Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1943 ggr
Spejsan
2012-03-20 09:19

Små knep

Jag skrev här för en tid sen om "Få bort oro" och hur man hanterar den. Fick bl a tipset att "zooma ut" från orostankarna. Tror det var Linnease som skrev det. Det har hjälpt mig jättemycket! Hur som helt, ni kom alla med bra råd, men jag tror det var det som jag tog fasta på mest. Att zooma ut från oron. Precis som om man föreställer sig att man tar en ögonblicksbild när man märker att oron börjar ta över - kliv då "ut ur situatioen" och tänk - nämen, här sitter jag och oroar mig!?. Så dumt att hålla på med sånt! Jätteenkelt - men effektivt.

Jag plockar också fram min "inre bild" av total harmoni. För min del handlar den bilden om att jag sitter i en skön fåtölj framför ett fönster - jag har en spinnande katt i knä't och solen strålar in och värmer mina ben. Någon sveper en lätt fjäder över min arm och jag bara blundar och njuter. Bilden och KÄNSLAN jag får av denna inre bild har hjälpt mig många gånger för att kunna fokusera bort från svårigheter. Jag skulle råda ALLA att skaffa sig en sådan inre bild! (Fast de flesta av de kloka människor som håller till härinne har säkert redan det ;-)

Jag vill tacka för de tips jag fått, nu kan jag hantera min oro på ett mycket bättre sätt.

Kram!

Annons:
[Kathja]1
2012-03-20 21:26
#1

Härligt att höra! Heja dig! Skrattande

Evaline
2012-03-22 22:40
#2

Det här var faktiskt ett jättebra tips :D har rätt svårt för att hitta den där känslan, men det här kommer nog hjälpa mig jättemycket!! :) TACK

[Torahzen]
2012-03-23 12:50
#3

Jättebra tips att zooma ut från en negativ känsla. Det kan ju gälla rädslor, ilska, känsla av att vara värdelös eller odyglig…

Bra tips!

Mirjah
2012-03-24 13:29
#4

Glad

Bra tips!

suddis
2012-03-24 16:30
#5

Härlig att du hittat en väg ut.och ett jättebra tips också.Flört

[luneri]
2012-03-26 12:43
#6

Det ska jag försöka medGlad

Tack för tips!

Annons:
linnease
2012-04-01 19:50
#7

grym bild/visualisering!!!! :) :)

Kram tillbaka!

Upp till toppen
Annons: