Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 6631 ggr
retep
2012-01-10 14:53

Vortex

Vad är det?…och vad är det inte?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
retep
2012-01-10 17:55
#1

*…men Vortex är inte Källan utan det som flödar ur Källan! Att vara närvarande i vortex flöde kräver en uppmärksamhet i både kropp och sinne…Så med vilka metoder och sätt skapar, upprätthåller och utvecklar vi den uppmärksamheten och närvaron?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
2012-01-10 19:48
#2

Egentligen att njuta i nuet skulle jag säga.

Du kör ju TM men jag misstänker att när man transcenderar så är man i källan eller?..

Att njuta i nuet kan vara mycket, ligga på en klippa och njuta av solens strålar och vatten skvalp. Att innerligt samtala med någon. Att lyssna på vacker musik. Att älska. Att betrakta sitt barn med innerlig kärlek. Att njuta av ur god en hårdbrödmacka med ost verkligen är (gjorde just det)

Så tolkar jag det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
2012-01-10 20:28
#3

När man transcenderar är man Källan, i det rena Medvetandet bortom medvetenheten och det relativa. Inget händer här, ingen upplevelse, ingen närhet, ingen knäckemacka med ost. Intet…och likväl Alltet i sitt omanefisterade grundtillsånd…den blivande knäckemackan, närheten som strax skall upplevas. När dessa båda uppfattas i din medvetenhet då är din kropp och sinnesnärvro optimal dag och natt, i varje stund och sammanhang.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Nidlo.]
2012-01-10 20:39
#4

#0: Vortex är som jag förstår…att inte låta något göra ens närvaro störd, det kan komma tankar men dessa är inte skarpa eller ens att de hörs. Som att de inte finns men finns ändå.

#1: Meditation är ju ett känt sätt att göra det på regelbundet, det tror jag de flesta vet även här. Något jag dock har hört via lärare är att som jag skrivit flera gånger nu inte låta något komma åt en själv. Man gör det med kraften, den kraft som går utåt annars håller en i en själv….som att man säger nej kom inte åt mig! Ni får finnas här som ni vill, men rör mig inte.
På så sätt kommer naturligt de tankar in som ska göra så? För..positiva känslor, kärlek, vänlighet släpper man lättare in om det är befogat.

Och blir det för kraftfullt vad som vill in, så kommer det starkt och försvinner igen lika snabbt. Blockeringar brukar följa med i det också.

Otroulig
2012-01-10 23:15
#5

#3 ok, jag hänger med på källan ALLT finns där, sen gäller det att medvetandegöra sina "frön= tankar" då pluppar dom in i vortex. Där ligger dom som en virvel, sen gäller det för mej att ta mej dit, vibrera mej dit eller kanske vibrera ut den verkligheten till mej så att den kan manifesteras???

Eller vad är vortex? Det pratas hela tiden som enbart positivt? I denna virvel borde ju även finnas sorg, ilska osv? Allt som vi medvetande gjort? Men jag kanske fattar fel.

Samtidigt undrar jag lite. Jag tror att min själ t.ex visste att jag behövde gå in i en stor sorg för att bryta igenom och komme ut på andra sidan som en helare människa. Det vetifågarna om jag Maria medvetet dragit till mej, däremot på ett djupare plan har Maria själen gjort det…. Men kom just på svaret själv…det var det där med karma :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
2012-01-10 23:46
#6

Otrolig! Krama är värdefullt tills vi inte längre har det. Därefter är allt en annan verklighet. Allt som vi medvetandegjort kommer ur Renhet, Kärlek, lycksalighet och förs ut genom vortex. Sorg, ilska, o.s.v. Är vi ofta omedvetna om, som hinder…blockeringar…rädslor som vi skapat och fört in i vortex utifrån.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[Nidlo.]
2012-01-11 05:13
#7

Min upplevelse av vortex är att vara inlindad i genomskinlig plast (lustigt) och allt händer utanför plasten. Smärtor gör inte ont, men de har effekt, sorg är inte sorglig men finns där utanför.

linnease
2012-01-11 16:03
#8

Vortex är ett begrepp från Abraham-Hicks. Enligt dem är vi tvåhövdade monster, ha ha!

Måste dra deras hela story om hur vi funkar för att kunna förklara vad de menar med sitt Vortex-begrepp:

Vi har vårt fysiska själv, som är härute i den fysiska verkligheten, och så har vi den icke-fysiska delen av vårt själv, de kallar den vår Inner Being (IB). (Som i sin tur har en inner being, som har en inner being… på nåt sätt verkar allt medvetande vara hopkopplat i nån slags oändlig trädliknande struktur..)

Så vi är som varelser med två fokuspunkter! IB håller konstant vibrationen av alla nya önskningar och slutsatser om preferenser vi kommer fram till genom att vi bara knallar runt här och upplever saker.. Glass? Hmm, den här choklad var god. Jordgubb inte lika.. Åh, shit vilken söt hund… Wow, han såg sur ut!! För varje ny erfarenhet uppdaterar IB vad vi vill ha nu, och nu, och nu, och BLIR det! Hålller vibrationen av det! Och attraktionslagen svarar på den vibben, och drar till sig mer energi som matchar det (från vårt perspektiv ser det ut som upplevelser, grejor, andra IB med tillhörande människor.. ;) )

Vortex är hela den här virveln av energi som attraherats och byggts upp, med vår IB i centrum, som är det som håller vibben uppe.

Vårt fysiska fokus kan matcha det, eller kolla nån annanstans i oändligheten, hålla samma vibration eller en annan. Känslorna är som GPS:en, om vi håller samma fokus och därmed vibration känns det nånstans på den riktigt bra delen av känsloskalan, om vi håller en annan vibb än IB (m.a.o fokuserar på nåt som vi inte vill ha) känns det nånstas på den dåliga delen av känsloskalan.

Att vara i vortex är med andra ord att matcha sin Inner Being, matcha allt man kommit fram till att man föredrar. Eller, avsaknaden av fokus som motsäger det man verkligen är och vill. (Därför meditera funkar - inga tankar - inget fokus på nåt som motsäger en själv - matchar din IB!!). Hur vet man om man är i vortex? På känslan i varje stund, när du känner dig nöjd, avslappnad, inspirerad, glad, lycklig, luuuuugn, skön, hoppfull, toktaggad, bara älskar nåt eller nån är du i Vortex!

Vi hoppar in och ut hela tiden!

Och vi har alla olika Vortex, några av grejorna som inspirerar pojkvännen får mig bara att gäspa riktigt stort.. hehe!

Inner Being - delen av oss är dessutom mycket större och äldre och har därmed mycket mer power än vi har - vi kan göra motstånd ibland, men de vinner alltid tillslut :D

Det är också därför en som är i Vortex har mer power att manifestera saker än en miljon som inte är det - för man joinar en vibb som redan har en MASSA energi runt sig, ett helt Vortex av energi! Abe säger att 99,9999% av all manifestation redan är klar när vi börjar få inspiration till den!

Och, därmed har man också ganska mycket marginaler innan riktigt dåliga saker händer - man måste fokusera ganska länge själv på nåt som är kass innan man byggt upp tillräckligt med energi så att det börjar manifestera sig fysiskt - för där har man ingen draghjälp av fokuset från IB!

Otroulig
2012-01-11 21:35
#9

Tack Linnease, då fattar jag lite bättre. Att IB (eller som jag tänker själen) är med och styr upp och förstärker -det köper jag. Jag tycker att man känner när man sår ett frö, en tanke som stämmer med IB (eller min inre visdom eller själen-, vad man nu kan kalla det)  jag känner att det är sant, det kommer mkt mer energi in i kroppen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Nidlo.]
2012-01-12 00:36
#10

Själen är alltid med och spelar det är från den som allt växer ur, och genom den man upplever. Vad jag har hört är det en föreställning att man går in och ut ur själen, man är i vortex hela tiden och när man inte är det skulle det vara att "man", huvudet, tror att man inte är det.Cool

Otroulig
2012-01-12 20:05
#11

#6 Tack Peter

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

smeo
2012-01-13 08:44
#12

O vad bra förklarat av linnease   

Hör ni      hur e det med  snubbel o stöta i saker mm 

  tex nån dag så bara ramlar sonen  hela tiden    fastnar i mattkanter osv     eller när  jag halkade på isen som fanns under snön -   reser mig o e glad att jag inte skadade mig   

Beror detta på vi tänkt "negativa" tankar eller varit i obalans på nåt sätt

linnease
2012-01-13 11:58
#13

äääh… det kan ju va kul oxå! :) humor, liksom!!  Och så lär man sig hur fysiken funkar (de små i alla fall, vi borde ju ha klurat ut det nu :D )

(fast jag gör ofta sånt när jag är irriterad eller har bråttom har jag märkt.. Glad )

Annons:
crinalina
2012-01-14 20:55
#14

#12 Jag ser det som att det är Universums sätt att säga att jag ska vakna upp, se mig omkring och hitta tillbaka till Vortex. Det händer ju när man är ofukuserad och inte riktigt är med i livet liksom. Det kan också vara plötsliga ljud eller annat som kommer plötsligt och väccker en tillbaka till livet. När det händer så tackar jag universum, andas djupt och gör vad jag gör för att hitta tillbaka till nuet, där jag ska vara. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

smeo
2012-01-15 09:34
#15

OK   bra tänk

[Kathja]1
2012-01-22 15:41
#16

Kort och gott skulle man kunna säga att du är i Vortex då du mår bra! Alla positiva känslor hör hemma där. Och eftersom lika attraherar lika attraherar du det du (ditt inre jag) vill ha då du är i Vortex - för känslorna i Vortex är positiva och det ditt intre jag strävar efter och önskar är något positivt. Så egentligen ganska enkelt - sträva efter att må så bra det bara går.

Sedan är det som tidigare inlägg har sagt - vi åker in och ut ur Vortex. Och det har ett syfte i sig. Om vi inte var utanför Vortex mellan varven skulle vi stagnera, vi behöver kontrasterna ör att sträva emot något större än det vi har i nuet.

Så se bara till att må så bra det bara går - alla känslor som får dig att , att vara i den Goda Känslan innebär att du är i samklang med ditt högre jag och därmed skapande av allt du dömmer om och en massa annat som får dig att må bra.

Upp till toppen
Annons: