Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2758 ggr
crinalina
2012-02-09 22:39

Jag har en känsla

av någonting som ligger och gror inom mig. Någonting stort och livsupplyftande! Någonting som skickar mig framåt mot mina mål och det jag älskar till och mer än allt det underbara jag har och älskar just nu. :D

Jag försöker att bara luta mig tillbaka och fortsätta leva mitt liv som det är, men ibland är det svårt för att jag känner att det finns där. Så nära, men av någon anledning kommer jag inte åt den riktigt än.

Jag känner att jag behöver lite bollande mer er, jag behöver lite aha-upplevelser och lite diskussioner. Någon som har liknande erfarenheter och känslor? Hur gör ni då?

Jag har fått den här känslan många gånger under mitt liv, coh jag har aldrig riktigt lyckats förstå och fånga den även om jag känner att det kommer närmare. Det finns någonting inom mig som vill ut. :D

Hjälp?! :D haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-02-10 06:59
#1

Det där är du inte ensam om att känna! Vet precis vad du talar om. Har tyvärr inga tips. Själv försöker jag att fortsätta leva i kärlek, glädje och tacksamhet och tänka att "det kommer när det kommer" - men visst kan det vara frustrerande mellan varven. Vill ju veta nu! Vill ju se det nu!

Då får jag backa igen, och hitta fokus på nuet. Känna tacksamhet och kärlek till det jag har och vila lugnt i att allt alltid ordnar sig och i sinnom tid kommer jag att få svar på vad det är. Just nu vilar det i Guds händer när, var och hur…

crinalina
2012-02-10 09:33
#2

Kathja-R, ja det är ju precis så jag gör också. Och känslan av att veta att någonting finns där inne är ju stor. Kanske borde jag försöka hitta en känsla av hur det känns när det kommer ut. Kanske är det vad jag har missat….

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

retep
2012-02-10 10:22
#3

Jag "känner" också ofta av detta som är inom och har skrivit om det här många gånger.

Vi ger Det olika namn och beskrivningar: Vortex, flow, transcendetalt

medvetande…Det är Kosmiskt ljus och Medvetande.

Det är vår förnimmelse av… eller medvetenhet om…Detta Medvetande och den härligt storslagna känsla det ger…

http://andligutveckling.ifokus.se/discussions/4dc2c79988f4724d380038b5-det-bara-hander

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

crinalina
2012-02-10 11:00
#4

Fast det är nog inte riktigt det jag menar i det här fallet, retep. Vortex lever jag i regelbundet, det här är en annan känsla som visserligen finns i Vortex men det ÄR inte Vortex….

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-02-10 11:27
#5

Crinalina - jag tror att det är vår livsuppgift som ligger där inne och väntar på rätt tillfälle att komma fram. Att frammana den blir nog bara fel, att föreställa sig hur det är när den har manifesterats ser jag som svårt när man inte helt och fullt vet vad det är som lurar där inne…

Jag tror på att leva ett gott liv och tänka att förr eller senare så vet vi… Oskyldig

retep
2012-02-10 12:39
#6

Vortex är inte mitt uttryck för Det…utan som sagt just ett uttryck för Det som ligger bortom.

Att leva ett gott liv kan för mig innefatta att vara nyfiken och öppna upp för Det som finns där inne, även att det är en storslagen helhet att greppa. Det finns ett uttryck för vår livsuppgift…Dharma…tätt sammanlänkat med Karma och hela livssyftet.

Det går liksom inte att sätta ord på Källan och alla dess dolda egenskaper. Även om vi bara kan förnimma och få en känsla av Det, så är det en verklighet som kan bli vår…som egentligen redan är vår, om vi gör oss medvetna… och blir mer och mer medvetna om den.

Själskontakt är ett annat sätt att kalla det. Hur djup den kontakten och medvetenheten sedan är och vad den innehåller, det är för mig ständig expansion.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[Kathja]1
2012-02-10 15:55
#7

retep - intressant inlägg men för mig är det där två olika saker. Vortex/den goda känslan eller vad man vill kalla det är en sak och känslan av att det finns något som ligger och pockar på är något annat.

Vortex är för mig när jag mår bra, då det pirrar av förväntan, då jag känner mig lycklig och förväntansfull, då jag känner att YES! då det finns ett flow i livet och solen skiner även när det regnar - alla trevliga känslor med andra ord.

Men känslan av att det finns något som väntar på att få blomma ut den kan jag känna oavsett om jag mår bra eller ej. Skillnaden är bara att då jag är utanför Vortex så känns den där känslan mest frustrerande och då jag är i Vortex känns den super spännade. Det känns som att man sitter framför sitt livs mest spännande paket men inte får öppna det riktigt ännu, men snart. Tungan ute

retep
2012-02-10 17:35
#8

Kathja! Jag håller med om din beskrivning, även om jag också har litet annan syn på det "spännande" paketet och vad som finns i. Att vi upplever Paketet spännande och…oåtkomligt, är helt klart lockande men det är möjligt för oss att känna och klämma på det, skaka det och skapa oss föreställningar om vad som finns i. Det kan då visa sig att man ganska obemärkt redan har öppnat och packat upp…för att finna att det är ett paket inuti och ännu ett… Kan vara så att vi är här, för att öppna paket och se vad som mer finns att upptäcka…att vi är alla de paketen i Ett. Upplevelsen och närheten vi har till Paketen och dess innehåll. Den är naturligt stark då vi befinner oss i vortex eftersom vi då är precis där var fröet spricker, där var Källan flödar ut. Ritam para pragya

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

crinalina
2012-02-10 17:35
#9

Kathja-R - jag håller med dig om att det retep menar och det jag/vi pratar om är två helt olika saker och känslor.

Intressant att du känner att känslan kommer när du är utanför Vortex, jag har nog tänkt på det tvärtom… För övrigt så är jag alltid nöjd och njuter av mitt liv nuförtiden och jag känner mig mer eller mindre alltid lycklig och förväntansfull. Men vissa dagar och stunder är starkare än andra.

Jag TROR att känslan har att göra med mitt skrivande, att det är MIN berättelse (bok) som mognar och väntar på att komma ut och skrivas ner. Historien som jag väntat på ska komma under i princip hela mitt liv.

Jag inser också att så länge jag går och "väntar" så kommer den inte komma, men det är det som känns frustrerande tror jag eftersom det brinner i hela mig att få fram historien, att få känna mig bort i den medans skriver.. Det är ju den känslan jag är ute efter i mitt skrivande och jag vet att den finns där inne, och när den lockar mig så som den gör ibland så…..

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

retep
2012-02-10 17:37
#10

Så har skrev jag i en annan tråd, april 2011 Ritam para pragya är den plats, det område i medvetandet där det relativa uppstår ur det Absoluta. Det är där var särskiljande mellan intellekt och transcendens sker. Platsen där själen och personligheten möts. Det är där var fröet spricker och skapandet tar form. Det är platsen där stillheten i sinne och kropp normaliserar strömmen av tankar och känslorna får ro, rädslorna befrias och demonerna flyr. Det är Kärlekens plats, där flödet möter biflödet i den personliga kärlekens olika uttryck. På denna plats mellan det inre och det yttre uppstår nyskapandet, då vi frigör oss från rädslorna, från tankar, från för mycket känslor och känslighet. Här frigörs vi från våra föreställningars band och förväntningar. På Ritam nivån öppnas och vidgas platsen för nyskapande, som ger möjlighet till nya och bättre val i livet. Nyskapandet ligger i den uppmärksamhet du har och ger! Det är den uppmärksamhet du har på dina tankar och känslors påtvingande och hämmande inverkan. Och hur du genom din uppmärksamhet observerar att du inte längre uppmärksammar det som var, utan nyskapar genom medvetna val.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

retep
2012-02-10 17:50
#11

#9 crinalina! Det du beskriver känner jag tydligt igen som konstnär…något som sker i skapandeprocessen. Känslan och upplevelsen är härlig! Men det finns som sagt något mer där inne som vill ut! Vill man fånga mer av Det, innan känslan, upplevelsen och undran vad det är uppstår…då får man helt enkelt ta sig in i själva Källan.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

crinalina
2012-02-10 17:54
#12

Det är mycket intressanta tankar du har retep, men abstrakta saker gör ingen skillnad i mitt liv, jag behöver påtaglighet. För mig är det det påtagliga som bevisar för mig att jag lever och mår bra. Att det finns en plats inom mig som den du beskriver tvivlar jag inte ett dugg på, men vad hjälper det att jag vet om den, den fungerar ju på precis samma vis ändå. Att jag har en stark skapande ådra i mig har jag vetat i hela mitt liv. Det har hela min familj.

Jag mår bra och jag saknar ingenting i mitt liv. Jag mår bättre än någon annan jag känner och någonsin har mött, jag är mer nöjd med mitt liv än någon annan jag någonsin har mött, jag njuter mer av detaljerna i mitt liv än någon annan jag har mött. Jag är medveten om att jag har valt varenda liten detalj i mitt liv, och är jag inte nöjd med något så byter jag ut den detaljen mot en jag är nöjd med. Jag lever med LoA varenda sekund varje dag, i precis allt jag gör.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-02-10 19:48
#13

crinalina - för min del kan jag nog säga att jag känner den där känslan, inte alltid, men både i och utanför Vortex. Och jag håller med dig om att det känns som att du och jag pratar om en sak och retep om en annan - men det kan ju bero på att vi har helt olika språk och helt olika startpunkt i vårt iaktagande.

Viss kan det väl vara din bok som ligger där och väntar på att "komma ut" - varför inte be om inspiration och vägledning så att den kläcks? Ska bli spännande att läsa den… Skrattande

Annons:
retep
2012-02-10 19:57
#14

Crinalina! Okey…du säger att du inte saknar något i ditt liv och endå ställer du en fråga i # 0 och ger intryck av att det fattas något som du väntar på…Du vill att det skall vara något påtagligt och inte något abstrakt. Det mest grundläggande är abstrakt till sin natur! Allt konkret och påtagligt är alltid först bara abstrakt! Att dycka ner i Källan och erfara det är det mest påtagliga vi kan erfara och därefter uppleva i livet. Vi lever alla varje sekund med LoA, men vi är alla i olika grad medvetna om det…för att kunna tillvara den medvetenheten. Så vad är det du saknar när du säger att…"jag har aldrig riktigt lyckats förstå och fånga den även om jag känner att det kommer närmare" Och vad är det för svar du tänker dig när du frågar " Hur gör ni då? "

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

crinalina
2012-02-10 20:16
#15

Kathja-R, det har jag redan bett om och det är väl det som ligger där och lurar. :D

retep, bara för att jag känner att det finns någonting mer därute betyder ju inte det att jag saknar någonting i det liv jag redan har. Man måste vara nöjd och älska allt man har i nuet för att kunna sända ut en känsla av att vara nöjd. Det i sin tur betyder ju inte att man vill stå still på just den plats man är på för resten av livet. Livet är föränderligt och man förnyas och förändras varenda dag.

Att jag undrar är ju för att känslan finns där och lockar mig, det betyder inte att jag saknar det som finns där.

Jag kan inte förstå den för att jag aldrig har fångat den, men det kommer som sagt närmare och blir ju då också tydligare för varje gång.

De svar jag tänker mig är just hur andra gör när de får den känslan, eftersom du inte riktigt prata samma språk som mig så kan det vara svårt för dig att förstå vad du ska svara. Kathja-R har svarat hur hon gör i liknande situationer.

Vad gäller din observation att allt grundläggande är abstrakt så håller jag inte alls med. Jag tycker att LoA är väldigt påtagligt tex. Allt jag önskar, och i vissa fall befarar, blir påtagligt. För mig betyder det att själva lagen i sig är påtaglig. Men det är ju MIN uppfattning och MIN syn att se på livet och allt vad det innebär. Du har ett annat sätt. Mitt funkar för mig och ditt funkar för dig. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-02-10 20:27
#16

Vi talar inte samma språk helt enkelt och jag tror att om jag och C utgår ifrån ett mänskligt perspektiv så utgår R ifrån ett andligt.

Om vi sedan talar om samma sak eller ej det vet jag faktiskt inte, men det spelar kanske ingen större roll. I slutändan är det ju som så att det är bara svar/inlägg som man förstår som man har någon glädje och nytta av. Och allt fattar man inte.Tungan ute

crinalina
2012-02-10 20:59
#17

Du har så rätt så Kathja-R. Vi har alla våra olika sätt att se på och förstå saker. Alla typer behövs och alla typer av inlägg behövs, jag förstår och kan ta till mig vissa medan någon annan förstår och kan ta till sig andra. Vi är olika och har olika utgångspunkter, vilket är en stor del av tjusningen med människosläktet. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

retep
2012-02-10 21:56
#18

För min del vill jag bara uppmuntra till något. Något som kan vara inspirerande och upplyftande. Vi utrycker oss kanske olika, men mellan raderna i det jag skriver är vi inte så olika. Menar också att LoA är högst påtaglig men också att det som den lag det är, har en abstrakt botten och källa i sin Universella lag. Undrar litet…vari ligger egentligen skillnaden på andligt och mänskligt, kring frågor som denna? För mig är det värdefullt att veta och öka medvetenheten om båda sidor av verkligheten.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2012-02-10 22:04
#19

Det andliga och det mänskliga är ett så ingen skillnad där - men det blir skillnad när man utgår ifrån det ena eller andra. Lite som att Sverige och Tanzania är delar av jorden men om man beskriver jorden utrifrån det ena eller andra stället får man helt olika bilder. Obestämd

För min del tror jag bara att du är på en helt annan nivå än mig retep, vad det gäller det andliga, det gör att jag faktiskt allt för ofta inte fattar vad du menar. Det är fint skrivet men jag kan inte greppa det. Tyvärr.

retep
2012-02-10 22:30
#20

Kathja! Vilken nivå vi befinner oss på är oftast oviss! Betydelsen ligger inte däri, utan mer i att det du nu inte fattar och kan greppa, det förändras och tar form genom nya tankar, infallsvinklar och inspiration.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
crinalina
2012-02-10 22:31
#21

Den största skillnaden mellan dig och mig retep är att för dig är det viktigt att nå till botten och djupet av saker, för mig är det helt oviktigt. Så länge jag vet hur jag bäst kan använda det praktiskt till min fördel så är det allt jag behöver veta. Om LoA har en abstrakt botten så har inte det någon betydelse för just mig. Jag förstår inte hur elektricitet, datatrafik, flygplan eller telefoni fungerar heller men jag använder det och gör det på det vis som jag behöver och som passar mig. Jag vet hur en tidning eller bok trycks men det ökar inte min förståelse för vad som står skrivet i tidningen eller boken.

Om du är på en annan nivå än mig rent andligt kan jag inte veta, för jag tror att vi har olika uppfattning om vad andlighet är också. Det betyder inte att någon av oss har vare sig rätt eller fel, det betyder bara att vi är olika och relaterar till saker på olika sätt.

Även om även jag ofta har svårt att greppa det du skriver retep så vet jag att det är många här som gör det och som behöver just ditt sätt att påvisa saker, dina vackra och fina ord ger många den input som just de behöver. En del har svårt att förstå och ta till sig det jag uttrycker medan andra förstår direkt . Vi är som sagt alla olika och vi har alla olika sätt att uppfatta och uttrycka oss. Alla behövs lika mycket.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-02-10 22:39
#22

Kunde inte sagt det bättre själv!

Denna kommentar har tagits bort.
retep
2012-02-10 22:57
#24

Crinalina! Får jag tillägga och ge dig en tanke… Kanske är det så att din uppfattning om vad som är oviktigt eller viktigt, är just det som hindrar…det inom dig som vill komma ut.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

crinalina
2012-02-10 23:05
#25

Då det i det här fallet av vad som är viktigt och oviktigt för mig handlar om betydelsen av abstrakta saker så är jag säker på att det inte är det som hindrar mig. Abstrakta saker gör mig förvirrad och för mig inte framåt på något som helst vis överhuvudtaget utan snarare hindrar mig. Jag fungerar helt enkelt på ett helt annat sätt än du gör retep.  Men tack för att du försöker hjälpa mig. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

retep
2012-02-11 00:18
#26

Crinalina! Menar inte att du behöver hjälp av mig eller med det här! Förvirrande ord abstrakt, med motsägelsefulla betydelser Skulle kanske använt ordet subjekt istället. Men vet att ord inte förklarar…Det!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
2012-02-12 17:39
#27

Intressanta diskussioner.

Den känsla du beskriver har även jag känt. Många gånger så har jag tolkat det som att det ligger något fantastiskt framför mig. Men jag har även insett att många gånger så utgår jag som att universum kretsar runt mej. Att all den energi/kärlek/ hopp jag känner är min personliga så att säga.

Ibland känns det som att egot tar över och "vill ha" medans det jag kanske egentligen känner är Det som Peter pratar om. Som egentligen alltid finns där men som jag då och då lyckas komma i kontakt med.

Känner mej lite luddig i min beskrivning. Men hoppas nån förstår….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
2012-02-12 18:19
#28

#27 Självklart kretsar ju ditt Universum runt dig, och mitt Universum kretsar runt mig osv.. Och all den energi/kärlek/hopp du känner är ju din alldeles egna och personliga. DU har ju skapat just det alldeles själv, allt som du har omkring dig kommer ju inifrån dig. :D Det är ju det som är det fantastiska!!!

LoA är egoistisk, enligt LoA så utgår allt från dig och det du vill och det du önskar och det du vill ha. Men det är skillnad på vad hjärnan vill ha, eller man tror sig vilja ha och det som man egentligen innerst inne i hjärtat, i Vortex eller vad man nu vill kalla det, "vill" ha. Det är ju det man skapar, och det är det som kommer när man är i rätt position för att ta emot det.

Det är väl där jag är, jag har någonting (som jag tror är "min" bok) som ligger där och "väntar" på att jag ska komma i rätt position. Jag vet att jag kommer närmare men det gör mig ibland frustrerad att jag inte verkar vara där än. Vad har jag missat liksom? Svaret på det finns också inom mig, och jag vet att det kommer när jag är redo för det. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-02-12 18:19
#29

# 27

En tanke bara, för visst kan det vara som så att det man känner och uppfattar som något som "ska komma" i själva verket är det som retep kallar DET, men hur kan det då komma sig att man känner som föraningar om vad det som "ska komma" är?

För om det man känner är DET, med andra ord (om jag har uppfattat retep rätt) en nära kontakt med Alltet/Gud och sin egens storhet - hur kan de då komma sig att man kan känna att det hör ihop med att tex skriva, eller prata, eller måla, eller…

Att den där känslan får en att vilja göra saker när man, ifall man i det ögonblicket "bara" är nära kopplad till DET/Gud/Alltet och kanske därför egentligen skulle nöja sig med att njuta av den underbara känslan?

Vad kommer då känslan av att vilja göra saker ifrån?

Otroulig
2012-02-12 18:43
#30

#29 om det är så att känslan ger dig en vilja att göra vissa saker, då säger jag bara GRATTIS!!! För jag har aldrig kommit dit. Att rikta den här energin. Den bara översvämmar mig och jag förstår aldrig vad/hur jag ska rikta den. Eller vad jag ska göra.

Det är ju det som lite är mitt dilemma…jag kommer liksom inte framåt. Men nu har jag slutat vara frustrerad över det, jag bara litar på att allt blir bra och är tacksam över att jag blir översvämmad :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2012-02-12 18:54
#31

#28 Jag ser det mer som att allt fantastiskt redan finns där- jag skapar det inte. Det jag gör, försöker göra,  är att se det, inse det - och när jag gör det så blir det tillgängligt för mej. Så genom att jag tillåter mej att se det så skapar jag det för mej….Då blir det ju verkligt i mitt universum. Glad

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2012-02-12 18:58
#32

#28 glömde..ibland är det svårt att ha tålamod och tillit. Har själv haft stora problem med det.

 Men som du säger - det kommer alldeles säkert till dig när det har mognat. Lev i glad förväntan :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-02-12 19:10
#33

Otroulig, jag lever absolut i glad förväntan och jag vet att det kommer när jag är i rätt position för det och jag vet att jag närmnar mig. Jag ser det nog också ofta där som att det redan finns där. Som att jag redan har skapat det och nu väntar på att jag ska se det. Men det är kanske svårt att se att man redan skapat en bok som man inte har skrivit ännu. :D Hmm..

Tror ni att det kan vara så att känslan talar om för när jag är på rätt väg med någonting? Att varje gång jag tagit ett beslut, gjort ett val, som är i rätt riktning så kommer känslan som för att upplysa mig om att jag är på rätt spår?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-02-12 19:17
#34

# 33 Det är absolut en känsla som visar att du är på rätt väg, på rätt plats, i rätt tankar. Och för var gång man är i känslan får man en ny puzzelbit och snart har man så många att bilden börjar bli tydlig och man VET. Tills dess lever vi i så mycket kärlek och glädje vi bara kan! Skrattande

Annons:
Otroulig
2012-02-12 19:19
#35

#33 Absolut, som att du öppnat en dörr.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
2012-02-12 19:38
#36

#29 Kathja! Så glad jag blir…"känslan av att vilja göra saker". Den känslan existerar redan i fröform?..så som jag skriver och antyder i inlägget Naturlig Lag 1-2 Att det hör ihop med att skriva eller måla, det man säger och gör…Det är helt naturligt så för att i fröet som är Det, är källan är Gud, är Medvetandet. Där är det också dynamiskt och den universella kreativa intelligens och kunskapsstruktur, som ligger till allt i den relativa värld vi lever…med känslan av något som blir till något…från det minsta till det största…från dett personliga till det universella. Där var själva fröet spricker är Vortex! Eller Ritam para pragya…där var Det…Absoluta övergår i det Relativa…och förblir sig själv, Det Absoluta.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2012-02-12 19:48
#37

# 36

Är glad att du är glad, men fattar inte helt och fullt hur du får ihop det. Men det spelar ingen större roll för mig. Men Vortex för mig (ett ord jag bara använder här) är det jag kallar Den Goda Känslan = att må bra! Att vara lycklig och kärleksfull, m.a.o meningen med livet. När jag känner mig uppkopplad med Gud/Alltet är det för mig något annat, större, mer - än Vortex (en positiv känsla) - då är jag lycklig så håren står på armarna och tårarna rinner utan anledning, då känner jag mig som KÄRLEK, då känner jag hur jag inte får plats i mig själv utan rinner över. Det är för mig som Vortex gånger flera!

retep
2012-02-12 22:02
#38

Oändligt mycket mer!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

linnease
2012-02-16 16:23
#39

Bara skummat diskussionen, svarar på första inlägget :)

Jag vet precis vad du menar Crinalina!! Och jag har precis kommit på hur man gör!!! :D

Läs min tråd på abeforumet, så kan vi snacka sen:   :D

http://www.abeforum.com/showthread.php?27563-Long-Beach-is-lighting-up-like-fire…crackers!-%26%239829%3B

crinalina
2012-02-16 18:02
#40

Linnease… jag finner inga ord… TACK!! Jag känner en sådan glädje för din skull så jag blir alldeles tårögd! :D VAD UNDERBART HÄRLIGT!! :D Grattis!

Vad gäller min fråga så fick jag svar på den också. Stanna i känslan och backa och låt Universum göra jobbet!! Vad simpelt! :D Tack tack tack!! :D Jag ska genast göra det! :D

<3

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-02-16 18:13
#41

Man gör med det där som med allt annat! Så lätt var det. Skrattande

Annons:
linnease
2012-02-16 18:25
#42

Crinalina - Åhhhhh, va bra!!! Tänkte du skulle fatta precis om du läste min tråd! :D :D

Kathja - haha, japp! Skrattande

crinalina
2012-02-16 18:43
#43

Linnease - ja du kom ju med svaret precis när jag var redo för det. :D Såklart!

Igår skrev jag nämligen min första riktiga blog post på 3 månader och jag gick med i Twitter häromdagen och har genom det kommit i kontakt med en massa olika andra skribenter och skribentbloggar som ger mig en massa inspiration, ideér, självförtroende och övningar.

Jag började skriva på en uppgift när jag satt och väntade på tåget till jobbet i morse, jag fortsatte skriva på tåget de två minuterna det tog till min station och när jag kommit ut genom grindarna så var jag tvungen att stanna till och avsluta det jag skrev, ståendes mitt där folk gick. Jag var som uppslukad i känslan av det! DET är det jag älskar med att skriva, DET är det jag har LÄNGTAT (för att återknyta till en annan tråd som pågår just nu), DET är känslan jag vill vara i och det är där jag bor, hör hemma och har mtt hjärta.

Så självklart var det idag du kom med svaret!

Kathja-R - Ja, visst känns det lite löjligt varje gång man inser att man ju faktiskt visste svaret och att det är sååå enkelt. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2012-02-20 11:18
#44

Jag skriver!! På riktigt! Dvs, jag har skrivit på det som kommer att bli min bok. Det bara kom till mig i fredags kväll och jag tog upp papper och penna och började skriva de ord som kom till mig. Precis så som jag vill att det ska vara! Man får så många olika typer av råd om att skriva, från andra som skriver, och de allra flesta råder en att skriva storyline först och skapa karaktärer, och planera och så vidare. Det har aldrig känts naturligt för mig att göra på det viset, jag har alltid drömt om att orden kommer till mig och jag skriver ner dem utan att egentligen ha en aning om vad som kommer att ske och vilka som kommer att dyka upp i historien. Jag har insett att jag får inspiration av att vänta på och åka tåg, och när jag sitter i sängen på morgonen eller kvällen. Jag har slutat bry mig om grammatik och stavning, och jag struntar i om jag skriver det i ordning eller ett avsnitt från början och ett från slutet. Jag skulle tro att jag sedan i fredags har skrivit ett par, kanske tre kapitel. Jag vet inte eftersom jag skrivit i olika block vid en massa olika tidpunkter.

Tack linnease, och alla ni andra för all hjälp! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2012-02-20 14:05
#45

Shit va najs!!!!! Wohoo! Ja, ja, ja, ja, JAAAAA!! Skrattande

[Kathja]1
2012-02-20 21:38
#46

Yes!!! Underbart roligt. Skrattande

Upp till toppen
Annons: