Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2301 ggr
[luneri]
1/25/12, 9:07 PM

Jobb och LOA

Hur ska man tänka inom LOA när man är jobbsökande?

Det är alltid flera hundra sökanden per tjänst och man får avslag de flesta gånger. Det tär verkligen på självförtroendet.

Jag tänker på de flesta tjänster jag verkligen vill ha att jag kommer jobba på den arbetsplatsen, men det fungerar inte för mig.

Jag har sökt hur mycket som helst att jag inte haft ork till något annat, och när man får påtryckningar från alla håll att söka visar bara att man inte är tillräckligt duktig. Det känns så iaf.

Jag tror många upplever som jag gör. Så oerhört tufft på arbetsmarknaden.

Annons:
[Kathja]1
1/25/12, 10:01 PM
#1

Först och främst ska du sluta att tänka att det är en tuff arbetsmarknad!!!

Sedan ska du fokusera på känslan du vill uppnå med ett arbete. Hur ska det kännas när du är där. Vilka ska fördelarna vara osv. Fokusera inte på en specifik arbetsplats, utan på känslan det kommer att ge dig att ha ett arbete.

Sedan överlåter du till universum att välja ställe åt dig.

Sök så sedan bara jobb där du känner en positiv känsla, där du känner att Yes! detta jobbet ska jag söka. Se till att behålla en positiv känsla under hela sökprocessen och när ansökan väl är skickad så släpper du tankarna på jobbet du just sökt och fyller ditt liv med saker som gör dig glad och tillfreds.

Så kommer det snart att ha löst sig ska du se.

[Torahzen]
1/25/12, 10:09 PM
#2

Du är så klok Kathja!

[Kathja]1
1/25/12, 10:15 PM
#3

Gulle du Tora! Tackar lite blygt för de fina orden… Tungan ute

[luneri]
1/25/12, 10:26 PM
#4

Tack för bra tipsGlad

Jag har sökt intensivt nu och det blev droppen för mig när jag fick ett dåligt bemötande när jag lämnade in en ansökan, för en tjänst som var utannonserad. Jag har inte haft tid till annat än att söka.

Jag ska försöka tillämpa detta imorgon eller övermorgon, och sedan ska jag faktiskt unna mig lite fritid så kanske jag lättare kan släppa jobbet jag sökt.

Jag vill så gärna flytta men måste ha ett jobb först så det blir dubbel press där.

[Kathja]1
1/25/12, 10:33 PM
#5

Det låter som en bra plan! Samma sätt som du tänker kring ett jobb kan du använda till allt du vill ha och uppnå.Tänk i känslor och tillstånd, önska, släpp önskan fri och gå och gör något kul. Flört

[Torahzen]
1/26/12, 12:54 PM
#6

Jag håller med kloka Kathja: önska och släpp.

Lycka till!

Annons:
[luneri]
1/26/12, 2:06 PM
#7

Jag har skrivit nya ansökningar idag men väntar att skicka så att  jag kan läsa dem igen och se eventuella fel. Jag har tagit det lugnare är mer avslappnad idag. Visserligen är jag riktigt trött idag.

Jag ska nog se till att göra något av mina fritidsintressen idag medGlad

Jag insåg att det är ju samma sak som gäller som vid andra önskningar! Som du också skrev nu. Jag tänkte inte så långt att det var samma sak med jobb eftersom det känns så mycket mer komplicerat.

Jag har gjort en annorlunda touch på en av ansökningarna, så får det gå som det gårGlad jag blev själv nöjd med det.

[Kathja]1
1/26/12, 3:28 PM
#8

Luneri - Bra jobbat! Det är samma sak för de flesta av oss, bitarna faller på plats del för del och tillslut har man fått kläm på hela grejen. Skrattande

Det man ofta gör är att krångla till det, man tror att det är svårare än det är. Eller att man egentligen behöver göra så väldigt mycket - när det bara handlar om att lita på sin inre vägledare, slappna av och ha roligt. Vi är så i tutade att saker och ting ska vara på ett visst sätt att vi missar att lyssna på oss själva av rädsla för att göra fel. I vår del av världen lever vi vanligtvis allt för mycket bortkopplade från våra andliga, högre jag, vilket gör att vi lever utifrån yttre föreställningar och normer, vi lyssnar mer på andra än på oss själva och vi är mer teoretiskt analyserande än andligt närvarande.

Och du kommer att få jobbet som ger dig det du drömmer om ifall du bara tror och vågar släppa din önskan fri och förlita dig på att allt kommer att ordna sig till ditt bästa.

[luneri]
1/29/12, 12:06 PM
#9

Tack jag hoppas detGlad

Jag har köpt en bok som heter "be så ska du få" Där står det jättebra skrivet hur man gör önskningar, och även önskingar utan att man märker av det. Jag tycker det kan vara svårt ibland att lita på att det kommer bli som man vill ha det när man möter motgångar.

[Kathja]1
1/29/12, 1:16 PM
#10

Visst är det som så att det kan vara svårt att tro då man inte ser resultat med en gång. Men det är lite av grejen, att kunna vara lugn i tron på att allt ordnar sig, alltid. För börjar man tvivla så hamnnar man i "jag har inte tankar" och det blir helt fel fokus.

Men genom övning och åter övning så kommer du kunna skapa dig ett lugn, en safe-zone, där det alltid är kärlek och frid - oavsett vad som händer dig i livet.

Så ge inte upp utan träna på att vara i nuet, känna uppskattning för vad du har och vara lugn i ett du får det du vill och behöver.

[luneri]
2/1/12, 11:56 AM
#11

Det är värt att fösöka, och jag tror också det krävs en hel del övning.

Just nu förösker jag se fördelarna med att vara arbetslös så fokuserar man inte på det negativa med det. jag får tid till massa annat jag annars inte skulle ha så mycket tid till. Jag har mycket jag kan sysselsätta mig med under tiden.

retep
2/1/12, 6:52 PM
#12

Med risk för att bli tjatig…Det finns en meditationsteknik som inte kräver övning, som spontant och naturligt ger det inre lugnet, är kärlek och frid…en sade-zone!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[luneri]
2/4/12, 7:45 PM
#13

Det är alltid bra att upprepaTungan ute

Förresten, jag blir så rastlös vid meditation och börjar tänka på massa annat, hur ska man gå tillväga egentligen?

Jag kan för övrigt säga att jag fick komma på intervju till ett jobb jag sökt. Lämnade ansökan personligen och det kändes som att jag besvärade dem mer. Jag tänkte inte mer på det jobbet. Men jag fick ändå komma dit och presentera migGlad

Annons:
[Kathja]1
2/4/12, 7:55 PM
#14

Blir du rastlös även vid vägledda meditationer? Själv hade jag svårt för det i början, men så hittade jag några vägledda meditationer och då gick det bättre. Nu kör jag mest på egen hand, och det är inte så svårt faktiskt. Men väldigt nyttigt och givande!

[luneri]
2/4/12, 8:03 PM
#15

Jag har aldrig provat på vägledda meditationer, så det är värt att testa.

Det tror jag att det ärGlad Jag tror att man ser ur ett klarare perspektiv om man mediterar ofta. Det tror jag iafTungan ute

[Kathja]1
2/4/12, 8:07 PM
#16

Det tycker jag absolut att du ska, det är väldigt mycket lättare iaf i början, men lika givande.

retep
2/4/12, 10:24 PM
#17

#13 Man går helt enkelt och lär sig en riktig meditationsteknik på en kurs! Det är en avgörande skillnad när man lärt en egen teknik, i förhållande till guidade meditationer!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2/5/12, 8:15 AM
#18

# 17 - Självklart kan man gå en kurs om man gillar att gå på kurs! Men att meditera är inte så krångligt, gå på din känsla och släpp kontrollen så kommer det att hända grejer. Man måste inte följa någon "manual" för att det ska göra nytta. Att lyssna på vägledda meditationer kan vara ett sätt att träna i att vara stilla i tanken under 10-15 minuter, när man väl klarar det är det bara att gå vidare…

retep
2/5/12, 11:32 AM
#19

#18 Mitt tips var först riktat till luneri och de som gärna vill meditera, men som söker olika meditationer och sätt, utan att finna någon metod. Får inte det fokus och lugn som behövs för att meditationen skall fungera. Själv gick jag en kort kurs ett par timmar under några dagar, för många år sedan. Sedan dess har jag haft en enkel och effektiv meditationsteknik. Den är naturlig och djupgående och fungerar varje dag utan att jag behöver göra något mer.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2/5/12, 12:39 PM
#20

Det fattade jag faktiskt att det var. Är alltid bra med olika tips, sedan får man känna in vilket som tilltalar en.

Annons:
retep
2/5/12, 1:15 PM
#21

Vill inte göra långbänk med det här…Men poängen är just att det skall tilltala en och fortsatt göra det.

Och när det kommer till värdet och djupet i meditation så är inte "känna in" det som bäst avgör. Det finns meditationer och så finns det Meditation, liksom det finns de som håller på med Yoga och de som gör Yoga. De som håller på med LoA och de som lever i och med Attraktionslagen.

Man skall så klart börja någonstans och också få upptäcka vad som tilltalar en.

Min uppgift och glädje är att få ge tips och råd. Eftersom jag gått före kan jag ge en del ledtrådar till kunskapen och kanske peka ut en väg som blir mer rak och enkel.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[luneri]
2/7/12, 12:37 PM
#22

Jag visste inte att det fanns kurser inom meditation. Värt att kolla upp!Glad

[Kathja]1
2/7/12, 1:26 PM
#23

Det finns kurser i allt! Gillar man att gå på kurs är det ett bra sätt att lära sig. Själv är jag en självlärd typ Tungan ute

[luneri]
2/7/12, 1:27 PM
#24

kurser är väldigt roligt att gå på. Det är snarare att jag inte kan binda upp mig för sådant nu ifall det kommer oväntade jobb som kan förhindra.

crinalina
2/8/12, 11:40 AM
#25

#24 Nu ser du hinder istället för möjligheter. Det kanske är så att en kurs inom något som du vädligt gärna skulle vilja utveckla dig i är porten till det där drömjobbet. Om du gillar att gå kurser så ska du lyssna på den känslan, inte tänka med "hjärnan" att det kan förhindra dig. Om drömjobbet skulle dyka upp kan man hoppa av kursen, och då har du troligtvis redan lärt dig någonting som du behöver veta för framtiden. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[luneri]
2/12/12, 11:49 AM
#26

#25 Det har du rätt iTungan ute Jag vill inte göra om det jag gjorde i höstas. Jag började en franskakurs eftersom jag ändå hade så mycket tid då, helt plötlsigt fick jag hur mycket jobb som helst och jag hade knappt tid att ta det lugnt, jag vill inte uppleva det igen. Jag hade gärna velat gå en målarkurs, men de kostar nästan 2000 kr, så då vill jag verkligen gå på alla lektioner. Det är mycket pengar att lägga ut annars för ingenting.

Ja, det stämmer att det kan leda till något man verkligen vill i framtiden:) jag tror jag är väldigt eftertänksam av mig.

crinalina
2/12/12, 1:59 PM
#27

#26 Har du tittat efter alternativ? Tex på internet? Har du kollat upp möjligheten att få stipendium? Jag lovar att om det är meningen att du ska gå en målarkurs så kommer den möjligheten att öppna upp sig för dig, när du öppnar upp dig för alternativ.

Min sons dröm är att bli kompositör, och förra läsåret gick han en kompositörsutbildning på en folkhögskola. Han ville fortsätta på den skolan även för detta läsår och valde då musikproducent. Problemet var att han skulle bara kunna få studielån för höstterminen. Boende på skolan kostar ca halva studielånet så det skulle inte finnas utrymme för att spara tillräckligt med pengar så han skulle klara sig hela året. Då visade det sig att han inte skulle få något rum på skolan för detta år och från tomma intet så dök ett boende upp bara någon kilometer därifrån, utan kostnad. Tjoho, nu kunde han ju spara pengar så han hade till mat och andra utgifter även för vårterminen. Strax innan jul så blev han utan förvarning av med det boendet också. Min son är väldigt vänlig och snäll och fick då flytta in hos goda vänner i närmsta större stad, gratis. En annan av hans drömmar är att läsa japanska, något han gjort på egen hand i några år, och nu behövde han ett sätt att få in pengar på. Han lämnade in en sen ansökan till en japanskakurs på distans och kom in, och fick studielån beviljat. Yes! Så just nu pluggar han 200 %. För att kunna uppfylla en dröm så får han lov att uppfylla en annan dröm. Men innan han sökte till japanskan så hade han en massa hinder i sitt huvud; han skulle inte ha tid, han hade inte internet och inga pengar till att skaffa internet bla. Nu har han pengar till internet och han har införskaffat en laptop för en del av studielånet så han kan plugga effektivt när han har dötid på skolan och när han pendlar dit. Han håller dessutom på att uppfylla ytterligare en dröm, genom att han beställt en cello, något han velat ha i många år. Allt tack vare att han slutade se hinder och började se fördelarna istället…

Det jag vill säga är att hinder är just bara hinder, och det är DU som sätter upp dem. Det är DU som kan ta ner dem, vrid på saker och ting, se dem från olika vinklar. Följ hjärtat och sluta lyssna så mycket på hjärnan. Om min son inte lyssnat på sitt hjärta och gjort allt han kunnat för att kunna göra det han ville, så hade han i dag inte kunnat uppfylla tre drömmar i ett slag utan hade istället varit tvungen att sluta plugga och börjat jobba.

Hänger du med på vad jag vill säga?? :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[luneri]
2/13/12, 3:45 PM
#28

Jag har tittat lite snabbt på andra målarkurser på internet tidigare, men hittade inget. Nu är det en kurs som börjar som kommunen annordnar.

Stipendier har jag inte tittat efter. Kan man söka sådant för en liten kurs? Jag hänger inte alls med vad man får för fördelar av stipendier, men jag borde titta närmare på det.

Jag förstår precis hur du menarGlad Jag antar att jag har för mycket hinder i mitt tankesätt. Jag får fundera lite till på det då, innan jag bestämmer migTungan ute

crinalina
2/13/12, 5:21 PM
#29

Jag har inte lyckats komma på hur man gör för att länka här. :D Men det finns ett klipp på youtube med Abraham-Hicks som heter "How To Soothe Your Insecuritiies" som jag fick mycket aha-upplevelser till när jag lyssnade på det. Just i samband med hinder och "beliefs" som man har för sig själv. :D

Jag har aldrig sökt stipendier själv, men vet en del som har det. Det finns en hel bok med olika typer och stipendier som man kan söka. Den kanske finns online nuförtiden också. Kan vara värt för dig att kolla upp lite om det iaf. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2/13/12, 7:45 PM
#30

# 29 Du klickar bara på "infoga video" som finns under-skriva-sitt-inlägg-rutan. Sedan klistar du in länken där…

crinalina
2/13/12, 8:46 PM
#31

#30 Jag har försökt med det men det funkar inte…

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2/14/12, 7:26 AM
#32

Hm, måste testa…

Var tvungen att göra det själv så jag inte säger fel! Det du gör är att ta klickar på "dela" på youtube videon, den länken som kommer upp då den klistrar du in på raden du får fram när du klickar på "infoga video" under ditt inlägg här. Då ska det funka!

crinalina
2/14/12, 12:39 PM
#33

Tack Kathja-R, nu fick jag det att funka! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[luneri]
2/15/12, 6:51 PM
#34

#29 Min syster lånade en bok som handlade om stipendier för länge sedan när hon ville resa utomlands på språkresa, Jag tror att hon är lite insatt i de där iaf. Men värt att kolla upp!

Annons:
Spejsan
2/15/12, 9:01 PM
#35

Nu har jag tagit ett språng mot en dröm. Jag har ett fast och tryggt jobb, men längtar efter att kunna bo med min särbo som bor 15 mil ifrån mig. Det finns inga jobb i min bransch att söka i närheten (mättad arbetsmarknad för just mitt yrke). Men, jag slängde iväg en ansökan/presentation till olika arbetsgivare ändå och det var pirrigt samtidigt som det var något som jag velat göra länge. Nu känns det skönt att "släppa" ut detta. Jag får lite hjärtklappning när jag tänker på att det faktiskt kan leda fram till mitt drömliv. Hoppas!!! :)) ♥

[Kathja]1
2/15/12, 10:00 PM
#36

Spejsan - Heja dig! Klart att du får jobbet. Tänk positivt, det är ju redan ditt, dax att planera flytten Skrattande

Spejsan
2/15/12, 10:12 PM
#37

Tack Kathja! Faktum är att jag redan ser framför mig att jag sitter på intervju och dom blir lite impade av mina meriter :)) Det känns bra att dom vill ha mig där :))

crinalina
2/16/12, 10:36 AM
#38

Heja heja, Kathja-R har, som oftast, helt rätt. Det är ju redan ditt drömlivet! Visst har du väl jättekul och stortrivs på ditt nya jobb, och visst är det mysigt att vara sambo?! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Spejsan
2/16/12, 11:10 AM
#39

Tack crinalina :-) Det är så härligt att gotta sig i dessa tankar ♥ Drömliv! Nu vågar jag plötsligt ta fler steg, kolla på vilken färg vi ska måla sovrumsväggarna med. Kärlek! ♥

[Kathja]1
2/16/12, 11:55 AM
#40

# 38 crinalina- "Kathja-R har, som oftast, helt rätt", hmf!

Jag som trodde att jag ALLTID hade rätt, var 100 % perfekt OCH snygg och trevlig! Glömde ödmjuk oxå… Flört

crinalina
2/16/12, 6:04 PM
#41

# 40 Jo, men det är ju du själv som måste inse det. Det spelar väl ingen roll vad jag säger och tycker?? ;-) Oftast är ju bättre än sällan. hahaha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2/16/12, 6:15 PM
#42

# 41  - så sant, visst är det bättre medofta än sällan! Och vem vill alltid ha rätt, tänk så jobbig man hade varit. Nej, jag är allt nöjd med att vara jag.

[luneri]
2/20/12, 8:48 PM
#43

Åh, hoppas det jobbet blir ditt!

Jag har själv likadana tankar, men jag har tydligen lättare för att ta steget till något nytt än min pojkvän, så fårr vänta lite.

Spejsan
2/20/12, 8:53 PM
#44

Tack :-) Jag har redan fått positiv respons, men i dagsläget finns det bara sommarjobb lediga och inget längre vikariat och jag vågar inte riktigt säga upp mitt fasta jobb för ett sommarvik.  Men jag KÄNNER att det här kommer att hända, iallafall innan året slut. Och det gör mig så glad varje dag :-)

[luneri]
2/20/12, 8:58 PM
#45

Att du känner så är väldigt positivt!Glad Då finns det inget att oroa sig för utan att ta det som de kommer.

Spejsan
3/6/12, 5:53 PM
#46

Det är så fantastiskt! Nu har jag blivit uppringd av ett av de jobben jag skickade intresseanmälan till (även om de inte sökte någon just nu). De blev nyfikna på mig för att jag hade precis de meriter och erfarenheter som de letar efter i sin personal. Sedan jag skickade min intresseanmälan dit, så har jag även skickat till några andra ställen. Men "min inre syn" där jag såg mig själv åka på intervju, var PRECIS det där stället! Jag har även fått positiv respons från andra ställen, men inte något konkret erbjudande. Chefen som ringde mig nu, ville veta hur mycket jag skulle kunna tänka mig att jobba och hur snabbt jag kunde börja.

MAGISKT!! :-) :-)

[Kathja]1
3/6/12, 7:26 PM
#47

Underbart!!!! Just så funkar det. Skapa på. Skrattande

crinalina
3/6/12, 11:29 PM
#48

Hurra!! :-) Fortsätt så!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Mirjah
3/10/12, 11:31 AM
#49

Gläds med dig Spejsan! Glad

Det ger mig inspiration!

Upp till toppen
Annons: