Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2028 ggr
Evaline
12/10/11, 6:09 AM

Om visualisering?

Jag har skrivit tidigare i trådar att jag är ganska ny inom LOA, började för ca 7 månader sedan och har hållt på lite då och då. Nu har jag dock börjat få in det dagligen i mitt liv och göra LOA till en livsstil varje dag!

Nu till min fundering.
Jag brukar ibland visualisera och oftast när jag mediterar eller är djupt avslappnad, t.ex innan jag somnar. Då händer det ibland att jag känner mig verkligen där - nästan som en klardröm, och jag fylls av lycka. När jag sedan är "färdig" och släpper ut det för dagen så kan jag känna sån enorm lycka och värme och tro att jag faktiskt börjar fnissa/småskratta och till och med gråta ibland. Av glädje så klart.
Är det bra? haha. Det borde det väl, jag tänkte mer om det är fler som det blivit så för?

Jag har både läst och sett The Secret och ska snart läsa "Attraktionslagen: Så får du den att verka till din fördel" men jag har fortfarande lite svårt att förstå hur länge jag skall göra allt. Be om det, och sedan visualisera och allt det där som hör till, men hur länge ska man göra det tills man "släpper" och går mot att ta emot? Eller känner man det själv?

Stort tack på förhand!

Annons:
[Kathja]1
12/10/11, 10:37 AM
#1

Känns det bra så är det bra! Lyssnar/läser du Abraham Hicks så talar de ofta om just den där känslan, de kallar den Vortex, jag kallar den den Goda Känslan. Det är den känslan man ska sträva efter därför att det är den som starkast drar till sig det du vill ha.

Processen är att du ber, räcker en gång Universum fattar, sedan strävar du efter att må gott, vara i Den Goda Känslan, skratta och njuta så mycket det går - behöver inte vara kopplat till din önskan. Och så ska du vara redo så att du släpper in det du önskar.

Men du släpper önskan så fort den är gjord, sedan fokus på att må bra! Har du inte lyssnat på Abraham Hicks så finns den en massa klipp på youtube, personligen var det när jag började lyssna på dem som jag "fattade grejen" och det släppte - fram tills dess hade jag fått för mig att det var långt mer krångligt, och långt mång fler måsten och regler kring hur det funkar. Men icke! Vet vad du vill ha, lev som att du har det och NJUT av livet - så kommer det att bli kanon! Skrattande

[Nidlo.]
12/11/11, 7:43 AM
#2

Angående meditation och den utvecklingen kan det ske att man skrattar, gråter när spänningar släpper. Då brukar en värme fylla i stället och man känner sig lugn så som du skriver.

[Brilwemand]
12/27/11, 12:29 AM
#3

Släpp tanken, grejen är just den att man visualiserar det, känner det och sen släpper tanken. Att försöka visualisera om och om igen är som att ringa till pizzerian om och om igen och beställa pizza innan man ens fått den första hemkörd. Det gör bara att pizzabagaren börjar om på en ny pizza och då dröjer din pizza ännu mer..

(ok kass exempel men ungefär så funkar det)

Evaline
12/30/11, 4:55 AM
#4

^Inte jättekasst ändå, jag förstår precis vad du menar! Lite långsökt kanske, xD men annars bra exempel, lättförstått.

Då har jag haft rätt också. Men om det är något man vill väldigt mycket, hur "håller man sig från" att tänka på det då? Jag ser saker som påminner mig om och gör att jag tänker på det hela tiden^^ vill det så gärna!

[Kathja]1
12/30/11, 8:09 AM
#5

#4 Det är antagligen som så att du gör det, tänker på det fast du vill "hålla dig ifrån det". Det som det handlar om är att önska så att det känns i hela kroppen och sedan släppa det för att göra annat som känns bra. Fyll ditt liv med glädje och kärlek! Därför att glädje och kärlek är positivt och lika attraherar lika så då kommer du att attrahera annat som du mår bra av, din dröm!

Visualisera gärna men gör det för att det är kul att visualisera, inte för att frammana din dröm därför att det är negativt. Dagdröm om allt som får dig att må bra!

crinalina
1/4/12, 3:57 PM
#6

Jag skulle säga att tricket är att vara nöjd i där du är JUST NU. Visualisera och dröm, men när du väl har gjort det så kom tillbaka till där du är idag och uppskatta, älska och njut av ditt dagliga liv och allt vad det innebär. När du mår bra och är lycklig där så är du i rätt känsla och rätt sinnesstämning för att kunna ta emot din visualisering. Lita på att det kommer när du är redo, och kom ihåg att det är inte du som bestämmer när du är redo, men LoA vet.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Upp till toppen
Annons: