Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 2015 ggr
crinalina
2012-01-10 13:13

Do it..

because you love the feeling you have when you do it, and not because of the results it might get you! :D

Jag fick precis denna insikt, något som jag egentligen har vetat hela tiden men just precis alldeles nyss så trillade den ner, poletten. Jag har fokuserat för mycket på målet och inte på varför jag vill till målet. Målet hägrar ju för att jag är ute efter känslan det ger mig att vara där!

Jag har den senaste tiden känt mig lite fast i var jag är, även om jag har fokus hela tiden. Jag har känt att jag saknar någonting i mitt sätt att agera och tänka och känna. I går började jag lyssna in mig på Abraham-Hicks eftersom så många av er pratar så varmt och inspirerande om dem. Jag tillbringade timmar på youtube, med papper och penna i handen och skrev ner en del insikter och visa ord. Idag fortsatte jag, men av någon anledning så har klippen hängt sig lite då och då och ibland har jag lyckats få igång dem igen, men ibland inte. Jag tänkte att det finns väl en anledning, jag behöver lyssna mer fokuserat på just det här eller just det här klippet är inte aktuellt för mig just nu och har då gått vidare.

Vid upprepade tillfällen har jag hört att man inte kan fokusera på problemet och lösningen samtidigt, så jag bestämde mig för att identifiera mina problem och hur det är jag vill må och känna istället, jag frågade/bad om lösningar till det och helt plötsligt så dök det upp i mitt huvud och värmen och pirret spred sig i hela mig!

DO IT BECAUSE I LOVE THE FEELING I HAVE WHEN I DO IT, AND NOT BECAUSE OF THE RESULTS IT BRINGS!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[camillahj]
2012-01-10 13:38
#1

OMG! Det är ju precis vad jag nyss läste om på nätet, om medveten närvaro (skrev ett inlägg här om det typ 10 innan ditt inlägg) och jag läste en text från Svd Nyheter Existentiellt på nätet "Kraften i närvaron är enorm"

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/kraften-i-narvaron-ar-enorm_407799.svd

där Katarina Lundblad skriver att man oftast dricker sitt kaffe obetänksamt, oftast av en vana eller för en koffeinkick, duschar man, gör man det för att bli ren och älskar man, jagar man efter orgasmen.

Det ligger otroligt mkt i det hon skriver och precis det du fått insikt om nu! Man ska dricka sitt kaffe och verkligen känna alla aromer rulla på tungan, känna värmen från det, doften, när man duschar ska man känna vattnet stråla på ens hud, känna doften av tvålen och det mjuka löddret på ens kropp och när man älskar ska man njuta av varenda sekund det pågår inte bara de sekundrar orgasmen varar!

Så jag är verkligen med dig på ditt spår där crinalina; do it because you love the feeling you have when you do it, and not because the results it might get you!

smeo
2012-01-10 13:51
#2

Bra sagt   bra skrivet   jag håller med   

  fastän jag försöker leva så  rätt så mycket    så lyckas jag inte alltid   många gånger swichar vardagen förbi  när jag har mycket på G

Det där med kaffe tycker jag e bra   vi har satsat på en kaffebryggare som maler bönorna  ( köper ekologiska förstås )  visst dyrt kaffe  men O VAD VI NJUTER AV DET  på stan väljer jag nymalet-ställen  eller låter bli att dricka

Detsamma med mat o dryck   Hellre lite äkta champange än bälga i sig billigt lådvin eller öl  

LIVET ÄR JU TILL FÖR ATT NJUTAS !

smeo
2012-01-10 13:52
#3

Det där med att vissa AH-klipp stannar upp hackar sig   har också jag varit med om    tänkt precis som du    jag ska inte höra detta nu

[camillahj]
2012-01-10 13:58
#4

#2 Då har du ju iaf börjat någonstans! Att du verkligen njuter av kaffet är ju toppen för då har du ju din medvetna närvaro på pricken där och fokuserar och njuter av bara det just då! Det viktiga är att man tar sig tid och stannar upp och njuter av det man gör för stunden.

crinalina
2012-01-10 14:38
#5

Jag har alltid vetat om och njutit av stunder och tillfällen. Jag njuter alltid av smaken av kaffet, jag bor ju ändå i ett land där alla ställen har nymalet kaffe och inget bryggarkaffe (undrar hur jag ska klara mig en vecka i Sverige..? haha), jag står aldrig länge i duschen för när den första sköna känslan har gått över är det ingen mening med att stå kvar (om jag är ren då förstås) osv.. Det som är nytt för mig i själva vetandet av detta är ingenting, det är medvetandet av det, eller kanske mer känslan av det. Det är att jag ska strunta i eventuella mål med att göra någonting det är ju känslan av resan som är så himla viktig, till att börja med. När jag nått målet är det ju känslan och medvetandet i där jag är då som är viktigt.

Allt detta har jag vetat i hela mitt vuxna liv, men av idag nådde det medvetandet på ett sätt som jag inte känt riktigt förut.

Precis efter att jag skrivit det här inlägget kom min lilla katt upp och la sig på mitt bröst och "pussade" mig med sin nos mot min, något han inte gjort på ett tag och som jag saknat. Ett bevis på att jag är på rätt spår.

Efter jag skrivit inlägget satte jag på Zumba fitness, jag älskar Zumba men har haft svårt att komma mig för att göra det på ett tag. Jag insåg att det var för att jag fokuserat på resultaten jag ville ha och inte på känslan av glädje och tillfredsställelse jag har när jag zumbar. Den här gången gjorde jag det, kände glädjen och sprittet i kroppen och det var fantastiskt. Kanske t o m kör en vända till under eftermiddagen. :D

Nu ska jag sätta mig och skriva, jag bryr mig inte om vad det blir av det, huvudsaken att jag börjar skriva igen. Att jag minns att jag gör det för att jag älskar det, för känslan jag har när orden bara flödar genom mig och blir till just ord. Vem bryr sig om det blir något resultat av det hela, bara jag älskar det när jag gör det.

Häromkvällen såg jag en spelfilm om J K Rowling, som skrev Harry Potter-böckerna, jag älskar dem böckerna och skulle gärna vilja lyckas som hon gjort med att få det att bara flöda fram. I filmen så talat någon om för henne att man tjänar inte pengar på att skriva barnböcker, hur bra de än är, och hon svarar att det gör ingenting för hon skriver för att hon älskar att skriva. Tårarna rann på mig och jag började skratta av glädje och lycka för det är ju där borde vara, och där jag är nu äntligen. Jag har sett filmen en gång till och jag skrattar och gråter mig igenom varje sekvens som handlar om skrivandet och glädjen som kommer utav det. Tror ni jag är på rätt spår??! hahaha

Ha en fantastisk dag och njut av varenda sekund! Kram :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[camillahj]
2012-01-10 14:51
#6

Helt rätt spår! Helt rätt spår! Skrattande Det är ju också så med känslan, att man kan känna att det är rätt, att man är på rätt spår och att man redan vet allt det där, men när poletten väl trillar ner når man ju stjärnorna! Banan bör väl smörjas lite innan poletten kan trilla till botten och man smörjer väl då med allt det där man njuter av, som att zumba, skriva böcker, dansa, springa, älska, dricka kaffe, ta ett bad etc etc etc.

Eller något sådant haha. Skrattande

Ha en fantastisk dag du med! Och jag ska tänka på det där med dig och din zumba, att du fokuserade mer på resultatet som kommer snart än att du faktiskt njuter och har skitkul under tiden du zumbar, den tanken ska jag ha när jag är ute och löptränar. Jag älskar att löpträna men mitt kära lilla tålamod vill inte riktigt vara på samma plan som mig så efter ett tag har jag gett upp och tyckt löpning är jobbigt/trist (fast samtidigt inte..) så jag ska skita i om jag blir snygg/fit/får bra motion av löpningen eller ej och bara njuta av att springa! För snygg/fit och allt det där andra kommer iaf! Hehe. SkrattandeFlört

Annons:
crinalina
2012-01-10 14:59
#7

Heja heja!! Njut allt du kan! Det är sååå härligt att vara här! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2012-01-10 15:55
#8

Insikt!!! Det som är annorlunda den här gången är att jag insåg att jag älskar känslan jag har när jag gör något, det är inte det jag gör som jag älskar!!!! :D Woohooo! Jag älskar känslan av den här dagen! Jag älskar känslan av insikt! Jag älskar känslan när jag dansar zumba! Jag älskar känslan när jag skriver!!! YES!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[camillahj]
2012-01-10 16:23
#9

Härligt!! En känsla som känns i hela magen!

[Torahzen]
2012-01-11 19:40
#10

Vilken härlig insikt du har kommit fram till. JAG SKA genast tillämpa den i mitt liv!

enjoylife
2012-01-24 19:33
#11

Jaaa :) Detta är SÅ RÄTT! Underbart :)

Upp till toppen
Annons: