Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1672 ggr
ElectricBoogie
2012-05-12 17:55

Fast i mina negativa mönster trots Medvetenhet...

Jag börjar närma mig 30 och har varit fast i negativa tankemönster i säkert uppemot 15 år nu, om inte hela livet, mer eller mindre.

Detta har gjort att jag aldrig har haft någon partner och jag saknar närhet och kärlek något så otroligt mycket. Jag känner mig väldigt ensam.

Jag har varit medveten om attraktions-lagen nu i 4-5 år iallafall och varit på min spirituella resa än längre…

Jag var fast i riktigt djupa negativa mörka mönster, och har tillfälligtvis sedan 2008 lyckats rycka upp mig ur dessa och skapat mer flow och positivitet i mitt liv igen.

Nu är jag dock tillbaka nere i mörkret, iallafall känns det så… Och det är extra frustrerande i och med att jag är Medveten (iaf på något plan, på de undermedvetna planen är jag förmodligen fortfarande riktigt fast i de gamla mönstren, eftersom jag inte verkar klara av att gå vidare i livet) om dessa attraktions-krafter och att man drar till sig de frekvenserna som man sänder ut.

Jag känner mig väldigt ensam och ledsen och i obalans, och i och med det skapar jag ju ännu mer sorg och obalans i mitt liv. Jag vill så gärna finna kärlek och healing, och vet att det enda sanna sättet till detta är att finna det inom mig själv.

Det är väldigt lätt att "haspla ur sig" såna fina ord om hur man ska göra och hur man ska tänka… Men jag är uppenbarligen så pass fast i detta att jag liksom sitter fast som i en kvicksand… Hur medveten jag än är om mitt liv och mina tankar, och hur jag BORDE ändra tankarna och mina beteendemönster, så verkar det omöjligt för mig. Jag kan ibland lyckas dra upp mig själv litegrann, men ramlar alltid ner i hålet igen, förr eller senare.

Hjälp? :(

Annons:
[Kathja]1
2012-05-12 18:08
#1

Visst är det som så att det inte alltid är helt lätt att "rycka upp sig" och "se det positivt" - men det är fortfarande där du får börja. Men ta det i ytte pytte steg och framför allt gör det varje dag!

Börja dagen med att se dig själv i ögonen och säga "jag (ditt namn) är värd att vara lycklig och må bra" - gör detta varje dag. Fokusera sedan på det du redan har. Sänd tacksamhet över allt och inget, sänd tacksamhet då du vaknar på morgonen "jag är glad och tacksam över att få vakna till ännu en dag", sänd tacksamhet till att du har vatten att borsta tänderna i, över att du har skor, ett jobb, familj, vänner, solen skiner, att du kan känna regnet - osv osv.

Drt du gör då är att du skapar ett positivt fokus, och för varje gång du gör detta kommer du att ta ett steg närmre ett positivare du. Ge bara inte upp!!!!

Ju mer du gör detta desto mer positva vibbar sänder du ut och desto mer positivt kommer du att dra till dig. Det är egentligen inte svårare än så, det gäller bara att göra det varje dag, och inte sluta då livet känns bra.

Fastnar du i orostankar och känslor du inte vill ha/känna så fråga dig själv "hur vill jag känna mig nu?" - när du så svarar dig själv kommer du att byta fokus till något som känns bättre än det som var. Prova! Flört

Det handlar inte så mycket om hur man gör utan att man gör - sådant som får en att le. Skrattande

crinalina
2012-05-12 19:12
#2

Kathja-R har som vanligt kommit med ett mycket bra svar. Skapa små dagliga rutiner av tacksamhet.

Övningen med spegeln är en stor favorit hos mig, den skiftar hela ens inre. Jag skulle dock vilja tillägga när det gäller den att du även kan säga någon positiv sak om dig själv. När du har sagt att du är värd att vara lycklig och må bra så kan du tex också tacka för att du vill vara lycklig och må bra och tacka för att du är villig att göra det som krävs för att vara det. För det är en positiv egenskap som du har där. Det är inte alla som har viljan till det. Grattis till dig för den! :D Så småningom kan du utveckla övningen till att omfatta en masa olika positiva saker med dig själv. Vackra ögon, snäll, bra vän, rolig eller precis vad som helst som du kommer på. Fina tår kanske? haha

Vad mår du bra av att göra? Tycker du om att sjunga? Försök sjung så ofta du kan, även om det kanske är tyst för dig själv utan ljud.

Råkar du slå omkull mjölkglaset? Le och skratta åt din egen klumpighet. Blir du arg och irriterad på att du är nere och deprimerad igen trots att du kämpat så hårt för att vara glad och positiv. Skratta åt dig själv och säg inom dig att det är ju inte hela världen, du är snart på fötter igen.

Vad som än händer skratta och le åt det, även om det inte känns som rätt sak att göra. För det är ju så du vill känna, som att ingenting kan förstöra ditt humör. Lek att det är så. Agera utefter det även om det inte känns så inuti i början. Så småningom kommer känslan att komma.

Små saker, många bäckar små, som läggs ihop blir till slut en hel ocean. :D

Och kom ihåg att detta här, där du är nu, är inte slutet av ditt liv, du är fortfarande i början av det och de bästa åren har du framför dig.

"- What day is it? Pooh asked - It is today, answered Piglet. . My favourite day, Pooh said."

Tänk på varje dag som din favoritdag, oavsett vad du gör. Tänk på varje månad som din favoritmånad oavsett vilken årstid det är. Tänk på varje ålder som den bästa åldern hitills. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2012-05-13 00:51
#3

Jag känner igen mig.. och, det kommer!! ♥♥

Gått i vågor för mig med, och varje gång jag varit där nere känns det som jag inte kommit nånstans och aldrig kommit nånstans, men varje gång jag poppat upp har jag sett hur mycket framåt det faktiskt gått.. Bara häng i, det kan inte gå bakåt eller ens stå still när du vet såhär mycket.. bara framåt, om än det känns lite väl långsamt ibland.

Kram!

Alexandraea
2012-05-13 10:53
#4

Jag får också riktiga dippar ibland då man bara vill ligga under täcket och tycka synd om sig själv. (De första 30 åren av mitt liv var en enda lång dipp.) Det enda man kan göra är att fortsätta kämpa emot när dessa tankar kommer. Efter ett tag så blir det lättare och lättare att ignorera dem när de dyker upp.

Gör en vision board med alla dina positiva egenskaper, allt du är tacksam över samt allt du önskar dig, bilder och ord. Häng upp den på väggen i ditt sovrum så att det är det första du ser när du vaknar. Tvinga dig själv att stå framför den i fem minuter varje morgon och ta in allt som finns där och inse att allt det tillhör dig. Detta är min favorit "ryck-upp-mig-övning". Glad Även om det bara skulle få dig att må bättre en stund så är det i alla fall en stund mer än vad du hade haft annars. Ta ett steg i taget! "Poco a poco" som de säger här i Spanien. Glad ("lite i taget")

ElectricBoogie
2012-05-13 11:10
#5

Tack för feedbacken. Idag känns det bättre. Slutade med att jag gick och la mig kl 22 (väldigt tidigt för att va mig) igår och sov fram tills 10:30 idag! Fullt med mardrömmar… Men nu känner jag mig iaf utvilad och ska försöka vända denna dagen till något positivt. :)

szirius
2012-05-14 00:05
#6

Du har fått superbra tips redan, och vill bara återupprepa det som #1 skriver, för det har jag märkt är det som funkar bäst för mig: att såfort du börjar älta( "jag är så ensam" etc) så byt direkt fokus och tänk på vad du VILL i stället.Måla bilderna så härliga och starka så att du kan uppleva känslan - och njuuut. Använd all den energi som du i vanliga fall lägger på att oroa dig till att öva upp din fantasiförmåga över att tänka underbara tankar i stället. Sätt ingen press på dig, se det bara som en övning.

#2 Tänk på varje dag som din favoritdag, oavsett vad du gör. Tänk på varje månad som din favoritmånad oavsett vilken årstid det är. Tänk på varje ålder som den bästa åldern hitills. :D

Åh, det där svarade an inom mig…har flera års tunga vintrar bakom mig som skapat ett negativt mönster som får mig att bäva inför vintermånaderna… Oskyldig ska hädanefter ALLTID tänka  "min favoritmånad är NUSkrattandeKyss

Annons:
crinalina
2012-05-14 09:36
#7

#4 Bor du också i Spanien? Var? Jag bor på Costa del Sol. :-) #6 Visst är den härlig. Jag har använt den när det gäller min ålder så länge jag kan minnas och jag har aldrig haft någon ålderskris och aldrig önskat att jag var en annan ålder. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
2012-05-14 15:46
#8

#7

Yes, jag bor i Barcelona. Har bott här i 2,5 år ungefär :) Var faktiskt på väg att flytta ner till Marbella för ett år sedan men jag ändrade mig och stannade i Bcn. Var på costa del sol bor du? (Har tänkt fråga dig innan i någon annan tråd men det glömdes bort, tror det var i den berömda Boxman-tråden… :) )

crinalina
2012-05-14 17:58
#9

#8 Jag bor i Fuengirola, mellan Malaga och Marbella. Har bott här i drygt 3 år nu och stortrivs. Jag har inte haft chansen att vara till Barcelona än, men det står på listan av ställen att besöka. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
2012-05-14 21:48
#10

Ja, Barcelona är en underbar stad, definitivt värd ett besök. Du får höra av dig om du är i krokarna, så kanske vi kan ta en kaffe eller drink. :) Jag vill också resa runt mera i Spanien, hittills har det inte funnits tid eller pengar till det, men nu är det ju pengar på ingång så… :)

Upp till toppen
Annons: