Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2533 ggr
Evaline
2011-12-12 00:19

Hantera osäkerhet och svartsjuka?

Jag kan gå ifrån att vara hur lycklig och sprallig, glad och tacksam som helst - till att fyllas av en klump i magen av osäkerhet och svartsjuka. Jag försöker intala mig själv att det är inget, "det kommer fungera Evaline, det finns inget annat, jag vet att jag kommer få det jag vill ha. Jag vet." Men det är så svårt att ha den där klumpen där.

Ibland känns det lite som om universum testar mig. I just det här fallet handlar det om en kille. Jag sände ut allt jag ville ha en kärleksrelation och han "uppenbarade sig". Men då och då får jag den där klumpen, bilder och mystiska meddelanden från andra tjejer, rykten..

Hur står man på sig, hur motarbetar man det? Eller låter man det vara, försöker att inte tänka på det eller ta åt sig?

Tack så hemskt mycket på förhand!

(vet inte om det ligger i rätt grupp nu men..)

Annons:
[Kathja]1
2011-12-12 07:39
#1

För att Attraktionslagen ska kunna flyta på så bra som möjligt gäller det att rensa i "gammal skit" - det där låter som ett dåligt självförtroende som spökar för dig.

Ta och jobba med att förbättra det så ska du se att det löser sig! Träna på att bena i tankar och känslor, fråga dig själv vad de står för, kommer ifrån - ställ dig själv emot väggen och ifrågasätt dig själv - allt för att dina tanke spöken ska krympa och försvinna. Du kan även prova EFT vilket är väldigt effektivt då man vill ta itu med just blockeringar i energiflödet.

Att vara orolig och osäker, speciellt i början av en relation är inget ovanligt, men inte desto mindre jobbigt när man bara vill kunna vara glad, lycklig och njuta.

Upp till toppen
Annons: