Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1612 ggr
Alexandraea
2012-04-22 10:31

LoA i förhållanden

Jag hade just en intressant pratstund med mitt ex (sedan flera år tillbaka). Han har nyligen gjort slut med sin flickvän pga att hon var sjukligt svartsjuk (bl a läste hans email, facebook meddelanden etc) och hela tiden krävde bekräftelse på att han verkligen älskade henne osv. Det intressanta är att när vi var tillsammans var detta hans beteende mot mig, otroligt osäker och svartsjuk och krävde bekräftelse av mig hela tiden. Efter att vi gjort slut hade jag en (vinfylld) pratstund med hans ex (vi hade gemensamma vänner och hamnade i samma bar en kväll) och det visade sig att han varit exakt likadan mot henne under deras förhållande.

Det jag undrar nu är, om detta är LoA? Om han genom att bete sig på det sättet i sina tidigare relationer, har attraherat en flickvän som betedde sig likadant, fast några snäpp värre? För att han ska få insikt om sitt eget beteende kanske? Grejen är att jag inte är helt säker på att han fått den insikten dock, men jag försöker, nu när vi sitter och diskuterar relationen, att lite diskret slänga in några lärdomar han kan dra av detta. Som vikten av respekt i ett förhållande etc. Vet inte exakt hur rakt på jag vågar vara, haha. (Vi pratar via facebook alltså, han är inte här nu när jag skriver detta. :) )

Annons:
Otroulig
2012-04-24 21:14
#1

Ja så tror jag att det kan vara. Inte bara i förhållanden. Häromdagen pratade jag med min chef och han spydde galla över sin fd. chef. Jag hade svårt att hålla mej för skratt för han satt och beskrev sig själv:)

Inser att detta gäller oss alla - det gäller att ha lite självinsikt och lyssna på vad man säger. För ofta är det riktat tillbaka till oss själva!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Alexandraea
2012-04-25 18:08
#2

Ja man brukar ju säga att det vi hatar hos andra är det vi hatar hos oss själva. Intressant dock att det även kan komma igen i form av vilka relationer vi har till olika människor. Hm, detta måste jag analysera vidare. :)

Haha, människor som helt saknar självinsikt kan vara riktigt underhållande ibland (ang. din chef.)

crinalina
2012-04-25 18:17
#3

Frågan är nu; varför attraherar DU detta? För det gör du ju, fast denna gång i form av diskussion och att kanske någon annan får insikt om sitt beteende. Var finns du i linjen med detta? Vad är det du behöver inse och lära dig om dig själv? :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
2012-04-25 18:31
#4

Yess! Det är det jag försöker klura ut nu. :) Funderar över vilka negativa relationer jag har…

crinalina
2012-04-25 19:24
#5

Och kanske även om du har något negativt beteende i relationer? Jag insåg massor om mig själv på just detta vis. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: