Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 3559 ggr
[luneri]
2012-03-26 12:40

Nu förändrar jag min tillvaro!

Jag skriver detta inlägg för jag behöver förändra min tillvaro, men jag vet inte hur. Eller jo, jag vet ju hur LOA fungerar och jag försöker tillämpa det, men det går inte bra. Jag tycker det är så svårt att se hoppet om något jag önskar när det verkligen inte finns något som tyder på detta i nuläget.

Jag skriver detta för att ge mig själv kraft att försöka hela vägen utan att ge upp.

Jag mår väldigt dåligt, jag är arbetslös, får knappt några intervju-tider av alla jobb jag söker, jag kan av den anledningen inte bo självständigt.

Jag har stora problem i mitt förhållande. Det är så jag upplever och jag mår riktigt dåligt varje dag över detta. Jag har pratat flera ggr om detta, men det verkar inte bli någon förändring, och jag vet inte hur jag ska hålla ut. Min energi har på något sätt tagit slut.

Inget går särskilt bra för mig och när det är såhär är det svårt att se saker positivt.

Men jag tänkte försöka nu för det är bättre än inget alls!

Först och främst vill jag rätta till min relation, eller hur det nu blir eftersom den drar mest kraft från mig. Jag vill känna mig älskad av min partner. Det är jätteviktigt att man finns där för varandra och bryr sig.

Jag vet inte hur jag ska fokusera på den biten riktigt eftersom jag vill att det ska fungera mellan oss, men enligt LOA ska man fokusera på enbart kärleken? Så det försöker jag med (fast väldigt svårt utan att känna avsaknaden av det). Jag hoppas kunna ignorera alla jobbiga känslor.

Sedan så har jag redan hopp om min arbetslösa situation, och jag har utbildningsplaner inom ett yrke som är eftertraktat, så där ska det nog gå bra, och flytt lär komma i samma stund. Jag ska byta bransh helt inom jobb.

Det är kanske inte så intressant, men läs om ni är intresserade!

Jag uppdaterar hur det går om det finns intresse.

Annons:
crinalina
2012-03-26 13:05
#1

Håll ut så ska du se att du snart hamnar rätt. :D Det första som slår mig är när du skriver att man ska fokusera på kärleken i ett förhållande, men att det är svårt utan att känna avsaknaden av kärleken. Min fråga är då; vems kärlek är det du fokuserar på? Din kärlek för din partner eller din parthers kärlek för dig? Och hur är det med din kärlek för dig själv? Vilken kärlek är det du känner avsaknad av, din för din partner eller din partners för dig? Intressant om du kunde svara på dem frågorna.

Saken är ju som sådan att man ska fokusera på sina egna känslor för någon annan, för man kan aldrig styra någon annans känslor. Man kan bara påverka det genom att attrahera det och man attraherar genom att skicka ut dem signalerna. Så om du vill känna kärlek FRÅN din partner måste ditt fokus ligga på DIN kärlek TILL din partner. Vad din partner ger tillbaka är av sekundär betydelse, det DU GER är det som är vikitgt här.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[luneri]
2012-03-29 21:38
#2

Främst är det min partners kärlek till mig. Jag känner inte av mycket av det just nu. I min mening är det inte så konstigt vi har knappt kontakt. Men jag måste säga att det även är min kärlek för honom också. Eftersom jag vill visa honom så mycket mer vad jag tycker och tänker, men jag känner mig inte bekväm att visa det med honom.

Jag har sagt några ggr att jag tycker det är viktigt med kontakt, men han verkar inte tycka samma sak. När jag hör av mig oftare (vilket inte är särskilt ofta om man jämför med många andra) så känner jag mig på och jobbig. Jag får ingen bekräftelse om det jag gör är uppskattat eller inte. Det gör mis osäker.

Jag har lagt mycket energi på detta och alla misslyckanden gör bara att jag inte orkar bry mig mer eftersom det sårar mig varje gång.

Jag förstår vad du menar. Jag känner mig alltid väldigt ledsen när jag försökt och det inte ger något tillbaks. Han verkar tycka om mig, men samtidigt vill han inte vara med mig eller vad det nu handlar om. Det ger mig dubbla signaler och jag vet inte hur jag ska tro egentligen. Det är långt ifrån som jag önskar att det hade vart.

Så jag tänkte att jag släpper taget om mina tankar kring detta så får det gå som det går.

[luneri]
2012-03-31 23:22
#3

Jag skulle fixa ett ärende ang. mina betyg inför utbildning jag ska söka, men det lunchstängt dit jag skulle gå då jag kom dit, så jag valde att gå och vänta i biblioteket som ligger i närheten tills de öppnade igen.

Jag hittade där en LOA-bok jag inte läst tidigare. det var dock inte vad jag var ute efter, iome att jag har 2 st hemma jag läser, men den fångade mitt intresse och var så intressant och bra skrivet samtidigt som den var lätt att förstå i det praktiska.

Boken heter Nyckeln till att bli framgångsrik (tror jag) skriven av Napoleon Hill (kan kolla efter vad den heter mer exakt om någon är intresserad) .

Den gav mig verkligen mycket förståelse för detta trots att jag har läst både The Secret och en annan bok redan (som jag inte är klar med än)

Med detta ville jag säga att jag har fått lite mer positivt tänkande och "hur" jag ska gå tillväga för att lyckas dra till mig det jag önskarGlad

Boken fokuserar mycket på att inte "ge upp" och att varje motgång kan istället vara en tillgång och insikt till att nå det man eftersträvar. Det gäller alltså hur man ser på saker och ting. För om man har ett positivt synsätt är det såklart lättare att se möjligheterna än om man bara såg det negativa. Även om man vart med om ett misslyckande kanske det finns något positivt med misslyckandet som detta medfört. Alltid får man nya lärdommar och erfarenheter, som kan vara väldigt värdefulla för att i slutändan lyckas och jag tror det är viktigt att "inte" förbise dessa.

Detta tyckte jag var väldigt intressant iome att man kan bli mer medveten om att fokusera på sin egen framgång inom det man vill uppnå.

Som jag nämnde ovan har jag fått mer förståelse över betydelsen av att se saker ur ett positivt synsätt (trots att jag trodde att jag visste hur tidigare) Samtidigt som jag funderat på det Crinalina beskrivit att ge kärlek. Jag tror inte min relation med min pojkvän är dålig egentligen som jag varit så ledsen över det senaste. Han är en väldigt bra person och jag uppskattar mycket hos honom. Jag tror snarare att situationen vi befinner i inte är den jag drömt om, men att det finns mycket som kan göras till det bättre om bara tid ges.

Jag har också styrts av rädsla tex om jag hör av mig för ofta, men jag tror helt enkelt att jag ska strunta i den rädslan och höra av mig när jag får det behovet eller impulsen, för på så sätt så kommer även mitt behov stillas samtidigt att det blir mer uppenbart och naturligt att höra av sig oftare till varandra om det sätts på rutin. Jag tror det är något man kan förändra bara man gör vad man själv känner känns rätt.

Jag fick mycket att fundera på efter att jag började läsa boken (har inte läst klart den ännu) och detta var tankar jag kommit fram tillGlad

Egentligen är det basic fakta inom LOA, men kände att jag behövde säga det ändåGlad

[luneri]
2012-03-31 23:22
#4

Oj så långt det blevTungan ute

linnease
2012-04-01 20:26
#5

och bra! :D

grymt ju!!

(Coolt att det går så bra framåt för oss här på forumet!!)

crinalina
2012-04-02 09:49
#6

Härligt! Det är så det går till, den boken, eller den informationen, man behövre just nu har en tendens att dyka upp bara sådär. Det är inte alltid det man trott att det skulle vara, men Universum visar en att det här området behöver du ta till dig mer av. :D

Linnease, det är jättehäftigt att det går så framåt för oss. Jag är för övrigt på väg att hämta nycklarna till min drömlägenhet. Med min efterlängtade takterrass där jag kan grilla och sola. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
linnease
2012-04-02 11:09
#7

Va?!?! Tjohoooo Crinalina!!!!!!! Åh så kul!!! ♥♥♥

crinalina
2012-04-02 13:54
#8

IIIIIIIHHHHHH!! Jag veeeet!!!!! :-))))))))) Nu har jag nycklarna och nu ska jag slänga ner kläder i en resväska och släpa upp till nya lägenheten. ÄÄÄÄNTLIGEN så kommer jag HEM!! :D <3 <3 <3

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2012-04-02 14:28
#9

HAHAHA!!!!! aahhhhhhhhhhhh…..

åh va skönt det låter :) :)

[luneri]
2012-04-12 21:37
#10

åh grattis till lägenheten!Glad

minimamma
2012-04-13 19:49
#11

Hur går det för dig då luneri?

[luneri]
2012-04-21 22:31
#12

Hmm, njaaTungan ute

Jag har börjat ofrågasätta saker och jag vet inte varför jag ska nöja mig med att känna mig mindre älskad om jag inte mår bra av det (i en relation).

Däremot har jag fått en väldigt bra kontakt med en kompis som det varit lite spänt med tidigare och det känns jättebra och jätteglad för det.

Med jobb går det sisådär, har vart på en intervju precis, och hoppas det går bra. Det är inget jobb jag drömmer om, men det är alltid ett jobbGlad

Sedan så har jag sökt till högskolan så jag hoppas jag kommer in därGlad Det känns som en start i en helt ny riktning som jag hoppas är rätt för mig.

[Kathja]1
2012-04-22 10:45
#13

Du ska inte alls nöja dig med det som är mindre än det bästa! Men det handlar om att hitta rätt fokus, att hela tiden sträva efter att må så bra som det bara går. När du har fått kläm på den känslan så blir det lättare att ta in alla de hintar du får av Universum/Gud om vilken väg du ska gå för att bibehålla känslan av lycka, harmoni och kärlek.

För det är det det hela går ut på, de det du har, var tacksam över det du har och lita på magkänslan. Det gäller bara att ha så pass mycket självkännedom att man vet när det är magkänslan och när det är "gamla spöken" som talar till dig. Det handlar oxå om att städa upp i gammal skit, att rensa energiflödet för att det ska vara så få hinder som möjligt mellan dig och det du drömmer om.

Så ifrågasett inte utan leta efter den goda känslan av kärlek och harmoni i ditt liv, inte i er relation, utan i livet.

Annons:
[luneri]
2012-04-23 10:18
#14

vårat förhållande tog slut igår. det var hans beslut eftersom han inte tyckte det fhungerade iome att han inte mår bra. Jag tror också det blir bäst så, och kännt att jag inte vill vara i ett förhållande som jag inte får någon kärlek, så kanske var det ett svar från LOA. Jag har på det senaste eftersträvat just efter kärlek, för jag har insett att det är de jag vill ha.

Det har vart riktigt jobbigt mellan oss, men jag tycker ändå jättemycket om honom, och det finns en känsla i mig som säger att jag borde vara med honom och att det bara är han jag vill vara med, men samtidigt är jag så kluven för jag mådde inte alls bra i vår relation. Nu är vi kompisar så förmodligen kommer det kännas som en stor tyngd som lättar för honom och vår relation som vänner kan kännas bättre.

Ibland tror jag på sådant som inte går att förklara. Som det finns beskrivet i vissa andliga böcker så tror jag att jag haft ett starkt band till honom i ett tidigare liv. Jag har alltid kännt väldigt starkt till honom även innan jag fick känslorna för honom.

Otroulig
2012-04-24 21:02
#15

Luneri, kram på dig.

Jag tror som du att det finns en mening med allt. Just idag känns det jobbigt men om några år om du ser tillbaka, så kommer du förmodligen se vad du eller han eller båda skulle lära er - eller vad detta skulle leda till.

Du har ju redan insett att du är värd att älskas!! Inte fy skam! Det tog mej 46 år Flört

Kram

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-04-24 21:25
#16

Ibland, när universum gett oss ledtråd efter ledtråd och vi inte ser dem, så får vi en spark i rätt riktning av universum. Det är alltid en bra sak. Stor kram till dig och stor lycka till med resten av ditt fantastiska och alldeles underbara liv fyllt av all kärlek och allt annat som du vill ha. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[luneri]
2012-05-02 22:20
#17

Tack crinalina och Otroulig!

Det kändes väldigt jobbigt första dagarna, men sedan insåg jag hur dålig relationen var och det kändes bra att avsluta den när jag tänkte igenom allt. Jag har bra kontakt med honom fortfarande, och det känns väldigt bra samtidigt fick jag väldigt mycket stöd och kärlek från omgivningen. Det har inte gått så lång tid sen det tog slut, men det känns som en början på något nytt och det känns väldigt bra. Jag väljer hellre att blicka framåt istället för att gräva ner mig i det förflutna. Det var länge sen det kändes såhär bra och jag är väldigt glad att det blev såhär ändå.

Sedan har jag fått sommarjobb!Glad

[luneri]
2012-08-07 22:19
#18

Jag skriver för att uppdatera och det känns som att det går åt rätt riktning. Jag har precis jobbat klart på mitt sommarjobb och jag kommer få extra till hösten där. Jag trivs bra där och var glad att jag fick just detta jobb. Lite lägre lön än jag haft tidigare men betydligt mindre stress och det är jag väldigt tacksam för.

Jag har också sökt en högskoleutbildning inom en helt annan inriktning som jag inte funderat på tidigare och jag kom in på min reservplats i den skola jag helst ville! Så jag hoppas att detta kommer vara något som kommer gå bra och passar mig.

Inom känslolivet har jag kommit över min förra kille, även om jag kan bli lite arg över att jag tillät mig att vara i en sådan situation som jag var i då. Nyligen har en vän visat intresse för mig, men är osäker på om han är intresserad. Det är någon jag tycker väldigt bra om, så vi får se vad som händer där.

Just nu känns det som att det mesta flyter på, men jag kan vara lite otålig med kärslekslivet eftersom jag inte tycker om att vara singel:P

LoAEmma
2012-08-07 23:44
#19

Va kul att du uppdaterar oss! Grattis till jobbet och till nya livet :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[luneri]
2012-08-08 22:10
#20

tack!:)

Annons:
Otroulig
2012-08-10 14:28
#21

Grattis, kul att läsa!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2012-08-10 14:51
#22

Visst ar det harligt nar det flyter!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-08-10 17:17
#23

Det är nåt med den här rubriken! Det liksom pirrar i mig bara jag läser den!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[luneri]
2012-08-15 11:21
#24

Ja det är jättehärligt!Glad

När jag skrev tråden kände jag en längtan efter en förädring till det bättre. Man måste nog bara våga tro och hoppasGlad

Det blir spännande nu till hösten och se hur allt utvecklar sig.

[Torahzen]
2012-08-15 11:24
#25

Ja, det blir verkligen en spännande höst med nytt jobb och allt. Det ska bli intressant och se var jag hamnar. TACK för mitt nya jobb!

[luneri]
2012-08-15 11:31
#26

Vad spännandeGlad Lycka till med jobbet!

LoAEmma
2012-08-15 12:57
#27

….nu blev jag pirr igen!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[luneri]
2012-08-15 22:21
#28

Skrattande

Upp till toppen
Annons: