Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1560 ggr
[luneri]
12/27/11, 10:23 PM

Lite funderingar

Jag har funderat lite kring LOA och jag tycker det är så svårt att önska sig något utan att känna att man har detta och att det inte kommer bli verkligt. I många fall känns det som så.

Men jag har funderat en del, och Jag tycker det finns en del likheter med religionerna som tex kristendomen. Tror tillochmed att det hänvisas en del till religionerna i The Secret.

Förr kan jag tänka mig att det var jobbigare levnadsförhållanden men de hade en religion att tro på, en gud. Och detta var ett hopp om att saker skulle bli bra för dem, att det fanns medlidande och att någon lyssnade. Om man hade en önskan bad man till gud flera gånger för att denna önskan skulle slås in vilket kan likna affirmationer. Om man kanske var ensam fanns gud och man kände att någon kanske lyssnade och var ett stöd.

Vad jag vill säga är att det finns mycket likheter med LOA och religioner, dessutom handlar båda om att man ska tro.

Jag funderade om det inte var lättare att förverkliga sina önskningar om man hade en sådan stark tro på något utan tvivel.

Jag är inte religiös men tyckte tanken var ganska intressant. Jag har nämligen själv svårt att se att tex min kärleksrelation kommer lösa sig även om jag försöker och funderade hur det då skulle vara om jag var religiös och bad en önskan. Förmodligen skulle jag se det hela i ett större perspektiv och önska mig att känna mig älskad och få kärlek i livet.

Annons:
[Kathja]1
12/27/11, 11:09 PM
#1

Du borde ta en titt på min blogg http://thesecret-bibeln.blogspot.com/ där jag skriver just om attraktionslagen i Bibeln!  Skrattande

[luneri]
12/27/11, 11:51 PM
#2

Tack! :) Jag ska titta på bloggen imorgon när jag är piggare

whiteshark
12/28/11, 11:05 AM
#3

Intresant blogg :-)

szirius
12/29/11, 4:42 PM
#4

Tro och du ska ha. Tron kan rubba berg. Vad du än gör- känn ingen rädsla!Flört

[Kathja]1
12/30/11, 1:37 AM
#5

# 3 Tack! Intressant ämne. Skrattande

Upp till toppen
Annons: