Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2539 ggr
gladmymlan
2012-03-29 21:58

jag har-håller på att lyckas med allt, ger ångest!

Hej alla!

Jag kom i kontakt med lagen om attraktion för ett par år sen, och sen dess har allt hänt som jag vill i min väg..

jag visualiserade hej vilt, sa upp mig från mitt arbete och blev barnboksförfattare, musiker mm på heltid ( ja eller håller på med att få igång företaget men det verkar jättelovande hittils,)

jag hittade min drömgård exakt som jag visualiserat den, och till o med inredningsmässigt är den som jag tänkt…

sambon visualiserade sig till ett chefsjobb med bra lön, fast han bara var fabriksarbetare,

jag visualiserade fram hundar hästar och allt…

men nu då?! det skrämmer livet ur mej. för ibland har jag ångest ( som fd utbränd-adhd-tjej) över att jag uppfyllt alla drömmar och ÄNDÅ inte är lycklig…

jag är bara stressad och jagar efter nåt annat känns det som,

att vara i nuet, är en omöjlighet för mig, antagligen pga adhdn, jag kan aldrig vila, sova middag, eller somna utan piller, och sover max 5 timmar en bra natt.

jag äter concerta mm om dagarna, och det känns som om dom #förstör" min tillgång till mina äkta känslor,

men jag kan inte vara utan medicinen heller precis.

nån mer som har adhd- och medicinerar samtidigt som ni följer lagen om A? det är ju liksom motstridigt på nåt vis.

flummigt inlägg men det är nästan så jag inte vågar visualisera längre, och tanken på allt ansvar jag har över måendet särskilt när jag mår ångestdåligt,

och vet att det kan botas genom rätt tänk, men jag lyckas inte, har inte kraft nog om ni förstår;(

Annons:
crinalina
2012-03-29 22:08
#1

Hej, och vilka fantastiska saker du har skapat i ditt liv. Har du provat att visualisera perfekt hälsa, god sömn och lugn och ro på samma vis som du visualiserat allt annat? :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

gladmymlan
2012-03-30 07:41
#2

hej igen;)

det är svårare, det jag har lärt mig av mina erfarenheter om lagen om attraktion, är ju att det jag visualiserar, skapas bara när jag känner innuti ren och skär positivism/ glädje/ kärlek kring det jag önskar.

När jag vill visualisera fram en "sak" jag gärna vill ha, då är det enkelt att se den där "saken" framför mig, och känna lycka, men när jag ska visualisera fram något om "hälsan" så är det mkt svårare.

Min teknik för att skapa i tanken och sen i verkligheten är att jag kan rita, skriva detaljer runt om kring själva grejen jag vill ha. Jag kan ha bilder på hästen eller huset uppsatt i köket väl synligt. Jag kan ut och provköra bilar som jag skulle vilja ha och på så sätt hålla min visualisering aktuell.

Men att göra samma sak med hälsa eller god natt sömn, det blir inte samma sak. Saker är lätt, ett mentalt tillstånd svårare:)

Kanske har jag fokuserat för mycket på saker omkring mig bara för att det just är "enklare" och för lite kring mitt mentala tillstånd.

Ska verkligen göra ett nytt försök att visualisera fram lugn och ro, men sannerligen inte lätt när jag inte riktigt vet vad ordet "lugn" innebär;)

crinalina
2012-03-31 23:13
#3

Jag har ett tips, som jag ger alla, och deför att du vill ha det bästa som går, för att du skapar ditt drömliv, för din perfekta sömn och hälsa. Tipset har jag plockat från The Magic som är Rhonda Byenes senaste bok som är väl värd sina pengar. Den kom gratis till mig i samma stund den släpptes i princip.. Som ebok. Den hanslar om tacksamhet för allt man har, allt man fått, allt, allt, allt i dåtid, nutid och framtid. Bla perfekt hälsa. t är att se in i dina egna ögon, i en spegel såklart, och tala om för dig själv de saker du älskar hos dig. Allt från minsta lilla sak till stora saker. Tacka dig själv, tre gånger tack,

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2012-03-31 23:14
#4

Rörigt, skriver från nallen och den flyttade om lite i texten. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2012-04-01 20:02
#5

Hm, förstår dig! Låter som du behöver öva, öva, öva på att sakta ner..

gör..

saker…

hälften…

så…

snabbt…

några minuter här och där.

Och tänk… tankarna… i  halva… hastigheten.. oxå ..lite nu som då.

Den känslan kommer bygga på över tid!

Hmm, borde ju gå att rita bilder av små barn som sover sådär skönt, tokchillade rastafaris.. JAg tror det kan funka för dig! När nåt känns längre bort behövs bara lite mer fokus.. (Men bara om det känns rätt, inte om det känns motigt!)

Låt mediciner vara som de är så länge, när du börjat ändra vibbarna kommer du få inspiration om vad du behöver/vill göra med det.

[Kathja]1
2012-04-01 20:16
#6

Blir hel impad över hur bra fokus du har som får till alla de där grejerna. Heja dig! Var tacksam över det. Se inte på det du inte har som hälsa och inre lugn - det kommer att komma om du bara låter det ta sin tid.

Med tanke på både ein diagnos och din medicin så är det ännu mer otroligt vilket fokus du har. Jag jobbar med killar som har samma problematik som du och är det något de har svårt med så är det att behålla fokus, vara här och nu, känna tacksamhet och glädje. Så du har lyckats väl och kommit långt!

Men låt det andra få ta sin tid, det kommer när du är redo för det. Undertiden så ska du njuta av det du redan har. Skratta så mycket det går och vara tacksam över att du fär leva just ditt liv på det sätt som är ämnat för just dig.

Öva en lite stund var dag på att "bara vara". Prova tex med att sitta och titta på en blomma, studera vart blad, var lite nerv, ta in dess färg, dess lukt och dess energi. Låt det ta den tiden det tar att gå igenom hela blomman. Tacka sedan för lugnet. Nästa dag tar du och studerar en annan grej.

Dag för dag, steg för steg.

Annons:
gladmymlan
2012-04-02 12:49
#7

tack för fina svar! jag tycker det är bra tips som jag ska ta till mig och prova! jag vet ju att hjärnan inte vinner över hjärtat, så jag ska låta hjärtat få större plats och tanken mindre:)

Jag tycker själv att det är märkligt hur lagen om attraktion fungerat i mitt liv. Gården vi nu bor på kom till oss på helt overkligt sätt, som alla tycker är magi. Den är byggd så som jag drömt om, ut i minsta detalj, och nej inte en tipp-topp gård, men efter min vision helt klockren.

Det är små detaljer som gör det, som ex att jag alltid varit bestämd med hur min wc ska se ut, terracotta-beige med golvvärme halvmånefönster och badkar. döm av min förvåning när vi var på visningen och wcn var exakt så;)

vedspisen i köket som mina tankar, att se stallet från köksfönstret, att ha trädgårdspump i gammeldags en annan dröm. uthus med hundgård och snickarbod och allt i falurött med flaggstång…japp självklart sa universum. hönshus och höloft att busa i, ja sa universum.

lagom placerat från vägar och skolor ja och ja.

gården var populär, många på visningen, och vi hade inte pengar att "tävla med" i budgivning, det visste vi mer än väl..

men universum bryr sig inte om sådant, och vårt gårdsköp är ett fint exempel på hur annorlunda det kan funka, vägen till målet.

det visade sig att dom som ägde gården, letade efter ett hus, ett litet hus, i ett speciellt kvarter, i våran stad..och jodå, det var precis vad vi hade:)

så, dom struntade i hela budgivningens-cirkusen, kom och tittade på vårat, bjöd ut oss på hallonpaj en mysig majkväll och sa, äh vi kan la byta hus bara?.)

och så blev det!

de frodas o trivs jättefint i vårt gamla hus, och vi trivs kanon i vår gård.

kan tillägga att bankerna sa tvärnej, för de hade aldrig varit med om nåt sånt "byte" innan. och när det var som mörkast, såg det ut att inte kunna funka.

då sa min sambo o jag till varandra,

vi struntar i om alla säger att det inte går, att banker säger nej. Vi sätter oss i bilen och åker ut och tänker oss att vi är på väg "hem".

ja det gör vi sa jag. och så gjorde vi.

och nu firar vi snart ett års jubileum i drömhuset;)

så kan det bli när man bestämmer sig för att blunda för "hjärnans verklighet och begränsningar" och struntar i Hur nåt ska gå till, och fokuserar istället på vad man vill ha, och håller fast vid den tanken och gläds.

nu ska jag öva lugn-tekniker! tack:)

gladmymlan
2012-04-02 12:52
#8

tack för fina svar! jag tycker det är bra tips som jag ska ta till mig och prova! jag vet ju att hjärnan inte vinner över hjärtat, så jag ska låta hjärtat få större plats och tanken mindre:)

Jag tycker själv att det är märkligt hur lagen om attraktion fungerat i mitt liv. Gården vi nu bor på kom till oss på helt overkligt sätt, som alla tycker är magi. Den är byggd så som jag drömt om, ut i minsta detalj, och nej inte en tipp-topp gård, men efter min vision helt klockren.

Det är små detaljer som gör det, som ex att jag alltid varit bestämd med hur min wc ska se ut, terracotta-beige med golvvärme halvmånefönster och badkar. döm av min förvåning när vi var på visningen och wcn var exakt så;)

vedspisen i köket som mina tankar, att se stallet från köksfönstret, att ha trädgårdspump i gammeldags en annan dröm. uthus med hundgård och snickarbod och allt i falurött med flaggstång…japp självklart sa universum. hönshus och höloft att busa i, ja sa universum.

lagom placerat från vägar och skolor ja och ja.

gården var populär, många på visningen, och vi hade inte pengar att "tävla med" i budgivning, det visste vi mer än väl..

men universum bryr sig inte om sådant, och vårt gårdsköp är ett fint exempel på hur annorlunda det kan funka, vägen till målet.

det visade sig att dom som ägde gården, letade efter ett hus, ett litet hus, i ett speciellt kvarter, i våran stad..och jodå, det var precis vad vi hade:)

så, dom struntade i hela budgivningens-cirkusen, kom och tittade på vårat, bjöd ut oss på hallonpaj en mysig majkväll och sa, äh vi kan la byta hus bara?.)

och så blev det!

de frodas o trivs jättefint i vårt gamla hus, och vi trivs kanon i vår gård.

kan tillägga att bankerna sa tvärnej, för de hade aldrig varit med om nåt sånt "byte" innan. och när det var som mörkast, såg det ut att inte kunna funka.

då sa min sambo o jag till varandra,

vi struntar i om alla säger att det inte går, att banker säger nej. Vi sätter oss i bilen och åker ut och tänker oss att vi är på väg "hem".

ja det gör vi sa jag. och så gjorde vi.

och nu firar vi snart ett års jubileum i drömhuset;)

så kan det bli när man bestämmer sig för att blunda för "hjärnans verklighet och begränsningar" och struntar i Hur nåt ska gå till, och fokuserar istället på vad man vill ha, och håller fast vid den tanken och gläds.

nu ska jag öva lugn-tekniker! tack:)

crinalina
2012-04-02 13:42
#9

Wow! Den historien ger mig underbara rysningar genom hela kroppen. Vilket bevis på hur Universum fungerar! Helt fantastiskt. Tack för att du delade med dig av den! :D Och grattis till ett år i drömhuset! :D

Själva flyttar vi in i vår drömlägenhet den här veckan. Med en massiv takterrass och härlig utskt. I det hus och område vi ville vara i, nära vänner vi gillar att umgås med. Jag kan nu grilla som jag längtat efter, sola i fred, skriva hemma fast ute, Bestämde mig när svenska melodifestivalfinalen var att när det är den stora finalen ska jag ha ett eurovisionbarbequeparty på min takterrass (som jag inte hade då). Och så kommer det att bli! :D Och invändigt är det precis lika underbart! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2012-04-02 14:31
#10

fiiiiiiiiiiiiiiint!!! vilka inlägg!

allt faller på plats… mm, ska sola mig i den känslan ett tag, tack tjejer!!! ♥♥

LoAEmma
2012-09-01 23:03
#11

Oj vilka manifesteringar!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-09-01 23:48
#12

Ojojoj! Vad glad jag blir av den här tråden! Och inspirerad <3 Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2012-09-01 23:53
#13

# 8 wohoo - underbar läsningKyss

Annons:
[Evigheten]
2012-09-02 07:55
#14

vad kul att höra om dina manifesteringar! och kul att du berättade hur du gjorde med!! vilket gjorde mig riktigt nyfiken på hur alla har gjort som…

men tror jag kör på en ny tråd…Obestämd

Upp till toppen
Annons: