Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2161 ggr
[Mastre]
2011-12-19 08:41

Att hålla fast vid sin egen önskan

Det här är ett citat från Abraham-Hicks som jag tycker är väldigt tänkvärt:

“The secret of the universe really is minding your own business. What we mean by that is: don’t get so involved in the desires or beliefs of others that you cause confusion or chatter in your own vibration and compromise your own alignment. When you let nothing be more significant than your own alignment with your own desire then everything in the universe is working in concert for you. It is anyway but you’re not letting it in, if you are misaligned.”—Abraham

Kan jag hålla fast vid min känsla, min vibration, utan att distraheras av vad andra tycker och tänker runtomkring?

Annons:
[Kathja]1
2011-12-19 11:49
#1

Det kan man men det brukar kräva lite träning eftersom vi vanligtvis är vana vid annat… Att bry oss om sånt som inte är vårt att bry oss om. Och att oroa oss för sånnt som inte är något att oroa sig för. Det gäller att träna på vad som är min, din och Guds angelägenhet - det är bara din som du överhuvudtaget ska bry dig om, och där ska du sträva efter en så lätt och positiv känsla som möjligt.

[Nidlo.]
2011-12-20 07:47
#2

Det går nog inte att vara annat än i sin vibration som jag ser det. Ju närmare man kommer det inre så blir vibrationen mer centrerad, och vad som händer en mer tillfredställande.

Otroulig
2011-12-20 21:26
#3

Tycker det här är tänkvärt överhuvudtaget när man pratar om hur man vill förbättra/skapa sina relationer till andra människor. Jag kan/bör bara påverka min egen vibration. Aldrig någon annans.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Mastre]
2011-12-20 22:13
#4

Jag tycker det blir extra intressant när man är omgiven av människor som högt och bestämt deklarerar att "så här ska man tycka/tänka/göra och det är det enda rätta!". Då gäller det att komma ihåg vem man är och att ens egna värderingar gäller, även om de skiljer sig från andras.

szirius
2011-12-21 00:03
#5

#4 övar på detFlört

Otroulig
2011-12-21 22:43
#6

#4 håller med. Intressant att jag tolkade det åt andra hållet… Kanske att jag har en läggning åt den skaran du beskrev. Det blir bra speglingar här :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Nidlo.]
2011-12-22 11:07
#7

#4: Så du säger att man ska vara kvar i sina egna tankar när någon säger att "så här ska man göra". Vilket gör så att man i tysthet gör samma sak som de man inte lyssnar på.

Annars är det väldigt bra att vara i sin vibration och hålla sig centrerad. Det kan ju vara att inte låta sina egna känslor komma i kontakt med ens inre varelse. Eller..inte..låta sig bli uppsugen av känslorna som är ens egna.

:)

szirius
2011-12-22 17:17
#8

Tänkte på ett citat jag läste idag : Vad som än sker, följ ditt hjärta. Folk kommer att ha åsikter om dig oavsett vad du gör ändå Flört

[Kathja]1
2011-12-22 17:24
#9

#8 Underbart citat! Och (tyvärr) så sant. Så lika bra att följa sitt hjärtas väg och strunta i vad folk tycker och tänker, mycket trevligare och bättre för jaget och själen än att vara till lags och inordna sig och ändå rpka ut för "tyckare".

[Nidlo.]
2011-12-22 18:42
#10

#8: Bra och fint citat/ordspråk szirius!

suddis
2011-12-23 09:02
#11

#8 Ett så sant citat.så länge vi kan acceptera varandras åsikter är det till godo.Glad

[Mastre]
2011-12-23 13:28
#12

#7  Vad är det man gör som är "samma sak"?

[Nidlo.]
2011-12-24 01:34
#13

Mastre: Du skriver att man ska vara i sin egen vibration då någon säger hur man ska göra samtidigt som du säger att man ska göra så…att vara i sin vibration.

Annons:
[Mastre]
2011-12-29 13:55
#14

#13  Är inte säker på vad du menar, men jag ser stor skillnad mellan att hävda att alla ska vara lika versus att göra sitt eget, personliga val.

[Nidlo.]
2011-12-29 16:54
#15

#14 Menade att för att man tänker en sak så är den inte riktigt osagt.

Upp till toppen
Annons: