Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2289 ggr
saarah
2012-01-18 20:42

vad andra tycker

Varför är jag i perioder i så stort behov av vad andra tycker? blir tokig!! :p vill ju må bra nu. vara Mig och bygga på de. inte falla tiillbaka i ett jobbigt förflutet :/ bara en liten svacka, behöver råd! hur gör ni när självkänslan dalar? tipstips!! :p och massa kärlek!! :)

Annons:
Stella_Polaris
2012-01-19 11:34
#1

Jag märker att när jag är stressad eller ur balans så blir jag osäker på mig själv och det är då jag börjar titta utåt för att jämföra mig med andra eller hitta hos andra vad jag tror att jag bör ha eller göra.
Det där blir aldrig rätt.

Min metod nu när jag är medveten om hur jag fungerar är att försöka stanna upp, ge mig själv tid, lyssna inåt och acceptera vem jag är. Det hjälper inte alltid men jag slipper i alla fall hamna i den där splittrade spiralen när jag lyssnar mer på alla andra än mig själv och där jag till slut helt tappar bort mig själv.
Kalla det varumärkesbyggande om du vill. Jag är unik och om jag bara odlar mina starka sidor och vågar stå för dem så tror jag att det kommer att bli bra.

Jag försöker också känna tillit att allt kommer att bli bra om jag bara håller mig lugn, ser till att må så bra jag bara kan, gör saker jag tycker om och jobbar på.

Seerina
2012-01-19 18:03
#2

Att du är i ett stort behov av vad andra tycker grundar sig i att du inte litar till ditt eget omdöme.

Börja lita på dig själv och det du tror på. Värdera dina egna åsikter och känslor högre än andras för annars kommer du aldrig vara dig själv utan blir i stället en formbar massa som andra skapar dig till att vara.

Ett knep för att snabbare lita till sig själv är att släppa skuldkänslan över att du gör så. Ofta kan vi få skuldkänslor över att vi inte tycker eller vill som andra. Det finns ingen anledning att känna skuld över att du lyssnar till vad DU vill och känner!

Respekterar du andra människor?
Tillåt då andra ges chansen att respektera dig.
Jag känner respekt inför en människa som vågar stå för det han/hon tror på och fascineras av deras inre styrka.

När du litar på dig själv kommer du också känna styrkan i att göra det.

Tvivla aldrig för det förgör dig! Tvivel är som en sjukdom, den förvillar dig och gör dig bara mindre än den du faktiskt är!

linnease
2012-01-19 23:34
#3

Blir gärna så, och många gånger om, tar ett tag att flytta runt alla sina vibbar dit man vill ha dem! :)  Bara slappna av och lita på att det är en del av processen, och gör vad du kan för att hitta nån tanke på ämnet som känns bättre, eller byt ämne. Det kommer ebba ut med tiden ♥

Ibland har jag märkt att jag rört mig i spiraler på ämnen som haft mycket moment/energi i sig - först upp och hitta nya insikter och idéer, sedan ner ett varv för att kunna städa upp lite av de lägsta vibbarna med de nya verktygen, sen upp ännu lite högre än jag varit innan, nya insikter och idéer igen, ner och hänga lite på de låga vibbarna osv tills jag flyttat det mesta dit jag vill. (Ingen medveten process, det verkar styras så naturligt, olika ämnen dyker upp olika dagar)

Du är på så galet rätt väg, känns som en helt annan person än den som postade för några månader sen!! :) :) Bara slappna av och tillåt dalarna oxå, lita på processen!

Kram!

[Nidloo]
2012-01-20 10:22
#4

Självkänslan sitter i självet!

saarah
2012-01-25 06:31
#5

Det går verkligen uppåt i perioder.. sen kommer en period då jag börjar tvivla och blir osäker och börjar jämföra mig med andra och kollar uttåtcpå hur jag borde vara utifrån omgivningen.. Det är jobbigt när man har variti en bra känsla ett tag :/ men det släpper väl och blir bättre med de oxå!

crinalina
2012-01-25 18:11
#6

Precis som linnease så vist, som vanligt, skriver så går det i spiraler. Så fungerar ofta inlärning fick jag lära mig som aktiv idrottare. Efter en inlärningsperiod så kom en dal när kroppen och knoppen bearbetar den nya information, men när den bearbetningen är klar så blir toppen högre än den var innan. Så fortsätter det. Jag ser mina dalar som precis lika bra som topparna, även om man mår lite sämre, eftersom utan dem skulle jag inte kunna klättra högre. :D Njut av både toppar dalar, de behöver varandra och jobbar tillsammans och inte mot varandra. :D Bra va?! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Upp till toppen
Annons: