Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 3015 ggr
linnease
2011-09-20 13:42

favoritcitat från Abraham-Hicks :)

"Most rarely align with their true power, because it seems illogical to them that there is power in relaxation, in letting go, or in love or joy or bliss. Most people do not understand that their true power lies in releasing resistance—which is the only obstacle to their true power.

Most people do not expect their path to great abundance to be one of ease and of joy. They have been taught that struggle and hardship and sacrifice are requirements that must be met before the reward of great abundance can be realized. Most do not understand that the very struggle they deliberately involve themselves in, in their quest for success and advantage, actually works against them.

There are so many things that you have been taught to believe that are counter to the powerful Laws of the Universe that it is difficult for you to think your way out. And that is the reason that we present this path of much less resistance.

We want you to breathe rather than try, to relax rather than offer effort, to smile rather than struggle, to be rather than do. For your true power is experienced only from inside the Vortex."
- Abraham

Från en tråd på abeforum.com - if you get this, you've got it all! Så sant!

Annons:
szirius
2011-09-20 16:42
#1

Tack för dettaGlad.

Något som slår mig är att även om man i sitt eget inre verkligen tror på denna verklighet, och lever den emellanåtFlört ( dvs att det ska gå lätt, och vara roligt) så kan ett hinder upplevas i omgivningenObestämd. Det finns ett enormt starkt släktmönster på min makes sida som handlar om att visst kan man få det man vill ha - men man måste kämpa och armbåga sig fram, annars blir man lurad.

Och detta sitter så starkt i dem så att de ifrågasätter alla andra sätt att vara. Detta kan göra mig osäker i deras omgivning…jag tror ju på något helt annat, och blir helt fysiskt matt av alla "dramor" som de lever i - för att de tror och bekräftar ständigt att det är så det fungerar- och får det därför också ständigt serverat. De drar in mkt pengar - för att de tror att de kommer att göra det - men med priset att ständigt vara i konflikt - för att de tror att det är så det måste vara.

Jag försöker stå kvar i mig själv och mina egna värderingar, men tappar lätt fotfästet när vi umgås mkt…och en rädsla börjar stiga upp.Så att frigöra mig från ANDRAS åsikter om universums lagar är den svåraste delen för mig…just nu iaf.

Jag vill välja att leva i glädje och kärlek, jag har precis valt bort ett arbete med många konflikter och står lite på kanten nu att hoppa ut i det nya, HÄRLIGA, POSITIVA arbetslivet.Det FINNS en sådan plats för mig.Det tror jag absolut.

Men att då ständigt få höra motsatsen…jaa hur gör man för att hålla det ifrån sig?

SandraBo
2011-09-20 21:51
#2

#0 Blir alltid lika lycklig och spritter av lyckoruset jag får när jag läser citat av Abraham. Allt stämmer så =D

Tack!

Varma Hälsningar
SandraBo

-Värd på Law of Attraction iFokus

[Trulig]
2011-09-21 21:48
#3

#1 Jag känner igen mej i känslan att sköljas över av synsätt som går tvärtemot vad man tror på. Har ingen lösning. Obestämd Jag har ibland  fjärmat mej och stängt av. Ibland finns lägen när man kan lägga in en vinkling som kanske kan få människan att tänka till. Just att de väljer att se verkligheten såsom de gör.

Jag har dessutom faktiskt valt bort att umgås med vänner och är hellre ensam än att sköljas över av deras energi. Det känns som att jag har behövt det. Kanske för att verkligen befästa detta nya sätt att se på tillvaron.

szirius
2011-09-23 12:46
#4

¤ 3 Nu handlar det om nära släkt, och ingen jag vill välja bort för den är viktig för min make och son också, och dessutom försöker jag se det som en övning, att kunna låta deras åsikter och tankar " skölja över mig" och själv kunna stå kvar i min egen frid. Det funkar ibland, andra gånger inte alls Flört

Jag lägger ofta in mina vinklingar, som en lugn fråga " har du tänkt på att det kanske kan vara såhär det fungerar?" eller nåt liknande. Men det finns så starka behov där att försvara sin egen världsbild så det känns ganska lönlöst….det blir bara ännu mer triggat.

Ibland tror jag att frustrationen som ofta dyker upp under våra släktträffar beror på nån omedveten ovilja att kunna acceptera att vi lever på olika sätt. De accepterar inte vår syn - och i sanning så har jag ju åsikter om deras syn också! Det här är knivigt…för vi vill varandra väl…och jag känner att" men lägg ner stridsyxan och andas" och de känner " men ta fram armbågarna och slåss" hahahaha

Vänner har jag verkligen omvärderat och sållat ut - jag har sparat mina givande, upplyftande, underbara vänner och andra har försvunnit ur mitt liv. Det var inte alls svårt.Gå i frid bara.Glad

Otroulig
2011-09-25 17:19
#5

#4 Förstås kan man ju inte välja bort släkt :) ..jag är i ett läge nu när en 30 årig vänskap ligger på vågen. Svårt det där, när ska man gå i frid ( det skulle jag kunna) och när ska man försöka lära sej "stå kvar i sin egen frid". När man släpper så många och mycket blir det tomt. Just nu ekar det. Men får väl göra som Abraham råder:relalalalaxa :)

Fortsatt tillit och tålamod.

Har tröttnat på att vara Trulig dessutom…kanske hjälper Flört

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2011-09-25 21:24
#6

#5 tänker på ett ordspråk :

Att känna tomhet är att göra sig redo att fyllas på nytt

Så hav tillit.Glad

Annons:
Otroulig
2011-09-26 19:42
#7

Tack kära Szirius, precis så hoppas jag att det är Kyss

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2011-09-27 21:11
#8

#2  Skrattande

#1  Lite sent inne på tråden, men..

Man kan låta LoA jobba åt sig! :)  Sätt dig ner och skriv ner vad du gillar allra bäst med var och en av dem. Kan vara hur små grejor som helst. Att de håller trädgården i fin ordning eller bjuder på goda kakor. På så sätt aktiverar du det i dina egna vibbar, istället för det här släktmönstret. Om du gör det så mycket att det är bland det första du tänker på när nån nämner nån i släkten (Åh, hon! Jag gillar henne så för att …) så kommer det dominera din vibb, och de kan bara komma till dig de dagarna de matchar det, och de egenskaperna du gillar kommer vara vad mötena kretsar runt. Är de på sämre humör nån dag eller inne i nån extra-mycket-armbågs-period så kommer de få förhinder! :D

De flesta har ju bättre och sämre dagar. Hur skulle det se ut om du kunde skifta din egen vibb såpass att LoA bara låter er komma ihop de dagar de andra är på riktigt riktigt bra humör? Och ni bara hittade de saker att prata om som ni allihop gillar?

#5, du skulle kunna göra samma sak! Lista din väns allra bästa sidor, bara det du verkligen gillar med henne/honom, tills det är vad som dominerar när du tänker på personen. Tricket med det här är flera, dels kommer du bara ha en aktiv vibb av de här positiva egenskaperna, och ni kommer i princip bara kunna interagera de gånger h*n matchar det.. Och antingen kommer personen visa mer av det du gillar och ni kommer fortsätta umgås för tycker om det, eller så kommer personen naturlig falla bort och ersättas av andra som matchar de positiva egenskaperna du fokuserat på. Men det kommer liksom inte bli nåt negativt av det för dig, för du är fokuserad på vad som är bra och LoA kommer leverera mera 'bra' till dig!

Behöver inte göra ett aktivt val att välja bort nån på det sättet - antingen kommer de visa upp mycket mera av det ni gillar med dem, eller så kommer de naturligt falla bort, få förhinder, misstajma er osv..

Otroulig
2011-09-28 20:18
#9

#8 Ja så kan man ju göra:) Det har jag omedvetet gjort med andra relationer. Tack för vändningen av tanken!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2011-10-04 11:25
#10

#8 tack för underbart tips! Kyss

white lady
2012-01-10 18:32
#11

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

szirius
2012-01-10 19:21
#12

TackGlad

smeo
2012-01-11 08:28
#13

#8  vad bra förklarat   det e ju så man ska göra            detta har även jag gjort med  tex "jobbiga" släktingar         med rätt goda resultat   men att SKRIVA det har jag inte gjort  funkar säkertännu  bättre med allt    om man både

tänker känner o skriver vad man vill fokusera på

Annons:
linnease
2012-01-11 15:11
#14

Bra video! :)

Mm, skriva är bra, involverar mer av en själv på nå vis, fler delar av hjärnan, fingrarna, ögonen.. blir mer, bättre fokus! Och så kan man reda ut saker bra, redigera, flytta om, se vad man har skrivit och sen sitta och hålla med sig själv en stund.. :)

Upp till toppen
Annons: