Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1846 ggr
saarah
2012-01-12 09:14

Hur långt fram ska man visualisera?

Jag funderar lite på hur långt fram man ska/bör visualisera utan att universum blir "förvirrad"? :p alltså: om jag är arbetslös kan jag visualisera en löneförhöjninf på engång eller borde jag börja med att visualisera ett jobb? eller om jag är singel kan jag visualisera om vårat bröllop mm. eller borde jag börja med kanske första dejten? :p Hoppas ni förstår vad jag menar :) Kram!

Annons:
[Kathja]1
2012-01-12 15:23
#1

Du ska göra det som känns bra! Universum kan ge dig allt du kan tänka dig och tid är ett mänskligt fenomen - m.a.o så kan du absolut strunta i att visualisera i "naturliga steg" (date-pojkvän-sambo-bröllop…) utan kör bara på det som känns super duper att tänka på! Det viktiga är att du tror på det själv, så utifrån det kan det ibland vara bra att ta det i några steg. Men universum kan leverera ett bröllop redan till i kväll, bara du tror.

retep
2012-01-12 18:31
#2

Som jag ser det så behöver du inte alls visualisera mer…du har redan gjort det! Universum har redan gett dig det även om du ännu inte har fått det.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

linnease
2012-01-12 21:53
#3

Precis som Peter säger! Universum har koll redan :)  Det man gör när man visualiserar är egentligen inte att "skapa" nåt, för universum har listat ut vad du vill ha för länge sen (när du såg den snygga killen i femman och träffade det där mysiga paret förra veckan och och och..) och redan fixat biffen.

Grejen med att visualisera är bara för att komma i rätt stämning, hitta de glada och bubblande känslorna, så att man kan se vägen och fatta signalerna och ta emot leveranserna! :)  Som Kathja sa, kör bara på om och så länge du hittar bra känslor.

Så man behöver egentligen inte visualisera alls, hitta en katt att klappa funkar lika bra (om man gillar katter, haha!).

crinalina
2012-01-12 22:36
#4

För mig hade visualiseringarna den uppgiften att de hjälpte mig att komma underfund med vad jag ville/vill, det är liksom lättare att förstå själva hela grejen då. Jag behövde lära mig hur det känns att ha det jag önskar mig. Precis som linnease skriver.

Precis som Kathja skriver så ska du hitta det som känns bra. Och precis som Peter säger så behöver du inte alls för Universum har redan koll.

Jag skrev ner mina drömmars liv som om jag lever där idag. Och jag gjorde det i ett par olika steg (ett par år, 10 år, 20 år), men mer och mer generellt och mindre detaljerat ju längre bort i tiden jag kom eftersom nya drömmar skapas hela tiden utefter mina nya erfarenheter skapas. Sedan har jag inte gjort något mer med det.

Idag klappar jag katterna om jag behöver komma i rätt känsla :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: