Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1925 ggr
tussilago3
2011-10-22 13:26

Känslan

Jag undrar lite över en sak gällande LoA och skulle vara roligt att höra vad andra tänker om detta.

I filmen the secret framställs det som att man ska tänka på något exakt som tex en klocka, bil eller drömrelation.

Men  jag kan inte alltid se det så konkret. Tex om jag ska visualisera mitt drömjobb så vet jag inte just nu exakt vad det är.

Sedan kan det ju vara så att man vid en period tror att en viss sak tex ett särskilt jobb är det rätta men om man sedan får det så visar det sig att det faktiskt inte passade mig som person.

Är det inte bättre att bara fokusera på vilken Känsla jag vill ha i en relation eller ett jobb  tex, och att jag då låter universum dra till sig detta som motsvarar den känslan jag vill ha och det som är i enlighet med det bästa för mig.

Med detta menar jag också att man öppnar för möjligheten att universum kanske "ser längre" än jag själv ibland och att det därför isåfall är bättre att ha en känsla och låta universum bestämma vad detta motsvarar istället för att forcera fram det själv.

Men man kanske kan använda endast en känsla i vissa fall och se en mer konkret bild framför sig i andra fall?

Någon annan som har några tankar kring detta? Glad

Annons:
crinalina
2011-10-22 13:41
#1

Jag använder mig nästan aldrig av konkreta "bilder" eller saker i mina önskningar utan jag letar helt och hållet efter känslan. Det funkar bäst för mig, i fortsättningsboken till The Secret så skriver Rhonda Byrnes om just känslan. Att känna kärleken till det man önskar, om man inte älskar det så vill man egentligen inte ha det och om du vill ha det så ska du fokusera på känslan av att älska det. Det är inte alltid lätt dock, det är väldigt lätt att man blandar in vad man tror sig vilja men man får träna på det.

Jag känner igen mig i det du skriver om att man ibland tror att man vill ha vissa saker med drömjobbet, jag befinner mig i just den situationen nu och jag inser nu när jag mer eller mindre sitter med jobbet i handen, att en väldigt specifik del av det är precis tvärtemot vad jag vill och skulle älska att göra, medans en annan del av det som jag inte ens tänkt på tidigare väcker starka känslor att jag verkligen vill göra det. Den tredje biten av jobbet är det som jag tidigare lagt mest fokus på, nu står jag i valet och kvalet om hur jag ska gå vidare med detta. Men jag måste hitta känslan och fokusera på den. Hur vill jag att mitt drömjobb ska KÄNNAS, mer än vad jag vill göra.

Det här inlägget var precis vad jag behövde just nu. Tack tussilago3 för att du hjälper mig på vägen. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2011-10-22 14:00
#2

#0 Det låter alldeles förträffligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
2011-10-22 20:52
#3

#0 Det jag ser att du pekar på här…är vad jag också uppmärksammat. Universum, eller Intelligensen vet redan vad jag önskar mig och behöver…därför önskar jag mindre och mindre och känner inte efter så mycket…för jag vet och upplever att jag får just det som jag ganska spontant får förnimmelser om…med andra ord så uppmärksammar jag och gör mig medveten om önskan, redan då jag ser fröet spricka. _Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

tussilago3
2011-10-23 12:32
#4

Tack för svaren:)

1# Ja, det är just så jag också ser det, att fokusera på känslan av hur man vill ha det. Roligt att du "inspirerades":)

Jag tänker mig att ett visionboard förhoppningsvis också fungerar så att även om man satt dit bilder på konkreta saker så blir det mer symboler för dessa saker och inte just exakt detta hus man satt dit eller vad det nu är.

Det sades nämligen också i the secret filmen att en person fått exakt det hus han klistrat in.

Lite hypotetisk diskussion kanske men iallefall.

Upp till toppen
Annons: