Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2688 ggr
crinalina
4/4/12, 1:51 PM

Universums krokiga, och raka, vägar

Som en del av er kanske har läst så håller jag på att flytta in i min drömlägenhet. Vägen hit har dock inte varit spikrak och jag tänkte berätta den som ett exempel på hur det kan gå till.

När jag nyligen flyttat hit till Spanien, för 3 år sedan, så blev jag bjuden till en barbeque hos några nya vänner. Det visade sig att den var på deras takterrass, och jag fullkomligen älskade det. Jag bestämde mig för att en dag ska jag också ha en takterrass. För ett och ett halvt år sedan, jag hade precis flyttat in med min pojkvän i hans lägenhet, bestämde sig våra vänner för att flytta tillbaka till sitt hemland så fort de fått sin bar såld. Vi sa genast att vi ville hyra den efter dem. Försäljningen av baren tog dock längre tid än väntat, och en dag kom ägaren till lägenheten in, som råkar vara svensk, i baren och sa att han tänkte sälja. Jag och min pojkvän hade pratat om att ev köpa lägenhet så vi sa genast att vi var intresserade. Hur som helst så visade det sig att takterrassen där inte var privat så då var vi ju inte intresserade längre, och jag hade ändå mina tvivel då vi visste att det varit en del problem med en del saker och jag tyckte också att den var lite liten. Universum visade oss vägen genom att visa oss papperet som bevisade att takterrassen inte ingick.

Hur som helst så hade vi varit inställda på att flytta så länge, ca 8 månader, och bara väntat så vi bestämde oss för att hitta en annan lägenhet att köpa. Vi var och kollade på en del och hittade en som vi gillade. Gillade! Jag älskade den inte, invändigt var den bra, men utvändigt var det bara en vanlig normal balkong och i mitt huvud hade jag fortfarande att jag ville ha en takterrass. Banken drog ut på tiden så länge så säljaren sålde den till en annan. Vilken tur och TACK Universum tänkte jag tyst för mig själv.

Vi fortsatte titta och hittade snart en annan lägenhet som var bättre än den förra, men fortfarande bara balkong. Banken drog återigen ut på tiden och gav till slut avslag (bankerna här i Spanien lånar just nu inte ut pengar överhuvudtaget om du inte har en handpenning på minst 30 procent och med priser på långt över 100 000 euro så blir det väldigt mycket pengar).Tjoho, var det någonting inom mig som sa.

Då gav vi upp. Min sambo ville inte hyra, och vi har det egentligen bra där vi är, även om vi gärna hade haft något större. Men det är tryggt och genom ett företag vilket ger oss en del fördelar jämfört med om man hyr privat som är det vanligaste här.

Till saken hör att min sambo inte bryr sig om om utedelen och det är han som har kontrakt på jobb och pengar, och det är i hans namn allt kommer vara. Därför attraherade vi bara lägenheter med balkonger, och eftersom det var fel för mig så funkade det inte.

Det var innan jul vi gav upp, då hade vi försökt i 6 månader. Vi bestämde oss för att fixa till våran nuvarande lägenhet istället med lite nya gardiner, ommöblering och sådant.

Under januari så började fler och fler av mina vänner hitta nya hem som de älskade och jag blev så klart jätteglad för varenda en av dem. Helt plötsligt för ca 3 veckor sedan så visade min sambo mig en annons i en tidning på en hyreslägenhet med takterrass, vi ringde på den men var tyvärr något sena och den var redan uthyrd.

Då började fler och fler av mina vänner på facebook skriva om sina drömlägenheter, att de precis flyttat, flyttade nu eller skulle flytta. Jag sände ut all min glädje och kärlek till vänner och kände att jag kom närmare min egen hela tiden.

Då började vi ringa och på lägenhetsannonser, och jag insåg att Universums vägar är konstiga ibland. En agent svarade inte, en annan skulle ringa tillbaka och gjorde det inte, en tredje hade inte tid att visa, osv osv. Vi lyckades få se några som inte var helt rätt men som var betydligt bättre än någon av dem vi försökt köpa. Jag såg en på nätet som var listad hos en agent som vi inte gillar, och som i fredags sa att han skulle visa några andra den på måndag och han trodde de skulle ta den, men om inte så skulle han höra av sig till oss. Nästa morgon, lördag morgon, får jag ett email från en agent som jag varit i kontakt med på torsdagen, och min sambo råkat springa på samma dag, med information och bilder på en lägenhet som hon precis varit och listat. Det visade sig vara precis den som vi ville se men som troligtvis skulle bli uthyrd till andra på måndagen.

Vi ringde genast upp den bra agenten och vi fick tid för visning när jag slutade jobbet i lördags em, tillsammans med ägaren som berättade att han inte hört någonting från den andra, dåliga, agenten om att han ville ha en visning.

VI ÄLSKADE LÄGENHETEN!! Den har en massiv takterrass, en balkong på bostadsvåningen, och är större inomhus.

Till saken hör att vi har vänner som bor i samma komplex, huset mitt emot och de har en mindre lägenhet med takterrass. Två veckor innan vi såg våran var vi hos dem på söndagslunchbarbque och jag sa att precis en sådan terrass vill jag också ha, med balkong under, i det området som de bor i, fast ett rum mer än de har. Och det var exakt det vi fick, 2 veckor senare.

Vi skrev kontrakt och fick nycklarna i måndags. :D

Puhh, långt det blev.

Kontentan av det hela? Universum gav oss det vi ville, men inte förrän vi släppt våra önskningar och var tvärsäkra med vad det var vi båda ville ha. Fram tills dess, så skickades vi ut på krokiga vägar för att lära oss vad vi ville ha. Vi skulle inte köpa, vi skulle ha en takterrass osv. Universum visste före vi var medvetna om det.

Så nu flyttar vi! :D

Kram <3

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Spejsan
4/4/12, 4:50 PM
#1

Åååh, det är så roligt att läsa!!! Grattis till er och hoppas lyckan fortsätter flöda i er liv! :)

[Kathja]1
4/6/12, 8:46 AM
#2

Visst är det underbart hur det funkar! Grattis till drömlägenheten.

Fylgja
4/9/12, 10:27 PM
#3

Yeah!

Helt fantastiskt! Gratulerar till nya boet Skrattande

[Torahzen]
4/10/12, 10:33 AM
#4

Grattis! Universum är så finurligt…

Upp till toppen
Annons: