Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2375 ggr
dragonstar
2012-03-20 16:42

Hej

Helt ny här inne och nu är det så att jag heltidsjukskrivne och har haft en väldigt tuff uppväxt med mycket jobbiga händelser.

Sitter nu och hoppas på att kunna få en sommarstuga som ska säljas och som ligger nära min pappa. Jag vill värkligne ha den och vet inte alls hur jag ksa ha råd med den om dne kostar md en hundratusen då jag bara kommer upp i det som max via familjelån.

SÅ nu vänder jagm mig hit in och vill ha hjälp med hur jag sak få detta att komma till mig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
gladmymlan
2012-03-30 07:48
#1

Hej!

Jag kan bara tipsa dig om att inte lägga någon som helst vikt vid "hur" du ska kunna få pengar-stuga etc.

Du frågar ju inte tandläkaren Hur han lagar din tand ex du bara beställer tid och går dit och så gör dom det dom ska.

Samma sak med skapandekraften;)

Det går inte heller vara "desperat behov av" eller "måste verkligen ha hundra tusen",

alla såna tankar är att du visar för universum en saknad av något, nåt du inte har men verkligen vill ha.

Försök att bara fokusera på hur du sitter i stugan och dricker kaffe exempelvis, som om den redan var din.

När tvivel kommer ( för det gör dom)

så bara tysta tankarna, och fokusera på målet dvs ex stugan. Där sitter du och har det gott, nära din pappa och allt.

hjärnan får inte ta plats med tankar om att " det kommer aldrig gå" eller "hur ska jag fixa pengar"

ha bara full tilltro till att skapande processen fungerar.

många kramar!

Spejsan
2012-03-30 11:34
#2

Jag vill tipsa dig om att varje dag vara innerligt tacksam för det du redan HAR. Ur den tacksamhetskänslan uppstår magi! :-)

dragonstar
2012-03-30 22:02
#3

Tack så jättemycket sitter och planerar vad jag ska plantera där, hur jag ska renovera och mola om inne och vad jag sal köra med tomten. Har bestämt vilken hönsras jag vill sattsa på och har även fått in sambon på att denna stuga kommer bli superbra. Har ävne gjort en tavla med vad jag ska få in i mitt liv och där är en bild på en stga satt och ord till så som Odling, Självförsörjning, skog natur och andra ord som jag kopplar till vad som ska komma in i mitt liv.

Hur visar ni respekt för det ni redna har?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Spejsan
2012-03-31 08:48
#4

Jag tycker att det är lätt att glömma bort "tacksamhetskänslan" i vardagen. För mig är det enklast att underhålla den under meditation. Jag tackar för att jag får finnas till, att jag är frisk och smärtfri, att mina barn mår bra. Jag kan känna en bubblande lyckokänsla över att mitt hjärta slår med fasta slag, och har gjort det de senaste 49 åren. Jag känner tacksamhet över en massa saker, att jag bor i Sverige, att jag har ett jobb, en fin älskling och massa annat.

Hitta en stund varje dag där du mediterar och både visualiserar och kan känna tacksamhetskänslor med samma äkthet i känslorna. :-)

crinalina
2012-03-31 23:23
#5

Rhonda Byrnes nya bok Therese Magic handlar just om tacksamhet. Den innehåller 28 övningar som alla går ut på att känna tacksamhet för olika delar i livet. Boken har precis kommit ut och finns än så lä ge pbara på engelska, men den är lättläst. Att få in tacksamhet i ens dagliga liv är enklare än man tror. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

dragonstar
2012-04-01 14:38
#6

#4 tack för förklaringen, jag är dock sjukrskriven och har både psykiska oh fysiska problem då svårt att vara tacksam för hälsan. Föröker så gott jag kan se posetiva saker i vardagen men det är svårt ibland.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
crinalina
2012-04-01 14:54
#7

Det må vara svårt att känna tacksamhet för hälsan när maMagic och läs den. Med en inställning att du mår ju dåligt så du kan inte må bättre kommer du ju baea fortsätta att må dåligt. S det positiva och inte det negativa. Var tacksam för all den goda hälsan som du faktiskt också har.n inte mår bra, men omöjligt är det inte. Det gäller att se och uppskatta de saker som faktiskt är bra med din hälsa. Som att du andas, har ögon att se med, händer att skriva här med, en vilja att må bättre. Det finns oändligt mycket som alldeles säkert är positivt med din hälsa. Börja skriv ner dem. Skaffa Rhonda Byrnes bok The

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

dragonstar
2012-04-01 15:04
#8

#7 det är sådanana saker jag föröker tänka på. Tack för det snabba svaret =)

Ska ta och jobba med att se det postiva mer tack.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

linnease
2012-04-01 20:17
#9

Instämmer, det är riktigt bra att leta efter små små saker att uppskatta som man redan har! Om man försöker visualisera fram nåt, är det väldigt lätt i början att man är för medveten om att man inte har det än.

Men hittar man nåt att uppskatta NU, som man redan har, så blir det en renare känsla, och kraftfullare! Och ju mer man är i känslan av gläde och uppskattning, ju mer kommer nya saker som kommer till dig att börja reflektera det, matcha det - nya saker att vara glad och gilla!

MÅSTE inte vara på området hälsa, även om det vore väldigt kraftfullt om du lyckas. Vad somhelst duger, bara du kan hitta mer tid i en bättre känsla!

Och däremellan, tillåt alla känslor som kommer upp till ytan i processen, gråta är super, betyder att man släpper spänningar.

dragonstar
2012-04-01 23:22
#10

#9 tack ja gråta blir en del och en del frustration. Har dagliga ongestatacker så det finns där men där imellan jobbar jag på att tänka posetivt. I dag hittade jag en lång promenad som fnkadde bra för mig och min valp, det är runt en sjö och finns massor med djurliv där. JAg kunde riktigt känna hur jag fylldes med energi när jag gick där.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

crinalina
2012-04-02 09:46
#11

#10 Promenader i en natur som talar till en är super för att komma i rätt känsla. Stanna upp, andas in djupt några gånger titta på allt det vackra som skapats runt omkring och var glad och tacksam för att att det finns för dig. :D

Det gäller liksom att hitta de sakerna som får en att må bra, och försöka vara i den känslan så mycket man kan. Och precis som vår visa Linnease skriver, däremellan tillåta sig att gråta och släppa spänningar. Du kommer att märka att de bra stunderna så småningom blir längre och oftare och de låga stunderna kortare och mer sällan.

En sak som är bra att minnas är att även de låga stunderna fyller en funktion och är där för att lära dig någonting och föra in dig på rätt väg. Lättnaden du kanske känner efter du gråtit en stund, eller känslan som kommer när paniken släpper och du inser hur skönt det är att INTE vara i panik, eller andra liknande känslor. De känslorna är lika viktiga dem.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

dragonstar
2012-04-03 14:54
#12

#11 jag undrar ju vad mina låga stunder skulle var här för att lära mig. Kan inte komma på någon anledning att tappa gräppet och lusten att leva perjodvis. Men jag jobbar på att se det posetiva.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Alexandraea
2012-04-05 13:16
#13

Jag har gjort en vision board, med bilder och fraser om saker jag vill ha och sånt jag är tacksam över, som jag har hängt upp på väggen i mitt sovrum. Varje gång jag känner mig på dåligt humör och att de negativa tankarna tar över så ställer jag mig och tittar på min vision board i 5 minuter, så blir jag glad och tacksam igen och får en massa positiv energi. Glad

Annons:
dragonstar
2012-04-05 17:37
#14

#13 det låter superbra, det är vad jag gjort. har lagt in det i en anna tråd och min tavla har jag ståden bpredvid datron just nu tills jag kan komma på vart den ska hänga.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Alexandraea
2012-04-05 23:40
#15

Jag såg den tråden efter att jag skrivit här, jättefina tavlor! Glad Jag hoppas att du börjar må bättre snart.

Upp till toppen
Annons: