Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1847 ggr
Håbe
3/21/12, 8:36 PM

Kan man önska för någon annans räkning?

Jag tycker det är spännande att vrida och vända lite på tankarna kring det här med LoA. Hur blir det om…… Jag tror det är ett sätt för mig att försöka greppa det hela.

Det finns en person i min närhet. En go och fantastisk tjej, som inte fattar det själv. LoA är så tydlig när man ser det i relation till henne. Hon blev mobbad i skolan, hoppade av, har haft perioder av depressioner och hon har skurit sig själv men slutat med det nu. Idag är hon en gladare och mer utåtriktad person (22 år), hon jobbar och verkar trivas där. Men samtidigt verkar hon dra åt sig folk som sviker och sårar henne. Nu senast var det pojkvännen, som vi alla gillade, som plötsligt gjorde slut utan förvarning.

Jag önskar henne något så mycket bättre än det hon drar till sig. Hon är värd det! Hon borde få det. Jag försöker tänka och måla upp bilden av henne som lycklig, med en man hon älskar och som älskar och respekterar henne, med barn och med vänner. I min bild är hon omgiven av människor älskar henne och hon ler så där riktigt inifrån.

Nu lär ju inte mina tankar skada, men hjälper de? När hon själv inte tänker positivt om sig själv eller förväntar sig annat än det hon får?

Annons:
crinalina
3/22/12, 11:24 AM
#1

Rhonda Byrne som skrev The Secret och The Power har precis kommit ut med en ny bok som heter The Magic. Den handlar om att visa tacksamhet och framförallt att vara tacksam för minsta lilla och allra största grej, och allt däremellan. Boken innehåller 28 olika övningar, en för varje dag i 28 dagar, som man kan göra för att få in tacksamheten i sitt liv. En av dem övningarna går ut på att hjälpa andra. Ta fram ett foto av den personen du vill hjälpa, eller framkalla en inre bild, och föreställ dig och tänk att den personen berättar för dig om det absolut fantastiska som har hänt, baserat på personen behöver hjälp med. Rhonda delar upp det i hälsa, rikedom och lycka, och man kan göra denna övning för en av dem eller alla tre för en och samma person. När du föreställer dig vad personen berättar så känn den glädje som bubblar upp inom dig när du hör den goda nyheten. Säg sedan tack, tack, tack för (namn) perfekta hälsa, rikedom eller lycka. Gör denna öving så ofta som du känner att det behövs. (Det är viktigt att du säger tack 3 gånger eftersom 3 är ett magiskt tal som finns återkommande i våra naturlagar)

Min sambo tappade en massa i vikt, och han var trådsmal från början, och efter jag började göra denna övning på honom så har han börjat gå upp i vikt igen och fått tillbaka sin aptit.

Min syster som haft en del, inte dödshotande, hälsoproblem och väntat på hjälp har äntligen fått det.

Vad gäller din vän så skulle jag fokusera på hennes lycka i denna övning.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
3/22/12, 4:36 PM
#2

Åh vad bra! Håller just på att läser Kraften. Känner att jag läser den långsammare än The Secret. Känns som att jag verkligen behöver stanna upp och reflektera kring varje stycke på ett annat sätt. Ta en paus på några dagar ibland. Så det tar lite tid :-) Ska köpa The Magic sen då. Finns den på svenska? Tror inte jag klarar att läsa den på engelska riktigt.

Tack för svaret.

crinalina
3/22/12, 5:53 PM
#3

Nej den finns inte på svenska än, vet inte när den kommer. Alla läser på det vis som passar en. Jag läser och läser om i snabbt tempo, slår upp och läser, eller lyssnar, på olika ranson stycket och avsnitt. Nästan dygnet runt ibland. Därefter kommer en sjunkainperiod som följs av en mindre förstår ingentingperiod, som i sin tur följs av en insiktsochtillämningsperiod,som följs av en vackelperiod, och så börjar det om. Samma böcker eller nya böcker.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: