Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 4984 ggr
Evaline
4/8/12, 8:49 AM

Tips när det gäller jobb?

Hej!

Jag skulle behöva lite tips och rådgivning av er här! Ni har varit stor hjälp innan :).

Det är så att jag är arbeslös i nuläget, eller ja, arbetssökande.. I alla fall, jag har hållt på med LoA i ett år snart och det funkar galant med det mesta (lycka, hälsa, och andra småsaker) men jag har inte fått kläm på det här med att få jobbet jag vill ha än.

Jag vet vart jag vill arbeta, men företaget söker inga just nu så jag hade tänkt lämna en spontanansökan i veckan.

Vet ju hur man gör, men har ni några speciella tips och trix när det gäller jobb?

Tack på förhand! ♥

Annons:
[Kathja]1
4/8/12, 10:10 PM
#1

Mitt tips vad det gäller jobb är att inte be om att få en specifik position på en specifik arbetsplats eftersom det vi egentligen ber om (önskar) är att uppnå en känsla (känslan är energin) och om den känslan du ber om inte kommer att kunna manifesteras på det stället i den positionen du ber om så kommer du inte att få det du (tror att du) vill ha!

Be istället om ett jobb som ger dig vad det nu är du vill ha för känsla, be om känslan och be om det eller något bättre.

Det samma gäller förhållanden, boende osv - ja allt faktiskt.

gardit
9/19/13, 7:54 PM
#2

"Det finns en perfekt lag om tillgång och efterfrågan. I varje ögonblick och var jag än befinner mig har jag exakt vad jag behöver. Jag är nu på min rätta plats och gör det jag älskar att göra. Alla mina talanger tas tillvara och får sitt rätta uttryck. Jag är gudomligt ledd och inspirerad i allt jag gör. Jag tänker rätt, talar rätt och handlar rätt. Jag trivs och sprider trivsel omkring mig. Jag är gudomligt kreativ och gudomligt aktiv."

ur Tänk dig ett bättre liv av Annastina Vrethammar

En lång affirmation, men gör om den till din egen, det funkar för mig! Och precis som Kathja skriver, ha ett öppet sinne, vägen till din rätta plats kan vara krokig.

Lycka till!

gardit
9/19/13, 7:57 PM
#3

oops!

lärde mig något nytt just nu, kolla datumet😃, frågan var visst gammal, men hoppas att någon kan få hjälp av mitt inlägg ändå

[Kathja]1
9/19/13, 8:11 PM
#4

Spelar ingen roll! Allt sker av en anledning, du ska se att du puffade denna tråd för att någon behövde läsa här. 😉

Otroulig
9/19/13, 9:25 PM
#5

Hihi, #4 precis vad jag tänkte skriva 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Evaline
9/25/13, 10:16 AM
#6

Roliga saker har i alla fall hänt!! Jag har inte använt mig aktivt av LoA men jag kom helt plötsligt in som reserv nu i höst på en utbildning som jag sökte i våras och fick besked om att jag inte kommit in på. Grät floder i dagar, men satte ändå upp det tråkiga brevet på kylen och ja. Nu pluggar jag :)!

Annons:
[Torahzen]
9/25/13, 11:35 AM
#7

Kul!

Jag söker nytt jobb, så det kanske är jag som behöver läsa. Jag behöver väl en stor spark i baken för att gå vidare till handling 😉

gavran
9/26/13, 3:03 PM
#8

#2 Den boken av AnnaStina Vrethammar var boken som förändrade mitt liv, för en herrans massa år sen! 🙂 (Lite OT)

MissInAction
12/20/13, 11:30 PM
#9

Här är en till som söker jobb! Tänkte söka mig till London eller däromkring 😇


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
12/20/13, 11:36 PM
#10

Nähä! 😉 Lycka till!

Jag söker också nytt jobb som tillåter mig att ta tillvara på mina talanger och utvecklas i en härligt gemenskap. Jag är omtyckt och respekterad av mina jobbarkompisar, chef och kunder. Jag får bra betalt och arbetstider.

sweetgum
11/27/16, 8:48 PM
#11

Jag har kris. Inget jobb, ingen akassa och kan inte få försörjningsstöd utan att göra mig av med mina fonder och sparpengar. Något jag verkligen inte vill. Det är ju mina föräldrar som sparat för min framtid. Jag tvingas nu bo hemma för att kunna leva. Mina pengatrubbel blir bara värre och värre. Här har loa inte fungerat för mig. Några tips?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

sweetgum
11/28/16, 3:27 PM
#12

Ok har fått ett fantastiskt erbjudande om praktik på en vingård i Toscana. Mitt problem… kommer inte tjäna pengar (gratis mat och boende får jag däremot). Jag och pengar verkar verkligen inte gå ihop. Jag vill verkligen ha praktiken och kunna tjäna lite pengar samtidigt. frilans? Nätjobb? tips på hur jag kan försörja mig vid sidan av.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

[Torahzen]
11/28/16, 4:49 PM
#13

Finns det någon restaurang där?

Annons:
Otroulig
12/3/16, 4:08 PM
#14

#12 Vet du Sweetgum, ibland är det bra och bara hoppa och lita på att det löser sig. Precis som Tora är inne på - det finns säkert extra jobb när du kommer fram, Du har ju mat och boende. Det klarar du ju dig långt på eller hur? Det verkar ju perfekt - eftersom du inte har en lägenhet som står och tuggar pengar när du är borta så vad fasiken - Hoppa! Om det känns bra. Känns det bra? 

Nu måste jag skriva i nån lämplig tråd om min jobb manifestation 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

sweetgum
12/6/16, 11:32 AM
#15

#14 Jag brukar vara duktig på att hoppa men oftast har det slutat med att jag fått flytta hem pga pengarbrist (även om jag haft jättekul etc).  Har tröttnat lite på det. Tycker synd om mina stackars föräldrar haha.

Jag ska försöka hoppa. Vill ju verkligen dit. Försöker fundera på sätt att tjäna pengar ändå (ligger ute på landet så det finns inga andra jobb i närheten). kanske genom att sälja artiklar, kan skriva men har aldrig sålt artiklar förut.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

[colors_]
7/31/17, 5:33 PM
#16

Mitt tips till att få jobb är att utbilda sig. Jag gick en Yrkeshögskoleutbildning på två år och fick jobb direkt efter, det jobbet tog dock slut efter ca ett halvår, men efter ett halvår till (av arbetssökande) har jag nu jobb igen tack vare mina utbildningar (och detta jobb har bra arbetstider, dubbla lönen från förra, jag bor nästan granne med det, och det är lagom utmanande…m.m. osv…). Ibland tar det tid, och man får prova fler utbildningar, ha flera jobb man trivs/otrivs med… Men till slut brukar man hitta rätt… Och kanske rättare sen? ;) Utan dessa utbildningar hade jag dock aldrig fått detta jobb. PS. Om du är arbetslös, se till att ta till vara på tiden, gör saker du vill och kan, lär dig ett språk, träna, vad som så dyker det plötsligt upp ett bra jobb och möjlighet när man minst anar det! Och eftersom man tog tillvara på sin "fritid", gick även denna arbetslösa tiden snabbt förbi… Det är mina tips!

Upp till toppen
Annons: