Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1241 ggr
baby2012
2012-04-10 15:43

På torsdag avgörs om jag får en chans till...

Sitter på  jobbet och borde koncentrera mig men tankarna bara snurrar. Önskar mig mer än ngt. annat ett barn till. Har gjort 3 äggdonationer utomlands utan resultat. Anses för gammal (50 år) för att försöka här i Sverige. Nu har min klinik sagt att jag egentligen också fallit för deras åldersgräns men de skall diskutera  mitt fall för att evt. ge mig dispens på torsdag. Plockade fram The Secret och inser ju att jag inte varit tillräckligt duktig på att affiremera, tänka positivt etc fast jag verkligen försökt. Hur 17 gör man? Hur kan man vara glad för att man har ngt. när  det i varje vaket ögonblick är uppenbart att man inte har det? Jag menar; hur kan man lura sig själv så?  Nu har jag gjort en LoA tavla på att jag får lov att göra en behandling till och att denna gången kommer jag att få en underbar bebis. Skall försöka affirmera men, vad mer kan jag göra. Paniken fyller magen på mig och säger "Det är för sent, du kommer aldrig att få den där bebisen" Så får man inte tänka, jag vet, men HUR ska man kunna låta bli? På torsdag KAN det ju faktiskt vara för sent.

Till saken hör också att min man egentligen inte vill ha fler barn, han har ställt upp på allt för att göra mig glad eftersom han vet hur mycket det betyder för mig. Är det detta som stoppar Lagen? Om det är jag själv som skall atttrahera det  jag vill ha, lyssnar då lagen på honom?

Oj,oj, detta blev rörigt, lika rörigt som jag känner mig just nu. Men om ngn orkar läsa vore jag tacksam för ett svar.

Annons:
crinalina
2012-04-10 16:25
#1

Jag frågar mig, och dig, vad det är för känsla du så. gärna, nästan desperat, är ute efter? För LoA handlar om känslor, och önskningar handlar om känslor. Vad är det för känsla du önskar ha?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-04-10 21:23
#2

Crinalina - kunde inte sagt det bättre själv! Allr vi önskar grundar sig ALLTID i en känsla, det är känslan vi önskar, inte barnet/jobbet/bilen/mannen/pengarna - bara känslan. Det är därför vi bör formulera våra önskningar utifrån vilken känsla och vilket tillstånd vi vill uppnå, inget annat. Av den enkla anledningen att vi inte alltid vet vad vi önskar! Vi tror att vi önskar en sake men egentligen är det en annan och det är det vi fakiskt önskar vi får, inte det vi tror att vi ber om.

Tex om du önskar dig en relation med en viss man och det aldrig bli verkligt så beror det på att de känslor och det tillstånd du ber om aldrig kommer att bli en verklighet med den mannen. Så ta reda på vilken känsla du ber om, inte vilken sak.

Och lycka till med bebisen!!!

[trewq]
2012-04-15 22:47
#3

Om man faktiskt förstår att man är den som skapar, då kan man också se att man själv skapar allt, men bara till en gräns.

Upp till toppen
Annons: