Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1724 ggr
[truck70]
4/28/12, 7:12 PM

Band till andra

Kanske detta är fel forum för frågan, men hur bryter man band till människor man inte verkar passa med, eller ska ha att göra med.

Personen kommer tillbaka precis då man börjar glömma den helt, och saker rivs upp.
Är det meningen att man ska genomleva? Hjälper det att pressa på relationen när man väl insett vad den innebär?!
För jag vet att vid en viss gräns släpper man en person, och då det brukar ske genom att man faktiskt har med personen att göra.

Svårt dock, för alla ser inte saken så.

truck70

Annons:
crinalina
4/30/12, 7:59 PM
#1

Bästa sättet att bryta band med människor man inte vill ha i sin närhet, på ett "naturligt" sätt, är att helt enkelt fokusera på egenskaper som man gillar hos andra och ignorera egenskaper man inte vill ha i sin närhet. Titta hos dig själv, vilka egenskaper vill du ha? Vilka egenskaper vill du att personer i din närhet ska ha? Titta efter dem i dem personer du har i din närhet och uppmuntra dem. Det som du kommer att ske är att du kommer attrahera till dig fler personer med dem egenskaperna, eller de egenskaperna kommer att bli mer framträdande i redan befintliga relationer.

Vad gäller att den här personen kommer tillbaka när du känner att du börjat släppa taget beror förmodligen på att du någonstans inom dig börjar oroa dig för att den ska komma tillbaka, eller så vill du inte att den personen ska försvinna. Vad får du ut av att han/hon kommer tillbaka in i ditt liv igen? Vilken känsla ger det dig?

Genomleva… Nja, men lära sig något. Vad är det med relationen mellan dig och den här personen som du behöver lära dig något om? Handlar det om den andra personen? Eller handlar det om dig, och hur du är, känner, mår, beter dig med den andra personen?

Vissa människor kommer in i våra liv för att lära oss någonting, andra kommer för att vi ska få användning för den lärdomen. Är detta en relation du ska lära dig av, eller en relation där du behöver något du redan lärt dig?

Som du kanske börjat förstå så finns svaret hos dig, och det är du som måste komma på det. Ibland behöver man en knuff av andra, eller bollplanket som andra kan ge.

Lycka till! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[truck70]
4/30/12, 10:02 PM
#2

Tack för ditt inlägg. Känner väl att dessa människor har funnits där hela tiden, men kanske inte utanför en själv riktigt. Ibland möter man andra, och de representerar sällan den inre känslan man har över dom. Jag har inget problem i att släppa folk, men de kommer ofta, och går, vilket är fine. Brukar sällan fokusera på lärdomar hos andra, mer ser jag ett känsloband, en samhörighet. Dock hör dom kanske ihop. Kan nog skriva en hel bok i ämnet. Är dock inte så känslomässigt begåvad.. Går mer på acceptans, öppna upp och stänga ned nu för tiden. Att inte lämna sitt "center". truck70

Upp till toppen
Annons: