ser verkligen fram emot lördag morgon. Då är jag halvvägs och ska väga och mäta mig för att se hur det går.

Jag skriver ner allt, tider, träningsform, när jag äter osv. Allt för att lära mig om hur jag och min kropp fungerar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
8/15/12, 7:43 PM
#188

Va kul att det går så bra! Tränar du i hemmet eller går du till en träningslokal?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
8/15/12, 8:12 PM
#189

Jag tränar hemma, jag har zumba, tae bo, winsor pilates träningsdvds nedladdade. Jag har ett motstånd till att betala en massa pengar för att gå någon annanstans för att träna. hehe

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
8/16/12, 12:08 AM
#190

Ahaa I see Glad

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

linnease
8/16/12, 4:28 AM
#191

Heja tjejer!! Jag har dragits med i träningsvågen med, blir inspirerad av alla här. :) Vi byggde ett gym i källaren här i lördags, lite fria vikter o en bänk o en stort färgglatt skumgummigaktigt/yogamatteaktigt golv att stretcha o göra gympaövningar på, och några andra gymgrejor, så himla lyxigt att ha ett i huset!

Idag cyklade jag till en park 40 min bort o solade, sen till ett köpcentra och hängde lite, och sen hem, och nu på kvällen kunde jag bara gå ner o träna överkroppen och de muskler som inte fått sitt av cyklingen. Kör helt på intuition, är roligt, blir olika övningar varje dag, massa nya jag hittar på själv i stunden oxå.

Gymmat bort i stort sett all min ryggvärk sedan förra veckan! Otroligt skönt. Skrattande

Och jag fick ett sånt galet sug efter kokt ägg, tonfisk med majonäs o hackad lök, och grön paprika och salladsblad efter jag började gymma, ätit det minst fyra dagar i rad tror jag. Coolt, har ätit ganska mycket donuts, pommes, våfflor och annan sån mat sedan jag kom hit annars :) Nu vill kroppen ha mycket mera protein o grönsaker, gilla!

SHIAWASE
8/16/12, 4:39 AM
#192

Kul Linnease!!!! Inspired Action!! ar alltid rattGlad

Kul ocksa att det ar nagon mera som ar aktiv vid den har tidpunkten!! nar europeerna sover!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/16/12, 8:06 AM
#193

Ni är super duktiga! Det är roligt att se hur bra det blir när man känner sig fram.

målle
8/16/12, 1:15 PM
#194

Härligt att fler "hänger på"! Skrattande Jag har tänk typ varje dag att träna gym denna veckan, men jag har inte orkat! Igår var jag på ansiktsbehandling och ville liksom behålla behandlingen i ansiktet och inte svettas bort den haha och idag har jag varit hos läkaren och tänkte att jag skulle gymma efter, hade tom packat väskan, men imgn är det mitt möte i stan och det är ju då jag "ska" träna.. haha så det har kommit lite undanflykter denna veckan men imgn ska jag faktiskt till gymmet efter min träning.

Har nyss smällt i mig typ 6 lchf-våfflor med "hemmagjord" hallonyoghurt (rysk yoghurt med vaniljpulver, hallon och en liten skvätt honung)! De var så gudomligt goda att jag bara inte kunde behärska mig så de 2 första glufsa jag i mig vid spisen medans de andra gräddades haha! Jag har 1 kvar som får bli frukost imgn, tänkte "vila" lite från PF nu, ska se om jag märker ngn skillnad!Inte ätit frukost på typ 2 veckor nu!

Förändringar e kul!

Blir kanske en PW ikväll, om jag orkar, är sååå trött och hängig (pollenallergi) ögonen är torra och svider (ungefär som efter man gråtit jättemycket) Men vikten är väl som den var häromdagen, väger mig bara när jag känner för det. Dock börjar jag nog bli lite PMS-svullen nu..boooring! Men jag ska inte glömma bort mina snygga kropp där bakom lite bundet vatten! Skrattande

linnease
8/16/12, 5:48 PM
#195

Hur sjutton gör man våfflor utan kolhydrater?

Annons:
Håbe
8/16/12, 6:06 PM
#197

Inte helt utan kolhydrater, men väldigt lite. Jag brukar använda mandelmjöl. Man kan ha fiberhusk också.

målle
8/16/12, 6:09 PM
#198

linnease - man har mandelmjöl och fiberhusk istället! Skrattande

det receptet jag använde var det ägg, grädde, smör, mandelmjöl, fiberhusk, vaniljpulver (obs! Inte vanillina eller vaniljsocker) lite salt, lite bakpulver (jag tog mindre än receptet angav) och lite vatten. De smakade precis som pannkakor och det gör mej ingenting för de blir ju ändå inte frasiga som "vanliga" våfflor och jag är glad att det smakar pannkaka! Mmmm de var så goda!

linnease
8/17/12, 12:17 AM
#199

Ah! Cool!!

målle
8/17/12, 2:41 PM
#200

Åt den sista våfflan från igår nu när jag kom hem från träningen och herreminje vad goda de är! Ska LÄTT göra sådana imgn!

Idag visade vågen 200 gram plus mot sist jag vägde mej, men kroppen kan visst pendla +-1 kg ungefär från dag till dag, så det där gör mig ingenging! Förmodligen är det vatten då PMS e på G eller så är det kanske muskler! Förresten var jag riktigt stark i musklerna på gymmet idag! Wihoo! Avslutade med 10 min löpning! I' good! Skrattande

Håbe
8/17/12, 3:28 PM
#201

Du är superduktig målle! Du hjälper mig att närma mig lusten att komma igång att träna igen. Kan du så kan jag Skrattande.

målle
8/17/12, 7:06 PM
#202

Åh tack Håbe! Klart du med kan! Man kan ALLT bara man VILL! Så är det bara! Skrattande Jag ska bara komma in i rytmen att vilja gå till gymmet varje dag, jag är RIKTIGT taggad på att forma kroppen ordentligt en gång för alla! Nu ska faktiskt gymmet ge mig SYNLIGA resultat! För även om jag vet att det är pms-svullnad på min kropp nu vill jag ju att det ska synas absolut så lite det bara går och formar jag kroppen som jag vill kommer det ju knappt synas! Jag är på god väg! Jag stortrivdes på gymmet idag! På måndag blir det gym igen (jag skrev först "nog" men raderade det snabbt haha)

Annons:
Håbe
8/17/12, 7:37 PM
#203

Håller på att bearbetar det där. Flyttade träningskläderna tfrån längst bak i garderoben till längst fram. Nu hänger de framför alla vardagskläderna å att jag måste fösa undan dem när jag behöver komma åt något.

[Torahzen]
8/17/12, 11:16 PM
#204

Idag har jag tränat i trädgården genom att såga ner en gammal syrenbuske. Skönt med utearbete på lagom nivå.

Jag har också cyklat till jobbet hela första veckan. Jag njuter av vinden i mitt hår och friheten jag upplever!!!

SHIAWASE
8/18/12, 12:52 AM
#205

Torahzen! Harligt med "naturligt" traning, cykla ar jattebra… Det viktigaste ar ju att vara handlingar ar inspirerade, och inte "tvingas pa" av oss sjalvaGlad Ocksa bra som Habe , att hanga fram traningskladerna, och forsoka "lura fram" en inspiration som sedan blir akta!!!

Malles inspiration ar det ju  inget tvivel pa!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
8/18/12, 10:07 AM
#206

Idag har jag gatt och kannt mig allmant irriterad pa min kropp,,,kanner mig alltsa for TJOCKFörvånad Jag ar valtranad, och beroende pa vilka man mater med inte alls tjock,, men nar jag ser mig sjalv pa foton, och pa bilder fran tv-inspelningen haromdagen, sa ar jag trind:) Sarskilt eftersom just da var de flesta av de vasterlandska deltagarna ocksa smala, med stora bokstaver,,

MEN, nu sitter jag har och funderar pa var problemet ligger egentligen,, for jag tror att EGENTLIGEN sa ar jag valdigt nojd med mig sjalv, sa hade jag bott i ett samhalle dar alla var lite mer trinda, sa hade jag varit fullkomligt nojd tror jag!! Trind, valtranad, glad, och ett harligt leende!! Det ar jag,,,

Sa har sitter jag da fast i en samhallsnorm,,, i en bild som har skapad av det samhalle jag lever i,,, och som jag har valdigt svart att ta mig ur,,,,men som jag egentligen inte borde bry mig om om jag bara brydde om mig sjalv, och MIG. Alltsa att BARA bry mig om hur jag kanner mig,, for det jag kanner ar for att jag bryr mig om den standard och de normer som samhallet har satt upp!!! Forstar ni hur jag tanker??  Men, just nar det galler den har biten, ar det valdigt svart att ga at sidan, och strunta i dessa normer,,,,

Nagra bra tips nagon??

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/18/12, 10:25 AM
#207

Vi skapar oss själva genom att jämföra oss med andra. Vi lever utifrån en dualitet. Jag är kvinna för att jag inte är man. Tjockare än henne, men smalare än henne - osv.

Då du lever i ett sammanhang där du är större än "alla andra" därför att det folkslaget är mindre än det du kommer från så blir det svårt. Det du får göra är att fokusera på dig själv, inte de andra. Jämför dig med dig själv.

Fokusera på fördelarna med att vara du, inte nackdelarna med att inte vara som dem - om du förstår. Obestämd

Men allt det där vet du redan…

Du frågar dig själv "var problemet egentligen ligger" och det är nog där du ska titta. Ofta när vi har fastnat i vårt naturliga flöde inom ett område, eller en tanke, så blir det att vi fastnar i andra också. Att egentligen handlar det om något annat än din vikt, det är något som får dig att fokusera negativ på något konkret tabart, medan ursprunget kanske kommer ur något helt annat.

Frågan är vad? Vad är det som får dig att känna dig missnöjd just nu? Var det något i tv- jobbet du inte var nöjd med? Eller handlar det om något helt annat? Obestämd

SHIAWASE
8/18/12, 10:32 AM
#208

Som vanligt Kathja!! Kloka ord, Jag visste val att jag kunde "lita pa dig"Flört Det ar ju sakert nagot helt annat,,, vet ocksa ungefar vad!! Inte jobbet i sig, utan nagra handelser/ saker innan,, det ar ju darfor som jag har befunnit mig i en bubbla pa sista tiden.. Det ar ju sa det ar..

For tank ,jag tittar mig i spegeln och tycker att jag ser fantastiskt bra ut ena dagen, och nasta dag sa tycker jag inte om vad jag ser,, VILKET BETYDER att det INTE handlar om mitt yttre,,och detta vet jag ju sa val, men vi glommer och behover bli paminda,, tack tack igen, och KramGladDags att meditera !!och koppla upp tror jag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/18/12, 10:35 AM
#209

Du visste det ju själv, du t.o.m skrev det i ditt inlägg. Flört

Annons:
målle
8/18/12, 10:45 AM
#210

Idag känner jag mig otroligt fast och slank eftersom jag tränade igår. Vilket kan betyda att jag ska träna varannan dag, så känner jag mig såhär fast och slank varje dag! Jag vill ju komma till en punkt i mitt sinne där jag längtar till gymmet. Nu kör jag gym varje gång efter mina möten i stan (det var ju den kombon som fick mig att börja träna gym överhuvudtaget) och jag har möten 1-2 ggr/vecka, men redan nu kör jag till gymmet även om jag inte har några möten och det är ju för att jag trivs så bra där och jag VILL ju ha en regelbundenhet i min träning. Dessutom passar en regelbundenhet rent allmänt mig just nu som försöker komma tillbaka till arbetslivet och allt som innebär det (dvs regelbundenhet) Glad

MEN, vill jag inte träna, gör jag inte det heller! Jag vet ju att jag kommer dit jag vill så småningom iaf och jag har absolut ingen tidspress!Men känslan som infinner sig i kroppen och fastheten på kroppen är en riktigt skön och otroligt motiverande känsla! Wihoo!

linnease
8/20/12, 8:23 PM
#211

Hm, tror minsann vagen har visade nagra pund mindre idag! Brukar alltid ga upp och ner litegrann, beroende pa om jag just atit o druckit massa vatten eller inte.. men sadar 4-5 pund mindre idag an snittet veckorna innan, borde va runt 2 kg, borjar kannas som det ar nat pa G!

Alskar fortfarande gymmet i kallaren!!

Lyssnade pa ett grymt Abraham-Hicks-klipp idag, valdrigt coolt pa temat mat: http://www.youtube.com/watch?v=nrlO1kSx0P0&feature=related Hort det for nat ar sedan, ett av mina all-time-favoritklipp, sa kul att jag hittade det idag igen!!

linnease
8/20/12, 8:26 PM
#212

Ah, forresten Malle, precis!! sikta pa regelbundet men lita pa kroppen, om du inte ar sugen pa att trana en dag sa gor det inget! Jag var totalt osugen pa att trana i tre-fyra-fem dagar anda tills igar kvall, men nu ar det tillbaka igen annu mer.. och vagen visar mindre an innan de dagarna! Skrattande

Ibland behover man vila sig i form oxa.. hehe

målle
8/21/12, 1:49 PM
#213

linnease - absolut! Jag tränar bara om jag vill och känner för det! Igår var det tänkt att jag skulle träna, men jag vaknade sent och det var typ 30 grader varmt, kvavt, svettigt så nej det blev bara stillasittande i fåtöljen med datorn i knät. Däremot stack jag iväg idag och halleluja vad skönt det är på gymmet! I love it! Körde mitt gymprogram och sedan blev det 2 km löpning, jag bara sprang och sprang, det gick som smort! Har avrken vägt eller mätt mig nu på ett par dagar, känner inget behov av det just nu heller, men jag tror nog jag ska ha gått ner några gram/cm tills nästa gång jag väger eller mäter!

Härligt att så många av er andra börjat röra på er! Skrattande Känns ju verkligen som att inspirationen riktigt flödar oss emellan!

LoAEmma
8/26/12, 3:45 PM
#214

Händer det nåt här då? Några minskande midjemått?

För mig står det stilla nu på en fin nivå, tycker vågen verkar det som.

Jag vill ner många kilo till hihi :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
8/26/12, 3:57 PM
#215

En annan har svullat för fullt hela helgen, men med gott samvete. Vägrar ställa mig på vågen eller mäta mig, men tycker fortf att jag är snygg, hi hi.

målle
8/26/12, 6:37 PM
#216

Nej än så länge har jag varken vägt eller mätt sedan sist och det är väl typ 2 veckor sen tror jag..kanske mer? Skrattande Känner inget behov av det då jag har ett långsiktigt mål och vet att det kommer ta sin tid i den takt jag håller nu, men än så länge käns det kanonbra! Funderade senast idag om jag skulle göra med träningen så som jag gjort med min kost nu (jag började ju med att köra stenhård lchf i 4 veckor car det sagt) nu har jag hållt kosten precis likadant sedan jag började och nu är dte väl 6 veckor sen tror jag så jag funderade på att sätta 4 veckor med stenhård träning, åtminstone köra till gymmet varje dag, köra styrketräning + kondition varannan dag och bara kondition varannan..förhoppningavis kommer jag in i samma mönster som med kosten!

Annons:
linnease
8/26/12, 6:53 PM
#217

Min våg har börjat gå neråt!! Tjohoo! De där sådär 5 punden mindre i snitt som vågen visat här sista veckan har hållt i sig, och idag var det minsta siffran hittills, börjar tro att jag verkligen tappat dom och inte bara hade mindre vatten och mat i magen idag.. :)

Håbe
8/27/12, 7:03 AM
#218

För mig går det bra. Vågen visar stadigt på neråt men det viktigaste är att jag känner samma balans i kroppen som i sinnet. Lchf-kosten är helt rätt för mitt välbefinnande. Inte bara vikten.

Sen börjar jag redan få den där känslan av att vara snygg Skrattande. Jag menar, 3,3 kg syns kanske inte jättemycket men eftersom jag mår bättre och känner mig nöjd med mig själv så börjar jag bli mer intresserad av vad jag sätter på mig. Om jag bara tycker att jag är fet och ful så gör det liksom detsamma. Ta något som skyler det värsta bara…. Nu åker andra kläder fram igen. Köpte dessutom en jättesnygg, ganska snäv, klänning när jag var ute och shoppade igår.

Nu när mattheten från första tiden med lchf-gått över så väntar jag bara på att bli av med halsontet jag dras med, så jag kan börja träna lite smått också.

[Kathja]1
8/27/12, 7:26 AM
#219

Hejja alla som är så duktiga. Värsta babe-gänget här inne ju! Flört

szirius
11/3/12, 12:06 AM
#220

Det här är den del av LoA som funkar allra enklast för mig. Jag har helt enkelt tanken att det är NORMALT Flörtför mig att vara vältränad, frisk och sund i kroppen. Och får jag extrakilon så tappar jag dem lätt. Det är inte ens 3 månader sedan Emma föddes och jag kunde kränga på mig mina jeans idag, utan dieter, utan annan träning än dans och promenader -wohooo!

I morse vaknade jag med en ny känsla, en tacksamhet inför att livet är så långt - för det ger MASSOR med tid att kunna träna upp lika självklara tankar och inställningar till andra delar av livet som dettaGlad. Fatta om man leker och övar LoA varenda dag hur man kommer att må bättre och bättre, bli tryggare, klokare och älska sig själv mer och mer för varje dag? Yes. Idag känner jag hopp, det GÅR att förändras.

SHIAWASE
11/4/12, 1:59 PM
#221

haha,,!! Szirius vannen,, for mig ar denna biten lite tvartom (trots att jag ser ratt bra ut,,, sa jag vet inte egentligen vart jag ar pa vag,, haha) men jag hade bestamt mig att SLUTA tanka pa vikt och kropp sa jag liksom vagrade att ga in pa den har traden,, men kunde ju inte undvika den heller ,,, Och sa var det ju detta harliga inlagg som lag har och vantade pa mig ,, tack:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
11/4/12, 2:09 PM
#222

Jag bestämde mig för någon vecka sedan att jag numera är helt normal i kroppen. Jag älskar mig själv precis som jag är oavsett hur jag är i kroppen. Jag bestämde mig också för att det är normalt att kunna äta vad man vill, när man vill och vara smal. Detta ledde till att jag har börjat äta kolhydrater igen, bröd och pasta. Ibland har jag fastnat i tanken att jag har nu ätit så mycket kolhydrater så det är dags att ta en dag utan kolhydrater, men så har jag insett att om jag gör det så sänder jag ju ut signaler att det spelar roll vad jag äter. Det är ju tvärtemot sanningen och det som nu är normalt för mig. Varje gång jag tittar mig i spegeln så känner jag mig nu nöjd, jag känner mig totalt avslappnad i tankar kring min kropp och mitt utseende, och jag älskar mig själv. Precis så som jag är.

Och nu var jag in och ställde mig på vågen och har visst gått ner ett par kilo på ett par veckor. Det är ju roligt, antar jag. Hmm, häftigt. Jag bryr mig ju egentligen inte, och jag känner verkligen att det inte spelar någon roll. Jag är ju jag, och jag är fantastisk! Yaayyy!!Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
11/4/12, 2:19 PM
#223

Ahh!! TACK crinalina,, det ar ju DIT jag vill na!!! tack tack och kram och pussKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
crinalina
11/4/12, 2:27 PM
#224

Detta var ett område som jag fokuserade specifikt på under ABC-healingen med Kent. På kvällen gick jag och la mig efter en vanlig dag med en massa kroppsångest och matångest och så vidare, fokuserade på att jag ville ta bort blockeringar i tankar kring mat, vikt och hälsa och när jag vaknade på morgonen så hade hela mitt sätt att tänka och känna förändrats till det.

Jag märker att det finns lite rester kvar ibland, så det är en av de saker jag ska fokusera på under den fortsatta healingen. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
11/4/12, 2:30 PM
#225

Ah, tack Crinalina,, jag har ju anmalt mig till veckohealingen,,,,, sa NU ska vi fixa tlll den biten ocksa, jag och JAG:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/4/12, 2:38 PM
#226

Coolt! Härligt att höra att ABC-healingen funkade för dig inom det området eftersom jag hade tänkt att fokusera just på det iaf de första dagarna.

crinalina
11/4/12, 2:46 PM
#227

Ja, jag kan helt ärligt säga att jag inte känt mig så avslappnad vad gäller min kropp på länge. Jag har en del kvar, men de har jag som sagt också tänkt att jag ska ta nu i veckan. Och den förändring som blev blev av bara en natt, så jag var nog väldigt mottaglig för just den förändringen också. Skönt är det iaf. Och gott med både pasta och mackor, och pizza. Och ikväll blir det tacos. Mums.

Det jag märker är dock att jag äter mindre portioner. Inte medvetet utan jag vill bara inte ha mer. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
11/4/12, 2:46 PM
#228

#222 Det där tror jag så starkt på. Såklart att olika dieter funkar på olika människor - är ÖVERTYGELSEN STARK så fungerar det. Sann LoASkrattande. Just nu är tex.LCHF poppis överallt, för det fungerar för många - dvs ÖVERTYGELSEN att det fungerar är så stark så att den manifesteras. Och det är väl jättebra OM man trivs med att äta så.

Själv vill jag dock kunna njuta av potatis och bröd - det äääär ju så gott!FlörtTungan ute

Det är himla nyttigt för mig att få fundera på vad det är jag egentligen GÖR för att få det att fungera. Och det är verkligen olika inre övertygelser bara, som i just detta fall är positivaFlört. Tex så har jag tillit till min kropp. Om jag äter en för stor portion av nåt väldigt gott så känner min kropp att den vill röra på sig. Ingen ångest, inget måste, bara en känsla att "åååh, vad proppmätt jag blev, nu blir det skönt med en rask promenad". Och på det sättet balanserar kroppen upp sig själv, jag följer bara med. Ja, jag kan nog inte sätta andra ord på det, jag litar på att kroppen signalerar till mig så att " intag och uttag" blir jämt.

crinalina
11/4/12, 2:48 PM
#229

Exakt så är det jag börjar känna nu!! Tack för att du satte ord på det åt mig szirius! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
11/4/12, 2:49 PM
#230

# 227 precis så! kroppen känner vad den behöver och må bra av, man behöver inte ens tänka på detGlad. Härligt Crinolina!Kyss

Annons:
[Kathja]1
11/4/12, 3:52 PM
#231

Precis så funkade det för mig ett tag i våras/somras - men nu vet jag inte vad som har hänt. Har en bild av hur jag VILL se ut, hur jag såg ut förra året då vi det var en period då det var NATURLIGT att gå på gymmet 3-4 ggr/veckan. Men så tog gymkortet slut och det fanns inga pengar att lägga på det. Men ajg vet ju att det går iaf.

Men behöver en PUFF.

Har kollat en massa på nya kläder, typ försökt att hitta en stil som är jag där jag är nu. Även då det gäller hår och kropp. För jag känner att jag har ändrats i det inre och nu vill jag att det SYNS ordentligt, på alla plan. Har gigantiska ÖNSKELISTOR på kläder som passar mitt nya NATURLIGA jag.

Känner hur alla bitar börjar falla på plats, även de yttre. Jag har fram tills nu inte varit så mycket för mitt yttre, eller jag vill ju se bra ut men jag har inte riktigt hittat min stil, något som är JAG till nu. Känns super spännande faktiskt, kan precis se hur jag, egentligen, ser ut. Skrattande

målle
11/4/12, 5:51 PM
#232

Och jag är så smal och slank så ni anar inte och bättre blir det! Flera ggr varenda dag beundrar jag mig själv, i profil, framifrån, bakifrån! Jag är snygg! Jag är smal, jag är slank, min rumpa är riktigt snygg och celluliterna minskar! Jag har börjat träna igen, och jag äter exakt precis vad jag vill och jag går ändå ner i vikt och om magen är lite uppblåst ibland pga pms eller att jag ätit för mkt bröd tex så är magen ändå platt! Helt otroligt skönt! Nu äntligen funkar min kropp som den ska, jag äter vad som känns rätt och tränar när jag vill och jag har fått en regelbundenhet i det. Jag har liksom fått en observera nu SUND spärr, det tar liksom "stopp" när eller om jag ätit för mkt godsaker och jag känner när jag behöver träna. Men det bästa är att denna spärren sällan behöver användas eftersom jag vet när det är nog, när jag är nöjd!

Håbe
11/4/12, 7:14 PM
#233

Just nu är jag inte alls i balans med min kropp och vikt. Jag får inte kontroll över ätandet och jag har gått upp en hel del i vikt sista året. Det är så surt att behöva ta fram gamla byxor som jag hade lagt undan.

Jag kan komma till de där stunderna när jag känner att jag är värd bättre än så här. Jag är värd att vara snygg och vältränad men den känslan blir inte tillräckligt långvarig för att leda till någon förändring.

Just nu blir jag mest bara gråtfärdig när jag ser min spegelbild. Hoppas på att hitta fram till en rätt känsla där jag får kraft att ta tag i det igen.

Theleonora
11/4/12, 7:44 PM
#234

Hm, jag vet inte vad jag ska säga, jag har försökt undvika den här tråden men såg precis en godispåse och en påse vaniljgifflar i soffan, jag köpte ju påsarna när jag handlade tidigare idag, ooops.

Det värsta är att jag inte är sugen men jag kan inte låta bli gifflarna, hehe. Älskar vaniljsmak!

Hade inget bra att tillägga egentligen borde kanskeskrivit i klottertråden ist.

Eller,nej, man kanske borde göra en video av det målle skrev och spela upp för sig själv varje dag :)


målle
11/4/12, 7:47 PM
#235

I somras nådde jag ju en punkt då jag var så less på hur jag såg ut och hur mkt jag vägde. När jag ställde mig på vågen och upptäckte att jag vägde mer än någonsin fick jag nog, dessutom hade jag fallit i gråt då jag stod naken framför spegeln och skulle ta en helkroppsbild på mig själv. Fy fasiken! Sedan dess har allt gått hur bra som helst! Jag har inte bråttom alls! Så tids nog kanske du oxå hamnar i den där "JAG HAR BANNEMEJ FÅTT NOG!!"-känslan. Glad

Theleonora
11/4/12, 7:52 PM
#236

Hehe, det är lugnt här. Hade jag haft problem med min kropp hade jag inte suttit och svullat varje dag. Saknar gymmet, men det är bara för att jag gillar atmosfären där och för att jag mår bra när jag är där. :)


szirius
1/14/13, 8:04 PM
#237

Fick förra veckan syn på en omedveten affirmation som ekat i mig hela hösten, som jag varit övertygad om och trott på och ja, då blir det ju så. Det är nämligen "de sista 5 kilona är alltid svårast att få bort". Gissa om jag stannat exakt 5 kg före min normalvikt efter graviditeten?Flört

Men så fick jag syn på att jag tänker så här och började fokusera om varenda gång det kommer upp. Jag märkte skillnad DIREKT i kroppen, som om nån kramp försvann och jag blev "lösare". Intressant vilken makt tankar kan ha.

Annons:
målle
1/15/13, 12:05 PM
#238

Jag ställde mig på vågen igår och var så säker på att jag nog hade gått upp i vikt men dra mig baklänges, jag hade gått ner!! Jag har vägt mindre varenda gång jag vägt mig! Wiiihoo! Toppen! Men det är bara för att jag VET att jag går ner, oavsett vad jag äter eller gör.

SHIAWASE
1/15/13, 12:08 PM
#239

Harligt Malle!! Jag har ingen vag,, vill inte ha nagon,, formodligen for att jag inte har samma tillit som du har!!! Harligt:)Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
1/15/13, 12:14 PM
#240

Jag ställer mig sällan på vågen, bara när den liksom "kallar" på mig. Absolut ingen regelbunden vägning här inte, mer hipp som happ, men då är det mkt roligare att se att man trots allt gått ner!

[Kathja]1
5/31/13, 7:52 PM
#241

Trillade över denna boken igår (ska nog sluta säga trillade över - jag attraherade denna boken 😃) - har ännu inte läst den själv men kanske någon annan vill kolla om den är något att ha…

A course in weight loss - av Marianne Williams från Hay House. Undertexten är - 21 spiritual lessons for surrender your weight forever. 👍

linnease
5/31/13, 7:55 PM
#242

sett den ett par gånger med, verkar bra :) finns en video till varje avsnitt i boken på youtube, tror man kan snappa upp ett och annat där oxå!

[Kathja]1
5/31/13, 8:06 PM
#243

Tack för tipset, kanske bra att komplettera. Ska ta mig tid att läsa i mon då jag är lite piggare tror jag.

crinalina
5/31/13, 8:21 PM
#244

Aah, tack igen Kathja, och Linn! Det här ska jag läsa och titta på, jag är ju helt inne på detta ämne just nu. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
5/31/13, 8:33 PM
#245

Tänkte på dig när jag såg den. 😃❤️

linnease
5/31/13, 9:08 PM
#246

Kollade länken, många utsnit från boken, cool! Fastnade för det här, så braaa tips för mig just nu ♥♥

START A LOVE AFFAIR WITH FOOD!

Yes! Precis vad jag vill göra, bli passionerad om mat igen, mat är såå gott ju. Läste det och cyklade rakt till Coop för att handla grejor till rabarberpaj :)

szirius
6/1/13, 5:45 PM
#247

ÖHT det här med att ha en love affair med sig själv är ju härligt att komma ihåg. Häromkvällen var jag så less på makens dataspelande😴, så då tände jag massa ljus, doftkrus, satte på musik, åt choklad och bara myste😃

Ibland provar jag massa kläder och tycker att jag är så jäkla snygg också, woo liksom vilken bruuud!😃😎

Otroulig
6/1/13, 5:49 PM
#248

😃 YES Szirius!

Själv är jag helt på andra sidan skalan verkar det som - men det är ju bara tillfälligt😉 nåt skit som ska ut och fram tydligen 😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[luneri]
6/1/13, 8:04 PM
#249

Jag tycker Loa och viktminskning fungerar för mig. När jag har visualiserat mig själv som smalare så blir det lite enklare att stå emot frestelser eftersom det inte är i linje med min nya bild av mig själv. Det känns då oftast dumt att äta det där onyttiga. När jag har bestämt mig, blir jag mer fokuserad på träning och nyttig mat, men det gäller hela tiden att jag är fokuserad på mina mål, och den kropp jag vill ha för att inte falla i frestelserna. 

Ibland vill jag gå ner i vikt, men jag lyckas inte hålla mig undan allt det där onyttiga, men det beror också på att min vilja att gå ner i vikt inte är tillräckligt stark i just då, och då är det svårt att motivera sig själv att stå emot frestelserna för att uppnå de mål jag vill, så det krävs alltid en väldigt tydlig och stark visualisering för att jag ska lyckas.

[Kathja]1
6/4/13, 10:09 AM
#250

Hittade en trevlig "ta itu med varför du är överviktig video" som jag tänker att någon annan kanske är intresserad av…

[luneri]
6/6/13, 7:33 PM
#251

Åh, den ska jag titta på, tack :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: