Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3707 ggr
[Kathja]1
4/21/12, 8:44 PM

Blockeringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten fråga, vilka metoder använder ni för att bli av med blockeringar som står i vägen för era drömmar?

Själv använder jag främst EFT, olik andningsövningar och meditation. Men är lite nyfiken på hur ni gör för att städa upp i enerigflödet och skaffa ett bra fokus. Jag har bla jobbat en hel del med min inställning till pengar eftersom den tidigarer var i väldig osynk med min önskan, men det tar sig. Tungan ute

Annons:
linnease
4/24/12, 11:29 AM
#1

chillar!! ♥♥

provat tusen grejor.. men slappna av och chilla och hitta saker som är najs här och nu är det som verkligen funkar magiskt för mig.

[Kathja]1
4/24/12, 9:23 PM
#2

Låter helt okej, hi hi. Det gör jag med så mycket, och ofta jag kan, men en annan har ju haft en del hang-up´s som jag har behövt ta itu med. Men att njuta av livet är ett måste!

linnease
4/25/12, 9:15 AM
#3

åhhh… well tell me about hang-ups… yupp!! bara funkar inte för mig när jag försöker ta tag i dom, haha!

[Kathja]1
5/1/12, 7:22 AM
#4

Trillade över detta tips härom dagen och var tvungen att prova! (Linnease det var den där engelska kvinnan du nämnde, och som jag nu har tappat namnet på, som tipsade om denna övning! Skrattande)

Finns det något område i ditt liv där du känner att du inte presterar, eller har det som du skulle önska, något område där du är i obalans helt enkelt? Jobb, pengar, kärlek, kommunikation, mående, hälsa, glädje…

  • Ställ dig då rätt upp och ner på golvet och blunda - lägg en eller båda händerna över din thymus (mellan brösten, vid <3), andas in och håll andan i sju (7) sekunder och tänk så på ditt bekymmer/din obalans.

Det som kommer att hända är att du trillar framåt, står still eller trillar bakåt så var berädd! Så länge som du trillar bakåt har du obalans, då du är i balans inom det området du tänker på står du stilla eller så trillar du framåt.

Jag har testat den på flera olika områden och den funkar kanon bra! T.o.m härom dagen då jag blev hotad på jobbet och inte lyckade släppa det så funkade övningen.

Den "resetar" energiflödet inom området man har obalans i kan man nog säga. Obestämd

[truck70]
5/1/12, 9:51 AM
#5

#4 brukar tänka, att om jag drar något dåligt till mig kommer det senare att balanseras upp igen, då man får det motsatta.

svippe
5/3/12, 1:27 PM
#6

Jag brukar tänka på saker jag är tacksam över,
lyssna på bra musik ,
se roliga filmer
försätta mig i lyckotillstånd

Annons:
LoAEmma
7/4/12, 10:21 PM
#7

Blåser liv i tråden igen, behöver fler tips på att få blockeringar att släppa :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
7/5/12, 7:49 AM
#8

Bra LoAEmma! Vilka använder du dig utav? Jag är ju som ni nog vet nu en stor fan av EFT, det är så löjligt enkelt och jag gillar enkelt (iaf ibland, hi hi).

SHIAWASE
7/5/12, 8:12 AM
#9

Jag mediterar, eller bara gor nagot jag tycker om, ,,,, trana har ju liknande effekt. Som jag sagt tidigare, sa ska jag nog ta och prova EFT ,, har liksom inte kommt igang annu,,,, Sma lattare blockeringar ar ju latt att fokusera bort. Det ar val de djupare, som vi inte riktigt sjalva egentligen ar medvetna om att vi har som kan vara kluriga.Flört Men bara som att lasa pa detta forum hjalper mycket!

Jag som har varit en enorm "nyhetsperson" alltsa titta pa nyheter, diskutera aktuella fragor mm. har liksom helt tappat intresset, tittar knappt pa tv och inte pa nyheter,,, och det ar nog ocksa bra, att se till att man inte "matar" blockeringar med annu mera blockerings"mat"….. sa jag kanner att mycket slapper.

Aven har eller pa andra stallen, ar det nagon trad, eller liknande som inte kanns bra for MIG, sa laser jag inte.

Forut men sedan nar man har jobbat bort det som ligger ivagen kan man tycka att det ar jatte kul att lasa den traden.

(Tidigare tyckte jag inte om att lasa om alltfor harliga manifestationer, for jag kande mig sa langt borta,, sa jag undvek sadana tradar, sidor mm. Men nu,,, tycker jag det ar jatteroligt att lasa om hur manga lyckas  och manifisterar etc!!!, sa nu laser jag ALLT och suger at migGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/5/12, 8:20 AM
#10

Jag har i pricnip helt slutat att titta på och läsa nyheter - då jag jobbar kväll måste jag dock titta då det är obligatoriskt för killarna att titta, men annars har jag noll koll. Tycker att det är skönt, varför ska man fylla på sitt liv med elände man i alla fall inte kan göra något åt?

[Joar]
7/5/12, 11:36 AM
#11

Vad är EFT för nåt?

målle
7/5/12, 11:56 AM
#12

Nyheterna var det läääängesedan jag tittade på, det är ju bara en massa elände där! Dock scrollar jag igenom Aftonbladet.se dagligen…vet inte varför, mest ett tidsfördriv.

Jag har jääääättesvårt att meditera, har bara provat ngn gång men koncentrationen hänger absolut inte med så jag ska definitivt kolla in EFT! Annars gör jag inte så mkt åt mina blockeringar, kanske just därför saker och ting dröjer att komma till mej..jag har nog en hel del att jobba med där!

[Joar]
7/5/12, 1:04 PM
#13

Tv har jag knappt sett på på flera år. Likaså nyheterna. Finner ingen glädje i detta. Blir bara så arg, frustrerad och ledsen. Det finns så mycket elände ute i världen. Lider med dom men jag vill inte veta vad som händer som påverkar min vardag och mående.

Annons:
[Kathja]1
7/5/12, 2:32 PM
#14

# 11 EFT är en motod som åteställer blockeringar i enerigflödet, lite som akupunktur utan nålar Skrattande Fast lättare och effektivare. Allt i Universum, inklusive du själv, är enerig. Energin har ett speciellt naturligt flöde beroende på vad det är. Det gör att en frisk kropp har ett flöde, och om du blir sjuk, har hang-ups, trauman (fysiska eller psykiska) så ändras det flödet - det bli som blockeringar. Genom att knacka på speciella punkter på kroppen släpper dessa blockeringarna.

Jag har haft stor hjälp av EFT i mitt arbete med att nå fram till att må bra, använder det även nu då jag håller på att gå ner i vikt - dels för att ställa in mig på min idealvikt och dels för att slippa sockersug. Funkar kanon bra!

Du kan läsa om EFT här ( svensk-sida) och på youtube finns en massa "så här gär man" videor, och det är verkligen enkelt och man kan inte göra fel så att det bli någon skada eller förvärring, bara att prova sig fram.

målle
7/5/12, 8:23 PM
#15

Tänk om det bara är en så enkel sak som EFT som saknas mej! Jag ska verkligen kolla in det där!!!

[Kathja]1
7/5/12, 8:26 PM
#16

Ja tänk om det är så, mig fattades det iaf. Är som att reseta systemet Skrattande

målle
7/5/12, 8:33 PM
#17

Måste prova! Men inte ikväll! Måste ha mer lugn och ro! Kanske nästa vecka då jag e heeeelt ensam här hemma! Åh underbart! Behövs nu! Skrattande

LoAEmma
7/5/12, 11:25 PM
#18

Oh, hur vet man vart man ska trycka för att få bort pengablockeringar??? Tungan ute

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
7/5/12, 11:28 PM
#19

Man knackar på samma punkter oavsett vad man jobbar med för blockering - det är ditt fokus, det du säger och tänkter under tiden, som avgör vad du jobbar med för blockering. Skrattande

LoAEmma
7/5/12, 11:30 PM
#20

Åhåå! Hoppas bara jag inte känner mig fånig, brukar ju vara en turn-off på effekten då också….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
7/5/12, 11:35 PM
#21

Man känner sig lite fånig i början men det funkar iaf! Men ju bättre du är "uppkopplad" på din blockering desto effektivare blir det, men det funkar iaf. Du kan använda det till allt ifrån smärta till sockersug, pengablockeringar och ormrädsla. Tungan ute

Kolla gärna youtube-videor, där kan man se att det funkar fast folk gör lite olika, finns långa och korta rundor man knackar till exempel. Man kan säga sina "ramsor" lite olika oxå. Men inget kan gå fel det är bara att prova sig fram!

LoAEmma
7/5/12, 11:43 PM
#22

Kathja, gör en film åt mig du! Tror jag skulle vara det bästa för mig Skäms

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
7/5/12, 11:48 PM
#23

Ha ha, har ännu inte kommit dithän att jag gör egna videor, även om jag har tänkt på det flera gånger, men jag ska nog kunna hitta någon åt dig som du kan använda dig utav. Funkar det för din del om de är på engelska?

LoAEmma
7/5/12, 11:58 PM
#24

Hehe du ser, jag var inte helt ute och cyklade!!

Jo visst funkar det på engelska så till vida att jag kan språket bra, men svenska känns nog lättare att ta till sig på nåt vis ;-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MathildaF
7/10/12, 2:40 PM
#25

Behöver tips på att släppa sista spärren till att min önskning slår in. Dejtade en kille för rätt längesen nu men de hela tog slut eftersom han inte kände sig redo för ett förhållande. Sen har vi hörts lite från o till men nu var det längesen vi hördes. Jag har alltid känt att han är rätt för mig, att han är mannen i mitt liv. I början mådde ja dåligt utan honom men senaste året har ja känt ett lugn när ja tänker på oss tillsammans…tänker att de blir vi tillslut ändå:) Har senaste tiden fått massa tecken på att önskningen är på väg till mig,..så tolkat jag det iaf. Hans namn dyker upp överallt, på tv, i tidningar, fb osv. Jag träffar på hans släktingar o kompisar rätt ofta vilket jag inte gjort förrut. Har blivit lite kompis med en av hans kusiner(tror själv att hon kan va lösningen på att jag o killen ska få kontakt igen) Jag ser alla tecken men de liksom Stannar upp där?! Vad ska jag göra för att de ska gå snabbare? Ibland känner jag att inte "orkar" vänta mer men vet jag kommer ångrar mig om jag ger upp. Jag tror verkligen på attraktionslagen då jag har fått massa saker tack vare de. Har varit sjuk i ätstörningar sen 17 års ålder (är nu 25) o har äntligen fått komma till den klinik vi önskat men som läkaren sa inte skulle gå först. Grejen är att ja oroade mig aldrig över att inte få komma dit utan kände ba..de löser sig, vilket det gjorde:) Min pappa insjuknade i obotlig cancer för 2 år sen o enligt läkaren skulle han inte har överlevt förra sommaren. Min pappa är ändå hyfsat pigg nu o tumörerna har minskat så de inte finns alls många kvar, läkaren sa att de va ett mirakel. Det är ändå stora grejer som hänt med hjälp av attraktionslagen så varför dröjer det med den här killen jag vill ha?? Tips? Behöver lite pepptalk:)

[Kathja]1
7/10/12, 3:01 PM
#26

Med tanke på vad du berättar så är du absolut på rätt spår - det är bara sista biten kvar. Nu gäller det att inte tänka så mycket på din önskan, hålla undan känslan av frustration och att du inte vill vänta längre - njut av livet och var tacksam för, och nöjd med, det du redan har har. Så ska du se att det löser sig.

Det är ofta precis som du beskriver att det dyker upp en massa saker som påminner om det man vill ha, men inte riktigt är det, just innan manifestering. Det är även som så att det ofta känns som att man blir "testad" just innan man når i mål och då gäller det att inte ge upp och bli negativ.

Tror faktiskt inte att du behöver gör så mycket mer än att låta bli att vänta och tänka så mycket på när och hur det ska bli - lev ditt liv på bästa sätt. Gör roliga saker, skratta, älska och lev så kommer allt falla på plats för dig.

LoAEmma
7/10/12, 8:55 PM
#27

Jag ska testa EFT och knacka bort lite blockeringar, hoppas att det fungerar!!

Riktar in mig på pengar, samt känslan av otrygghet som kommer i vissa lägen med vissa saker.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
målle
7/10/12, 10:37 PM
#28

Exakt samma saker ska jag knacka bort! Måste bara finna lugnet och ron till att sätta mig ner och ta in all denna läran, just nu kan jag inte öppna den "porten"..har nog haft för mkt runtomkring mig och dessutom vet jag att de där telefonsamtalen jag måste ringa stoppar mig ngt enormt! MÅSTE ringa, men inte imgn, då är det min födelsedag och då ska jag luncha med min mor, på torsdag ska jag ringa! Ska ge mig själv det i födelsedagspresent, att låsa upp telefonsamtalsblockeringarna!

[Kathja]1
7/10/12, 10:49 PM
#29

Målle - knacka på samtalet! "Trots att jag oroar mig för att ringa samtalet till XXX respekterar och älskar jag mig själv"  - "åh vad jag oroar mig, jag får ont i magen då jag tänker på det…" - "jag vill verligen inte ringa trots att jag vet att jag måste"  - "åh vad önskar att jag slapp ringa" (knack , knack, knack)

"Allt är bra nu" - "Jag fixar detta"  -"Samtalet kommer att gå som en dans och li precis som jag vill att det ska bli" -  "Samtalet kommer att avlöpa bra därför att det är jag som har kontrollen" (knack, knack, knack) Och andas! Flört

LoAEmma
7/10/12, 11:31 PM
#30

Jaa, jäkla telefonsamtal kan ställa till det! Men bara gör det så kommer du känna dig så lättad efteråt :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
7/11/12, 9:24 AM
#31

för mig fungerar det att affirmera om min gamla tankar när jag upptäckt en blockering så börjar jag tänka på varför känner jag såhär, och börjar spåna vidare tills jag har hittat en slags lösning och sedan affirmerar jag. många återfall får ja i början men då börjar jag om med samma fråga tillslut behöver jag bara affirmera

målle
7/11/12, 10:11 AM
#32

Jag ska inte ringa idag för det tänker jag inte lägga min tid på just idag, imgn har jag avsatt tid för det och jag ska ringa direkt när jag vaknat så jag får dte ur världen! Om jag känner blockeringarna imgn ska jag knacka, knacka, knacka! Skrattande

LoAEmma
7/11/12, 10:29 AM
#33

Bra Målle! Och grattis på födelsedagen!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
7/11/12, 11:37 AM
#34

Tack LoAEmma!!

Annons:
crinalina
7/11/12, 6:39 PM
#35

Graaaattis målle!!

Jag ringde precis ett samtal, där jag talade om att jag inte kan jobba imorgon kväll som jag lovat att göra (läs mer i "hur går det pengarna"-tråden om ni vill) och före det så knackade jag lite på det och sedan tänkte jag att "tack för den härliga utgången av detta samtal, tack för den braiga känslan under detta samtal". Och det gick jättebra, det var helt okej att jag inte kan jobba och allt kändes bra.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
7/11/12, 7:16 PM
#36

Tack crinalina!!

Upp till toppen
Annons: