Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 7211 ggr
[Kathja]1
2012-05-16 08:30

Pengar och LoA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har ju drömt-loss ordentligt i tråden "övningar ur the secret" och appropå det, att leva som om man redan är rik så läste jag idag en kommentar i min favvis LoA blogg Livet genom rosa glasögon. Det kan ju ibland vara svårt att känna och tänka sig rik, speciellt i slutet av månaden då räkningshögen kanske är större än pengahögen. Om det skrev Irina att: "Om det hela tiden dimper ner fakturor och annat som rycker tillbaka din uppmärksamhet på den inövade bristattityden, försök tankebacka genom att bli mindre specifik. Så här: Specifikt negativ: Den här fakturan måste betalas nu och jag har inga pengar. Panik! Generellt negativ: Life sucks! (Du känner genast lättnaden i att bli mindre fokuserad på det oönskade.) Generellt positiv: Jag har lärt mig en massa nytt om hur saker och ting funkar så det kommer att bli mycket trevligare i framtiden. Jag inser också att jag inte behöver kämpa för att åstadkomma något. Jag behöver bara slappna av. … och, efter att ha tillbringat lite tid i ett allmänt positivt tillstånd, kommer nästa steg att vara mycket enklare… Specifikt positiv: Den här fakturan blir betald. Eller så blir den inte betald. Oberoende av vilket, jag mår utmärkt. Jag älskar att må bra! (Och i det här skedet brukar det dyka upp idéer, människor, situationer o. dyl. som indikerar att du har slutat kämpa och aktiverat mottagningen av det som redan är ditt. Och så garvar du åt att bara ha önskat dig 10 000 kr, nu när du inser att pengar är samma energi som luft och annat vars brist du aldrig skulle få för dig att notera." Det är ju så bra skrivet! Själv brukar jag syssla med diverse tankeövningar just då det gäller att betala räknignar, en favvis är att se utgifterna som inkomster, en annan är att INTe spara på de eventella räkningar som man inte kan betala, de blir bara liggande som ett orosmoment och jag kan lova att företagen kommer att skicka en påminnelse. Så nu tänker vi oss rika så det knakar!!!! :)

Annons:
[Torahzen]
2012-05-16 09:13
#1

Jag betalar mina räkningar med glädje uppskattar vad jag får för dem.

Jag gör också en övning ur "Be så ska du få". Jag har gjort en tabell i excel och gör en (mental) insättning varje dag.Dag 1 - 1000 kr, dag 2 - 2000 kr, dag 3 - 3000 kr och så vidare.

Nu efter en månad börjar det bli lite svårare vad jag ska göra med pengarna! Jag känner att min koppling till pengar inte är lika negativ, för JAG HAR PENGAR I ÖVERFLÖD!!!

Jag har dessutom fått en högre löneökning än jag förväntat mig (låga förväntningar dock). Hur som helst, mer pengar. Jag drar till mig mer energi.

YEAH!!!

[Kathja]1
2012-05-16 09:15
#2

Härligt Tora!!! Tänk så mycket underbart du kan göra med alla dina pengar - och framför allt tänkt så njutningsfullt livet är nu. Ska fixa mig en exell-tabell oxå tror jag. Skriver du in´vad du gör med alla pengarna i tabellen oxå?

[Torahzen]
2012-05-16 10:14
#3

Japp, det  blir mycket pengar!

Ja, det glömde jag skriva. Jag gör uttag också. Så nu har jag en ny trädgård, städhjälp, elcykel, nya takfönster, markiser, vinkällare, en ny ekologisk garderob, massage en gång i veckan, solresa…

MÖJLIGHETERNA ÄR OÄNDLIGA!!!

crinalina
2012-05-16 17:25
#4

Den övningen måste jag göra också!!

:D En annan övning som är jättebra är att gå runt i butiker med en stor summa pengar i plånboken och tänka och känna att det där kan jag köpa, och det där kan jag köpa, och det där kan jag köpa. Man ska inte köpa någonting utan bara känna känslan av att man kan köpa det. :D

Personligen så har jag bara en räkning att betala varje månad, min mobilräkning, och den dras automatiskt från mitt konto och jag får inget papper på den förrän efteråt. Resten av räkningarna betalar min sambo. Jag står för maten och den tackar jag alltid för, och sprinklar magisk stoft över den mentalt, när jag både köper och lagar till och äter den. :D God mat blir det alltd! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-05-16 18:07
#5

När jag går och handlar mat så tänker jag alltid att jag kan alltid köpa mig just det jag vill och behöver. Även de gångerna då 100kr ska räcka till mat hela helgen - jag ser det som att jag bara vill köpa det som man får ihop för den hundringen. Tungan ute

målle
2012-05-16 18:54
#6

Åh Kathja-R, vilken hääärlig bild du lagt till i ditt inlägg! Och vilket bra inlägg oxå!

Jag har slutat tänka på mina tillgångar med negativa tankar, jag HAR ju pengar, alltså på riktigt på sparkonto och i fonder, dock är jag sån att jag vill ha de där..liksom bara ha dem där, inte röra de, därför gör det det hela lite lättare att tänka mer positivt på pengarna som ska gå till räkningar.

Denna månaden har jag inte känt ngn panik över räkningarna, trots att bilens skatt ska betalas (helår). Dessutom ska jag göra räkningarna med samma tänk; att tänka på dem som inkomster istället för utgifter, ska dessutom lägga till en nolla bakom varje summa när jag skriver upp mina utgifter som inkomster!

Idag förde jag över lite pengar från sparkontot till det vanliga kontot och åkte och handlade. (har alltid handlat mat etc o haft middagen klar till sambon när han kommer hem från jobbet och nu när jag är arbetslös sjuksriven vill jag verkligen ha det så, trots den enorma summa jag får i sjukpenning varje månad Flört) Så att inhandla middagen idag och ha den planerad till min darling kändes underbart! Jag köpte precis det jag ville köpa i affären idag! Skrattande Älskar att strosa runt i en Ica-buti och köpa precis det jag vill! Måste tillägga att jag spanat in alla 109 sidorna med klänningar på www.asos.com tänk att jag kan köpa alla de klänningar jag vill ha därifrån! Jag ska sova i klänningar! Skrattande

Thorazen - den där övningen lät mkt intressant, kan du inte ebrätta lite emr införligt hur du gör? Skriver du bara "Dag 1 - 1000:- till en ny cykel" tex eller hur gör du?

Tack för er och tack för mej!

Annons:
szirius
2012-05-16 19:24
#7

Jag tänker på en sak som jag tog till mig när jag läste det : pengar i rörelse expanderar.Pengar som ej är i rörelse stagnerar.

Det betyder att ett sparkonto där man " bara har" pengarna liggandes inte kan förändras särskilt mkt åt något håll…däremot om man sätter dem i rörelse, dvs investerar, så kommer dem att expandera!

Det här var precis vad jag behövde läsa då vi tömde alla våra konton när vi köpte vårt hus…jag har alltid haft det där trygghetsbehovet att ha ett " ifall att-konto" och tyckte att det kändes riktigt jobbigt…men när jag läste detta så förstod jag att det är totalt onödigt! Om man hela tiden litar på att man kommer att kunna klara sig, oavsett vad som sker så löser det sig, ja då skapar den tilliten heller inga behov att behöva ha något " ifall-att- konto".

Detta tas upp även inom feng shui…det kallas för "fattigdomstänkande", där man sparar på rat år efter år " för det kan vara bra att ha nån gång…".

På det sättet ger man universum budskapet att man KOMMER att behöva det.

Om man i stället kastar eller ger bort dessa saker med övertygelsen att " om jag en dag kommer att behöva nåt liknande så kommer jag ha råd att köpa det", ja då blir det såFlört

( Nu vill jag förtydliga att jag inte med detta förespråkar en slit och släng-kultur, inte minst är det miljövänligt att tex spara barnkläder så att de kan gå i arv till syskon etc. Men jag tror precis att ni vet vad jag menarFlört…ett flertal kartongerFörvånad med spillbitar av tyg texOskyldig, som jag själv hivade iväg för inte så länge sedan. SÅ ofta syr jag inte och om jag behöver en stuvbit kan jag köpa en bit tyg utan problem.Glad

[Kathja]1
2012-05-16 19:29
#8

Det är så sant! Pengar har faktiskt inget värde om de inte är i rörelse, med andra ord omsätts i varor, eller tjänter. Och det är klart att de ska vara i rörelse, det kommer ju hela tiden nya! Skrattande

målle
2012-05-16 19:40
#9

ÅH vad irriterande när man skrivit ett relativt långt inlägg och man kommer åt ngn idiotisk knapp så man hoppar bakåt och allt försvinner!!!! Skrikandes

Nåväl, får försöka minnas vad jag skrev..det var ngt i stil med att det måste väl betyda att mina pengar jag har köpt fonder för är i rörelse, för de går ju ner, ner, ner och sedan lite upp Flört?

Men enda "rörelsen" på mitt vanliga sparkonto är att jag plockar därfirån nu eftersom jag får en sådan enorm summa av sjukpenningen Flört betyer det oxå att de är i rörelse då..?

Jag tänker ju iaf inte KASTA de dryga 4000:- jag har på vanliga sparkontot! FlörtSkrattande

Fast å andra tankar skulle jag lätt kunna "bränna" dem…..hehe! FlörtTungan uteSkrattande

JAG ÄR RIIIIIIK!!

målle
2012-05-16 19:44
#10

Hahaha szirius, nu slog det mej precis att det är exakt sådär min käre sambo är, han sparar på ALLT (om ifall han skulle tänkas behöva det ngng gång) Helt otroligt! Han är en riktig samlare!

crinalina
2012-05-16 20:12
#11

#7 Vilken härlig läsning för så har jag tänkt i många år nu. Min farmor sa alltid att så länge man litar på att det löser sig så löser det sig, och det har det alltid gjort för mig. Jag har heller inget behov av att bara ha en massa pengar och inte använda dem, jag vill ha mycket pengar för att jag vill göra mycket saker, ge bort en massa till andra som behöver, och för att jag vill kunna köpa det jag vill ha utan att någonsin fundera över vad det kostar.

Detta sätter även ord på mina tankar om att många pratar om pensionssparande och dylikt. Jag kan förstå att man vill kunna känna att man är trygg när man blir gammal, men jag har alltid "varit emot" just den typen av sparande. Senast förra veckan började en väninnas mamma, som är sen 40/tidig 50talist, prata om pensionssparande och ni har väl läst på vad som gäller här och i Sverige så ni vet när ni är där (Jag har drygt 20 år tills det isf är dags och min väninna drygt 10 år mer).

Min inställning är att jag lever nu och jag kommer att ha en sådan stadig och stabil inkomst från mitt skrivande som jag gör nu så jag kommer inte att ha behövt spara något. Jag vill använda de pengar jag tjänar nu, nu, inte om 20-30 år. För man vet ju inte ens om jag lever då. Min pappa dog vid 60 och han fick ingen som helst nytta av alla de pengar som staten tagit till hans pension tex. Så småningom kommer jag tjäna så mycket så jag inte KAN göra av med allt på en gång. Då löser det sig naturligt liksom.

Iaf så sedan barbequen vi hade när min väninnas mamma började prata om detta så har jag funderat på varför en del människor har ett sådant behov av just detta, och nu fick jag ju svaret. För att de är uppväxta i efterkrigstiden och blivit inpräntade att man måste tänka på det.

Tur man är smartare än så. Jag lever nu! När jag lever sedan så löser jag det då. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-05-16 20:31
#12

# 11 mkt intressant att läsa om någon som tänker likadant om pensionssparande - vi växer inte precis på trädSkrattandeFlört.

Man vet ju absolut ingenting om framtiden, (jag tror dessutom att hela bankväsendet kommer att kollapsa, vi behöver finna ett nytt sätt att leva) och så länge man VERKLIGEN lever "här och nu" så kommer det ordna sig även när vi blir gamla, i det " här och nu" som kommer att vara då.

Och tycker också mig se att ofta är det dem som snålat som mest under livet för att ha på ålderns höst, hastigt går bort innan de ens kunnat börja njuta av pengarna….Obestämd

Det här är dock ett otroligt laddat tema, svärmor får typ magsår över hur vi lever och tänker, och lämnar oss tyvärr inte riktigt ifred utan försöker " tjata oss till sans". Hon lägger själv en förmögenhet på precis alla försäkringar man kan tänkas ha, superduperalarm på huset, pensionssparfonder hit och dit…hon lever helt enkelt  i RÄDSLA.

Gissa vem som blivit rånad när hon var på semester?Flört

Gissa vem som ändå haft inbrott?Flört

Gissa vem som blivit grundlurad vid renovering av huset, trots att hon hade superkontroll på alltFlört?

Såklart ser hon inte det här med att "det du tänker på drar du till dig" utan i stället är det som att hon njuter av att kunna säga " vad VAR det jag sa" …

Det jag tänkt på är att ändå investera "klokt" dvs för ett mer självhushållande liv. Vi har köpt kamin och solceller på taket, vi odlar i trädgården.Helt enkelt för att det får mig att känna mig FRI.

målle
2012-05-16 20:34
#13

Jag har ju alltid haft lite pengar undansparat just av den orsaken "om ifall att", det är jättesvårt att bryta den tanken tycker jag. Då krävs det att jag verkligen kan lita på att pengar kommer när de behövs eller att det löser sig på annat vis…hur gör man då för att lita på det?

Annons:
[Torahzen]
2012-05-16 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Övningen från "Be så ska du få" heter Välståndsleken. Den ska vara särskilt bra av 4 anledningar:

1 - När du vill förbättra din förmåga att fantisera

2 - När du vill tydliggöra eller specificera din önskan

3 - När du vill öka inflödet av pengar i din erfarenhet

4 - När du vill öka flödet av rikedom av många olika slag

Du kan göra Välståndsleken i excel eller på papper. Jag har gjort 4 kolumner:

1) Datum

2) Notering

3) Debet (uttag)

4) Kredit (insättning/tillgång)

samt en kontrollruta där jag ser om jag har kvar pengar att handla för.

I kolumnen för Notering skriver jag Insättning och beloppet i kolumnen för Kredit. Jag gör en insättning per dag och minst ett köp per dag. På nästa rad skriver jag det jag köper: senast har jag "köpt" en bärbar dator.

2012-05-16 Insättning                          1000 kr

2012-05-16 Nya sommarbyxor   1000 kr

0 kr

Jag känner att denna övning hjälper mig att fokusera på överflöd istället för bristen på något, som" Åh, jag vill köpa nya takfönster så jag slipper oroa mig för att det ska regna in", typ. Genom denna övning har jag "köpt" nya takfönster och fokus ligger på nya takfönster. Hur det ska gå till överlämnar jag tll universum.

LYcka till med er Välståndslek!

[Kathja]1
2012-05-16 21:01
#15

Det är intressant det där med hur man ser på pengar. Jag har två ekonomiska föräldrar, de är skilda, som båda har pengar på hög. Min mamma är dock lite bätte än min pappa på att unna sig. Min far ärvde drygt 6 miljoner för runt 15 år sedan då min farmor dog, han köpte då en gammal Volvo, en begagnad båt och ett halvnytt hus, med renoveringsbehov. Min far i ett nötskal!

Min mamma får, eller fick hon är lite bättre nu, västa ångesten om man behövde låna 500kr av henne. Hon blev riktigt läskig faktiskt!

Själv valde jag att leva mitt liv, gå min väg för att jag tror på den. Det innebär att jag just för tillfället har mer skulder än inkomster - men det kommer att lösa sig vad det lider så det är inget som oroar mig.

Men jag har haft svår penga-ångest! Har haft svårt att köpa något bara för att det är kul, eller för att jag kan. Har haft svårt för att betala räkningar för det skapade sån oro, fixade inte kassaböcker och budget, och hatade att deklarera. Med andra ord hade en massa penga-blockeringar. Insåg att de hade jag ju fått av mor och far som ansåg att det var något fult att spendera.

Så nu när jag hittad till LoA blev det där jag fick lägga ner det mesta jobbet, på att rensa i dessa blockeringarna. För jag vet ju att alla mina miljoner inte kommer förän jag är redo, och förän jag kan känna att jag mår bra av pengar.

Och nu är jag snart där. Guld i mun

[Torahzen]
2012-05-16 21:50
#16

japp, klirr i kassan ! Guld i munGuld i munGuld i mun

crinalina
2012-05-17 00:02
#17

#14 Tack! Skall genast påbörja min "bankbok"!

#15 Jag har haft precis samma blockeringar som du, och motstånd till att tex betala räkningar. Mina föräldrar har däremot aldrig haft några pengar och har snålat och gett oss dåligt samvete av den anledningen istället. Min mamma och min styvpapap satte sig i skuld varenda sommar för att vi skulle kunna åka runt i Sverige och tälta på semester, något som var fantastiskt men som när jag insåg att de skuldsatte sig för det skapade skuldkänslor hos mig.

Precis som du så var det den av de första sakerna jag tog tag i när jag började med LoA coh jag har kommit långt på min väg och pengar får mig inte längre att må fysiskt illa utan du blir jag glad av pengar. Tidigare så kände jag mig skyldig när jag fick pengar för jag tänkte alltid att jag ville inte betala en massa räkningar för dem, jag ville göra något annat, vad som helst men inte räkningar. Idag har jag inga som helst problem med det (fast jag har ju iofs bara en räkning att betala varje månad :D)

Att min sambo sköter alla räkningar är en önskan jag hade innan jag träffade honom. Precis som alla andra hans egenskaper btw.

Skönt och spännande att träffa andra som har samma "tänk". Och eftersom det är här så vet vi ju att vi är på helt rätt väg, eller hur!!! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-06-08 23:53
#18

Hur jobbar ni bort blockeringarna?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-06-09 22:47
#19

Genom att upptäcka vilka blockeringar jag har, kan jag tänka mig hur jag vill ha det istället. Enkelt sagt, dock krävs arbete att ändra attityd…

Lycka till!

LoAEmma
2012-06-10 14:44
#20

Ja visst är det så! Har precis haft en underbar helg med mannen jag dejtar, och han kommer tillbaka hit om nån timme igen för att fortsätta umgås. Blockeringen där är att jag vill såååå mkt att vi ska vara ett par, offentligt, tillsammans på riktigt så jag tror det låser sig därför.

Sorry, OT!! ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
2012-06-10 16:22
#21

Vad det gäller blockeringar så handlar det ju först och främst att se dem! Det är inte alltid det lättaste, kräver ibland lite självinsikt och ransakan. Sedan har jag använt mig av EFT och vidare även av mantran/affirmationer för att få rätt känsla i vissa situationer som tex då jag ska betala räkningar och annat roligt. Det handlar ju om att hitta en trevlig känsla att hänga upp saker i.

målle
2012-06-10 19:02
#22

Vart var det jag läste någonstans om en pojke som hade sagt till sin mamma att man likaväl kunde börja gilla sina läxor eftersom de måste ju göras, detsamma kan man ju göra med räkningarna. Man kan ju vända på det till ngt roligt, och ju fler räkningar man har, desto större summa blir det ju, sen att faktum är att man betalar summan ska man ju skita i då.

Från och med nu ska jag vända tankarna och börja gilla räkningarna istället, precis som den där pojken gjorde med sina läxor.

[Torahzen]
2012-06-10 22:20
#23

#22 det låter som rätt inställning. Gilla att göra det som ska göras. Go with the flow!

szirius
2012-06-11 16:21
#24

# 22 det var min lille krabat här hemma som sa detFlört

målle
2012-06-11 17:58
#25

Szirius - haha var det din lille som sagt så? Jag kunde bara inte minnas vart jag hade läst det men han har ju så himla rätt! Så tack till din pojke!!

szirius
2012-06-14 21:01
#26

# 25 ska hälsaFlört

Hur går det för er?

Jag fick nyss ett trevligt samtal. Vi har pratat länge om att vi behöver slipa om och lacka vardagsrumsgolvet…men maken jobbar o har aldrig tid o att anlita nån har vi inte haft möjlighet till ekonomiskt. Nu har denna punkt hamnat högt upp på prioriteringslistan då det kommer en bebis i höst o jag vill absolut inte att bebisen ska krypa där och kunna mumsa i sig lackfärgsbitar som hela tiden lossnar från golvet…

Nu ringde svärmor och sa att hon bestämt sig för att sponsra oss så att vi anlitar någon som gör detta åt oss. Hurray, det känns så himla skönt - och jag kunde bara säga tack och ta emot, som annars brukar få dåligt samvete om jag får nåt och må dåligt över det…

Så TACk universum för att den delen löste sig så bra! En liten sten har släppt från mina axlar att veta att detta blir gjort.NiiiiiceTungan ute

crinalina
2012-06-14 21:36
#27

#26 Åh vad härligt! :-) Du skriver att du har svårt att ta emot saker som du får. Låt mig ge dig något att tänka på. När man får någonting av någon så är det bara den ena sidan av akten. Den andra sidan är att ge någon någonting. När man ger någon någonting så känner man en glädje och värme inom sig av att kunna glädja nån annan. De båda sidorna är i symbios och behöver varandra, båda skapar glädje. Den bit som oftast glöms bort är just att när man som mottagare av en gåva visar glädje och uppskattning så skänker man glädje och uppskattning till givaren. När någon vill ge någon någonting så har man därför chansen att få någon att må bra, bara genom att tacksamt och glatt acceptera gåvan. Kontentan är alltså, att ge och få är olika sidor på samma mynt. Detta myntet skapar glädje. Älska därför inte bara att glädja andra genom att ge, älska även att glädja andra genom att få. Så ta emot lika glatt som du ger så får allt en ärlig och bra balans. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2012-06-15 14:49
#28

# 27 Har dåliga erfarenheter där det fungerat så att man fått något och sedan ska man vara "tacksam", som i betydelsen aldrig ha rätt att ha åsikter, säga nej etc för då är man minsann otacksam och hotet kommer att man då snällt får ge tilbaks det man fått.Dvs gåvan har varit ett sätt att få maktObestämd

Men i "sunda relationer" så älskar jag absolut att få lika mkt som att ge - det är som sagt underbart att visa sin uppskattning i glädje till den man får något av Glad(och att kunna känna sig trygg att det givits utan baktankar)

[Evigheten]
2012-06-15 19:30
#29

Läste om det en skrev i tråden, handlar dock inte om pengar men kom på att jag har börjat notera att attraktionslagen fungerar för andra med, tex läste i ett forum om en tjej som alltid varit nojig över att dricksvattnet är dåligt, och gissa vad hon råkade ut för? ;) jo dåligt dricksvatten där de bodde nu

och en jag känner pratade mkt om att denne inte ville få en fästing, jo vad hände hon fick en med.

Fast det är ju samma med pengar, de som grubblar över hur de ska få råd med saker o ting, attraherar fler situationer att grubbla över.

Själv närmar jag mig ekonomisk trygghet för var dag som går, vet det är nära har tom börjat hända saker i rätt riktning som visar på att jag börjar nå målet

Såå ser framemot att berätta när det blivit såSkrattande

[Kathja]1
2012-06-15 20:23
#30

Evogheten - det gör vi alla! Såg själv framför mig idag hur jag gick in här och skrev inlägget "Nu är de här!!!!!!!!!!!!!!!!!" Miljonerna alltså. Tungan ute

Själv är jag inne i en väldigt lugn period, känner mig lugn i allt som sker, känner att allt kommer att ske då det är dax och jag är redo. Har lite idéer som ligger och gror som jag tror på som ska sparkas igång, väntar bara på rätt känsla. Är just nu väldigt nöjd med livet.

[Evigheten]
2012-06-15 20:52
#31

härligt!! ser framemot att få läsa det inläggetGlad

har själv  börjat med "det ordnar sig attityden" för det gör det ju! sen har jag börjat inse att det lika gärna går att känna sig trygg just nu, för allt jag önskar mig inom den ekonomiska trygghetsbiten, finns redan och är påväg till mig.

såå bara luta sig tillbaka och njuta av allt som är påvägCool

szirius
2012-06-16 11:06
#32

Det är så härligt att läsa härinne, all trygghet smittar av sigGlad.

Japp, jag kör också på att allt är bra, allt ordnar sig, livet är härligt!

Hmm…en liten rums-AC till sovrummet skulle kunna sitta fint nu bara…tack universum för den!!!!SkrattandeTungan ute

LoAEmma
2012-06-16 11:59
#33

Va härligt att jag får femtusen kronor helt oväntat och helt utan motstånd nästa vecka!! TACK! Den summan kommer göra mitt sparkonto väldigt glad :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-07-17 16:29
#34

Här går det faktiskt framåt på massa olika sätt med pengabiten, inte riktigt på det sätt jag tänkt, men vad gör det?

Först och främst tänkte jag återg till mina Trisslotter som ligger oskrapade i lådan (prenumererar på de så jag får 4st/månad) jag skrapade 1 utav de fyra jag hade liggandes, men det var ingen vinst, och det visste jag egentligen för jag hade ingen känsla alls av att skrapa den, så de andra tre fick ligga kvar. Igår kom denna mpnades 4 Trisslotter så nu har jag 7 Trisslotter som bara ligger oskrapade i lådan och växer och växer, det var en riktig lycka att lägga till 4 st till de 3 som redan låg där!

Sedan har jag skaffat gymkort idag, killen i receptionen frågade vart jag jobbade någonstan eftersom d ehar avtal med vissa företag etc så man kunde tjäna upp till 20% på det. Jag är ju arbetslös sade jag…OCH sjukskriven, har ni ngn rabatt för sådana? Flört Det hade d eju såklart inte men då sa han att han kan ge mej studentrabatten! Tackar! Det tjänar jag 60:-/månad på! Sedan frågade han om jag har Ica-kundkort, jodå visst har jag det! Ja då får du 2 månader gratis. Tjoho! Sedan skulle medlemsavgiften betalas, en engångssumma på 350:-, då visade det sig att tack vare Ica-kortet halverades den summan dessutom så det blev ju bara 175:- där ist! Så där har jag tjänat stålar må jag säga och jag kommer få en snygg kropp på köpet! Flört

Sedan körde jag och klippte mig, det var billigt, 260:- och jag blev skitsnygg i håret och de är SÅ trevliga där jag klipper mig!

WIIIHOOO!

Annons:
LoAEmma
2012-07-18 17:09
#35

Wohooo oväntade pengar!!

En grej som enl min kille var trasig på min bil (den klånkar och låter när jag kör….) så jag köpte den där prylen och han skulle byta den åt mig. Men det visade sig vara för svårt så nu åkte jag till verkstad idag för att få kostnadsförslag. Där visade det sig att det inte var fel på den där saken after all! Så summan av det hela blev; insparade pengar, typ tvåtusen, på att inte behöva lämna in bilen för lagning!!
Och; jag fick lämna tillbaka bildelen och fick igen 1100 kr!

Wihooo, tackar!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-07-31 12:48
#36

Igår bestämde jag mig för att skrapa 2 av mina Trisslotter, jag skrapade en och sambon skrapade den andra. Min vart direkt ner i soporna men den sambon skrapade gav mig 2 nya Trisslotter! Wihoo, så nu har jag 7 st igen. Ska nog skrapa ett par till snart, sambon får skrapa de haha Mr Goldfinger! FlörtSkrattandeGuld i mun

Kaching!

crinalina
2012-07-31 12:56
#37

Härligt!

Jag spelar på euromillions, som lotto ungefär, varje fredag med mina 3 kollegor på jobbet. Det blir 4 rader a 2 euro vardera. Eftersom vi är flera som spelar där så har jag nog inte någon större förhoppning om att vi ska vinna då de andra inte har rätt inställning till de. De tror helt enkelt inte på vinst.

Sedan spelar jag också en rad själv, Jag brukade spela 5 rader varje vecka, sedan slutade jag spela och nu spelar jag samma enda rad varje fredag istället. Min sambo spelar 10 rader varje vecka och vinner väldigt sällan någonting.

I fredags vann jag 3,86 euro på min enda rad, som jag betalade 2 euro för så nu vet jag att det är på gång. Dessutom vann sambon 11 euro på sina rader, som han betalat 20 euro för. Så nog är vi på väg allt. Guld i mun

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-31 13:34
#38

Här rasslar det på oxå. Mannen har fått flera nya uppdrag, företaget vi driver med ihop med ett annat par har fått flera nya uppdrag, jag har fått en förfrågan vid sidan om mitt vanliga jobb och en grej vi har väntat på att den ska falla ut har tagit flera steg åt rätt håll. Iiiiiih! Guld i munGuld i munGuld i munSkrattande

szirius
2012-07-31 13:41
#39

Härligt att läsa om flödet!Glad

SHIAWASE
2012-07-31 13:42
#40

Ja har ar det pa gang ocksa:: Intressant ar att precis nar ni borjad skriva om pengar och Loa har (innan jag var aktiv) sa hade jag PRECIS borjat tanka pa detta mera fokuserat (pengar alltsa) och jag som ALDRIG har varit intressarad oav lotteri, borjade tanka i dessa banor ocksa(samtidigt alltsa , allting) OCH DA, sa helt plotsligt sa dimper det ner ett brev om EURO Lottery i posten!! Har ALDRIG HANT!!!! Jag blev ju naturligtvis helt exstatisk:) kopte, men vann inget, men det spelar ingen roll,, bara att helt plotsligt dimper nagot ner. Sedan har ju Crinalina Skrivit om Euro million (jag befinner mig ju som ni vet i Japan) och sedan for ett par dagar sedan sa ringer Euro Lottery och fragar om jag inte vill kopa en lott till Euro Million!!! Jag sa nej da, for det var inte en dag for lotterier,,,, MEN , men ,, jag bara KANNER , som alla ni andra, ATT DET AR PA GANG!! WOW! ( For ovrigt, sa innan jag borjade skriva har, sa har alla tradar pa sistone varit i total synkronisi med mig,, jag har tankt,, nagon har skrivit, jag har tankt nagot annat , nagon har skrivit igenn, detta var sa utmarkande, sa det var nog darfor som jag kande att jag maste skriva "pa riktigt")

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-07-31 14:58
#41

Jag har en Lotto-rad som går på autogiro, som är samma varje vecka, har väl hittills inte vunnit ngt speciellt på den, men den får ligga kvar där den ligger. En dag ska jag vinna stort på Lotto, det har jag alltid sagt.

Jag satt dessutom nyss och gjorde en "bankbok" över juli's räkningar, inkomster och saldot som blir över. Skrev ner inkomsten, med en extra nolla bakefter, sedan radade jag upp alla utgifter och skrev vad det gått till, med en extra nolla bakefter, sedan skrev jag saldot, även där såklart med en nolla efter och där skrev jag ju till MIG, för det är ju det de är! Sedan skrev jag ett stort tack och ska göra likadant nästa månad!

Kändes riktigt bra! Guld i mun Kaching! Guld i mun

Annons:
[Kathja]1
2012-08-01 18:04
#42

Det är så läskigt, jag har den senaste tiden varit på väg att göra saker som om jag redan hade en jätte hög med pengar på mitt konto!

Hela mitt inre protesterar när jag, ännu, inte kan beställa en två veckors resa till Kreta för mig och mannen, när jag inte kan åka upp till Göteborg och casha upp för vår Lexus, eller slänga alla mina kläder därför att de antingen är trasiga, förstora eller helt fel - och för att jag iaf har en massa nya på G.

Iiiiiiihhhh! Måtte de vara här nu, eller nu, eller… Guld i munOskyldig

szirius
2012-08-01 18:30
#43

Jag har en fin bok som jag sitter o klottrar ner alla mina olika idéer jag får, hur jag skaFlört renovera, bygga ut, måla om, hur jag ska plantera blommor,buskar o träd i trädgården, jag sätter in AC, ritar stora högar med staplad ved i källaren, jag färglägger o gör om, ändrar lite hit o dit allteftersom, älskar att sitta o pillra med det, blir ofta på bra humör och känner ATT, inte OMGlad…tyvärr blir maken av nån anledning irriterad av det där ibland, han blev tom arg för inte så länge sedan o sa att jag måste förstå att det inte är tid nu på ett bra tag för några som helst investeringar i huset….jag kan inte klandra honom, jag far ju också upp o ner o tappar helt tilliten ibland….men jag tycker att det är svårt att hålla gnistan kvar när han är i den energin, den projicerar ju fram mina egna underliggande tvivelOskyldig…ja, det är ett jobb det här, att hålla energierna rena….

#42 haha, ja jag går o kollar i mina "hemliga sparkuvert" som jag har gömda lite här och var och blir uppriktigt förvånad att det inte ligger massa tusenlappar där -varför har de inte fyllts på under natten, liksom?Tungan ute Men jag VET att jag när som helst kommer att fylla på dem på bredden igen. För det HAR funnits tider då jag haft tusenlappar där, så det kommer igen…. på nåt sätt.

SHIAWASE
2012-08-06 05:00
#44

Dagens Abraham-Hicks citat passar ju bra i den har traden (senaste inlagget har var 1:a augusti, och anda fick jag leta jattelangt bak for att hitta denTungan ute)

"Dollars aren't the root of happiness but they are not the root of eveil either. They are the result of how somebody lines up Energy. If you don't want dollars, don't attract dollars. But we say to you, your criticism of others who have dollars, holds you in a place where things you do want, like wellness and clarity and  Well-being, can't come to you either."

Och nar jag laste detta citat, ville jag skriva min karleksforklaring, sa har kommer den ocksa:)Kyss

Jag personligen "Love dollars,,,, sa det ar bara for er (pengarna) att floda in till mig, sa ska ni fa all min uppmarksamhet, jag kommer aldrig att forsummar er, ni kommer att fa uppmarksamhet varje dag, och ni kommer att anvandas till massa harliga saker, ni kommer att gladja sa manga, inte bara mig, for jag kommer genom er att  i min tur kunna ge gladje till sa manga i min omgivning, ni kommer att ta emot sa mycket tacksamhet och uppskattning OCH karlek, sa att ni inte vill nagot annat en att foroka er mer , vi har sa mycket att ge varandra ni(pengarna) och jag, och jag vet att vi passar sa bra for varandra, ni kommer till och med att borja fundera pa varfor ni inte hittade mig tidigare, eftersom ni kommer att trivas hos mig sa bra,, sa VAKOMMEN till mig sager jag och jag undrar ju varfor jag inte har tillatit er komma till mig tidigare, men det spelar ju liksom ingen roll, nu har vi ju funnit varandra , och vi uppskattar varandra sa mycket mera nu, eftersom vi aven har kant av kontrasten att inte vara tillsammans, men NU, NU, har vi ju som sagt varandra, och vi vibrerar i samma lage, sa Nu kan vi tillsammans hoja varan vibration annu mer, Tacksamhet, uppskattning och Karlek till ER mina skatter!!!"

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-19 10:16
#45

Ett litet penga-tips: Jag har börjat med att på varje räkning skriva - Tack för pengarna! med stora bokstäver och en :) och sedan sätter jag ett + framför siffran på räkningen och ringar jag in den för att markera att detta är ett plus på kontot. Känns väldigt trevligt att göra. Skrattande

crinalina
2012-09-19 10:46
#46

Det är ett mycket bra tips. Jag får ju inga räkningar och sambon betalar de som hör till hemmet så jag behöver inte göra det. :D hehe Jag har ett par saker på autogiro, som jag inte kan ta på annat sätt och jag gillar ju inte det riktigt, just för att jag inte aktivt betalar och då inte aktivt kan känna glädjen och tacksamheten för det.

Apropå detta med pengar, så har jag försökt komma på om det finns någon film som handlar om pengar på ett positivt sätt, Som The Holiday eller Love Actually ger ett positivt budskap och en positiv känsla av kärlek. När jag kolllat runt på olika listor om filmer om pengar så verkar alla gå ut på att pengar är av ondo, för att få mycket pengar måste man kliva över lik, för att ha mycket pengar måste man vara arrogant och känslokall, för att vilja ha mycket pengar så måste man vara död inombords… ja ni fattar vad jag menar.

Vi vet ju att dessa påståenden inte är sanna, men finns det en endaste film som tar upp pengar som någonting positivt och som någonting som kan hjälpa en att växa som människa?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-09-19 14:41
#47

Hahaha ja Pippi Långstrump och hennes kappsäck? ObestämdSkrattande

[Evigheten]
2012-09-19 21:11
#48

och pappas pengar, en tv serie för yngre egentligen men det handlar om sveriges rikaste familj och lite komediaktig på ett bra sätt

Annons:
crinalina
2012-09-19 21:45
#49

Ja, Pippi såklart, men nu var jag mer intresserad av för min egen del. Och även om man aldrig kan bli för gammal för Astrid Lindgrens böcker, serier och filmer, så var det mer för att jag ska hitta en bra känsla inom mig med hjälp av filmer.

Svenska serier har jag svårt för så det är nog inget för mig, kanske för någon annan dock.

Anledningen är att jag frågar är för att jag lärde mig hur jag vill känna inom kärlek och förhållanden utrifrån filmer bla annat. Eller kanske inte lärde mig, men det hjälpte mig att hitta den rätta känslan som jag var ute efter. Och ju oftare man kan sätta sig in i känslan som om man redan har det desto bättre är det. Jag tänkte att jag skulle försöka hitta något liknande fast för pengar. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-01 19:58
#50

Nu äntligen har jag tagit mig igenom den här tråden! Skrattande Vilka fina tips och idéer man får!

Tänkte på din fråga här ovanför, crinalina. Vad sägs om Sex and the City? Både serien och filmerna. De tjejerna är ju glamour och chic och kärlek - är det inte män så är det vänskapen dem emellan - och ingen skäms över att leva gott och ha pengar! Glad Visst, det finns avsnitt då det är lite pengabrist, men det är inte många gånger.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-10-02 15:03
#51

Hmm, ett bra förslag MissInAction, men det är ändå inte det jag är ute efter. Det är ju inte fokuserat på pengar på något sätt. Pengar nämns bara när det är brist på det och när de slödar sig i någonting (oftast på andras bekostnad). Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-02 15:13
#52

#51
Aha, du kan ju titta på Miljonär söker partner, eller vad de programmen nu heter Obestämd de gör väl precis vad de vill för pengarna och allt är positivt. Fast jag misstänker att du inte är ute efter det heller!

Görs det verkligen filmer som fokuserar på pengar? Och positivt dessutom.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-10-02 15:24
#53

Nej det görs ju inte det verkar det som. Vilket ju är otroligt sorgligt och säger en hel del om samhällets syn på pengar.

Men ditt förslag fick mig att tänka på andra realityserier som tex Secret Millionaire, där mångmiljonärer går under cover och lever ett fattigt liv för en vecka och träffar en massa inspirerande människor som de i slutet av varje program skänker en massa pengar till. Det är ju naturligtvis rätt så manusstyrt men man får ändå en ärlig känsla av kärlek och välvilja genom det. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-10-02 16:18
#54

Jag har skaffat mig en mapp i mejlen där jag sparar alla de där "Du har vunnit 17 miljoner" och "En rik snubbe i Uganda har testameterat alla sina pengar till DIG" - mejlen. Och varje gång de dyker upp så blir jag jublande GLAD och ylar TACK FÖR PENGARNA!

Ett tips. Guld i mun

MissInAction
2012-10-02 16:44
#55

#54
Hahaha!  Smart Tungan ute En annan blir ju bara irriterad på dem just för att det i de flesta fall är bedrägeriförsök. Så för mig funkar det nog inte. Man kanske kan skicka snigelpost till sig själv med såna glada nyheter? Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2012-10-02 17:20
#56

Varför skulle det inte funka för dig? Det är bra att ändra til en positiv syn på pengar i alla lägen. SkrattandeGuld i munOskyldig

MissInAction
2012-10-02 22:22
#57

Ska prova om det dyker upp något mer sånt mail! Det var länge sedan nu, gmail brukar ha bra skräpfilter Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-02 23:40
#58

Jag har oxå gmail men det dyker upp fler och fler men jag ser det som ett teckan på att jag är många steg närmre ASA-rik. Tack för PENGARNA! Guld i mun

MissInAction
2012-10-13 13:43
#59

Vi har ju vid något tillfälle pratat pensionssparande här på sajten, och huruvida det är LoA eller inte att spara undan "till senare". 
Jag har tänkt lite på mitt tomma sparkonto som jag har använt ibland då jag fått in exempelvis pengar från försäkring, då är det smidigt att ha en del där så att inte allt ligger på privatkontot som är kopplat till kortet.

Som sagt, kontot är tomt nu, sånär som på 50 öre tror jag. Så jag bestämde mig för att föra över 5.84 kr Skrattande vilket är precis vad jag hade på mitt privatkonto nyss. Förmögenheten måste börja någonstans, tänker jag. 

Jag läste också i Kraften härom dagen, om sätt att attrahera pengar. Har vi plats i plånboken för pengarna? Eller är den full med gamla kvitton och skräp? Där har jag också rensat lite bland gamla rabattkuponger och såna jag känner att jag inte behöver. Och så la jag även in en av checkarna från Universum där i. Och på den är det mycket pengar! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-13 16:31
#60

Jättebra idéer :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-10-13 19:39
#61

Jag har kinesiska lyckomynt i börsen. Och försöker rensa den när det blir för mycket kvitton.

I mitt rikedomshörn har jag leksakspengar och mynt i olika valutor. Jag har även en bild på min dotter här.

szirius
2012-10-14 15:54
#62

En god idé är också att vara konkret i varför man vill ha pengar. Ofta är det ju för att ha råd med olika saker, resor etc. Ibland ( oftaTungan ute) funkar det bättre för mig att fokusera på vad jag önskar i stället för pengar i sig. Kontot kan vara tomt - men likväl öppnar sig möjligheter för att ändå dra till mig det jag behöver.

En nyligt exempel: jag önskade mig pengar för att jag skulle kunna köpa mkt mat så att vi kunde bjuda hem en familj som jag tycker så mkt om. De har 3 barn och alla är storätare, så det gäller att bulla upp ordentligtFlört. Pengarna kom inte - men en stor kasse med olika matvaror från en granne, som tack för att jag hjälpt dem med smågrejer då och då ( varit barnvakt, givit kläder som sonen vuxit ur osv.) Så en middagsbjudning blev det! Glad Tack universum!

Annons:
[Kathja]1
2012-10-14 16:05
#63

Håller med dig helt och fullt där szirius, det är sällan pengarna i sig vill önskar och egentligen är det inte saker eller upplevelser heller  - det är KÄNSLOR (som alltid) - vilken känsla önskar du?

SHIAWASE
2012-10-14 16:08
#64

Harligt Szirius! Det ar ju precis det som det handlar om ,,, FOKUSERA INTE pa detaljer,,, !!! Vi ar sa begransade i vart tankande sa vi tror ofta att vi behover tex. pengar for att kunna gora en viss sak.. fokusera pa saken, inte pa HUR det ska komma till stand!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-10-14 16:09
#65

Jag vill ha möjligheter!
Och trygghet!

Detta kan pengar ge mig (också).

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

fuyfuydesu
2012-10-14 21:34
#66

Har en liten fundering. Om det är så att man inte ska spara, finns det undantag som t.ex. spara till handpenning till lägenhet?

Otroulig
2012-10-14 22:28
#67

Hej, detta är första gången jag skriver på denna tråd tror jag. Jag har gott om pengar i min värld. Uttrycker aldrig att det är en brist och är tacksam. Även jag har varit i situationen där en kvällstidning var en lyx. Jag kan unna mej goda dyra viner och lyxig mat. Jag tittar sällan på priser. Jag har dock en dröm att ha ett hus på landet. Så jag sparar till det. Det känns bra :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
2012-10-14 23:23
#68

Klart man ska spara också! Det gör jag, har olika namn på mina konton också för att bli extra peppad :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-10-15 11:33
#69

Jag har små sparkuvert som jag gömmer lite här och var…maken skrattar åt mitt "smygsamlande" hahahaSkrattande…och jag lägger alla mynt i en stor guldfärgad ask, som jag sen växlar in när den blivit full och får gå till nåt "extra". Just nu tror jag att det ska få gå till en mjuk matta till sonens rum som han kan bygga lego påGlad

Jag tycker att det är roligt mestFlört. I kuvertet som heter "trädgård" klipper jag ut olika bilder på blommor som jag vill ha, eller så ritar jag själv olika verandor eller liknande  som jag vill bygga där. Det roar mig, för det känns inte som omöjliga drömmar utan jag kan hålla känslan och glädjen uppe HÄR OCH NU, att det blir så en dag. Och tills dess njuter jag som det ärGlad.

Men STORA besparingar har vi aldrig behövt göra…på olika sätt har det under årens lopp alltid ramlat in stora summor när vi har behövt.Underbart när jag tänker på det!

Annons:
crinalina
2012-10-15 12:58
#70

Pengarna i sig är ju bara ett verktyg till det som egentligen vill ha. Så visst är det så att man ska ha fokuset och känslan på det man önskar sig och inte på att man behöver en viss summa pengar för att få det.

Sedan så kan ju säga att personligen så önskar jag mig även pengar för att det ger mig en känsla av frihet och trygghet att veta att jag har det jag behöver om jag behöver det snabbt. Som tex för att kunna flyga hem på min styvfars begravning om några veckor, eller om min farfar blir hastigt sjuk och jag vill finnas där. I sådana stunder så är det pengarna som är av vikt för mig, så jag kan styra att köpa det jag behöver när jag behöver och inte behöva förlita på att det kommer att komma. Det är svårt att hitta en positiv känsla i att inte kunna åka hem för en närståendes begravning för att pengarna inte finns. Jag och sonen kommer att göra något fint av det här nere, men det är fortfarande inte det jag helst vill. Det är för sådant som jag vill ha pengar på mitt konto. Plötsliga och oförutsägbara, personliga och känslomässiga händelser.

Allt annat är ju mest saker och bekävmligheter och då är pengarna i sig helt oviktiga och tiden likaså. Där kan jag mer luta mig tillbaka och njuta av det livet som jag redan lever och redan har skapat mig.

Jag sparar ibland, och just nu sparar jag till Italienresan som jag gav sambon i födelsedagspresent. Jag känner bara glädje i att spara. Jag älskar att räkna ihop pengarna jag sparat, det fyller mig med en varm glädje och en bra känsla för pengar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-11-30 10:13
#71

Haha, jag har betalat mina räkningar och sambon har fått sin del av de kostnader vi delar på och jag har 579,70:- kvar på mitt konto, men det känns bra! Detta ska bli oerhört spännande och intressant att se hur mycket av dessa jag har kvar till nästa summa kommer på kontot!

Jag har lite drygt 3000:- i fonder men de är ju tänkt att vara långsiktiga besparingar och ändå har jag tagit nästan 8000:- av de redan till servicen på bilen och betala av lite på ett kreditkort, så där ska jag inte ta mer. Jag har 579,70 att "leva" på nu och så får det vara! Kul! Har aldrig haft så lite pengar förr men fantastiskt nog har jag kunnat köpa vad jag vill och behöver och ändå klarar jag mig utan att skrapa noll på kontot!

Det känns skönt och härligt att jag får en mer och mer avslappnad inställning till pengar och framförallt inställningen till det jag har kvar på kontot efter allt är betalt! Lovely!

Pengar, pengar, pengar! ♥

[Kathja]1
2012-11-30 10:27
#72

Heja dig! Jag har också nått dit och det är sååå skönt. Skrattande

SHIAWASE
2012-11-30 12:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Fran min FB sida idag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-11-30 15:49
#74

I morgon ska jag bjuda maken på spa - han fyller årKyss. Kollade priserna på internet precis och bokade massagetid till honom…och nästa helg ska vi gå på bluesfestival….sen kommer mina pengar vara slut, och julen väntar. MEN! Det ordnar sig alltid. Vi har slutat byta julklappar för länge sedan, det är bara sonen som får. Mat kan man alltid skrapa ihop. Värme i hjärtat är vad som spelar nån roll kring julKyss. Sen får jag nog hålla mig ifrån facebook kring juldagarna ifall jag får nåt nytt avundjukebrytOskyldig, hahaFlört, för de känslorna kommer ju BARA när jag jämför mig med vad andra har och fokus hamnar på bristTyst. Tänker jag bort det och fokuserar på här och nu så är allt bra. Vi kan tända ljus, mysa med sällskapsspel, ja det är bra helt enkelt.

LoAEmma
2012-11-30 15:56
#75

Min kille tycker jag är bortskämd som fortfarande får paket när jag fyller år och på julen…jag är 33 år. Jag tycker det är jätteroligt med paket, både att ge och att få, är det barnsligt det?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-11-30 16:05
#76

Nej, det ar inte barnsligt med paket!!! Mamma skickar till oss, anda fran Sverige!! Alla satt ar ok,, att inte fira jul, att fira pa sitt satt, att ge bort och fa julklappar att inte ha julklappar etc.
Har i Japan firas ju inte julen som vi gor i Sverige, sa jag har absolut ingenting  som jag kanner att jag MASTE gora,, I ar ska vi inte aka nagonstans, annars brukar vi vara borta en vecka runtomkring jul till nagot varmare land i narheten  (Saipan eller sa) ,, men nar vi ar hemma brukar jag gora svenskt julbord, och barnen far julklappar,, Men japanska familjer firar ju inte alls sa,, har i japan far barnen 1 julklapp och man ater tarta:)  Stora helgen ar ju Nyar (1:a, 2:a 3:e Januari),,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2012-11-30 16:10
#77

AH Szirius vad harligt det later med spa och massage, (men det kanske bara ar for mannen??)  Och bluesfestival later ju ocksa kuuul!!!!

Du, ditt hus och du sjalv, erbjuder nog den varmaste underbaraste jul man kan ha!!! Har ar det ingen helg runt jul, sa det ar vanliga vardagar,,, Vi fixar nagot julaktigt den 23:e (sondag och kejsarens fodelsedag, sa det ar helgdag ocksa) Ovriga dagar ar det fullt upp med jobb, och barnen har massa saker  ocksa,, Skolornga far val lov runt den 25:e eller sa!!!

Julpyntar gor ju jag i allafall, ska forsoka hinna ut pa Ikea pa mandag och kopa ljus mm. Julgran , julpynt finns ju (ingen akta gran dock) hemma,, sa det satter vi upp

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2012-11-30 16:31
#78

Här är en till som inte har några planer för varken jul eller nyår. När jag var liten brukade vi fira jul men inte nu längre så jag känner mig jätte utanför. Funderade på att julpynta lite men sen struntade jag i det. Får se det som att jag har sparat nån slant på det och lägga dom pengarna till att köpa nåt till mig själv under mellandagsrean :)

Hade tänkt volontärsarbeta på julafton och servera mat till hemlösa men var sent ute förra året. I år känns det som att jag är för tidigt ute, ska iaf hålla utkik. Ska även passa på att vara ledig och inte jobba, som jag alltid ställt upp med varje jul… Känns som att det är mer värt att vara ledig än att jobba ihjäl sig när ingen annan är på kontoret.


målle
2012-12-01 19:39
#79

Och jag har ju 4 oskrapade Trisslotter i lådan…….FlörtSkrattande

[Kathja]1
2012-12-01 19:45
#80

Och en av dem är det STORvinst på! GRATTIS!!!! Guld i mun

Stella_Polaris
2012-12-01 20:06
#81

LoAEmma: klart det inte är barnsligt att gilla paket! Det är ju jättekul att hitta fina saker som man vet kommer glädja mottagaren och slå in det fint. Jag tycker att själva inslagningen (nästan) är lika viktig som presenten. Antar att shia har mycket att dela med sig av från Japan i den frågan. :)

Och jag gillar också att få paket, om det är uttänkta saker som passar mig. Dussinpresenter som är köpta helt utan engagemang roar mig däremot inte alls.

MissInAction
2012-12-01 20:33
#82

Det var det löjligaste jag hört, att det skulle vara barnsligt att gilla paket!! Jisses. 

I vår familj har vi fortfarande tomte, och alla barnen har vuxit upp, förutom min ena systerdotters son då som är 1 år nu men vi hade haft tomte utan honom med Flört

Personligen så älskar jag att slå in paket!! Göra fina paket och dekorera. Och älskar att ge!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-12-01 21:31
#83

Nu är vi inne på ett mycket viktigt ämne!! Viktigare än man kan tro. Att ge och att få.

I Sverige, och en del andra länder också, så anses det som lite fult att vara glad för att man får någonting, men man ska hemskt gärna ge.

Men nu är det ju faktiskt på det viset att båda är på samma mynt, bara på olika sidor. Man kan inte ge utan att någon får, och man kan inte få utan att någon ger. De två behöver varandra för att existera. De lever i symbios.

Tänk om alla som fick skulle säga nej tack, jag vill inte ha. Då skulle ju aldrig någon få ge. Och om ingen någonsin gav så skulle ju aldrig någon få.

Detta handlar inte bara om julklappar naturligtvis utan om allt i livet som man ger eller får.

Jag älskar att ge, för att jag älskar att glädja andra, det gör mig glad att jag kan göra någon annan glad. Men tänk om den andra inte blir glad, då tar det ju bort, en del, av min glädje att ge.

Så när man får någonting var alltid tacksam och glad. Älska att få lika mycket som att ge! Älska att ge lika mycket som att få! Båda två är lika viktiga, båda två är att visa och kärlek till den andre. Så njuut och visa äkta glädje över allt ni får. För den som ger vill bli glad också. Det är ett samspel! Det handlar inte om vad man får, utan det handlar om ATT man får. Det handlar om vad man ger, utan det handlar om ATT man ger. Det handlar inte om gåvan som sådan, utan det handlar om gåvorna kärlek och glädje.

Var glad och tacksam för vad det än är du får, för när du är det så gör du givaren glad. Och när du gör någon annan glad så gör du dig själv glad.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
målle
2012-12-03 19:36
#84

Hahaha, jag loggade nyss in på min bank och saldot visar nu hela 179,70:- i disponibelt belopp! Wihoo! Jag hade inte koll på att min motorfordonsförsäkring på 400:- drogs idag..men nåväl sånt är läget och det är de pengar jag har nu, jag ska låta mina fonder vara!

Kanske läge att skrapa de där Trisslotterna nu då? Skrattande

Pengar, pengar, pengar! ♥

[Kathja]1
2012-12-03 19:41
#85

Jippi! Själv ligger jag 850 kr back för jag fick tanka bilen och mannen har nog 350 kr tror jag. Livet är gott att leva och det ordnar sig alltid. Skrattande

Otroulig
2012-12-03 20:12
#86

Jag har i överflöd och jag ÄR så tacksam❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-12-03 20:16
#87

Vi har också i överflööööööd! och det är såååå underbart!! <3 <3 <3 Sambon har dessutom en ny business på gång som verkar väldigt lovande, och jag jobbar på med min bok som kommer bringa in en massa pengar till oss! Yyyeeeeaaaaa!!! Guld i mun

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-12-03 20:17
#88

Det blir en underbar jul, massa julklappar med presentkort på kramar, pussar, massage, barnvakt etc - kan det bli mer kärlek så säg? Gratis är bra, då kommer kreativiteten igång!Skrattande

[Kathja]1
2012-12-03 20:18
#89

Vi har det allt bra vi! Kyss

målle
2012-12-04 12:05
#90

Absolut har vi det bra! Min sambo har ju också pengar (och kärlek) så han får mig att överleva!

Igår kom jag på att isället för att säga att man inte har råd med ngt, tex om ngn frågar om man ska ta en fika på stan ihop en dag så brukar ju iaf jag säga att "tack men jag har inte råd just nu", då är det ju mkt bättre att säga "tack, dock behöver jag mer pengar till det just nu"

Och tack vare att jag var iväg två vändor till Ullared i höstas så har jag alla födelsedagspresenter och julklappar ordnade och tack för att vi i min familj kom överens om att inte köpa massa julklappar till varandras barn utan bara till våra egna!

Detta är absolut första gången jag verkligen inte känner ngt över att jag bara har under 200:- på kontot, det känns liksom verkligen helt OK! Tänk att jag skulle få en så avslappnad inställning till pengar! Trodde jag aldrig! Tack! Skrattande

Annons:
[Kathja]1
2012-12-04 12:15
#91

Bra jobbat målle! Jag har oxå haft en lång väg att vandra kring pengra, men nu känner jag att allt är bra som det är. Jag köper det jag vill utan att fundera på hur de ska räcka, jag får ingen ångest då jag handlar det fick jag förr och jag vet att det alltid kommer mer.

Här har vi inte ordnat med julklappar, förra året fick ingen några därför att det fanns inget utrymme för det då. I år får vi väl se. det är gott om tid. Jag kan inte luta mig på en rik sambo eftersom det är jag som tjänar de mesta pengarna just för tillfället, men allt ordnar sig. Och jag vet att jag pga alla år jag har jobbat med mitt penga tänk nu är redo för att bli ASA-rik!

målle
2012-12-04 13:19
#92

Precis! Jga tror absolut att jag iaf först måste få denna insikt, inställning till pengar, att jag överlever, världen går inte under, jag behöver inte ha pengar "bara för att", innan mer pengar kan komma till mig, jag har liksom inte uppskattat och tackat för det jag redan har och hur ska jag då kunna få mer?! Nu är jag på god väg till detta så snart kan det komma mer av denna varan till mej med och DET ser jag verkligen fram emot! Skrattande

Dessutom är jag ju rik på kärleksfulla männsiskor som jag älskar och som älskar mig och det är värt alla pengar i världen!

[Kathja]1
2012-12-04 13:30
#93

Jag tror absolut att det är viktigt att få ordning på sin realtion till pengar INNAN man blir asa-rik (om man nu vill bli det) just för att man inte ska förlora dem igen, eller tappa fokus eller börja må dåligt. Precis som att jag behöver börja älska mig själv innan jag kan klara av att någon annan älskar mig.

Och jag klarar mig absolut utan pengar, skulle jag bli stående med endast mig själv och det jag har på kroppen skulle jag ge mig ut i världen på äventyr. Skrattande

Nu får äventyren vänta tills en annan dag, men det är oxå bra.

Stella_Polaris
2012-12-04 18:21
#94

Jag har ett något krampaktigt förhållande till pengar, efter en rejäl ekonomisk smäll för några år sedan som ärligt talat skrämde skiten ur mig och gjorde att jag fick leva under extremt små ekonomiska omständigheter i flera år. Jag upplevde det som en extremt utsatt situation och jag hade inte så att det räckte till livets nödtorft ens, vilket var fruktansvärt, och det gjorde mig rädd för att göra av med pengar.

Jag gick från att ha haft ett "normalt" liv där jag kunnat betala mina räkningar, köpa det jag behövt och lite till, sparat, rest och så vidare och inte hade behövt tänka på pengar till att behöva ha ångest för att mina vinterskor skulle gå sönder för att jag inte skulle ha råd att köpa nya och vad gör man då? Går barfota i snön? Där och då blev pengar något som sög enormt mycket energi från mig eftersom det var som en ständig, malande oro och att jag hela, hela, hela tiden fick tänka på varenda utgift: har jag råd, har jag inte råd, hur ska jag ha råd, vad är billigast, hur ska jag fixa det här? Det var energikrävande att vara fattig tyckte jag. Detta var också före jag kom i kontakt med LoA och kunde jobba med det.

Nu har jag en normal ekonomi igen men just "onödiga" utgifter ger mig total rå-ångest märker jag. Jag måste jobba med det här. Det är så illa att jag faktiskt inte ens kan glädja mig åt större inköp som jag gör till mig själv, utan jag mår bara dåligt av det.

Men jag inser ju att inget gott kommer av att jag krampaktigt håller i mina kronor och inte vågar leva. Mycket i livet kostar ju pengar och en upplevelse är ju helt klart värd mer än att ha X kronor på banken. Till exempel.

Jag behöver nog vänja mig vid tanken att pengar alltid kommer in på något sätt när man behöver det. Det är just det jag inte litar på längre. Innan min smäll så hade jag en betydligt mer avslappnad inställning till pengar, de kommer och går ungefär, och det gjorde de ju också. :)
Dit vill jag igen.

[Kathja]1
2012-12-04 18:55
#95

Själv har jag haft så det har gått runt i hela mitt liv, men aldrig till något extra, när jag så valde att följa mitt hjärta i var jag skulle och jobba med rasade ekonomin - så vi har de senaste åren haft vårt hus hos fogden 4ggr. Skrattande

Men det har alltid ordnat sig så vi har fått behålla det. Att leva på ingenting har lärt mig att ha ett avslappnat förhållande till pengar. För har vi fixat dessa åren så fixar vi allt! Skrattande

Pengar är bara pengar, som är energi, som är allt som finns, och som finns precis så mycket som vi behöver.

crinalina
2012-12-04 19:03
#96

Stella, Om jag skulle få gissa lite så tror jag att det du saknade tidigare så var det medvetenhet om att vara tacksam för att du hade de pengar du hade, kunde göra det du kunde och leva det liv du levde. Det var förmodligen också därför som det kraschade. Du hade inställningen att de kommer och går som någonting självklart men kanske inte som något som du uppskattade i djupet av ditt hjärta. Har jag rätt?

Och även under den perioden under minimala förhållanden så kanske du inte var tacksam för det du hade, hur lite det än var, för att du jämförde det med hur du hade haft det. Därför kanske du missade att uppskatta och vara tacksam för att du trots allt hade vinterskor. Du lade ditt fokus på bristen och missade tacksamheten för det du hade. Fel eller rätt?

Det du isf, om så är fallen, behöver göra är att gå tillbaka till dessa perioder i ditt liv och hitta så många saker du kan som du kan vara tacksam för. Du har erfarenhet av både en viss ekonomisk frihet och ekonomisk brist. Båda två är superbra erfarenheter som du kan lära dig massor av. Det gäller att hitta det som du kan uppskatta med de perioderna. Båda två. För båda är lika viktiga, båda är lika mycket värda.

Var tacksam för att du har fått de erfarenheterna. Var tacksam för att du fått känna på hur det är att vara ekonomiskt oberoende eftersom du nu vet hur det känns och således har en känsla att relatera till. Var tacksam för att du, trots att du levde under minimala förhållanden, hade tak över huvudet (även om det så var ett plåtskjul som läckte), att du hade kläder som värmde din kropp och mat att äta (för du överlevde ju, eller hur, så du hade trots allt tillräckligt) och att du levde. Var tacksam och glad för de erfarenheterna för de har hjälpt till att göra dig till den person du är idag.

Just nu när du gör inköp så relaterar du till känslorna du hade under den period du inte vill erfara igen, istället så behöver du hitta tillbaka till känslan du hade innan det. Känslan du hade när du hade pengar. Det är den känslan du ska ha när du gör inköp. Varenda gång du använder pengar är det den känslan du ska ha. Och det är lättare för dig än för många andra av oss eftersom du varit där. Hitta den känslan, även om du inte erfor den där och då, men kom ihåg att lägga in tacksamhet i den också

Enligt LoA så får vi mer av den känsla vi har i fokus, och när du har de "negativa" känslorna i fokus så är det det du får mer av.

En annan viktig sak kan vara att förlåta dig själv för att du "tappade" bort det du hade. Eftersom vi skapar vår verklighet så har vi ansvar för det som händer och det som hänt.

Så förlåt dig själv, hitta tacksamheten i dina erfarenheter, och var i känslan av ekonomisk frihet när du gör inköp.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2012-12-04 19:30
#97

Kathja-R: jag ryyyyser när jag läser ditt inlägg. Fast å andra sidan så.. jag har också haft med fogden att göra och jag löste det ju. Så nu behöver jag ju inte vara rädd för det, jag har redan överlevt det. :) Och det ordnade sig.

crinalina: jag ryyyyser när jag läser ditt inlägg också. Fast för att du är så på pricken i dina analyser att det nästan är läskigt!

Du har helt rätt i att jag tog pengar för självklara och inte var särskilt tacksam för vad jag hade. Till slut var jag också i en situation där jag var dödligt olycklig, försökte att bota min misär med shopping och upptäckte att jag bara blev tommare och tommare ju mer jag handlade. Som tur var så tog jag inga krediter, utan handlade bara för pengar jag redan hade.

Sedan kom den ekonomiska smällen (inte relaterat till mina shoppingvanor) och jag var så ovan att behöva reda ut en trasslig ekonomisk situation att jag bara kände ren och skär SKRÄCK som blockerade allt annat och jag kunde inte alls se rationellt på situationen utan försökte bara undvika den så mycket det bara gick. Skämdes gjorde jag också. 

Precis som du skriver så kom jag dock till en situation, när ekonomin var under kontroll, där jag började bli tacksam för det jag hade. Enormt tacksam. Okej, jag var pank som en kyrkråtta men jag hade en varm bostad som jag fortfarande ägde, hade mat och pengar till räkningarna. Jag gjorde det bästa jag kunde av det jag hade där och då och var tacksam för det.

Det jag tagit med mig från de här senaste åren är att pengar går inte att köpa lycka för, man kan leva ett gott liv med ganska knappa resurser och att jag kan bli helt löjligt glad för småsaker. Jag shoppar också mycket mer medvetet nu, jämför priser, tänker på vad jag behöver eller vill ha, köper inte planlöst eller handlar för att jag har tråkigt, är ledsen, för att fira eller liknande. Det är ju mycket positivt.

Men ja, precis som du skriver så måste jag hitta tillbaka till känslan av att det känns bra att kunna köpa det jag behöver, inte få ångest för att jag gör åt pengar. Jag har nämligen upptäckt att jag gillar att ha pengar. Förut gillade jag bara att göra åt dem. :) Nu blir jag superglad av att se kontoutdrag, aktiedepåer, en hög sedlar i plånboken. Vilket ju är kul, men jag får vänja mig vid att använda dem också och tycka att det är positivt och kul och energigivande.

En positiv sak i alla fall: förut kunde jag må dåligt av att göra åt 100 kronor på mig själv. Nu är den gränsen höjd till ungefär 300 kronor. Eller kanske 500. Och en annan sak: det går bra att handla tre saker för 300 kronor vid skilda tillfällen utan att jag tänker på det. Men att handla dem på en gång och alltså göra åt 900 i ett köp går inte alls utan våndor. Hur är man funtad?

Annons:
[Kathja]1
2012-12-04 19:45
#98

Du ska inte rysa över mitt inlägg! Det har ju lärt mig att Pengar bara är pengar och det kommer alltid mer om man bara är öppen för dem. Pengar i sig har inget värde, de blir det vi gör dem till, inget annat. gör vi dem till livsviktiga så blir de det, gör vi dem till något som vi klarar oss utan så blir det de.

När vi hade det som mest knöligt så vände det när vi insåg att vi hade ALLT vi behövde ha. Vi har KÄRLEK. Och skulle huset försvinna så skulle vi köpa vars en ryggsäck och vandra ut i världen med Grekland som mål. Och allt skulle vara bra precis som det är. Där vände det. Skrattande

Stella_Polaris
2012-12-04 19:51
#99

Åh! Precis den där avslappnade inställningen vill jag också få till pengar. Vad fint av er! ♥

LoAEmma
2012-12-04 23:21
#100

Vad synd att vi inte har nån som är riktigt förmögen här inne, som kan berätta hur det är :)

Jag ska också jobba med min inställning till pengar…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-12-05 08:22
#101

# 99 - Det var det eller gå under som gällde! Skrattande

målle
2012-12-05 19:34
#102

Idag har jag fått ett brev från Svenska Spel där de skriver att de upptäckt att det kontonummer jag angett då jag blev medlem på Svenska Spel inte gäller längre för vinstutbetalningar eller överföringar från spelkontot..och det är mitt gamla konto de har, det är ju flera år sedan jag bytte bank! Undrar hur och varför de upptäckt det nu…? Det roliga var att sambon hämtade in posten och sade att "nu har du nog vunnit miljoner, du har fått brev från Svenska Spel" Jag tänte bara att det är för att jag sagt upp mitt abonnemang på Lotto och Triss..

Men tänk om de försökt betala ut flera tusen till mitt gamla konto och på så sätt upptäckt att det kontonumret inte fungerar längre! Hihi det hoppas jag iaf!

Pengar, pengar, pengar! ♥

[Kathja]1
2012-12-05 19:41
#103

GRATTIS till vinsten Målle! Flört

szirius
2012-12-05 19:52
#104

#93 Jag tror absolut att det är viktigt att få ordning på sin relation till pengar INNAN man blir asa-rik (om man nu vill bli det) just för att man inte ska förlora dem igen, eller tappa fokus eller börja må dåligt.

Det här skriver Hay om, att det finns studier om detta i USA. Förvånansvärt många personer som vunnit storvinster gör av med alla pengar på ogenomtänkta saker, sätter sig tom ofta i skuld och blir olyckligare än innan.Hon förklarar att det beror på att de inte skiftat energi. Pengarna speglar energin man ÄR i, så är man onöjd i sitt liv när pengarna kommer så gör de ingen skillnad för måendet i ett större perspektiv. DÄREMOT, om man FÖRST blivit sin egen bästa vän, funnit KÄNSLAN av glädje, tacksamhet och frid, så kan en vinst leda till.

Så länge vi inte lärt oss att vara totalt lyckliga HÄR OCH NU, så kan vi heller inte vara lyckliga när vi har pengar, för det är ett framtida "nu" som kräver samma förmåga att vara i känslan, inte i det yttre! PLING!!!

_AHA…det är DÄRFÖR det skaver lite nu, hahaFlört. Min önskan är ännu inte i samklang med den trygghet jag ser att jag har när rikedomarna strömmar inOskyldig
_

Annons:
crinalina
2012-12-05 20:05
#105

Absolut är det ju så! Pengar gör en inte lycklig. Det har vi ju fått höra i hela våra liv, och det är faktiskt sant. Däremot så kan pengar underlätta livet. Men lycka det kommer alltid inifrån. Dessa människor som har vunnit en massa pengar och inte skiftat sina energier har inte utnyttjat pengarna på rätt sätt. De har trott att pengarna i sig ska göra dem lyckliga, men så fungerar det ju inte.

Man kan vara lycklig utan pengar, och man kan vara olycklig med pengar. Det ena har inte med det andra att göra.

Det är ju dessutom aldrig pengarna som är det viktiga utan det som ALLTID är det viktiga är känslan vi har. I alla situationer, alla tankar. Oavsett vad vi gör av med pengarna på så ska känslan vara densamma. Glädje, kärlek och tacksamhet. Vare sig det är en kopp kaffe eller en miljonvilla så är det där känslan ska ligga.

Guld i mun

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
2012-12-05 20:18
#106

Jag har nu betalt räkningar och har kvar 11.000 kr. Det känns lugnt med julklappar för 2.000 kr och en resa för 3.000 kr.

I LIKE MONEY!!!

MissInAction
2012-12-05 20:30
#107

Precis det som ni säger nu, #104 och #105 pratade de om i den här videon som jag har lyssnat på två gånger idag!

Det är känslan vi är ute efter, oavsett om vi strävar efter kärlek, pengar eller ett arbete. Och när vi kan föreställa oss den känslan och den situationen… genom vår förmåga att föreställa oss… så blir egentligen det där vi vill ha onödigt!! Fast, när det manifesteras så är det ju naturligtvis trevligt ändå Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-12-05 20:39
#108

Jag kan nästan känna lite som att jag nu inte VILL ha några pengar! Jag har ju precis fått en så skön och avslappnad inställning till att inte ha så mkt…vad ska jag då göra med alla pengar? Haha!

Jag tänkte dock häromdagen att nu har jag ju levt i ett år med mindre pengar än jag tidigare varit van vid och förr, när jag hade lön, fick jag lite halvt panik om jag inte hade typ minst 3000-4000:- kvar på kontot efter allt var betalt. Jag köpte massor med kläder o grejor på internet och tog alltid faktura osv osv, det slutade med att jag hade dyra krediter här och var vilket fick mig att må ännu sämre varje månad då de räkningarna kom för jag var typ tvungen att ha denna specifika summa kvar. Nu har det visserligen tagit mig flera år att finna denna avslappnade och sköna känsla av att kanske inte ens ha en tusenlapp kvar efter allt var betalt och denna månaden har jag inte ens 200:- kvar, men jag mår bra ändå och jag KÄNNER mig lika rik som om jag hade typ 3000:- på kontot och jag sa att jag vill behålla denna sköna inställning även sedan när jag börjar få högre inkomst igen! Denna känslan är funnen ur en djup brunn och jag vill inte tappa ner den igen!

Och som vi alla vet är det i KÄNSLAN allt ligger, inte i det materiella!

Förr när jag tänkte på min storvinst, mina miljoner jag skulle vinna så har jag alltid haft tanken på att just DE skulle få mig att må bra! Men det är ju så självklart, precis så som Szirius skriver att man måste ha känslan INNAN de kommer tll en! Jag ser det som att man måste vara VÄRD pengarna först (om ni förstår hur jag menar nu)

SHIAWASE
2012-12-06 00:14
#109

Vi forstar preciiiiis vad du menar!

Fantastiskt att du har natt till den kanslag MalleKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
2012-12-06 10:15
#110

målle: härligt att du har hittat dit! Jag vill också!

Jag fortsätter skriva om min penga-ångest. Den här veckan har jag gjort åt mer pengar på saker till mig själv än sammanlagt på ett år, skulle jag tro. Jag skriver inte det här för att skryta utan för att försöka få ord på vad jag upplevt. 
Först hade jag jätteångest över att jag fått pengar, sedan hade jag ångest över att de skulle ta slut, sedan mådde jag dåligt när jag handlade för dem ändå. Jag hade tänkt låta bli och bara ha kvar dem på kontot, men allt skrivande här pushade mig att äntligen göra slag i saken att köpa saker som jag faktiskt ville ha och så innerligt behövde. Lite träning i hur man gör åt pengar, typ. :)

Jag har sovit urdåligt i några nätter, troligen på grund av detta, men i natt sov jag som en stock och när jag vaknade idag hade jag inte en tanke på pengar eller hur mycket jag gjort åt, utan jag gladde mig bara åt alla fiiiiiina, användbara och varma saker jag köpt. :) Kände mig som ett barn dagen efter julafton.

Den känslan gillade jag verkligen. Att äga fina saker gör att jag känner mig rik. Om jag vet att det är bra kvalitet så att de förmodligen kommer hålla jättelänge känner jag mig JÄTTErik!

Jag tror att jag ska jobba ännu mer med känslan hur det är att ha de saker jag vill ha och mindre på vad de kostar eller att jag inte ska göra åt pengar. Jag mår ju jättebra av att ha fina, användbara saker! :) Få det att bli normalt för mig, precis som i den fina artikeln som crinalina skrivit.

De senaste åren har först min ekonomi och sedan min skräck för att göra åt pengar gjort att jag egentligen inte köpt något jag vill ha. Utan jag har köpt sådant som "varit billigt", varit okej eller som var köpt i panik för att jag var tvungen att ha något. Den inställningen har fått mig att känna mig väldigt fattig och inte känner man sig rikare av att gå omkring i kläder som man egentligen inte vill ha, nopprar, tappar formen etc.
Nu vill jag ha kvalitet på det jag köper annars tänker jag avstå.

Lite svamligt alltihopa. Jag har i alla fall gjort enorma framsteg inom det här området i veckan känns det som. Fler *klick* i livet. Och nu känner jag mig lycklig. Och rik. :) Trots att jag inte har kvar så mycket pengar. Men det rullar väl in mer. Myyyycket mer. Jag känner mig lugn vad gäller den biten. Ovan känsla.  Jag är också förvånad över hur mycket jag har fått för mina pengar. Faktiskt. Saker som har känts helt ouppnåeliga att få känns helt plötsligt helt inom räckhåll. Trevligt!

Tack alla som velat bolla med mig om min penga-ångest i veckan. ♥ Jag uppskattar det enormt och det känns som om mycket negativa känslor kring ämnet försvunnit.

Stella_Polaris
2012-12-11 09:34
#111

Jag är lite… stum här. Förra veckan skrev jag ju om att jag fått pengar i julklapp och att jag bestämt mig för att använda dem direkt istället för att krampaktigt hålla i dem, i rädsla för att inte ha kvar dem senare.

Jag har shoppat som en dåre, pengarna är nästan slut, det kändes bra i slutändan och jag slappnade faktiskt av och tänkte "det kommer väl mer när det behövs" och har släppt det och äntligen börjat glädja mig åt det jag shoppat! Nödvändiga saker som jag skjutit på.

Igår ramlade det in mer pengar från ett oväntat håll. Samma summa som jag (nästan) just gjort åt. Är det inte märkligt?

Jag vet inte vad jag ska säga. Tack, tack, tack, tack! Det är nästan lite… läskigt när LoA verkar. Läskigt är nog fel ord. Jag känner mig bara enormt ödmjuk inför insikten om att det går att manifestera saker och verkligen forma sitt liv.
Det känns redan som om en massa spärrar har släppt för mig, vilket var så fruktansvärt välbehövligt.
Tack universum, tack ni som gett oss pengar! Tack, tack, tack, tack! ♥

Om man släpper alla nojor kring pengar så är det förbannat trevligt med pengar, både när de kommer in och vad man kan göra med dem inser jag. :) Just nu manifesterar jag mig sittande i lotusställning med ett lugn runt mig och så regnar det ner guldpengar över mig, sakta, sakta, som stora snöflingor faller ungefär. :)

Annons:
crinalina
2012-12-11 09:48
#112

Ja visst är det märkligt, och lite skrämmande (att man har makten i sina egan händer så att säga) men samtidigt så självklart när man lärt sig hur LoA fungerar, och ack så otroligt underbart att det är så.

Grattis till insikten och grattis till pengarna!

Ödmjukhet, tacksamhet och kärlek är grunden till allt gott i livet! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2012-12-11 10:06
#113

Tack crinalina! Det är häftigt och läskigt och omtumlande på en gång. Ser fram emot 2013: nytt år, nytt tänk!

Stella_Polaris
2012-12-11 10:07
#114

Tack crinalina! Det är häftigt och läskigt och omtumlande på en gång. Ser fram emot 2013: nytt år, nytt tänk!

[Kathja]1
2012-12-11 10:20
#115

Visst är det underbart hur det kan flyta på när man bara slappnar av och ser det som självklart.

Själv har jag ju haft att göra med min son och hans CSN-pengar en tid, det har hela tiden kännts som självklart att vi ska fixa det där så han kunde betala sin terminsavgift OCH komma hem en sväng. CSN är inte klart ännu men avgiften är fixad och resan hem och tillbaka är också fixat, bara sådär. Livet är gott och pengarna flödar från alla upptänkliga håll och kanter. Tack för det! Skrattande

Stella_Polaris
2012-12-11 10:24
#116

Kathja-R: du har ju tidigare skrivit om din avslappnade inställning till pengar och jag strävar verkligen efter att nå dit! Det brukar ju trots allt lösa sig så varför ägna negativ energi åt att oroa sig? :)

Härligt att det löst sig både med terminsavgift och biljettpengar för sonen!

[Kathja]1
2012-12-11 10:30
#117

Du ska sträva efter att nå längre än dit för det gör jag. Jag är väldigt mycket bättre nu än förr, men tappar det mellan varven i alla fall. Men med tanke på att vi har en ekonomi som på pappret inte borde gå ihop men det löser sig alltid i alla fall så är jag ganska bra på detta, hi hi. Jag har sällan penga-panik faktiskt.

Men det kräver lite att hålla jul-hysterin ifrån sig, alla som fixar och donar och vi har 150kr just idag och får vänta med att fixa till en annan dag då det har trillat in lite mer. Men det är som det är och det är BRA. Skrattande

LoAEmma
2012-12-11 11:14
#118

Grattis Stella, härligt med så tydliga resultat :) Att bara du vågade släppa och spendera pengarna så kom det mera! Underbart :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Torahzen]
2012-12-11 11:58
#119

Bra jobbat! det kommer ju alltid mera.

Här kommer mera: Guld i munGuld i munGuld i mun

SHIAWASE
2012-12-11 12:24
#120

Underbart Stella, Tack for inspirationen!!!:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
2012-12-11 12:50
#121

Tack alla för era snälla ord! ♥♥♥

Jag hade aldrig gjort så här om jag inte hängt här och insett att man kan styra själv, om man vågar och tror, och att jag verkligen har behövt jobba med det här området! Utan er alla hade jag skjutit det här problemet på framtiden och varit lika obehaglig till mods nästa år förmodligen.

Det känns som om jag slängt av mig ett ok här, så tack, tack, tack alla för allt stöd och all peppning och alla kloka ord! Kääääärlek! ♥

[Kathja]1
2012-12-11 12:59
#122

Underbart Stella!

målle
2012-12-11 13:16
#123

Jag har ju skrivit en del om att jag vill kunna behålla min bil jag har som kostar mig ca 1400:-/månad (exkl. bensin) och jag har kunnat ha kvar den utan problem och nu kommer jag få försäkringspengar från min sjukförsäkring eftersom jag avrit sjukskriven i minst 12 månader! Den summan jag kommer få är 1400:-/månad Skrattande

Dessutom kommer jag till våren få en anställning där jag är nu och praktiserar/jobbar som kommer ge mig sommarjobb och extrajobb sedan när jag pluggar. (detta är något jag tror starkt på)

[Kathja]1
2012-12-11 13:32
#124

Gött mos! Hej vad det flyter på här. Skrattande

crinalina
2012-12-11 13:34
#125

Härligt målle! Skönt att ni tjejer visar vägen. Precis så där är det ju det funkar. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
målle
2012-12-11 14:12
#126

Haha! Woho! Jag har fått 80:- av Svenska Spel! Det var därför de behövde mitt kontonummer! Haha! Tack! Nu har jag drygt 200:- på kontot! Jag är riiik! Nu VET jag ju att pengarna kommer till mig, från alla möjliga håll! Nu är det ju tom bevisat! Wiiiihoooo!! Skrattande Tack, tack, tack!

Nu ska jag köpa mig en ny mascara!

[Kathja]1
2012-12-11 16:09
#127

Yey!!!! Njut och dansa av glädje, super duper att du köper dig något du vill ha istället för att spara. Heja dig. Och grattis till vinsten! Skrattande

Stella_Polaris
2012-12-11 16:41
#128

Målle: vad roligt att det löser sig med bilen! Jag började faktiskt skratta när jag läste att du kommer få in precis det den kostar i månaden. :) Det där är väl universum när det är som tydligast… vilken grej!

Grattis till vinsten också, bra att du sätter sprätt på den på något till dig själv!

målle
2012-12-11 18:03
#129

Kathja & Stella_Polaris - haha ja jag VILL köpa saker till mig och andra! Inte spara!! Jag lever ju NU, idag! Jag skulle köpt en ny mascara i vilket fall som helst, men jag drog ut på det…lite halvt omedvetet..det var fröken Spara som styrde lite där tror jag..eller jag tänkte iaf vänta tills den 21:a då jag får mer pengar, men varför vänta?! Jag behöver ju en ny NU! Och visst är det lite skojjigt att försäkringspengarna är exakt summan av vad bilen kostar! Skrattande Men jag har haft stark tillit till min ekonomi på sista tiden, jag har hela tiden vetat att jag visst kan behålla min fina fina bil! Och nu har min inställning till ekonomin bara blivit ännu bättre då jag faktiskt insett att jag LÄTT kan ha typ 100:- kvar på kontot efter alla räkningar är betalda och ändå kunna köpa/få det jag behöver!

Wiiiihooo!

szirius
2012-12-11 22:52
#130

STELLA: wow,wow,wow! Helt otroooligt och fantastiskt och samtidigt helt naturligt- såklart! Inte småpotatis hellerFlört.Lossnar det i tankarna så lossnar det överallt! Stort grattis till denna förvandling och insikt.Glad

Vi fungerar ju olika, vissa undviker ju att läsa och skriva när de är ur balans, men jag känner att på sistone så har det fungerat som en fantastisk urrensare. Jag skriver ur mig min disharmoni - och kvar blir harmonin. Jag har tidigare varit rädd för att jag förstärker min negativitet genom att "älta" det när jag skriver, men det har verkligen fått motsatt effekt. Att sätta fingret på vilka steg jag har kvar i den här frågan gör att jag känner mig lugn nuGlad. Det finns knutar och ångest kvar för mig i pengafrågan, men jag kan säga det utan att det egentligen oroar mig. Iom att jag blottat detta, så får jag också nu lättare syn på mina " snedsteg" i tankarna.

För mig ligger det helt och hållet,verkar det som, i tanken att vara ovärdig. Det slog mig idag också, när jag handlade och oron kom krypande. I stället för att grubbla runt så kunde jag sätta fingret direkt på det och boosta upp mig och få mig att känna att jag VISST är värd nåt, jag är värd allt gott, jag är värd att ha det bra och allt är bra. Det har inte släppt helt, då det blev dyrare än jag tänkt…men jag hittade saker som jag bara KÄNDE att jag ville köpa till nära och kära. En ren, sann känsla att vilja GE. Så det får lösa sig nu, resten av månadenTungan ute

Loova
2013-01-03 22:32
#131

Hej allihopa :)

Hittade hit lite av en slump kan man säga och har läst igenom en massa intressanta och inspirerande trådar. Jag tror på attraktionslagen och har lyckats med stora manifestationer- hittade min drömman, fick barn vid precis rätt tidpunkt, hittade drömboendet osv. När det kommer till pengar lever jag och min sambo i överflöd, vi har inga miljoner men trots att vi numera är student + jobbsökande så ramlar pengar in hela tiden. Vi kan alltid köpa precis det vi vill ha, vi är säkra på att pengar kommer när vi behöver.

Nyckeln i vårt fall tror jag är att vi har valt att lägga upp vår ekonomi på så sätt att den är till största del gemensam. På detta sätt blir det aldrig någon diskussion om vem som ska betala ditten och datten. Skulle pengarna ta slut på mitt konto så lånar jag hans kort, det är ju mina pengar också. Detta har resulterat i att jag nästan aldrig kollar saldo, det finns inte en enda känsla av oro kopplad till vår ekonomi. Jag tänker ofta på att det är så underbart att vara ekonomiskt fri, för det är precis så jag känner, jag är fri! Genom att köpa lotter, hoppas och vänta på att vinna miljonerna så har jag genast ett bristtänkande. Som jag ser det handlar det om att acceptera och älska den nuvarande situationen och hela tiden påminna sig om att man lever i överflöd oavsett eventuell vinst på lotto. Många frågar hur vi som student och arbetslös både kan ha hus, två bilar, båt och åka på långa semestrar, köpa vår andra mac, gå kurser osv. Jag vet inte vad jag ska svara dem, pengarna trillar ju bara in. Vi bytte båt två gånger i somras och "råkade" tjäna runt 20 000 på affärerna. Vi kunde åka på en nästan 3 veckors lång semester och när vi kom hem stabiliserades kontot ganska snabbt på diverse sätt.

Jag grubblar inte på framtiden när det gäller ekonomin och fokuserar inte alls på hur jag ska få in pengar. Jag har läst några böcker om attraktionslagen och tar till mig mycket men vissa bitar kan jag inte alls tro på. Som att man ska göra ett låtsaskonto och föra över låtsaspengar exempelvis. Jag vill verkligen inte att någon ska ta illa upp, detta inlägg är skrivet i all välmening, men jag tror att det finns ett enklare sätt att nå överflöd på. Acceptera det överflöd du redan har. Försök att kapa alla negativa band och tankar till pengar. Kämpa inte så förbannat för pengar. När du gång på gång skrapar din lott och det visar sig vara en nit så sänker du din frekvens och det attraherar inga pengar. Ska du vinna pengar, ja då gör du det utan ansträngning. Du kanske får en trisslott i julklapp eller känner dig "tvingad" att köpa lotter av en dörrknackare.

Detta är vad jag tror och det har i alla fall funkat väldigt bra för oss :)

[Kathja]1
2013-01-03 22:41
#132

Vad underbart att höra, och visst är det som du säger (varför skulle det inte vara det?Flört) - det är just din (er) lättsamma inställning till pengar som gör att det flyter på. Nyckeln är just det du skriver "Acceptera det överflöd du redan har"  - DÄR ligger det hela som en skatt. Genom att acceptera det överflödet man redan har (och det har man, även om det kanske inte råkar vara ett överflöd av pengar, ännu) gör ju att man är i rätt känsla. Överflödskänslan.

Sedan finns det en mängd olika sätt att hitta den känslan och för en del funkar det med tex att sätta in "låtsas pengar" på ett konto, andra hittar andra vägar. Det viktiga är ju inte HUR utan ATT.

Och just det! Välkommen hit Loova - hoppas att du ska trivas i vår hörna. Skrattande

Annons:
Loova
2013-01-03 22:56
#133

Absolut! HUR är det allra viktigaste :) Tanken som slog mig var bara att en del kanske omedvetet förändrar sin frekvens och mentala inställning genom den besvikelse det innebär att skrapa fram nitlotter eller se hur fel lottorad gång på gång dras. Som jag skrev- är det meningen att man ska vinna, då gör man det!

Tack för välkomnandet jag kommer säkerligen titta in här titt som tätt, jag behöver påminnas om attraktionslagen när det gäller andra bitar av mitt liv :)

MissInAction
2013-01-03 23:34
#134

Välkommen hit Loova Glad

Mycket trevligt att höra om era framgångar och din sunda inställning! Såklart att det tar er dit ni vill Skrattande Jag vill tacka så mycket för inspirationen och påminnelsen om att vara tacksam för det överflöd jag redan har!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

candelonia
2013-01-04 08:37
#135

Vilket underbart inlägg!!! Det är roligt att ha pengar, det är så härligt att veta att pengar alltid finns här och att det alltid kommer mer!!! Det känns så bra att jag tjänar mer idag än någonsin Det känns så bra att jag alltid äter mig mätt! Det känns så bra att jag alltid kan köpa det jag är mest sugen på att äta!!! Jag älskar min bil och att jag kan köra den till jobbet varje dag!!! Jag älskar se mitt "spara bo" konto öka och öka och öka varje månad - det känns så spännande!!! Pengar har alltid kommit till mig på massa olika sätt Jag älskar att jag kan gå på bio varje månad, äta ute flera gånger i veckan, gå på relaxbad, få helkroppsmassage, köpa kläder,äta massor med choklad och ostbågar ( ja jag har min drömkropp och jag äter exakt det som känns godast för stunden!) Jag älskar att veta att pengar är inget annat än energi som flödar till och från mig, som att andas - till och från. Till och från. Ju mer tillåtande och glad jag är på alla fronter destu mer av allt jag önskar kommer till mig!!! ♡♡♡

SHIAWASE
2013-01-04 10:04
#136

Harligt med massor av positiv penga-energi!!!! GladKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2013-01-04 13:36
#137

Jag har 11kr på kontot och en femtiolapp i plånkan ;) i morgon ska jag kanske ut och festa lite men kom på att jag glömt sälja lte fonder så jag får loss lite slantar så nu får allt bli som det blir! Men jag är lugn som en filbunke! Jag har fått en så otroligt skön och avslappnad inställning till min ekonomi så jag kan själv knappt tro det! :) Dessutom ligger de där 4 Trisslotterna kvar oskrapade i lådan.

Upp till toppen
Annons: