Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2385 ggr
söderomsöder
2012-03-19 23:57

Hjälp, jag vill inte må så här.

Jag är en ganska stark person med mycket kännslor. Jag läser av människor väldigt lätt och deras problem/ångest/glädje sätter sig i mig. Oftast de negativa. Jag är en hjälpare och en funderare. Detta blockar mig i livet, jag drar åt mig fel typ av människor och allt slutar bara med en stor klump i magen.

Jag har en händelse som jag fasar inför, jag ska på en stor återträff där det kommer finnas avlägsna släktingar till mig som inte tycker om mig pga att våra föräldrar har en massa ouppklarade problem som jag blivit inblandad i. Jag vill gå dit med huvudet högt och ha kul. Det är 1 månad kvar, och jag har redan ångest.

Jag är rädd att jag ska få negativa vibbar av stämningen, jag är rädd att dom ska ignorera mig, konfrontera mig, förlöjliga mig. jag är rädd för att jag inte har kontroll över situationen och för att jag vet att det finns en risk att jag inte kommer kunna slappna av i deras närvaro.

Finns det något jag kan göra? ursäkta mitt röriga inlägg. Jag kans svara på frågor om det är något ni undrar över. Snälla någon?

Annons:
crinalina
2012-03-20 10:17
#1

Hej söderomsöder, det finns massor du kan göra så misströsta inte. Först och främst så skulle jag vilja veta om du vet någonting om Law of Attraction, och isf hur mycket och vad.

Ta det lugnt du så ska vi nog få ordning på det här i tid till din återträff.

Kram/ Carina :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

söderomsöder
2012-03-20 15:39
#2

Hej :)

Jag har sett dokumentären och har skumläst boken. Jag tror att jag har ett hum om grunderna men inte ens susning om hur jag ska använda mig av dom i praktiken.

Jag har försökt att vända tankarna till något positivt men det känns liksom lite fånigt. Ja svårt att förklara :)

Tack för att du svara, det betyder jätte mkt. Kram!

crinalina
2012-03-20 16:07
#3

Ok, då försöker vi jobba utifrån det. Först ska jag säga att jag känner igen mig mycket i hur du är, jag var sådan själv en gång i tiden. Det går att lära om, jag lovar.

Att det kan kännas fånigt när man försöker vända tankarna är nog ganska normalt i början, innan man inser att det faktiskt fungerar och att det faktiskt hjälper. Hur gör du när du försöker vända dem? Har du något knep som du provar? När jag började jobba med LoA så använde jag mig av början på en låt som gjorde mig glad och fick att tänka till. Jag började helt enkelt nynna på den i mitt huvud, och så tvingade jag mig att le. Även om det känns skumt och konstigt så gör det! Om inte en låt fungerar så kanske ett foto eller ett minne kan vara grejen för dig.

Övning: Hitta rätt tankevändare för dig.

LoA fungerar ju på så vis att man attraherar det man tänker på och känner för, oavsett om det är bra eller dåliga saker. Det betyder att om du förväntar dig negativa vibbar, stämningar, gliringar och så vidare så kommer du att få precis det. Därför behöver du lära dig att vara så pass trygg i dig själv att det andra tycker och tänker inte spelar någon roll för dig.

Övning: Titta dig i spegeln, rakt in i dina egna ögon och säg någonting positivt om dig själv. Vad som helst! Säg sedan "tack, tack, tack för att jag är den jag är och att ingen kan ta det ifrån mig" medan du tittar in i dina egna ögon. Varje gång du tittar i en spegel titta in i dina egna ögon och säg tack. Jag lovar att du kommer att le inifrån när du kommit över den första känslan av konstighet.

När du sedan är på din återträff och du kanske börjar känna av en negativ vibb eller att du tror att de viskar bakom din rygg eller något, gå iväg på toaletten eller ta upp fickspegeln, titta in i dina ögon och gör övningen. Glöm inte bort att le, vilket du kommer göra per automatik vid det laget när du gör övningen.

Jag tror att vi börjar med de två sakerna men du kan ju också fundera på varför det har betydelse för dig vad dem andra tycker? Och om det kan säga någonting om något du behöver lära dig om dig själv. För det är ofta så det fungerar. Universum och LoA visar oss saker om oss själva och våra liv genom andra så vi kan uppmärksamma det och ändra det till det vi vill att det ska vara.

Blev det för mycket för dig nu? Jag tror inte det. :D

Lycka till!

Kram!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

söderomsöder
2012-03-20 21:40
#4

Jag är som jag sa tidigare en kännare, jag känner ganska mycket och har otroligt lätt för att läsa av stämningar och energier. Men blir förkrossad när jag känner att någon inte gillar mig.

Jag är i grund och botten en snäll människa, men blir ofta den onda av någon konstig anledning. Jag är den tjejen mina vänners otrogna killar hatar, jag får ofta skulden när jag bara funnits där.

jag får ofta höra att folk har stor respekt för mig och ibland känner sig rädda för mig. och jag vill inte att det ska va så.

det här kanske låter jätte märkligt, det känns som om människor som ljuger, manipulerar och är elaka känner av att jag ser igenom det och därför ogillar mig.

jag kommer från en trasslig uppväxt och är ett riktigt masskrosbarn. tror att det är en stor anledning som spökar nu när jag börjar bli vuxen. jag vill ha kontroll på allt.

jag blev så glad över ditt svar, bara svaret får mig att se ljusare på allt. Nu ska jag öva på :)

Varm kram och TACK!

crinalina
2012-03-20 23:13
#5

Du ska vara glad att falska, elaka och manipulerande personer känner inte gillar dig. Det betyder att de känner sig hotade av dig för att de vet att du är bättre än dem. För övrigt så finns det ju ingen som helst anledning i världen varför du skulle vilja att NÅGON person med sådana kvaliteter ska tycka om och gilla dig. Jag känner som sagt igenom mig, mina vänners dåliga pojkvänner hatade mig, men jag älskade det!

Du behöver släppa det som varit och titta på vad du har för drömmar, hur du vill att ditt liv ska se ut om tio år, och du behöver leva för dig IDAG. Man kan aldrig förändra eller återleva det som redan har hänt, men man kan acceptera och lära sig av det, och när man gör det så kan man släppa det.

Du lever idag! Just precis NU, och det är där du ska vara. Idag och NU. Och börja drömma och planera de bra sakerna för framtiden. :D

Men nu går vi saker i förväg. Gör övningarna när du kommer i tankar om din bakgrund också, och allt annat som drar ner dig och får dig att tvivla på dig själv.

Kram tillbaka! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

söderomsöder
2012-03-21 20:05
#6

Det är väl det där egot som blir tillfredställt när man känner sig omtyckt ;)

Jag ställde mig framför spegeln idag som du sa, oh my vad jag skratta. jag vart glad på riktigt. Igår kväll när jag gick och la mig och ångesten smög sig på så föreställde jag mig mig själv på återträffen. Jag hade den perfekta klänningen och dansa till musiken som spelades på festen och log. Alla log tillbaka :) Jag somna in i den fantasin, och kommer tankarna ikväll igen så kommer jag tänka samma sak.

Hoppas bara det funkar lika bra när jag ser dom live, när hjärtat börjar banka lite snabbare och man bli så där nervös i hela kroppen.

Kram!

Annons:
crinalina
2012-03-22 11:14
#7

Tjohooo! :D Vistt är det häftigt vad genuint glad man känner sig när man gör den övningen. Jag gör den varje gång tittar i en spegel numera. Fortsätt med det!

Vad bra att du kan hitta den tanken och känslan av att alla ler och du dansar! Den är ju perfekt!

Om nervositeten kommer på återträffen så gör spegelövningen, om du inte kommer en spegel just då så försök att hitta tillbaka till känslan av att alla ler och du dansar. Och kom ihåg att du attraherar det du sänder ut!! Så om du sänder ut glädje som kommer inifrån så kommer du få tillbaka glädje också. Ta ett djupt andetag, hitta känslan och glädje inom dig, sträck på ryggen och le! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

söderomsöder
2012-03-24 17:35
#8

Tack tack tack! Har du kanske lite tips på böcker som skulle va bar för mig att läsa?

Kram

crinalina
2012-03-24 18:14
#9

Jag gillar Rhonda Byrnes böcker, sedan finnas massor av klipp på youtube med Abraham-Hicks.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

söderomsöder
2012-03-28 22:25
#10

du en av det där tjejrna har en blogg, jag kanske inte borde besöka den va? då jag f¨r kalla kårar av den..

crinalina
2012-03-29 10:41
#11

Nu hänger jag inte med riktigt. Vem har en blogg som du får kalla kårar av?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

söderomsöder
2012-03-30 08:27
#12

hahahaha, en av dom jag ska möta på återträffen :)

Upp till toppen
Annons: