Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3516 ggr
[camillahj]
1/28/12, 4:38 PM

måste skärpa mig!

Verkligen! Annars kommer jag sitta här, singel och ensam.

Ska försöka göra en historia som kan bli lång av svammel kort.

Jag har börjat nojja ngt fruktansvärt att min sambo som jag för övrigt älskar oerhört mycket, skall lämna mig. Har brutit ihop av dessa tankar och måste få lite hjälp nu att bryta dessa tankar!

Att han ändå pussar, kramar, visar mig kärlek och allt spelar ingen roll för jag har ändå satt sådana övertygande griller i mitt eget huvud att jag får för mig att han gör det bara för att inte såra mig etc.

Kan tro att denna osäkerhet, oro etc etc grundar sig i mitt förra förhållande som var proppat med lögner, svek, otrohet och u name it!

Jag skiter fullständigt i mina tidigare önskningar som jag bett Universum om, igår kväll bad jag att få fortsätta mitt underbara förhållande med mitt livs kärlek, men då krävs det att jag genast bryter mina mörka tankar som egentligen inte alls har någon grund.

Jag ber nästan desperat, för jag är ju mkt väl medveten om att om jag fortsätter oroa mig för att bli lämnad och tro att han pussar mig för att dölja ngt annat kommer just detta bli min verklighet och det tillåter jag inte!

Ni måste peppa mig nu i att bryta dessa mönster! För detta är ngt jag verkligen bryr mig om! Jag skiter i nya bilar, miljoner, snygga hus. Det är min kärlek som betyder ngt!

Please help!

Annons:
white lady
1/28/12, 4:50 PM
#1

Vet din sambo om dina jobbiga tankar ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[camillahj]
1/28/12, 5:01 PM
#2

Njae får jag väl säga. Han vet att mitt förra förhållande var kasst och att han måste tänka på vad han säger för jag kan bli nojjig, men han vet inte om att jag nojjar såhär mkt..

Är väl lite det oxå att jag inte vågar säga ngt för jag är rädd för svaren och att mitt ex inte ville prata om sådanahär saker så tror jag väl att alla andra med tycker det är jobbigt att lyssna på. Men jag har funderat på att jag måste ta upp det med honom, ska bara hitta modet.

white lady
1/28/12, 5:20 PM
#3

Men Camilla ta inte med dig ditt gamla förhållande in i ditt nya…Det har ju redan varit.

Släpp in din sambo att läka och hela dig.

Rädslor är till för att bearbetas.

Lycka Till.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[camillahj]
1/28/12, 5:25 PM
#4

Jag vet att jag inte ska ta det med mig men det följer med mig iaf. Jag vet också att jag måste kommunicera med min sambo. Kommunikation och tillit är det viktigaste i ett förhållande och jag tror alldeles säkert att när jag väl tar mod till mig och talar om för min sambo hur jag känner så är det säkert bara så som jag tror, att jag flippat ut.

linnease
1/29/12, 12:31 AM
#5

Hej, bara lugn! :)  Kan bli så här när man kommit in på det här spåret.. :D  Ingen fara på taket!! Vad som händer är bara att när man hittat riktiga vortexvibbar, vart superhögt uppe och drömt om alla underbara saker man vill ha, så känns de gamla låga vibbarna mycket tydligare. De sticker ut mer än de nånsin gjort, för varje varv uppe i de höga vibbarna.

Är som att man levt i ett halvskumt rum ett bra tag, och så hittar man plötsligt en lampa och tänder lyset, och blir förfärad över damråttorna som plötsligt blir synliga! :)

Din sambo håller inte på att lämna dig, det är inga nya tankemönster som plötsligt blivit aktiva och det är inte ens bråttom att skifta dem!!! De bara sticker ut mera (mycket mera!), så att du ska lägga märke till dem och få ♥TiLLfäLlE♥ att skifta dem. Är du med?

Så andas, och tillåt dig att känna vad du känner.. Ibland räcker det i sådana lägen att bara sluta fajtas emot vad man känner (vilket man gärna gör annars när det känns sååå kasst!), och bara tillåta det att vara så ett tag, kännas så ett tag, tio minuter eller en halvtimma eller två timmar, tills det skiftar av sig själv. Drick en kopp te under tiden eller nåt! :)

Kram!

[camillahj]
1/29/12, 10:33 AM
#6

Tack för era fina svar. Jag bad om lite hjälp på traven för jag kände att jag ville berätta för min sambo hur jag känner så inte han börjar tycka att jag drar mig undan (vilket jag gör i skydd från eventuellt svek, som jag fick erfara av mitt förra förhållande) Jag berättade för honom igårkväll när vi lagt oss och var ensamma att jag ibland blir rädd att han ska lämna mig och att han ska bli/vara som mitt ex (även om jag vet att han inte är som honom) Han sa att jag inte skulle oroa mig, att jag var hans prinsessa, hans gotjej, hans sexbomb och att han tycker om mig väldigt mycket. Jag känner mig fortfarande inte helt lugn till 100% men det beror väl på det du beskrev då linnease.

Jag kämpar så för att INTE känna som jag gör och då känns det som de känslorna bara stretar emot och visst ska finnas där, så jag ska försöka tillåta dem ett tag för de försvinner och kommer tillbaka under dagen, det gick upp och ner i förrgår och igår så kanske om någon dag är de där "spetsarna" mycket mjukare.

Ska dessutom låta bli att dra in mitt gamla förhållnde i mitt nya som white lady skrev, det finns ingen som helst anledning att göra det!

Det förgånga är det förgånga, framtiden är framtiden och nu är nu!

Annons:
white lady
1/29/12, 10:45 AM
#7

Detta kommer bli Kanon *_*

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[camillahj]
1/29/12, 10:48 AM
#8

Skrattande tack för fina ord. Jag har ju drömt till mig denna mannen med hjälp av attraktionslagen och han är verkligen mina drömmars man, mina drömmars kärlek så jag vill ju för allt i världen behålla honom!

crinalina
1/29/12, 3:12 PM
#9

Ett litet tips är att sluta tänka på honom som dina drömmars man. Han är ju din verklighets man nu och han är där för att ni båda har valt varandra. Det betyder att ni matchar varandra och det du känner med och för honom det känner han med och för dig också. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[camillahj]
1/29/12, 6:13 PM
#10

Ja jag tänker inte på honom nu som mina drömmars man. Det har jag konstaterat redan. Men det är bra att jag vet att jag ska fokusera på att han är min verklighets man Skrattande

[Kathja]1
1/30/12, 9:52 AM
#11

Visst är det så att varje gång man åker ur lyckoruset så känns livet dubbelt så tufft, men det är för att vi ska sträva mot att återvända till lycka och harmoni och inte stanna utanför vortex och vara nöjda med det.

Det bästa du kan göra är att sluta kämpa för att släppa din oro och dina negativa tankar, ju mer du kämpar desto mer växer de. Slappna bara av och ta och titta på dina tankar och din oro.

  • Vad kommer de ifrån? - Ditt förflutna.
  • Gör de något gott i din nuvarande situation? - Nej.
  • Var finns de? - I ditt huvud.
  • Vem styr dem? - Du!

Släpp dem sedan! Sätt dig gärna och skriv under tiden du ställer dig dessa frågor. Formulera orsak, verkan osv - bestäm dig sedan för att släppa dem. Det som var det var och det är inte nu. Skapa dig ett avslut. Du kan tex elda upp det du har skrivit. Prova även att göra om ditt förflutna.

Vi lägger vanligtvis väldigt mycket tid på att leva i nuet och drömma om framtiden, men det du har nu och det du kommer att få sedan har sitt ursprung i det som var. Så det du gör är att du gör om det som var, på samma sätt som du drömmer om framtiden.

Föreställ dig ditt förra förhållande och gör om det så att det blir ett super förhållande, gör det till ett förhållande som har gett dig allt gott du kan tänkas behöva i ditt nuvarande. Precis som din hjärna inte vet vad som är sant och vad som är dina drömmar om nuet så gäller det samma för det förflutna!

Du fixar detta! Kyss

[camillahj]
1/30/12, 11:56 AM
#12

Kathja-R, ännu en gång så kloka fina ord! Tack!

Igår var allt precis som vanligt, precis sådär underbart glatt, skojigt, pussigt och roligt som jag brukar känna igen det, känna igen oss! Ingen oro, inga tankar på att han ska lämna mig, för det ska han ju inte! Det vet jag men samtidigt sitter "Pelle Jöns" i skallen och säger annat! Jag har skapat "Pelle Jöns" så jag kan oxå göra mig av med honom!

Jag drömde och önskade att mitt förra förhållande skulle vara som det jag har nu när jag var i det förhållandet, men så blev det aldrig, ska jag då bara minnas de drömmarna/tankarna och med hjälp av de skapa om mitt förra förhållande i tankarna?

Ska jag typ "lura" mig själv att mitt förra förhållande var så som jag önskade då?

Jag har aldrig drömt baklänges Skrattande eftersom det redan varit men det låter som en bra idé.

Det roliga/intressanta jag upptäckt med LoA är att man stöter på dessa "problem", men när man får hjälpen att handskas med de och får veta hur man ska reda ut de så brukar det i slutänden bli ännu bättre än man vågat tro. Och jag lär mig mkt mer av dessa små hinder än andra hinder man stöter på i vardagen tex. Men jag får så fin hjälp av er och det är jag oerhört tacksam för!

Solsken över er!

[Olaf]
1/30/12, 12:15 PM
#13

Har läst hela tråden. Vilka bra råd du fått. Kan inte tillföra mer än som dom andra redan sagt. Tillåt dig känna rädslan.

Känn hur den rör sig i kroppen. Blir man van med att tona in sig i kroppen så kan man verkligen uppleva känslorna rent fysiskt..

Häll inte på mer bränsle genom tankarna utan koncentrera dig mer bara på den fysiska känslan. Andas hela tiden.

Känslor är som små barn som behöver känna mammas lugna närvaro.

Så om du betraktar oron utan att försöka ta bort den så kan det lugna sig av sig själv.  

Ett sista råd.

Kvinnor tenderar förlora sig själva i relaltioner (händer män också). Det kan ibland skada relationen. Så därför är det så viktigt att man parallellt lägger fokuset på EGNA mål och intressen som man brinner för.

Det är dessutom väldigt attraktivt;)

Lycka till med din relation  som låter som om den kan bli hållbar och fin.

Annons:
[camillahj]
1/30/12, 12:34 PM
#14

Åh tack! Jag ska verkligen göra allt för att följa era fina råd! Jag brukar alltid försöka mota bort de dumma känslorna för jag inte vill känna de och är rädd att det ska bli så som jag tänker. Ska försöka känna bort dem istället för mota/kämpa bort dem.

Tack så mkt Olaf, jag vill ju leva med denna mannen så länge vi lever! Han är mitt livs kärlek, utan tvekan! Skrattande

szirius
1/30/12, 1:14 PM
#15

Du har fått jättefina tips Camilla, vad fina ni är härinne som hjälper och stöttar.

Det som jag märker i dina ordval , är att det finns ord som "jag måste" och "kämpa" och "dumma känslor"….du låter så sträng mot dig själv - och varför jag kan se det är för att jag ramlar in i det där själv ganska lätt…. man börjar slå på sig själv för att man "misslyckas tänka positivt" i stället för att omfamna sig själv, acceptera och slappna av och ha tillit till att känslor kommer och går men att allt samtidigt är bra HÄR OCH NU.

Jag vet inte om detta lilla tips kan hjälpa, men för mig funkar det bra: om jag märker att jag är inne i snurr om det förflutna, rädsla att det ska upprepas osv. så tänker jag " varje stund är ny" samtidigt som jag tar stora djupa andetag tills orden verkligen fyller mig.

För varje stund ÄR nyGlad. Den här relationen är INTE som din gamla, och din pojkvän nu är INTE som din förra.

Kanske kan du känna tacksamhet mot din gamla pojkvän, på det sättet att du där lärde dig vad du verkligen vill HA- och som du NU kunnat finna?Flört

[Kathja]1
1/30/12, 1:45 PM
#16

Det är sant som szirius säger, det är viktigt att tänka på hur man uttrycker sig kring saker för det återspeglar hur du tänker och resonerar.

Och appropå mitt tips om att drömma baklänges så är det just det du sa, du tar dig några dagar att dagdrömma om ditt förra förhållande. Se framför dig alla fördelar du vill ha (och som du har nu!) dröm bort allt som var dåligt! Det du gör då är att progrmmera om dig själv och radera det som ploppar upp nu.

Och glöm inte att din Pelle Jöns finns i ditt huvud, han är skapad av rädslor och det är DU som styr honom. Be honom vänligt men bestämt att dra dit pepparn växer!!! För hos dig är han inte välkommen. Skrattande

[camillahj]
1/30/12, 2:38 PM
#17

Åh halleluja måste jag få ropa nu! Vilka fantastiska ord! Jag blir nästan tårögd! Ni är så fina som skriver så fina och hjälpande ord till mig! Szirius; dina ord var fantastiska och så rätt! Jag ÄR för elak mot mig själv, det vet jag och som du säger Kathja-R så är inte Pelle Jöns speciellt välkommen, för han bara förstör och ljuger och hittar på! Skrattande

Jag kan ju medge att jag lärt mig mycket av mitt förra förhållande och på sätt och vis då är tacksam för det dåliga förhållandet jag hade före detta. för jag vet mkt väl vad jag vill ha!

Varje stund ÄR ny och detta förhålladet jag har nu är nytt och inte mitt gamla så varför då lyssna på Pelle Jöns som säger att det ska vara likadant när jag vet att det inte är det!

Åh va fina ni är! Jag visste att jag skulle få så bra och fina ord! Så jag längtade efter att få berätta om min oro och få hjälp av ER! Skrattande

Upp till toppen
Annons: