Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2479 ggr
saarah
5/6/12, 8:46 AM

Frekvenser och relationer

Hej alla! Har jag förstått de rätt så kan bra sånt som finns på samma frekvens komma in i ditt liv? om du tex är inställd på sura människor så är det vad du kommer möta under dagen. och om en person inte längre matchar din frekvens måste den försvinna från ditt liv på ett eller annat sätt? någon som har en egen erfarenhet på att omgivningen förändras imed ditt eget mående? Jag bläddrade igenom attraktionslagen&relationer och där stod de att man inte bara attraherar personen, utan även personens karaktärsdrag.

Annons:
crinalina
5/7/12, 12:37 PM
#1

Absolut, jag har numera bara människor runt omkring mig som matchar mig på ett eller annat sätt. Olika människor matchar olika frekvenser hos mig. De som inte har matchat har liksom bara fallit bort av sig självt. Jag tror däremot att det är viktigt att man är beredd på, och villig, att "förlora" människor ur sitt liv och "ta emot" andra så att säga. Ofta så har jag märkt att jag "tror" att människor är på ett visst sätt och när jag sedan ger dem chansen, för att jag förstår att de kommit in i mitt liv av en anledning, så upptäcker jag den djupare nyansen och aspekten av dem och förstår varför de är med mig just nu.

Man får inte hålla fast vid personer bara för sakens skull, de som ska vara i ens liv stannar utan att man behöver "kämpa" eller våndas för att de ska vara kvar. En del är här för att stanna, en del för ett tag för att fylla en tillfällig funktion, och en del är bara på en snabbvisit för att fylla någon annan funktion. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
5/7/12, 9:23 PM
#2

Jag har märkt att människor som är på en annan frekvens än jag själv, automatiskt börjat distansera sig. Detta är speciellt en person som jag varit väldigt nära under ett par år och haft daglig kontakt med (flera gånger om dagen tom) men efter att jag förändrade mitt tänkande med hjälp av attraktionslagen (och därmed blev en mer positiv energisk person) så kan det numera gå över en vecka utan att vi pratas vid överhuvudtaget. Konstigt, men ändå känns det skönt, då det inte ger mig speciellt mycket att umgås längre. Han är på en väldigt uppenbar negativ vibrationsnivå, och även om det inte påverkar min energi speciellt mycket så kan jag känna att det blir påfrestande ibland då jag märker att han gärna vill få ner mig till sin energinivå igen.

Det här är ett utdrag ur en bok av Benny Rosenqvist, det är i princip det Crinalina redan så klokt formulerat, men jag postar det i alla fall. :) Minns att när jag läste det för ett år sedan så föll mycket på plats, och jag kunde utan skuldkänslor släppa taget om människor från mitt förflutna som hängde kvar och tog en massa energi.

Försök känna efter i ditt hjärta vad den här människan betyder för dig. Är det skuld eller längtan som håller dig kvar? Är det längtan så är det något att bygga vidare på, är det skuld ska du släppa det. Det är faktiskt inte meningen att vi ska hänga ihop med alla livet ut, människor kommer och går, vissa har man bara en kort period, vissa stannar längre. Förringa inte det kortspringande vännerna, ni har kunskaper att ge varandra som inte behöver ta så lång tid. Sedan kan ni gå vidare åt varsit håll. Våga släppa taget. Verkliga vänner och kärlekar hittar tillbaka till varandra om det är meningen. De andra ska man inte ha dåligt samvete för. Det är faktiskt skönt att bli av med en del personer som man är färdig med. Däremot ska man aldrig se tillbaka med bitterhet på gamla relationer. Man lär sig något av alla relationer och det är aldrig bortkastad tid. Det var helt enkelt meningen att du skulle ägna de åren åt den mannen/kvinnan och den relationen och det gäller bara att förstå vad du skulle lära dig av det.

linnease
5/7/12, 10:51 PM
#3

Riktigt bra text!!

Upp till toppen
Annons: