Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2354 ggr
intune
2012-05-07 10:25

Behöver nog råd?

Vet att man attraherar mer av vad man fokuserar på… och jag har blivit mycket bättre på att fokusera sedan jag läst The Secret och läst överallt om attraktionslagen… Vet också att den fungerar, från så banala saker som att genom att leva mig in i att alla skulle lägga på luren i en telefonkö och tacka för det hände innan det verkligen hände, till en resa och mer materiellt välstånd. Nu står jag här och har nyss startat egen verksamhet men skulle vilja ingå i ett team fast ändå vara ganska självbestämmande… Vara social. Ändå är det svårt att just nu fokusera på det när större delen av dagen som idag, skrattretande nog verkar gå åt till att bråka med mina två yngsta barn som ofta är hemma om att de inte ska klä av sig sina kläder hela tiden, vilka kläder de ska ha på sig osv. Jag upplever det just nu som att de kör med mig ganska mycket och hittar på vad som helst…samt att jag känner mig väldigt frustrerad över all disk i en stor familj, som jag uttråkad motvilligt tar hand om en stor del av (försöker göra det till det bättre genom att gnälla på övriga familjemedlemmar att göra sin del med varierande resultat). Det att barnen är hemma ofta är både och. Jag tycker ju om dem och vill gärna vara med dem och deras far tycker det också det är bra om de får vara hemma ganska ofta…

Hur kan jag lyfta mig själv från en uttråkad frustrerad känsla och få något vettigt gjort….? Hjälp! Någon?

"Music in the soul can be heard by the universe" - Lao Tzu

Annons:
crinalina
2012-05-07 12:13
#1

Hej hej, två saker till att börja med. Det första är inställningen till olika saker man "måste" göra, tex som att diska. Jag brukade hata att diska och en dag när jag var kanske i tonåren så frågade jag min farmor om inte hon också hatade det. Hon svarade att; "inte alls, jag tycker om att diska för det ger mig en en stund för mig själv, lite lugn och ro då jag kan filosofera över dagens händelser eller annat roligt" Naturligtvis så förstod jag ju inte då vad hon menade, men idag förstår jag helt och fullt. Jag har gått från att avsky att diska till att ha ett jobb, som jag älskar, som till väldigt stor del består av att diska. Jag står där och är glad och lycklig över allt positivt i mitt liv, över känslan att någonting smutsigt blir rent framför mina ögon, av mina händer. :D haha Inställningen är viktig! :D

Den andra saken är att du behöver inte fokusera på det vill ha hela tiden, tvärtom så räcker det med att du sänder ut din inre önskan en gång och det du sedan har till uppgift att göra är att vara så glad, lycklig och nöjd i ditt dagliga liv som du bara kan. När du är det så kommer nästa steg att ske. Attraktionen sker i 3 steg. 1. Du önskar 2. Universum uppfyller din önskan 3. Du tar emot det du önskat, NÄR du är i linje med din önskan. Och man är i linje med det man önskar när man är lycklig och mår bra i sitt liv, i det man gör just nu.

Det många gör är att lägga allt sitt fokus på sina önskningar, på framtiden, och så glömmer man bort att man lever just nu. Det är ju just HÄR vi ska må bra, inte sen, för det kommer ju sen. Om du förstår vad jag menar. :D Se det positiva i ditt liv. Var tacksam för den lilla stunden med disken, då du inte behöver bråka med någon. Låt barnen välja kläder själva mot att de lovar att ha dem på sig hela dagen tills du säger till?? Hitta någonting roligt och positivt med detaljerna som i dagsläget inte är så roliga.

Lycka till!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

intune
2012-05-07 14:23
#2

#1 Crinalina: Oj, nu fick du mig tillbaka till nuet! :) Hmm… tror att jag i just det här fallet hittills sett på vad jag vill göra mer som en strävan än en önskan… Tror att jag vill tänka om lite där! Ditt svar hjälpte mig att i en handvändning börja kunna se på ett annat sätt! Tack! Glad

"Music in the soul can be heard by the universe" - Lao Tzu

crinalina
2012-05-07 15:01
#3

Härligt! :D Varsågod och lycka till! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-05-07 18:39
#4

#2 man kommer alltid rätt med crinalina's svar! Det finns många duktiga personer här som är så fina och hjälpsamma med att få en i rätt bana igen! Har själv fått mkt fina svar här!

crinalina
2012-05-08 12:23
#5

#4 Tack målle, vilken komplimang! Jag är glad att jag kan hjälpa till :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-05-08 13:46
#6

Skrattande Det var så lite så! Man känner så tydligt hur stark känslan blir när man hjälps åt och delar erfarenheter/upplevelser och tips!

Hoppas det känns bättre för intune bara!

Annons:
intune
2012-05-08 14:35
#7

#6: Tack så mycket för omtanken, Målle! Glad Det känns verkligen bra nu! Back on track.

"Music in the soul can be heard by the universe" - Lao Tzu

målle
2012-05-08 15:07
#8

#7 åh härligt att höra! Man trillar av banan ibland men jag själv börjar så smått lära mig hur jag lättare tar mig tillbaka igen och det behöver inte vara så svårt som man tror det är då just i den stunden och sedan, när man väl är tillbaka känns allt sådär fint, lugnt och skönt igen!

szirius
2012-05-09 23:19
#9

Du kan också prova att göra samma tankeövning som med telefonkön, fast med dina barn och med disken- dvs se framför dig hur de glatt klär på sig utan besvär och hur alla i familjen hjälper till med diskenFlört. Njut av tanken och TACKA för att det är så. Kan faktiskt verkligen fungeraGlad

[Kathja]1
2012-05-10 08:10
#10

Du har fått fin hjälp er jag. Men jag skulle bara vilja tillägga att det vi oftast gör är att vi krånglar till det! Vi vill för mycket och vi tror att det är svårt - men så är icke fallet. Och när man väl fattar den biten går det så väldigt mycket lättare att medvetet skapa sitt liv. Det man gör är, just som du redan fått tips om, fokuserar på nuet och det man redan har. Din önskan om något annat, något större, och bättre har du redan skickat ut till Universum/Gud så den behöver du egentligen inte fundera mer över. Det du istället ska göra är att känna tacksamhet över det du redan har, stort som smått, vilket gör att du automatiskt fokuserar på nuet och du kommer att sända rätt sorts energi - en positiv "jag är glad och tacksam över detta"-energi. Och eftersom lika attraherar lika så kommer denna "jag är glad och tacksam över detta"-energin att ge dig mer att vara tacksam över. Med andra ord sådant du vill ha mer av i ditt liv. Fyller du så på med en massa skratt och glädje så går det ännu fortare! Lätt som en plätt - när man väl fattar grejen (mig tog det nog två år av LoA innan jag fattade, hi hi). Så krångla inte till det, utan ha kul i nuet.

intune
2012-05-10 13:44
#11

Började smått skämmas över inlägget och för att inte känna mig patetisk så tog jag mig i kragen! Glad

Hade inte bevakat tråden ett tag och nu när jag fann de senaste svaren, så passar de ju perfekt in i den goda sinnesstämningen jag känner och inte blev det sämre! Flört

#9 Szirius: Wow! Du klädde mina försök till tankar i ord! Välkommet och väldigt användbart!

#10 Kathja-R: Jag tror jag har kommit till "glad och tacksam för detta"-energin för det här är mer att känna tacksamhet för!

"Music in the soul can be heard by the universe" - Lao Tzu

linnease
2012-05-10 14:26
#12

fiiiiiiint!

[Kathja]1
2012-05-10 18:17
#13

Kanon!

Annons:
crinalina
2012-05-10 21:11
#14

Jag fullkomligen älskar det här forumet och den positiva anda vi har här. :D Tack alla, inklusive mig själv, för att vi hjälper varandra att hitta rätt när vi krånglar till det lite. <3

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-05-10 21:14
#15

Detsamma känner jag! Jag kikar in flera ggr om dagen för att se om ngn av er har svarat/skrivit! Jag har kommit rätt av era svar varenda gång jag varit vilsen!

Tack för er och tack för mig!

Upp till toppen
Annons: