Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2423 ggr
Jerrie
4/5/12, 12:19 PM

Vad gjorde jag för fel?

Hallå alla!

Ja, har ju läst The secret som alla andra här, och jag kan också säga att jag faktiskt har upplevt händelsekedjor i mitt liv då jag verkligen har känt att LOA verkar ha haft ett finger med i spelet. Detta hände främst innan jag hade läst The secret, men vid läsningen av boken kände jag igen mig i vissa händelser.

För ett par år sedan läste jag alltså The secret och blev eld och lågor. Jag bestämde mig för att testa LOA, och ett tillfälle infann sig när jag träffade en person jag verkligen kände att jag ville lära känna och bli vän med. Min entusiasm inför den här personen var vid vårt första och enda möte stark, och jag började ägna varje dag åt att visualisera hur personen och jag satt på kafé och fikade, gick skogspromenader och allt möjligt.Jag gjorde detta ganska länge, men eftersom vi bara hade mötts en gång så försvann det sanna engagemanget. Jag fortsatte dock att tänka på personen och visualisera varje dag.

Ingenting hände. Vi blev inte vänner. När jag fick anledning att ta kontakt med personen via mail så blev det till och med så illa att personen vägrade svara på mail.

Den här grejen har gjort att jag har tappat den tro jag hade på The secret och LOA. Eller kan jag ha gjort något sorts fel när jag försökte tillämpa LOA? Berodde mitt misslyckande på att det var svårt att känna det där sanna engagemanget för den där personen allt vad tiden gick?

Annons:
crinalina
4/5/12, 4:58 PM
#1

Hej Jerrie, och välkommen hit!

Det här är en inte helt enkel fråga att svara på men jag ska göra en påbörjan iaf.

Det är nog helt enkelt så att det inte är den personen i sig som är det viktiga i det du vill innerst inne i ditt hjärta, utan snarare så att mötet med den här personen väckte något i dig till liv som låg och pyrde.

Personer vi möter som hastigast kan ofta ha en viktig betydelse för hur våra tankar och känslor förs vidare mot det vi i hjärtat vill ha. Och LoA handlar om vad du i hjärtat vill ha. Eftersom du bara träffade den personen en gång så kan inte just den personen vara exakt den som ditt hjärta önskar, däremot så kan den personen ha egenskaper som du önskar hos en partner.

Snurrigt?

Många gör felet med att fokusera sina känslor och sina önskningar på en särskild person som de TROR är rätt för dem. Det man bör göra är att fokusera på de egenskaper ens drömpartner har och vilka känslor det väcker inom en, utan att tillskriva de egenskaperna och känslorna en särskild person. För det kan vara så, och är ofta så, att man tror att en person är på en visst sätt för att man vill att det ska vara så.

Med andra ord, du kände egentligen inte den här personen i din fråga utan du tillskrev personen en massa egenskaper som den kanske inte har. Detta gör att det krockar med din innersta äkta önskan om hur en partner ska vara.

Detta är säkert lite virrigt att förstå, men fundera lite och ställ frågor. För LoA fungerar, hela tiden, utan undantag, utan misstag. LoA "vet" vad du vill innan du själv vet det. Men du kan inte få det förrän du själv har förståt och vet med säkerhet vad det är du vill. LoA kan ge ledtrådar och föra dig på rätt väg, men du får det inte förrän du vet.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
4/5/12, 9:01 PM
#2

Precis! Personen hade med all säkerhet vissa egenskaper som du vill ha i dina relationer, och det var det du kände igen och attraherades av - men han/hon kanske inte matchade dig på andra plan. Svårt att spekulera i egentligen, men låter som en trolig förklaring.

(Ibland kan man tro att man fokuserar på det man vill ha medans man egentligen samtidigt är alltför medveten om att man faktiskt inte har det än, och det kan slå över i bara mer medvetenhet om och mer avsaknad av det man vill.. kan varit så oxå.. känslan i magen talar om vilken sida av myntet man verkligen tänker på!)

Hur som helst, om du klurar ut vilka egenskaper det var som attraherade dig, och fokuserar mer generellt på dem, att det är var du vill ha i relationer med människor omkring dig - så kan du dra till dig fler som matchar det, och dig.

(Fast man måste inte visualisera för att få vad man vill heller… räcker egentligen att hålla sig på en allmänt positiv vibb om det mesta så kommer så småningom allt man vill ha dyka upp! Vara i zonen, vara i flowet, vara i inspiration, glädje, Vortex)

Upp till toppen
Annons: