Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1188 ggr
Mirjah
2012-04-18 08:57

Skola och omsorg

..tänk om de skulle fokusera mer på de oändliga resurser som finns i attraktionslagen istället för att fokusera så mycket på de resurser som de inte har?

Annons:
Mirjah
2012-04-18 09:03
#1

Det fokuseras ju väldigt mycket på bristerna  och på hur dåligt barn, gamla och anställda mår…. Hur vänder man på den pannkakan? Obestämd

crinalina
2012-04-18 11:56
#2

Genom att lära våra barn att använda attraktionslagen och se det positiva istället för det negativa. Vi kan omöjligt ändra på alla andra, och allt inrotat, på en och samma gång. Det vi kan göra är att förändra vår värld utifrån oss själva, sprida ringarna vidare med oss i centrum. Lär dina barn, nära och kära. Sorid ringarna genom dem. Låt dem sprida sina ringar. Så småningom växer det och blir större.

Eller så kan du bli politiker och hoppas på att din inställning blir väl mottagen. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Mirjah
2012-04-18 13:02
#3

#2 Så när mina barn är stora nog, och har mandat att tycka och TÄNKA  och KÄNNA till, så kommer framtidens skola vara en prunkande trädgård, med mängder av inspiration från både miljö och lärare där de lär sig framförallt om hur de universella lagarna fungerar. I like that.

Men så länge det debatteras och skrivs och visas i media hur fattigt och eländigt det är…… Den som väntar på nåt gott?

[Månsten]
2012-04-18 17:42
#4

Nja, att få dom till att tänka på något annat än pengar är nog svårt.

Pengar, perngar och återigen pengar…är det som styr, tyvärr.

Det jag inte förstår, är: vart tar pengarna vägen?? Det är besparingar och indragningar varje år.

Pengarna fanns ju där på 70 och 80-talet, med hemalagad mat i skolan och god äldreomsorg. Var är de nu??

Upp till toppen
Annons: